Ále, kufr menší než sedan- kufr má litry zcela v pořádku.Pochybuju, že bys v reálu poznal těch pár litrů proti kufrovým premiantům.Tady střílíš slepýma.
Ve snu by mě nenapadlo, že kdy použiju titulek té největší novinářské špíny legendární dvojice Kojzar-Boudová. Jenže mi přijde k motorové situaci větších Renaultů dost výstižný.
Pogo může stokrát tvrdit, že ve Francii to nikdo neřeší. Nevím, třeba ne. Pro mě je ovšem nějaké vnitřní přesvědčování, že "to stačí", nepřijatelnou pihou na kráse Talismanů, Espaců i Koleosů. A to nejsem nijak extra náročnej, nežádám šesti a více válce. ;-)
Jak se mi Talisman i Espace líbí, za svoje peníze chci i motor. Takže Renaulte, smůla, žádný přesuny z mýho účtu nečekej. Piš, barde, střádej...a až budeš mít aspoň dvoulitr, (možná) zúčtujem spolu.
Ten argument jsem používal v diskusích, kde jsem vyvracel "zaručený" příchod dvoulitrů (těch "zaručených" zpráv bylo docela dost). Psal jsem o tom, že ve Francii nikdo o nových dvoulitrech neví a ani je nikdo neřeší. Nešlo tedy o nějaké vnitřní přesvědčování, že to stačí.
nejsem posedlej kuframa a vlastně mě ta věčná debata kufrech deptá, ale kombi, co má menší kufr než sedan? To šnekožrouti dostali i mě.
Navíc v nejvyšší výbavě je s udýchanou 1.6 skoro stejně drahej jako passat s 240PS TDI 4x4. Kdo di to koupí? Nějakej mentál?
Palců dolů nasaju nepočítaných, ale mám pravdu.
Za pár metrů nashle u statistik prodeje. Talisman bude paběrkovat.
Kolik z vás chytrejch, co mě jistojistě vosolíte a nebo vodpalcujete si ho koupí? Pochybuju, že se najde jeden kus.
"Při jízdě asi nejvíce imponuje plynulost servírovaného výkonu. Motor zcela harmonicky táhne z nejnižšího pásma až za hranici třech tisíc otáček, žádná prodleva se tady nekoná. Také zvukově je čtyřválec kultivovaný a velice tichý."
Talisman (Martin Frei)
" Nezní přitom kultivovaně, a ani nepředvede nic divokého. Ve středním pásmu se do toho umí opřít a ze 100 km/h zrychluje jedna radost, ale pružný tah z nejnižších otáček, jaký očekáváme od pojmu biturbo, se nedostavuje."
Talisman Grandtour (David Bureš)
"První jízda s grandtourem v tomto ohledu znamenala jisté zklamání, protože nám motor přišel poněkud líný. Pedál do podlahy jsme museli zadupávat často, a to hlavně při akceleraci na dálnici. Více než v sedanu pak byla citelná turbodíra, která nás překvapila již v minulosti – dvoustupňové přeplňování dvěma turby by jí mělo zamezit."
já si dovolím částečne polemizovat. Máme v rodine par týdnu Espace Initiale Paris v dci. Jasný, je to auto, který stojí pres milion, nemá 4x4 a 160 koni ždímá z malýho objemu, ale... to auto není pomalý, tu dynamiku bych nazval prumernou, coz na MPV podle me uplne staci, stejne to meri pet metru na delku a sportovat by s tim chtel jenom šílenec. Jinak je pocit z jízdy prémiovej - odhlucneni, vybava, kvalita interieru.
Talisman, jakozto manazerskej sedan, to je jiná písnicka, ten by mel mít v repertoáru i levej dálnicni pruh a na to bude to dci sakra málo. Takze u me Espace ano, Talisman ne.
tak tak.. mne sa paci aj 508 aj talisman ale obe mi pridu nejake nedotiahnute. Inak palec hroe, drzim francuzom palce, viac dobrych aut = vacsia konkurencia, pre nas ako zakaznikov tym lepsie. Peknym prikladom je Mazda, ktorej sucasna 6tka sa dobre predava aj v tunajsich krajoch a ide o naozaj krasne a doladene auto, hlavne po facelifte aj v interieri.
