Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Citroën C5 2.0 BlueHDi – Komfort nezestárne

Citroën C5 už je v kmetském věku. I přesto mě dokázal příjemně překvapit, stále má co nabídnout.
Zpět na článek
Avatar - Jerry.Gunman
25. 4. 2016 11:19
C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Mám C5 2.0 HDI/100 kW a jsem s ní poměrně nadstandardně spokojen. "Citrónka" jsem kupoval v létě 2011 a po skoro pěti letech společného soužití nemohu říci výrazně křivého slova. Ač má nyní přes 300.000 "na hrbu" a je to "tradičně nespolehlivý" Francouz, zatím vše jede tak jak má. V za tuto cenu jinde nedosažitelném pohodlí mne bude ještě tak rok vozit a protože člen rodiny se neprodává, dostane ho mangelka. A já (bude-li ještě v autosalonech či předváděčkách) nejspíš půjdu do C5 noch einmall.

Musím se přiznat, že jsem asi poněkud nadprůměrně tupý >:D neboť věcí, které jsou v testu kritizovány (zbytečně široká sedadla s nevýrazným bočním vedením, tlačítkové peklo na volantu, motor otesánek - tedy nenažraný atd.), jsem si zatím nestačil povšimnout. Zato pod skvělou odhlučněnost motoru se mohu s klidným svědomím podepsat, ta je i u takto staré ojetiny... nadprůměrná.

Sečteno a podtrženo - C5 (najmě ve vrcholné výbavě) je auto stavěné primárně pro (v této cenové relaci) mimořádně pohodové překonávání dlouhých vzdáleností. Pokud se o něj budete odpovídajícím způsobem starat, svůj charakter si zachová dlouhá léta - a jak se píše v básni "když přitiskneš svůj k němu ret, pak neodtrhneš více"
25. 4. 2016 10:24
Poctivá klasika
C5 jsem vždycky měl za poctivě udělané auto a to, že nebude mít nástupce, jen dále ukazuje, v jakém háji takhle značka je. Na jedné straně naprostý lowcost v podobě standardních modelů, na druhé straně předražené leštěné prdy pro hipstery a frikulíny s podprůměrnou technikou v nové "značce" DS. Až zmizí i C5 nebude v jejich modelové řadě nic, co bych měl při výběru nového vozu alespoň na shortlistu. (C5 jsem tam při výběru rodinného kombíku před pár lety měl).
25. 4. 2016 13:28
Pár praktických poznatků
C5 sedan 1,6 thp (115 kw) mám aktuálně 1,5 roku (kupované jako funglovka) a najeto 55 tis. km, tak snad mohl přidat své hodnocení..
Design - jasně, je to subjektivní záležitost, ale já si C5 mj. zvolil i očima. Skalní příznivnci minulé C5 vyčítají té současné přílišnou germanizaci, a možná mají i pravdu. Moje z velké části aut neznalé okolí tipovalo C5 nejdříve na Audi. Přední převis možná delší než je třeba (můj motor se pod kapotou opravdu ztrácí) ale do c5 se dávali i dieslové šestiválce, tak asi proto. Zadní partie se mi dodnes neokoukala, prohnuté zadní sklo je lahůdka pro oko a zadní svítilny s odrhovou hranou to dokreslují.
Palubka je už trochu retro, displeje už jsou jak z minulého století, ale na displeje auto nejezdí, že ano..
Pevný střed volantu za jízdy nikdo ani nevnímá, když jsem nechal zkusmo řídit kolegu, tak si toho ani za hodinu nevšiml. Tlačítek je na něm dost, ale kdo nemění auto dvakrát denně tak se za chvíli zorientuje a nemusí prakticky sundávat ruce z volantu.

Sedadla jsou královská - a to i ta v základní výbavě (ta ve vyšší jsou sice elektrická a s masáží, ale tvarování je stejné).
S tím souvisí právě méně místa před koleny vzadu a určitě méně místa na nárty právě pod těmi mohutnými předními sedačkami.
Na druhou stranu, jak bylo zmíněno i v testu - i zadní lavice je pěkně rozměrná a dobře tvarovaná..
Objem kufru nevypadá nic moc, ale to je dán pouze omezeným prostorem na výšku, jinak plocha je stejná jako u kombi a tudíž celkem velká. A hlavně - zadní sedák se dá sklopit (nebo i vyjmout), a po složení zadního opěráku (děleného a s průvlakem na lyže) vznikne naprosto rovná ložná plocha. Už jsem v autě takto i spal a bez problému.

