Nedávno jsme si rozebrali, a to doslovně, Dacii Logan z roku 2005 s 436.613 najetými kilometry. A zjistili, že je přežila ve velmi dobré kondici. Zvládnou to samé i současné modely rumunské automobilky?
" motor v testovaném voze jezdil jak z praku. Rozhodně jde o první dacii, která dokáže na okresní silnici předjet celou kolonu váhavých střelců naráz. Jak se dočtete dále, výkon na LPG je zde ještě vyšší než na benzin"
>:D >:D Tak to jsem se opravdu zasmál... Tohle prostě jako z praku jet nemůže...
900 kubíků, 90 koní... - podle těch parametrů bych to spíše tipoval na motor v motorce
...a taky má 140Nm, které dává lehce nad 2000 ot\min. To je rozhodně důležitější než 900 kubíků... Což bych od někoho, kdo přispívá do diskuze na serveru o autech tak nějak čekal.
Onu tebou citovanou větu tak nějak v pohodě chápu a s daným tvrzením nemám problém. Možná je to dáno tím, že si po přečtení fráze "jezdil jak z praku" hned nepředstavím nabušený sporťák s V8, což bych udělal ve dvaceti, ale dokáži uvažovat v intencích dané třídy. A v rámci dané třídy (lowendový C segment) lehký Logan s daným motorem fakt jede jak z praku... A to netvrdím jen na základě tohoto testu, ale i na základě toho, ze jsem jel minulou generaci Loganu s 1.4, jel jsem 0.9 TCe v podobně těžkém Cliu kombi a konečně jsem roky jezdil atmo 1.6 se 100Hp a podobným krouťákem. A umím si to (v hlavě) srovnat.
Jak jsem nedávno psal pod jiným článkem, 0.9 tCe zrovna prošlo 100 000 km testem (kdy se auto nijak nešetřilo) a redaktoři byli překvapeni výborným stavem motoru, který nevykazoval známky opotřebení. Takže bych rozhodně nebyl takový pesimista.
Řečmi typu"pokud někdy budeš řídit auto s manualem" tady machruju proto, že jsem zde ještě nezazil nikoho, kdo by u benzínového motoru (s turbem či bez) řešil nejnižší otáčky, pod 2000. Nechceš mi snad tvrdit, že když předjíždíš nebo si chceš užít na okresce, neřadíš a rozjíždíš se z 1500...
Ps.: Jen aBy bylo jasno - vím, že jsem použil lehce konfrontační styl, občas to tak dělám. Nemyslím to osobně a nechci tě urazit. Jen diskutuji. Ale pokud jsem se tě nejak dotkl, omlouvám se.
Dacia, nejlowendovější brand, spodina automobilového průmyslu, chtělo by se napsat.
Jenže svět se mění a a zatímco ostatní spadli do konzumního kolotoče, kdy každá nová generace je opět blíž a blíž pohotovému holítku na jedno použití, Dacia naopak věnovala péči největším kompromisům, které musel dřív zákazník učinit při volbě Dacie.
A dnes? Dacia dává smysl větší než mnoho věhlasnějších značek. Dacia si na nic nehraje a naopak plní to, co od ní člověk očekává. Nízké provozní náklady, spolehlivosti, snesitelné bezpečí a pohodlí.
Nová Dacia, stejné klady jako dříve i za cenu mnohem méně kompromisů... :yes::yes::yes:
Udělat stejné srovnání mezi Octavií I a III, dost bychom se divili... Octavia I bytelná, spolehlivá, výtečně antikorozně ochráněná... Octavia III? No, nebudu se vyjadřovat, abych nebyl nařčen z šíření protiškodovácké nálady >:-[]:-!
Dacia MCV?Kus kvalitního auta za super cenu,těch 300000km bez problému tenhle motor dá a bez větších investic i to pohodlí tam taky je,lepší volba než Schade :yes:
ano. co se tyce Oktavie.. ja bych zpet z 3 gen do 2 nedejboze 1 opravdu sel nerad. Ale asi tomu nerozumim.
