Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Alhambra 2.0 TSI – Velkoprostorové dělo

Benzinový agregát pod kapotou velkého MPV není zrovna obvyklou záležitost. Zjišťovali jsme, zda takový alternativní model má vůbec smysl.
Zpět na článek
10. 8. 2016 18:46
Zimní provoz
Zdravím, uvažuji o koupi nového Sharana 2,0 TSI nebo Alhambry se stejným motorem, ale v žádném testu ani recenzi jsem se nedočetl o zkušenostech se zimním provozem s tak těžkou předokolkou, protože o nafťáka, kde je možnost čtyřkolky, kvůli DPF a poměrně častému provozu po městě zájem nemám. I když nebydlíme na horách, tak na lyže celkem často jezdíme a nechtělo by se mi v každém mírném kopci na ujetém sněhu nasazovat řetězy. Proto by mě zajímalo, jaké má kdo z majitelů těchto aut zkušenosti s jeho zimním provozem, jestli je jeho trakce srovnatelná s jinými předokolkami, anebo je výrazně horší apod. Předem děkuji za reakce.
Avatar - vyroubal
11. 4. 2016 22:47
Re: Zpětná vazba vlastníka
Hmm, zajímavá teorie. Sice nevím, do jaké míry by šlo chování DSG ovlivnit, ale dost o tom pochybuji. Spíš se jedná o nepochopení, něco jako "dojmy a pojmy". Ostatně podle toho, že opravuji převodovku pádly na vyšší rychlostní stupeň docela často, už by to za těch 3 tis. km mohla umět >:D. Myslím si, že fuzzy logika není o učení převodovky tvému jízdnímu stylu, ale spíš je o tom, jak má motor vytáčet, když razantně zrychluješ a kdy naopak zrychluješ velmi zvolna. Je to o tom, kam posílá otáčky motoru, než přeřadí. Zde přepis výkladu: "Fuzzy Logic pozná, kdy řidič jede sportovním způsobem a dovolí vytáčet motor na vyšší otáčky. Naopak při ekonomickém stylu jízdy řadí automaticky v nižších otáčkách, aby se snížila spotřeba a hlučnost".
10. 4. 2016 09:09
Re: Zpětná vazba vlastníka
"Samoučící funkcí" míním "adaptabilní chování" nebo také funkci uplatňující "fuzzy" logiku. Tzn., že převodovka nemá napevno od výrobce předprogramované podmínky pro přechod mezi řadícími stupni, ale je schopna nastavit další stav převodového stupně na základě naučeného řidičova chování v minulosti za podobných podmínek. Pokud tedy auto řídí někdo, kdo rád jezdí pod plynem, a předá ho klidnějšímu řidiči, řídící jednotka motoru bude nějakou dobu motor podřazovat, než se zase přizpůsobí jízdnímu stylu klidnějšího řidiče, u kterého bude motor předvídavě řadit do nižších otáček. Vývojový diagram přesné implementace fuzzy logiky je k nahlédnutí bohužel jen u SW vývojářů :-)
Avatar - vyroubal
8. 4. 2016 22:56
Re: Zpětná vazba vlastníka
Spotřebu mohu podepsat, asi jezdím defenzivněji, neboť se vejdu do 9,5 l. Budiž. Co mě ale zarazilo, je spokojenost s automatem . Po rovince budiž, ale jak se terén zvlní, přes tento šílený výkon zbytečně brzy podřazuje a žene motor přes 3 tis. ot., což je nutné neustále korigovat pádly. Někdy si raději dám manuál a řadím jen pádly. Jakoby soudruzi z NDR zapomněli, že motor o 220k a 350Nm, není třeba honit v otáčkách. Souhlasil bych tedy s názorem v textu - software by chtělo ještě doladit. Třeba se jim budou množit stížnosti a udělají upgrade.