Odhlučnění - naprostá špička (v rámci třídy určitě). O to horší je pak přesednutí do něčeho jiného - prostě je to návykové. Né že by nebylo slyšet vůbec nic, třebo o změně povrchu pod koly víte, ale pořád je to řádově jinde.
Co se týče jízdních vlastností - za sebe mohu říct, že má C5 je přetáčivá jen velice málo, ale je to dáno právě lehkým motorem posunutým nad přední nápravu (a před ním je půl metru volného místa a pak teprve začínají chladiče).
K hmotnosti - v tom má Citroen docela bugr, podle tabulky technických parametrů na stránkách Citroenu mělo mít moje auto prázdné 1590 kg a z neohrabanosti jsem měl docela obavu, v návodu k obsluze je už váha 1470 kg, což už rozhodně není žádná výrazná nadváha. V TP je dokonce provozní 1505 kg (tzn. 1430bez eurozátěže), což je podle mě trochu málo. Ási by stálo za to v každém testu auto zvážit, ty údaje se fakt hodně rozchází.
Jak bylo i v testu - v dlouhých obloucích je C5 velice srdnatá a drží, já to přikládám na vrub hydře, která nedovolí autu se moc naklánět a hlavně víceprvkovému zavěšení vpředu (dámy a pánové, kdo z vás to má ;-)
Co bych vyčetl je malý převod řízení - volant je docela velký a v kombinaci s velkým rozvorem (2,82 cm) si při manévrování může člověk ruce ukroutit.
Ale přece jen, revírem C5 je cestování, ne parkovací manévry u Tesca.
Co se komfortu tlumení týče, mám trochu jiný poznatek než v testu, 90 % nerovností utlumí velice pěkně, ale pak je pár typů nerovností - např. hrana při frézování silnice nebo propadlý kanál - kdy podvozek dá ránu. Člověk to vnímá o to více, že před tím si užíval několik minut relativního ticha a komfortu. V nějakém typickém kostitřasu s mizerným odhlučněním (a že jich jezdí) by si toho člověk možná ani nevšiml.
Není auto na řezání zatáček (ne že by to nezvládlo, ale připadáte si pří tom trochu nepatřičně), na to jsou jiní specialisti, ale slušný parník na kterém je na některých detailech vidět že se na něm zas tak nešetřilo.
Ještě bych zmínil dvě pozitiva
1. díky hydře si může člověk zvýšit světlou výšku o 4 nebo 6 cm (bez ohledu na zatížení auto, hydra to dorovná), čímž se ze sedanu střední třídy stává auto, které se nemusí bát vyjet ze silnice na slušně rozbitou polňačku. (na dálnici se auto automaticky o 2 cm sníží kvůli spotřebě).
2. Nádrž na 71 l se už dnes taky moc nevidí.
A jedno negativum - standartní záruka pouze dva roky je dnes už taky docela unikát. A ta příplatková je docela drahá a dost omezena km. Je to prostě relikt z předchozí doby, přitom Citroen na vozy nižších segmentů už dnes dává i 5 let.
Suma sumárum, za ty peníze jezdím komfortním autem s velkými pohodlnými sedačkami a slušným odhlučněním (jeden z příplatků byl za dvojitá přední okna, pak už jen metalíza a parkovací senzory vpředu a vzadu s měřením park. místa) , kde jsem i po delších cestách čerstvý skoro jako když jsem nasedal.
25. 4. 2016 14:08
Re: cena dole ruky hore
tak já si nekupuji auto kvůli ostatním, ale kvůli sobě :-) Na to, abych řešil, co si myslí ostatní, na to je milej zlatej život fakt krátkej :-)
25. 4. 2016 12:32
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Nadprůměrně tupý jistě nejsi a tvou zarputilou lásku k tomuto vozidlu naprosto chápu. Měl jsem tu čest užít si tento vůz vybavený naftovým šestiválcem na cca 3000 km a jestli je auto, po kterém se mi upřímně stýská, tak je to právě Citroen C5. Je sice pravda, že se vůz spíše kormidluje než řídí, ale nevyzpytatelné auto to určitě není. Co se týká pohodlí, tak v dané kategorii asi nic lepšího není a jak se zdá, tak už ani nebude. To ticho... a to pohupování se tam, kde ostatním odpadávají kola, praskají pružiny a vytékají tlumiče...
Nějaké mouchy se určitě najdou, ale ta pohodička... kdo neřídil, nepochopí
Avatar - _Karel_
25. 4. 2016 17:11
Re: Podle očekávání
No evidentně se u Citroenu nesnažili o konkurenta Cupry.
Avatar - Jerry.Gunman
25. 4. 2016 12:27
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Nooo, jak jsem psal v recenzi auťáku na moje.auto.cz - jezdím s tím do autorizovaného servisu Peugeot do Mělníka - a když ej zapotřebí nějaké super-spécie, tak jedu k Citroenům do Poděbrad.

Bral jsem ho při 116.500 km a mé servisní náklady zatím byly
- nová baterka a chladič klimatizace (asi 2-3 měsíce po koupi)
- regulátor tlaku paliva (či co to bylo - prostě spotřeba se začala drobátko zvedat ) - 7/2013
- nové bezpečnostní šouby na kola - 8/2013
- v 10/2013 mi bohužel prasknul rozvodový řemen (holt vada materiálu :-( )
- volnoběžka alernátoru - 6/2014
- nové pístnice a kulové čepy na přední nápravě + couvací čidla - 1/2015 (při nějakých 240.000 km; už při nákupu ty pístnice malinko rosily, takže jsem je nechal vyměnit
- stahování levého předního okna 11/2015
- senzor seřizování světlé výšky vzadu, řemen a kladka příslušenství - 4/2016

Olej měním (nechávám měnit :-) ) po 30.000 km - ale teď, po 300.000 km přejdu na servisní interval 25.000 km
Brzdové kotouče - zadní se (poprvé) měnily při 210 tkm, přední (také poprvé) letos na jaře při 300 tkm servisce
Brzdové destičky (přední / zadní) jsem měnil při 120, 210 a 300 tkm
Pak nějaké žárovky, letní a zimní gumy, pojištění, lékárničku - a to by bylo asi tak vše.
Vstřiky jsou OK - zatím o nich nevím

Samozřejmě, nejezdí to zadarmo, ale bavíme se o autě, které je v provozu téměř denně a najede lehce nad 60 tkm ročně.

Viděno touto optikou, přijde mi 4,62 Kč/km (KOMPLET VŠECHNY servisní náklady, včetně 4 sad leních gum, kol včetně zimáků, vody do ostřikovačů, několika dálničních nálepek, havarijního + povinného pojištění atd atd atd) jako mimořádně dobrý poměr cena/výkon
25. 4. 2016 22:36
Re: Jak to?
Jistěže nejde o nadprůměrný vůz. Vždyť víceprvkové zavěšení vpředu, poctivé tlumící materiály, volitelnou změnu světlé výšky a hydropneumatické tlumení už dnes nabízí kde kdo ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
25. 4. 2016 12:44
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Asi tak...
Budu-li počítat soukromá, firemní a ta půjčená, kde jsem najel alespoň 1.000 km, tak jsem za žvot už vystřídal tak 40-50 aut - abych zmínil oba extrémy, tak na jedné straně to byla Lada 12000 kombi a Š-105, na druhé straně Volvo 960, Renault Safrane a Ford Scorpio. Postupně jsem se dobral k tomu, že auto (alespoň pro mne) by mělo být komfortně vybavené, sdostatek výkonné + rychlé - ale hlavně POHODLNÉ.