Dacie je technicky a vsema parametrama pod urovni prvni Oktavie.. presto se nekdo divi, ze neshnije nebo najede 400 tisic.. to samo o necem vypovida :-)
zajimave ze zo rikas ty, ktery jak se mnohokrat prokazalo, o autech nic nevi. Ja ve vsech generaci Oktavek za poslednich cca 8 let najel statisice km (nejmene s O1, nejvice s O 2, hlavne benziny pocinaje 1.4 MPI pres 1.6 MPI a nsjvic s 1.8 TSI) a nejakych 100 tis km s O 3.. a clovece vubec si to nemyslim. A o Oktavkach zrovna neco vim :-) O 2 PUSOBILA bytelneji.. ale ze by to bylo objektivni konstatovani.. to asi ne.. BTW.. vezmi libovolnouDacii a rozdej si to v celnim stretu.. snad s libovolnou generaci Oktavie.. a hodne stesti :-) Ja videl x rozflakeanejch.. a nikdo mi nevyvrati, ze to je slusne robustni a bepecny auto. Problemy mela paradoxne O1 pred fl.. s fl byla karoserie vystuzena.. Srovnavat Dacii s Oktavkou, coz je jen jinak pojaty Golf.. To muze opravdu jen trouba :)
Tak akosi rozumný človek predpokladá, že majiteľom Dacie 140Nm bohato stačí. Dacia je totiž premiestňovadlo, nič viac. Ty to nechápeš a práve to je tvoj problém. Naviac machruješ koľko koní má tvoje auto. Ale záchod máš na chodbe.
Myslím, že přeháníš. O výdrži OIII můžeme dosud spíše spekulovat a zatím se zdá, že na rozdíl od OII nedisponuje motorizacemi se zásadními konstrukčními/výrobními nedostatky a třeba podvozek by u ní mohl být paradoxně i bytelnější.
Jj, ten byl hodně povedený. A důkaz, že papírové hodnoty rozhodně občas umí solidně "lhát". Dnes viz. koncernové 1.2 a 1.4 Tsi - taky jedou výrazně lépe než by člověk čekal...
Ps.:Za co máš 7 palců dolů fakt nechápu. Tady je zase přetrollováno...
10-15 let starych Skodovek, od Fabii po Superby. mas na silnici na kazdym rohu hafo. Nikdy jsem si nevsiml, ze by to byly nejaky hnijici vraky.. Btw. Dacii si malokdo koupi na vetsi najezd.. pak aby se srala. Skodovku? Oktavie a Superby? Dost velka cast ma tech tvych 250 tisic km za 3,4,5 let..a ver tomu, ze to teprve byva ta hranice, kdy je treba prvnich investic. Pak nakrouti dalsi statisice bez problemu. U koncernu je to standard. U Dacie je to vyzdvihovano jako zazrak :-)
Já se bavím o e39, tam měla 410Nm, ale to je jedno. Abych to uvedl na pravou míru, tak na rychlost by ten bawor samozřejmě ujel, protože v tom volvu nad tachometrovejch 220 byl strach jet a víc by to asi možná stejně nedalo, ale v běžnejch rychlostech stačilo volvu naložit a bylo v trapu.
Tady na videu konkrétně moje auto a já v něm vs. rallycrossový Suzuki Swift GTi
1.) 140Nm dává +/- atmo 1.6 se 100Hp. Při mnohem "horším" průběhu křivky. To jsem tím chtěl říci.
2.) Ohledně otáček - na tohle fakt nemám co říci, pro mě je tvůj výrok kandidátem na Zlatý ventilek...
Snad jen rada - pokud někdy budeš řídit auto s manuálem, nepředjížděj. I kdyby mělo těch 180 koní...
Přesně... Píše se to přímo v článku - u malych turb se zatím neprojevují ve zvýšené míře mechanické zavady způsobené únavou materiálu, pouze vady konstrukční (1. generace Tsi). Za sebe dodám že k mému překvapení. Dlouho jsem odolával, ale už je doma. Čtyřválec teda, z nevyvážených tříhrnků mám pořád obavy. Ovšem za tři - čtyři roky... ;-)
Kdo o autech něco ví, tak ví, že Octavia I vydrží víc než Octavia II a Octavia III drží nastolený trend. Octavie I si mnohem líp drží cenu a mnozí jí dávají přednost před dvojkovou. I ve firmách nezřídka Octavie I přežily své mladší dvojkové sestry.
