Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se skřípěním zubů. Jak je možné, že později stavěné úseky už volají po opravě? A bude to napříště lepší?
Tak vidim, ze mate v tej vasej krajine krasnej ceskej podobny bordel ako u nas. Mna len udivuje, ze to ten narod este toleruje. Taka primerana defenestrace by podla mna nemohla uskodit >:-[]
celej vtip ceskeho staveni silnic, dalnic a zeleznic je v tom, ze ji ovlada uzka skupinka firem ktere si na tom udelali business nekonecnosti, tedy ze stavej vpodstate dokola a porad dokola to same a maj z toho takovou miliardovou rentu :-! zadna konkurence v oblasti statnich stavebnich zakazek neexistuje
pokud by se melo v ceskem statnim staveni neco zmenit, musela by se sem pustiti konkurence ze zahranici, a museli by se nastavit prispa pravidla a sankce na dane zakazky
ve svete je treba bezne ze firma kdys chce dostat zakazku na treba nejakou dalnici, tak samozrejme vysoutezi danou cenu, ale z dane ceny musi slozit statu jistinu treba 20% ktera zajisti ze budou pro pristich treba 10 let zajisteny financni prostredky na pripadne reklamace a opravy s nima spojene, zaroven maji treba v podminkach ze pokud bude dana stvaba procentuelne nekvalitni v nejake vysi, tak dalsi statni zakazku dana firma jiz nikdy neziska, cims dana firma vpodstate konci, ale maji to nasledne osotrene tak aby kdys dani loide zalozi novou firmu, tak stejne nemaj narok na statni zakazky
nic takoveho v CR nemame, a proto tu mame par * a smejdu co si na statnich zakazkach udelali zivobiti trvajici desitky let a dalsi desitky let jim to jeste asi bude prochazet, treba v Cine by dane jedince davno popravili, u nas jim misto toho prihraje stat dalsi zakazku za miliardy
Smutné ovšem je, že tomu ti lidé fakt věří a ještě je podporují.
Já nevím, ale kdybych měl pocit, že mě prodavač, hospodský nebo třeba zedník okrádá, tak už logicky za ním nikdy nepůjdu, ne? Pokud tam ti lidé na jednu stranu chodí a za rohem říkají, že všichni tihle kradou, není to projev toho nejubožejšího pokrytectví na světě?
Pokud se po 30 letech budeš vymlouvat na komouše, tak se daleko nedostaneš. Zatím jsme se dokázali dostat mezi rozvojové země s obrovským státním aparátem a byrokracií. I na tu mizernou výstavbu silnic si musíme vyžebrat peníze od jiných států.
Totíž že betonová D1 byla projektovaná na cyklické zbrušování přechodů mezi panely. Proto taky měly panely takovou tloušťku. Po roce 89 se na to ŘSD vykašlalo. Přitom cena zbroušení jednoho kilometru vychází na směšných 60 tisíc. Byl to jednoduše záměr - dovést dálnici do stavu, kdy budou všichni volat po drahé kompletní rekonstrukci a potom si pořádně namastit kapsy. Takže dnes bouráme betonovou D1 a místo ní stavíme opět ty stejné betonové panely které už i nové drncají. Za pár let na tom budou hůř než ty staré. K tomu se bourají kvalitní mosty a staví se defakto stejné nové, opět jen aby se prostavělo co nejvíc peněz. Přitom stačilo provést fragmentaci betonu, položit nový povrch a dálnici rozšířit těch pár cm do středu, ne za miliardy na okrajích. Ale to by bylo moc levné. A tak vlastně dnes zbytečně platíme za rekonstrukci, mosty a za pár let s třetím pruhem budeme zase všechno předělávat a do té doby stále opravovat. Jako v Itálii před lety kdy tam stavěla dálnice mafie...
nechci se s tebou prit,
ale ten bordel je dnes vic videt a všude se o tom pise.
za komousu se psalo jen o uspesich, jak se vse dařilo, jak se plan splnil na 110% ... dnes se většinou pise negativne, jak nic nefunguje, jak se něco nepovedlo atd ..
tim samozrejme netvrdim, ze dnes je vse OK, to ani nahodou
tak většina useku cca od Berouna dal je stara 20 let a první část D11 30 let.
ta D11 byla katastrofa uz v době otevreni, pricemz "nove" useky D5 jsou stále sjizdne.
D1, která která je mistama hodne mizerna, byla mezi phou a brnem zprujezdnena az v roce 1980 a o jejím mizernym stavu se mluvi minimalne 20 let, takze zadne velkej zazrak to nebyl ani par let po otevreni.
a vsim ste si někdo, ze v evropských zemich, kde nevladli komousi, nemaj s dalnicema zadnej velkej problém a dalnicni sit maj +- hotovou a kvalitnejsi, narozdil od zemi, kde 40 let vladli komunisti, kde je v lepsim pripade jen polovina planovany dalnicni site a ta se navíc stavi za velkého prispeni penez z tech zemi, kde komousi nevladli.
to není vymluva na komouse, tenhle stav je ve všech zemich který patrily do vlivu CCCP, to se netyka jen ceska ...
ten vyvoj je zajimavej
za 1. republiky jsme patrili na 8.-10. nejrozvinutejsi zemi na svete, za komousu jsme spadli mezi rozvojove staty, po 1989 jsme zacali splhat nahoru mezi ty rozvinute a tahle vláda nas zase dovedla mezi rozvojove země (informace stara par tydnu) a ještě v tom videj vyhodu ...
firmy brecej ze nemaj lidi, ale andrej s bohousem nabiraj desetitisice lidi do statniho aparatu, z nichž část bude koukat pod prsty tem co něco vytvarej, jestli nahodou nekradou a když zareagujes o den později na nesrovnalosti v kontrolni hlaseni, protože jsi byl s detma na dovoleny, tak ti automaticky naparej 30tis pokuty, i když mas vse vporadu ...
samozrejme, ze cesta z Prahy do Brna bolá zastarala zo 70 rokov - ked pre minulé vlady bolo lepsie akože usetrit miliardy na konci roku a radšej roky nedali do toho ani halier!
To uz bola svetove znama najhorsia dialnica.
Výňatek z historie hospodářství ČSR za 1. republiky: První republika
Po první světové válce se začal průmysl prudce rozvíjet. Ruční práci nahrazovala strojní výroba a nové technologie. Asi nejvýznamnějším představitelem této doby je X1 Tomáš Baťa X1, který dokázal dát práci desetitisícům dělníků. Hospodářství v ČSR prošlo během 20. let 20. století několika vlnami rozmachu a následného útlumu. Přesto v roce 1924 dosáhla průmyslová výroba stavu jako před válkou. Textilní, sklářský a obuvnický průmysl byl jedním z nejvyspělejších na světě. Československý zbrojařský průmysl neměl v Evropě konkurenci. Spolu s dokončující se elektrifikací ČSR se rozvíjel rovněž elektrotechnický a energetický průmysl. V roce 1928 bylo v celé ČSR pouze 38 tisíc nezaměstnaných, což nepředstavovalo ani 1 % práceschopného obyvatelstva. Data z roku 1929 dokládají: v zemědělství pracovalo 35 % lidí, v průmyslu 34 % a téměř 31 % již tehdy ve službách. Ve stejném roce se ČSR podílela 1,4 % na celosvětové průmyslové výrobě a řadila se asi na desáté místo ve světě.
