Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda netroškaří. Její automat nabídne jedenáct stupňů. A tři spojky...

Růst počtu převodů v automatických převodovkách má jediný cíl, dále snížit potřebu paliva.
Zpět na článek
23. 8. 2016 14:36
Kamion
Nevyšlo by levněji vzít 12 stupnový automat z kamionu? Ten už je totiž vyvinutý a navíc by v tom osobáku i chvíli vydržel a nevysypal by se po vyjetí ze salonu >:D
Avatar - Pradeda77
23. 8. 2016 16:57
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Ja se svezl pred lety s Buickem V8. Ten mel jen 2rychl. automat a vubec mu to nevadilo. ;-)
23. 8. 2016 17:41
Adidas style
Čím víc stupňů, tím víc převodovka?
23. 8. 2016 14:50
a za deset let se v diskusi budeme ptát
nikoliv na objem a počty válců, ale největší frajer z nás všech bude mít 24 stupňovou převodovku s 1.0 EcoBoostem
Kolik může vyjít repase takové jedenáctistupňové trojspojky? Nebude její výroba energeticky a technologicky tolik náročná, že zanechá větší uhlíkovou stopu než uspořené palivo? Jenom se ptám... protože u kamionu nebo lokomotivy mi to smysl dává, ale u osobáku už ne...
23. 8. 2016 15:37
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
za 10 let se budem ptat spis na kapacitu akumulatoru a na vykon elektromotoru, a v pripade hybridu jeste na vykon a pocet valcu benzinaku, kterej bude urcenej jen na udrzovani rychlosti na dalnicich. vse ostatni, tedy rozjezdy, dynamiku, pojizdeni po meste a vetsinu cest po okreskach bude mit na starosti elektromotor.
pak v pripade hybridu bude nejspis zbytecna vic jak 6 stupnova prevodovka, v pripade cistyho elektrovozitka snad i jakakoliv raditelna prevodovka
8. 9. 2016 21:07
Re: Hondi automaty
Jo jo svatá pravda, Honda ty auta opravdu umí.
23. 8. 2016 21:04
...
Takže de facto vyrobili horší verzi CVT. Kudos.
Avatar - Machýrek
23. 8. 2016 19:44
Re: Co v autě není to se nekazí
Ono to k tomu postupne smeruje: auta s vydrzi max. 300 tis. km, operativni leasing, carsharing, autonomni auta, elektroauta... z aut se stava spotrebni vec, jako telefon.
23. 8. 2016 19:08
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
To skončí ve stejným propadlišti dějin jako honba za megapixelama u foťáků 10 let zpátky. Prostě nesmysl, ale než se na to přijde tak se to může využít jako marketingovej tahák pro zákazníky, který tomu nerozumí.
23. 8. 2016 15:08
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Ale hlavne k cemu je to dobry? Podle me je uz 7 az dost.
23. 8. 2016 14:46
Re: no pekne.... 11!
Ten 9.st automat v novém Ečku funguje moc dobře. :yes:
23. 8. 2016 23:50
Hondi automaty
patří k těm nejspolehlivejsim. Pokud to pustí do výroby, bude určitě i tato. A pak určitě kluci z Hondy dobře spočítali, zda má 11 význam nebo ne. Málokdo umí počítat jako ti v Honde.
Avatar - Pradeda77
23. 8. 2016 17:33
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Ja jsem moc zvedav co to udela s cenou elektriny az budou vsem litat z vyfuku jen jiskry... ;-)
23. 8. 2016 15:50
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
to by me ty vypocty zajimaly
samozrejme se nebavime o tom co bude na silnicich jezdit jako x-lety auta, ale o tom, co se bude kupovat novy.
ja tipuju, ze za 5 let bude hybrid v kazdym druhym prodanym aute od nizsi stredni nahoru.
kde ze to maj bejt emise CO2 od 2022 - nema to bejt 50g/km?
jak to chces dosahnout??
a elektromobil - podle me - za 10 let bude nove kupovany auto jako 2. nebo 3. do rodiny ve vetsine prave elektromobil

oprava:
od 2020 95g/km s tim, ze auta pod 50g/km se budou v 2020 brat jako 2 auta, 2021 jako 1.67, 2022 jako 1.33 a 2023 jako 1.0 aut.
a od 2023 prumerne flotilni emise CO2 95g/km bez prechodneho obdobi, kdy 1 auto pod 50 se bude brat jako vic jak 1 auto.
95g/km odpovida 3.9l benzinu/100
Avatar - Machýrek
23. 8. 2016 23:24
Re: Co v autě není to se nekazí
Stejne, jako lide kupuji pouzite telefony? S autama to bude totez.
