Cenový strop máme sice sto tisíc, ovšem většinu těchto vozů seženete dnes mnohem laciněji. Otázkou je, v jakém budou stavu. Je ovšem lepší si připlatit než později pracně „lepit“ léty a provozem poničené auto.
Je úplne irelevantné, či to bol alebo nebol prepadák. Také DMC DeLorean je rovno klasické auto a tiež to bol prepadák a príkladov je samozrejme viac. Už vôbec nevidím dôvod, prečo by RX4 nemohlo byť youngtimerom. Tým sa môže stať prakticky každé staršie auto v dobrom stave.
Nemusíme sa ani nejak obzvlášť klamať, aby sme usúdili, že RX4 bolo výnimočné auto. Kto vtedy ponúkal rodinný crossover. Už aj samotný Scénic bol prelomový a RX4-ky už každý deň neuvidíš, lebo ich zas toľko ako bežných Scénicov nikdy nebolo. Neviem či napríklad taká Matra Rancho môže byť považovaná za klasické auto, ale pokiaľ je v dobrom stave, tak minimálne za veterán/yountimer určite áno.
Auta byla vždycky... stejná! Nejdřív to všecko byly krabice od bot s čumákem, pak barokní bochánky, pak zas krabice s oblými rohy a kulatými světly, pak krabice s ostrými rohy a hranatými světly... auta stejných kategorií a věku si byla vždy velmi podobná.
S nekvalitní výrobou... To je z velké části způsobené tím, že si lidi pamatují jen ta dobrá auta. Ale silnice 90. let nebyly tvořeny jen Primerami, Peugeoty 306, Mercedesy W124, BMW E36/E39 atd. Je zajímavé, jak všichni zapomněli na prachbídně a lacině vyrobené Escorty a Astry první generace, na nespolehlivé Safrane, nudné Fiaty Tempra, atd. atd.
A prosímtě, jaké auto s cenou do 500k z minulosti, tě zaujalo? Myslím, které stálo do 500k jako nové.
Nene, takhle to nefunguje. Na počtu vyrobených kusů závisí cena minimálně, naopak ta radost z vlastnictví je kruciální. Cena je odjakživa poměrem nabídky a poptávky a nejvíce logicky roste tam, kde poptávka nabídku převyšuje.
Příklad. Klasických Porsche 911 se vyrobily desetitisíce a spousta z nich přežila i do dnešních dní, ale cenu mají nesmyslnou - to proto, že existují statisíce nebo miliony lidí, kteří by je chtěli. Oproti tomu třeba soudobý konkurent 911 - Alpine A310, byl vyroben v počtu jen 2000 kusů, přesto Alpine stojí zlomek ceny 911. Lidí, kteří by chtěli utratit své úspory za Alpine, je totiž o několik řádů méně, než těch, kteří chtějí klasické Porsche.
Takže ono "dělání si radosti" je ten nejdůležitější faktor. Koupit si veterána nebo youngtimera se totiž dělá právě kvůli radosti z jeho vlastnictví (pokud pominu spekulativní nákupy v současné bobtnající investiční bublině klasických aut) a čím více lidí si chce udělat radost právě konkrétním autem, tím více stoupá jeho cena. No a odtud už jasně vyplývá, že zatímco Q4 s dieselem bude spíš bezcenná, tak obyčejná 156 s V6 bude díky svému motoru a způsobu jak jezdí, daleko přitažlivější. Staré auto si koupíš kvůli vzpomínkám, touze, nesplněným snům a ne kvůli toho, že je praktické a málo žere.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Sorry, ale takto demagogicky paušalizované soudy o Alfách (popř. Fiatech) může vyplodit jen p,i.t.o.m.e.c!!! Víc k tomu není třeba nic dodávat, protože ve tvém případě by to byla naprostá ztráta času. :-!
Me celkem taky, i kdyz z jineho duvodu, nez tebe. Zatimco ty mas potrebu rejt do koncernu, at se deje, co se deje, tak ja bych se osobne vyprd na Golfa GTi, a jako youngtimera shanel hezkou VR6, pokud mozno 24v.
Ja mam zase zkusenost s tim uzasnym bussem 3,0 24v... Spotreba nkc mlc, ale zvuk vybornej :-)
Nicmene auto bylo v servise vic nez doma... Vsichni tu alfu haji, ale i z toho, co posou je jasne, ze alfa stoji jaksi mimo, co se pece o auto tyce.
Dnes ani tehdy proste nebylo normalni kazde druhe tankovani kontrolovat stav oleje. Alfa chtela po lidech zcela jiny pristup nez konkurence, ale z pochopitelnych duvodu to jaksi zakaznikum prilis nezduraznovala. Kupovat onetou alfu je ruska ruleta s peti naboji v sestirannem koltu.