To já ani ve městech, když nepočítám "vyhlášené" a předražené hospody, kam chodila česká porevoluční "elita" a dodnes z toho žijí.
A ano, pokud už takový člověk něco má a vypadá, že si "žije", většinou je to na úkor jeho vlastního zdraví, rodiny nebo osobního života. Tak se ale nedá žít věčně. To je návrat spíš tak do feudalismu, než pokrok moderní doby.
Nejhorší ovšem je, že na české politické scéně momentálně není nikdo, koho by šlo volit s tím, aby člověk měl čisté svědomí, že udělal to nejlepší možné. Všechny strany, ať velké či malé, mají jedno nosné populistické téma a pak prázdnotu. Koncepce žádná, myšlenka ještě slabší, přehled o řízení státu a jeho potřebách nulový.
Proč asi... protože se to do moderní doby nehodí. Přeci by nepřiznali, že komunismus měl nějakou dobrou technologii nebo dobrou myšlenku?
Je pravda, že úseky, kde je ta hrana zbroušená, jsou stejně hladké a snad i trvanlivější, než nové stavby.
Smutné je, že ta mizerná práce vydržela déle, než ta "kvalitní" kapitalistická z moderní doby. Takže já se těm lidem ani nedivím.
Jenže antikomunista nikdy neumí říci to "B", tedy že dnes je ten bordel daleko horší.
Tohle by si měli přečíst rudí přikuřovači, kteří vždy lžou o kvalitní práci za komárů.
Stálo to za kiliš vyliž, a všichni to víme.
Jenže kvičící kreatury by chtěly zas Vítězný Únor... KOmouši byli, jsou a budou, vždy to nejhorší zlo, co je možný si představit. Největší špatnost co provedli, je pokřivení myšlení lidí. Podle toho to v politice i na silnicích vypadá.
Sice se to netýká přímo dálnic, ale mě fascinovalo jak objevili nedávno někde na jihu Prahy neporušený hrob z doby bronzový 30 cm pod povrchem "silnice" >:D Tak z toho si člověk udělá obrázek jak může vypadá cestní stavitelství.
Zásadní problém s podobnými stavbami vidím v tom, že ty z dřívějška nejsou nadimenzovány na dnešní dopravu. A to nejen povrchem, ale hlavně samotným tělesem. Stačí se dnes podívat na většinu silnic první třídy. Tam, kde se zpravidla dělaly rekonstrukce komplexně s celým tělesem komunikace, problémy nebývají. Pokud se to udělalo kvalitně (problémy s kvalitou přetrvávají za jakéhokoliv režimu). Tam, kde se jen seškrábl povrch a natáhl se nový se podobné opravy musí dělat v podstatě každé dva roky. Pro silnice u nás je naprosto zásadní kvalitní podklad. Bez něj vám zimní podmínky tu silnici zlikvidují během jednoho mrazového měsíce. A na ŘSD i vládě tohle vědí, ale nikdy vám to neřeknou do očí, protože by byla třeba komplexní rekonstrukce celé silniční sítě a to by stálo takové peníze, že na to prostě nemáme.
úsek D1 medzi BA a PN cca 70 a 80. roky je bez vážnejších opráv,ale letisková dráha medzi Brnom a Prahou je od 1997 v úžasnom stave.čo sú zhruba časovo rovnaké úseky :-)
Přestaň věřit pohádkám a podívej se na reálná čísla. V roce 1929 jsme byli v HDP na hlavu 11 v Evropě. Krize ve 30. letech nás pak postihla víc než ostatní a zaostávali jsme čím dál víc za evropským průměrem. V roce 1929 jsme byli na 74% evropského průměru, v roce 1937 na 58%. Pokud jsme se během krize ještě víc propadli za průměr Evropy, tak nás logicky ta krize postihla mnohem víc. Mimochodem Rakousko už tehdy bylo daleko před námi. Tvoje pohádky o 10. místě na světě na tom nic nezmění. A právě tohle je náš největší současný problém. Neustálé vymlouvání se na jiné, hledání viníků všude kolem sebe a věření pohádkám pro slabomyslné.
:yes: Všechno co je uvedeno v tomto článku můžu jen potvrdit , Pracoval jsem tehdy u Vojenských staveb ,které stavěly určité úseky dálnice a prováděli generální opravy letišť, protože obě technologie byly stejné.Strojní vybavení / velkokapacitní betonárky SGME .finišery , apod. / byly špičkové a odbornost pracovníků VS byla také na vysoké úrovni . Tímto bych chtěl pozdravit svoje bývalé šéfy Ing.Jirku Vaníčka ,pana Zeithammera a pana Hralu . Byly to zlaté časy ,pracovali jsme v klidu , pohodě a tehdejší atmosféra na stavbě byla mezi vedením a námi řidiči a dělníky více než kamarádská !
Jo! A protože tam dělal Ťok, tak to není zahraniční firma. Jako Kaufland, Lidl, Hyundai, dnes už Škoda. A tak by se dalo pokračovat. Protože tam jsou prostě Češi, tak je to české. A ty si myslíš, že když přijdou ti Italové, tak si sebou přitáhnou i taliány jako pracovníky, co tady budou moročit na stavbě? Svatá prostoto!
v komunistických rocenkach se doctes samozrejme něco jiného
tam ja opravdu necerpam, i když si to nekdy ze zajmu prectu.
kazdopadne poucny je, jak komousi vykladali třeba katynskej masakr, hazeli to na fasisty, aby po pul stoleti priznali, ze to byli oni. Nebo jak stále nepriznavaj, ze komunisti az do napadeni CCCP hitlerem spolupracovali s fasisty.
komousi jsou v "alternativnim" vykladu dejin mistri
Ve svém nejlepším roce, v roce 1929, byla v HDP na hlavu 11 v Evropě. Krize ve 30. letech nás pak postihla víc než ostatní a zaostávali jsme čím dál víc za evropským průměrem. K tomu si přidej cca 1 milión nezaměstnaných. V roce 1929 jsme byli na 74% evropského průměru, v roce 1937 na 58%. To je taky jeden z důvodů, proč chtěly Sudety pod Německo. Ten mýtus o desátem místě na světě nemá reálné základy. V jednom roce jsme jen byli na desátém místě ve výrobě koše průmyslových výrobků na hlavu. tento parametr však není důležitý a dařilo se nám v něm i za komančů.