Talisman se mi designově líbí i jako kombík a jako sedan ještě o něco víc. Ale stejně bych asi dal přednost Supovi nebo Passatu, a to ze 3 důvodů - v nabídce mají i větší motory, zadní náprava používá víceprvek a v nabídce je i verze 4x4. Pokud Renault u Talismanu rychle nedodělá, na nějaké velké prodeje mimo Francii (a možná i Španělsko) může zapomenout. Taková je bohužel tvrdá realita....
no nevím, predjet se s tím dá v klídku a dlouhá trasa v plné náloži na dálnici v rychlostech okolo 160 není problém, a to ani ve stoupáních. samozrejme je to o tom, co clovek ocekává a vyzaduje. Jasne, ze se nemuzu honit s Passata, Superbama a podobnýma "nadautama" pro nadlidi. ale já o to nestojím, tak o co de
ono to auto nepusobi pomalym dojmem, ale proste nesvádí k tomutlačit na pilu už ze své podstaty. z toho duvodu mi tam ten motor stačí, clovek si zrátka užívá jízdu na pohodu. Když sednu do svýho mestskýho šípu - Alfa Mito 1.4, mám najednou chut jezdit jak 18ti letej hejsek a plyn na podlaze je hrozná sranda >:-[] holt proto jsou ruzný auta pro ruzny učely, kdo chce mít vše v jednom, vetsinou má hov....
Jsem velmi, velmi reálný a tudíž relevantní zákazník a já s tím teda problém mám. 1.6T se 147kw je fajn...ale je jen v autě za mega a to je úlet. O nemožnosti kombinace manuál+benzín nemluvě...
Je to to samé, jako pred lety v Cliu. To auto z mého ohledu taky nemá adekvátní benzín a argument v podobě 1.2 TCe je mimo - protože je pouze s automatem, pouze ve verzi GT a v ceně přesahující 400. A 120 koní? Za ty prachy už v té třídě začínají HH. O Swiftu Sport raději pomlčím. A za ty roky se nic nezměnilo.
Myslím, že kufr menší u kombi než u sedanu zas taková rarita není, ale na konkrétní příklady si nevzpomenu.
Jinak Talisman je pro mě sympatický zástupce svého segmentu, ale také mi přijde, jako by jej Renault tak trochu...zanedbal. Vlečka vzadu u auta za mega (kde jsou posměváčci z dob představení OIII?), úzká nabídka motorizací, absence 4x4...Jakoby předem rezignovali na snahu konkurovat třídní špičce.
Poslední Renaulty se mi hodně líbí, ale...
Osobně upřednostňuji benzínové motory, ale chápu, že u takto velkého auta je nafta asi lepší volbou. Hlavně když základní benzín stojí ve stejné výbavě totožné peníze jako střední nafta. Docela by mě zajímalo ja tyto dva modely jezdí, jakou mají spotřebu. Talisman je ale pro mě hodně velké auto. Jsem zvědavý jak bude vypadat nový Fluence, nebo snad Megane sedan... U Meganu se mi ale zdají benzínové dvanáctistovky papírově slabé a ěestnáctistovka je jen ve verzi GT a to už je cenově mimo... Uvidím až budou na trhu, určitě se půjdu projet... Zatím mi ale moj čtyřletá Astra 1,4 Turbo stačí...
Musíš přihazovat i naopak... virtuální pedál, parkovací asistent... a někde to nejde - namátkou adaptivní podvozek nebo vyhřívané zadní sedačky. Ale vcelku jo, kdo je ochoten dát mega za slabší naftu v Superbu, může ji nakonec dát i za Initale s dCi.
Jelikož já kufr využívám dost často a né k stěhováním chaty, tak na to koukám dost. Litry na papíře jsou totálně nanic a dobré leda pro protěžování Škodovek.
Důležitý je půdorys, ideálně co nejrovnoměrnější, šířka a hloubka, jestli se při položení sedaček nevytvoří šikmá plocha či schod, nebo jestli je nakládací hrana ve stejné výšce s podlahou. Kupříkladu velký kufr bývalého R.Laguna grandtour omezovala svažitost střechy, takže nešly postavit velké předměty, naopak omračujících 600 litrů v oktavii II kombi (po fl) převálcovalo o 50l menší Mondeo kombi ve všech ohledech a ještě si nemusel při vyndavání těžkých předmětů překonávat schod do kufru.....
Kdo chce velký kufr a fakt ho používá, musí se podívat na konkrétní auto a vyzkoušet si ideálně naložit, co potřebuje vozit... a né vždy koncern VW vyhrává.
:yes: Dobré slyšet. Já mám letmou zkušenost právě jen s Initiale, který mě zaujal, ale trochu jsem se bál, aby nebyly o to ošizenější základní varianty.
Docela příjemný detail to denní svícení i vzadu. Nevybavím si jiné auto, u kterého by to tak defaultně bylo.
