Kromě větší soustředěnosti na průjezdu opravovanými úseky D1 bude muset řidič dávat pozor také na ručičku ukazatele rychlosti. První kamery už povolenou osmdesátku hlídají a další v dohledné době přibudou.
ano, to je při jízdě v autě to nejdůležitější, není tak důležitý sledovat provoz kolem sebe jako sledovat ručičku tachometru, co kdyby někdo jel o 5km/h rychleji aaaaaaa... nedokažu si představit ty následky ;-\
Tipuji zvyseni nehodovosti v merenych usecich - ridici, misto aby se soustredili na jizdu v zuzenych pruzich, budou hypnotizovat ukazatel rychlosti, aby ji nahodou neprekrocili. To zase "chytre" hlavy jednou vymyslely neco uzitecneho.... :no:8-s
O pořádné dietě ve státní správě mluvil před volbami Babiš. Skutečnost? Ve státní správě přibylo 20000 státních zaměstnanců všeho druhu, které musí soukromý sektor živit. ;-\
úsecích má ale dvě stránky. Pokud vím, tak lehce vyšší rychlosti dálniční policie celkem slušně tolerovala, asi vše běželo dle zdravého rozumu. To ale jen do doby, kdy se toho ujali novináři a speciálně naše jedna zchytralá televize, kdy zhruba před půl rokem solila reportáž za reportáží, jak se na těchto úsecích jezdí víc, že to nikdo nerespektuje a podobně. Lítali tam s radarem jak strážník v první den služby. No a pak se to rozjelo, policie, politici.......... atd. . Takže zde je pěkná ilustrace českých novinářů, budou šít do všeho, jen když budou mít sledovanost - když uděláš A,budou řvát, že jsi měl udělat B, když uděláš B, budou řvát, že jsi měl udělat A, když neuděláš nic, budou řvát, že jsi neudělal nic.
Hovado jsi mozna ty, diskuzni. Nic nevis, ale moralizujes. Cesti ridici jsou na lepsi evropske urovni, srovnatelni s nemeckymi, rozhodne prevysuji treba italske ridice, o Polacich ani nemluvim.
Opravdu, ale opravdu nestojím o to, aby mě na každém kilometru snímala kamera. :no: Nejsem nesvéprávný, státní dozor 24/7 nad sebou mít nepotřebuji. Naštěstí se zdá, že u nás takové fízlácké tendence nejsou, jelikož i Ťok podle všeho dostal přes prsty a musel své představy o totální kontrole nad občany mírnit.
Slečna, která si koupila Q7, aby se cítila bezpečně, ale neumí ho řídit, takže se bezpečně necítí nikdo okolo, je kapitola sama pro sebe.
O pár měřicích míst nejde, pokud byla vybraná rozumně. Jde o to co to otvírá. Rázem jich pak může být 50 protože je to výhodný byznys. A počkej si na den kdy budeš mít v autě čip a nějakému Ťokotovi budou běhat po počítači barevné tečky s našimi plnými údaji, kdy kde jak s čím se pohybujeme. A úsekové měření povede pouze k tomu, že vletíš do první kamery jako prase, za ní skočíš na brzdu nebo pro jistotu nachvilku zastavíš a pak přijedeš ke druhé. Právě k slovu plynulost to nepřispěje.
Člověk jen kouká, kolik uvědomělých spoluobčanů by si snad i pověstný GPS čip do mozku nechalo implantovat dobrovolně. Protože jsme přece hrozně špatní a nezasluhujeme si, aby se s námi jednalo důstojně jako s myslícími bytostmi. :-)
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Nejsou tupi, jen nemaji dodrzovani pravidel jako smysl zivota ( jako nekdo...:0)) Jako hlavni smysl zivota maji vychovu deti, praci... Oni obecne pojedou tech 80, jen obcas nekteri ne. Nikoho neohrozi, nic nezpusobi, ale tvrde zaplati - a ty tomu zatleskas? Vazne?
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Kdeze. Bud se o dopravu zajimaji, v merenem useku si daji pozor a v nasledujicim nemerenem to o to vic osoli, nebo jim obsilky resi asistentka a oni se o nich prakticky nedozvi. Odskace to prave obcasny ridic, jak pisu, tatove, mamy, remeslnici, pro ktere pokuta znamena napriklad odlozeni nakupu aktovky nebo zimni bundy...tomuhle tleskat je divne...:0(
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Ale radary nemeri agresi, ale rychlost. Napr. Paja s velkou jistotou neni agresivni jedinec, ale rychle asi jezdit umi. Nicmene jeho ten radar nechytne. A i kdyby chytil, chytne ho ve firemnim aute, zaplati 700, strhne si je z dani a v penezence to ani nepozna.
Tahle buzerace postihne hlavne obycejne fajn lidi, remeslniky, taty vezouci deti na zapas, mamky spechajici s detma na krouzek...lidi s prijmem 20.000, pro ktere je pokuta 700 zasah do rozpoctu. Lidi, ktere zatim Dalnicni Policie ( muj respekt) zatim nechavala byt, protoze vlastne nic spatneho nedelali, jen zili bez neustaleho strachu a kontroly.
Proto si myslim ze je to spatne, protoze normalnim lidem tohle uskodi, nikomu krome prijemcum pokut a lobbistum/ dodavatelum mericich zarizeni/ to nepomuze.
Vsak budou brzy volby. Krome vymeny vedeni je na rade poradna dieta ve statni sprave.
Souhlsim, ze penize maji jit na zcela jine ucely nez je bezny rozpocet dane obce.
Hloupost, na daném místě má omezení svůj smysl, byť mezi 22-04h si umím představit max rychl na 100kph. Problém je, že peníze skončí v obecní kase.
Hovoříme-li o prevenci, pak ať skončí ve fondu na nezaopetřené děti z důvodu dopr nehod, vdov, vdovců apod.
Tohle je nesmyslný zvěrstvo, jen opět další zdanění.
Jsme na automobilovém serveru a tady je to teda zvláštní panoptikum, kdy značná část vítá buzeraci jakéhokoliv druhu a je celá bez sebe, že budou natáčeni na každém kroku. Zjevně potřebují dohled a Velkého bratra. Smutné. Velká část z vás patří tam, kde nás tlačí Zeman, Babiš a spol. A rozhodně ne mezi fandy aut. HOWG
Z toho, co kolem sebe vídávám na silnicích, nemám dojem, že nehodovost skončí tím, že začneme striktně dodržovat maximální povolenou rychlost. Může to v jistých situacích mírnit následky nehod, ale samotná příčina nehod bývá jinde. Konkrétně: nedodržování rozestupu, nekoukání do zrcátek, hraní si s mobilem za jízdy (to pak řidič nekouká ani před auto), nepředvídatelný styl jízdy...
Na měření rychlosti se však dá vcelku pohodlně pořídit stanovené měřidlo a na jeho základě vybírat pokuty. Pokud by se takto pohodlně dala zjišťovat či měřit např. ta obsluha mobilu za jízdy, byli bychom ze strany policie a ministerstva dopravy krmeni tím, jak zrovna obsluha mobilu je největším nebezpečím na našich silnicích a jak je třeba ji tvrdě trestat.
Kvůli asociálům 1% společnosti nemusí být pod dohledem 99 %. Považuju se za svéprávného, takže dohled nepotřebuju. V jiných oblastech na mě stát taky nedohlíží tímto bratrovským způsobem.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Hele, posledni prispevek. Na dalnicich v CR je bezpecno, rocne cca 4 mrtvi, nikdy kvuli rychlosti. Jakekoliv dalsi zprisnovani dohledu nad dodrzovanim rychlosti neni motivovano snahou o zvysneni bezpecnosti, ale jinymi pohnutkami. Pokud je to i tvuj zajem, ok, delej si tu promo jak chces.
To není vůbec pravda. Přemýšlejte....proč jdou peníze z fondu na záchranky a hasiče do předražených maskovaných buzerkár? Peníze. O nic jiného nejde. V Německu je neomezená rychlost na dálnicích a nikdo s tím problém nemá.
Verim ti co znas z prace, to se ale tyka pracovnich vztahu, ne dopravy. Chovani ridicu, respektovani rychlostnich omezeni ale i ohleduplnost na cestach je v DE na stejne urovni jako u nas. V AT je to malinko lepsi, ale na A1 rychlost nedodrzuje 80% rakusaku, tak bych se tady s nima moc nezaklinal.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
co do toho tahas mne? Mne se to netyka, jsem da D1 jako doma, vim kde a jak jezdit. Mluvim o stale vzrustajici kontrole a perzekuci normalnich lidi. Tebe laka trestat a sledovat? O tom to je?