A pak to slovo "samoučící"? To jakože by se převodovka učila jízdímu stylu? Nechám si to rád vysvětlit... :-)
8. 4. 2016 20:53
Zpětná vazba vlastníka
Od Vánoc vlastním Alhabru 2.0 TSI po faceliftu, najeto 4 800 km, jen v pěti sedadlech, ale zato větším kufru. Rozvážím děti do školky, většinou městský provoz, občas dálnice. Spotřeba 10.3 l/100 km, při dálničních rychlostech už neroste, na okresních silnicích jezdím za 8,5 l/100 km. Takže pohoda. Auto je neskutečně tiché ve srovnání s naftovou verzí, automat je samoučící, řadí k mé plné spokojenosti. Kromě táhlé jízdy z kopce, kdy brzdím motorem na "S", je prakticky pořád na "D". Otáčky při popojíždění se drží na 1200/min, motor velmi dobře táhne odspodu. Velmi oceňuji prostor, zabudované dětské sedačky a posuvné dveře. Ty zvládá zavírat i čtyřleté dítě, motorový posuv pro nás nebyl potřeba. Aktualizovaná elektronika s navigaci a zadní kamerou je rychlá a dobře promyšlená. Jsem s autem velmi spokojený, ideální pro rodinu se třemi dětmi. :yes:
Avatar - Barry Lyndon
8. 4. 2016 11:27
Re: 2 litry navíc souhlasí, cenový rozdíl nafta/benzín propa
kdo by jezdil pilu v rodinné krabici plné dětí? Ten výkon je OK jako rezerva, která se hodí krátkodobě pro předjíždění a pod.), nepředpokládá se, že bude dlouhodobě využíván, to není účel (jezdit s tímto po dálnici 200+ mi připadá poněkud nebezpečné).
8. 4. 2016 09:53
Re: 2 litry navíc souhlasí, cenový rozdíl nafta/benzín propa
Ono je to hodne o tom jakym stylem se jezdi. Ten rozdil dva litry bude pro poklidne opatrne jezdeni. Otazkou ovsem je jestli na takove jezdeni je potreba 162 kW vykonu. Pokud by ridicem byl ovsem tradicni uspechany "manazer" jake potkavame v levem dalnicnim pruhu v Passatu, tak by splakal na vydelkem. Pri skutecnem vyuziti potencialu vozu pri dalnicni jizde dokazi tahle auta brat bez problemu kolem dvaceti litru na sto a to uz je celkem vrazda. Ten prubeh spotreba/rychlost je u techle velkych aut s turbobenziny velmi strmy.
Vyhodou TDIcka je, ze i kdyz "pojede pilu" v leve, tak to auto bude stale zrat nejakych snesitelnych dvanact a nemusi tudiz prizpusobovat styl jizdy autu.
Co se tyce cenoveho rozdilu, tak do TCO je potreba pricist fakt, ze tohle jednou bude naprosto neprodejna ojetina se strasidelnym propadem ceny.
Avatar - vyroubal
7. 4. 2016 21:31
2 litry navíc souhlasí, cenový rozdíl nafta/benzín propastný
Abych uvedl diskuzi o spotřebě na pravou míru, dovolte názor majitele Sharana 2,0 TSI 162kW. S článkem lze veskrze souhlasit. Mám po 2500km prům. spotřebu 9,5 l/100km. Dokážu jet trasy do 40km tam a zpět klidně i za 8 litrů, naopak když po cestě udělám pár rychlostních vložek, kdy majitelé TDI jen zírají, pak klidně za 11. Spotřebě v testu 10,3 se nedivím. Rovněž mohu odsouhlasit cenový rozdíl Sharan/Alhambra 200 tis. Ale ono je to ale relativní, Sharan nabízí mnoho výbavy ve standardu, kterou v Alhambře nedostanete ani za příplatek. A pak také sleva, v Seatu nabídli max. 10%, ve VW pak 18%. Sice byl VW stále dražší, ale při pozdějším prodeji se to srovná, navíc VW se bude prodávat lépe. Kdo ale uvažuje čistě o Alhambře, TDI se mu v palivu vrátí až za 125 tis. km!!! A to je opravdu hodně.
Avatar - Jaros71
7. 4. 2016 19:45
Re: CENA BENZÍN
ano..asi jsem to mohl rozvést...ale pochopiteně na kratší trasy je ideální benzín.
4*4 v TDI si do města asi lidé nekupují.. ;-)
Avatar - Barry Lyndon
7. 4. 2016 16:41
Re: Diesel v rodinném autě dobře ilustruje nastavení myšlení
na auto.cz je nadprůměrné zastoupení těchto "zážehových podivínů" a to je samozřejmě dobře!
Ovšem v populaci běžných člověků je tomu úplně jinak...
7. 4. 2016 16:26
Re: kam zmizli tieto vozy
To ti ale unikla nova generace...
7. 4. 2016 15:59
Re: kam zmizli tieto vozy
Q7 = obrovsky zvonku, malicky nutri
7. 4. 2016 15:11
Re: MPV? Espace!
Uprímne jsem se motoru bál, jako cert krize, ale dosel jsem k zaveru, ze zatimco v Talismanu bych ho neakceptoval (dci 118kw), tak v Espace uplne v klidu, ac v Talismanu pojede asi lip. Je to proto, ze to auto proste nemá závodní choutky. Je to o tom, ze do toho date autosedacku, dve, ktomu zenu, jednu tchyni, vsechny i s bagáží a budeme mít stále dost prostoru, komfortu a ticho i v nejakych 160 jak v kostele. Dynamika prumerna, ale kdo chce dynamiku alá hothatch, asi nenakupuje v teto kategorii.
7. 4. 2016 14:58
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Místo palců dolů čekám nějaký rozumný argument na naprosto suchá statistická data ze vcelku už vypovídajícího vzorku ...
7. 4. 2016 14:03
Re: Diesel v rodinném autě dobře ilustruje nastavení myšlení
Mám dvě auta, obě benzín a topten určitě naftu nemá ani do kamen;-) tesnav co má publikováno, taky všechny jsou na benzín. Nikdo další, kdo by se vyjadřoval kriticky k naftě, zde nebyl.

