Už od 70. let používají spalovací zážehové motory namísto karburátoru vstřikování. Až do 90. let bylo výhradně nepřímé. Později se ale stále více prosazovalo přímé vstřikování. A dnes mají některé motory oboje.
Ve svém autě mám kombinaci přímého i nepřímého vstřikování (i-VTEC & VTC). Ve služebácích máme novou generaci motorů TSI. Občas, za určitých podmínek, tedy když jedu konstatní rychlostí, kolem 1.900-2.000 ot./min, jen "lechtám" akcelerátor, a když přišlápnu více pedál akcelerátoru, jsem si všiml, že oba uvedené motory někdy mírně škubnou. Je to téměř nezaznamenatelné, neděje se to vždy, ale stává se to. Octávky jsou MY 2016. Má s tím někdo zkušenost?
"Vstřikovače jsou v tomto případě otevírány tlakem paliva, podobně jako u dieselů....."Opravdu?? A jakpa by se tam děla ta lambda regulace? Regulací tlaku paliva? Nemyslíte, že by tento děj byl tak trochu pomalý?? Otevírání vstřikovačů je v plné kompetenci řídící jednotky, která podle doby otevření vstřikovače upravuje dávku paliva, což má za následek lambda regulaci..
Mam tento prvy motor s priamim strekom a veru ma velke problemy sam zo sebou, nevie volnobeh drzat, meni reziny vykonu, spotreba je tak 6 az 7 teda nic extra
Měl jsem stejný motor ve Volvu V40 a žádné cukání se nekonalo. A to jsem s ním jezdil od 180 - 260 tis. km. Na ***čky mimo město to jezdilo kolem 7L, Chorvatsko až na Pelješac to jelo naložený za 6,2L. Na auto s prázdnou váhou 1400kg a objemem 1,8 dobrej výsledek.
Jen jsem se o něj staral - jednou byla zapotřebí lambda, dostalo to nový Denso iridium a po 15tis km jsem nalil do bandy čistič od Winsu na přímý vstřikování. Jo a když jsem tankoval Vervu 100, tak to znatelně líp jelo a míň žralo - cca 0,3dcl.
To bych pochopil při jízdě v nízkých otáčkách, a když bych chtěl po motoru velký výkon, ale u otáček kolem 2.000 a i lehkém přidání akcelerátoru? V takové situaci by přece k detonačnímu hoření dojít nemělo když se bavíme o LSPI, hm?
To máte 1,8 TSI? Tohle bych normálně připsal vstřikování. Myslím dávkování paliva, tohle klidně udělá motor s jediným systémem. Řídící jednotka se s tím prudkým přechodem nedokáže lépe vyrovnat.
Ano je to hodně o penězích (i když nejenom, tlak na větší používání vstřikování byl i z dalších důvodu, mj. spotřeba/emise), proto to v dražších autech bylo už o více jak dekádu dříve. Tak to vesměs chodí u všech novinek, nejdřív to dostanou vlajkové lodě, pak se to šíří směrem dolu.
Vše je na tomto světě o penězích! Až cena /fuel injection) technologie klesla na trhem přijatelnou cenu, teprve pak se vstřikování rozšířilo. A to bylo v polovině 80tých let. Přímé vstřikování benzinu se dokonce objevilo v autech až v roce 1997.
To samozrějmě ano, bylo to také dost o ceně, kdy si to logicky cestu do menších nebo levnějších modelů hledalo déle. Na druhou stranu spousta aut to měla skutečně už 10-15 let předtím.
Právě. Pracoval jsem v tu dobu ve vývoji v automobilce Toyota. K rozšíření vstřikování benzinu u běžnějších aut došlo až v polovině 80tých let v součinnosti se zdokonalováním v oblasti ovládací elektroniky.
Škubání se může dít v momentě kdy nestačí palivová mapa řídící jednotky. Na chvilku je řídící jednotka mimo, nemá k dispozici data a reaguje na to nalezením nejbližšího použitelného režimu mapy. Výsledkem bývá škubnutí.
Nevím jak je to chlazení zajištěno plošně u kombinace přímeho a npřímeho vstřikování běžně, ale vím že CNG verze 1.4TSI (u Octavie G-Tec) má speciálně upravený motor (plynové vstřikovače jsou normálně do sání), hlavně teda hlavu kde pro lepší přenos tepla mezi benzínovým vstřikovačem a hlavou jsou nějaké kroužky (pokud si dobře vzpomínám tak se psalo o teflonu). Bohužel nemůžu najít odkaz na ten dokument kde byly popsány konstrukční změny oproti čistě benzínové verzi.
Fajnový, pokud nemusíte platit jeho opravy >:D >:D
Upřímně, odchází tam lecos. Motor silně karbonuje, pokud nejezdíte na předepsaný 98 benzín a trochu to netočíte. Odchází hydraulický vymezovač vačkové hřídele, tedy on funguje, ale po nastartování asi 10 sekund rachtá jako diesel před smrtí. Obecně je ten motor na volnoběh projevem jako šicí stroj. Ve vysokých otáčkách je to ovšem zvukový koncert, to jo. A docela to i jede, ale taky to žere. V malém autě typu Audi A2 o hmotnosti 1 tuny je běžná spotřeba kolem 7,5 litru. Mě na něm odešly ještě zapalovací cívky (běžná závada) a vymačkaly se zdvihátka vysokotlakého čerpadla. To šlo opravit, takže v pohodě, ale vysoká cena za práci, muselo se to hodně rozebírat. Taky je třeba měnit rozvody, které jsou u octávií řetězové a měly být doživotní. No nejsou.
Poslední TSI je podobný systém plnění, tedy kombinován nepřímým a přímým vstřikem, proto se mi nabízí ta spojitost mezi oběma systémy plnění. U škodovky je to škubnutí mírně znatelnější.
Nevím, čím si to vysvětlit. Napadá mě snad jen přechodem do jiného režimu, což pozoruješ i Ty. U těch kombinovaných systémů bych chtěl vědět, jestli k přechodu z nepřímého (nízké zatížení) na přímý (vyšší zatížení) postačí přidání na akcelerátoru, nebo je to dáno potřebou vyšších otáček. Divné právě je, že se to ale děje jen při klidně jízdě a v situacích když třeba pod kopcem přitlačíš více na pedál, nebo na výjezdu ze zatáčky a přitlačís více pedál. A co je ještě zvláštnější, neděje se to vždy, jen občas a téměř neznatelně, ale děje se... ;-\ Když se třeba rozjedu na plný plyn, de facto pod zatížením, ať středním či vysokým, tak k tomu nikdy nedošlo.
To mírné škubnutí znám i z civica, kde je pouze nepřímý vstřik... ptal jsem se na to v servise a bylo mi řečeno, že se tak projevuje systém přepínání vaček VTEC. Tak mě i překvapuje, že něco takového vnímáš i u TSI... že by to byl právě nějaký projev vstřikování?
Vstřikování jako takové se seriově používalo dříve než v 70.tých letech - třeba zmíněné mercedesy měly ryze mechanické systémy již v první polovině předchozí dekády (tedy ještě před D-jetem.).
Takže o nástupu v 70.tých letech se sá hovořit především v souvislosti s více či méně elektronickými systémy.
A jak je to s chlazením přímých vstřiků při jízdě na nepřímé vstřikovače? Pokud vím, tak problém předělání přímého vstřiku na LPG je že se musí stále ochlazovat nějakým benzínem přímé vstřiky. Je to tak i u běhu na nepřímé vstřikovače, že se občas musí vstřiknout benzín i přímým vstřikem?