Tohle prece musi pochopit i zaprisahly zastance znacky.
A ty jizdni vlastnosti, ktery ninde nenajdes??? Jsou nekde okruhovy casy alfy 156 a dal, ktere by drtily konkurenci? Pocity chlapcu, kterym se alfa vesla do limitu, protoze ceny ojetych jsou hluboko pod konkurenci vazne nejsou relevantni... Vsak oni si taky casem koupi lepsi auto :-)
Mel jsem prelude 2.0 4ws z roku 90 a byla to naprosta parada ( ackoli mela nejeto 2x tolik, co alfa a byla 2x starsi...) jizdni vlastnosti na suchu neuveritelny, na snehu to bylo dost zajimavy :-) jedno z mych srdcovych aut.
Co se clanku tyce, blabol za blabolem...
Mozna st 220, ale golf3? 156 2,0 tsi? Nissan?? S vami bych tedy investovat nechtel...
Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý nov
nic se nezměnilo,pořád to jsou nedotažený auta, tohle auto si může pořídit jenom mechanik, jinak nikdo, je to neustálé trápení a hlavně nikdy nekončící, člověk všechno opraví myslí si že, má klid a ejhle je to tu zas, Alfa vás bude neustále překvapovat tím co všechno se může pokazit, idální auto pro mechaniky, můžou na něm trénovat výměnu čehokoli kdykoli, prostě Alfa je držák, tím jak se zuby nechty drží v servise
Co vím, tak měl snad masku chladiče lakovanou v barvě karoserie. Ale to možná měly nějaké vyšší verze G3 také. Červenou linku měla až pátá. Kabina se mohla dost lišit. Kromě běžných sportovních sedadel byla za příplatek ještě výrazněji tvarovaná Recara. A znáte edici Colour Edition? Ta měla sedadla v kůži vždy ve dvou barvách - třeba zelená a černá nebo červená a černá nebo modrá a černá. :-)
Tak to jste dobrej. No M30 E30 je příkladem auta, která roste na ceně snad nejvíce. To je fakt. Jenže dneska už je šíleně drahé. Vždyť to snad stojí jako Porsche 911. Pár známých co to mají mám a všichni shodně tvrdí, že už s tím nechtějí radši ani jezdit. Přitom to jezdí asi úžasně (jel jsem jen jako spolujezdce s jedním z nich). I přes negativa je pro mě Scénic RX4 pořád zajímavým autem, byť na něm asi nikdo nezbohatne.
Na youngtimerech se vydělat moc nedá. Jasně, na Porsche 928 asi ano. Ale to se bavíme o zcela jiných cenových relacích. S tím s vámi fakt nesouhlasím. Možná byste se divil, ale RX4 svého času žádaná docela byla. V době, kdy jsem testoval Scénic Cross, tedy druhou generaci tohoto auta, která ale jen terénní vypadala, zastavovali mě majitelé RX4 a vyptávali se, co to je a zda to má pohon všech kol. Když už nic, je RX4 skvělá kuriozita. nebo si myslíte, že třeba Matra Rancho byla 15 let od ukončení produkce strojem na kterém se dalo vydělat? To fakt ne. A dnes? To stejné může jednou potkat i tento vůz. Až jich moc nebude. Z těch uvedených aut v článku dneska nevyděláte na žádném. tedy pokud je pro vás představa výdělku koupě auta a jeho opětovný prodej třeba za dva-tři roky. Ano, rozdíly být mohou, ale v řádu tisícovek korun, možná desítek tisíc. A ty spolkne údržba a servis. Rozvody či olej totiž musíte vyměnit i když s tím autem nejezdíte. Ta nedostupná a dnes dostupná auta jsou také mimo. Je to model od modelu. Mazda Xedos 9 či Honda Legend stála v 90. letech coby nová dost přes milion. A dnes stojí 30 000 korun a nikdo je nechce. A tak to minimálně 10 let zůstane. Ano ceny některých aut skutečně za poslední roky hodně vzrostly. Příkladem je třeba BMW E30, byť také ne každé. Problém je, že ani ty nejdražší auta stále nestojí tolik, jako když byla nová. A to nemluvíme o znehodnocování peněz za ta léta.
Ano je to tak. Možná to tam mělo být zmíněno. Když ono už je to teď stejně jedno. I ta Euro3 jede na dnešní poměry skvěle. Dnes je spíš otázkou nějaký 2.0 TS vůbec najít aby byl hezký.
