Co v autě není, nemůže se pokazit. To by ale znamenalo, že poslední generace legendu narvaná technikou bude přesně tím autem, jehož vlastnictví musí notně novopečeného majitele stát hromadu nervů.
"Hondně" povedené auto a opravdu zcela nedoceněná ojetina pro opravdové znalce a fajnšmekry, vo tom žádná.
Jen by mě zajímalo, jak je možné, že konkrétní testovaný kousek měl v testu 105 tis. km a v bazaru má 132 tis:
OK, mě je to nakonec jedno, ty km teoreticky sedět můžou, bazar může auto užívat a od testu tam někdo 27 tis. nalítat mohl, jen ty zimáky od Dunlopu, co teď na tom mají jsou, pokud mě oči nešálí, špatného rozměru (tipuji profilové číslo 35 ač není na fotce čitelné a pokud jsou to 18 kola, tak tam má být 40 nebo 45) a to auto by pak nemělo vůbec na silnici. To jen tak na okraj, pokud by pro něj někdo v blízké době vyrazil, aby si to zkontroloval.
Jinak to nebyl žádný výpad proti Vám, test jsem s nadšením "slupnul" jak malinu, oceňuji hlavně solidní množství technických informací, zcela nadstandardních proti jiným testerům. Jen tak dál!
Co se týče údržby, tak zadní „diferenciál“ využívá dvě komory a olej se mění po ujetí 45.000 km. Používá se Honda ATF DW1 jako v případě samočinné převodovky. Výměny oleje jsou stanoveny po ujetí 120.000 km.
kb2 cize legend 3.7 ma od zaciatku vyroby 5AT, podobnu ako v kb1 ale s upravenymi prevodmi a pridanim tlacidla sport. kb2 dostalo 6AT az po facelifte to jest v roku 2011 ale to uz vobec nebolo pre europsky trh bohuzial...
rad by som vedel ci 6AT sprevodovali omnoho lepsie a ci skratili hlavne prve dva prevodove stupne, co by legendu vyrazne prospelo....
Na reakcie prevodovky si človek zvykne za dva týždne tak, že s tým nemá najmenší problém. Tiež mám AT, ktorý patrí medzi tie pomalšie, ale jazdením si človek zvykne kedy je správny moment šlapnúť na plyn a v konečnom dôsledku s autom "vystrelí" tak isto ako keby mal MT prevodovku
Výkon : Mám benzínové auto ktoré má 165PS, väčšina bežných ludí nad tým hýka, ale reálne to neťahá tak ako by mnoho z nich očakávalo. Len že mne pri 90km/h líže ručička otáčkomera hodnotu 2000rpm a oni na nákupnej taške ktorá má polovičných +-80PS trebárs 2700rpm.
Nie je problém aby ten Legend mal pocitovo 300PS, ale potom by nebola spotreba 12l ale napríklad 16l. Legend ani nie je auto, ktoré má mať nejaké športové ambície, tam ide o ticho a komfort.
6AT byl součástí faceliftu a jiná převodovka se s 3.7 nedělala. Jestli šlo o technicky identickou skříň ale nevím naprosto jistě. Každopádně bych řekl, že bude shodná se všemi ostatními 6AT Hondy pro šestiválce, není asi důvod jich mít několik, takže by to asi šlo zjistit. :-)
Nepochybuji o tom, že Hona Legend je mimořádně kvalitní auto s pozoruhodnou technikou. Ale fakt je ten, že mě u něj vždy chyběl nějaký emocionální náboj, na základně kterého by ho člověk opravdu chtěl, prostě jen nuda. To platilo v době jeho výroby a i dnes to cítím úplně stejně. Jaký to rozdíl proti třeba německé prémii té doby! :-)
Takto... Recenziu, kde autor da tomuto autu 1 za dynamiku motora, absurdne 3 za priestrannost a absolutne mimo realitu 4 za riadenie... To sa neda brat vazne nehnevaj sa.
Legend je fantastická kára, to je bez debaty. Problém je v převodovkce. Ne, že by byla nespolehlivá, naopak, ta bude řadit donekonečna.
Ale jak je pomalá. Pomalejší změnu rychlostí měl snad už jen Citroen s nějakou robotickou převodovkou v C3. To čekání na změnu kvaltu zabíjí ten motor a jak autor píše, že 300 koní by tomu nikdo nehádal. To je právě tou převodovkou, která má celkem dlouhé kvalty + pomalé reakce, takže to spíš působí jako 200 koní. Což je smutný. Zvuk motoru je fantastickej, v interiéru tichý, jemný, ale zní hezky.
Při dynamické jízdě jsem byl hodně zklamanej. Komfortní jízda slušná, nic extra, ale neurazí to. Výbava na úrovni kosmické lodi je 5 hvězdičková.
Tak vidíte, i v katalogu to mají blbě. Z něj jsem vycházel. A je to fakt stejná převodovka? Tedy ta podivná bez planetových převodů? No ten šestikvalt to dostalo až nějaký čas po modernizaci, navíc se to neprodávalo v Evropě. Tak proto mi to asi uteklo i v katalogu to není. Tady je to uvedené nějakým majitelem.
Tak nějak bych to napsal já (tedy až na ten technický insight :-) ), hezky jste mi osvěžil vzpomínky. Možná jste zapomněl vyzdvihnout famózní seda... pardon, křesla a kvalitní audiosystém. A také fakt, že Legend dokonce uměl driftovat. >:D
Jednu výtku bych ale měl - modernizovaný Legend s 3,7 litrovým motorem sice měl technicky stejnou převodovku, ale šestistupňovou. ;-)
Toto je jedno fantasticke auto... Podvozok, riadenie a motor - famozne, interier uzasny, spolahlivost absolutne spickova... Vzdy len full vybava... Kto hlada jazdene auto so sestvalcom v tejto triede a nevyskusa Legend nevie o co prichadza. Osobne by som mu dal bez mihnutia oka prednost pred konkurentmi z nemeckej trojky.
Kdepak, v Esa Legenda pořád nabízejí. Na stránkách ho mají. Ať tak či tak, ty kilometry jsou na takový vůz tohoto roku výroby krásné. Běžný je dvojnásobek. Ale o to nejde. S autem jsem jezdil a s klidem jej doporučím každému, kdo tento vůz chce koupit.
A možná proto právě před minutou z nabídky AutoESA zmizelo, že jo? Nebo, že by to byla jen náhodička, možná jsem fakt paranoidní? No uvidím podle toho, jak rychle zmizí můj příspěvek z této diskuze.
Třeba to dostalo zimní pneumatiky. To je klidně možné. Prostě to přezuli. Auto jsem měl už je to déle. Nicméně v září 2014 to mělo najeto asi 75 000 km. Fakt nechápu, proč musí každý všechno pořád zpochybňovat. Mimochodem, ted je na prodej Legend co má najeto přes 300 000 km a dle prodávajícího funguje bez problémů.