....by si zde doopravdy zasloužila alespoň základní popisky snímků, ale asi to je moc práce. 8-s
Je to marný, je to marný, je to marný.... . No, asi to vadí jenom mně. ;-\
Mohli by se toho třeba chopit redaktoři vykřičníkář a otazníkář, stejně už svojí práci trochu flákaj (tady hubené skóre 1:0). ;-)
V textu se o něm píše, je zajímavý, ale v galerii chybí [odkaz] . Zmínku o Jawamobilu [odkaz] postrádám zcela. ;-\
Bylo by dobré připomenout, že nejen první JAWA měla motor napříč (s předním pohonem), ale pan Pilát u Jawy navrhl v polovině 30.-ých let asymetricky motor napříč s převodovkou vedle, tak jak se to dělá dnes. Ale takový průlom nebyl ze strany starého Ing. Janečka (po konzultaci s inženýrem z Wandereru) přijat a p.Pilát ho musel předělat napříč souměrně s převodovkou pod klikovým hřídelem, tak jak to udělal Alec Issigonis za 20 let po něm. Bohužel byly vyrobeny jen dva prototypy, z nichž jeden přežil 2.válku a p.Pilát s ním jezdil do práce. Agregát byl ale instalován do společné prototypové karoserie p. Kejvala, v níž bylo podélé uspořádání Ing.Vykoukala za přední nápravou, takže výhoda prostoru Pilátova řešení byla pryč - naopak: vše podlélně za přední nápravou Ing. Vykoukala zabralo prostoru habaděj - Minor 1. Jeho poválečný Minor 2 měl zase podélně vše před přední nápravou.
Minor II se vyvážel a vyráběl v licenci v 25 zemích světa. Jeho základ posloužil i pro první SAAB. Měla to být licence, ale výroba Minoru mezi tím skončila a licence se nedokončila. Viz dále:
Na Minor III nebyly výrobní kapacity, protože už výroba Minoru II byla přemístěna do Letňan (proto už ne Jawa, ale Aero), aby nakonec ustoupila licenční výrobě první ruské (sovětské) proudové stíhačky MIG 15.