Golf VR6 je samozřejmě lepší investice. Otázkou je, zda nějaký najdete do 100 000 korun. Pokud ano bude to auto před velkou investicí. Tahle auta už jsou dneska drahá. A stejně jako G1 a G2 GTI bude mít i Golf 3 GTI potenciál, byť asi nejde o takovou legendu, jakou jsou předchůdci. Ty jsou ale už také drahé. No a Corrado VR6? Tak to je to nejlepší co je, ale i G60 dnes vyjde na víc jak 100 000 korun. A to jsou auta před velkou investicí. Na druhou stranu těch GTI 16V Mk3 je docela málo. Všude vidím na prodej jen ty osmiventily.
To s tou korozí je mi to fakt divné, Alfa se od dob 33 a 75 hodně poučila a ještě jsem neviděl shnilou 145/146 - měl jsem jednu která ležela tři roky bez kol na břiše na blátě a nebyl tam ani flíček, známý teď koupil 164 a taky nic...na té zadní nápravě a dostupnosti dílů jsem chtěl demonstrovat ten lehkovážný alfácký přístup, kdy je tomu výrobci celkem jedno jak dlouho to auto vydrží a ty ho budeš schopný provozovat,hlavně že je tam na začátku ten wow efekt a ty se do toho auta zamiluješ:-) Mimochodem BMW a Mercedes drží náhradní díly i na padesát let staré auta:-)
Tak dobrá investice v reálných číslech zřejmě nebude ani jedno, když si člověk odečte provoz. Imho. ST200 i ST220 budou asi růst podobně, taky bych je neviděl na žádný velký hit. Golf 3 ano, ale ideálně VR6, i když i to GTI nebude marné. Sice je to jízdně mizerná generace, ale je to prostě GOLF. Status symbol. Věřím, že se k trojkovému Golfu ve vrcholných verzích lidé budou chtít vracet.
156 bych vůbec nezatracoval. Je to velmi výrazný model o kterém mají fanoušci dobré povědomí a stojí teď tak málo, že se zhodnotí docela určitě. Stačí se podívat, kolik stojí hezké Fiaty Mirafiori v lepších motorizacích.
Nissan si vůbec netroufám odhadovat. Na jednu stranu je příliš nenápadný a neznámý. Na tu druhou je u zasvěcené komunity velmi oblíbený. Třeba si najde nějakou svoji youngtimerovskou mikromnožinu kupců, kteří jeho ceny popostrčí trochu výše.
Jen tomu Scénicu nevěřím vůbec. Jezdí normálně, vypadá spíš škaredě než zajímavě, když se prodával jako nový, nebyl to vůbec takový hit, jako třeba první RAV4 a ani nemá úchylnou přitažlivost jako třeba Matra Simca Rancho.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Po tolika letech už vlastně o původní spolehlivost jde jen částečně. U aut je to podobně jako u zvířat a přežijí jen ti nejsilnější. Takže 156 2.0 T.S, která to dotáhla až do roku 2017 bude na 90% jeden z těch lepších vyrobených kusů, ty problémové už jsou totiž nejspíše dávno recklovány. Naopak i ten přepečlivě vyrobený superspolehlivý Japonec má dneska už takový věk, že jeho přirozená naddimenzovanost už je značně ochromena zubem času.
Prostě, péči bude vyžadovat obojí.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Alfa, pokud se o ní staráš, tak vydrží. Ano, má svoje mouchy, jako třeba nutnost výměny náprav jednou za cca 60-100tis km (výměnou za jízdní vlastnosti, který u auta stejný kategorie se stejnou cenovkou prostě nenajdeš) a ano, má i horší motory, jako v článku zmiňovaný 2.0 TS, který zvlášť při používání nesprávného oleje (nepředepsaného výrobcem) a zacházení s autem jako prase (vytáčení za studena apod.) vedlo k jejich rychlé destrukci, zas tak tragický to neni. Motory V6 Busso (a něco si o nich počti, než vyneseš rozsudek) je jeden z nejlepších motorů, co se kdy mohl montovat. Ano, spotřeba nic extra, ale zvukovej projev excelentní a když se o ten motor člověk stará (tedy neleje tam jedno za 20tis km olej z Lidlu za pětikilo apod), ten motor je schopnej najet přes 500tis a fungovat bezproblémů. A to jsem se ještě nedostal k 1.9 JTD 8V a 2.4 JTD 10V, což jsou nesmrtelný motory (opět, pokud se o to člověk stará). A to jsou zkušenosti, ne jen to, že jsem jednou kopil střep, ke kterýmu se předchozí majitel choval jak ***s a tys potom jen opravoval a opravoval.