A to stávající C5 splňuje měrou více nežli vrchovatou
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:38
Re: Poctivá klasika
No lowcost zas ne, třeba C3 zas tak špatná není i když to nevyniká z řady.... Citroenu chybí nové modely.... žalostně.. a Kaktus to nezachrání.
25. 4. 2016 10:28
Re: Poctivá klasika
:yes:
citrónu je škoda, ale vedou to strašně. Tahle C5 byla fakt dobrá.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:23
Poctivý citrón
Ukažte mi někdo jiný.. tenhle je totiž poslední :-( V kombíku bych o něm i uvažoval, je to povedené auto oproti první C5, která dnes už vypadá tak něja... fórově, uplně jiné, než němci, v něčem je lepší, v něčem horší. Mne vadil nejvíce volant, což nechápu, proč v některém z tisíce faceliftů nezměnili, jelikož u ostatních modelů to už dávno vymizelo, pak trochu vnitřní prostor působí stísněněji, což bych ale dával za vinu bytelnému interiéru, respektive to není tak vzdušné, jak něktří třídní konkurenti. V kombíku je to zajímavá nabídka a i když nový je levnější jak konkurence, skoro bych řekl, že C5 je lepší koupit lehce ojetá, protože je už tak dlouho stejná, že koupíte auto s pár desítkama tísc km za méně než poloviční cenu a přitom máte pořád aktuální model >:-[]
25. 4. 2016 18:43
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Ja C5 mam, na volantu neni hlinik, ale plast - v zime to nevadi, nezebe to. Jinak - podvozek Hydractiv III+ super a pevny stred volantu mi vyhovuje. C5 je jedno z poslednich poctivych aut.
Avatar - _Karel_
25. 4. 2016 19:32
Re: Podle očekávání
Tak jsem to myslel- komfortní pojetí, pro mě pomyslný opak např.Cupry, což je dobře,ne?
Jinak- ad Fokt- když ti vysvětlí, že auto hodnotí celkově jako průměrné (což snad není vzhledem ke konkurenci nespravedlivé?) třemi hvězdičkami a mnozí průměr hodnotí čtyřmi hvězdičkami protože nikdy nepoužijí hvězdy dvě, je to celkem uspokojující vysvětlení rozdílu hvězd, ne? A nesmíš pomíjet nutnou subjektivnost, které se nikdo nevyhne. Já bych zase nechtěl vidět tvoje hodnocení např. jakékoliv předokolkové Audi, to by asi nestačilo ani na ty tři hvězdy, viď? ;-)
Avatar - _Karel_
25. 4. 2016 16:58
Re: Jak to?
Fakt mám čím dál častěji pocit, že pořádně nečteš na co reaguješ.
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:44
Re: Poctivý citrón
Hele, nesměj se Citronu, nebo tě tvé druhé já Kylie umlátí lichoběžníkovým zavěšením kol >:D
Avatar - Ji/Ri
25. 4. 2016 12:57
Re: dyk Citron
Koukám, že máš nové slovo v repertoáru.... dyť ... ještě si tam dej dyk a sousloví né ty dyk ... 8-s
Avatar - AUDIRS6
25. 4. 2016 11:04
dyk Citron
>:D >:D >:D >:D
nesplietol si autor rubriku zaradenia - vrakovisko ? >:-[]

ok, vazne : hadam posledny "novy" citron, ktory je este poctivy voz. :-!
ak sa chlapi nechytia za nos, bude to bieda - co do buducnosti... :-!
pozdravujem Kylie a jej byvalu V6-ku >:D
26. 4. 2016 21:59
c5
vystřídal jsem dvě c5 a velmi rád na ně vzpomínám. výborná sedadla, odhlučnění, příjemné hdi byť jsem měl jenom 100kw verzi. šířka interiéru a z toho plynoucí pohodlí na předních sedadlech o třídu výš než konkurence. perfektní ovládání tempomatu na volantu oproti tehdejším VW. Škoda že Francouzi tenhle model odepsali a neudělali pořádný facelift, stačilo by přitom předku, protože zadní část je zejména u kombi dodnes ok. V testu mě překvapují výhrady k brzdám, moje zkušenost je opačná. co se týče velikosti kufru tak u kombi praktická využitelnost úplně stejná jako u supu2 i kdyz tabulkový objem pouze 500l. dnes už je c5 asi mimo konkurenci, ale pokud někdo zvažuje ojetinu ve střední tak můžu maximálne doporučit.
25. 4. 2016 23:02
Re: ...
Ne. Najeto s new supem 4500 km... A proste tvrdim NE.
Avatar - speedfred
25. 4. 2016 13:03
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Tiež som prešiel k aisinu od dsg a vtedy mi to tiež prišlo ako velky skok ku kultivovanosti.
25. 4. 2016 11:47
Cukanie prevodovky+hodnotenie
Zdravím redakciu, zaujalo ma to cukanie prevodovky, nie je tam 6 stupnovy Aisin? Ten by mal byt celkom zamatovy pokial viem aj co som s tym jazdil a to kolisanie otacok pri konstantnej rychlosti tiez nie je dobry signal to vyzera na pokazenu prevodovku resp. ak je to novinarsky voz tak nepoviem ale inac sa mi to nezda moc, ze by to tak malo fungovat. Inak auto aj napriek veku stale ma cim oslovit teda ak nechces spickove novinky multimedia a pod, komfort super ak nechces vyslovene rezat zakruty tak uplne postacujuci proste pre okreskovych zavodnikov to nie je, volant vec zvyku aj ked sa mi to tiez osobne nepaci prezil by som to, suhlasim s miestom vzadu, nic moc ale pre normalnych ludi vzrastom asi OK, sef mal vsetky velke citroeny a nedal na ne dopustit lebo mal niekolko tazkych havarii a vzdy vysiel z citrona bez ujmy, jasne mal aj kusok stastia ale tak im veril ze aj ked mohol jazdit RR alebo bentley tak si kupil radsej C6 to je tiez komfortom z inej galaxie. :yes:
Avatar - maxi!
25. 4. 2016 10:53
Citroen
dnesny mlady ludia uz ani nevedia, ze aka progressivna a slavna znacka to bola a zial mam obavy o buducnost firmy.
Ved Citroen zaviedol predny nahon, neskor super kachna 2CV a model DS mal uzasne systemy ( pruzenie, natacacie svetlomety, design,...) a rekordne predaje!
Este CX a SM ( motor z Maserati) a aj C6 boli zaujimave - aj ked odvaha im nechyba ( Cactus, DS5.) :-!
Avatar - speedfred
25. 4. 2016 10:32
Po kúpe
auta s plne dotykovým dispay-om , si vždy poviem zlaté tlačítka,príp ovládanie ako ma BMW-kolečkom. Tu v testoch sa to zväčša(nie vždy) hodnotí ako fail. Asi som ešte stará škola.
25. 4. 2016 11:31
cena dole ruky hore
za tieto ceny je to už nepredajné, to za 9 ročný citron nikto nedá aj keby to rovno lietalo.
Avatar - Emel
25. 4. 2016 10:48
Re: Poctivý citrón
Však už od nich dvou mám dva mínusy za kritiku hliníku na volantu ;-) , to je holt výhoda sloučeného nicku, dává dvoupalce :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 11:02
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
:yes: a :no: se tu dávaj spíš podle sympatií a nicku než podle.. >:D