S místem vzadu je to jak? Od prodejce jsem se dověděl, že kombi by mělo být prostornější, a zde se píše o stejném rozvoru a akorát nějakých dvou milimetrech pro hlavu. :-)
Docela rád bych si někdy přečetl i test jiné verze než Initiale, dosud na českém internetu asi žádný není. Ona je sice super, ale přecejen stojí mega a od ostatních výbav se odlišuje kromě 4-Controlu třeba i interiérem.
Jinak kdybych si měl kupovat Talisman, měl bych docela velký problém vybrat si mezi sedanem a kombi. Kombík je kombík, ale jak se píše v článku, přecejen je kapku krabicoidnější a na perfektně ladné linie Talismanu v sedanu zkrátka nemá.
Nicméně po jeho předchozí adoraci Superbu II je to docela zajímavý obrat... místní paranoici by nejspíš napsali, že mají v novém pořadu nové sponzory :-)
Když už jsme u těch českých věcí, jaktože tu ještě nemáte zmínku o tom, že Clarkson hodnotil ve svém sloupku v posledních nedělních novinách chrochtavý Superb kombi?
Nu, kdopak by to řekl... problém je v tom, že pokud byste si mysleli něco pozitivního, musíte si uvědomit, že to není auto, ale zase jen ...rendlík!
Rendlík, který nemá pořádný motor, ale jen motůrek, který nemá pořádný podvozek, ale jen vlečenou zadní nápravu, který nemá 4 motion, ale jen předohrab, který nemá ruční brzdu, ale jen zprzněný interiér... atd, atd. Ale zato rendlík, který stojí víc, jak Passat 4x4 s normálním dvoulitrovým motorem.
Jak někdo trefně napsal výše - koupit si to může jen mentál! To je velmi střízlivé hodnocení. A má to navíc jednu výhodu - když to na cestě uvidíme, hned budeme vědět, kdo sedí za volantem! 8-s
Super vehicle až na tu cenu. V této cenové hladině se pohybuji auty renomovanějších značek s podstatně kvalitnějším zpracováním a motory o kategorii jinde
Kufr combi menší než sedan? Tak je špatně "všechno" a nebo jen ten kufr? A ten Passat 240PS 4x4 je cenníková cena s obdobnou výbavou nebo uvádíš cenu vylítané bazarové popelnice "po prvním majiteli, garážované, nebourané"?
Po 19" s torzkou rozhodně netoužím, stejně jako netoužím po adaptivním tempomatu, který jde nastavit jen na omezenou rychlost a nejde přepnout do neadaptivního režimu. To 4C bych ale zkusil.
Jak říkáš, v Intense za 800 s 200k benzínem by to šlo... a asi teda i bez toho 4C. A s tím, že jsem si to auto koupil kvůli designu.
PS: pořád je pro mě ale víc sexy Megane GT Grandtour s 4C...
Chápu....kapela na šňůře, čím déle tím hůře, narůstá riziko, chycení za triko... >:-[] Mondeo má slušnej půdorys, dobře využitelnej prostor ale na výšku zase žádná sláva. Moje "bejvalka" Grand Vitara měla papírově ubohých 380 litrů, ale nacpal jsem do ní v podstatě to samý. Pokud jde o bagáž, trochu rozjet se stejně můžeš až u krabic typu Caddy, Doblo apod.
1.6TCe 147kW zní pěkně, 280Nm už je trošku slabší, ale fajn, stačí. Povinně automat, no dejme tomu. Jenže pouze v Initiale za mega... tak to sorry, optikou auta za mega už je to málo.
A zase na druhou stranu... právě ta Initiale s 4C dělá to auto technicky aspoň něčím zajímavé... tak teď babo raď :-)
Jde o novou výrobu a v podstatě i továrnu. Renault v podstatě v této třídě znovu začíná a jak už jsem psal, drží se při zemi. Není to jen absence silnějších motorů. Je to i absence na druhém největším evropském trhu (Espace, Talisman). Uvidíme, kam se to časem posune.
Já ti píšu, že 2,0 110kw bez čtyřkolky s automatem v plné výbavě stojí 1,166mio. LaK není plná, jen nejvyšší. A rozdíl mezi velmi slušnou 1,6DCi a podprůměrným 2,0TDI 110kw není nijak závratný. Takže smysl auta je velmi podobný.
Souhlasim.
Preci u vlajkove lodi znacky nemuze clovek cekat argument "to staci". Kde to jsme? To jeste pochopim u meganu s 1.2 TCe nebo u MPVckoveho espacu (ale tam to vzhledem k cene taky neni dobre).
Jsem prekvapen, ze slabsi TCe neni dodavano s manualem (levneji). Kdo si to koupi, kdyz to stoji jak nafta? Silenjsi benzin jen v top vybave.