Krize 30. let česko postihla míň než ostatní = přesně naopak ;-)
Během socíku sme ve všech ekonomickejch srovnáních padali zhruba tempem co deset let to deset příček = to je propad jak kráva :-|
Proto choděj biliony na podporu stavby silnic, železnic, opravu památek, zlepšení zdravotnictví atd. atp. ze zemí bejvalý západní Evropy k nám do postsovětskejch zemí = a ne naopak
To, co tady píšeš jsou neskutečné nesmysly. Mezi 8 nebo 10 nejrozvinutějších státu jsme nepatřili. Za komoušů jsme nikdy mezi rozvojové státy nespadli. To se stalo až dnes. Drž se reality a zapomeň na ideologický balast.
tohle je megacravina od megacruisera. soucasna technologie betonovani a spojovani desek vodicimi trny neumoznuje!!! jejich vyskove rozhoupani. viz. d5 po dvaceti letech provozu. u betonoveho krytu se uvadi zivotnost 30 let, tzn. rekonstrukce d1 (v tomto rozsahu) je v tuto chvili zcela logickym krokem. mne u toho chybi spise to, ze pred touto rekonstrukci mela byt hotova d35 a rekonstrukce mela byt naprojektovana jako prestavba na 3+3 pruhy (vzhledem k celkovemu vytizeni teto dalnice).
Děláš pro stát, že to tak dobře víš?
Možná na vrcholných místech, ale to je mnohdy i v soukromém sektoru. U provozního úřednictva můžeme být vůbec rádi, že seženeme lidi, kteří tam vydrží aspoň rok. Hlavně ve větších městech je to problém.
Je překvapivé, když při bourání starých mostů přes D1 byl zjištěn tak kvalitní beton, že se bourací práce nestihly v termínu.... Tím neobhajuji režim, ale lidi, co to dělali. Ne všichni byli před 90.tým rokem idioti a lempli.
Brecim nad tim, kam jsme se dostali od roku 90. V mnoha ohledech hodne dopredu, ale planovani a vystavba silnicni a dalnicni site zustala kdesi v minulosti.
D1 se stavela jako praha-brno-bratislava
D2 je dnes brno-hranice a dále pak na bratislavu
tedy porovnavam tehdejsi D1, coz je dnes D2 co na tom nechapes? soucasna D2 je (a byla) navíc mnohem min vytizena nez D1.
hranicni kontrola s téma komarama mi pripomina, ze to byl rok 1997, kdy byly povodne, tedy max 20let od zprovozneni D1
zeleznici v tylu prepravis spoustu lidi a materialu v kratkym case. tomu nemůžou auta konkurovat. na bojiste se to dostane po vlastní ose nebo na autech
Konkurence ze zahraničí... nejsou tak náhodou Skanska, Strabag, Eurovia a další zahraničními firmami?
Jinak vše, co popisuješ, je problém legislativy, ne konkurence. Současné zákony to neumožňují. I nový zákon o zadávání veřejných zakázek je v problematice "blacklistu" dost vratký a snadno napadnutelný. Je to prostě docela bída.
Jj, aby nakoupil např. CT nebo jiný zdrav. přístroj opět nejdráž na světě (bez nadsázky).
Kdybych poznal efekt ušetřených daní , ok. Školství jde do kopru, a není to kvůli penězům. Zdravotnictví ok, ale krade se tam jako o život. Když tam přidají ročně 100mld, ani to nepoznám.
Já se fakt těším, až se dostaneš do skutečného života... To budou najednou názorové veletoče...
Jenže ty na to nemáš, chováš se jak klasický typ do zlodějské neziskovky.
Možná se to i vyplatit může, ale je jasný, jak by to dopadlo v ČR. Počínaje výběrem firmy (a tím, co jí za úplatek umožníme ve smlouvě - vyklouznout ze záruk?). A konče tím, co se stane (nebo spíš nestane) s ušetřenými penězi.
Ano, má. Lidi se hlásí, ale když zjistí, kolik je s tím vším práce a za jaké peníze, tak do tří měsíců zase jdou. Nebo se přihlásí takoví, kteří sice vydrží, ale jen škodí. Chápu, starému dědkovi to je asi jedno a tomu to jako pomůcka ke kopání do státu stačí. Nám mladším to jedno není...
Ano, toto soucasne vytvareni negativni aury kolem pana presidenta Havla se grazlum hodi do kramu, protoze pak nikdo neukazuje na ne. Jak snadne, ze? "Za vsechno muze Havel!" Boze, kdy uz to lidem dojde, ze nejvic nenavisti siri ti nejvetsi kriklouni?
Možná by stálo za to mrknout, proč se u nás nestaví dálnice formou projektů PPP... Odpověď je prostá. Kdybyste to stavěli a následně měli 30 let provozovat, nenakradete si.
Bez politických předsudků. Tak, jak věci jsou a byly.
Ano, je to tak, za minulého režimu stát reálně byl schopný vést stavby. Ano, byly tam nedostatky. Ale nedocházelo k rozkrádání stáního.
A co je mementem dnešní doby? Ostravská zvlněná D1 se kterou reálně nikdo nic neudělá, sesuv D8 a nestabilita celého území, výrazně předražená Blanka atp. ... Tohle je ten zázrak kapitalismu...
Přitom problém nikdo nechce vidět. V podstatě je jedno, jaký je zákon, kdo staví, jak se zakázky přeprodávají ... Zásadní je, aby byl projekt kvalitní, trasování nekonfliktní a hlavně aby někdo skutečně průběžně hlídal kvalitu stavby a aby její průběh byl jednoznačně zdokumentován, zaznamenán a aby byla jednoznačně nastavena odpovědnost. A tohle není o zákonech, tohle je o konkrétní realizaci, o konkrétních lidech a o motivaci k dobrému výsledku.
s tou D1 a D2 mas nejspis pravdu, prislo mi logicky, ze prahu a bratislavu by spojovala D1, ze by slovakum vadilo, ze oni maj "jen" D2, a ze ta část D1 do bratislavy se přejmenovala az po rozdeleni...
několik tisíc tanku po vlastní ose neprepravis (zivotnost pasu je několik set km a ta spotřeba...), když je budes prepravovat po silnici na tahacich, tak potrebujes kvalitni silnice a spoustu tezkych tahacu, který byly mozna v nemecku, ale v polsku ani v rusku ne. to samy munice, ostatní materiál a jidlo pro několik milionu vojaku. nemci měli obecne nedostatek benzinu a na co asi tak jezdil nemeckej tank a nemecky auta? na uhli jako lokomotiva??
Přesně tak, když vyhráli italové zakázku na dálnici, dodvatelé stavebního materiálu s nimi odmítli spolupracovat, protože jim zaběhlé firmy vyhrožovali ukončením spolupráce... Italové chtěli materiál dovážet, ale to už se jim nerentovalo...