Ano, dodnes mě překvapuje, jak hezky jede Renaultí motor 1.7 turbo (B18FT) ve starých Volvech 440, 460 a 480 se směšnejma parametrama 120ps a 175Nm. Nejvíc mě udivovala okamžitá reakce na plyn, žádná turbodíra a lineární tah. Málokdo by čekal, že to hravě ujede autům jako AUDI A6 2.5TDi a BMW 530d. A spolehlivost taky perfektní.
Jj m áš pravdu. Nejsem ani jedna skupina, ale kdybych musel řešit sofiinu volbu - než si za 200-300 koupit ojetinu střední třídy se 150-200tkm tak to mi přijde rozumnější nová křapka - třeba dáčka. Dřív to tak nebylo, ojetina vydržela, ale dnes...
no to mně právě zaráží. Měl jsem za to, že hodnota točivého momentu je u atmosféry plus mínus objem děleno deseti. Tzn. motor 3,0 má krouťák okolo 300 Nm. Jen u turba ty hodnoty skáčou. A vysloveně sportovní atmo motory mají víc, jako třeba stará M3, 360 Nm z obsahu 3,2... a tady z 9stovky 140 Nm?
Přesně tak, jenže těch aut bylo tak málo, že se s nimi skoro nikdo nepovozil. Po té 440 bylo Volvo S80 2.4T velké zklamání, jak to nejelo. Měl jsem taky Megane Cabrio s motorem 2.0 16V F7R, což je motor z Clia Williams a ten i přes větší výkon neměl takovou dynamiku jako to menší turbo.
vzdy jde o to, s cim to kdo porovnava. vetsina lidi, nejvykonejsi co v zivote ridila byla 77kw 1.9TDI nebo nejaka 80kw stara atmosfera. 1.4TSI 110kw je treba pro lehkou O 3 urcite solidni motor s nadprumernou dynamikou. 1.2.. no od toho nikdo nic neceka.. a hele, ono to nejak jede a lip, nez treba predchozi 1.6MPI. S turbama se jezdi velice prijemne diky kroutaku, pruzne zrychleni.. je to proste pokrok a zlepseni.
Výkon v těchto otáčkách se pozná především při popojíždění ve městě... Ve městě budeš muset mnohem více šlapat na plyn při rozjezdech aby se roztočilo turbo a náhodou to nechcíplo... Citlivěji zacházet se spojkou při popojíždění či parkování...
taky že karoserie lepší antikorozní ochranu má. Dacie už jsou z pozinku. Celkově je ochrana proti korozi na solidní úrovni, už Dustery nehnijou... 10, 15 let to vydrží a o tom to je. Za 15 let auto najede obvykle nějakých 250 000 km, což běžnému uživateli vcelku stačí a první majitel obvykle vymění za novější o něco dříve.
140 Nm mi rozhodne nepřijde nijak hodně... A co se bude dít pod těmi 2000 ot? Vůbec nic, takže motor stejně budeš muset točit abys ses po přeřazení nedostal pod 2000 kde turbo netáhne...
Aby se dalo říci, že to jede jako z praku musely by tam být tyto motůrky dva - 1.8L 180 koní...
nesmysl. Na oktávce ti tlumiče nedají ani 150 000 km ve slušným stavu, stejně tak pokud jezdíš normální poskakování, tak okolo 150 obvykle měníš i spojku atp. O rozvodech TSI raději hovořit ani nebudu...
Ty jsi u toho byl, ne? Jak v vezmíněné AUDI ( stará A6 pětiválec 103kW) tak v BMW 530d e39 seděli kamarádi a právě jsme to naschvál porovnávali. Tu AUDI to doslova deklasovalo, BMW s motorem 2.5TDs taky s tou 530d už to bylo celkem zajímavý. Ve stejné době jsem měl SAAB 9000 2.0i Turbo, kterej měl taky víc koní a newtonmetrů, ale tomu volvu prostě nestačil. Nejdřív se s tím autem někde svez a pak tady můžeš psát, co je možný a co ne.