Takže jo, můžeš si koupit mrdku Alfu a topit v ní prachy. Ale to se ti může stát s jakýmkoli autem ve stejný cenový kategorii.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
tak z tych starsich kuskov su japonci hodne spolahlivi... corollly z 90 rokov su nezmary... alebo nejaky ten galant.... xedos .. celica primera .. prva micra... a pod ... tu by som sa skor obzeral ked uz by som musel nieco 20 rocne do 100 tacov ..... mne sa moc paci colt... nejaky ten rocnik aspon 98 by mohol byt este "pojazdny" .... ale tak tak samo ze vela zavisi aj od toho kolko ma auto najazdene a ci bolo garazovane alebo firemne a podobne... lebo u nas vidim aj jeden velmi pekny xedos 6 .... clovek by povedal ze ma ( teda aspon na pohlad ) snad len par rokov...
rozsoudi nas jen budoucnost, nicmene potencial golfu 4 je podle mého nazoru vyssi nez u golfu 3. je to totiž nadcasove auto a gti, byt tezka, vypadala hezky. tose o golfu 3 rict neda, pokud není s nejakym optickym kitem
Není to jenom pečlivou údržbou, ty auta prostě jsou poruchové a na důležitých součástkách se šetřilo na materiálu - mám doma GTV 2.0TB a ještě jsem u žádného jiného auta neviděl po 140 tisících km tak odrbané vačky, tak oloupaný a vyšisovaný lak a nikdy jsem nezažil tak obrovské problémy se sháněním naprosto běžných spotřebních dílů jako jsou rozvodové kladky, termostat nebo přední tlumiče...po těchto kilometrech je zadní náprava totálně KO,to jsem u žádného auta taky nezažil, takový Avensis má po 300 tisících původní nápravy a drží...Mám to auto rád,jezdí to opravdu skvěle ale kvalita těch aut je opravdu mizerná...
A ještě jedna věc je na pováženou - zatímco modely od roku 1995 jako je 145,146 a GTV mají skvělou protikorozní ochranu, zde zmiňovaná 156 nemá problém proreznout skrz podlahu, o podélnících nemluvě...
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
mě překvapilo kolik těch alf romeo jezdí v polsku jako policejní auta. Vždyť při použití u policie to musí být věčně na servise a pak rovnou do šrotu ... Zajímalo by mě jak to tam řeší,protože většina lidí co znám tak jenom problémy s tím,hlavně spotřeba oleje
kdy se vyplatí koupit rovnou celý sud oleje tak 50 litrů
Toto je opravdu hrozné auto. Extrémně poruchová 4x4, chlastá jak protržené. K tomu fakt škaredé. Pokud někdo chce zajímavou 4x4, tak Subaru Libero, ale to už taky prakticky nejde sehnat. Potenciál má Favorit - moc se jich nedochovalo, hrozně rychle zmizely z ulic. Dál tipuji na všechny Citroeny s hydropneumatickým pérováním. Taková C6 je labutí píseň - jak dokáže vyhladit silnici to je až nepochopitelné - díky radaru skoro nejde cítit ani přejetí podélného prahu. A dá se už i pod 100 tisíc. Z Alf Romeo bych viděl jako perspektivní původní 166 - tak přísně klínovitý design už žádné auto mít nebude. Možná i první generace Twinga bude za pár let v kurzu - velmi výrazné praktické mini MPV, další generace už o ničem.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Xedos 6 - asi nejhezčí auto od Mazdy, velký potenciál, většina shnila nebo má v háji motor. Design ještě dnes vypadá naprosto moderně, samozřejmě mimo interiéru. Dále 626 HB s "neviditelným" spoilerem ve víku kufru. To nemělo žádné auto předtím i potom. Celkově byla tato 626 hezké auto a mos se jich nedochovalo. https://img4.auto24.ee/auto24/320/474/9000474.jpg
S Coltem souhlas - hlavně s motorem 1.8 turbo to byla raketa. Ford Ka - velmi výrazné a skoro žádný se nedochoval ve slušném stavu. Tigra, Puma, ok, zajímavé kousky. Punto GT turbo - opět velký potenciál. Podobně staré UNO turbo. Řekl bych že i Grande Punto v oranžové s velkými původními koly má potenciál.
Takové nosné téma, a tak prokaučované. Nemusíte mít kouli z Preciozy, abyste dal dokupy nákupní seznam dle zadání, a přesto, do košíku jste dal rohlík, lepší rohlík a šumavu.
Nakupuji potenc. sbírková auta a soudobé umění pro 3 sběratele, pracuji 8 let jako asset manažer. Nemám problém vylejt sem know-how, k mému zdroji se zde stejně nikdo nedostane.
