Nová generace Civicu sedan se nebude podbízet nízkou cenou, raději vsadí na bohatou výbavu. Už v základu má adaptivní tempomat nebo vyhřívaná přední sedadla.
Honda dělá všechno pro to aby z Evropy odešla úplně. Za nižší cenu než civic v nižší střední je k mání třeba nový Opel Insignia s 1,5 Turbo o třídu výš. Navíc jako praktičtější liftback. Cenovou politiku Hondy v poslední době skalní fanoušci značky prostě sami neutáhnou a touto cenou nové nezískají. Kdyby to auto bylo aspoň krásné, ale ten zadní převis je snad ještě větší než měla Octa 1 gen.
Jako... já nevím. Motor je jasná věc, ale dát šest kil za auto s gumovým volantem a halogenama... to asi ne. A LED světla jsou až v Executive za 715. Za mě pořád liftback ve Sportu.
Píšeš "proti přetučnělé Oktávce" - vzhledem k tomu vymezení jsem odvozoval, že ti Civic připadá "nepřetučnělý". Jestli jsi to tak ale nemyslel a srovnával jedno přetučnělé auto s jiným, tak jsem to špatně pochopil.
Ani se ti nedivím, Corolla je sázka na jistotu a poslední generace po faceliftu vypadá pěkně (tedy v měřítích Toyoty), nemluvě o velmi vstřícných cenách. ;-)
Pokud se ti zdá na Oktávce něco štíhlejšího, tak fakt nechápu – asi si měl hodně času si na něco takového zvyknout… jinak mi nejde do hlavy, jak takové tvrzení může někdo vůbec vypustit… zvlášť v kontextu se vzdušně střiženým civicem. Zvlášť ta obtloustlá oktávčí záď mi přijde snad ještě šerednější, než bývala např. u Renaultu Thalia.
To auto je fakt obrovské a taky vypadá dost bachratě. Dost s tím pak kontrastuje tan futuristický zadek. No, můj šálek kávy to rozhodně není, ale celkově vzato to podle mého názoru vypadá o něco líp než hatchback. :-!
Pak jsem tě pochopil správně a stojím si za svým původním komentářem.
U Civicu není problém převis jako takový, ten jak píšeš není nijak extrémní. Problém je designové ztvárnění, masa plechu nad kolem, komplikované tvary, poměr výšky a délky auta. Na fotkách jsou 17".
Z mého pohledu vypadá Octavia výrazně štíhleji, hlavně díky méně komplikovaným tvarům (rovná linie oken např.)
[odkaz]
Jestli bych uvažoval o téhle třídě, určitě by byl v hledáčku. Já vím, symetrická Octavie to není :-) ale právě proto. Tyhle fotky jsou slabší, souhlas a krom hezčího zadku se mi i více líbí tolik diskutované nárazníky (plástve v nich) ;-)
Sedan sa podľa mňa dal spraviť opticky ľahší, pri tej celkovej dĺžke určite. A pri týchto tvaroch, keď kufor klesá v podstate v rovnakom uhle, ako sklo a naviac je veľmi krátky, to už mohli spraviť ako liftback; vizuálne by to vyšlo rovnako ťažkopádne, ale aspoň by tam bola pridaná hodnota využiteľnosti.
Ja síce netvrdím, že Octavia má otpicky štíhlejší zadok, ale z môjho pohľadu si môžu ruku podať, sú na tom rovnako, u oboch je ten zadok jednoducho veľký a trochu ťažkopádny. Ako píše Emel, Octavia aspoň zbytočne nepriťahuje na tieto partie pozornosť, ako to robí Civic prekombinovanými tvarmi.
Tak zas ono corolla má úplne iné motory (benzínový vlastne len jeden 1,6 atrmosféra oproti turbeným 1,0 a 1,5 v civicu) a koncepčne zastaranú jednoduchú zadnú nápravu. Ak ti toto vyhovuje, corolla vie potešiť.
Bez pláství je to lepší, to určitě. Víc se mi ale líbí černá maska než chromová, což je teda asi dané výbavou. Zadek u sedanu se mi zdá z fotek horší, ale spoléhám na Ozzmanův efekt :-)
Jasně, Elegance nebo Exe vypadají líp. Šest kil to je teď, koukni na hatch, ten je po pár týdnech prodeje, je - 40.000 Kč. Dá se tedy předpokládat, že padne i sedan, hm? A pak už cena vypadá jinak.