To samý na železnici, tam jsou dvě firmy, které se střídají v tom kdo vyhraje tendr...
nevim podle ceho ho posuzujes. to ze kritizuje komouse prece neznamena , ze by snima tahnul za jeden provaz.
všichni prece nejsou jako ti, co udavali gestapu a pak se z nich stali ti nejhorlivejsi komunisti. nejspis na tom ale nic prekvapivyho neni, protože az do napadeni CCCP Hitlerem komunisti po evrope zadnou velkou odbojovou cinnost proti fasistum nevyvijeli a napr. ve francii komunisti s fasistama spolupracovali - ostatne s hitlerem ve velkym spolupracoval stalin.
Stát by ušetřil na stavbě a opravách, já bych platil víc za mýto a náš stát by ty peníze jen prošustroval jinde.
To, že je je stát zkorumpovaný a neefektivní není důvodem, aby přestal dělat svoji práci. Nechci soukromou policii, ani soukromé dálnice. Jen je třeba s korupčním molochem bojovat. Stát nemůže rezignovat na vše, s tím, že to soukromá firma umí líp. Pak nebude stát vůbec potřeba.
No přestaň si vymejšlet = každej ekonom ví že přesně obráceně. Zrovna nás naštěstí krize 30. let postihla mín než sousedy. Myslim že nejhůř to tady v okolí odneslo Polsko
Rašínovy reformy byly skvělý = proto ho taky fanatický komunisti zabili ne?
Proč se dneska někdo snaží zpochybnit že sme tou dobou byli mezi 10 průmyslově nejvyspělejšíma zeměma = to fakt hlava nebere
Nevymejšlej ekonomický kraviny a nech si to dát do souvislostí od nějakýho ekonoma = jestli teda neoblbuješ úmyslně = což tak trochu působí ;-)
Kecy o hledání viníků? Kdo je za co zodpovědnej víme = ty snad ne? :-)
A pak by tihle dědkové byli první, kdo by řval, že jsou dálnice drahé a ať s tím stát něco udělá.
Stačily mi tři týdny v Itálii... Tam je dálniční provoz sakra drahý.
Ja si pamatuji, ze na grazly ukazoval jako jeden z mala prstem. A ve svem uradu nemel temer zadnou moc. Svadet ciny grazlu, kteri jsou do dnes u moci na presidenta Havla je mimo misu. Havel nevelel prumyslu ani ekonomice ani ministerstvu vnitra, nikdy nebyl ministerskym predsedou... A jako prezident vetoval mnoho nemoralnich zakonu, ale byl vetsinou prehlasovan.
Vážení diskutující,
to, co pan Baták, zřejmě s podprou žlučovité a v obru všeobecně z povahových důvodů neuznávané paní Pošvářové, plodí za články, lze nazvat jen a pouze bláboly.
Ano, nic není dokonalé, pokud ale pan Barták chce něco zlepšit a informovat, měl by si nejdříve ověřit, co píše. Kdybych měl vyvrace vše, co je napsáno v tomto článku, zřejmě bych napsal další. Proto jen toto poselství - nevěřte článku jen proto, že se tváří jako "pravda".
To že státní zaměstnanci berou víc než soukromá sféra je smutná a velmi špatná realita = zaplatit dobře několik jednotlivců něco úplně jinýho. Problém je že z pár výjímek se u nás vmžiku stanou stovky = i když je to výjímka na parkování pro invalidu
Státní zaměstnanci maj mít jiný benefity ne vyšší plat než v soukromý sféře
Co je nesmyslného na tom,že se pracuje v noci ???????? V Nemocnici se nepracuje???
V Pekárně se nepracuje??? Ve skladech a výrobách se nepracuje?????
Je vidět,že jsi nikdy v létě na stavbě nepracoval....Nechce se v tom vedru nic,zatímco v noci je to pohoda..
A kontrola staveb???? Čteš co jsem psal??? Psal jsem,že by mely být stavby placené státem pojištěné proti všemu,takže by si to kontrolovala pojišťovna sama už ve fázi příprav a geologických testů podloží...
Další věc je,subdodávka.... chodí mi mnoho cenových poptávek a slepé rozpočty k nějakým úsekům obchvatů atd... jsou tam jen výměry přesunu hmot, jakési kusé info o kamenných dlažbách koryt, dopadů z chrličů,napojení k mostním tělesům atd.. vše někde,kde nikdo nikdy nebyl...pak to přesně naceň a udělej, když Ti řeknou,že se to bude realizovat 10/ 2016 - 2.2018,když splatnosti nekonečné,zádržné 10 %po dobu 120 měsíců... už to ani nenaceńuju,jen občas chodím po stavbách,když mi volají ti,kteří sedli na lep a dělají subdodávku.. jsou nešťastní,prodělali,nemají to hotové...to vše na nejdražších dálnicích na světě...
hezký den
Které nové betonové úseky myslíš? Třeba D1 i D2 zatím bez problémů, jen některé přechody mezi asfaltem a betonem jsou hrozný, ale to není chyba technologie betonových povrchů.
Vliv komunismu na dnešní dobu je zanedbatelný, ale to ti ve škole neřeknou. Ale jo, mají tě hezky politicky zpracovaného, líp jak ti komunisti.
Ty o realitě vážně nic nevíš.
rozhodně bych neoznačil lidi před í0-tým rokem za idioty a lempli... ale jestli jsem správně googlil, byli tehdy lidé ve stavebnictví placeni mimo jiné i za spotřebu materiálu. Dnes se ve stavebnictví používá spousta různých aditiv a různých chemických přípravků a pochybuju o tom, že chlápek u míchačky čte pořádně návod k jejich použití... umí-li vůbec číst latinku a ne pouze azbuku ;-)
o zvýšeném provozu a tím pádem kratší životnosti jsou hovadina. To jako v Německu či Rakousku je provoz slabší a dálnice jsou proto u nich kvalitnější a levnější????
Jinak kvalita mizerná, viz Ostravské vlnovky, které opět zaplatíme my, nebo jak vypadá dálnice Vyškov - Kroměříž, či opravované úseky neustále na D35 mezi Olomoucí a Mohelnicí. Je to i technoligií podle mne, nové hrubé asfalty prostě neodolají vodě, jsou pórovité, zateče zamrzne a už se to trhá. U nás je úsek přes město takovým "litým" celistvým asfaltem již nejméně 15 let a bez jakýchkoliv oprav a to je silnice II. třídy (bývalá I/47).