Do 100k (zásadně a pouze bez koroze / havárie):
Merc E50 / E55 w210. Dá se, je jich rel. dost, obavy veřejnosti 10/10 - příležitost
Opel Omega MV6 v manuálu do 1999
Ford Escort RS2000
Fiaty Turbo i.e.
Saab 900T a Volvo 850T - obé manuál a světlé barvy
Pug 405 / 306 S16
Pozor: Citroen BX GTi Break!
Merc w201 2.6 AT a w124 400E (500 se zde nekvalifikuje) a dobrý mamut (w140), ale... kdo hledá, najde.
Přesná výrobní řada A6 4D (neřeknu)
a samozřejmě trojka Barcheta, Coupe, GTV v A1 stavu idálně do 60k km
No a za mě osobně Renault 19 16v popř. ještě lépe R21 Quadra, nebo Scorpio 2.9 Cosworth, jakékoli bez kroze / havarie, dá se pořídit za 50k v super stavu, relativně...
Tak good luck všem při lovu!
PS: zaspekuluji si. Vsadím, že krom RX4 jste vlatnil / vlastníte i ST-čko, když mu šponujete cenu na 300k:)
Ok, ved nic proti ;)
Kamarat mal v 90-tych rokoch Primeru GT a mal som tu cest par km za volantom tiez.
Ano, vtedy cca 150 konove auto podobnych kvalit defakto nebolo ( FWD ), neskor prisla Alfa 156, ale tu som ani neskusal, vyslovene sa mi nepacila, takze nebol dovod.
Calibra je proste ale nieco uplne ineho, asi ani jazdne nebude tak dokonala v ramci svojej triedy ako Primera, ale to auto bol moj mladicky sen, ktory som si doteraz nesplnil, takze zacinam uvazovat o dobehnuti zameskaneho ;) Len presne ako hovoris - v dobrom stave, bez tunerskych / tuzerskych pokusov... :-| Ak sa nejaka objavi v dobrej cene, zacnem uvazovat, ale zeby som koli tomu teraz nespaval...
A ako som povedal - len Turbo ! ( lebo 4x4, turbo, 6° - proste to su veci, ktore chcem )
Mám i Calibru a mám i Primeru. Calibra má dost velký potencionál, což jasně dokladují diskuse na německých odborných serverech, u nás v poslední době udržovaná a nezprasená tunery, je takřka nesehnatelná. Cenově sice dost nízko ale za čas se uvidí, že to půjde nahoru. Nicméně Primera je v současné době nejpodceňovanější auťák! Prodávají se za doslovně pár šupů. Je pravda , že kovomorka tvrdě útočí ale SR20DE je jedinečný a neopakovatelný. Není jich teda moc v inzerátech, spíš se najdou 1,6 a 1,8 ale kdo hledá najde. Lidi si myslí, že když je to rezavé je to na govno ale opak je pravdou, podstatný je totiž dobrý základ - podvozek a motor, díru zavaříte kdykoliv ale kdo se vám bude furt drbat s výměnou motorových a podvozkových částí. Toť můj názor.
to bolo totiz moje prve vysnivane auto - 4x4, 204 turbo PS, 6° Manual...
Na konkurencnom serveri som cital, ze tychto verzii uz v "normalnom" stave moc na predaj nieje a preto rastu na cene pomerne rychlo.
Zacinam banovat, ze tento mladicky sen som si pred par rokmi ( ked ich este bolo v normalnom stave urcite viac ) doteraz nesplnil. :'-(
Teraz som uz v stave ,ze co ak uz aj mnou dobre udrzovany kus na cene klesne...atd.. :-|
Sypat si na hlavu nic nemusíš... :-)
Jel si s G4 R32 i s G5 R32? Pětková R32 byla hrozně těžkopádná (spíš kompaktní GTéčko, než hh), celkově ve stínu G5 GTI, kdežto G4 R32 byla vedle G4 GTI snovým zjevením.
A G4 R32 byla v podstatě limiitka na konci výroby 4. g. Golfu, kdežto G5 R32 byl běžně nabízený model. G4 R32 bude mít mnohem vyšší cenu, než G5 R32, na to klidně vsadím boty. ;-)
P.S. R36 v G6 mohlo být zajímavé (pokud by se tam vešlo), ale nestalo se...
Právě, že Golf III GTI měl "lehký optický kit" sériově, kdežto G4 GTI si opticky odlišit od běžných verzí ani nemohl (myslím přímo z výroby). Golfa III GTI lze identifikovat mezi běžnými dobovými sourozenci poměrně snadno, což se stejně o G4 GTI říct nedá.
Navíc G4 GTI má punc dieselového GTI (v Evropě v něm převládala motorizace 1.9 TDI), od kterého se VW hned v následující generaci defacto distancoval.
