Mezi hvězdy stánku automobilky Citroën se na pařížském autosalonu stane nový model C3 Picasso, který dále rozšiřuje bohatou nabídku vozů kategorie MPV této francouzské značky.
To jsme si sice úplně nerozuměli, já myslel nové Kangoo BeBop, ty zase původní koncepty BeBop z roku 2003 - a ty jsou opravdu výborné, to souhlasím. Něco z nich - kromě jména - Renault do baby Kangoo převzal, ale s jiným vyzněním, proto jsem mluvil o schopnosti sebeironie. Jak říkám, zaplaťpámbu za Francouze, jinak by všechna auta nosila sako a kravatu :-)
To máš pravdu ale už vyrobili tuším 100 Ks. Minulý týždeň bolo v PSA deň otvorených dní a tak sa dala pozrieť celá fabrika. A videl som v zvarovni už hotové karosérie a na parkovisku hotových áut pár tiež. Ináč skladajú to ma taj istej linke ako 207. Tak počítam že moc veľký technický rozdiel to nebude.
Hm,nebál bych se. Zkus C3 Picasso postavit na La Défense, zapadne tam jako jablko do trávy. Francouzi jsou cenní tím, že vnímají automobilový design v širším kontextu vizuálních forem užitého umění, ne jako izolovanou záležitost. Totéž (po svém) dokáží také Italové. Vývoji designu to jen prospívá. Ostatně třeba Renault se svým pop-artovým BeBopem je přece taky prima, včetně té schopnosti sebeironie. :-)
Délka kolem 4100 není nadprůměr, ale zkušenostmi optimalizovaná hodnota, kterou podobně ctí třeba už starý Hyundai Matrix nebo zbrusu nový Kia Soul. Rámcově se dodrží rozměry supermini,ale trošku se přidá do všech stran, včetně rozvoru (ten někdy bývá rovnou vypůjčený od nižší střední). V tomto smyslu je C3 Picasso přesně vypočtený a nepouští se do žádných neznámých rizik. Úspěchy např. Fordu Fusionu, včetně časového odstupu, se kterým k nim dochází, ukazují, že tento subsegment nakonec zapustil kořeny a bude vysoce perspektivní. Zřejmě jako zřetelně užitečnější alternativa malých hatchů. Přesto není subsegment malých krabic jednolitý: Ford celkem tradičně na interiér víceméně kašle a nechává ho na úrovni hatche, naopak Citroen, Renault nebo Opel se překonávají ve snaze o variabilitu a kapacitu, Kia šla tentokrát japonsko-americkou cestou city prowlera s pseudo-off vzhledem a podsvícenými reproduktory pro teenagery. Pokládám C3 Picasso za velice osvěžující příspěvek do téhle skupiny. Silná francouzská lokalizace mu možná bude bránit v přístupu na germanofilní trhy, ale i tak ho tipuji na velký úspěch. Pokud jde o užitečné prvky, jako je systém sklápění zadních sedadel a sedačky spolujezdce, je lepší si na YouTube pustit francouzskou prezentaci, než tenhle hysterický komerciál, který o autu neříká téměř nic.
Som s Trnavy kde sa toto auto vyrába a vidím ho každodenne v uliciach a podľa mňa je to o ničom a pre nikoho. Pre rodinu malé a biznis príliš vyčačkané.