Dnes se už se žádné betonové panely nepokládají. Dělá se betonový povrch v kuse, který se jen nařízne a pak následně prakne. Výhodou toho postupu právě je to, že beton v přechodech nikde nevylézá jako u panelových desek ;-)
Konkurence ze zahraničí bohužel nemá šanci, kamenolomy, pískovny a kdejakou díru na skládkování skoupily hádejte kdo. A vlastní materiál si nedovezou...
ja mam jednu nemovitost, která je tesne vedle silnice I. tridy.
když po ni projede tezkej nakladak, tak tam nekdy trochu zaduni.
místo starsi domorodec tvrdi, za na kraji pod silnici je studna. a když kdysi davno tu silnici rozsirovali, tak studnu jen zalili asfaltem, a ty rany dela poklop na studni ...
předloni sem pul roku denodenne prihlizel rekostrukci silnice I. tridy kousek od nas.
seskrabli asfal, a po 20 cm byli na hline. pak to vybrali o pul metru, zasypali kamenim a na to asfalt.
jj, podlklad je zaklad
na jasne, par useku D1 melo v roce 2000 uz 60 let ...
ja sem toho po D1 teda moc nenajel, ale pamatuju v době povodni v 1997 sem jel do bratislavy po D2 a to bylo strasny kodrcani. pamatuju, jak sem na hranicich musel otevrit kufr jestli nevezu nejakej kontraband, takze nam tam nalitali komari a az do bratislavi jsme je vybijeli, ale stejne jsme prijeli vopuchli...
paterni nemecky dalnice maj uz cca 80 let, jestli někdo dnes tvrdi, ze jsou blbe naprojektovany, tak to je typickej general po bitve, to ze nemecka dalnicini sit nestaci, co mame rikat teprve u nas?
docela bych polemizoval s tim, ze nemecky dalnice byly staveny kvůli rychlymu postupu za ww2, když fasisti rozsirovali zvuj zivotni prostor na všechny svetovy strany. uplne nechapu k cemu nemcum byla dalnicni sit v nemecku, když bojovali u moskvy nebo stalingradu. jedna z chyb Hitlera byla, ze se soustredil na auta a dalnice místo na zeleznice, protože zeleznice jsou ve valce mnohem dulezitejsi
O státní místa je velkej zájem protože: Sou momentálně líp placený než zbytek co je živí. Jejich produktivita je skoro tragikomicky horší než ten zbytek co je živí = ale to spíš víš nebo?
Počet státních zaměstnanců za poslední 3 roky vyskočil o 37 000 lidí = líp placenejch než zbytek kterej je platí = i to spíš víš nebo? :-)
Domnívám se že za to můžou hlavně diesely. Kdysi se jezdilo hlavně v benzíňácích a tak to lidem myslelo. Dneska má ale kde kdo vyklepaný mozek ze všech těch TDÍček.
Pomalu se k němu obklikou vracíme. Německý parlament zavádí cenzuru projevů poslanců, a když zůstanu u nás - kritériem pro obsazení místa ve státní správě není odbornost, ale protekce, loajalita.....
Samozřejmě měly bejt postavený před desítkama let = jako v sousedních zemích. No ale de o trasy napříč Evropou kdy často při cestě z jihu Evropy do Skandinávie chybí kousek nebo víc kousků = jen na našem území. Blbý :-|
Protože.
Stavby nejsou pojištěné pojištovnou na její životnost...Kdyby byly,pojišťovna by si peníze vybrala narozdíl od státu peníze po tom,kdo to zprznil ( např.D47) a hlavně by si najímala profíky,kteří by stavbu hlídali..
Další věc je ta,že ač zakázku vysoutěží nejdražší firma,zádržné je něco,s čím nepočítá..
Dále pak se přeprodávají zakázky,až to nakonec dělá parta brigošů za pár korun,které stejně nedostane,protože se to jednoduše takhle stihnout nedá,takže těm firmám nad brigošema jdou jakési penále,za nedodržení termínu...nebo to stíhají,ale oje.bou co se dá..
Je smutné,když člověk ve světě vídí průběh staveb a pak tady...v číně staví i v noci...no v noci...je tam možná více světla jak ve dne...tisíce lidí, stovky strojů a za týden jsou jinde...my nejsme ani rozvojová země...bohužel jdeme pozpátku.. nějdříve jsme byli světová velmoc v potravinářském,chemickém,průmyslovém,str… atd,pak jsme se začali komunisticky rozvíjet a teď??? nemáme ani opravenou cestu,kterou postail hitler za pár dnů...prý D1 :-))))))
Je ubohé,že jako vnitro nemáme slojený sever s jihem a východ se západem...mohlo to být už dáááááávno a zpoplatněné....
Vše je otázkou politické vůle. A ta politikům chybí. Samozřejmě, že ke komlexní rekonstrukci silniční sítě bude muset jednou přijít. A nejen to. Spousta silnic nižších tříd zanikne spolu se zánikem venkova. S tím vším se musí počítat.
Jasnou příčinu vidím v ŘSD a ministerstvu dopravy. Miliardové zakázky spolčených firem, zkapitalizovaných socialistických molochů dolují silniční fond, nejdražší, nekvalitní dálnice a silnice v evropě. Policajti jenom čumí a soudy osvobozují zrzavý pedofily. Země blbců a kurtizán. :-(
Hloupý nadpis bez logiky na který se nachytají akorát komáři
Ani jsem článek nečetl, co bych se tam asi dozvěděl, že když něco neopravím i když je to potřeba, tak to bude znamenat, že to "vydrželo" ? To jako všechny ty původní dálnice se celou dobu neopravovaly ? Pamaruju se na reportáž z televize z půlky osmdesátých let o otevření prvního úseku D11 za Prahou, rozhovor s nějakým vedoucím z Dopravních staveb Olomouc a poslední dotaz reportéra. A co kvalita ? Krátké zamyšlení, "no já myslím, že kvalita je dobrá"..... tak určitě, muselo to vydržet až do opravy, houpání když si to někde sedlo, poskakování z panelu na panel za pár let, jako všude.
Platím za jejich používání 1500,- ročně. A platím proto, že se na dálnici složili všichni, ale používají ji jen někteří.
Pokud dálnici postaví soukromník, budu mu platit za každý km třeba 3kč a nikde nepoznám úsporu miliard při výstavbě (stát mi nesníží nějakou daň), pak je mi to k hounu.
Bavím se ale zejména o tom, že v našich podmínkách nebude PPP totéž, jako ve vyspělém státě. Bude to od začátku do konce cinklé, tak jako všechno, co za to stojí.