PS: "člověků" to jsem už dlouho neviděl..
Avatar - Bully_
7. 4. 2016 11:20
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Mluvis mi z duse. Lidi, co maji ve vsem nejvic jasno, pocitaji tak nejak automaticky s tim, ze jsou vsichni okolo sami nesvepravni blbci.
Avatar - Barry Lyndon
7. 4. 2016 10:56
Diesel v rodinném autě dobře ilustruje nastavení myšlení jed
Některým sice i vadí, že je a především pak jejich děti ostatní dieselová auta nadměrně otravují dieselovými smrady a jedy, ale protože výfuk má každé vozidlo až vzadu, tak s gustem dělají ostatním člověkům totéž, protože nemohou odolat vábení v podobě daňového zvýhodnění nafty.
Kdo nemá v rodinném autě diesel, je považován za podivína....
7. 4. 2016 10:29
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Suhlas. S 1.2 TSI som musel dost slapat na plyn aby bola spotreba 6.5l Dostat sa nad 7 by uz chcelo dost rychlu jazdu...
7. 4. 2016 09:06
Re: MPV? Espace!
Espace je nádherný. Škoda těch motorů. Třeba se dočkají dvoulitru jako X-trail.
Avatar - Ondore
7. 4. 2016 00:21
Re: kam zmizli tieto vozy
Pacifica v EU? Máš aj termín, kedy by mohla byť?
6. 4. 2016 23:13
Re: MPV? Espace!
Recenze moc nadseny nejsou, ale nejel jsem tak nevim. Aspon to vw ma za milion adekvatni motor...
6. 4. 2016 23:08
MPV? Espace!
no nevím, milion je dost. O víkendu jsem mel pujceny z autosalonu R Espace Initiale Paris, cena lehce pres milion. Auto uplne se vsim, nesmirne pohodlny a luxusni. Ve srovnání s ním pusobí Alhambra spíš jako prostredek k vozeni delníku na stavbu s kyblama bordelu v kufru. ale kazdymu jak si preje :yes:
6. 4. 2016 23:06
Re: Spotreba
Mame doma bmw petku v kombiku a jsme 4... Vejdem se i s lyzema a jezdi to trochu jinak. Kombik je pro 4 proste dle meho nazoru lepsi volba. Tvrdy to je, zelmena vzadu to lidi natrasa... S timhle se uz kolem 190 necitim moc dobre :-)
Ja bych radsi dal rakev na strechu, ale zatim to nebylo treba. Sharanovi rikame doma obluda a nikdo s nim jezdit nechce :-)
Do budapesti jsem jel se tremi kolegy a je fakt, ze oni ocenili kolik ne vzadu mista a mohli v pohode cestou makat na pc... Ja to auto proste nemam rad a objednal jsem si radsi pasika...
Avatar - m.z.
6. 4. 2016 22:07
Re: Spotreba
Musíš najít limity auta a přizpůsobit jízdu, dá se s tím jezdit dost svižně, přesně variantu kterou popisuješ, jsem vlastnil, nějak si žádné záludné nezatáčení nevybavuju.

