Octavii pro test jsme v bazaru AAA Auto tentokrát vybírali jednoduše: Dejte nám tu, která má nejvíc najeto. U ní jsme si však nebyli jisti servisní historií, proto jsme sehnali i poctivě servisovaný exemplář.
Napriklad o tom, jak ma oktavia nechala na ceste pocas sviatkov so zadretym motorom? Alebo jak sme na rok a pol starej oktavke museli menit elektricke rozvody??
Alebo tisice pribehov majitelov vozidiel inych znaciek, ktore sluzili bez investicie sto tisice km?:DD
Ja viem ze nie, MB plati len za tie splasky, ktore ste tu napisali... neskutocne
"Dejte nám tu, která má nejvíc najeto" >:D A oni najdou jen s 226tkm >:D
Octávka, auto firemních flotil - já bych řekl, že tahle jediná neměla ještě přetočeno :-!
Klid, koncernová 1.6TDI se bude vyrábět dalších minimálně pět let a je jí potřeba trochu popostrčit, například podobnými krásnými příběhy. Mercedesu W124 musí před škodovkou blednout závistí lak.
Líbí se mi zvlášť věta, že si na dunění a mlácení zadní nápravy nikdo nestěžoval a tudíž s tím nebylo potřeba nic dělat.
To ze auto nemá žádné škrábance bude asi tím že jezdilo se žlutou fólií jako taxi. Autor článku by měl nejdříve trochu přemýšlet, než napíše takovou hloupost. To že někdo nařídil žluté vozi taxi možná více nahralo majitelům těchto vozů než kupujícím. Stačí vyměnit sedačku řidiče a volant. Stočit tachometr tak o 200 tisic, a máte krásnou ojetinu z AAA.
To mají být nějaké kilometry ? Vždyť to musí najet každá Oktavka... tohle dá každé auto .... V práci máme 2004 1.9 TDI 66KW kombik, mimo třetí spojky ( střídají se řídici) je to auto jako nové a má cca 360 tis :-) Navíc je o 9 let starší :-) Sám mám 250 tisíc na Mondeu a nemám tam meneneho nic vyjma provozních spotrebaku. Jsem si jíst, že 90% aut tohle najede, pokud se k ním budete chovat jako k autům a ne je huntovat a pravidelně udržovat :-) Navíc ty auta to najela za krátký čas , jsou to mladice... problémy přicházejí i se stářím...
Možná ten článek má mít jiný podtext, abychom se nebáli aut v bazaru, které mají víc, než 120 tisíc km, jako většina ojetin:) Takový boj proti staceni km >:D
Jistě jako většina těch co v devadesátých letech věřili bazarníkům. Koupil si Renaulta - voňavku, devadesát tisíc najeto po důchodci z bundes republik deutschland. No jenže to auto mělo už najeto spíše k půl milionu (stočený tacháč)a původní majitel byl mladý turek. A auto se sypalo jak přesýpací hodiny. Proto Adolf zanevřel na tuto značku.
A o co jde? Octavia TDI nebo jakékoli japonské auto s výjimkou Hnissanu je po 250 tis km akorát tak zajetá. Rendlík je po 250 tis km dvakrát po smrti. :-!
Proč lidé, kteří jako soukromí podnikatelé jezdí na svém voze, jezdí se škodovkami? Nejenom zde. Koukněte třeba do Izraele, ale i jinam. Prostě proto, že ta auta mají v průměru lepší poměr pořizovacích a provozních nákladů na km, než vozy jiné.
Chceš si koupit jiný vůz? Tak si ho kup a nepindej tady nesmysly typu manželce kamaráda mého kamaráda se u Oktávky zadřel motor protože moje ojeté auto je lepší...
ja znam magora co ma na schade takovy zavady ze by se nam vsem orosily cela a porad tvrdi ze to je nejlepsi kara. me u megana nasr*alo i oroseni zadnich lamp a on je po dvou vymenach turba ve 100 tis potkanym motoru uplne v pohode
Já mám doma Itala s bezmála 600 tisíci.,.. co tam máš dál.
Já mám třeba Oktávku 1.6D... které se na konci záruky rozpadnul na německé dálnici motor.
Byla z toho hezká kalamita: dálnice zastavená... politá olejem... ještěže to platil VW.
Těchto pár tvých příspěvků mi přijde mnohem přínosnějších, než samotný článek.
Jo, dal určitě víc práce, než velká část ostatních zdejších (možná než všechny zdejší), ale hodnotu v něm žádnou nevidím.
Oktávka s +200tkm je v naší zemi podobně vzácný úkaz jako zelená tráva. Když onehdá rozmontovali oktávku s 500tkm, bylo to mnohem zajímavější.
před cca 10 lety jste psal o 100% zajímavější články.