Ano, je to taky víc než 15 let, co mi Hondí sestavy výbav někdy nedávají smysl, tady tuplovaně. Tohle auto v Exe nebude nikdy lidové, souhlas. S mým rozpočtem bych stejně dosáhl na Eleganci a končím :-)
Trošku narážím na výše plynoucí diskusi, která kritizuje optickou těžkost zádi, která ale ve srovnání s mnohem větším a opticky těžším převisem Octavie zdaleka tak hrozně nepůsobí. A to navíc tahle fotka je s relativně malými koly, což u Octavie udělá ještě příšernější vzhled...
A vzato úplně do důsledku, dnes moc "lehce" působících sedanů a liftbacků není. :-( Tohle je ještě z té lepší poloviny.
Otázka jak se to porovnává, já měl možnost ozestovat insignii na delší trase a rozhodně mě neoslovila. Neříkám že je to špatné auto - za spolu strávených cca 3tis km je pro mně šedým průměrem - prostě nenadchla.
I dnes mají některá auta mlhovky v hlavních světlech. I když jim tedy říkají myslím pro každé počasí, ne vyloženě mlhová. Měl by to být režim potkávacích LED. Kdysi jsem četl, jak by to mělo fungovat.
Uvidíme. Tahle promo fotka je hrozná. Nejde ani tak o srovnání s Octavií, to jsou prostě jiné světy a ta má navíc teď mnohem vážnější designový problém než je zadní sloupek. Ale pokud si dám vedle sebe hatch a sedan z profilu, je to za mě naprosto jednoznačně ve prospěch hatche. Ten je mnohem přirozenější, linie sedanu na mě (pořád z té fotky) tolik nefungují:
[odkaz]
[odkaz]
Ta fotka, co jsi dával nahoře, je lepší... stříbrný kliky jsou na červeným autě ještě horší než na modrým.
Jinak kola hezký... taky +1" šířky a +5mm offset proti sérii dělaj svoje. A na obou je vidět, že na normální fotce (tuplem v červené) ty prolisy tolik neřvou.
Tohle je pro mě naprosto v pořádku: [odkaz]
Proporce, základní linka, všechno hezky na svém místě.
Civic si počkám naživo... spousta věcí záměrně vypíchnutých na tom renderu bude v reálu více splývat a méně bít do očí. Já bych si nakonec asi splácal takový Civic, že by se mi líbil - v zásadě HB, s přední a zadní maskou bez pláství ze sedanu, s černou maskou a s klikama v barvě vozu (chromované kliky, to už jsem doufal že na kompaktu neuvidím). 1.5T Sport.
No výhoda mlhovek je, že jsou uložené nízko a svítí víc rovně. Čím výš je světlo uložené, tím víc se odráží od té mlhy zpátky. Taky svítí víc do stran. Ale jinak si taky klidně umím představit auto bez mlhovek...
Kdyby to melo 1.8 (a dokonce 5st prevodovku) tak to bude sice teoreticky drzak, ale stejne vsichni pujdou do diselu, pretoze ten ma turbo (zatah, nizsi otacky na dalnici) a jako bonus i nizsi spotrebu.
Keď ti mám pravdu povedať, hmlovky mám na corolle a žeby mi nejako v hmle pomohli, tak to som si nevšimol. Možno protiidúcemu vodičovi, ale keď je hmla tak zapnem stretávačky, denné ledky svietia tiež a keď mu už toto nepomôže aby ma zbadal, tak hmlovky áno? ja ti neviem, mám pocit, že to je už len dizajnová záležitosť.
Koža na volante by mala byť samozrejmosťou, dávať ju len do najvyššej výbavy mi príde vcelku ako vtip. Síce hodne nepodarený, ale vtip. A to nielen u tejto značky výrobcu automobilov.
Adaptivny tempomat v zaklade ale kozeny volant a predne hmlovky az v Elegance? ;-\
Kazdoapdne dizajn ovela lepsi ako pri HB ale tie vzpery v kufri?? Pri cene co za to chcu si to mohli odpustit. Auto teda pekne ale za 660 v Elegance s metalizou si kupim radsej viac auta u konkurencie.