Nemůžu říct křivé slovo a že je to tvrdé? :-O To je snad vtip...
Kouzlo těchhle aut není jen v 7 místech, ale hodíš lyže, nebo kola do kufru a nemusíš se otravovat s žádnými nosiči.
A lidi si jej kupují, protože tohle vyžadují, když ti ho někdo vnutil, tak pak chápu nespokojenost, se spotřebou mám podobnou zkušenost, byla velice dobrá.
6. 4. 2016 22:02
Re: benzín
Ja mam v nafte 125kw prumer 7.1 a to na spotrebu kaslu. Prujezd budapesti plus cesta do prahy 150, misty 180 za 8.0l dle pocitace teda
6. 4. 2016 21:52
Re: Spotreba
Vnutili mi ho docasne v praci s tdi 125 kw v manualu v petimistny konfiguraci.Ja bych to proste nechtel. V tomhle aute je ten motor k nicemu. Naklani se to dost a hlavne to bez varovani prestava zatacet. Tvrdy je to jako krava po meste na dalnici se to da tolerovat. Nemam nic proti benzinu ale 2.0 tsi do tohoto auta je nonsens. Vzdy bych jel radeji kombikem. 7 mist nastesti nepotrebuji a prevazet paletu vzadu taky ne. Ale chapu, ze nekdo oceni prave 7 mist, pak ok. Stale je to auto pro klidnou jizdu a zvlada sviznou na dalnici. To ale vw transporter taky, s tim jsem jel 200 bez problemu
Avatar - white label
6. 4. 2016 21:17
Re: CENA BENZÍN
Podle mě to zřejmě bylo myšleno jako:
TDI (možné i ve 4x4) je jasná volba pro delší štreky. Takže nejspíš jen nepřesně/nejednoznačně formulováno/napsáno.
Avatar - m.z.
6. 4. 2016 19:51
Re: benzín
Spotřeba krásná, já jezdil Zafirou OPC okolo 11l a nezdálo se mi to moc.
Co by jako testeři ještě chtěli, 7,5l? Navíc, věřím, že při klidné jízdě by to 2,0 tsi svedl.
Zafira to uměla bez problémů i za míň, ale proto jsem ji nepořizoval.
Já novinářům ty jejich spotřeby většinou moc nevěřím.
6. 4. 2016 19:08
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
A tady máš data O3 se silnější 1.2-kou vs. 1.6 diesel. Rozdíl ve spotřebě 11%, alias pod 0,18 Kč/km při současných cenách paliv.

[odkaz]
6. 4. 2016 18:54
Re: benzín
Tak když koukneš na Spritmonitor, kde je zatím sice dat pomálu, tak ty ukazují, že ty zhruba 2 litry jsou mezi 1.4TSi a 2.0 TDi 110kW (7,3 vs. 9,3).
6. 4. 2016 18:47
Re: benzín
A to si k tomu pripocitej adbleee a prislovecnou spolehlivost modernich dieselu.
6. 4. 2016 18:45
Re: Závěr
Tak u nas bys ji s timhle motorem ofiko ani nesehnal.
6. 4. 2016 18:35
Re: benzín
Mě těch 8 l u nafty zas tak moc nepřekvapuje. On i Passat se stejným motorem nejezdí o moc šetrnějc a to není taková krabice.
6. 4. 2016 18:32
Re: kam zmizli tieto vozy
Pouhým zvednutím SUV z MPV neuděláš. MPV jsou dost jinak stavěná s ohledem na obestavěný prostor a variabilitu. Pokud zůstaneme u koncernu, tak abys měl SUV s vnitřním prostorem Touranu, tak by ti nestačil ani Touareg, který je výrazně větší a dražší. Takže SUV MPV úplně nahradit nemůžou, hlavně pro větší rodiny. Ono narvat 3 dětské autosedačky do 2 řady je docela boj i u takového obra, jako je Q7.
Avatar - Ozzman
6. 4. 2016 17:33
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Nekoupil jsem si HTP na přelety, podědil jsem ho jako první auto a občas jsem dálnici jel, přeci neznamená, že s takovým autem se budu dálnici vyhýbat.

O2 TSI kombi 77kw reálně jezdí za 7-8, klidně ale i 10, když ji naložíš. Po okrsce to zvládne za 6.5.. takže záleží na podílu dálnic/okrsek.
Avatar - Emel
6. 4. 2016 17:31
Re: benzín
Však jo, pro plnohodnotné rodinné auto je to ideál.

Ty dva litry rozdílu zní hodně optimisticky pro benzín, stejný rozdíl je víceméně minimální možný u Octavie pro stejné motory a čekal bych, že v Alhambře to budou spíš čtyři než dva :-) . Ale je fakt, že spíš by ta nafta mohla jezdit za míň než 8.
6. 4. 2016 17:23
Re: kam zmizli tieto vozy
zmizli deti zmizli auta:) chcel som kupit alh. ale nebola dostupna , dlho sa cakalo potom bola 4x4 bez automatu resp. so slabim motorom, v 2011 som zobral voyagera tak to je totalna obyvacka , uz nechcem ine, set up sedenia je na nezaplatenie 2x2x3, kto to nemal nevie to ocenit, ideme na vikend pridu znamy 5ks n aGL, matka dvoch deti sedela vzadu medzi detskymi sedackami ako v sendvici kufor maly katastrofa, inac uz budem kupovat len benziny a najlepsie ciste bud. rok uz bude dostupna voyager pacifica tesim sa , este co sa tyka spolahlivosti odisla prevodovka ale dlai mi to za vinu ze som sportovec:) a repasovali turbo inac nic a mam 192tisic takze spokojnost
Avatar - _Karel_
6. 4. 2016 17:01
Re: CENA BENZÍN
Nevinný dotaz: "4x4 jasná volba pro delší štreky"?
6. 4. 2016 16:50
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
jestli jsi si poridil http na prelety po dalnici, tak je chyba v tobe
O3 s 1.2tsi jezdi podle spritmonitoru za necelých 5.9, 1.6tdi za 5.25, to je rozdil jen v ramci rozdilnych vyhrevnosti benzinu a nafty