Baví Vás ještě tahle práce, nebo jste už tak profesně vyhořelý nebo dokonce zmanipulovaný jako 95% obyvatel ČR?
Předem děkuji za odpověď.
Přesně tak. V podstatě každý taxikář, kterého znám, má na autě fólii. Je to naprosto běžná praxe, aby ji před prodejem auta sundali a lak vypadal jako nový. Kroutím hlavou nad tím, že si někdo myslí, jak taxikáři myjí auto ručně a nelepí se na jiné, aby si ochránili kapotu před kamínky. >:D
Ádo Izrael potvrzuji - nejoblíbenější značka je tam Mazda, Škoda a tlačí se Hyundai.
/Jinak v podstatě každý atmosferický benzínový japonec najede bez ptoblémů 250 tis. km /
Tak aktualni model se dela neco pres ctyri roky, coz znamena ze ty kousky s dveste tisici plus na tachu maji neco kolem padesati tisic kilometru rocne, coz i na sluzebaka je celkem solidni rocni najezd. Samozrejme jsou i stovkari rocne, ale ti jednak toci povetsinou auta dost brzy a jednak jich neni az tolik aby je narychlo servis sehnal. Obecne bezne firmy malokdy nechavaji auta hodne pres dveste kilometru, protoze servisni naklady uz rostou a spolehlivost klesa, coz si lidi co jsou na aute existencne zavisly nemohou dovolit.
"zkrátka nic, čeho si sousedé běžně všimnou" - Co je mi proboha co po sousedech?
"Přemýšlel, kde tankovat, myl jej ručně, nelepil se na auto, od nějž létá kamení, a na spojce si nevozil nohu. Zkrátka věci, co dnes už běžná populace bohužel nezvládá." - Auto je spotrebni zbozi a ma slouzit mi a ne ja jemu. Nevim, proc bych se mu mel prizpusobovat.
odjezdil jsi 520t km s 30t intervalem a je to bezproblémů, akorát to žere olej? To je právě ten problém. Je to vyběhaná ludra, kdy pozdě měněný olej už stačil opotřebovat honování válců, případně pístní kroužky
Jak už jsem tu několikrát psal, pracuju v oboru (diagnostika) a byť mě auta zajímají a baví mě, je to pro mě spotřebák a žádnou značku nepreferuji.
Ve firemním vozovém parku byly řádově desítky aut a většina z nich se točila v popsaném intervalu. Octavie tvořily většinu, ale stejně tak se tam ve stejné třídě daly najít Focusy, 308, Megany atd.. Prostý fakt je ten, že ač byly Octavie v naprosté převaze, tvořily menšinu problematických aut. Většina Octavií prostě "bez keců" odjezdila své tři roky a šla pryč. Většinou během 150 tkm kromě běžné údržby stačily nové přední brzdy a tím to končilo. Podvozky, motory, interiér... to všechno přežívalo bez potíží a odjíždělo pocitově ve stejném stavu, jako na novém autě.
Se***vat tomu dovedly s mírným odstupem ještě Focusy, ale třeba, Opely, Peugeoty a Renaulty vykazovaly jak větší nároky na údržbu, tak i víc opotřebení (brzdy, podvozky) a víc potíží. Nemluvě o tom, že zatímco uklizená Octavia při slušném zacházení po té době vypadala a jezdila takřka jako nové auto, na ostatních autech byly km znát o poznání víc. O interiéru platí to samé. V Octavii vypadá o poznání chudší, ale ve finále se v něm funguje o kus líp a vydrží víc.
Další podstatný fakt je ten, že Astra, 308 ani Focus prostě 4 velké chlapy důstojně neodveze, Octavia s tím nemá potíž.
Jinými slovy, u rodinného auta, které si podržím max. 5 let během kterých najezdím cca. 100 tkm, to není nic k řešení. Raději ušetřím na ceně nového auta (a to výrazně), ale celkem rozumím tomu, proč je Octavia u spousty fleetů výrazně preferovaná (a to nejen v ČR).
P. Vaculík by měl přestat sledovat pořady typu: Pošta pro tebe, Výměna manželek apod. Už se to na něm projevilo a zahrnuje nás dementíma článkama o paní, která v Oct 1.6 TDI jen trochu šlápne na plyn a hned tam má 160...
Ale houby. Vždyť nejezdi dálnice. Takze 100- 120 na okresce je svižně, tedy ta spotřeba je naprosto reálná. Jen neni za tech 200tkm, protože počítač se pravidelně sám nuluje.