Carsharing uz tu preci dlouho je: pujcovny aut. Zalezi jen na cene.
23. 8. 2016 21:29
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
1800 pri 160... To bych byl asi neklidny...
23. 8. 2016 20:46
Re: Co v autě není to se nekazí
operativní leasing se shroutí v okamžiku, kdy lidi přestanou mít zájem o 1-2 roky stará auta. Carsharing = bude stačit méně aut a automobilky nebudou mít co žrát, takže to začnou zakazovat hned jak jim to dojde >:D
Avatar - wakantanka
23. 8. 2016 20:33
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
U kamionov v istom case rastol pri mensom objeme vykon a klesala spotreba. Teraz sa ako optimum ustalilo 12 rychl.stupnov. Ak to Honda pusti na cesty bude chybat uz len ten jeden. :-)
Avatar - wakantanka
23. 8. 2016 20:30
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Ale ak by vacsina aut jazdila na ethanol co budu ludia jest?
23. 8. 2016 19:06
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Aha úspora v řádech pár deci na sto to se fakt vyplatí. >:D
23. 8. 2016 18:40
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Výroba elektřiny v průměru rozhodně ekologická není, nicméně pokud jde o emise CO2, v evropských podmínkách je elektroauto už nyní asi o polovinu lepší než to se spalovacím motorem (Tesla má emise zhruba na úrovni benzinového auta s cca 4-5l spotřebou, pokud si to dobře pamatuju, což je při tom výkonu velmi dobré). Jaderná energie je otázkou, z hlediska emisí ve vzduchu je na tom dobře. Otázkou je dnes spíše ekologický dopad baterií než výroba elektřiny (u jádra pak uskladnění nebo další využití již použitého paliva).
Avatar - Emel
23. 8. 2016 18:23
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Pár kg... přibude jen pár koleček :-) . Vliv na spotřebu kvůli hmotnosti asi zanedbatelný, mně by se asi líbilo jezdit 160km/h při 1800 otáček :-) . Každopádně si ale myslím, že dobře poskládaný 8st by měl stačit.
Avatar - Emel
23. 8. 2016 18:18
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
No, to je otázka názoru... nejde jen o výkon, ale i o nějakou akustickou pohodu.
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 17:33
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
ked su stale mensie objemy a vykony, tak je to cesta - rozdelit to do viac prevodov!
velke objemy mali dlho 3, 4 ci az 5 kvaltov a bolo to v pohode! :-!
23. 8. 2016 15:16
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
píšou sice k úspoře paliva... ale kolik taková převodovka bude vážit, když se bude vyrábět z dostupných materiálů? Vždyť i současné automaty jsou stále o něco těžší, než klasické manuální... kolik si taková "nadváha" vezme PHM navíc?
Avatar - maxi!
23. 8. 2016 14:13
no pekne.... 11!
vcera tych 9 sa mi zdalo celkom primerane a pekne rozlozene ( E klasse) a uz viac asi ani nebude treba na moderne 2 litrove ( a viac litrove uz vobec nie!) diesel agregaty.
kedysi pred 50 rokmi boli maloobjemove motorky, kde bolo mechanicky radenych aj 14 prevodovych stupnov - jazdec netusil, co tam ma! :-!
Avatar - Hanson
23. 8. 2016 16:34
Co v autě není to se nekazí
a až se tahle převodovka vysype nesloží ji ani svatý Petr, je to vlastně výroba aut na jedno použití. prava bude dražší jako nové auto. Děkuji nechci :no:
23. 8. 2016 16:33
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
To já vím, ale zkus to vysvětlit ekologům a úředníkům 8-s
23. 8. 2016 16:11
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Pokud budou výrobci neustále cpát do aut jako zdroj energie baterky tak těžko. Jestli si mají lidi dobrovolně bez dotací či jiného křivení trhu kupovat auta s elektromotorem tak at do toho dají jiný zdroj energie... např. palivové články na ethanol, ale to by lezl z výfuku CO2 takže dál budeme jezdit na naftu :-!
23. 8. 2016 15:44
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
to je moc brzy... elektrovozítka s dojezdem Tesly nebudou (trochu jsem si doma "započítal" a nevychází to). Hybrid... možná, ale spíše ne.
Avatar - Hanson
23. 8. 2016 17:39
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
Nehledě na to, že i výroba elektřiny není vždy ekologická, každý vidí auto bez výfuku, ale elektrárnu s komínem, či jadernou elektrárnu už nevidíte.
23. 8. 2016 16:27
Re: a za deset let se v diskusi budeme ptát
vzhledem k tomu, ze se ethanol vyrabi z toho co vyroste na poli a k tomu potrebuje CO2 ze vzduchu, nemel by byt s CO2 u ethanolu problem