Jako premiér? Jo to fungoval ekonomicky docela dobře = fakt. Obklopil se sice jako teď totální lůzou ale oddlužení a prodej bank atd. = všechno správně. Velká škoda že PPP D47 se mafii podařilo zastavit
Máš ode mě pozdrav pod článkem EuroNCAP LR Discovery :-)
Bohužel opět přesně naopak = naše současná situace je ze 100% ovlivněna socialismem = nechápu jak můžeš tak omezeně tvrdit opak
Kecy o svejch představách reality si nech = nebo líp: Žiješ v naivních představách a nikdy ti to žádnej ekonom nevysvětlil, nebo seš odmítač a jak je to ve skutečnosti je ti u zadku? ;-)
Tak zkorumpovanost a neefektivita bohužel je důvod že svou práci dělá velmi špatně. A víme že skrz PPP to de a líp. Funguje to desítky let = neobjevuj Ameriku
Na vše ne = na stavbu dálnic a jejich údržbu viz praxe z mnoha států = jednoznačně jo
To že tu nefungujou soudy [odkaz] i v naprosto jednoznačnejch případech je fakt smutný = že uplacený státní úředníci zadávaj lidem z firem jako Eurovia další a další zakázky a čistý firmy s cenově zajímavějšíma nabídkama naopak pro chybějící písmenko na straně 528 nabídky vyřaděj eště smutnější a že ta mafiánská parta dostala svýho člověka dokonce na vrchol = na post ministra dopravy nejsmutnější
Nic to nemění na tom že PPP je správně a věděl to před 20 lety už Zeman jako premiér
Chtělo by to přesnej opak než je teď = to de jenom skrz PPP projekty a zahraniční zájemce o stavbu. Když si tu zakázky bude další desetiletí přerozdělovat tahle jedna partička.. :no:8-s
Podle tebe neni důležitý = PPP tu rychle dobře správně chtěl zavést premirér Zeman = bohužel místní oborová loby vyhrála. Jak to dopadlo víme [odkaz] jedno jestli poslední D8 nebo předtim D47 nebo sjezdy v Ostravě nebo D3 nebo Pražskej okruh nebo.. :-|
Sakra otevřela se vůbec nějaká dálnice kde by do roka a do dne nebyly průsery opravy stamiliony na kilometr nad plán atd? Poslední snad D5 z Plzně na německo. Pak tu zvítězil Ťokův klad a skvěle dohodnutá D47 šla do háje a teď je pro jistotu šéf mafie ministrem :yes: >:-[]
Ony dálnice jsou i dnes stavěny soukromými firmami, nestaví je stát. Jen je platí stát.
Pokud bychom ve stávajícím českém právním prostředí nechali postavit dálnice formou PPP, stály by nového majitele zlomek, nás jako řidiče násobek, a kvalita by podle mě nebyla zásadně jiná. Pokud nám stát (který se zbaví velké finanční zátěže) místo stavby dálnic adekvátně sníží třeba daň z benzínu a nechá nás platit mýtné za PPP dálnice, pak snad budiž. Jinak nám tu stejná firma jako nyní (třeba Eurovia) postaví PPP dálnici v podobné kvalitě, já na mýtném zaplatím násobky dnešních cen, a ničím si nepomůžu.
Jiné, 14. září 2016:
„Já jsem prosazoval pilotní PPP projekt se soukromou firmou, to byla dálnice D47 do Ostravy. Můj nástupce Vladimír Špidla tento projekt zrušil (…), když si sečtete náklady, které se na tuto dálnici vynaložily, no tak byly dvakrát vyšší, než v té smlouvě. Ta smlouva měla také vedle stavby 35 let údržby této dálnice a po 35 letech generálka a bezplatné předání státu.“ Miloš Zeman
Nemáš pravdu. Vlastník se bude vždy chovat tak, aby to bylo pro něj co nejvýhodnější. Český, Mongolský, Ruský managment doesn´t matter.....hlavně když jsou výsledky!
Takže zase jen ideologické bláboly. Tebe opravdu nezajímá, jak na tom byla reálně První republika ve srovnání s ostatními? Stačí ti jen nějaký mýtus? Rád plaveš po povrchu? Ideální sousto pro ty, proti kterým se tady verbálně vymezuješ.
Problém většiny antikomunistů je ten, že svůj antikomunismus v sobě objevili až po revoluci. A stejně jako tehdy i dnes se snaží sebe sama přesvědčit, že patří mezi ty úspěšné, inteligentní a spokojené. Že opět ve své době obstáli. Tak jak jim chyběl vlastní názor za komančů, tak jim chybí i teď.
Překvapivě všemu, co ty na to?
Ty rovnítka ve větách nedávají žádný smysl a části vět za nimi už pak vůbec ne.
To je nový cool styl vyjadřování v kruzích akademických teoretiků?
Jako že betonový panelový dálnice vymysleli český komoušové? Já myslel že první se objevily v 20. letech minulýho století. První prokazatelný záznamy sou z roku 1925 v Rakousku v oblasti Vídeň ;-)
Problém D1 nebyl povrch kterej sme ale fakt nechali dojít do absurdního stavu ale odfláknutý podloží = proto to nevyřeší ani současná o desetiletí zpožděná oprava. No trochu snad jo
Koukám, že tvůj přehled o světě končí na úrovni wikipedie. Stejně jako s tou První republikou, které dle tebe a wikipedie byla 8.-10. nejvyspělejší na světě.
Bordel je vidět vždycky, ať se o něm píše nebo ne. Nevidí pouze slepý a ten, kdo vidět nechce. Tohle je výmluva, která u mě neobstojí, nejsem dítě od televize.
Na bolševiky bacha, pořád se drží cca na svém a asi před měsícem jsem slyšel Dolejše v rádiu a nevěřil jsem svým uším - byl vážně dobrej, asi mají nové politické poradce, a nebo starýho Dolejše vyměnili ufoni za novýho... Dokonce i připustil, že 21. srpen byla chyba a že ideologie do politiky nepatří... S takovou brzo předeženou i Dluhoslava a brzo nám tu bude vládnout Hrabiš a komáři >:D
Jo některý sou slušný, některý zas děsivý = žeru omezující značky nebezpečí smyku nebo zvlněnej povrch od dne otevření :yes::-)
A tempo výstavby je doslova tragický = do důchodu daleko a kompletní páteřní sítě se možná nedožiju.
Jedině takovou? Proč? Evidentně desítky let nefungujou = kvalita i rychlost je katastrofa
Takže proč jedině tohle řešení = který víme že nefunguje?
Jinak nemám pocit, že by nové úseky u nás byly jen nekvalitní. Je jich i spousta kvalitních.
A ano, cestu vidím jedině takovou, že bude fungující ŘSD s jednoznačnou odpovědností a dostatečným týmem schopných lidí, a ne s týmem všehoschopných lidí.
Nojo kvalita zadarmo by byla skvělá = fakt ale myslíš že naše verze nekvalita kombinovaná s nedostatečnym počtem dálnic za 1500 kč ročně je lepší = než kvalita a hotová síť dálnic byť za nějakej peníz?
A domácí neplatěj jako dovolenkáři = maj něco jako permanentku ;-)
Protože právě v těch zemích, kde dálnice provozují soukromé společnosti, jsou úseky tak drahé, že místní je prostě nevyužívají a ždímají především ty, co jedou na dovolenou a nebudou trasu objíždět.
prakticky. v mistech, kde se kontinualni deska reze jsou v betonu zality horizontalni kovove vodici trny, ktere znemoznuji vzajemny vertikalni pohyb desek (tohle dela automaticky finisher). viz. d5 z plzne na rozvadov, po ktere se jezdi uz dvacet! let.