Všechny popisované závady motoru se týkají druhé generace. Třetí s tímhle žádné potíže neměla. Chtěl jsem tím říci tohle:
1) nejsem žádný velký fanoušek Octavií ani Škodovky. Když jsem si před necelým půl rokem vybíral auto, vypadla Octavia z výběru hned na začátku.
2) za dobu více než deseti let, kdy jsem u oné firmy pracoval, jsem viděl spoustu fatálních závad na skoro nových autech. A nevyhýbaly se ani Octaviím, ale pokud se to hodilo do statistiky, pořád z toho právě Octavia vycházela nejlépe - míněno druhá i třetí generace.
3) všechny důležité závady během oněch 3 let a 150 tkm Škodovka řešila garancí nebo aspoň kulancí na materiál. Nepomatuju si případ, kdy by od toho dala prostě ruce pryč. Což třeba u nejnovější generace 308 a tekoucích tlumičích po roce a 60 tkm neplatilo - "běžné opotřebení a jestli se vám to nelíbí, jde se k soudu". To samé vyjádření ohledně zoufale pískajících destiček, které ale ještě zdaleka nebyly sjeté. U stejného auta mmch. odešel centrální displej, přes který se ovládá i klima = přes týden jezdilo bez radia, navigace, HF a možnosti cokoliv nastavit ohledně topení. Tak dlouho trvalo servisu, než dodal nový modul. "Auto jezdí, takže náhradní vám nedáme." Podotýkám, že šlo o vyjádření dovozce. Neříkám, že Peugeot je *. Řada dalších jezdila v pohodě, a sám teď jezdím autem od PSA, ale přesto to poměrně výstižně ilustruje jak se k tomu tak či ona automobilka staví.
Ano...Renault Laguna II dci . Tam se měnily nápravy a silentbloky a turbo. Na druhou stranu, v rodině a okolí byla i koncernova auta včetně Skodovek, co měla stejně , nebo i horší opravy v nižším nájezdu. Nevidím tam tedy extra rozdíl.Navíc nápravy jsou do velké míry závislé na stavu silnic a stylu jízdy.
Z Italů akorát u kamaráda Stilo JTD a to bylo řádně zhuntovane jako sluzebak a cca 230 tisic a jezdilo. Nechovali se k němu vůbec hezky
Pokud jde o mě, ten článek není špatný. Pořád na tom někdo nechal o pořádný kus více novinářské práce, než na týdenním testu nového auta nebo na přepisování tiskovek. Že vzali Octavii, to mi přijde logické. Je to dlouhodobě nejprodávanější auto v ČR, tudíž asi zkušenosti z dlouhodobého provozu budou zajímat mnohem víc lidí, než třeba zkušenosti s Focusem.
Mé zkušenosti s Octavií III:
bylo to čtvrté auto ve firmě po třech O II. Na každém jsem během cca 3 let natočil kolem 150 000 km. Na každém autě jsem řešil min. 2 garanční závady, i když povětšinou to byly drobnosti. Obecně přístup servisní sítě není žádná sláva, ale nakonec jsem se dobral svého.
Na straně druhé, až na jednu výjimku pak ta auta sloužila bez výrazných problémů a když mě po třech letech opouštěla, byla ve vzorném stavu bez nutnosti nějakých zvláštních investic. Octavia ve mně, celkově zanechala pocit dobrého pracovního auta o kus solidnějšího než zbytek konkurence, nicméně za vlastní peníze bych si ji při současných cenách nikdy nekoupil. O tolik lepší se mi nezdá.
Ja myslel ze se oslavuje třeba půl milionu km, ale u oktavky je vlastně i tech 250 na oslavu bez výměny motoru. Ja mam od nova najeto na fordu 400 tisíc a nikoho to nepřekvapí. Jen u skodovky se z toho udělá událost století.
Včera v noci jsem měl taky první blízké setkání s Kodiaqem. Asi 10 vteřin mi vypalovala zrak jeho Full LED světla plným výkonem, po zbytek cesty jsem sotva viděl. Doufám, že to neměla být demonstrace automatického přepínání dálkových, to bych doporučoval urgentní svolávačku.
Teď jsi uhodil hřebíček na hlavičku... Jak jsem ho jednou potkal, tak z mého výškově normálního hatche mi to opravdu připadalo jako maximálně zvedlý Range, akorát, že tomu autu z Británie to sluší mnohem, ale opravdu markantně víc... Takže "majestátnost" má, ale nějak špatně poskládanou a ve finále mi to připadá jako ty nepovedené repliky ala lambo... [odkaz]
Člověk se o auto taky musí umět starat, taky nemám rád kecy tohodle typu. Když si koupím bazarový auto, tak ho musím dát do pucu a ne že budu čekat, až se na něm něco vy*ebe a pak o tom budu psát na netu :-!