Jinak co se týče současnějšího vzhledu G4 vs G3, tak na tom měla obrovskou zásluhu zásadní změna velikosti (obvodu) kol ("z Passatu"). Prostě stejně velké a podobně "kulaté" auto (jako G3), jenže na výrazně větších kolech, se muselo (více) líbit každému.
Co na tom, že to z velké části logicky odnesl prostor pro nohy cestujících vzadu, viz stejný problém dobře známý i u naší O1, postavené právě na podvozku G4.
To měla být spíš podpora (názoru), než oprava. GTI/VR6 měly jinou (tvarově + lakovaní, viz 23:19) masku, než běžné verze (v tom jsi měl pravdu), akorát na ní nebyla ta červená linka.
Modely GTI/VR6 nejen, že měly masku lakovanou v barvě vozu, ale i jinak byla jiná, měla jen dvě hrubší lamely, kdežto běžné modely tři lamely jemnější.
Edice "Colour Edition"? To si zřejmě pleteš (klidně mi taky tykej) s programem Colour Concept, který se ale nenabízel jen pro GTI. Z tebou jmenovaných barev chybí ještě žlutá/černá.
[odkaz]
Kabina běžného GTI se moc výrazněji lišit (od běžných verzí) nemohla. Stejná sportovní sedadla měla v základu i výbavová řada GT/GT Special, která také měla možnost příplatku za stejná Recara, jako v GTI.
A i vnější oplastování prahů a lemů blatníků bylo shodné s verzemi GT/GT Special.
Ne, koupil jsem auto bez papiru, zabaveny policii jako kradeny. Pak jsem koupil papiry na 318i a udelal zcela legalni prestavbu.
Nakonec to bylo zbytecny, protoze pro nej prijel sberatel z DE...
Ale jak rikam, auto super, drsny, ale s hondou prelude 4ws 140 ps bych asi na duby byl rychlejsi...
Za me typickej priklad precenovany modly
Červenou linku v masce neměl žádný G3 GTI, pouze (poměrně vzácné) výroční! modely měly červenou linku v náraznících! a dveřních lištách, a kárované sedačky také pouze výroční modely.
Přesto souhlasím, že Golf 3 GTI se celkově odlišoval (od běžných verzí) podstatně víc, než G4 GTI, který už byl navíc běžně dostupný s motory 1,9 TDI, postupně s výkony 110/115/130/150PS, až na ten první/nejslabší vše s PD.
Jenže Golf III GTI pořád vypadá jako GTI - károvaná sedadla, linka v masce. U GIV byl GTI vlastně jen stupeň výbavy. Byl jízdně stejně nezajímavý jako civilní verze. Renesance přišla až s pátou generací.
Ale máš pravdu, že nás rozsoudí až budoucnost :-)
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Nikoliv, 2.0 T.S. v mém autě má už plastový dekl,tj. sací potrubí s variabilní délkou. S hliníkovým se do 156 tento motor už vůbec nedával (na rozdíl třeba od 145/146). Možná to ale bude taky tím, že moje 156 má najeto jen 78000 km a je od roku 97 opravdu hýčkaná... (celoročně garážovaná a v zimě nejetá) ;-)
Na spekulacích jsem opravdu nezbohatl. A ani nezbohatnu. Hlavně však článek neměl dávat žádný návod na to co koupit abyste vydělali peníze. Kdo se zajímá o youngtimery, tak ví, že na nich obecně zbohatnout moc nejde. Cena některých aut sice roste, ale zase pokud je chcete aspoň občas používat a udržet v dobrém stavu, vyžadují investice. Spousta majitelů těchto aut vám potvrdí, že jejich vlastnictví něco stojí. Je skvělé, pokud investované peníze korelují s nárůstem hodnoty. To pak jste teoreticky na nule. K té RX4. neví proč by to nemohlo fungovat. Jen to chce investice. Ale to každé auto. RX4 jsem uvedl, protože mi přijde zajímavá a rozhodně ne tuctová. RX4 jsme v rodině před časem měli a fungovala normálně a nic moc nechtěla. Ale to asi i proto, že nestála 50.000 korun. A bylo to auto na normální ježdění, nikoliv coby stroj "do garáže".
No ale bavíme sa ako o investícii, nie o tom, že si budeš robiť radosť nie? Mne z logiky veci vyplýva, že keď zakonzervuješ nejaké auto, z ktorého sa vyrobilo pár kusov, tak o 20 - 30 rokov by malo mať vyššiu hodnotu ako také, z ktorého sa vyrobilo podstatne viac exemplárov. Ale ak by to mal byť youngtimer pre radosť potom áno, zdvihnutý kombík diesel nedáva veľa zmyslu, a to ani v prípade že nie je zdvihnutý. >:D
Ale nikdo nepopírá, že moderní hybridní supersporty jsou horší než SS z 70.let třeba nebo, že dnešní golf GTI je horší než předchozí.Není, protože by ho nikdo nekupoval.