Skoda, takove pekne auto.
a to som na to prisiel uuuplne nahodou a ja teda ajťák moc niesom ! >:D
ale ajťák si robí potom robotu v noci - resetuje systém a taketo nadhodnotene palce zmiznu - ked sa zajtra rano pozries, uz tam bude len "realny" stav. ;-)
Aj tak je to ale hanba ! :-!
vybral by som si sedan 1,6 tce 147kw ... podla mna tu ani nie je moc co riesit.. a s tymto motorom to moze byt uz ozaj slusna masinka takze tej kritike smerovanej k motorom vcelku nerozumiem .. ved tento motor uz musi drvivej vacsine bohate stacit :yes: za mna ideal pre talisman ;-)
>:D Až teď jsem pochopil, čemu se fostek smál. Dostal jsem 9 :no: ?
Tak díky za těch 11 ;-) jmenuji tě zdejším vrchním ajťákem, ten oficiální stejně stojí za h.ovno.
suhlasim. Mne sa osobne talisman velmi paci, naozaj kus krasneho auta ale chcelo by to klasicky dvojliter ako ma konkurencia, nie tieto pidi-motorceky. Mozno sa to casom osvedci ako dobry a kvalitny drziak ale snivajme dalej :-)
Vyznělo to tak, jak to říkám celou dobu. Superby jsou nudná, levná, levně sestavená a nezajímavá auta pro lidi, kteří mají auto jako nástroj, ne jako cokoliv jiného. Auta naprosto bez duše, která zapůsobí leda tak na někoho ze střední Afriky nebo Uzbekistánu.
A kdyby s tím autem musel Clarkson třeba 3 roky žít, taky by to vyznělo úplně jinak.
Kamarad koupil mazdu 6 2,5 v plny nalozi a priste pry koupi passat...
Prekvapilo me to, ale taky jsem si nakonec objednal radsi pasouna...
Nejvetsi problem je pry s vyraznym hlukem od kol a auto je celkove mensi... Kocar, dite... Mazda je pry lehka take diky tomu, ze postrada hlukovou izolaci...
Škoda, docela pěkný auto. Ale ty motory? To do toho sakra nemohli dát aspoň jeden jediněj dvoulitr, když za to chtěj mego a chtěj konkurovat koncernu, Fordu a dalším? Hlavně, že se vytahujou velkým kufrem, ale když se teda ten kufr využije a auto se naloží (+4 lidi), nejede. A aby aspoň TROCHU jelo, musí se točit jak kráva a tím pádem je to uřvaný. Kdepak, je mi líto, za tohle svoje prachy nedám.
P.S.: Tak nějak mi připadá, že automobilka s kosočtvercem ve znaku musí u novýho modelu vždycky udělat nějakou piXovinu >:D
Ak sofer nevie prejst tu istu zatacku dvakrat rovnako, nech vrati vodicak...
Kvalita interieru je podla mna uplne v poriadku. Citim sa tam lepsie ako v koncerne.
Těch 500 bych si nebyl jistý, ale 530-540 asi jo - ale ještě jsem to "nezkoušel". S mým prodejcem mám výborné vztahy, takže věřím, že by byl v mém případě ochoten jít na dřeň.
Shodneme se, myslím, na tom, že za těch 117 let se svět (nejen) aut dost změnil a otloukat to o hlavu jenom Renaultu není zrovna košer. Stejně jako se mi nelíbí jeho motorová politika u větších modelů, nelíbí se mi i celá řada věcí u ostatních výrobců.
Tak ano, jinak by to nemělo projít homologací. Uvidíme, jestli se to rozšíří (pokud je to volitelné). Tohle (předek ano, zadek ne) mi vždy přišlo na hlavu, odůvodnění bylo ještě praštěnější.
0.9 TCe do Talismanu nedaj. Tu si vyhradil Mercedes pro Céčko. ;-) No a jiný tradiční značky to zase dopracovali k tomu, že maj třeba i DVA nafťáky, ale zato žádnej benzín. :-)
Zato řízení je šílené. Teda aspoň to psal Janda. ;-) Každopádně Mazda s šestkou opět perlí. 2.5 pouze automat, 2.0 165 v manuálu pouze Revolution, v automatu pouze Attraction. Tomu říkám skvěle utajená logika.
Mám zato, že se to před nedávnem měnilo...jen se mi to teď ani za zlaté prase nedaří dohledat. Ale předpokládám, že Renault by k takovému kroku bez opory v legislativě nepřistoupil...Přístrojovka nevím.