Ked som minuly tyzden isiel do BA a spat, stretol som ich asi 10, a kupodivu, tak ako vacsina pred FL vidiet vacsinu s priplatkovymi svetlami, tak tieto boli vsetky na zakladnych, kedze LED im svietilo iba na krajnom boku vonkajsich oci, nie po spodku oboch oci... tak teda aspon myslim ze to boli zakl.verzie svetiel. mimochodom, zozadu nespoznas ze je to Facelift verzia, zadne svetla su bez zmeny aj optikou.
Je to jednoduchý, záleží na dispu. Žlutý auta směj na štafl, ostatní barvy ne - takže dispečinky, který mají štafly, preferujou žlutý auta.
Vzhledem k transformaci taxislužby probíhající poslední dva roky ale význam štaflů klesá a tím ubejvá i žlutejch aut.
Každopádně teďka pozor na bílý Superby II a III lift, hnědý Astry kombi, bílý Kie Optimy a Carens, drtivá většina, co se v příštích pár měsících objeví v bazarech, budou extága.
Mně u Itala do 150 tis. umřel skoro komplet podvozek od uložení tlumičů, přes pružiny až po poloosy, a Fabia HTP s 95 tis. jezdí skoro jak zamlada. Holt individuální zkušenosti jsou různorodé.
Článek je pro me zajímavý v tom ohledu, že OIII tady bývá označována za symbol kvalitativniho úpadku. Ja osobne si myslím, že předchůdce možná spolehlivosti překoná.
Nezapominej, ze se koukas na spatne vyfoceny holobyt v nevhodne barve. Pokud to budes srovnavat s promo fotkami nove verze, tak to neni uplne objektivni. Octavka pred fl. na 18" vypadala skutecne trochu jako audi, zatimco ted vypada jako laciny sedan pro vychodni trhy.
Řekl bych to tak, že Škodovka určitě umí dobře pracovat s fleetovými zákazníky. Na druhé straně, kdyby ta auta za nic nestála, mohli by se s podmínkami přetrhnout a moc platné by jim to nebylo.
Hmm, známej známýho má známýho a .....
Takhle se to asi nedá brát. Já třeba znám lidi,co maj, nebo měli francouze či itala s více najetými kilometry, než je 250t a byli naprosto spokojeni, žádná fatální závada.Stejně tak vím o člověku, kterej po zkušenostech s opravama svýho auta říká Fiata už nikdy. Ale to samý můžu říct o Škodovkách, mám kámoše, kde maj v rodině ve třetí generaci jen Škodovky a nedaj na ně dopustit a dalšího, kterej má s touhle značkou smutnou zkušenost.
Takže objektivně bych se měl asi všem vyhejbat oblukem a možná si pořídit nějakýho Tráboše.Pokud teda nepotkám někoho, kdo s ním má špatnou zkušenost třeba z cesty na dovolenou do Jugoslávie ;-)
Dneska je to zkrátka asi víc o štěstí na vyrobenej kus , ale taky asi o tom jak s autem zacházíš a jak se o něj staráš.
dnes som prvykrat videl cerveny kodiaq v reale v premavke ked som sa vracal z PO ... vyzeral ozaj stylovo a neokukane ... to auto je maso... neskutocne maso..... skoda ma zarobene :yes:
este som zvedavy kedy uvidim tu faceliftovanu octaviu so 4 ocami... ale aj jej by mala cervena moc seknut...
1) 150 tkm bez poruchy tak docela samozřejmé není. Ani u té Octavie ne.
2) Není to "story", ale dlouhodobá statistika. Nikde jsem nepsal, že Octavie byly bezporuchové.
- Několik kolegů v dobách 1.9 TDI zůstalo stát na silnicích s vysypaným turbem (jednou to sebou vzalo i motor)
- na 2.0 TDI CR se jednou nebo dvakrát rozpadlo čerpadlo a vzalo sebou vstřikovače
- na mé OII se jednou ve 130 tkm přidřelo turbo i kompresor klimatizace současně
- u každé OII (3x) sem reklamoval volant nakřivo hned po převzetí auta
- jednou prasklé plexisklo palubky
- jednou se měnilo celé světlo, xenon - OIII
Takže ne, Octavie opravdu není bezchybné auto. Dlužno ale říci, že to je seznam poruch řádově za deset let a desítek aut. Všechno bylo pokryté zárukou.
A přesto všechno pořád platí, při naprosté početní převaze ve fleetu byly problémové Octavie v menšině oproti ostatním.