To je ciste tvoje smyslenka, nevidim duvod proc by to tak bylo. Klidne postni odkaz na nehodu zpusobenou prekrocenim rychlosti na kterekoliv ceske dalnici za posledni tri roky. Hezke hledani jehly v kupce sena preji...:0)))
Ty ovlivňuješ na co peníze jdou? Pak jsi zastupitel, radní nebo starosta. Pokud nejdou peníze na konkrétní věc, těžko dohlídáš smysluplný utracení.
Nevím kde a jak žiješ, ale toto platí jak u nás, tak v D, I, F, GB...
Nemáš co dělat na silnici při porušení pravidel? Samane je mi tě líto...ty, Rohypnol a vám podobní byste si měli založit špízl stát a při porušení pravidel rovnou střílet.
Krásný jak občané si na sebe nechávají plést bič a ještě tomu tleskají.
Systém půjde nádherně využít ke sledování obyvatel. A obyvatelé jej sami dobrovolně zaplatí. A ještě rádi. Téměř dokonalé.....
Právě, že nepřiměřená rychlost nerovná se porušení maximální rychlosti a jízda v limitech automaticky neznamená jízdu bezpečnou. A to si neuvědomuje ani MDČR, ani policie ani mnozí řidiči. V tom je jádro problému.
Mimochodem, viděl někdy někdo některou ze supertajných stíhaček pokutovat (nebo jakkoli řešit) levo/středoproudaře, nedostatečný odstup či nepoužívání blinkrů?
Proč? Ty snad nedokážeš jet bezpečně, aniž bys věděl, kolik že to vlastně jedeš? Podle mne je přínos rychloměru pro bezpečnost provozu na úrovni prezervativů.
Nevim jak v Rakousku, ale momentálně je na D5 omezený úsek celých 11 kilometrů už víc jak 2 týdny a nikdy jsem tam neviděl ani nohu...vypadá to, že se měnili/kontrolovaly mantinely, ale na pohled se nic nemění a nikdo tam nic nedělá. Proč je tam zácpa a 80ka? Navíc v týdnu jsem jel do Prahy a zácpy byly 2, z toho jedna na 70 minut (dle odhadu tabule, u Berouna), druhá asi na 20-30minut. Ve výsledku to spousta řidičů objíždí a jsou ucpány i vesnice kolem dálnice. Připadá Vám v takové situaci kamera jako naprostá priorita? Takže politiků bych se skutečně moc nezastával a že jim jde o obecnou bezpečnost a blaho všech, jak říkají, je totální blábol.
Pocet umrti na dalnicich z duvodu dopravnich nehod je blizky nule, pocet dopravnich nehod opet nizky, pocet dopravnich nehod z duvodu vysoke rychlosti je pak prakticky nulovy.
Nechci spekulovat, co je hlavnim motivem tehle akce, ale snizeni nehodovosti to 100% neni.
Mohl by sis z nicku odstranit to AR, prosim? Symbolizuje to Alfu Romeo a ta si spojeni se stadni logikou nezaslouzi. Predem diky..:0) P.S.: a nebo se prober a prestan slintat nad moznosti trestat lepsi nebo rychlejsi ridice.
Ta blondyna se samozrejme zachovala zle, jsem rad ze to dobre dopadlo. Na blondyny ale zakon nenajdes...:0)
Vis kolik lidi loni zemrelo na dalnicich z cca 1000 vsech umrti z dopravnich nehod v CR? Jen abys vedel co resis.
Kdyby to opravdu došlo do takového Orwellovského stavu, odstěhuji se. Ač to tu mám rád. A myslím, že bych nebyl sám.
Tobě by to udělalo radost, protože všechna společensky prudce nebezpečná "hovada", kterým vykouzlí úsměv na tváři, když se chvíli svezou rychle, by odešla terorizovat okolí jinam a zůstali by tu jen samí uvědomělí lidé. ;-) Dobrý den, pane strážníku, neutíkejte mi, jdu Vám ukázat kapsy, abyste viděl jak slušný a spořádaný občan jsem! :-)
že nechceš za sebou velkého bratra? To chápu. Tak proč jste ho sem ale přitáhli?
Teď je z nás kolonie a svobodní už nejsme ani náhodou. A nebudeme. Ví někdo, kam vede z každé kamery ten videostream? Možná, že na vnitru už ten systém k totálnímu sledování všech "untermenschů" této země dávno mají v provozu. A přístup k němu už může mít třeba právě ten velký bratr. A určitě to nesouvisí se současnou vládou. Ten systém sledování rychlosti je jen bonus k celostátnímu sledování občanů, který tady už je. :no:
To, co jsi napsal, je typický příklad toho, jak lidé rádi dávají rovnítko mezi jet rychle a jet "jako prase". Slečna totiž zavinila nehodu tím, že se násilím nacpala před tebe do tvého pruhu (a ještě to zaflekovala), nikoli tím, že nedodržovala 80.
Kdyby jela 120 a nějakých 5 či 10 vteřin před dojetím onoho kamionu začala plynule zpomalovat (protože když si nejsem jistý, jestli se tam vejdu, měl bych se blížit obezřetně) a hlavně pak koukala do zrcátek, zda se může bezpečně zařadit do pravého pruhu, nic by se bývalo nestalo.
Prave ze nehody z duvodu neprimerene rychlosti na dalnici prakticky nejsou, je to mytus.
Ty vyjimky resi dalnicni policie svymi superpassaty, a nedela to zle.
Nedodrzovani bezpecne vzdalenosti a nevenovani se rizeni souhlasim, ale nic z toho radary neresi.
Nemam nic proti zvysovani bezpecnosti provozu, naopak, ale tohle je cista buzerace bez sebemensiho prinosu pro obcany.
To s těmi milovníky aut a udržením povolené rychlosti opravdu myslíš vážně? Na tebe, koukám, svižná jízda (a ne, vážně nemusí být nebezpečná) opravdu působí jako na papeže playboy...
Bože ty jsi ale picin. Za úsekové měření primárně může ten, kdo má důvod sbírat data o všech lidech, kteří se pohybují po cestě. Měření rychlosti je jen zlepšováček, jak z toho systému vyrazit nějaké prachy navíc.
A chování českých řidičů? Ano, je mezi nimi spousta idiotů. Ale na dálnici se moc lidi nezabíjejí. Takže důvod hledej výše - a vedle toho u našich skvělých hrdinů v uniformách dopravních policistů. Proč asi cpou na naše silnice omezení rychlosti, které je v průměru o 20km/h nižší, než bezpečná rychlost? Pohyboval jsem se hodně v zahraničí. V takovém tunelu, jako je pražská Blanka, je v zahraničí typicky omezení na 90 až 100kmph. U nás 70. Na zúžených místech dálnice je v zahraničí typicky 100. U nás 80. Proč? Tam, kde třeba ve Švýcarsku najdeš 60, je u nás 40. Výsledkem je, že v takových civilizovaných zemích můžeš jezdit normálně a nemusíš sledovat jako šílenec tachometr, zatímco u nás to smrdí spíše policejní buzerací. Zkrátka na otroky platí jen bič. Ten, kdo se cítí svobodným člověkem, je z tohoto nástupu totality oprávněně naštvaný. Jenže to ty stejně nejseš schopen pochopit. 8-s
Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Už jenom podle zdejšího vyjadřování některých potrefených hus to vypadá na agresivní jedince, což je na silnicích obzvlášť nebezpečné. Takže kontrolující radary jsou jenom dobře, za hloupost se platí.
jestlina D1 jezdis, tak vis jaka prasata tam dokazou jezdit, a tech nehod kvuli ridicum kteri v tech zuzenich jiz zpusobyli nehodu kvuli rychlosti je jiz taky celkem dost ;-)
a predminuleho tydne, jedem si v zuzeni za kamionem, nejakych 12-15m za nim, kdys tu nahle se pririti levym uzsim pruhem Q7 se slecnou za volantem aby zjistila ze se proste kamion neda predjet a tak to zaflokuje a snazi se zaradit za nej (my jedem nejakych 80, ona tak 120) a kdybych nezacal taky brzdit, tak nam jen neznicila predni naraznik, ale asi nas poslala mimo dalnici, ano jeji uzasne Q7 doznalo take skody a zadni naraznik mela rozlamanej asi jako my ten predni, skoda ji ale evidentne byla u nalicene zadnice, neb desne spechala a nechtela ani pockat na policisty, jedine stesti bylo ze nemela jak odjet neb ji v tom branil jiny ridic kamionu ktery jel predtim za nama a mel to cele nahrane na kamere :-)
a takoveto jedince ty chces obhajovat? nebudes doufam jeden z nich?