planetu "zachranujou" ti co jezdi naftakem a vypoustej o něco méně neskodneho CO2, ale vedle toho produkuji PM zpusobujici rakovinu plic a močového mechyre a NOx zpusobujici obtize lidem z dýchacími potížemi, napr. astmatikum. a tech je jen u nas cca 1mil, tedy 10%.

da se rict, ze CO2 zpusobuje globalni problém, PM a NOx lokalni, a me zajimaj hlavne ty lokalni - viz. rakovina a astmatici.

a vzhledem k tomu, ze provoz automobilu vyprodukuje jen 0.2% CO2 co vznikne, je z tohodle globálního pohledu benzinak neskodny, zatímco naftak produkujici PM a jedy je z lokálního pohledu skodna, která by se mela odstrelit, nebo zavrit do klece
6. 4. 2016 16:38
Re: benzín
Asi trochu jo, však je v nabídce i 1.4tsi. Ten dvoulitr ale zase rodina ocení, až vyrazí s naloženým autem někam dál.
Avatar - Emel
6. 4. 2016 16:13
Re: benzín
Pak je ovšem 2.0TSI trošku overkill ;-)
Avatar - speedfred
6. 4. 2016 16:09
Re: kam zmizli tieto vozy
No u mňa to už vypadalo na Espace,ale nakoniec som skončil "kúsok" vedľa
Avatar - speedfred
6. 4. 2016 16:07
Re: kam zmizli tieto vozy
S mnohopočetnými rodinami máš pravdu, to len ja a pár známych v okolí má 3 deti a viac (zachraňujeme EU :-) ). Deti rastú a zistíš ze potrebuješ väčšie ,prip 7 miestne auto a k tomu v benzíne tak medzi SUV az taký výber nie je, ideš do MPV.
6. 4. 2016 15:44
Re: Spotreba
Ta spotreba klesne s ujetymi km. Mam 1.6 Eb v SMaxu a zpočátku taky 9, aktuálně 8.1. (najeto 33 tKm).
Avatar - Ozzman
6. 4. 2016 15:43
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Řeknu ti to přesně - ¨

Seat Cordoba HTP - dálnice klidně přes 10/100, měl sem snad i 12.
Octavia kombi TSI 1.2 - ta jezdila kolem osmi na sto, když si jel volně tak 7

Na druhou stranu neni to jen o Toptenově ekoterorismu, ale i o peněžence, kdo chce šetřit a nemá na ten šestiválec, pro toho jsou tu i čtyřválcové nafty, popřípadě i ta Téesíčka.. jen si nesmíš myslet, že zachranuješ planetu >:-[]
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 15:41
Re: kam zmizli tieto vozy
no popravde ked som videl espace tak som si hned povedal ze tadial by mohla ist cesta.... a ked zoberiem aj cenu voci alhambre.... tak to tiez nevyzera zle....
6. 4. 2016 15:30
Re: kam zmizli tieto vozy
Nelze porovnávat životní styl v NA a tady, co je tam nejprodávanější auto? ;-)
6. 4. 2016 15:26
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
A nebýt státu je ten rozdíl ještě menší
6. 4. 2016 15:24
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Samozřejmě tomu rozumím a nikomu to zazlívat nebudu (jestli to tak vyznělo, tak pouze mou chybou), tady jde o to že ty dálky jezdí mnohem méně lidí než těch, co tu naftu kupuje a na to samozřejmě reagují i automobilky s nabídkou, pak někdy kvůli chybějícímu adekvátnímu benzínu sahají po naftě i ti, kteří by ji normálně nekoupili (naštěstí ne všichni a ne všechny automobilky). Pochybuji, že ty maminy co sou ráno v 8 před školou a pak ve 14h zpátky mezitím jeli do Brna a zpět, ale třeba se opravdu pletu.
6. 4. 2016 15:23
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Problém je dnes to, že se skutečně reálně nafťák vyplatí v běžných třídách už málokdy. A u dražších aut v kontextu všech ostatních nákladů na auto řešit i kdyby 2 litry a 0,5 Kč/km už nemá smysl.
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 15:22
Re: kam zmizli tieto vozy
no je to tak.... klasicke MPV to asi u nas uz maju zratane aj ked v nejakych mensich poctoch u par vyrobcov asi nadalej ostanu... napriklad predaje sedony v amerike su velmi pekne a teda tam nie je dovod na koniec tohto modelu ... akurat len u nas v eu akosi MPV uz nefrcia
6. 4. 2016 15:20
benzín
Mě naopak benzín v takovém autě dává smysl. Tyhle auta jsou většinou provozována na pravidelně krátké popojížďky, tj. rozvoz dětí, následné cesty do práce, atd. Je to prostě klasický mamacar.
6. 4. 2016 15:16
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Má smysl honit G-Klasse po okruhu a snažit se narvat F488 na polňačku? Asi ne... Myslím, že nechceš porozumět. Házet naftový motorizace do jednoho pytle kvůli někomu koho potkáváš u školky je nesmysl.
Pokud budu jezdit dálky a reálně se mi vyplatí, pak s ním jezdit budu. A těžko to někomu zazlívat.
6. 4. 2016 15:14
Re: kam zmizli tieto vozy
Když zvedneš MPV bude z toho nový Espace, který je x-overem mezi MPV a SUV. Pokud je označení vozu, tedy SUV pasuje, tak co z toho dělat kovbojku.