K tomu připomenutí - kam to dopracovali od 1899? Jen k motoru 1.6dCi, který dávají všude - dodávka, SUV, MPV, sedan, kombi, jelikož jiný nemají. Vlastně jo, docela dobře by se do Talismanu hodila 0.9TCe. Pak by se ještě více podrthlo jeho renomé ... ;-)
Snad ani po dobu záruky. U aut to dělat nebudou, ale jinak můžou reklamaci vyřešit výměnou za jiný, obdobný produkt. Nebo ti můžou vrátit peníze, že. Výrobce může garantovat dostupnost náhradních dílů po určitou dobu (například Porsche u Carrery GT proklamovalo, že díly budou dostupné alespoň 50 let), ale žádné minimum by existovat nemělo a vymahatelnost je omezená (pokud to nemáš ve smlouvě, tak bys na to mohl jít jedině přes podvod nebo klamavou reklamu, ale i tak utřeš nudli, pokud ukončili činnost).
Dříve auta svítila i vzadu. Nicméně pak se do toho pustila EU, kdy u nových aut zakázali využívání jiných světel k této funkci a rozhodli, že svícení vpředu je dostatečně prospěšné bezpečnosti, ale přínos svícení vzadu už nevykoupí zvýšenou spotřebu. :-) A navíc ještě nechtějí, aby svítila přístrojovka, aby tě motivovali se stmíváním zapnout potkávací. Jinak to (alespoň některá) auta umí a dá se to nastavit přes diagnostiku.
paja naznačoval, že mu prodejce jen tak mezi řečí signalizoval, že by se s GT dalo dostat na půl mega. Za tu cenu je to podle mě super kup... v téhle cenové by to byl dneska můj favorit číslo jedna - takhle od stolu. A myslím, že i za 600 po slevě by byl problém sehnat něco lepšího.
Kůže je po faceliftu aspoň perforovaná, to by se dalo. Ale je jen s automatem a ten ji podle Dinara spíš tlumí. Kdyby to bylo v nějaké Attraction s manuálem o 100t míň, tak už by možná stála v garáži :-)
Pro mne by argumentem byl motor. 2,5 není špatná, ale nic extra a navíc ji pořád myslím můžeš mít jen s kůží bez nabídky odvětrávání. Děkuji, nechci. Ne že by mě Passat nějak lákal, ale dá mi pěkné čalounění s Alcantarou, ke kůži nabídne odvětrávání a má několik přijatelných motorů. Výbava také není problém. Záleželo by však na slevě. Pěkně vybavený Passat se pohybuje v teritoriu prémie a já mám stejně radši kupé.
co není z koncernu, nebo nemá aspon motor vw, to prece není auto. každý malý díte v ceskych luzich a hajich to ví a je to naprosto objektivní a opodstatnená pravda
U Passatu si můžeš připlatit za "vyšší" dekor. Tedy Comfortline může mít dekory dostupné v Highline (nejsem si jistý, jestli úplně všechny). Pokud si dobře vzpomínám. Minimálně v Německu.
Joo, vím, je za hodně dobré peníze. Jízdně je určitě lepší než normální Megane, ovšem v případě GT, který si vzali do parády pánové z Dieppe... Uvidíme po projetí. ;-)
Je to vořech. Třeba Megane jsem projížděl v TCe 130, což je motor, který mám ve svém voze. Celkově se mi auto moc líbilo, ale ten motor je zabitý dlouhými převody - v mém komvíku minulé generace ho "dám" kdykoli. A mé další auto prostě nesmí být méně dynamické...
Souhlas ve všem, v četně té různorodosti. Otázka ovšem je, co si člověk vezme na pár dalších let domů ;-)
Ovšem jak píši výše, teď to fakt není aktuální, takže můžu projíždět a v rámci té různorodosti zkoušet a vybírat. A to mě baví, stejně jako evidentně tebe. ;-)
Dnes žiadna záväzná norma neexistuje. Automobilky to robia podľa vlastného zváženia, resp. kým sa im to rentuje, resp. kým si tým podržia zákazníkov. 10-ročná povinnosť boa zavedená v rámci RVHP, ale to už dávno neplatí.
Tak asi koukáš špatně.2,0TDI v plné je za 1,1mio, bez 4x4. Nehádám se, že nemá něco navíc proti Talismanu, to ale nic nemění na jádru pudla-Superb s nic moc 2,0TDI za 1,1 zní stejně nesmyslně jako Talisman za míč.
Edit- za 1,1 je Sup manuál, automat tedy 1,166.
No, pokud to mate tak, ze vam staci tech 150 koni, focus se da sehnat za skvele penize a jizdne je jiste lepsi nez megane. Akorat to misto vzadu (ale zase ma vzadu clovek multilink :-) ).