Treba já sem velkej sběratel s věrnym stádem fanoušků >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 11:07
Re: dyk Citron
Dyť je to text na rozloučenou :-)

Ale dobrej fór je to hodně jiný pojetí textu i hodnocení = stejnýho kusu auta = v jednom týdnu v jedný redakci :yes: :yes: >:D
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 10:40
Re: Jak to?
Autotip a ACZ sou jedna redakce = jak mám vědět jestli kecá Vacek nebo Fokt? >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 10:23
Jak to?
V poslednim Autotipu dostalo přesně tohle auto se stejnou SPZ 4* z pěti a tady 3*? >:D

I vyznění textu je pojatý odlišně = asi je rozhodující autor a ne auto >:-[]
Avatar - pallas
27. 4. 2016 06:28
Čo má spoločné C5 a BMW X4
Domagoj Đukec (b. 1975, Frankfurt – Germany) graduated Transportation Design at Hochschule Pforzheim (1999). Worked for Volkswagen Group (1998-01) as Exterior Designer and Citroën (2001-10) as Design Supervisor. Since 2010 works for BMW Group reaching position of Head of BMW Exterior Design.
Avatar - del42sa
26. 4. 2016 08:46
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
pravda je, že občas může ten automat (lehce) cukat, pokud tomu člověk šlape víc na krk, protože tam mnohem častěji dochází k přemosťování měniče spojkou než u staršího AISINU, takže jsou tam menší ztráty a tím pádem to má i pozitvní vliv na spotřebu.Při klidné jízdě by tam ale nějaké výrazné cukání být nemělo. Nová převodovka umí řadit mnohem rychleji než původní AISIN. Je to vždycky něco za něco ;-)
25. 4. 2016 23:08
Re: ...
A dodavam, ze jsem durazne pozadal fleet manazera o vymenu sluzebniho auta.
25. 4. 2016 23:04
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Kdyz ty toho pana Fokta zkratka nemas rad :-)
25. 4. 2016 21:50
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Já C5 mám, mám najeto poctivých 300k km a kromě běžného opotřebení (brzdy, spojka, rozvody) jsem měl jen dvě závady - upadlé sedlo EGR ventilu a zlomená plastová klapka rozdělování proudu vzduchu v klimatizaci (mimochodem výrobek českého Visteon Autopal).
Projděte si zkušenosti majitelů na C5 klubu a zjistíte, že C5 není nijak vyjímečně poruchové auto, řekl bych průměr. Zrovna ta Hydractive je asi nejmíň poruchová záležitost.....
25. 4. 2016 15:21
Re: Podle očekávání
aha, když přistupuješ k tomu automobilu takto, nemá cenu se snažit přesvědčit tě o opaku. Pro mě je C5 srdcovka... čili nemá smysl mě poslouchat :-)
Ale jak už jsem psal dříve (výše), ujel jsem s tím 3000 km a jakékoliv rozpaky z nestandardního chování byly ty tam po cca 50 km. Citroen C5 buď přijmeš, nebo nepřijmeš... jako jakékoliv jiné auto.
Největší výhodu ale vidím v tom, že si auto nakloníš (čumákem) nebo přizvedneš (celé) dle svých potřeb, že je rozhodně stabilnější a odhadnutelnější, než kdejaké SUV a že s ním můžeš do opravdického terénu a asistent ti v mnoha situacích pomůže vykompenzovat chybějící 4x4.
Nepodceňoval bych C5. Je víc, než se zdá :-) A slabý motor? To je tak, když redaktor přesedne z nějaké třistakoňové potvory... to pak snadno podlehne konfirmačním předsudkům
25. 4. 2016 13:46
Re: Podle očekávání
ale no tak... prostuduj si trochu techniku - rozuměj použité technologie... pak svou poznámku pravděpodobně přehodnotíš... Když srovnáš s tím, za co dnes běžně utratíš podobné peníze... atd
25. 4. 2016 12:48
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
souhlasím... a i přes relativní "stáří" by mohl zcela objektivně ještě dnes dostat hodnocení na , čili čtyři hvězdy, protože je to opravdu dospělý automobil
Avatar - speedfred
25. 4. 2016 12:41
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Aisin ,a asi taký istý mam v 508 a občas cukne,šklbne aj mne-rovnaké od nová.Skúsim vymeniť olej v prevodovke ci to pomôže.
Ak chces zamatové radenie tak skús napr BMW/ZF to je inde,pripadne aj toho aisina (fwd) si vyladili baworaci ďaleko lepsie.
25. 4. 2016 10:28
Re: Poctivý citrón
Hlavně také byly doby (ne zas až tak dávno), kdy mělo tohle auto také benzínový šestiválec. Tam pak se skutečně dalo už mluvit o etalonu kultivovanosti a pohodlí. Dneska pro jistotu nenabízí benzín vůbec, ani tu jejich slavnou 1,6 THP.
Avatar - maxi!
25. 4. 2016 10:41
Re: Poctivá klasika
presne tak, chlapci - a je to fakt skoda! Citroen bola kedysi velka firma ( DS 23 ),
ja som sice v C5 nejazdil, ale mal som raz davno na vikend C6 a to bolo tak neskutocne auto!
Normalne teraz uvazujem, ze by som si jedneho kupil, este kym je na to moznost. Viem, ze je to ulet, ale ja som mal kedysi v 81 model CX a nejako vo mne zostala nejaka nostalgia ( moje prve velke auto a vtedy medzi uzkymi stopetkami to bolo nieco!!!)
:-!
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 11:21
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
:yes: Napsal bys mi pls, co třeba vstřiky na tomto HDI? Měnil si ? Co jiné věci mimo standartních destiček a oleje? Díky :-)
Avatar - maxi!
25. 4. 2016 10:57
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
ked uz spominas tie palce - to je tu normalne, ze niekto len tak zo zabavy da kazdemu minus?
>:D
niekedy sa nestacim divit, ze ake hodnotenia tu vidim! >:D
25. 4. 2016 10:35
Re: Jak to?
Jojo, je fajn, ze sis vsiml, ze SPZ nema na body rozhodujici vliv :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 15:25
Re: Jak to?
Doufáte blbě = ve stejný době stejnej kus vozu od vašeho kolegy dostal 4* ze stejnejch pěti >:-[]