ja osobne jsem za Svicarsky system, velke pokuty, zabbavovani aut, kamera temer na kazdem kilometru, dokud si lidi nezacnou uvedomovat ze na silnici se nemaj chovat jako na zavadni draze, tak holt vetsina bude za to aby se to zprisnovalo, a tech par tisic hlasu proti s tim nic nenadela ;-)
...jsem zvedav, co budete delat, az budete mit GPS, ktera bude merit rychlost a pri prekroceni vam prijde pokuta, ktera se smazne automaticky z vaseho uctu :-)
Ta určitá souvislost je dost diskutabilní. Klikatá okreska na jedno auto - limit 90 - reálně je zde 90 solidní střelba, ale můžou si mě měřit jak chtějí, dokud někoho nesundám, nemůže mi nikdo nic. Ulička mezi paneláky, zaparkovaná auta po stranách - limit 50 - to samé, co minule. Rovná silnice 1. třídy s výhledem alespoň kilometr - limit 90 - když není moc provoz, bylo by i reálných hodně přes sto v pohodě, avšak změří-li mě, jsem trestán, aniž bych něco způsobil, či tomu jen šel naproti.
S nedáním přednosti souhlas, když se blížím ke křižovatce a jsou tam auta, musím se blížit nanejvýš povolenou rychlostí, protože řidiči těch aut s touto rychlostí počítají.
Jinak odstup se měří na čas a ne na pevnou vzdálenost, tudíž nesouvisí s rychlostí. A pro nevěnování se řízení není moc omluva, jednou sedlám tunu a půl železa a tak se tomu musím věnovat. Pokud dáme rychlostní limity takové, aby se nemohlo nic stát, ani když na řízení, provoz a všechny věci kolem budeme kašlat, pak budeme jezdit krokem.
Vtip je v tom ze neni důlěžitý vědět jak rychle jedeš, ale jestli jedeš adekvátní rychlostí v daný situaci. Jestli je to 60 80 nebo 100 není podstatný.
Mně se třeba zdá, že je to přesně naopak. Dokud bude velká část těch pravidel nesmyslných, nebude moc velká ochota se jimi řídit a bohužel tak budou zanikat i ta opravdu důležitá. Nejdřív je potřeba zrušit nesmysly nebo je upravit tak, aby to nesmysly nebyly. A nebo se o to aspoň uvěřitelně snažit a ne ten stávající stav ještě obhajovat nebo dokonce zhoršovat (neoznačená auta, zvyšování pokut, nové radary, zákaz vjezdu všeho nákladního bez ohledu na tonáž, instalace nových a nových omezení, těch rychlostních samozřejmě klasicky s parametrem -20 km/h, než by bylo potřeba...).
Já jsem také opakovaný volič TOP09 a člen Lumpenkavárny. A hrdě se k tomu hlásím. Nepotřebuji nad sebou neustálou kontrolu a úředníčka, co by mě klepal přes prsty. Já za sebou nechci Velkého bratra. A dokážu číst mezi řádky o co tady jde. Rychlost není příčinou nehod, je až v druhé desítce v rámci policejní statistiky. Jde jen o buzeraci a peníze.
Trosku to tu bulvarizujete. Novy radar=dodrziavanir zakona=istota pravidiel= predpoklad bezpecnosti...
Mladym namiesto toho vnucujete nazor ze jazda za hranicami zakona je nase pravo...
...chapu, ze sa to vetsine nelibi, ale te vetsine, ktera jezdi jako prase!!! V Anglii bezna vec, nikdy jsem s tim za 10let jezdeni po cele UK nemel problem, tak se proberte a zacnete jezdit jako lidi a ne jako HOVADA, protoze, to co jsem zazil na cetach v CR za 1 vikend, jsem v Anglii za 10let nezazil....agresivita, najizdeni, vyblikvavani, atd..atd...
V pripade oprav na ceste su v dansku pro prekroceni limitu 2nasobne pokuty smaximalnou sadzbou. Myslite ze potrebuju naplnat statnu kasu ? A myslite ze tam porusuju predpisy? Vyzadovanie dodrziavania predpisov nie je buzeracia ludia...je to ochrana vacsiny.
Přejíždění do levého pruhu bez zrcátek při rychlosti 91 km/h a cpaní se z připojovacích pruhů do průběžných při rychlosti 58 km/h budou nejspíš častější příčiny nehod, než rychlost 147 km/h. Čekám, kdy se začnou řešit. Nevěnování se řízení bohužel taky může vyplývat spíš z nižší rychlosti, než z vyšší, kde na to není tolik času. Radši potkám 100 aut, co pojedou 220 km/h, ale jejich řidiči budou opravdu řídit, než jediné auto, co pojede sice 120 km/h, ale řidič bude cvakat do navigace, sledovat internet, chatovat, chrápat, fotit selfie, cokoliv a nepůjde dobře odhadnout, co udělá.
O tom, jak si Němci hodlají zrušit neomezenou na dálnici, jsem četl na jednom zpravodajském webu. Byla to hloupost, byla to překroucená data z nějakého naprosto nic neříkajícího průzkumu (myslím, že se tam mluvilo jen o pár úsecích, nikoli celoplošném omezení a navíc se ptali pochybného vzorku lidí). Němci si na neomezenou rychlost na dálnicích sáhnout nenechají. To jejich heslo "svobodná jízda pro svobodné občany" je mi sympatické. :yes:
Co se týče sledování rychloměru, mně prostě vadí, že v měřených úsecích cítím nutkání sledovat ho častěji, abych náhodou nepřekročil. To bezpečnosti nijak nepomůže a akorát marním čas, který jsem měl věnovat sledování situace (byť kontrola trvá okamžik, s reakční dobou ti řádně zamává). A nevím, jak ty, já rychlost udržuji hlavně podle hluku. Což je problém v autě, ve kterém je ticho (hlavně v nízkých rychlostech, samozřejmě).
Řidič se musí věnovat řízení a okolnímu provozu a ne sledovat jak mu plní turbo, či kolik má paliva v nádrži. A už vůbec ne dávat větší pozor (sledovat tachometr víc než okolní provoz?) na ručičku rychloměru.
"Naštěstí se zdá, že u nás takové fízlácké tendence nejsou, jelikož i Ťok podle všeho dostal přes prsty a musel své představy o totální kontrole nad občany mírnit."
Překročení rychlosti na dlouhé, široké silnici mezi Horní a Dolní bych asi přirovnal k jízdě načerno v MHD. Když tě chytnou/uděláš průser, tak za to pykáš.
Střelbu na náměstí do terčů bych přirovnal k tomu když policie nahání na přeplněné dálnici pyráta kterému naměřili 140km/h.
Neboj bude dohlížet.
Ještě nastavit že 40% v top managementu musí být ženy. Definovat správnou zahnutost banánů. Zrušit olovo do střel. Atd........ . >:D >:D >:D
Mas pravdu. Podstatne je ze vacsina automobilostov na tychto forach su zvacsa neskuseni vodici. Chlap co ma rodinu a spravi par desattisic kilometrov aj mimo svojej dediny dokaze ocenit bezpecnost premavky a posudit ak jabskutocnost vycjodnej europy...obrovska zakomplexovanost kompenzovana agresivitou. Misickovanie za ucelom ziskania 1minuty na 15 km trase.
Media -teda zchytrala televize robila reortaze na zakazku v predstihu aby to divaci casom akceptovali. Reporteri uz davno nir su nezavisli a pisu za co im platia. Teda to funguje takto: Pred zvysovanim pokut zacnu reportaze o tom ako je to na cestach nebezpecne a co treba spravit. A o par mesiacov sup a je tu zakon.
jistě, ono ta nehoda kvůlu nepřiměřené rychlosti totiž statisticky skončí v kolonce nedodržeí bezpečné vzdálenosti nebo nesprávný způsob jízdy, že >:-[]:-!
Ježdění rychle centrem města se opravdu dá přirovnat ke střílení na náměstí. Když však pojedu po silnici mezi Horní a Dolní, kudy za den projede 10 aut a je tam vidět kilometr daleko, rychleji než 90, je to opravdu takový masakr, abys to musel přirovnávat ke střelbě do lidí?