Jj, Ma3 s tím 160hp dvoulitrem mě taky bavila. Absence kombi by mi nevadila, na interiéry rozmazlenej nejsem, zvenku se mi v té červené metle moc líbila a jízdně jsem byl hodně spokojenej. Jenže jsem ji jel, když už bylo v garáži GTI. Nebudu psát nic o jiné kávě, protože mám rád různorodost. Automat, manuál, turbo, atmosféru...záleží na mých pocitech. A "trojka" mi seděla. ;-)
No,počkej. U Clia je sice TCe 120 pouze s automatem, ale rozhodně ne jenom ve verzi GT. Dávaj ho už i do dvou nižších výbav. A u Capturu je TCe 120 i s manuálem, a tuším, že taky bylo původně jenom s EDC. Takže něco se přece jen změnilo.
PS: Ovšem, že SSS je lepší svezení, o tom žádná. >:-[];-)
No, u menších modelů od Clia po Kadjar to zdá se Renaultu zatím prochází. Nadšenej z toho nejsem, ale se skřípěním zubů bych si zřejmě něco vybral. U těch větších (Talisman, Espace) bohužel ani kdybych si zuby ubrousil. Myslím, že tak jak je to zatím nastaveno cenově s přihlédnutím k motorům a vůbec technice, tak je to dost velkej ořech i pro Renault fans.
Jo, Grand Vitarou jsem taky párkrát jel, ta je dobrá a ono co si budem nalhávat, ta stará Oktávka kombi, která má zadek skoro podle úhloměru, ta má taky něco do sebe.. zvláště verze, které nemají utopenou podlahu pod nakládací hranou :-) A vůbec nejlepší bylo uplně první Mondeo kombi, tam jsme svého času narvali celýho Fichtla >:-[]
No u té M3 jsem uváděl už reálné ceny, já už i smlouval... V podstatě šla ukecat metalíza (ta epesní červená) zdarma. Asi jsem ji nemiloval tak moc, no ;-)
Za prvé - ono to není aktuální, takže zas tak se rozhlížet nemusím. Mě by stačil i slabší motor, takže takový FoFo 1.5EB či ten Leon, tam bych šel první. S Golfem a 308 souhlas, Astra s kombíku se mi nelíbí strašně (minulá generace byla nádherná). A M3 je kapitola sama o sobě - láska na první pohled,jízda boží. Benzín 160hp, Revolution. Absence kombi nevadila, skoro jsem ji loni koupil, jenže...poprvéjsem ji jel před dvěma lety a s metalízou a navigací reálně vycházela na cca 515. Loni už to bylo přes 560 a to už jsem nedal...a dobře jsem udělal, Megane GT je za stejné peníze a to už je přeci jen jiná káva...
Tak je... a není. Mazda 3 není kombík, u Leonu 1.4TSI by mě mrzela torzka, Golf Variant se mi nelíbí, u 308 bych nepřekousl ty budíky... možná Focus 1.5EB... nebo Astra... jaké máš další kandidáty?
Jo, já bych neplakal... ;-) Já jel nedávno ten motor a převodovku v Clio RS Trophy a byla to paráda, s automatem jsem neměl problém. Přesně jsem si říkal - jo, tohle ve větším autě a trochu méně ostré, to je náš ideál. Uvidíme co manželka, je velkým zastáncem manuálu, snad vikend s GT přesvědčí. A pokud ne, za ty peníze je už k dispozici velmi slušný výběr i jinde...
A to je v současnosti pro mě osobně jediný (!!!) Renault co mi dává smysl (snad až na Espace v konfiguraci co popisuje dr.Remorey, i když teda fakt není levný). Cenově a motorizací bych si dnes nevybral. GT ještě musime projet a pokud bude oběma vyhovoval automat, bude to (v kombíku) favorit, ač tedy chceme manuál (ano, chápu výhody automatu, ale možnost volby je možnost volby). Jinak je nabidka motorů napříč portfoliem fakt zoufalá, hlavně u benzínu. Mít v Meganu možnost mít 100, 110 a 130 Hp a pak GT s automatem je ubohé. A to má Renault k dispozici 1.6T, která by v náladění na 150-160 Hp dle mého tomu autu nesmírně slušela....
Takže se všemi výtkami výše souhlas. Nové Renaulty jsou sice krásné, ale v kontextu našeho trhu aktuálně předražené a s ubohou možností výběru mototizace a převodovky.
Ps.: Absence hlavových airbagů u dua Clio/Captur je prasárna.
