Novinka společnosti Volvo Trucks v podobě modelu FH Heritage Edition byla připravena speciálně pro český trh a její barevné provedení je inspirováno vozidly Volvo F89 ze sedmdesátých let dvacátého století.
Kámošův táta jezdil v čsad za totáče a s tou Lízou byl 3x sssr, 2x itálie 10x francie, 1x portugalsko, 2x španělsko a 12x řecko >:D Všude dojeli a odevšad se vrátili.
Liaz 200, 300 i 400 Xena se začli dělat až po revoluci, řada z nich už měla jiné motory (Steyr, Detroit Diesel), spojky ZF, jiné převodovky a spousty dalších věcí, to už byla jiná auta a kvalitativně lepší jak 100ky.
Liaz zabilo nechopné státní vedení, nápad dělat nejprve tahač Xena místo Foxů a nulové clo na ojeté nákladáky, kd se se jako fiktivní ojetiny vozily 3 měsíce stará auta s 1500 km >:D
Ony hlavně jediné domácí tahače Liaz 100 se začly dělat až v roce 1974 a to byly verze hlavně pro vnitrostátní dopravu, zatímco ty volva jezdily výhradě TIR a výhradně západní destinace.
V 80. letech se to pokud vím už nekupovalo a vše jezdily Liazky i cizinu
Volant me sice nikdy nezivil, ale F89 jsem vsem ridicum tehda zavidel. To auto bylo proti domaci produkci jak z jineho sveta. I komuniste si uvedomovali bezzubost domaci produkce, proto to povolili. Nyni kdyz je Heritage, tak mohli dat petikilo a sikmy pasek z toho plastu pod sklem dolu na gril, stejne si to hodne firem udela. Skoda, ze ta nova rada trosku trpi na elektroniku a ruzne pazvuky z neidentifikovatelnych mist. Nejlepsi bylo asi predchozi FH po face.
Jo za komára tu bylo sem tam Volvo F12. Líza 100, 200 byla na dvě věci. I vysloužilý Man F90 s mega na hrbu byl lepší, než fungl nova 300. Proto taky Liaz rychle zkrachoval.