Tady v L pred cca ctvrt rokem s velkou slavou zavedli stacionarni radary. Je jich na tuhle malou zemicku zatim 21, dalsi desitka ma nasledovat v blizkych mesicich a dalsi casem. Ministr dopravy zduvodnil jejich uzitecnost poctem vybranych pokut v prvnich tydnech jejich provozu, statistiky o jejich skutecnem prinosu bezpecnosti nejsou samozrejme zadne.
V praxi se deje to, ze jedete okolo radaru napr. na povolene 90-ce a ridic jedouci pred vami zprudka dupne na brzdu, aby zpomalil treba na 70, protoze prave zahledl radar a neni si jisty, kolikatkou by mel prave jet. Cert vem to, ze po projeti okolo tohoto nenapadneho sedeho sloupu pokracuje dal svymi 120 km/h (ktere na te rovne, prehledne a prazdne silnici nemohly nikoho ohrozit). Ohrozeni rychle jedoucim ridicem (coz neni rovno bezohledne jedoucim!) je na rozdil od zmatkujiciho brzdice pred radarem prakticky nulove.
Obecne se (podle zkusenosti z ruznych statu) udava, ze se na zacatku vyberu financi pomoci stacionarnich radaru nasbira docela hodne na zacatku, casem padne pocet chycenych na minimum, protoze se lidi jejich umisteni nauci, popr. se hustejsi provoz prizpusobi v tehle mistech tak, ze to i ty neznale prinuti v tomto useku zpomalit. V nemerenych usecich se to pak hasi tak, jako predtim.
A dalsi mistni praxe, klasicka pro Velkeho Bratra, oproti puvodnim slibum o umistovani radaru pouze v mistech castych nehod (coz uz ted neni zdaleka pravdou, vetsina jich je tam, kde se da lehce vybirat), se uz vazne uvazuje o automatickem shromazdovani a vyhodnocovani fotografii vsech vozu a rozesilani pokut, kdyz se ridic nevenuje rizeni, jestli posadka neni pripoutana apod. .
Nejsem proti dodrzovani a urcitemu vynucovani zakona, vetsina populace nema nutnou miru zodpovednosti a potrebujeme nad sebou jak cukr, tak i bic. Tohle ale neni zpusob zvysujici bezpecnost na silnicich, ale jen zpusob snadneho vybirani penez.
Nejni třeba taky problém v něčem jiném.
Třeba: Když v ČR projedu zatáčku kde je doporučená rychlosti 60km/h a profičím jí 80km/h úplně v pohodě. Když tohle udělám v DE či Rakousku tak letím ze silnice.
PS: Ať si politici dělají co chtějí když jim to lid žere. A když to chce ještě naprostá většina občanů, tak můj menšinový názor je prostě ztracen.
Nielen to...budu musiet sledovat zaradeny rychlostny stupen, teplotu chladiacej kvapaliny, premavku okolo seba. K tomu vsetkemu este aj rychlost. Ako mozu stihat popritom citat prispevky na FB...to je skandal!
sorry, ale kultivace právního prostředí ani za mák není právě to, co jsi vyjmenoval, jako zvyšování maximální rychlosti nebo vyšší tolerance alkoholu. Naopak, kdyby tohle prošlo, tak jdeme zcela proti proudu vyspělých zemí!
ty statistiky si precti jeste jednou a nejlip primo u zdroje abys zjistil ze tech vaznych je minimum, je tedy nesmysl aby bylo vetsina nehod kvuli rychlosti ;-) a pak si jeste precti takove ty body kde policiste zapisou jako duvod vaznejsi pricinu kde rychlost byla spise sekundarni jev dane nehody
opravdu jses tak hloupej a neumis pouzivat rozum abych odhadl jak na tom statistiky jzou?
mimochodem bavime se tu odzacatku o zuzeni na opravovane D1 kde ve 3 puvodnich pruzich jezdi najednou 4 pruhy, a je tam snizena rychlost, tedy potencialne velice nebezpecne misto kam vyssi rychlost opravdu nepatri ;-) ted si predstav ze jedes v tom levem kde nalevo od tebe v protismeru jedou auta a deli vas jen asi 30-40cm vysoka barierka s odrazkama, a tak si jedes a jedes a najednou do tebe drcne auto v pravem a cirou nahodou to auto v protismeru jede ne 80, ale 130, a pak si predstav ze te zakrejvaj dekou od koronera a nakladaj do rakve, zajiste pak budes desne stastnej ze ten v protismeru jel 130 :-!
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Vzdej to Kubo, jde jen o to, ať se podobní případi nemnoží. Jsou to ti, kdo by kvůli dodržování zákona byli schopni udat vlastní dítě i v případě, kdy by za snězení masa byla šibenice (a sami se jím budou neviděni cpát).
Obvykle kážou o morálce ti, kdo ji sami v sobě nemají. Jde o pokrytectví nejvyššího kalibru a velmi dobře tuto látku zábavnou formou popisují v pohádce "HRÁTKY S ČERTEM" pomocí Školastyka.
A proto byl opakovaně vyhlášen nejlepším ministrem financí v rámci EU? A provedl nás krizí docela úspěšně? A dodnes ministerstvo čerpá z jeho reforem? Ale no taak...je to jeden z mála politiků, který se nebojí jít mezi lidi, nikdy nic neukradl a říká své názory narovinu.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Ano, budu rád i za to, protože bude větší šance odhalit toho xindla, aby tak nedopadli i ostatní. To je totiž ten zásadní rozdíl mezi náma. Ty myslíš jen na sebe. Já i na ty ostatní :-!:-!
Ne, je to o uvažování. DE/AT jsou prostě obecně disciplinovaní a jsou zvyklí na určitá pravidla a řád.
U nás samozřejmě, systematicky jsou vytvářena nesmyslná pravidla, kterými se odmítá řídit společnost, a protože se společnost neřídí pravidly, a to jak těmi, co nedávají smysl, tak i těmi, které naopak smysl dávají, a proto, že společnost neumí rozumně reálně uplatňovat zákony, se vymýšlejí nová a nová pravidla v domnění, že nový zákon vyřeší problém. Prostě Česko ;-\ :no:
ne, nutnost dohledu je důsledkem selhání (a absence) vzdělání a výchovy. Asociála nepřevychováš tak, že mu přenecháš vysokou míru jeho vlastní odpovědnosti :-!:-!
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
aha, takže podle tebe jsou řidiči natolik neschopní, že nedokážou dodržet maximální povolenou rychlost?
Vážně se domníváš, že řidič se musí pozorně soustředit na rychlost, aby náhodou nepřekročil maximální povolenou rychlost?? To jsi vážně tak neschopný řidič, že nedokážeš podvědomně jet konstantní legální rychlostí?
A co dokazuje skutečnost, že jinde je situace horší? Že nestojí zato kultivovat provoz na dálnicích? Zásadní rozdíl je ten, že většina nehod na dálnicích jsou naprosto zbytečná a jsou důsledkem nepřiměřeně vysoké rychlosti, nedodržování bezpečné vzdálenosti a nevěnování se řízení.
pokud o to nestojis, tak bys mel bejt prave pro velike potrestani tech, co predpisy porusuji tak nejak porad a nas vsechny na te silnici tak nejak porad ohrozuji tim jak bezohledne se chovaji a jak bezohledne jezdi ;-)
prijde me az usmevne jak se nekteri zde v diskuzich chovaji, vadi jim ze by bylo na silnicich vice policistu a obhajujou to tim ze by ty policajti jen buzerovali "sporadane" ridice, nadruhou stranu jim vadi ze tech policistu je na silnicich malo a nejsou videt, pak jim vadi extremni dohled kamerama, ale jsou neskutecne vdecni kdys pak nejaky prestupek na tech kamerach videt je a oni maj treba i dukaz ze vina byla na te protistrane u druheho bezohledneho ridice, aneb klasika, neco chci, ale netusim co chci ale chci to hned ted a tady >:D
Kdekoľvek v civilizovanom svete to nie je problém. Preto majú v Rakúsku, v Nemecku aj inde na opravovaných úsekoch obmedzenia na 80 km/h. U nás väčšina skutočne jazdí prasácky, kde je 80, tak sa jazdí 100 a potom to dopadne tak, že pri sebemenšej oprave je značka 60 km/h, niekde dokonca 40. Je to presne kvôli tým, čo jazdia o 20 aj o viac rýchlejšie, aby bol prejazd tým úsekom ako-tak bezpečný. Jasne, že slušne jazdiaci tú šesťdesiatku dodržia, a tečie im pritom zo zubov voda. Právom. Ale neviňte politikov, tí len reagujú na situáciu. Treba sa hlavne najprv pozrieť do zrkadla.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Lidem, kteří mají odpovědnost a morální hodnoty vysvětlíš, že je třeba snížit rychlost, dodržovat střídavou jízdu, a oni se přizpůsobí.