Fakt je to zjevně víc o autorovi než o autě :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 11:05
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Ani s Hydractive = to spíš ty elektronický serepetičky ;-)
Avatar - Aoyagi
25. 4. 2016 10:48
...
Hm, žádné porovnání s nebeským Superbem? Snad proto, že jediné, co Superb má lepší, je prostor? :)
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:36
Re: Poctivý citrón
No ty benzíny od PSA nějak vymřeli po meči >:D Vždyť ani ta P508 snad už nenabízí vůbec benzinový motor. Osobně mi to tak nevadí, stejně bych bral naftu, ale je to jistý hendikep... Navíc, ještě nedávno měl i naftový šestiválec, což ve středním mainstreamu míval snad akorát Passat B5.5 (ten už je víc než 10 let neaktuální), pak mě napadaj akorát poslední Vectry, což je stejná písnička.
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 15:29
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Proč by mohl? Stejnej kus auta se stejnou SPZ dostal 4* z pěti tenhle týden v bratrskym Autotipu = rozhodující pro hodnocení je autor ne auto :yes: >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 12:22
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Jde o inteligentní převodovku přizpůsobující se řidiči = v tomhle případě Foktovi >:-[]
23. 5. 2016 09:29
C5 Tourer
Prednedávnom som musel nájsť náhradu za moju dosluhujúcu C5 prvej generácie. Jazdím dlhé trasy a potrebujem pohodlné auto za rozumné peniaze. Pokukoval som po Peugeote 508SW. u importéra mali krásnu predvádzačku v super výbave za super prachy. Avšak sklamali ma trochu sedadlá. Takže voľba padla opäť na C5. Jasné, auto sa už niekoľko rokov vyrába a v podstate sa nijako nezmenilo, no stále má šmrnc a vo výbave mi chýba asi len kontrola mŕtveho uhla, ktorú PSA do C5 nedalo, ikeď 508-mička ju dostala :-( C5 ale dostala nový infotainment so skvelou navigáciou - za tú palec hore. Auto je skvele odhlučnené a v masážnom kresle sa krásne dajú hltať kilometre. Interiéru chýbajú niektoré moderné systémy, no mne z nich chýba fakt len to sledovanie mŕtveho uhla. Ktovie ako dlho ešte auto zostane v ponuke, je to posledný mohykán s hydropneumatikou a to je škoda...
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:45
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
ten dlhý čumák je nevyhnutnosť, kvúli rozloženiu hmotnosti a trakcii na prednej náprave.
Avatar - pallas
27. 4. 2016 06:38
Re: Cena
C5 Tourer BUSINESS EXCLUSIVE BlueHDi 180 eat 6 S&S automatická 6-st. 133 kW/180 k je za cenu € 31 190 €
Avatar - pallas
27. 4. 2016 06:25
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Seabow píše presne opačne - že oproti DSG je všetko ostatné kultivovanejšie.
Avatar - pallas
27. 4. 2016 06:19
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Emel, neviem teda, kde ty máš ideálny úchop volantu
[odkaz]
26. 4. 2016 11:47
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
I v poslední generaci a v naftě. U nás se to asi nikdy neprodávalo ale třeba na mobile.de se dají najít kombíky s 3.0Dci (slovy tři kusy >:-[] )
26. 4. 2016 11:44
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Teda nevim jestli měl 131kw, myslím že "jen" 127, nicméně je ho opravdu škoda. Tenhle motor by podařený a výkonově naprosto v pohodě jak pro Lagunu, tak Espace. Snad bude nová 2.0Dci stejná nebo ještě lepší :-)
26. 4. 2016 11:09
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Laguna mohla mit V6 i jako kombik a lift:) jen to neslo kombinovat se 4C
Avatar - Ozzman
26. 4. 2016 08:10
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
To teda ;)
25. 4. 2016 15:42
Re: Podle očekávání
jasně že jo :-) Road trip po Rumunsku :-)
25. 4. 2016 14:54
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Ten automat som zhodou okolnosti skusal a celkom dobre sa spraval len pri dobrzdovani do krizovatky bolo trosku citit trhnutie ale nic strasne a mozno este z 1-2 ked radil inac velmi v pohode auto tiez som isiel s tym silnejsim 2.0 hdi a az na trosku tuhsi podvozok (od citrona a este k tomu MPV som cakal vacsi komfort) velmi dobre.....a este ta plastova packa prevodovky to je na facku
Avatar - del42sa
25. 4. 2016 13:55
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Je tam nový AISIN EAT6 (Efficient Automatic Transmission), který nahradil předchozí AISIN AM6 taktéž se šesti stupni a který redakce velice pozitivně hodnotila zde : [odkaz]
25. 4. 2016 12:54
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Ano v 508-cke by mal byt rovnaky automat...nejazdil som s tym vela tak som si to asi nevsimol velmi alebo som mal skresleny pohlad z mojho 7st "sucheho" DSG oproti, ktoremu je asi vsetko hladkejsie a tento konkretny automat bol ako balzam na dusu oproti tomu kramu...ZF je inde o tom niet pochyb
25. 4. 2016 12:41
Re: cena dole ruky hore
mrkni na inzertní stránky autosalonů... seženeš funglovku za zajímavou cenu se slušným motorem a s vychytanými mouchami...
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 12:31
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
:yes: Díky moc za info
Avatar - Jerry.Gunman
25. 4. 2016 12:29
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
JJ, P-407 jsem měl dvě. Firemního sedana a soukromého kombíka - oba 2.0 HDI/100 kW, oba 6°automat Aisin, oba maximální spokojenost.

Tedy... až na ten dlouhý čumák a 2 ztracené SPZ ;-\
Avatar - positivemind
25. 4. 2016 11:57
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Mám ještě v garáži 407 2.0HDi 2005, najeto 250k km (z toho já osobně 170k) a to auto je prostě pořád cajk.