Osobní dodávky rostě končí ve fromě jak se vyráběly. Drží se S-Max a Sharan, ostatní paběrkují. Forma Espace by mohla být jejich náhradou, ale mnohem spíš jednoduše převezmou roli rodinných vozů SUV.
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 15:06
Re: kam zmizli tieto vozy
nie je to celkom tak... alhambra na zvysenom podvozku ti vizaz sorenta alebo outlanderu skratka neda... a ani ten imidz ... ani take krizenie naprav .... technicky sice bude zhodna aj priestranna a rovnako pazrava a komfortna ale predsa len SUV maju kusok ine DNA a inu vizaz... a tu vidim dovod uspechu SUV a zaroven pricinu neuspechu akehokolvek MPV aj toho v 4kolke

problem MPV vidim prave v dizajne a celkovej koncepcii SUV ... lebo ano ... praktickostou su MPV ozaj neraz na tom lepsie ako SUV ... to ano
6. 4. 2016 15:06
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Proč bych se ptal, sám mám zkušenost s fóbií htp, samozřejmě na to není slabý benzínový tříválec vhodný (teď mě tak napadá na co vlastně vhodný je, protože do města asi jen na papíře..), ale ty se zeptej někoho s benzínovým 2l za kolik tam jede a zjistíš, že proti naftě to není nic hrozného.

Je špatný protože z něj jde víc sajrajtu a to že si ho kupují do města lidi s IQ tykve a podle toho se i chovají za volantem. S ničím nebojuji, ale musím s ním často souhlasit, že převaha dieselu u nás nedává smysl, kromě menšiny, která ho používá správně - třeba na té D1 (pokud tam tedy nejede jen jednou za měsíc) a jinak s tím smrdí po městě.
6. 4. 2016 15:00
Re: kam zmizli tieto vozy
Když zevdneš MPV, uděláš z něj SUV ne? Sport Utility Vehicle... Sportovně-užitkové, využiješ ke sportu (obvykle sportovnímu vyžití ne typu soutěží, ale lyže, potápění apod) a užitku s rodinou.

Přesně to odpovídá SUV ;-)
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 14:50
Re: kam zmizli tieto vozy
ano je to tak.. schvalne som sa tak "blbo" spytal .... ;-)

MPV dnes uz doplacaju na SUVecka .. ktore tak nejak davaju majitelom zrejme vacsi imidz a viac prestize a reprezentativnosti ako vozy MPV .... a povedzme si uprimne... tych mnohopocetnych rodin je podla mna uz tiez coraz menej ...