Co udělali Češi? Osvětová kampaň proběhla a české opice za volantem na to se-rou jak na placatý kámen. Takže co zbývá, pokud společnost nemá sebereflexi a morální hodnoty?? Co?
Nesmysl. Proč by měly peníze končit zrovna tam kde píšeš ty? Proč zrovna to je správně a něco jiného špatně? Pokuty nejsou výdělečnou činností, jestli to nechápeš.
Obce budou mít mj. zvýšené administrativní náklady. Příjem z pokut jim to aspoň bude kompenzovat. A cílem úsekového měření je přimět řidiče snížit rychlost, a ne vydělávat na nesnížení a postihování. Takže tvoje uvažování o tom, jak tyhle vydělané peníze musí jít jen do nějakého fondu, aby byly morálně čisté, je snad ještě víc pokrytecké smýšlení, než uvažování Ťoka 8-s:-!:no:
...že na automobilovém serveru největší milovníci aut a motorismu mají největší problém udržet povolenou rychlost a musí neustále civět na budíky rychloměru 8-s8-s
Ano, a světe div se, v zahraničí (DE/AT..) je provoz asi tak o tři úrovně kultivovanější. Z práce např. znám uvažování Němců a oni nechápou českou (de)mentalitu. NErozumí tomu, že se něco řekne že bude a ono to není.
z obecnich kas se plati spousta dulezitych veci, z ceho myslis ze se platej preba domovy duchodcu, pecovatelaky a podobne? z toho co dostane mesto/obec od statu, a nakonec ta obec nemuze ovlivnit jak to je nastavene na celostatni urovni, tyhle penize dnes prave neputuji skrze stat kde si z nich ukousne statni moloch, ale konci prave tam kde jsou nakonec utraceny v dane obci
takze co je lepsi, vybyrat pokuty co pujdou prez statni kasu kde si z nich ulopne dil en statni aparat, aby zbytek poslal obcim, nebo naopak nechat ty penize rovnou cele obcim?
ja vim nejlepsi je nechat ty penize samotnym lidem co si je vydelali, problem je ze nekteri ty lide jsou prasata co bez zavahani ohrozej kohokoliv z nas a pak se vymlouvaj ze oni spechaj na schuzku a je jim starsne lito ze ohrozili neci zovot, nekteri lide proste stavej penize nad zivot a radsi zaplatej velke sumy nez aby byli odpovedni, hodlas tyhle lidi obhajovat? a budes je obhajovat az treba zabijou nekoho z tvejch blizkejch? "jo moje deti za to mohli ze jeli predepsanou rychlosti a pak je smetla krasna blobkynka v tanku co spechala na schuzku s jinou blondynkou aby si poklabosili o tom jak strasne se nudej z toho jak jim manzel furt cpe nejaky penize, treba i na pokuty"
na verejne silnici plati pravidla a kdo je porusuje nema na te silnici co delat :-!
PS> v obchoide taky krades treba jen v nejakem procentu nakupu, rekneme ze si koupis veci za 1000 a ukradnes si k tomu neco za 100 korun? pritom je to stejne jako kdys misto 100 jedes na danem useku 110, budes obhajovat ty zlodeje co takhle kradou? a budes je obhajovat i v pripade ze ten obchdo kde takhle kradou je tvuj?
Ano, čeští řidiči jsou hovada a neumí se chovat. Nejsou ochotni respektovat a dodržovat pravidla. Ve zúženích je často i 80 kmh v případě stavební činnosti přes limit... A ano, je třeba s tím něco dělat.
Proč se tady ale opět veřejně lže, když se podsouvá, že řešením je úsekové měření?? Úplně dostatečné je postavit tam trojnožku v době stavební činnosti a měřit. Není třeba nic budovat, vše se dá řešit operativně... Proč se tu buduje POD ZÁMINKOU systém stálého sledování??
To si vážně někdo myslí, že ty kamery po skončení rekonstrukce někdo dá pryč? Vážně je někdo tak naivní???
Takže ano, řekněme si narovinu - čeští řidiči jsou hovada a je třeba zde mít úsekové měření, protože sami řidiči na kázeň kašlou a když to nejde po dobrém, musí to jít pozlém. Ale nelžeme tu, že to je z důvodu rekonstrukce jen provizorium. ANo, je to typicky české PROVIZORIUM NA VĚČNÉ ČASY :-! ;-\ :no:
Někdy by mě zajímalo, po jakých silnicích to lidé jezdí. Mám zajímavé příhody, ale že bych se běžně setkával s agresivitou? Běžné je například nedodržování bezpečné vzdálenosti, nebo kempování v levném/ prostředním pruhu. Ale je pravda, že nejezdím moc ve špičce, zácpám se rád vyhnu a většinou naštěstí nemusím (když jsem v ČR, jezdím převážně po Praze a Středočeském kraji).
Máme rodiče a příbuzné v DPS a v DD a vše si musí platit sami. Takže se spíš jedná o do obecní kasy a pak po vyplacení byrokratů a povalečů něco málo zpět... >:-[]
Třeba tento požadavek:
"Při stání musí zůstat pro každý směry jízdy volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 metry."
Budu toto dodržovat (i ostatní a MP to bude pokutovat) a hned máme před domem o 30 parkovacích míst méně.
A je potřeba se zasazovat o změnu zákona?
Nejni. Zákon by byl pak strašně složitý, kdyby tam bylo tolik vyjímek.
Jinak já se řídím klasickým rozumem (selský?)a docela mi to vychází.
Bohužel stát se z nás snaží udělat nemyslící tvory.
PS: Nikdy ve svém životě jsem nedostal v autě/motorce/kole pokutu (ani za parkování). Najeto mám vcelku málo; cca 300 000km.
Vadí.
Taky proto mám phone rootnutý a mám tam Xprivacy a další SW. :-!:-!:-!:-!:-!
Ale jestli jde pochopit, tak toto je něco jiného. Telefon můžu vyhodit a přestat používat. Nejezdit nikde autem moc nejde.
"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost."
Benjamin Franklin
ANO? Ono 2x tydne jedu po D1 a je to stejne. to jsem psal posledni jizdu jinak je to stejny obrazek jak rano tak v poledne tak navecer, nejel jsem v noci to tam urcite neni urcite vubec nikdo mozna hlidac aby nekdo neukradl treba naftu teda jesti vubec nejaky hlidac tam je.
Lžeš (psal jsem o bohapustém výběru peněz do státní kasy) a neumíš fungovat bez toho, aby ti někdo neurčoval co smíš a nesmíš. Toto při.zdi.sr.áčství s ohnutí hřbetu před vším a ještě hlasitý hýkání stylu "přitvrďte a bijte je víc", který tu předvádíš tě v mých očích řadí tak dolů ve společenským žebříčku, že nepovažuji ani za správný psát jak přesně.
Když potkám v ČR uzavírku, tak ve většině případů nikde není vidět ani nohu. Pamatuji si jeden případ, kdy sekali dělící pás, neměli to vůbec řádně označené (nebylo poznat, která část dálnice má být uzavřená, ani jestli je skutečně uzavřená, značení bylo ledabyle "poházené", jak kdyby to tam někdo zapomněl předchozí den, nebo jim padalo z auta) a jeli myslím v protisměru, pokud mě paměť neklame. Mně to přišlo celkem úsměvné, ale klidně to mohlo dopadnou špatně.
To ale není průser v zákonech. Je třeba začít u rodiny. Protože rodina je základ státu.
Dnes bohužel děti vychovává stát a ne rodiče a podle toho to vypadá.
Krize hodnot. :-(
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Myslis na ty ostatni, jak je smirovat, buzerovat, trestat nebo alespon radostne jejich trestani sledovat...za to ti budou urcite vdecni...:0))) Hele nechci te tady nejak moc zesmesnovat, ale ty si nabihas neuveritelne ..:0)))
Jel jse tam v patek 27.5 a zpet v sobotu 28.5 2016 bylo asi 6 uzavirek a pracovalo se na 1dine a to jen stroj na betonovy povrch jinak nikde nikdo a po D1 jsem jel 100km tam a druhy den to same zpet.
to bezpochyby, hlavne tim ze bylo v dieselu ktery jsem si vzdycky pral a nikdy ho nevlastnil, a melo cernou barvu kterou jsem si taky vzdycky na aute pral a nikdy ji nemel, tak aspon ze jsem si teda dopral to Audi, ac ne Q7 ale jen A6, a tak jsem zvlcel a presedlal na Lexus v hybridu ktery jsem nikdy nechtel a uplne jim opovrhuju, doufam ze me Jezisek najezi nejakou cernou Q7 v dieselu pod stromecek >:D
zákon je vždy odrazem společnosti. Ty vidíš problém v nesmyslném zákonu, já v tom, že společnost nesmyslný zákon vůbec vymyslela a přijala.
