Tatraplan se vyráběl jen čtyři roky, dodnes však patří mezi nejlegendárnější vozy z Kopřivnice. I proto Tatra zvažuje, že bude vyrábět její moderní repliku.
Ano - byl vytvořený přímo z bloku benzíňáku. Ten byl dostatečně tuhý na to, aby se mohl nejen zvětšit kompresní poměr, ale zvládl i větší tlaky Dieselova cyklu. Vznikl tak první diesel - boxer - 4 válec a bylo to víc jak 60 let před Subaru.
Ten diesel je jeden z mnoha krásných příkladů přístupu Tatry k vývoji automobilu. Oni si prostě řekli, že to udělají a technický personál byl natolik fundovaný, že to udělali. Přestože to nikdo do té doby nedělal.
Jak by sis to představoval? Ano, první návrh motoráře pana Klose byl opravdu 6-ti válec uložený naplocho napříč před zadní nápravou (Otto - benzín). Po technických diskusích se ale přikročilo k V8 podélně, ale nad zadní nápravou. Nejprve 3 dvojice válců před ní a pak dvě. A převodovka před motorem. Zkoušelo se to dokonce ještě s motorem T603.
Uspořádání je doposud unikátní a T613-700 mají proto "formulové" jízdní chování. Podobné uspořádání mají z "civilních" vozů Bugatti Veyron a Chiron, které mají ale díky spotovnímu charakteru, kde nejde tak o prostor v kabině, motor celý před zadní nápravou a převodovku až mezi sedáky.