Jasně, ježdění po Praze dorasovalo tlumiče, v interiéru už vržou plasty, ale o tom je prostě Praha.

Na autě se podělala jedna jediná věc, která znepříjemnila život - větrák na sahaře. A teď už klouže spojka, ale na to trpí každá nafta. Jinak výměny oleje, brzd a nic dalšího extra nepříjemnýho.

Je neuvěřitelný, jakej komfort si to auto pořád zanechává a pořád umí jet dálku za 5,5l.

Co se za ty roky krom takového toho jasného servisu rozbilo:
- elektrická roleta střechy
- větrák v sahaře
- odešel jeden startér xenonů
- praskla hadice od turba
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2016 11:42
Re: Poctivá klasika
ustup citroenu z pozicii je hodne smutny.... pritom to nie je tak davno co tu mali ozaj moc charizmaticke a takmer prestizne vozy ( XM, Xantia, C6, C4 kupe vts ) ... co sa stalo neviem ale ani sucasna C4 podla mna nic moc.. rovnako C3... skratka take sede nezaujimave kvalitou tiez nie moc preslavene mysky.... chcelo by to mozno nejaku komplexnejsiu zmenu filozofie znacky aby sa navratilo take vnimanie znacky ... a taka charizma aku mala tato znacka kedysi... popravde ma z celej dnesnej ponuky znacky citroen uz neoslovuje vobec nic ... pritom kedysi som Xantiu alebo XM zboznoval...
Avatar - Emel
25. 4. 2016 11:39
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Může být, pak jsem se dopustil stejného omylu, jako třeba pan redaktor tady [odkaz] , když mi uniklo, že ten motor z 407 o jedno turbo přišel.

PS: ale aspoň se nerozepisuju o tom, jak hezky to biturbo funguje :-)
Avatar - speedfred
25. 4. 2016 11:30
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
508 má 2,2 ale jednoturbo,biturbo sa tu uz nedávalo údajne by nevošlo kvôli výške a potom by mali problémy pri testoch NCAP ochrana chodcov.
Avatar - Emel
25. 4. 2016 11:15
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Asi jo, ono pak už přišla 508 a ta měla jako top 2.2 biturbo, zatímco kupé se dělalo dál.
Avatar - Emel
25. 4. 2016 10:58
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Já myslím, že 3.0HDI byla evoluční náhrada za 2.7HDI a bylo to tak u obou, Citro i Pežo.
Avatar - Emel
25. 4. 2016 10:53
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Zvláštní to je (ten pevný střed), ale celkem to ničemu nevadí... na čudlíky stejně většinou v zatáčce moc nesahám a problém s tím poznat kam je volant natočený jsem neměl.

Interiér jinak fajn, je fakt že zezadu není přes ty přední sedačky skoro vidět, navíc se to auto směrem nahoru rychle zužuje tak je to trošku jak v Economy v letadle... zato vpředu se sedí parádně.

Mně tam ještě vadily plasty kolem pedálů, v zimních botách jsem tam furt do něčeho vrážel.
Avatar - Emel
25. 4. 2016 10:46
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Nenabízí, ale mám dojem, že možná jen u nás a třeba v Německu tam 1.6THP je.

Naftový šestiválec byl v Laguně Coupe, pak samozřejmě sourozenecký 407... ale to jen tak na okraj.
Avatar - Emel
26. 4. 2016 17:39
Re: Podle očekávání
Ale tak co má tester dělat, pokud dostane to auto k testu a prostě to vidí jinak? Neměl by se rozcházet v objektivních věcech, ale máš nějaký takový příklad?
Avatar - Emel
26. 4. 2016 15:18
Re: Podle očekávání
Ten druhý jsem nečetl, tak nevím... ale vcelku souhlasím s vyzněním článku tady - v komplexu spíše podprůměrné auto, které ale vyniká v komfortu a díky tomu může někomu výborně posloužit, protože konec konců pro velkou část uživatelů je auto o pohodlné přepravě z A do B.
Avatar - Emel
26. 4. 2016 13:22
Re: Podle očekávání
Moc se koncentruješ na ty hvězdy a očekáváš, že budou srovnatelné napříč autorama - což nejsou a beru že to je chyba, ale ne nutně chyba pana Fokta.

A proč se ho v tom zastávám - mnozí z nás tu poukazovali na to, že se bodová škála využívá blbě, protože reálně většina aut padá do kategorie 3,5*-4* a takové hodnocení je k ničemu. To je z části alibismus autorů (i zahraničních webů), kteří si takovým hodnocením nerozhněvají fanoušky jako jsi třeba ty, kteří už při hodnocení 3* začínají vyskakovat a ptát se, jak je to možné a kdesi cosi... a nedej bože když pak auto dostane 2,5*, tedy velmi mírný podprůměr...
Avatar - Emel
26. 4. 2016 12:02
Re: Podle očekávání
O hvězdách se tu diskutovalo mnohokrát, jednu dobu redakce auto.cz deklarovala snahu začít využívat i spodní část spektra, nicméně faktem je, že dvouhvězdové auto tu je zcela výjimečně a musí to být naprostý propadák a fakticky se boduje takto:

3* - špatné auto
3,5* - mírně podprůměrné auto
4* - normální dobré auto
4,5* - velmi dobré auto
5* - výjimečné auto, bez chyb a s něčím navíc

Pokud pan Fokt tenhle status quo neuznává a dodržuje to, co bylo deklarováno, pak nelze proti 3* říct ani popel. A ano, pravděpodobně kdyby test psal někdo jiný a i kdyby ho napsal slovo od slova stejně, pak by ho pravděpodobně ohodnotil jako 3,5* nebo dokonce 4*.