Mazda 2 nikdy nebyla levná sranda, tuším se dováží z Japonska a to u malého auta cenu ovlivní...Civic je vlastně lokálním produktem, byť Británie bude také spíše dražším místem pro výrobu.
sice papierovo ano ale v praxi dostavas uplne podobne vozy ;-) ... zeby honda nejako drtila v niecom corollu no neviem... plasty neolizujem.. na limite nejazdim... beethovena nepocuvam... ani nejako na spotrebu nejazdim... ale chapem co chces povedat... honda si svoju kvalitku nechava dnes uz pekne zaplatit... mne pride ze sa aj mazda dnes uz hodne cenami dost zdvihla... ved mala 2ka bez problemov je drahsia ako bezny ceed alebo megane... sam som ju obzeral ale za 13-14 litrov uz ozaj moze mat clovek ine vozy ako male auto typu jazz alebo mazda 2...
nikdy neboli o nejakej lacnej cene ani co najlepsom pomere cena/uzitkvoa hodnota ale tentokrat mam citak ze s tou cenou to uz vazne kusok prehanaju... pritom honda v eu potrebuje hlavne predavat... a nie machrovat cenou... tak neviem...
jazz je defakto drahy ako ceed... za cenu civica sedanu sa da kupit tiez uz o triedu vacsie auto... ako ok... honda je kvalitka... ale s takymito cenami ake vidim to asi dlho v eu nevydrzia.. zatial to vyzera ze robia vsetko preto aby nenapadne z eu casom odisli... ved accord nam tu uz skoncil... a necudoval by som sa keby aj civic uz toho moc v eu nepredal v tychto cenach... honda pritom nie je premia tak preco kua drat taketo nezmyselne ceny? jazz v cene ceedu aelbo meganu? civic v cene mazdy 6? to nemoze dlhodobo fungovat proste
Žel Bohu... Modla je modla, ať bude konkutent mít lepší cokoliv, je to zbytečné. Chápu, že člověk může tíhnout k jedné značce, ale až tak... Jsem rád, že nepatřím k davu a nejezdím v Yetině :-)
No... a přitom toho plechu nad a za zadním kolem je více, než u Civicu.
No nic... v škodazemi to fakt nemá smysl řešit. Ale zase jsem poučený, příště už tu nic podobného psát nebudu, nemá to smysl.
>:D Ještě to musím svést na jinou barvu a taky jsem na to koukal v kontrastu s "***atým" HB >:D Takže když se ti to nebude líbit, tak mne neber vážně >:D
Já jsem měl tu čest naživo, byl v tmavé barvě, nějaká šedočerná a ta nesymetričnost hodně zanikala. Přiznám, že auto by sneslo větší kola ( ten kus, co jsem viděl měl stejná, jako na fotce a i na živo by to o palec větší sneslo).
Jako sportovní sedan nižší střední s 1.5T určitě zajímavé autíčko. Defakto moc konkurence v EU nemá... Oktávka je lift >:-[] >:D
Souhlas ;-) Koukám na oficiální ceník a o té masce nikde ani zmínka, aby nakonec nebyla jen v chromu. Příští týden jedu na roční prohlídku, takže krom provětrání 1.0T a 1.5T , se schválně zeptám.
neviem ake ma ten civic na fotke disky ale vyzeraju proste male.. a ak su to aspon 17tky tak o nejakej stihlosti kasne tu nemoze byt ani rec... to je proste tlusta kasna jak bejk uz z fotiek .. octavka je podla mna stihlejsia.. len to chce spolocne foto... ved mozno nejaky testik casom bude tak uvidime kto je stihlejsi
Cena sedanu mi i ve výbavě Comfort dává mnohem větší smysl, než třívalcový hatchback v Eleganci. Navíc je jeho design uhlazenější, ne tak do očí bijící (hlavně záď). :yes:
oproti přetučnělé Oktávce vypadá o dost líp.
Mimochodem, nevíte někdo, jak zrušit automatické přehráván videí na auto.cz Na mobilu to je docela na obtíž.