Poukazuješ na nesmyslnost zákonů. Nutí nám ale někdo vydávat nesmyslné zákony? Takže pokud společnost předkládá sama sobě nesmyslné zákony, které pak odmítá respektovat, tak je asi někde něco špatně. A pokud nám někdo (EU) ty nesmyslné zákony nutí, tak bude asi taky něco špatně >:-[]:-!
Jinak ano, on nikdy nic neukradl, protože si na to vždy našel loutky... Koneckonců proč si myslíš, že nestojí oficiálně v čele TOP09? Protože chytře využívá to, že spousta lidí si sedne na zadek z pana knížete a je úplně jedno, co vlastně kníže řekne (i když on vlastně obvykle nic neřekne >:D ).
Proč si myslíš, že vystřídal Kalousek tolik protichůdných stran?
Konečně jsi na to přišel. Systematicky vytvářená nesmyslná pravidla.?.. ti, kterým ty říkáš opice, opravdu je nechceme dodržovat.
Jinak proti měření rychlosti v úsecích oprav nemám nic. :-!
typický chytrolín, co si stavební práce představuje tak, že 24 denně 100% dělníků využívá 100% techniky každý den, co je silnice uzavřena... 8-s8-s Pracovní tah, směna, technologické pauzy, ... nic, že ? 8-s8-s:no:
Kultivace právní úpravy se bohužel téměř neděje. Návrh na zvýšení dálničního limitu na 150 km/h neprošel, návrh na povolení 0,5 promile pro cyklisty, což je jinde zcela běžně povoleno i za volantem, neprošel taky (takže i na polňačce na kole jen s nulou, jinak flastr). Jediné, co se změnilo k lepšímu, bylo umožnění povolení 110 km/h na dělených čtyřpruzích s MÚK, kde byla ta devadesátka už opravdu do nebe volající. Ale další omezení, patřičně poddimenzovaná, rostou dál a dál, z fondu zábrany škod se místo úprav nebezpečných úseků a modernizace techniky hasičů a záchranářů nakupují neoznačená policejní auta, STK zpřísňují a zdražují, člověka vyhodí i s plně homologovanými díly, pokud je nemá zapsané v TP, kam je ovšem u nás jen tak nedostane, současná infrastruktura vypadá, jak vypadá a ta nová, která by splňovala požadavky 21. století, se prakticky nestaví. Pokud v tuhle chvíli, kdy ani hlavní město nemá kompletní ani jeden okruh a ani jediná dálnice na jih není v provozu, si stát otvírá hubu na řidiče, že jsou nedisciplinovaní a bourají a tak je potřeba víc represe, považuju to za drzost.
Aha, jestli tomu dobře rozumím, tvrdíš, že máme poslouchat jen ty zákony, který se nám líbí? Který konkrétní zákon bychom neměli slepě poslouchat?
Jak s ním můžeš souhlasit? Poslouchání zákonů ve zločinném režimu je srovnatelné s dodržováním dopravích předpisů?
Vlastně nepotřebujeme žádné zákony, jen nás buzerují.Jsme všichni dost rozumní, abychom i bez zákonů a postihů věděli, co máme dělat. Jsme natolik psychicky vyspělí, že nepotřebujeme žádná omezení rychlosti, zákazy vjezdu,apod. Sami všichni poznáme, co je zcela bezpečné pro okolí a nemusí nám to říkat nějaký politik či úředník. 8-s
Pravidla silničního provozu (dnes zákon) ,už staletí upravují podle vývoje silničního provozu blbci. Jak se má správně jezdit, vědí nejlépe češťí rychlíci.
problém je v tom, že čtení mezi řádky zaměňuješ za čtení každého druhého řádku >:-[]8-s
Kdybys četl i mezi řádky, tak bys sotva sympatizoval se stranou, kterou vede Kalousek, který téhle zemi způsobil škody jako málokdo :-!:-!
Asi máš dost zvláštní druh vyjádření souhlasu. Když napíšeš, že jde o naplnění obecní kasy, tak tím jako vyjadřuješ souhlas, jo... >:-[] ? Tak to pak jo... ale myslím, že jestli to pak někdo má těžký, budeš to ty a ne já >:-[]
webpaja je prostě typický jájista. Já, já já jenom já. Já jsem všude byl dvakrát, všechno znám, všechno vím nejlíp a nikdo mi nebude nic přikazovat!! Bohužel doteď nepochopil význam svobody, kdy svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda toho druhého...
Stejně tak nechápe význam právní úpravy, kdy zákon představuje minimum morálky... A protože takhle smýšlí možná 95% čechů, tak jsme v takový kaši 8-s8-s:no:
A kdo rozhodne, které pravidlo je smysluplné a které nesmyslné, co? Tohle každý subjektivně vnímá jinak, takže každý si bude sám určovat, co se mu chce dodržovat a co už ne???
Pokud někde cítíš nesmyslnost, tak je třeba na to upozornit a zasadit se o zrušení takového nesmyslu. A ne porušovat předpisy jen proto, že ty sám sis rozhodl, že to je nesmysl.
Tohle je totiž rozdíl mezi vyspělou fungující demokracií a banánovou demokracií počesku.
jak přišel? tohle tvrdím od samého počátku ty chytrolíne. Jenže dokud se nebudeme ochotni řídit pravidly a dokud nebude český řidič ochotný přistoupit na myšlenku, že jeho práva končí tam, kde začínají práva těch druhých, tak se z místa nehneme.
České silnice jsou plné řidičů co jezdí rychle , bezpečně a bez nehod. Bohužel nevědí,
kolik ostatních řidičů mělo plné ruce a nohy práce aby toto byla pravda. A také nevědí,
kolika řidičům a kolik šedivých vlasů přibylo. Výmluvy o sledování tacho jsou liché. Pro řidiče, který nemá cihly místo nohou, by neměl být problém, udržet přibližnou rychlost.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Případy jako ty vážně nechápu. Proč jste tak neurvale přesvědčeni, že je vše v pořádku, dokud nejsou mrtví?? To vážně musí vždycky někdo odnést životem, aby si někteří vytáhli tu hlavu z * ??
asi jsi nepochopil co pisu, me nejde o to dostat ze silnice lidi co obcas jedou rychleji a nikoho neohrozej, ale o to dostat ze silnice lidi co jezdi jak prasata neustale a to i v mistech kde to neni potreba, a ze zuzeni na dalnici kde je 80km/h, to opravdu dela nekomu takove problemy jet par km na dalnici do tech 80km/h ? navic v miste kde se miji naraz klidne 4 auta a deli je bud jen par cm vzduchu a nebo jakejsi mantinel s odrazkama
proste pokud chytnou 2x po sobe nekoho kdo takto dementne jeden na tech par km dalnice, tak jsem celkem rad ze mu na par mesicu vemou papiry, bohuzel upozornujici cedule kde to hlasilo rychlost a znacku na tyhle "nadlidi" nefunguje a dokud je nekdo prez ty prsty neklepne nejlip poradnym kladivem tak budou dal jezdit jak hovada ;-)
kuprikladu v Italii je za predjizdeni kamionu kamionem na dalnici okamzitej zakaz rizeni, na miste ti zabavej ridicak a kamion nechaji odstavit a na celkem mastnou kauci, ..... a vic co, v Italii dnes jen stezi potkas na dalnici kamion jak predjizdi jinej kamion :-) proste dokud se lidi neumej na silnici chovat, tak nemaj na te silnici co delat, protoze na te silnici ridej neco co muze celkem snadno zabijet ostatni ucastniky provozu ;-) a jestli to nechapes tak jses vetsi blbec nez si kdokoliv mohl myslet
sam sis nasebe napsal odpoved ktyera presne plati na tebe samotneho "NEPOCHOPÍ A NEPOCHOPÍ"
Děláš si kozy??? Vidíš vůbec ve svém odkazu nejčastější příčiny tragických dopravních nehod?