Nejsem baba ale Renaultu bych doporučil zatím aspoň šoupnout 200k TCe i do nižší výbavy. Rozdíl mezi IP a Intense je 180t a tím by mohli dostat cenu na nějakých baťovských 799. Jasně, přijdeš o 4C, adaptivní podvozek, 19"....jenže podle mého je Talisman v Intense už hodně vzhledné auto, světla už máš stejný jako v IP, oželíš Nappu a nějaký asistenty a za 800 s celkem slušnými výkonovými parametry a automatem to není cenová tragédie. A jestli po 4C, adaptivu a těch 19" nezměrně toužíš, tak to máš v packu za přijatelných 50t.
Kuriózně má ten Megane úplně stejné motory jako ten Talisman... a stejný podvozek s 4C, aspoň teoreticky... a tu silnější TCe tam dostaneš bratru za 589, což je oproti 989 docela znatelný rozdíl (ok, dejme tomu +30 za kombík). Takže pokud bych tíhnul k Renaultu, je pro mě asi tohle odpověď.
Ja som to mal tak nastavené pri kúpe auta v CZ - takže asi to máte legislatívne OK.
Jasné že sa to dá zmeniť diagnostikou, ale nechcem - je to určite bezpečnejšie.
To denné svietenie vzadu je asi doménou frantíkov. U C5 tiež svietia zadné lampy s dennými prednými svetlami (hoci klasické, LED vzadu sú len blinkre).
Tohle bylo před faceliftem. Sice jsem jel až s modelem po faceliftu a nemám jak srovnávat s tím co bylo předtím, ale hluk byla zcela v pohodě. Passat bych si nekoupil tedy ani za nic. Když pominu nudu, šeď a ovcovitost, tak tu máme předraženou hračku, která v adekvátní výbavě stojí o hodně jak 100 000 víc a má turbo. Jediné, co chápu jak zásadní argument pro koupi, je ten jeho über kufr, ale ten nepotřebuje každý. Stejně ve většině Passatu jezdí pouze řidič...
pred ci pofacelift? Na predfacelift som tiez pocul nadavanie na hluk, vraj sa to po facelifte podarilo utlmit. Mne sa tento novy passat paci, je to po dlhej dobe konecne pekny passat akurat musi byt v highline, lebo to strieborne oblozenie je fakt degradujuce.
Nejde přece o absolutní rychlost, obzvlášť u jak říkáš "kolosu" je síla i bezpečnostní prvek při předjíždění. Espace váží stejně jako Talisman, ale lze předpokládat častější zatížení, na dálnici větší čelní odpor....ne, že by s tím nešlo jezdit, ale přijde mi to nic moc.
Chlapi, nevíte někdo (nejlépe jistě - "myslím" a "slyšel jsem" jsou pěkný obraty, ale někdy znamenají to samý co "nevím")
takže nevíte, jak dlouho má automobilka povinnost dodávat na auto prodané v EU/ČR náhradní díly nebo nevíte, kde by se to dalo dohledat?
Za každou trochu relevantní info budu rád.
btw je to mimořádná příležitost zamachrovat a poradit fostekovi, který většinou toho ví nejvíc >:D >:D >:D (VTIP VOLOVÉ)
Ten vypadá asi nejlépe, ale ve střední holt táhnou hlavně nafty a Renault nabídl jen lehce kontroverzní 1.6 dCi (+ fleetový základ 1.5)...Navíc TCe je dostupný výhradně s automatem a v silnější variantě snad až v top výbavě.
Hele mrkni se do těch ceníků příště trošku líp, např u Superba dostaneš za cca 1 milion:
Superb Combi 2.0TDI 140kW 4x4 AT ve výbabě L&K 1052k
Superb Combi 2.0TSI 162kW AT ve výbavě L&K 997k
Hmmm ať koukám, jak koukám 2.0TDI se 110kW prostě za milion nevidím, nejdražší je s pohonem 4x4 za 941k, a to je pořád o 70k levnější jak Talisman Grandtour;-)
Hm Hm, díky chlapci. GM eastern europe to nezvládne ani po 5 letech.
Nemůžu to rozvádět, tlačí mě čas - tak v rychlosti - Chevy HHr (není můj proboha) ale stejně "tak pane v evropě ten díl není takže asi nebude nebo za měsíc nebo dva možná..."