Prosím redakci odkud mají informaci,že verze LPG nebo prostě tato verze má zesílené tlumiče a pera ? Vlastním starší verzi 1,2 LPG a nikde jsem tuto informaci nezaznamenal :-) děkuji ps. hlavně nechápu z jakého důvodu by to mělo být,ta nádrž LPG sice něco váží ale dělat kvůli tomu jiné tlumiče a pera,když toto auto má nosnost ! přes 600 kg !!! což žádné jiné auto nenabízí ! taková Fabia Rapid mají stěží 500 kg spíše 400 kg tady tuto přednost jsem v článku nezaznamenal.
tak z té nosnosti jsem zmatený jak se to počítá :D ale vím že i prodejce tvrdil že je to okolo 600 kg :D
potom bych ještě vyzdvihl asi z úsporných důvodů krátký výfuk.Tohle je ale geniální nápad ,protože tohle je minimální šance ho urvat :D obzvláště Duster s tím má problém s příčným uložením zadního tlumiče výfuku který je omlácený při zadním nájezdovém úhlu. Poslední test ojetý Duster,jste to zminovali,tady to je vyřešeno že výfuk končí kdesi ve třičtvrtě auta :) tipuji že se s tím nemazlili a vrazili tam výfuk ze Sandera a hotovo :D
Třeba to 1.2 Tsi mi přijde do nižší střední už docela málo (ale ano, místo atmo1.6 fajn). Na druhou stranu - pro Fabii nebo Rapida je ta silnější verze super motorizace.
No jo,tohle škatulkování. Já mám 1.2 TCe 130 (s nezabitými převody). Po zajetí dá slabší TSi 1.4, v případě silnější (140hp) je ten reálný rozdíl proti papíru daleko větší. A to to Tsi míň žere...
EDIT: Ten reálný rozdíl myslím ve prospěch Tsi, aby bylo jasno.
Cabrio parádní bylo, stavím si Twingo na hobby autocross/rallycross a právě do něj jsem chtěl dát ten F7R, jenže se nějak nedařilo sehnat, až jsem úplně náhodou narazil na Volvo 460 turbo, tak už stojí doma :-!
Zlí jazykové tvrdí, že to jsou špatné auta. Já jim moc fandím a vždy jsem fandil. Věřím tomu, že i nová Dacia Logan zvládne to co její první generace. Motory jsou dobré a spolehlivé. Jistý bych si nebyl jen u nového motoru 0.9 Tce. Osobně moc malo objemovým motorům s turbem nefandím. Nevím jestli mají takovou životnost jako klasické atmosféry. To se uvidí časem. Nicméně nové dacie stále jdou kupředu a zlepšují svou kvalitu, takže taková karoserie, může být daleko lepší než u prvních generací.
Já myslím, že ty koncerny jedou tak akorát jak čekat. Polu GTI třeba loni hodně pomohl přechod na 1.8 i když na papíře to bylo jenom 12 koní, ale pocitově snad 50.
Já tedy Dacii rozhodně nijak nehaním, zvláště když jejich nová generace je i designově docela povedená (tedy s výjimou Lodgy). Pro spoustu lidí je to rozumná volba, protože na lepší auto buď nemají, nebo do něj prostě nechtějí investovat tolik peněz a koupu ojetiny se bojí. On ne každý má garáž nebo rodinný dům s oplocenou parkovací plochou. Pro ty, kteří jsou své nové auto nuceni parkovat před panelákem a navíc jezdí spíš krátké trasy takové nové Sandero či Logan může opravdu prokázat výborné služby za velmi přijatelné peníze (a navíc se nemusí bát závistivých sousedů, kteří v ČR bývají častým problémem). A jak je vidět prodej na českém trhu, spousta Čechů už na to přišla! :-! Na druhé straně je ale fakt, že aby člověk šel do Dacie, musí být ryzí automobilový pragmatik, který od auta požaduje skutečně jen tu nejzákladnější mobilitu a nějakou radost z řízení či špičkovou bezpečnost prostě nevyžaduje. :-!