Jde o to, že běžná konfekce šla absolutně dolů. Auta se dělají podle stejného receptu, stejných technologii a vypadají ... stejně. Je nuda je vlastnit, je nuda je řídit a jsou nekvalitně vyrobená za použití levných materiálů.
Důkazem toho je obrovský zájem a zvýšení ceny u aut z 90. let a níže. A tak je to i se mnou. V ceně do 400 - 500k což jsem nyní ochotný utratit za auto, mě prostě nic nezaujalo. Už tak 3 roky. Proto jezdím starými auty a nebo služebním. Dokonce i ta opěvovaná fiesta ST mě nijak nenadchla.
tak to dostanes kopec minusu... ze ji mas, vůbec nevadi, stejne v tom kluci, co na lepsi nemaj, mají jasno. AR je proste nej na svete, jizdne, technicky, kvalitativne :-)
205,309gti som kedysi v 90 rokoch mal a jazdilo to krásne,hlavne s 309 som toho hodne najazdil.Sice žralo hodne oleja,málo benzínu ale spomínam naň rád. Corrado 1.8 bolo tiež dobré keď jazdilo,ale mal som asi smolu na kus pretože boli s ním furt problémy.
No, to si nemyslím vůbec. Proč by si chtěl někdo dělat radost kombíkem na chůdách s dieselem? To nedává smysl. To že se něčeho vyrobilo málo ještě není důvod, aby tomu rostla cena.
pokud je to dvouventil, tak si sypu popel na hlavu.
za nejpovedenejsi sestihrnek povazuju patou generaci, pro me definice daily driveru s reaktorem pod kapotou, takove auto bych si moc pral... skoda, ze nesli do 3,6, ale do ctyrhrnku...
Jo, dostupnost dilu je problemek.
Ja budu taky muset u GTV z treti faze nechat prekopat predni napravu na predfacelift, protoze na poface neexistujou nahradni tlumice. Aspin, ze to na rozdil od modelu na bazi 156 nehnije, tam sroubovakovym testem prohde tak tretina aut.
Na druhou stranu, srovnej zadni napravu GTV s tim, co tam ma Avensis - navic se tyhle bolesti daji snadno resit powerflexem nebo si to zkompletovat z unibalu.
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Protoze koukam, ze mas CF1 (jeste hlinikovej dekl, zejo?). Pozdejsi verze nemaji v pistech diry na odvadeni oleje pod pist -> zacnou ho zrat, ve tvoji verzi nektery auta berou malo nebo nic. Zato castejc zaklepou...
Sikovnejsi clovek si pomuze vrtackou, ja musim dolejvat :-)
Ano, Alfy vyžadují pečlivou údržbu, ale určitě to stojí za to - naprosto ŽÁDNÁ jiná masová značka ti totiž neposkytne tak úžasné emocionální uspokojení z jízdy a designu, jako Alfa! :-):yes:
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
Tak ono je to tím, že každej tam dá Mobil, Castrol nebo cokoli, jen když je to o 2-3 stovky levnější, protože to jednou za 10tis. km strašně moc poznáš. Pak to začnou vytáčet za studena, začne jim klepat nebo jim rovnou vyletí ojnice blokem a pak nadávaj na značku ne na to, že se k tomu chovaj jak prasata.
Golf VR6 "pokud možno 24v"???
Obě verze VR6 (2.8/128kW i 2.9/140kW) v G3 přece měly jen 2 ventily na válec, akorát ta silnější byla čtyřkolka.
4 ventily na válec měl až G4 - 2.8 V6/150kW od 05/1999, 2.3 V5/125kW od 09/2000 a 3.2/R32/177kW od 06/2002.
P.S. Nejpovedenější šestihrnkový Golf byl jednoznačně G4/R32.
Tak s tím hodnocením AR 156 lze určitě souhlasit, jenom autor zapomněl dodat, že úžasné jízdní zážitky motor 2.0 T,S. 16V nabízí jen v původní neseškrcené verzi, plnicí emisní normu EU2. Pozdější verze EU 3 s výkonem menším o 5 k a krouťákem nižším o 5 N.m (a s jinou momentovou křivkou) jede citelně hůř, a přitom žere víc... ;-\
No jo, devadesátky prostě jedou :-!:-!:-! a nemusí to být ani o budgetu. Já ohlížím auta za daleko větší peníz z té doby. Nové je sice nové, ale v té době byly nej, než ty dnešní výtvory (stop start, neperuje ...).