Všechny dálnice jsou placené! Ty státní spíš přeplacené. Ale skrytě, aby to ovce (které nepřemýšlí) když po ní jedou nebo většinou se jen kodrcají, tolik nebolelo... ;-\
Žádný no tak = prostě verze našich ekonomickejch dějin na stránkách Komunistickýho svazu mládeže je totální ***. Demagogie nadoraz :no:8-s
Blábol že VŠE to překrucuje stejně mě fakt hodně uráží
U čísel se lhát nedá = u jejich výkladu a dosazení do souvislostí se to dá otočit kam se ti hodí. Třeba tvrdit že za socialismu naše ekonomika nešla totálně do *, že sme nezaostali skoro ve všem od zdravotnictví po stavbu dálnic = i když tvrdit že sou desítky let hotový jako v tom Rakousku bude těžký >:-[]
Že de ekonomika do kopru komanči věděli už koncem 70. let = proto taky reformy a návraty vyhozenejch atd. Ale v polovině 80. jim došlo že neni šance. Obří území počínaje Aší končící na Kamčatce zkrachovalo ekonomicky, ne politicky. U nás proto do čela pustili de Bila Milouše = a čekali na krach
Pohádky nemusim = 10. průmyslově nejvyspělejší země sme prostě byli = s tim nic nenaděláš. A zatimco za 20 let 1. republiky sme rakouskem za staletí nasazenej standard udrželi, po ´48 přišel brutální propad obřího rozsahu = což by sis měl dostudovat :-!
Nebo jak si vysvětluješ bilionový dotace ze západu Evropy do postsovětskejch zemí = na dohnání stavby dálnic, železnic, zdevastovanejch památek atd. atp? To sem zvědavej co vymyslíš? ;-)
Když budeš v tom vymejšlení = jak si vysvětluješ že máš násobně menší plat než ten rakušan s kterym sme staletí žili v jednom státě? A majetek zrovnatak? Tak vymejšlej :-)
Zajímavější je ten propad v procentech. Ten je docela zásadní. Pokud jde o dobu komunismu, tak tam už k žádnému ekonomickému propadu nedošlo. Komoušům můžeš vyčítat spoustu věcí, ale ekonomika a školství fungovaly docela dobře. Třeba z toho školství těžíme dodnes.
Ne, u systému stavby dálnic přemýšlet. PPP na jeden úsek není řešení. Tedy ono u nás obecně není řešením.
Navíc z toho článku to na mě působí jako ještě větší tunel, než standardní, státem stavěná dálnice. Jestliže to postaví soukromá firma a pak bude čerpat 25 let příspěvky na provoz a údržbu, to se nemůže nikdy vyplatit.
A kdyby tam ještě zavedli mýtné, tak většina lidí, kteří tudy jezdí pravidelně, to začne zkrátka objíždět jinudy.
Po dálnicích ze 70. a 80. let jezdíme dodnes, byť se skřípěním zubů.
heh, ved pointa je jasna - preto sme na tom doteraz jazdili, lebo jednoducho nikto na to ani len nesiahol a tak sa to proste v kuse pouzivalo aj napriek hroznemu havarijnemu stavu dialnice a aj mostov.
a to je cele.... :-!
Nesmíš všechno hodnotit podle jedné krávy s roztaženýma hnátama. A jestli se tam lidi tlačí, proč máme stále problém obsadit spoustu míst třeba s devátou, osmou platovkou? Tam nikdo nechce. Nezaměňuj politiku se státní správou.
Dolejš je jedinej s rozumným uvažováním mezi komunistama. ;-) Dokonce si myslím že je to jeden z nejlepších politiků v ČR a to jsem spíš antikomunista >:D
Tyjo, tak tohle snad nemyslíš vážně, ne? Kritizuješ D1 a pak na obhajobu svého tvrzení vytáhneš D2 a ještě zcela nesouvisející "problém" s hraniční kontrolou? Co jsi zač?
Němci neměli v té době dostatečnou vlakovou kapacitu k rychlému postupu do západní Evropy, oni ty dálnice potřebovali. Jen říkám, že by německá síť vypadala jinak, kdyby byla stavěna pro ekonomickou prospěšnost, namísto válečné. Dnes to už napravit nejde. A nezapomínej, že železnice je za války mnohem zranitelnější. Stačí zastavit jeden vlak a vyřadíš celou síť. Díru v silnici objedeš.
Ideální to tam rozhodně není. Na jejich aspoň částečnou obranu musím ale říci, že porevoluční zákony k veřejným zakázkám stály a stojí opravdu za vyližp*del a soutěžit se podle toho nedá. Druhou věcí je odbornost lidí, kteří ve státní správě pracují. Za mizerné tabulkové platy tam špičkového odborníka nedostanete a když si nějakého nasmlouváte, NKÚ vás za to odstřelí, protože na tabulkovém místě toho člověka přeci někdo sedí...
Většina státní správy se nedělá ve státní prospěch, bohužel.
Zase nelži, ano? Nevyhovující stav D1 začal být až v dobách, kdy prudce narostla doprava, a projevil se teprve po roce 2000. Ano, některé úseky i dříve, ale ty také byly výrazně starší, než tvých "1980".
A že by nebyly s dálniční sítí jinde problémy? Ale ano, jsou taky, jen se o nich nepíše, protože to vůbec není moderní. Italské dálnice jsou prakticky neustále ve výstavbě a rekonstrukci, například. Ve Francii dálniční síť nestačí, ani německá není ideální a sami Němci přiznávají, že by se měla řešit jinak. To dnes samozřejmě už nejde, ale dost doplácí na to, že dálnice stavěli v první řadě pro rychlý postup za druhé světové.
Pak platíte málo, protože na technice, kterou mi dali k provozování, všechno příliš dlouho trvá... a mezitím tak můžu prudit hlupce, jako jsi ty.
Ale silně pochybuju, že zrovna vy dva něco platíte. Jeden v důchodu a druhý ještě ani nevylezl ze školy...
Kde jsem psal, že to VŠE překrucuje. Psal jsem, že ta čísla jsou všude stejná. Nebo VŠE ( i když nevím, co si pod tím představit) někde píše, že jsme byli mezi 10 nejbohatšími, nejvyspělejšími státy světa? To tady slyším jen od tebe, jako hlasatele pohádek, které mezi lidi pustil nějaký politik. Chápu, proč tato pohádka vznikla a asi i splnila svůj účet. I přes toto pochopení si snad mohu někdy dovolit napsat, že je to nesmysl. Dnes už tuto pohádku snad nepotřebujem. Svůj účel už splnila. Stejně tak snad už nastala doba se popravdě podívat i na ekonomiku za komančů. Podle statistik se propad nekonal a HDP v průměru rostlo min stejným tempem jako nyní. Nevím, jak jsi na ten brutální propad obřích rozměrů přišel. Kde byl reálně vidět?