Mno...já jsem byl osočen jedním klaunem tady akorát včera, že jsem příznivec xindlwagenu a podobný slaboduchosti...ale to teď docela popřu, protože třeba na 130PS 1.2 v Pažoutovi 308 se tyhle koncernový motory nechytaj. Jsem objektivní, věř že mluvím ze zkušenosti.
jinak nejtupější turbo benzínový motory v normálních objemech, to jsou 1.4Turbo od Opelu teda podle mě.
to, kto robi lpg zastavbu, to netusim, ale robi sa to priamo na linke v dacii, cize ziadna dodatocna montaz, jedina nevyhoda tejto montaze je, ze RJ je bloknuta, cize nikto do toho nepozrie
Kdyby byla tak nespolehliva,nikdo by je nekupoval.Ostatne v CR pate misto v prodejnosti to vypovida jasne.Jinak ted mam druhou Dacii a nikdy jsem nemel problem.Ano jsou to auta,ktera jsou levnejsi,ale urcite ne nespolehliva..Samozrejme je jasne,ze ta auta nejsou stavena na to,aby jezdila 50-100tis rocne jako napr.firemni skodovky ci ww.Na to nemaji motory ani vybaveni,ale pro ldi s najezdem 10-20tis je to dobry auto..Ted mam Logana MCV 0.9 tce a najezdim tak 12tis rocne.Nemam zadne obavy,ze by to auto 10let nevydrzelo...
Pokud běžně užíváte Porsche 911 Turbo, tak chápu, že vám ta hodnota dobrá nepřijde. Chce to trochu slézt na zem a uvažovat racionálně. Stačí si spočítat výkonovou hmotnost téhle dacie a zjistíte, že je to vážně docela dobré. Navíc jsou tady solidní newtonmetry. Ano, jako 400 koňové Audi to asi nejede, ale také to tolik nestojí a po ujetí 100 000 Km to nechce investice 100 000 korun.
Díky za doplnění podstatných informací, které mě v článku chyběly ;-)
2. Těch 40tkm na Svíčky u LPG je fakt už dost, ale pokud to auto necuká a nemá jiné problémy, tak proč ne.
3. I v tabulce uvedené ve článku je vedle benzínové nádrže 50L uvedena nádrž 32L. Jen tak pro info i do 40L nádrže se dá dostat i více litrů, stačí pouze trochu přihnout plovák v nádrži, ale pak ukazuje trochu hůře ten ledkový ukazatel LPG na tlačítku, která je stejně pouze orientační.
4. To máte sice pravdu, ale vzhledem ke způsobu ovládání a nezabudování do palubovky tohle na origo tovární nástavbu moc nevypadá, ale spíše na domontování smluvním partnerem Dacie, kteří se instalací LPG nástaveb zabývají i u jiných vozů, čili i starších. Takhle to dělají i jiné automobilky a odpovídá tomu i cena.
5. Ta cena nástavby je opravdu velmi dobrá oproti cenám jiných automobilek, nebo cenám dodatečných kvalitních LPG nástaveb. U všech vozů v rodině na LPG byla návratnost nástavby vždy nejpozději do 2 let, někdy dokonce i dříve, samozřejmě dle ročního nájezdu km.
Dacia predava dobre aj inde v UK ju tiez vidim casto a stretol som ju aj v udoli Les 3 Vallees na lyzovacke vo Francuzsku myslim mala v zadu nalepene CH cko. mozno Svajcarsky student odbehol na lyze... Pamatam casy ked nas zavalili Daewoo s Nexiami,Esperami a Ticom tiez im valili predaje, Cena je lep hodne silny a aj ked nam na ine lepsie tecu sliny radsej si lizneme lacnej medoviny... >:D
1, system LPG (aspon co mam v 1,2) je Landy Renzo, nie nejaka skladacka,
2, sviecky sa menia v origo prestavbe po 40 tis. km
3, nadrz vsade uvadzaju divne, tych 32l je uz LPG, cize nadrz ma okolo 40l
4, palubny pc tam nie je z dovodu, ze skoro kazdy palubny pc ma problem s prepoctom,
kolko tam vlastne v nadrzi toho lpg je
5, ceny priplatkov by mohli byt nizsie
Nepovídej, tak schválně jaké ty vyšší náklady jsou? Pouč mě, jenom podotýkám, že jezdím již pouze vozy na LPG a to už více jak 10 let, tak si dej s tou odpovědí záležet, rád bych se něco nového, co mi třeba uniká dozvěděl ;-)