Neměli to v Evropě prodávat s homologací a COC. paka-
pogo to pise spravne.... renault na to pozera realne lebo sam velmi dobre vie ze 90 percent zakaznikov v nepremiovej strednej triede skoncia pri benzine s vykonmi okolo 130-150kw a pri nafte okolo 110-140kw .... a renault predsa tieto ziadane vykonove spektra pokryva takze nie je co riesit.. o 200kw motor by stejne moc nebol zaujem a bola by to uz len akasi chutovka ktora ale predaje nerobi.. renault na to pozera realne a ja ocenujem ze ponuka prave takto strihnute motory ktore sa skutocne budu aj predavat.. a ked na to tak pozeram aj ta 110kw verzia tce ma uz dynamiku na papieri viac nez slusnu .... takze urcite by som si vedel u renaultu vybrat :-)
Stejné řeči se vedly i u Espace a dnes se prodává lépe než Sharan. Tím však netvrdím, že by nemohly být v Evropě větší motory. Je to dané asi tím, že Renault je dnes větší realista než na přelomu tisíciletí a nemusí mít všechno hned a za cenu budoucích průserů.
Jenomže to je přesně ono, co jsem napsal 19:09. Ty ho asi nekoupíš, že jo Nic ve zlým. no a to jim nepomůže. Ještě jsem zapomněl napsat, že auto je docela pěkné.
dat do espace jako maximum nafoukanou 1.6 me tim pruserem docela zavani.
a to 25 nasobny realny prekracovani laboratorního limitu NOx taky není uplne OK
na tak velky a tezky auto jen prumerna dynamika, coz doklada i zrychleni.
mam auto s o něco lepsim zrychlenim a dobry tak maximalne na pohodovy jezdeni...
Dneska jsem z do uceni jel nenavidenym sharanem tdi 130kw do polska a kdyz na me bliklo upozorneni, ze jsem prekrocil limit pro zimni gumy 210km/h, docela me to prekvapilo. Nevim jaka je ofic maximalka, ale klidne by jelo vic, v tom aute je relativni ticho a svisti, jako by se nechumelilo. s tim by asi mel premiovy espace problem...
este k tym kombikom ktore maju mensi kufor ako sedan.... ja si spominam este na alfu 156/156 sportwagon .. kde sedan mal 378 litrov a kombik len 360 litrov.. ak teda cisla ktore som si teraz mrkol neklamu .. ;-) ... boze az teraz som si uvedomil aky malicky kufor ma na dnesne pomery tato alfa v oboch prevedeniach .. ved dnes su na tom lepsie uz bezne hatchbacky nizsej strednej triedy
jestli se Renaultum napric testy neco vycita, je to nekomfortni podvozek a 4c. Mrkni na Streamu na Koubka, u Talismanu nebo Megane GT nad tim vylozene beduje - udajne do mesta ok, na okresku katastrofa, neprojede jednu a tu samou zatacku dvakrat po sobe stejne.. Navic Talisman v realu neni tak hezky jako na fotkach. Je to klasicky Renault, s nasilne naroubovanymi kly, ktere vypadaji jak od tuzera. A o kvalite interieru vs. etalon koncern asi taky neni treba se bavit. Zejmena ten displej a jeho okoli vypadaji.. dost lacine. Slicovani a dojem z "kvality" neobhaji pry ani Initiale, natoz asi levnejsi verze.. Ty nadruhou stranu bez 4c a za rozumnejsi cenu muzou davat vetsi smysl.
OK, tak a teraz vazne - ja ti tu vcelku pochvalim voz a ty hned takto... 8-s
Celkovo sa mi Talisman paci, naposledy to sice nestacilo na uprednostnenie pred Optimou, ale inac hovorim stale, ze je GUT ! Tak uz ma fakt neßer. :-!
A pokial mas aj dalej pouzivat miesto slusnych vyrazov * , tak to o tebe nieco svedci... :-!
Tak po 2+2 místném Megane tu má Renault další problém. U Megane přeci jen ne každý vzadu vozí dospělé, nebo chce kombi, kde ten problem není a pro ty se jedná o slušné auto, ale tady? Velmi průměrné auto střední třídy s malým motorem s líbivým designem jako vábničkou na hejly (a že i tady jich je, prosím každého z nich o mínus >:D ) za příliš sebevědomou cenu. Jak říkal někdo nademnou, tohle se reálně prodávat stejně nebude, básnit budou o tom autu akorát ti, co si ho nikdy nekoupí, ono to je přeci tak pěkné auto :).
zda sa mi, ze ak uz nie "kufor", tak ale dlzku ma väcsiu Mazda 6 sedan nez kombi...
Zvysok - neboj, pride Pogo a vysvetli ti, ako je vsetko uplne en-la-tuto-perfekto najspravnejsie, a ze vsetci su xxx, len kupci Renaultu lietadlá... >:D >:D >:D >:D
Unac suhlas - skoda pekneho vozu, bez tech detailov, ktore by ho posunuli na výslnie. ;-\