kazdopadne MPV by zmiznut nemali... len ma mrzi ze ich ustup je az tak razantny ... az taketo masivne poklesy som necakal ... a novu alhambru u nas fakt nestretnem aj ked sa zblaznim ... skratka zmizla z trhu .... a seat sa musi obzerat uz inde ak chce predajne rast
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 14:47
Re: kam zmizli tieto vozy
a pritom kolkokrat su MPV praktickejsie ako SUVecka ... videl som asi pred 3 dnami novy espace ( konecne ) a musim sa priznat ze vyzera zvonku velmi pekne.... priam super... hotovy luxusny korab .... a zaroven ma aj kusok akoby vyssi podvozok... podla mna tu by mohla ist cesta.... ponuknut nieco na styl vyvyseneho MPV ale zaroven netahat vizaz ani pohony a koncepciu uz k SUV ....
Avatar - Dinar
6. 4. 2016 14:46
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Zeptej se někoho s benzinovou dvanáctistovkou na D1, za kolik tam je. Abych tě parafrázoval, můj příběh není pohádka...
A zbytku nerozumím, co má práh a tůrování společného s tím, že dýzl je špatný a benzín dobrý, protože o tom píše topten, a jen této jeho obsesi, a tomu jeho svatému boji za benzín proti dýzlu se směju. O čem vlastně píšeš ty, popravdě, nevím.
6. 4. 2016 14:44
Re: kam zmizli tieto vozy
MPV vyšly z módy, byly nahrazeny SUV
6. 4. 2016 14:43
Re: CENA BENZÍN
To tedy 200k rozdíl je i na koncern moc, škoda že 4wd není i pro benzín
Avatar - 3_diamanty
6. 4. 2016 14:42
kam zmizli tieto vozy
stretnut dnes novu alhambru mi pride tazsie ako nejaky bentley... co sa stalo?
6. 4. 2016 14:41
Re: Závěr
Dík. Bohužel, s tímhle zadáním je v Česku i širokém okolí výběr zanedbatelný ...
6. 4. 2016 14:40
Re: Závěr
Ta Kuga je moc pěkná! Chválím a trochu závidím, jen černou nemusím :-)
6. 4. 2016 14:38
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Jenže to co píšu není pohádka, je to realita, jak říkám přijeď se podívat, zvlášť v zimě je to krásné podýcháníčko pro všechny kolem (děti jdoucí do školy, lidi na zastávce mhd, která je před školou) a pomáhá tomu "geniálně" navržený zpomalovací práh před přechodem, takže ještě každé projíždějící auto v podstatě zastaví, podřadí na 1 a jak je těmto bezmozkům vlastní, za prahem ten smradlák otůrují co to jde, aby "dohnali" ztrátu, žere jim to málo tak co.
6. 4. 2016 14:35
Závěr
To, že prodeje benzínových motorizací hrají v prodejích takových aut (i jiných kategorií aut) je převážně způsobeno setrvačností názorů o tom, jak je diesel úsporný. A jak ukazuje i tento článek, realita je už dnes jinde a u srovnatelných motorizací takového auta se dnes budu pohybovat na rozdílu 1 – 1,5 litru.

Pro srovnání, nedávno jsem vybíral menší SUV, kde jsem měl požadavek na výkonnější benzín. A ve finále mám s takovou krabicí, AWD a klasickým automatem spotřebu okolo 10,5 litru, kdy nejsilnější diesely v podobné konfiguraci v autech dané kategorie, slabší ovšem 15-30%, žerou reálně mezi 7,8 – 8,7.
Avatar - Dinar
6. 4. 2016 14:18
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Jistěže je to stejná pohádka, celou dobu to píšu, pohádky, vlastní preference jako Pravdy, svatý boj... MŠ hadr. >:D
6. 4. 2016 14:18
Re: Spotreba
Spotřeba je v kontextu dieselu naprosto v pohodě. Základem by ovšem mělo být srovnání obdobně výkonných motorů, protože srovnání 162kW a 110kW při rozdílu 2 litrů ve spotřebě je logicky "nekorektní", kdy jen dynamicky jde o rozdíl třídy. Většina řidičů s oběma auty pojede přeci jen rozdílným stylem.
Avatar - Jaros71
6. 4. 2016 14:07
CENA BENZÍN
Cena Seatu mne mile překvapila , v benzínu kolem 800 tis..a Sharan , stejné auto o 200 tis více?
To je tedy nářez..
TDI je možné i ve 4*4..jasná volba pro delší štreky.
Benzín při pojíždění po městě a občasném projetí s rodinkou taky není špatný..za tyto peníze.
6. 4. 2016 13:55
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Tak pokud to bereš takhle, je tvůj příběh stejná pohádka..mluvím o případu který vidím každý den, pokud nevěříš přijeď se podívat na Břevnov, P6, škola na Marjánce cca 7:15-8:05

Že z nafťáků jdou horší sajrajty a ve větším množství uznáš snad sám, to že si je v ČR kupuje většina obyvatel a z nich většina, který diesel právě že nevyužívá tak, jak by měla taky, bohužel vidina zdánlivě nižších provozních nákladů je silnější než zdravý rozum.