A většina chyb řidiče se samozřejmě s vyšší rychlostí projeví horšími následky. Když narazíš v noci zezadu do kamionu na dálnici, bude příčinou dopravní nehody nepozornost, a příčinou smrti vysoká rychlost. 8-s
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Co do toho tahám tebe? Tak já nevím, snad jde o Tvůj názor ne? Nebo jsi jen hlásná trouba někoho jiného 8-s ?
Hele, ve zúženích platí nějaký limit. Udělala se osvěta, jak jezdit ve zúženích. Úseky jsou označené. A Čech na to ***... Pohrozilo se, že jestli se morálka nezlepší, tak se bude měřit. A Čech na to ***... Tak se prostě začne měřit. Co je na tom špatně? Když český řidič nemá sebereflexi a zodpovědnost?!
Blbost. Zase kecáš. Určitě někdo dává úsekové měření a označí cedulemi s tím, že bude dopředu počítat s tím, že i ty opice za volantem u nás jsou natolik asociální a ignorantské, že stejně budou porušovat předpisy a dobrovolně platit výpalné... Kam ty chodíš na ty nápady... 8-s8-s
Tvůj problém je to, že veškerá opatření, které oddělí zrna od plev, všechny způsoby, které ukážou právě a jen na ty, kteří nejsou ochotni používat vlastní rozum v mezích zákona, odsuzuješ a naopak se zastáváš těch, kteří nejsou ochotni respektovat pravidla. A co je nejhorší, že tenhle svůj světonázor skrýváš pod boj za svobodu 8-s8-s
Ano, a proto sami Němci uvažují neomezenou rychlost zrušit, že >:-[] >:-[] Tak a teď tu o Jeníčkovi a Mařence...
A opět neříkáš celou pravdu. Celá pravda je, že sice mají neomezenou rychlost na dálnicích, ale:
1) ne na všech úsecích
2) mají stále doporučený rychlostní limit...
3) ... a pokud jedeš přes a způsobíš nehodu, tak postih je o to vyšší a ráznější
Porušení MAXIMÁLNÍ povolené rychlosti není statisticky příčinou žádné nehody.
Reálně ale nepřiměřená rychlost stojí možná za každou druhou nehodou. A nepřiměřená rychlost a porušení maximální povolené rychlosti mají přeci jen určitou souvislost :-!
Ale ano, statisticky to bude vždy jen nedání přednosti v jízdě (co na tom, že auto mající přednost jelo přes limit...), nedodržení bezpečného odstupu (co na tom, že kdyby nejel přes limit, tak by dobrzdil), nevěnování se řízení (co na tom, že kdyby nejel přes limit, tak by měl čas zareagovat). atp. :-!
A to je přesně ono. Nechci aby mě sledovaly kamery, JÁ nechci tohle a tamto...
Víš co nechci JÁ? Já naopak nechci, abych se musel pohybovat v provozu mezi opicema za volantem, které nedokáží dodržovat dopravní předpisy. Nechci, aby mě provoz nutil porušovat předpisy, abych přežil. Nechci, aby ten, kdo se pohybuje v mezích zákona, byl za naprostého vola
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
analogie úplně špatná. Silnice je veřejný prostor nás všech.
Odsuzuješ taky bezpečnostní kamery ve městech? Až ti někdo znásilní ženu nebo rozfláká auto na ulici, budeš první kdo bude řvát jak to, že ta kamera má tak malé rozlišení :-!
Víš kdo může primárně za úsekové měření? Primárně za to může CHOVÁNÍ ČESKÝCH ŘIDIČŮ. Pokud by se řidiči chovali slušně, nikdy by k nasazení úsekového měření nemuselo dojít a bylo by politicky mnohem hůře obhajitelné.
Problém není úsekové měření. Problém je chování českých řidičů. Proč většina těch, co odsuzují úsekové měření, neřeší co s problematickým chováním řidičů??? Proč asi... :-!
Kdyby skutečně vychovával stát, budou lidi fungovat ve prospěch společnosti a státu. Ne, dnes vychovává rodina a okolí, ale výhradně k sobectví. Kdo vede své děti jinak, je za podivína.
Dal bych oba dva palce, ale nejde to. >:D
Ja zase mel adrenalinove orgie pri stehovani se z West Coast to The Wrong Coast, po vlastni ose v dobe, kdy maximalni rychlost na I40 byla 65 MPH (cca. 105 km/h). [odkaz] Speed kills. (penezenku) ;-)
[odkaz]
To jsme se moc nepohnuli :-) Agresivita se bude řešit po zlém radarem? To bych docela rád viděl, jak proces, tak především výsledky. Vyblikávání a najíždění vyřeší radar? A jak? Mimochodem slimáci už začali útočit na záhon, žádná domluva s nima, všechno sežerou, nejspíš použiju radar >:D
Na celé diskusi je nejsmutnější stav, jak každý podle sebe určuje, co by mělo být správné, protože jen on sám to ví nejlíp a umí nejlíp...
Dokud nezačneme uvažovat jako společnost, namísto jako izolovaní jedinci, zůstaneme vždycky jen banánovou republikou...
Kdyz jedu po placenem dalnicnim useku kde je rychlost 130km tak se NKDO nemuze divit ze chci jet 130km. Na okreskach je povoleno jet 90km a mohu zde napsat ze dost okresek je natolik uzkych ze se tam dve auta vedle sebe nevejdou ale maji tam moznost jet tech 90km. At zrusi na D1 znaku dokud nebude cela D1 hotova a pak se tam bude jezdit po celou dobu 90km.a v mistech oprav 80km. Nebude to brano jako dalnice jen bezna silnice. Ono parkovat na D1 i nekolik hodin za dalnicni znamku je drahe. Pak by i ti co na D1 maji delat prace by pod tlakem ministerstva zrychlili prace a ne jen uzavrit a merit a kasírovat pokuty to dokaze kazdy politicky idiot ktery tam sedi jako napriklad ted TOK.
Kdybys aspoň nelhal... Německé tunely 60-80 km/h, ve zúženích 60-80 km/h. Norsko, tunely pod městy 60 km/h, Francie 60-80 km/h. Opravy a zúžení ve Francii většinou 80 km/h. V Itálii, která je bordelem a anarchií pověstná, tunely 70-80 km/h, opravy většinou 80 km/h.
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Tady jsi to hezky trefil, ty nadrazujes zakon nad vlastni rozum a usudek, ja, Paja a doufam ze co nejvice lidi to maji presne naopak. Tu hruzu, kterou stvorili lide nadrazujici zakon nad moralku meli moznost nekteri dle zakona legalne menecenni sledovat zevnitr koncentracnich taboru napriklad. Zkus se nad sebou zamyslet, tohle uz zni fakt zvrhle.
Me uz je to dneska jedno, klidne si na dalnici merte jak chcete. Jezdit rychle na dalnici umi stejne kazdy ucho. Pred par lety, kdyz me to jeste bavilo jsem se v noci z Brna do Prahy dostal za 68 minut, a podotykam ze to bylo s 8 let starym autem s motorem 1400ccm, takze plyn jsem mel na podlaze prakticky celou cestu.
Jenze je to pekelna nuda, na dalnici skoro vzdycky zacnu usinat. Pri rychlosti 130 km/h zivam uz po 50 kilometrech, pri 170 km/h tak asi po 100 kilometrech .. pak musim otevrit redbull nebo neco, jinak bych asi nedojel.
Dneska uz jezdim rychle jen na okreskach, kde opravdu hrozi nejake nebezpeci. Treba ze vyskoci srna nebo ze vyletite ze zatacky a spadnete do reky, to je mnohem vetsi adrenalin. Mam oblibeny 10 km usek, ktery obcas jezdim za 5 minut a kdyby uprostred nebyla vesnice, zvladnul bych to i za 4 .. stale stejnym autem jako tu dalnici pred par lety ;-)
Zjistil jsem, ze jsou lepsi cesty jak si zvysit adrenalin, skoro pro kazdou rocni dobu mam neco jineho. V zime jezdim susem sjezdovky, na jare lezu po horach, v lete skacu padakem nebo jezdim lovit do Kanady nebo na Sibir. Jenom na podzim vetsinou pracuju .. to abych mel prachy na dalsi rok.
vzdy jsem byl a asi i budu volic pravice, neb ODS, TOP09 a ted me to tahne spise ke Svobodnym kterym dam hlas asi v dalsich volbach, jinou stranu jsem nikdy nevolil
takze na geny a preference jinych opravdu cuch nemas ;-) a spise si jen potrebujes nejak zduvodnit neco cemu nerozumis a hazis to hned na levici a Ruske geny
Opět nechápeš, ale to je u tebe klasika. Primárně s úsekovým měřením nesouhlasím, protože ve fungující společnosti by měla platit určitá sebereflexe, provoz by se měl kultivovat.