Moje zkušenost s motory TDI (zatím celkem cca 950 tis km) je ta, že po zajetí motoru (tedy po cca 60 tis km) se spotřeba oleje snižuje. U nového motoru tak litr na 3 tis km, po prvních 100tis km cca litr na 8 tis km, takže do výměny oleje se dolévá jednou. U 300tis km motoru cca totéž.
Horší je to u motoru Fiatu, či PSA, kde olej neubývá, což je jasná známka jeho ředění naftou. Jenže to zdejší frikulíni nechápou a vychloubají se, že jim olej neubývá (pokud se rovnou jeho hladina nezvyšuje...)
Už jsem Kardiaka párkrát předjížděl a přehlédnout na cestě fakt nejde. Není to ale jeho designem, který zrovna neoslní, ale tím, jaká je to už velká potvora.
Ale jo, co by nove auto nejakou dobu nefungovalo. A pravdou je, ze po 200-300tkm vypadaji na prvni pohled vetsinou stale slusne. Coz se o uplne vsech znackach rict neda. Ja spis vidim otazku, zda v tom chce nekdo jezdit.
No zrovna HTP bych tady raději neříkal 8-s. Jinak slušné auto, i když na tom podvozku je taky třeba co chvíli vyměnit tyčky, klidně co 40t km, naprosto spolehlovostne zabíjí...a to ještě nemáme 200t a reznout začala taky před koncem záruky...
Když se zamyslím nad budoucností toho jakože drzaku, tak 350t km s ní nedojedu jako s proklinanou Lagunou II 2001...a to pořád dále jezdí
U nas ne ale treba ve Fracii jezdi hodne sluzebnich dCi, navic ty vzdalenosti proti CR jsou astronomicke, takovy je potom i najezd tech aut, jenomze udrzovany Francouz je neprodejny za dobrou cenu, kdyz Francouz nebo ital, tak jedine levny, jinak za stejnou cenu jdou lide radeji do Nemce, protoze predse Nemec musi byt lepsi.
Měl jsem stejný problém. Ještě nedávno jsem se na fotky OIII FL nemohl podívat, aniž bych neřekl křivého slova. Tento týden jsem byl ve Škodovce pro bauset a na salonu jsem si pak prohlížel faceliftovaný kombík v modré RS metle ve vyšší výbavě. Náhodou, pokud má FL tmavší barvu a příplatková světla, nevypadá tak katastroficky. Na saonu nebyl k vidění ale model s obyč světly, abych si udělal ucelený názor. Nicméně jak píšu, zas takové drama a negativní pocity ten FL v reálu nepřinesl.
No alespoň tu nohu na spojce si nevozit je takovým základem každého řidiče. Jinak az na to ruční myti tam není nic co by otravovalo a stalo něco navíc.
Tak nevím jak jsi to myslel s tím úvodním příspěvkem. Tady popisuješ něco jiného. Lehké závady odstraněné v záruce. Na druhé straně 130 tisíc a přidřené turbo. Nerozumím, přidřené turbo mi jako banalita nepřijde. Kamarádka má Peugeot 306 najeto 340 tisíc. Výměna kosti, spodních závěsu (kulové čepy), levé ložisko v předním kole, tyčky řízení, v 320 000 spojka a to je vše.
Ano můžete si kombinovat i různé barvy na potahu na míru. Kupoval jsem je přes autohotarek .cz, protože tam to vyrábí ručně a kvalitně. Čekal jsem na ně cca měsíc, mají tam dodací lhůtu kolem 5 týdnů. Přece jen se dělají ručně.
Já ovšem hovořím o motoru který má na kontě půl milionu km. Tedy stav kdy slavné Š120 měli zasebou 5x GO motoru.
O motoru který dost velkou část toho nájezdu poháněl plně naložené auto případně i s vlekem.
Když napíšete že za interval 15.000km dolijete zhruba půl litru, nikdo se nad tím nepozastaví, půl litru to je přeci v pohodě. Zhruba 1,5l u dvojnásobného nájezdu už je ale problém? Vždyť je to prakticky to samé.