Některé články z poslední doby od pana Fokta byly dost dobré, určitě to není nejslabší článek. Mírné zaujetí pro Hondu a proti VW je normální a dá se s tím počítat.
Avatar - Ozzman
26. 4. 2016 08:11
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Já o druhé generaci nepochybuji, proto jsem se ptal, jak to vypadá, jelikož jsem na to auto taky pokukoval, ale co mám známé s první generací C5, tak to byla katastrofa.
26. 4. 2016 07:45
Cena
U nas je teraz akcia aj na C5 a su tam dost dobre zlavy, vybava Business Exclusive s tymto motorom a prevodovkou je za cca 780 t a to je dost dobre, ta vybava je super a ked si tam nalozie uplne full az po strechu tak to vychadza na cca 920 to je uz celkom dost ale stale lepsie oproti konkurencii, taky Superb ambition zacina u Vas s 2.0 tdi (150 HP bude dynamicky blizsie asi tomuto Citronu) na cca 800 a to tam priplacas prakticky za vsetko....o Passate ani nehovorim....a SUPERB sa mi paci hned by som ho bral ale ten rozdiel v cene je dost velky, ak nechces moderny dizajn a najnovsie tech. vychytavky tak ta C5 urcite hanbu nespravi si myslim, ak nieco modernejsie za dobru cenu tak este mozno P 508 s rovnakym motorom a prevodovkou vyzera o dost modernejsie ale je drahsi a nema unikatny podvozok....ak Citron neplanuje novu C5 tak je to podla mna velke sklamanie a dost chybny krok....koncit portfolio na nizsej strednej triede to beriem tak u Dacie a nie u automobilky ako Citroen
[odkaz] :no: :no:
Avatar - woody-alien
26. 4. 2016 07:25
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
"kombik a lift končily na 2.0Dci se 131kw" No vidíš, a co by za něj dnes zájemci o větší Renaulty dali. ;-)
Avatar - twistedTSD
25. 4. 2016 15:52
Re: Citroen
Odvaha u Cactusu a DS5 už však spočívá víceméně jen a pouze v designu (pokud nepočítám, že prodávat auto nižší střední třídy bez otáčkoměru je odvážné až až). Což je trochu smutné.
25. 4. 2016 15:40
Re: Podle očekávání
Láska na první pohled, koukám. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 11:01
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Nebyl třílitr V6 HDI v P407 jen v kupé?
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:54
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Jo, vidíš, 407 také vlastně ve všech karosářských variantách, ale tam byl max 2.7 V6, kdežto C5tka měla ještě větší třílitr V6 HDI ne? a Laguna pouze v kupé, kombik a lift končily na 2.0Dci se 131kw :-)
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:37
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Mě to přišlo prazvláštní, ale jinak se mi interiér líbil. Tuhle zkušenost jsem neměl, já s C5 našetěstí měl tu čest v létě >:D
26. 4. 2016 12:48
Poslední s hydropneumatikou...
Poslední svého druhu... :'-( :no:
25. 4. 2016 14:38
Re: Citroen
Modely Cactus a DS5 bych nazval spise troufalosti, nez odvahou...
Avatar - maxi!
25. 4. 2016 11:38
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
tak ja som ti rychlo nasadil plusko, aby si nepovedal,ze len zly ludia su tu! :-!
Avatar - Ozzman
25. 4. 2016 10:55
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Mne by spíš zajímalo, jak je to se spolehlivostí, zdali jsou tam také problémy s různými elektronickými srandičkami, nebo s hydractive, jak to uměly starší C5tky :-) Motory HDI bych tipoval, že problém nebudou.
Avatar - Michal Fokt
25. 4. 2016 14:02
Re: Jak to?
Neznám systém hodnocení u kolegů v AT. Pokud to funguje jako asi všude jinde, tedy že se hodnocení pohybuje u všech aut od 3 do 5, pak jsou 4 hvězdy na místě coby průměr. Já beru pětihvězdičkovou škálu jako pětihvězdičkovou škálu, kdy průměr představují hvězdy tři. Možná nikoli pro příznivce značky, ale pro mě bylo příjemným překvapením, že i po těch letech na tři hvězdy coby slušný průměr dokázal dosáhnout. Že by se jednalo v celkovém pohledu po devíti letech výroby o nadprůměrný vůz, si doufám nikdo nemyslí.
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 12:07
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Dík :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 10:41
Re: Poctivý citrón
Prej maj povedenej tříválec 1.2 >:-[]
Avatar - pikaso0000
12. 7. 2016 19:25
9 let starý vůz???
C5 III RD se vyrábí od 2008, diododové denní svícení jsou od roku 2011 stejně jako dotykový displej tak nevím jak starý vůz je v recenzi.
Já jej mám s motorizací 3.0 V6 HDi 2011 a jsem max spokojen, desing se mi líbí více než superb či passat a v dnešní době je to stále líbivé auto. Denně jezdím do DE a po koupi tento frantík němce zajímal a líbil se více než kolegovo passat o který ani nezakopli pohledem. Toto není tuctové auto ale je to o vkusu. Měl jsem Mondeo a toto jsou nebe a dudy, krásné pohodlí,a na 19" kolech je i kontakt s vozovkou, ano na 17" je řízení o ničem.
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:42
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
a pri akých km praskol rozvodový remeň, a aké boli následky?
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:40
Re: Citroen
"ti ktori boli kedysi posledni su dnes prvi" - to myslíš kórejcov? U mňa sú poslední stále.
Avatar - pallas
2. 5. 2016 15:38
Re: Poctivá klasika
a ako si prišiel k CX v roku 1981?
Avatar - Hammunasakra
30. 4. 2016 15:32
Re: Jak to?
No to právě neni moc fajn = zkus to promyslet >:-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 4. 2016 15:17
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Bacha to hodnotil jinej autor = fakt je to víc o autorovi než o autě >:D
Avatar - Emel
27. 4. 2016 08:41
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Zhruba oněch "třičtvrtěnatři"...
Avatar - Emel
26. 4. 2016 11:23
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Naftový? To podle mě ne... resp. ne v poslední generaci.
26. 4. 2016 12:37
Re: Cena
S tym priplacanim u superbu to tak uz nie je, prave naopak, cenu su zaujimave:
superb kombi 2.0tdi 4x4 (alebo vymenis 4x4 za dsg) s navigaciou, el.sedackou vodica, bixenonami, led zadkom, bezklucovym vstupom, el.otvaracim kufrom a mrakom dalsej vybavy stoji zhruba 33.000€.
Pri kurze 26kc/€ je to 858,000 Kc. Zlava 5% je urcite mozna, cize do 820t sa musis vojst.
V tejto cene mas u nas zaruku 4r a aj servis v cene auta.