Jenže u nás to je prostě přesně opačně, a pokud nefunguje osvěta, nefunguje sebereflexe řidičů, pak nebývá než tem bič. Bohužel. Takže s úsekovým měřením souhlasím jen proto, že český řidič se chová jak opice za volantem a neplatí na ně jiné metody.
Tohle je stejné, jako kdybys chtěl rozhodnout, jestli bylo první vejce nebo slepice. Samozřejmě, že kultivace právní úpravy a kultivace řidičů musí jít ruku v ruce.
Jenže zrovna na silnicích je naprosto valná většina pravidel naprosto smysluplných... A řidiči na ně stejně zvysoka kašlou...
Re: Sociálně nepřizpůsobiví, dávejte si pozor na tachometr !
Kecy a zase kecy.
Už asi posté ti píšu, že mě nikdy nešlo a nejde primárně o to jen dodržovat zákon hlava nehlava. Že jsi naprosto zabedněný nebo nechápavý, za to bohužel nemůžu ;-\
Máš se řídit vlastním rozumem v mezích zákona, pokud je to možné, tohle tvrdím. Mám ti to napsat znovu, abys to pochopil?
Samozřejmě že to není to samé. Ale tvrdit, že mezi nedodržením maximální povolené rychlosti a mezi nepřiměřeně rychlou jízdou není souvislost, je úplně stejná zabedněnost. A já nepochybuji, že zrovna ty si to uvědomuješ ;-)
Myslím, že zrovna ty bys měl jásat v první řadě. Tady jsou úseky OZNAČENÉ, veřejně medializované. Tohle je přeci přesná prevence podle tvého gusta >:D >:D No, možná na začátek úseku ještě mohli dát policejního pajduláka, a pak už bys měl zažívat při průjezdu úsekem hotovou nirvánu >:D >:D >:-[]
Víš, ono všechno začíná ve výchově a vzdělání. Děti vidí, jak rodiče nedodržují pravidla. Myslíš, že děti ty pravidla dodržovat budou?? Zvlášť, když ve škole narazí na INKLUZI, takže místo kladného vzoru je společnost systematicky tažena ke dnu??
Už jsem to psal - úsekové měření není řešením, protože se lze jednoduše vykroutit. Správní orgán nedokáže prokázat konkrétní přestupek, tzn. jestli šlo o překročení za 2, 3 nebo 5 bodů, pokud nepojedete víc jak 180 kmh...
Takže stačí odkázat na skutečnost, že správní orgán nedokáže rozeznat a prokázat konkrétní přestupek, tudíž je jakýkoliv postih nezákonný :-!:-!
Takže neznalí opět budou platit a ti, na které by to mělo odpadnout prvořadě (dobytci), se vykroutí... ;-\
Taky by to byl solidní paradox, aspoň ten alkohol a asi i ta STK. Přestože by to byl krok proti proudu vyspělých zemí, i tak bychom se jim tím krokem přiblížili :-) Plošná a nulová tolerance alkoholu u cyklistů je v Evropě jen u nás a na Slovensku, naopak několik zemí limit pro cyklisty vůbec nemá a alkohol se řeší až při nehodě, nově např. i Maďarsko.
1) otázka pak je jestli by měl mít řidičák každý kdo si zaplatí autoškolu. Protože ten co nedokáže při jízdě myslet je na silnici celkem nebezpečný.
2) a já si říkám jak je možný, že za války soused udal souseda a koukám že takový lidi existujou pořád. Celkem smutný.
3) již jsem 2x platil jednou 70 ka podruhé 50 ka. V první případě byla ještě schovaná, takže jsem si ji ani nevšiml a hrdě jel 90. V druhým případě jsem jel 60. Obojí za 500.
1) každý tu hlavu nemá, někdo ji má opravdu jen na parádu a někdo ani to ne...
2) příklad s topením je hezký případ, kdy ty raději budeš hájit hovado jen proto, aby jsi byl se svým sousedem jakože za dobře (typický český pepík), já si tedy pořád myslím, že je lepší nečichat svistvo a mlčky tolerovat hovado
3) na zapomenuté 50kmh tě nikdo opravdu měřit nebude
protože problém není ve stranách. V každé straně jsou rozumní lidé (snad kromě TOP09, to je extrém a co vidím, tak to je xindl vedle xindla). Pravicová i levicová politika se dá dělat a může být úspěšná. Na tom opravdu nezáleží. Záleží jen na tom, jestli děláš věci dobře nebo špatně a jestli vládne blbec nebo rozum. U nás se do vedení bohužel prosazují blbci ;-\ a tohle žádné volby nezmění.
ok, tak přesně k tomu stání ti řeknu, že takhle stojí půlka Brna. Pokutu za to nedostaneš, ovšem pokud máš místní značku. Jakmile jiný kraj, smůla... ;-)
Jinak ano, zrovna tohle je vhodný příklad. A ano, není třeba se zasazovat o změnu zákona, ale o změnu reálií. Zde problém není zákon, ale nedostatek parkovacích míst. Řešení? Jednoduché, proč město nepostaví pár parkovacích domů?? Právě proto, že se toleruje porušování zákona, takže není společenský tlak na město, aby je zbudovalo.
Ne. Telefon můžeš zahodit asi tak, jako nepoužívat auto. Dnes se neobejdeš ani bez jednoho a z druhé strany pokud opravdu budeš chtít ,pak se bez obojího skutečně obejdeš ;-)
Tu výchovu státem bych ale definoval jako výchovou společností. A jelikož společnost neuznává jiné hodnoty než peníze, tak i výchova společnosti logicky vede k hamižnosti.
Vem si, kolik času stráví dítě ve škole/školce, a kolik s rodiči... Většinu produktivního času tráví právě ve škole/školce. Takže možnosti výchovy rodičů jsou omezené. Tak to bohužel je.
nevim o tom ze by nase deti vychovaval stat, my ani od statu nedostavame penize na deti. Stat je ve srackkach a nema na to aby nekoho vzchovaval kdyz politicka enklava ma problem sama se sebou. LZOU KRADOU a URAZEJI se vsude mezi sebou kde delaji ty jejich politicke brifinky.Deti i dospeli na to koukaji v TV jak se chova politicka spicka.(je to na zvraceni)
Ono ale chování českých řidičů není zdaleka tak strašný jak píšeš. Na D1 v úsecích kde je 80 se běžně jezdilo a jezdí 80-100. Žádný střelce co tam jedou 150 jsem nepotkával. Ono to dost dobře ani nejde když jede kolona aut 80-100, tak je technicky nemožný aby jedno auto jelo rychlejc že?
To máš bohužel pravdu. Jenže ty zvolíš ve volbách nějakou stranu a netušíš jaký nesmysly ti za to volební období vymyslí. Po 4 letech jdeš naštvaný k volbám zvolíš jinou stranu a zjistíš, že sis ale vůbec nepomohl. Jak to chceš řešit? ;-\
Máš snad hlavu nebo ne? Tak si sám rozmysli, který zákony a nařízení je klíčový dodržovat a který ne. Zákon, který mi ukládá možnost jít prásknout souseda, že se mi nelíbí čím topí respektovat třeba nebudu. Stejně jako nepůjdu udat kolegu z práce, že stahuje nelegální softwér a taky odmítám dodržovat kdejakou zapomenutou 50 ku. Jednoduše je potřeba filtrovat ty nápady co nám odborníci v Praze případně v Bruselu vymyslí a podle toho se jimi řídít respektive neřídit.
Docela by mne zajímalo jaké máš nutkání sledovat provoz před sebou, vedle sebe a za sebou, když musíš tak často hypnotizovat tacho a jaký odstup si držíš. Homosexualů jsou prý 4%, ale ***ů za volantem je 96% (to k té reakční době).
I já z práce znám uvažování Němců a nemohu s tebou souhlasit. I když na něco platí zákonná mezinárodní legislativa, vytírají si s ní prĐel a dělají si věci po svém, protože nepovažují ČR za rovnocenného partnera.
A na silnicích tedy moc slušní a kultivovaní už také nejsou, to je přežitek z devadesátých let.
Tak ono taky kdo je to dnes Němec, že? Turci, Syřani, a další harampádí z Afriky... 8-s A že nás nemají za rovnocenné partnery, to je zase věcí trošku jinou.