Sice vzhledově to auto vypadá otřesně, zvláště ta zadní část, ale ten příplatek za LPG je vážně skvělej. Sice klasicky jako v každém článku, kde zmiňují vůz s pohonem na LPG neuvádějí výrobce systému (přitom se stačí kouknout do motorového prostoru), což už dopředu pak dává tušit jeho kvalitu, ale třeba pro srovnání špička mezi LPG Landi Renzo vychází na 27 až 29 000kč, takže tohle bude asi nějaká skládačka komponentů, ale ta cena je i tak dosti zajímavá. Má to až příliš malou toroidku na LPG (32L), což je ve skutečnosti ještě tak o 3 až 5L méně. Tak malé nádrže svého času neměla ani Felicie, což bylo dáno velikosti otvoru pro plnohodnotnou rezervu R13. Přitom Logan má velikost R15, ale pokud je to zase pouze na úzkou dojezdovku, tak by to onu pidi nádrž vysvětlovalo, protože se tam větší na hloubku prostě nevleze. Ale ta cena zadních parkovacích senzorů napříč automobilkami 6000kč je fakt hnus a Dacia tady taky není výjimkou. Palubní počítač dnes ale v každém novém voze považuji za standard a ne nadstandard. To zvlášť ovládání odstřikovačů a stěračů u Loganu r.v. 2005 mě ale pobavilo, hned jsem si vybavil starou Š100 r.v. 1972, kde se to dělalo zrovna tak >:D Ta váha nového Loganu 1605kg je ale fakt brutální a to má výbavu holobyt, protože když vezmu v potaz, že můj dospělej kombík v plné výbavě s AT a AWD váží 1525kg, tak si říkám, co na tom Loganu tak váží? Ta cena 1ks svíčky 471kč je taky masakr, asi budou iridiové >:D Problém je totiž v tom, že na LPG jakákoliv svíčka vydrží 20, max. 30tkm, protože se postupně začne obalovat měděnkou a je vhodné je vyměnit, aby motor mě nadále plynulý chod a bezproblémovou akceleraci. Navíc jsou nejlepší ty jednoohniskové sklepnuté na odtrh 0,7mm. Kožený volant 9000kč, to si dělají srandu? Mám dojem, že i ta Škodovka ho má kolem 6000kč, nebo ta plastová loketka, potah umělou koženkou by je snad už nezruinoval. Tohle auto si nedovedu představit jako rodinný vůz, ale jako bytelný vůz pro řemeslníky určitě ano.
No, musím říct, že pro mě Logan s novou generaci o většinu svého kouzla přišel. První MCV bylo zajímavé, tohle je prostě jen levné. A ne, není to žádná "poctivá lacinost"... Dacia trpí i v těch běžných uživatelských disciplínách jako topení, instalace dětské sedačky, světla apod.
Dobře, je to prostě za málo peněz aspoň nějaká muzika, poměr value / money je v pořádku... ale domů bych to asi nekoupil ani v nouzi - na rozdíl od první generace, ta byla aspoň velká a svým způsobem zajímavá.
Zapomínáš, že je něco zcela jiného najet milosrdné rychlé kilometry na dlouhých trasách, a něco úplně jiného je být dlouhodobě trvanlivý a spolehlivý v běžném občanském životě.
Citát: Smyslem mnoha věcí na dacii asi je, aby byla zjevně horší než renaulty.
Súhlasím,stačí si porovnať Dácie predávané napr. v Rusku pod značkou Renault.Klíma je z Clia a asi najviac kritizované ovládanie okien na palubovke, je umiestnené v ruských dáciach v dverách.
Klaksón na páčke je len otázkou zvyku.Mne sa viac páči favorťácky systém. :-)
Kúrenie.Čo sa týka nasmerovania a smerovania kúrenia,nemám s tým žiaden problém a ani rodinka sa v tomto smere nesťažuje,ak chcú na nohý kúrim na nohy. :-) V koberci pod prednými sedačkami je otvor na prívod vzduchu k nohám zadných cestujúcich. Súdruhovia z Rumunska ,ale zabudli napojiť "hadice"). Nemusel som ani s páskou prelepovať mriežku pod oknom ako si pomohli pri teste vo Svete motoru.Vadí mi neskorí neskorí nábeh vykurovania interieru.V zime naštartujem a čakám, kým sa najprv zohreje hlava motora,potom čakám kým sa zohreje blok motora a až ked je agregát v preváckovej teplote,tak až potom sa horúci vzduch dostane do Dácii.No ja už mám za sebou 25kilometrov a vystupujem z auta. ;-)
To ten motor žere 4l? Bych čekal mezi 6-7 a potom tedy úsporu přeci jen větší.