A jak jsem psal osobně s žravostí oleje u TDI motorů nemám žádný problém. Používám už čtvrté TDI 1x1,4 2x1,9 1 x 2,0, a u žádného jsem olej nedoléval dříve než kolem nájezdu 400.000km. Ani v rodině nevím o nikom komu by TDI motory žraly olej od začátku.
pánové, nechci se plést do odborné diskuse, nicméně to, že Octávia v dieselu vydrží čtvrt mega se dalo čekat. Já mám fabii v benzinu, mám na ní 350 a jezdí jako nová. Mě by ale mnohem více zajímala zkušenost po čtvrt milionu s litrovýma malorážkama............
hm to jsou tve domnenky. Ve firme jsme meli zhruba 70aut vse skodovky Superby a Oktavky v nafte. Nepamatuji naky vetsi problem s motorovou casti u techto najezdy byly 250-350 000km. Servis vse jak ukazoval pc zhruba po tech 30 000km. Zijes v bludu.Spise obcas prevodovka stavkovala. Kdyby to mel vyrobce dobre spocitany, tak nedava zaruku do 200 000km nebo dokonce bez limitu km na 3-5let. Pokud vim neexistuje zadna seriozni studie, ze kdyz budes menit olej po 15 t a ne predepsanych 30t km budes mit zivotnost motoru vetsi.
téma oleje - nejlepší hospodské téma všech dob.... jakmile vidím škatulkování alá syntetika polosyntetika a minerál, je hned jasné že jsme v socialistické škole..... a netřeba to dále komentovat..... Dnes už je situace úplně jiná....
K tomu stačí říct jedno, výrobce udává rozsah použitelných olejů. Viskozita neříká nic o olejovém základu a většina olejů jsou dnes díky vysokým nárokům velmi podobné. nemluvě o jejich vzájemné míchatelnosti, která dříve nebyla možná.
Ano, hlavně je důležité si říkat že je to normální.... Všichni máme německé motory, proto je to normální.... Ale 1,5l na 30tisíc vážně není obvyklá hodnota...... To že VW uvádí že je i spotřeba 0,5l oleje na 100km v pohodě je zarážející... Ovšem je to i zjevná strategie spojená s longlife oleji... Longlife jsou proto, protože do garanční výměny už ten olej prakticky jednou doliješ celej... Pořád ho novou směsí regeneruješ..... Škodovácké dízly s jejich olejovou žravostí mne vždy fascinovaly, nemluvě o žíznivých TSI motorech...
Ale ano abych nebyl hnidopich, spotřeba 1,5l na 30tisíc je opravdu v pohodě.... jsou sice auta co si pápnou v takovém nájezdu klidně i jen půl litru až litr, ale jsou i auta co sežerou za 30tisíc litrů 5...... Rozhodně ale žravost oleje nevnímám za příznivou, a tohle téma je doménou VW motorů..
Tak to já u svého původního auta to měl stejně, tím že jsem hodně lítal dálnice, tak si to něco málo vzalo, ale stačilo zpomalit na 130 a nebralo to skoro nic.
1.6 ujde i na dlouhou cestu s rakví a 4 lidech. Jen je fajn koupit lepší naftu. Jinak úplně v poho. 2 litr na předjetí a má 6. rychlost, jinak žádná sláva. 4x4 fajn podvozek, spotřeba o Litr větší. 1,6 81kw naprosto cajk.
Prostě užitná hodnota třeba dvouletý z autobazaru, v těle okolo 40 je dobrá, koupíte za 350 a jezdíte ještě tak do 140, kdy prodáte výměnou zase do áček za jinou, co má tajy dva roky. Jinak jsou případy kdy to auto najede 300 ale to už je jakýkoliv moc starý..
Chtěl jsem jen dodat, že za stejné peníze koupím pěknou ojetinu Ford Mondeo 2.0 TDCi a to je jiná písnička, jak jízdními vlastnostmi, tak spolehlivostí, tak odhlučněním.
Holt VW Group už nepatří dávno na špici spolehlivosti...
Renault Laguna II 2006, 1.9 DCi - najeto 402000km. Měněna jen spojka, zadní torzní tyč, karta(nemá klíč) a motorek do pravých předních dveří, jinak jen spotřební věci.
Původní je turbo, vstřiky,FAP, motor, převodovka(6 kvalt) atd. Auto bez koroze.
Tohle se novodobým Oct III 1.6 TDI nepovede ani náhodou. Minimálně vstřiky a FAP trpí nižší životností :-)
O tom ale vůbec nemluvím. Moje oči ho prostě přejdou jako "nějaké velké SUV"... A zejména v tmavé barvě zcela zmizí v záplavě všech dalších stejných velých SUV.
Výrobce má moc dobře spočítaný, že při výměně oleje po 30tkm dojde ke kritickému opotřebení motoru až po záruce. O žádných tisících inženýrů to není.
Komu na svém motoru záleží, mění olej dřív.