Samozřejmě jsou situace, kdy je dieselový motor vhodnější, ale těch co denně jezdí dlouhé štreky a do města zavítají jen na chvíli, bude mnohem méně, než těch co poskakují jen po městě do 20km a pouze 2x ročně na dovču případně každý druhý víkend jedou na chatu.
Avatar - wakantanka
6. 4. 2016 13:50
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
... že to ešte s ním vôbec riešiš >:D ... on vidí len tú svoju jednu stranu mince a to potom ťažko vysvetľovať.
6. 4. 2016 13:49
Re: Spotreba
Velké auto, vyšší stavba, spotřeba naprosto v pohodě. Člověk, který si toto auto pořídí pro běžný rodinný provoz by ani neměl přemýšlet nad naftou. Ne, pokud nenajezdí aspoň 20 tisíc ročně... navíc ta dynamika je na takový autobus pěkná.
Avatar - Dinar
6. 4. 2016 13:42
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Jasně, já nepíšu o těch dvou litrech, ale o Svatém Boji. Ten je komický.

Nějaký Dýzlten by tu mohl psát příběhy o tom, jak si člověk, co chtěl šetřit, koupil malý benzinový motor, páč žere stejně jako nafta pane, štyry na sto, jenže pán s tím jezdí třikrát týdně déjedničku a protože se nechce vláčet v pravém s kamiony, jezdí za osm tam, kde to dýzlový šestiválec zvládne za šest. Vždy je to otázka výběru vhodného pohonu pro převládající způsob používání auta, tyhle pohádky o maminkách zamořujících okolí školek na volnoběch běžícími dýzly, jsou na úrovni debat těch jejich předškoláků. ;-)
6. 4. 2016 13:37
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
JJ a kolem chodí malý děcka co to vdechují v podstatě hned od výfuku, nejlepší je že MP tam na přechodu zbytečně šaškujou, místo toho, aby ty auta i s těmahle bezmozkama vypakovali (je tam zákaz zastavení, pro jistotu i žlutá čára a spousta najede i na chodník).
6. 4. 2016 13:30
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
presne
taky ve skolce potkavam jednu takovou
ta jeji nastartovana oktafka v rakovine tam za tu čtvrthodinu dokaze dokonale zamořit okoli
Avatar - Emel
6. 4. 2016 13:27
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Jo, jo... ale ty +2l jsou fakt v pohodě, to jsem čekal větší rozdíl.
6. 4. 2016 13:18
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
To jo, starají se o každou maličkost "co je nejlepší pro jejich dítko" a pak zastaví 10x mamin hned před školou a nechají nastartovaný nafťáky (hlavně v zimě), hlavně že "ušetřili" těch pár litrů paliva (i když koupě jde na vrub spíše manžílkům/přítelům).
Avatar - habanero1
6. 4. 2016 13:16
Re: Spotreba
Přesně tak, 10,3 litrů mi přijde v pohodě a mezi městy si vezme kolem 9L, ne víc, což za ušetřených 100 000,- a spoustu výkonu navíc určitě stojí. Samozřejmě při menším ročním nájezdu.
Avatar - Dinar
6. 4. 2016 13:16
Re: 2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
Jednoho dne se tu dočtem, že se nějaký člověk, druhdy známý jako topten, přivázal k automobilu s dýzlovým motorem, který ho následně uvláčel k smrti. Všichni se budou divit, proč to ten moula udělal, ale on ví, že zemřel mučednickou smrtí a v nebi na něj čeká dvaasedmdesát panenských benzinových válců uspořádaných do V. ;-)
6. 4. 2016 13:06
2 litry benzinu navrch oproti rakovino-jedometu
s o 50kW nizsim vykonem je pro tento cisty a ekologicky benzinovy motor velmi dobry výsledek

co vidim, tak s podobnejma autama maminy velmi často rozvazej deti do skoly/skolky, takze standardne denne jen par km, kdy se motor, natoz naftovy, nedokaze ani ohrat a pak 1-2x rocne dovolena. celkove to ve svém okoli vidim na max 15tis km rocne, z toho velka část priskoky vpred se studenym motorem, kdy trpi hlavne naftak.
Avatar - speedfred
6. 4. 2016 12:56
Spotreba
mi nepríde až tak tragická,mám Galaxy s 1,5 EB a tam mám cca 9L (85% diaľnice) a určite to nejde ako toto TSI. Je pravda ze ten môj motor je ale nový. Pre rýpalov preco taky motor,tak auto bude hlavne na krátke trasy a manželku s deťmi.
V tabuľke ma troska prekvapilo zrýchlenie Galaxy vs Espace.