No, nijak přesně jsem to nepočítal, nevím, kolik teď stojí plyn, možná máš pravdu ty.
Já zas předpokládám, že kdo si kupuje novou Dacii, je šetřílek, nekupuje auto na rok, na dva, a úspora je celkem jasná. Já bych tedy LPG bral okamžitě.
Před rokem jsem pro manželku kupoval auto - menší nový kombík s benzínovým motorem za c onejméně.
Dacia MCV se zdála jako jasná volba, ale nadšení po prohlídce na salonu trochu opadlo (levné věci jsou prostě vidět). A když jsem si nakonfiguroval auto dle představ, tak byla nabízená cena nad 270 tis.
Ve finále jsem dal 300 tis. a auto koupil u konkurence.
Dacii se u nás opravdu daří. Na silnicích jdou vidět čím dál častěji. Pro nenáročné zákazníky je to určitě doporučitelná volba.
Co se týče testovaného Loganu, tak mě při pohledu do statistik překvapilo, že ty LPG verze skoro nikdo nekupuje. Naprostá většina prodaných Loganů jsou benzíny. Přitom Dacia žádá příplatek za LPG rozumných 25 tisíc.
Budme zase k sebe uprimy, auto, ktore nabeha 250 tis. km v priebehu 3 - 5 rokov je pouzivane v uplne inom rezime ako auto, ktore na to potrebovalo 15. To su uplne rozdielne svety.
Firmny voz robiaci 50+ tis. rocne beha viacmenej dialnice a cesty prvej triedy ako dlhsie suvisle trasy. Dostava pravidelny servis a za tak kratky cas sa ani nemozu prejavit dosledky odflaknutej protikoroznej ochrany resp. zleho odvodu vody z dutin a pod.
Low cost auto, ktore si kupila sukromna osoba, jazdi kratke trasy, casto po zlych cestach (ci uz mesto alebo dediny), servis dostava v lepsom pripade nacas a originalne nahradne diely vidi mozno tak prvych par rokov. Za 15 rokov si prezije slusny pocet zim, vekom stvrdnu a zacnu odchadzat vsetky siltentbloky a ostatne diely z "gumy".
Ak ti to pride ako nieco porovnatelne, tak o autach vies asi menej nez si myslis ;-)
Článek je velmi negativní. Přitom autorovi se nedá věřit a kašle na bezpečnost. Všude se uvádí, v každém manuálu to najdete, BESIP točí scénky, že na krytech kufrů se nemá nic těžšího převážet a ejhle, ignorat vyfotí roletku zatíženou těžším předmětem. Fotky jsou upraveny softvarem tak, aby to nebylo ono. A také, co to je "specifický"?
jak 1.6 MPI tak 1.2 TSI jsou dustojne zakladni motorizace ( pod 1.6 byla sice jeste 1.4 ale to je vzacnost). Problem byva v tom, ze jsou nasazovany nevhodnym zpusobem. Do rodiny, duchodce atd.. proc ne.. vetsinou se to ale poridi jako sluzebak a proste se to uhoni. To neni ani chyba toho auta ci motoru, ale zpusobu pouzivani. Kazde auto najede mega, pokud to nebude vadny kus, ale musi se s nim zachazet normalne. To predpoklada aspon stridani co nejmene ridicu. Nejak si neumim predstavit, co by treba na te 1.2tsi melo odejit.. kdyz bych s ni najel x stovek tisic km stylem dalnice 140 na tempomat a polikani tisicu km.. klidne denne. Vzdyt to je pro motor nejlepsi, co jde. Samozrejme ze by byla blbost na to koupit 1.2 a ne aspon 1.4 TSI, respektive vzhledem ke spotrebe a takovem najezdu nejit do 2.0TDI.. v takovem rezimu je nesmrtelne kazde auto.