Já bych na jejich místě prodal neexistující Lancii, teda pokud by ji někdo koupil. Možná kdyby ji koupili Číňané nemuselo by to být tak špatné.
Přijde mi že koncern si ukousl až moc velké sousto s tolika značkami. A vsadit na SUV (v případě Fiatu ještě 500) není moc rozumné. Já jen čekám na dobu kdy už bude mít zákazní dost všech těch SUV a pseudo terénních crossoverů.
Asi nejlepší by bylo dál do balíku Lancii s Alfou a prodat je společně. FCA by se zbavil spousty nákladů, jen nevím, kdo by na to měl finance a chuť řešit Italy - odbory, zaměstnance a tak ;-)
Pokud se skutečně ozývají hlasy, že by se měla prdodat Alfa nebo Maserati, pak asi problémy nebudou tak banální, že by je vyřešil prodej mrtvé značky. Nepovažuju číňany za idi.oty , kteří koupí úplně všechno. Kdyby Lancii koupili, hodnota asi bude mizerná.
já se obávám, že by za Lancii dostali suché z nosu a kdyby se jí podařilo šikmoočkům vzkřísit, tak by to znamenalo pro FCA další ztrátu. Vznikla by další konkurence, která by ukusovala z jejich prodejů. To raději tu Lancii zabít.
Spíše bych se zbavil Chrysleru. Za to by šikmáci mohli zaplatit dost, protože by se jim tím otevřel USA trh. A případná ztráta z konkurence by nebyla tak velká.
Rozhodně nemá smysl prodávat Alfu, když se teď zvedá ze dna a je tam potenciál k růstu.
Chrysler sam o sobe je dnes uz take skoro bezcenny. Aktualne portfolio tvori Chrysler 300, ktery byl zastaraly uz v dobe sveho uvedeni na trh a dnes je to nekonkurenceschopny neandrtalec, coz se projevuje i na prodejich, ktere jsou nekde na tretine prodeju minule generace a nemaji zrovna pozitivni tendenci. Ostatne jedina moderni vec na celem aute je od ZF nakoupena prevodovka.
Dale zbyva Chrysler Pacifica, ktery je o neco uspesnejsi, ale na to ze je to zbrusu novy model to take neni zadna velka hitparada a prodeje jsou pod prodeji predchudce Town & Country. A tim cela dnesni produkce Chrysleru konci.
Alfa Romeo je asi jedina cast koncernu (krome RAM a Jeep) za kterou by sla dostat alespon nejaka castka, tedy za predpokladu ze je na trhu nekdo, kdo chce posilit v segmentu sportovnich limuzin. Coz je v dnesni dobe SUV docela otazka.
Potencial k rustu Alfy Romeo je rovnez nejisty, cisla za 2016 jsou stale spise komicka a kolik dokaze v dnesni dobe dosahnout v dalsich letech je velkou neznamou.
i pasivní fanouškovská základna přináší automobilce potencionální zisk. Jak? Tak, že si to někdo z okolí fanouška půjde koupit. Proč by to dělal? Protože se třeba zrovna zklamal v tom, co právě vlastní, má prachy ...
U nás na "vsi" jsem byl jeden z prvních zapálenějších Volvistů, byť se starým pekáčem. Slovo dalo slovo s tím a tím, najednou se tu začaly objevovat další ojetiny, tomu se začalo dařit lépe a tak si pořídil nové ...
případný prodej jakékoliv značky z portfolia FCA se nás nijak ekonomicky nedotkne.....
mě by spíš zajímalo kolik již VW zaplatilo a kolik hlavně ještě zaplatí za Dieselgate...protože to se dost silně dotýká České ekonomiky....případně taktéž
nějaký ekonomický rozbor....a možné dopady...
ale takové články by se moc chlebodárcům nelíbily ....
toho jsem se nechtěl dožít, alfu ani masařku nikdy !!!! když si účetní prosadil koupit Chrysler, navíc když už fiat negenerovala zisky, říkal jsem, že to je velké sousto. z celého FCA jede hlavně jeep, Ferrari, Fiat preslapuje, Lancia je nad hrobem, alfa se snaží vydrapat z hrobu, snad se jí to povede. pokud to nepůjde jinak, tak hodnotu má magneti marelli, i když Angeliove mají i jiné aktivity. mohou prodat od akcií výrobců traktorů, vlaků až po zemědělské stroje. Ale hlavně ne Číňanům. Je to strategický omyl Evropy.
bych to prodal celé. A výběr kupce bych udělal z diskutéru na auto.cz. Co tady čtu je to samý zneuznaný kapitán autoprůmyslu. Každý druhý tady přesně ví co by která značka dělat měla a co je úplná kravina. ;-)
Od toho se tomu říká diskuze. Kdyby se každý mohl vyjádřit jen k tomu, v čem se perfektně vyzná, nebylo by téměř s kým a o čem diskutovat. Neber to tak vážně.
A cetls to cely nebo ti taky stacily prvni dva radky, jako chlapcum z ACZ? ;-)
V tom clanku se pise o narustu ceny akcii o 65%... a resi se vliv ruznych faktoru.
To neni uplne typicke pro krachujici automobilku, a aasi to uplne neznervoznuje veritele... zvlast, kdyz propirany dluh predstavuje asi tak trojnasobek rocniho zisku pred zdanenim.