Chystal som sa kúpiť ešte jednu Primeru, do garáže ako uloženku. V dobrom stave bez hrdze a s rozumným nájazdom sa už ťažko hľadajú.
Teraz už nenájdem žiadnu.
S Alfou 2.4 jtd mam skusenosti, to auto je naozaj krasne a fantasticky jazdi. Mam to auto rad, ale kazdu chvilu bolo v servise... Primeru GT som mal a bolo to vyborne jazdenie a naviac je to superspolahlive auto.
Naposledy som si v tejto cene zaobstaral Hondu Prelude 2.2 VTI so 4WS natacacou napravou. A ta jazdi absolutne uzasne a spolahlivo
dodnes moc pekne auto .... v interieri tiez predbehlo dobu.... akurat ze tych zachovalych kuskov je ozaj malo ... rovnako skoda ze to bol tusim ze vtedy len ako trojdverak ... sam viem o ludoch ktori toto auto zhanaju a stava sa dnes uz vzacnym kuskom ( vek nepusti )... ci uz ako auto pre mladych alebo auto pre tunerov... alebo ako auto pre tych ktori maji radi tie kdejake starsie japonske "nesmrtelne" vozy typu corolla, colt, civic a pod....
rovnako napriklad prvy opel tigra ( s 1,4 a 1,6 ) ... aj dnes este vidim nejake tie "dovozy" alebo "bazarovky" na uplne novych znackach ..... aj na ulici nam nejedna tigra parkuje... tiez vyhladavany kusok.. ci uz mladych zacinajucich ale aj starsich soferov jazdiacich maximalne vo dvojici.... stale je o tigru zaujem.. aj po vyse 20 rokoch
a takto mozeme pokracovat.... prve nesmrtelne KAcko ... prve punto.... prva fabia.... a tak dalej a tak dalej... stale maju pre istu klientelu svoj potencial :yes:;-)
Obávám se, že hodnota DMC je z převážné části zásluhou té boží filmové trilogie. Kdyby Marty s doktorem cestovali do budoucnosti něčím jiným, nejspíš by DeLoreany byly poměrně levné veterány pro pár zvrácených automobilových úchylů :-)
Takovy stary sivic type r bude na cene urcit rust. Ja jsem na e30 m3 vydelal 500 t za rok.
A kupoval ji za 100t, takze to jde. To ze byl rx4 propadak se projevilo na ukonceni jeho vyroby. Neni to zadne ikonicke auto, nic, co by na nem bylo lepsi nez jinde.
Zabava s tim taky neni. Opravdu to nevidim...
Se všemi auty jsem měl co do činění a docela mě překvapuje, že se tu v diskuzi pomíjí RX4. Tu totiž považuji za jednu z největších pastí co existuje. Nějaká 156ka nebo sežranej Golf je proti tomu procházka růžovou zahradou. Tento crossover je se stářím a nájezdem jen hromada závad a poměrně fatálních. Ani standardní Scenic není žádná výhra, ale čtyřkollka je přímo vstupenka do pekel.
poslední alfu jsem mel kupovat nedavno.... krasna byla, sedacky v kuzi jak nepouzity, takze najezd 80000 byl uveritelnej. motor 1,6 nemá dobrou povest, ale kterej motor AR ma?
prijel jsem na místo a můžete hadat. motor byl teplej - pani s tim pry jela pro benzin, abychom to mohli projet.
vytahnu merku oleje a? NIC, tim myslim ani znamka oleje dokonce ani pod ryskou.
desi me představa, ze by tam ten olej někdo tesne předtím nalil... asi bych o ni dal uvazoval...
Re: Alfa Romeo Nebrat a to žádnou, všechny stojí za *, starý
A tuhle kravinu ti nakukal kdo? Do své 156 2.0 T.S: už roky leju zásadně a pouze hustý olej dobře odolávajcí vyšším teplotám Selenia Racing (který doporučuje výrobce) a mezi výměnou (dělám ji preventivně již po 10 000 km) dolévám jen několik málo deci!!! A není ani nijak zvlášť drahý. :-)
prominte, ale renault scenic rx4 byl propadak.
az na vyjimky se cenenymi youngtimery stavaji auta, která byla zadana a uspesna nebo minimalne v necem vyjimecna, auta která třeba byla ve sve době pro spousty lidi nedostupna, pak postupne ztratila hodnotu a nasledne se jejich hodnota zase zacala zvedat.
RX4 nesplnuje zadny z těchto aspektu a fakt, ze jste ho měli v rodine na tom nic nezmeni.
na youngtimerech se taky da vydělat, jen nesmite mirit takto vedle...