Pokud jde o ty dotace, tak no se ptej někde jinde. Za komoušů jsme u nikoho na stavbu silnic žebrat nemuseli. Naopak jme chudším pomáhali. I když nechápu, kde jsme na to brali (dluhy stát ani lidé neměli), když jsme dle tebe prošli brutálním propadem obřích rozměrů. :-)
Ale no tak. Těch zdrojů je spousta, včetně VŠE a ČNB. U čísel se zase tak moc lhát nedá. Mě by spíš zajímala, kde jsi vzal tu pohádku o 10. místě na světě.
Víš, co u tebe nechápu? Na jedné straně kritizuješ stát za neodbornost a špatné hospodaření, ale ty odborníky bys zaplatit nechtěl... Už ti bylo aspoň patnáct, panejo?
Ne nejsou = sou to špičky český mafie kterou každej kdo nemá piliny v hlavě ostře kritizuje a doufá v PPP projekty nebo to že se sem dostane zahraniční konkurence = prostě ve skončení tohohle monopolu
Pochopitelně si za ty roky ošetřili i legislativu = dneska maj svýho člověka až na postu ministra dopravy :no:8-s
Co se snažíš tim 11. vs 13. místem říct? Že naši zemi rakušáci spravovali líp? To neni osamocenej názor a bohužel na něm možná něco i je :-|
Ale propad o 2 místa během krize vidíš jako něco zlomovýho? Je to spíš prd a realita je že některý země krizí prošly daleko hůř = třeba to Polsko. A je to prd proti propadu z let 48 až 89 kdy zemi vzala do rukou malá partička co nikoho nepustila ke slovu ;-)
levné to není, každý rok tam nechám asi 200 - 250 eur za dálnice, ale není divu. Vzpomeň si na jejich přemostění přes velká a hluboká údolí. To jsou panečku stavby...
Ale ti, co jezdí po dálnici do práce každý den, mají permici, která nevyjde za rok o moc víc (v poměru k jejich průměrnému platu) jako u nás dálniční známka.
V Itálii sice tohle funguje hezky, ale ty ceny už tak hezké nejsou. Někdy se podívej, kolik se tam platí, už si to z hlavy nepamatuju. Za tři týdny jsme jim tam nechali docela dost.
To je řečeno ne zrovna pěkně = reálnej výsledek na západ od našich hranic je = kvalitní dálnice s desítkama let záruky. Většinou v naprosto dokonalym stavu
Přesně! Už jsem tady na toto téma psal několikrát. Je to tak. Kdyby dálnice stavěly a provozovaly soukromé firmy, tak by bylo po problémech, ale i po korupci. A to politici a lobbisti nikdy nepřipustí... ;-\
Proč stavět kvalitní dálnice a snažit se o ně? Co dostanou lidé za kvalitně odvedenou práci? NIC. Naopak, pokud někde zašmelí a vyjdou vstříc zhotovitelům, všimné je nemine.
Jaká je naopak odpovědnost? Žádná, protože viník se nikdy nedohledá a i kdyby, 4,5-násobek platu a pojistka na blbost to vždy jistí...
Takže diví se snad ještě někdo něčemu?? Já tedy ne :-!
Nesmysl vedle nesmyslu. Kdyby tu byly takové pracovní podmínky jako v Číně, tak bys byl první kdo by řval za porušování lidských práv.
Profíci na kontrolu... právě že kontrolují profíci (specializované firmy). A to je ten problém. Mezi stavebními firmami či technickým dozorem investora existuje vazba, takže když někdo sám sebe kontroluje, logicky má vše v pořádku.
Co se konečné kvality týká, je jedno, jestli to postaví dodavatel, nebo subdodavatel. Podstatné je, aby byla odvedena práce v požadované kvalitě a množství a stejně tak materiály. Jinak samozřejmě, kdyby TDI dělal co má stejně jako stavbyvedoucí a stavební dozoři, tak by nějaké černé přepordávání subdodávek nebylo nikdy možné.
Pozor! Tabulkové platy nezahrňují různé odměny...jako například když někdo "dře jako kůň"... ;-) A bacha. Do státní služby se lidi spíš tlačí než odcházejí. Až to bude naopak, pak tvým slovům uvěřím... ;-)
hlavne se ta particka nazyva demokraticka ale jakmile neni po jejich tak rvou kopou a delaji bordel. je to stejne jak u antizemanovskyho xindlu tak ted antitrumpovskej.
(stát mi nesníží nějakou daň), Tož to je sobecký přístup k věci. Stát může použít ušetřené peníze ve zdravotnictví a školství, kde jsou prostředky prioritně potřeba.
Stejně tak každá maminka říká, že dárky nosí Ježíšek. Není špatné tomu věřit a budeš mít asi jednodušší život, pokud nebudeš pátrat po tom, jak to je ve skutečnosti. Ale už jsi trošku pokročil v tom, že netvrdíš, že jsme byli mezi 10 nejvyspělejšími státy státy světa. Už je jen malý krok k tomu,a by jsi pochopil, že jsme jen jeden rok byli mezi 10 nejlepšími ve produkci koše 20 výrobků na hlavu. To však s vyspělostí státu nemá skoro nic společného. Jak už jsem psal dříve. Podívej se na HDP na hlavu a porovnej si to s evropským průměrem. Před krizí to bylo 74% evropského průměru (11. místo v Evropě), po krizi 58% evropského průměru (13. místo v Evropě).
Já to věděl, že budeš jeden z parazitů, kteří vysávají daňové poplatníky ze soukromého sektoru...fuj!!! Najdi si pořádnou práci v soukromém sektoru, když je ti z toho sedění na zadku v přetopené kanceláři tak zle.
No, co jsem zažil já, tak hodně lidí tyhle placené úseky objíždělo a provoz na okolních silnicích byl poměrně vysoký na to, že hned vedle se táhla pěkná dálnice. Jediný, kdo měl smůlu, byla nákladní doprava. Na to, jak místní policajti na všechno kašlali, tak po kamiónech šli brutálně.
D1 nebyla, pokud vím, nikdy na slovenskou hranici k Bratislavě. To by tam nemohl být sjezd a křížení, ale vedla by přímo. Motáš se v tom.
O válečném nasazení se s tebou radši bavit nebudu, ty nejsi ani teoretik...
Ty nechápeš jednu podstatnou věc. Dálnice jsou státem postaveny za tvoje peníze a pak po tobě stát ještě chce aby jsi platil za jejich používání. To je jako by jsi si postavil za svoje dům a stát by tobě chtěl aby jsi mu platil nájem. To by se ti líbilo?
Myslis tim, jak spolecne s dalsimi zabranil tomu, aby to v tehdejsi CSSR nedopadlo jak v Rumunsku? Pripadne pri rozdeleni tehdejsi CSFR jsme se mezi sebou nepomlatili? Ty ses fakt vystavni lopata, to se musi nechat...
Ne, nejsou zahraničními firmami. Ze Skanska na př. "pochází" pan ministr Ťok. Jo, a když se Italové snažili dostat zakázku na D1, tak i po nejlevnější nabídce byli "vyšachováni"... ;-\