Takze patri mezi nejmensi. ;-)
Nevím s čím polemizuješ, nikde nepíši nic o krachující automobilce ani o jejích dluzích. Reagoval jsem na nesmysly Jokyho na téma "redakce auto.cz dostala text od Škodovky", když je evidentní, že celé to čerpá z Forbesu.
hlavně severoamerická divize Chrysler Group, která měle z posledního a drží jí nad vodou pouze pikapy RAM , když poslední měsíce spadly dolů i SUV od Jeepu. Značka Chrysler s výrobou 2 modelů je totálně na dně a připomíná je stín z dob největší slávy 90. let kdy měla ve výrobního programu 6 modelů (Neon, Stratus, 300M, Concorde, LHS, Town and Country). Dodge drží Charger a sem tam Durango, ostatní už taky moc netáhne.... Dart a Viper ukočeno...
Jen bych tě doplnil Concorde, LHS neboli auta řady LH přezdívané Last Hope. Proč asi? Nebýt úspěchu těhle cab forward modelů byl by Chrysler už po smrti dávno. Oni totiž předchůdci Doogee Spirit, Chrysler Saratoga a další se strašlivými čtyřválcovými motory a šestiválci od Mitsubishi žádný úspěch nebyly. Takže taková klasika některé značky umírají na pokračování.
Stratus byl Auto roku 1995, jen v Evropě se jich prodalo 25 000 ks v letech 95-99 >:D Takže asi tak, po LH přišly 00 léeta, fůze s Daimlerem a modelá nabídka tvoření modely Neon, Sebring, 300C, PtCruiser, Pacifica, Crossfire a Town and Country což bylo dokonce 7 modelů. Prodeje byly úplně někde jinde než pod Fiatem....
Jenže Fiat dělat osobáky pro us trh prostě neumí, všechno bylo propdák, Dart, 200....a dech už dochází i obludnému SUV Cherokee.....zbývá akorát Renegade a Pacificy, jak bylo řečeno výše se neprodá ani tolik kolik loni starého TaC :-)
Já jsem vůbec nepobral zaříznutí modelu 200, jedno z mála zajímavých aut, které v posledních letech představili. Až takovým propadákem snad být nemohl. Sice nepatřím mezi největší kritiky pana účetního, ale někdy jsou jeho kroky mimo mé chápání. Včetně kritizování modelů, jejichž výroba zrovna skončila nebo dokonce ještě běží.
Fiat a AR stoupá v prodejích v Evropě každý měsíc, na nejdražší Giulii a na některé modely Fiat se čeká přes půl roku, dealeři dostávají pobídky..... VW má dluh cca 100 mld.€ a ticho....
To je takovy mistni kolorit... proste cas od casu je potreba to tady napsat, diskuze kratce zasumi, vzajemne se mistni ujisti, ze vsechno mimo koncern VW jsou vlastne hrozny sunty - a je zas klid.
Par lidi se zastane Japoncu, jeste min lidi Italu, jeden Renaulta - a jinak se nezmeni vubec nic. ;-)
Prvních 5 odstavců je vlastně o tom, že FCA nemá co nabídnout a vlastně jen ten předposlední odatavec řekne to, co je v předpisovém bulvárním nadpisu článku, přičemž se toto téma zakládá na "doporučeních" jakýchsi ekonomických expertů, kteří taky kolikrát plácají totální kraviny jen aby měli nějaký výsledek práce... vlastně to stejné pozoruji i na auto.cz, napsat článek o ničem, rozpitvat ho, nesdělit žádné podstatné informace, ale hlavně se jen domnívat! Díky za ztracených 5 minut (vč. psaní komentu) mého života, nikdy jsem nepromarnil svůj čas hůře.
To těžko... když jen jeho pokuty za podvody činí asi 4,5 násobek celkového dluhu FCA... a to ten dluh u FCA je použit pro vývoj a rozvoj koncernu - pokuta VW je trest za minulé prasečiny. ;-)
Já už jsem "pověšenej" tolkrát, že to neřeším. ;-)
Vyprovokovali mě akorát k tomu, přečíst si víc o hospodářských výsledcích obou koncernů...
FCA čistý zisk pro 3 čtvrtletích 2016 1,5 miliardy USD - VW 8 miliard. OK
Čistá likvidita FCA 23 miliard USD - versus 31 miliard VW.
Dluh FCA 6.5 miliardy... jen pokuty VW 30 miliard.
Takže který z koncernů má zdravější ekonomiku? Že jeden je největší na světě a druhý až tuším osmý v řadě je fakt... aniž by to ale něco říkalo o zdraví toho koncernu - a už vůbec ne o kvalitě a použitelnosti jejich aut.
A "kvalitou" myslím splnění potřeb majitelů - "nice to own". ;-)
Ta čísla jsem envytahal z paty https://www.fcagroup.com/en-US/media_cen… />
Na rozdíl od chlapců z ACZ jsem si to přečetl celé, takže jsem se taky dočetl, že ta ztráta v minulém roce byla způsobena vyvedením Ferrari z koncernu... takže ta čísla jsou už bez Ferrari. ;-)
Tak přesně z tohoto důvodu si myslím, že by lidi měli číst různé poučné články třeba na těchto stránkách zde - https://www.financnipomocnik.cz/…tit-sve-zaznamy/ , kde se dá dozvědět veliká spousta informací o tom, jak nespadnout do dluhových pastí a jak z nich i případně pak ven :) Takže tak no... Chce to myslet.
Kdyby se snažili, nemusela ani jedna strana insolvenční rejstřík https://napovime.cz/…ncnim-rejstriku/ řešit. To mi říkejte, že se tak velké a gigantické firmy neumí vyhrabat z dluhů. Já vím, že všechny ty firma jedou - obecně jako naše společnost - na dluh, no to neznamená, že to přece jenom budeme celosvětově tolerovat. Jaký je váš názor?