Ano superb nie je dokonaly, ale povedal by som, ze to je lepsia volba ako ta C5tka. Akurat ten podvozok nebude tak plavny.
25. 4. 2016 15:06
Re: Podle očekávání
Popravdě bych nečekal. Projel jsem minulou generaci a tenhle test kopíruje moje zkušenosti s ní. Chybějí jen tragické plyšové sedačky a obludný design. Za podobné peníze koupím cokoliv z Německa, Mazdu 6 nebo Mondeo. O jaké zázračné technologie a techniku přijdu a co mi reálně přinesou aby vyrovnali ty problémy o kterých píšu já i testující?
Avatar - Emel
25. 4. 2016 10:31
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Živě si pamatuju ty hliníkové kusy na volantu v místě ideálního úchopu, velmi komfortní při zimní testovačce. Mám ale pocit, že tehdy byl ten hliník hladký, tady je nějaká textura. Pevný střed mi nevadil, ale tohle jo.
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 15:15
Re: Podle očekávání
Na * se soustředíš ty = já spíš na vyznění článků. Tam je větší rozdíl než v tý hvězdě ;-)

Ale Fokta za vzor novinářský objektivity nebo špičku svýho oboru fakt nepovažuju - to je pravda :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 12:38
Re: Podle očekávání
Zásadní popel je v tom jinym hodnocení stejnýho auta i kusu auta ve stejnej tejde = jednim vydavatelstvim :-)
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 11:34
Re: C5, poslední "plnotučné auto" od Citroenů
Jeho neznám takže nevim, jeho články znám.. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 19:04
Re: Jak to?
Na Fokta? >:D

No hlavně na to jak extrémně jinak lze pojmout text o stejnym autě půjčenym tejden po sobě >:-[]

Vypadá to že ty se spíš klaníš k Foktově verzi? ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 12:13
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Náhodou v zimě [odkaz] :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 10:58
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
Dyť je to pravda! >:D
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 16:10
Re: Podle očekávání
Auto nemůžu posuzovat - 2 dost jinak vyznivajici články co vyšly současně a patřej pod jedno vydavatelství jo = je to o autorovi a ne o autě ;-)
Avatar - Hammunasakra
26. 4. 2016 11:43
Re: Podle očekávání
Nojo ale co je Cupra ve střední třídě? :-)

Já narozdíl od Fokta nejsem placenej za objektivitu žejo ;-)

Šlo mi o to že 2 redaktoři placený stejnym vydavatelem, jeden v tištěnym vydání druhej na webu napsali o stejnym kusu auta 2 dost odlištný pojetí = jeden spíš směrem :yes: druhej spíš :no:

Minimálně jeden z nich kecá >:-[]

To že nevyužívaj plný spektrum 5 hvězd je jen jejich další chyba = já bych k tomuhle Foktovu textu přiřadil spíš 2 hvězdy ne-li míň

Subjektivnost nepomíjim = ta je naopak základem těch 2 hodnocení = neni to o autě ale předevšim a hlavně o autorovi
Což neni moc dobře = na tom se asi shodnem ne? ;-)

Já bych špatně hodnotil A6 i nový A4 2.0 TDI s přednim pohonem
1) protože to fakt neni prémiová konstrukce = a víc se jich prodá s přednim pohonem než 4x4
2) protože to sou auta s nejhorší trakcí ve třídě = a to je u prémiovýho auta fakt hodně špatně :no:
Vim že se to dá řešit příplatkem 60-70 tisíc za 4x4 ale ty auta sou stavěný jako předokolky a lepší zřejmě i tenhle 9 let starej kmet co se v základu prodává za 550 tisíc = tak by to fakt bejt nemělo

No a závěrečná = ty si libuješ ve Foktovejch článcích? Nebo ho jako některý další - viz diskuze - považuješ snad až za nejslabší článek ACZ? :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 19:00
Re: Podle očekávání
Jj ani Golf GTI to neni >:D

Dokonce to je úplně jiná třída >:-[]

Když už kašlat na typ vozu a třídu tak pojetím je to spíš Rolls než Cupra :-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 15:32
Re: Cukanie prevodovky+hodnotenie
Fokt nikdy nezklame >:-[]
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2016 11:57
Re: Citroen
opat sa potvrdilo ze z historie sa dnes uz vyzit moc neda.... ti ktori boli kedysi posledni su dnes prvi a poniektori ktori robili automobilovu historiu su dnes uz ohrozenym druhom... len si zoberme aj taku lanciu alebo ja neviem saab ci povedzme rover ... tiez charizmaticke znacky s velmi zaujimavymi a peknymi vozmi a velmi slusnou historiu a ako dnes dopadli ..

uvidime co prinesie nova C3 uz tuto jesen .... ta moze byt ozaj zaujimava.... a mohla by byt takou tou "zivou vodou" pre sucasny stagnujuci citroen :yes:
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2016 11:00
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
To právě naopak! >:D

To sem moh když to zabalila a měl sem přístup na oba účty = pak mi je sloučili >:-[]

A tehdy palce ešte nebyly :-)
25. 4. 2016 14:04
Re: cena dole ruky hore
ja som na C hečbeky, isté kvality c5 nespochybňujem, ale model je tu už tak dlho, že ti nikto neuverí, že nelietaš na sedemročnom aute a to je neželaný efekt, ak za to vysolíš 700+.
25. 4. 2016 15:00
Re: ...
Superb? Jizdni vlastnosti spolu s Passatem na spici stredni tridy, s DCC nejkomfortnejsi za Mondeem, lepsi interier, motory, prvky vybavy.. V cem ze je horsi krome komfortu podvozku?
25. 4. 2016 14:28
Re: Podle očekávání
Nehledě na techniku je výsledek jasný, ne? V zatáčkách silně nedotáčivé, brzdy slabé a rychle vadnoucí, auto při brzdění nestabilní, sedačky bez bočního vedení, slabý motor, levně působící interiér, zastaralý automat. Pohodlné a pomalé. Něco zásadního jsem přehlíd? >:D
Avatar - Jeremy.McKvak.ANTIDIESEL
26. 4. 2016 09:58
Re: Citroën C5 2.0 BlueHDi – KOMPOLOT už dávno ZASTARAL
jj
FUJTAJBLDÍZLRAKOVINOMET [odkaz] DO ŠROTU STOU SEBRANKOU [odkaz] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
25. 4. 2016 13:29
Podle očekávání
Takže auto pro důchodce na nákupy, naceněné jako vozidlo pro střední management. Pak to mají ty prodeje k něčemu vypadat.