Ono je něco jiného jezdit po městě a každých 5 km to chcípnout a znova studený natáčet, nebo jezdit převážně dlouhé trasy na jeden start nebo jen s krátkým přerušením. Potom tech 30 není problém. Ostatně auta koncernu VW, nevím jak ostatní značky, si ten počet km podle nepříznivých jízdních podmínek samy zkrátí.
tak pochopil som to takto: najojazdenejšie sú ľahko cez 200 (rozumej ostatné sú zánovné), sú na svoj vek v perfektnom stave (rozumej ostatné jak nové). No nekúp to. Niečo mi hovorí, že naopak najmenej jazdené má cez 200. Zaujala ma info, že motor pri 1200 otáčkach duní, ale prečo by mal niekto radiť v 50 štvorku na 1200 otáčok? Aj keď je to dízel, veď na trojke musí mať nejakých 1500/1800 a to je total v poho.
Možná ironie, ale za mě skutečná realita. Design kodiaka je natolik nevýrazný, že mi to auto v provozu prostě splyne jako něco, co tu už jezdí deset let...
To ne, koukám jak na auta, tak hlavně na SPZky. S přítelkyní soutěžíme, kdo uvidí vyšší SPZ z našeho kraje a na jakém autě vlastně je. Zatím vedu já s 1TE... které už jsou poměrně časté. Dokonce se mi zdálo, že jsem na starším Porsche 911 vidět 1TH... ale to jsem se mohl přehlídnout, taky mi to mladá nevěří >:D
To není zdaleka jen o slevách. To by bylo obchoddování z dob pravěku. Fleet management dnes stojí na spoustě dalších věcí. Např.:
- garantovaná úroveň servisních služeb, podmínky poskytování náhradních vozidel, hustota servisní sítě, úroveň asistence, průměrná doba servisního zásahu
- přístup k řešení garancí a kulancí
- garantované náklady na údržbu, servisní smlouvy
- garantovaná odkupní cena
- telematické služby
...a hafo dalšího
Je potřeba si uvědomit, že v klasickém fleetu za krátkou dobu to auto vygeneruje spoustu dalších provozních nákladů. A vůbec nejdražší jsou případné prostoje. Když je např. kvalifikovaný obchoďák s platem na dvojnásobku průměru na týden uzeměn díky nefunkčnímu autu, je to pro firmu často mnohem dražší, než samotné náklady na opravu auta jako takové.
Takže pokud dodavatel nabídne řešení s dostatečně vysokou přidanou hodnotou, firma často klidně akceptuje vyšší vstupní investici. Fleet management je obecně poměrně sofistikovaná záležitost. I to je důvod, proč spousta firem raději přechází na operák. Samotná auta ji sice ve finále vyjdou o něco dráže, ale pokud si vybere správnou kalkulaci a dobrého partnera, ušetří spoustu starostí a min. jedno kvalifikované pracovní místo.
Skvely motor ten 1.6 TDI...EGR ventil meneny pri 43 tisic a teraz znova pri 74 tisic km.Do 250 tisic km to vychadza este na nejakych 5-6 vymen EGR ventilu...
Teď jsem měl 2x cestu do Karviné a čtyřoček tam jezdí plno, za to Kardiaka jsem nepotkal ani jednoho... Vlastně na silnici jsem ho viděl snad jen jednou, čtyřočko potkávám prakticky denně, jeden obchoďák od nás z města si kupuje vždy nejnovější octavii jako jeden z prvních kupujících už několik generací - bílou v kombíku a prakticky v základu.
Nevím, todle dělají nejspíš obchoďáci co jezdí stylem z cizího krev neteče za dva roky mám stejně nové tak co bych to nechal ohřát apod. . Prasata, jdednoduše řečeno.
Víše zmíněné s půlmilionem byla 1,9TDI, olej si začala brát někde kolem 385.000km jinak celý interval do té doby bez dolévání. Nyní jezdím s 2,0TDI aktuálně najeto 175.000km, servisní interval 30.000km a olej nedolévám, prý tam při výměně chybělo něco kolem 0,5l.
Hladinu oleje pochopitelně čas od času kontroluju, nečekám na to až se na palubce rozsvítí upozornění.
Žere olej přiměřeně nájezdu. Při půl milionu km Vám olej víc nebo míň bude žrát každý auto. Apropo bavíme se tak o 1,5l/30000km. I každej servisák Vám řekne že je to vzheldem k nájezdu přiměřené.
Když budete nový diesel honit po dálnicích na maxima tak tzv. ho "vykouříte" víc. Mám kolegu co se k autu chová jak prase honí to studený, věčně plnej knedlík a do auta se 100.000km dolevá v servisním intervalu tak kolem 4l. Tomu kdo si poté tu zánovní ojetinu koupí to vůbec nezávidím. To ta má s půlmilionem je motoricky v lepším stavu.
Kamarád od nich teď koupil mondeo. Startér zní jak kdyby člověk sypal na jednu hromadu hodně ruznejch kovovejch předmětů. Motor divně cvakal, divnej zvuk v záběru atd atd
A to prej diesel se 160k.......
Právě proto ho zmiňuji. Na podvozku se za 95 tisíc a 9 let neměnil ani jediný šroubek, a že jsem mu dával pořádně zabrat. Jde zrovna o ročník i měsíc výroby, ve kterém docházelo k úpravám nápravy, tak možná proto.
1.9 bezne zere za 30tisic 2litry a ted i nove 2.0d nebo 1.6d zerou stejne, protoze tam jde ridky olej 0w-20 a soucasne je to duvod, proc to tolik neskodi, kdyz vlasne za 30tisic dolejes 30%-40% nove naplne. Maji to hosi dobre promyslene.
Ano potvrzuju, kdyz se snazim a jedu do 100kmh tak je tam 4,7 plus minus dalnice 130 a mesto a je tam 5,1 - 5,2
Stejnym stylem (predstavim si stupnici dieselu a prerazuju pri 2500ot) Astra J Kombi 1.4Turbo: 5,5 (do 100) - 6,5
Tak pro současné majitele je tak malý propad ceny určitě skvělý. Asi to může i ospravedlnit vysoké ceny nových.
Z mýho pohledu - dát za asi nejhorší možnou oktávku totéž, jako za stejně staré mondeo....
Náhodou, 1.6 TDI vychází ještě levně, taková entry motorizace pro ojetou Ofci. Ceny dvoulitrů jsou teprve mazec...ale když je poptávka, tak co by ne, že.
Tak hlavně by se měl zkrátit interval výměny oleje, protože už těch 20 tisíc km je hodně na jede olej... Ideální je 15-20 tisíc na syntetiku a pokud je to polo nebo minerální, tak ještě míň
Mě celkem překvapilo, kolik si moje služební O3 1,6TDI toho oleje vezme. Servisní interval se taky drží na 30t km, tak do najetých 20-ti t od posledního servisu nic a za dalších 10t si vezme půl litru. Dle servisu to je běžný... Ale jezdím 80% dálnice a celkem rychle ...
Tych 200-300 tisic km by dnes malo nabehat bez problemov kazde auto. Samozrejme, niektore diely mozno uz bolo treba vymenit, podla sposobu jazdy (tlmice, silentbloky, atd), ale inak to nie je taky nabeh, aby bola nutna generalka motora...
Ale ked som pri tom, naozaj rad by som videl octaviu s 1.0tsi, ktora ma nabehane tiez tych 250tisic km. Rad by som ten motor rozobral a pozrel sa, v akom stave budu valce, piesty, kruzky, ventily a loziska...
Ako hezka story, ale aby som sa vytesoval ze auto zvladli 3 roky a 150tis km??? To snad musi dat takmer kazde... pokial clovek nema smolu na kus (ako sme mali my na oktaviu, viz uplne prvy prispevok)
Normalni mechanik ti rekne, ze je vymena po 15 tisicich.
A vyrobce ti rekne, ze vymena je po 30tisicich. Protoze automobilky co si plati tisice inzenyru jsou uplne blbi a chteji platit jen tak zarucni opravy. Zatimco tvuj mechanik chce vydelat na svem nazoru aby zkasnul dalsiho joudu co mi bude bastit tyto reci o nutnosti vymeny oleje. Jezdim po 30t intervalech 10 let a zadny problem s vw, audi, bmw. Drive byl servis interval i 50t km u VW a zminili jen kvuli tomu, ze plno klientu se neveslo do limitu 2 let a 50tkm.
Plně s tebou souhlasím. Máme v rodině dvě auta a to Opel a Škoda, takže postoj k závadám můžu porovnat. Škoda s minimálními problémy, ale Opel je děs. Formulace "Opel Adam Gmbh si vyhradil právo tiskových změn v návodu" je v servisech běžným zaříkávadlem na pomalu vše co reklamuju.
No ja taky netvrdim ze to s nima nejde najet. Ale ital i francouz od 200 tkm dal jsou uplne jiny auta nez novy. A to uplne bych zduraznil. Ta mira opotrebeni, osoupani a rozvrzani vseho je dost tragicka. Na rozdil od vetsiny nemcu a s nimi spriznenych znacek.
vzdy som tvrdil ze rapid je krajsi ako octavka .... mne tato octavka pripomina nejaku staru A4ku z konca 90 rokov... ale nastastie facelift to zlepsil a posobi uz konecne fajn dokonca az stylovo.. co octavia doteraz tento pocit nezazila :yes: