Ekonomika
Ozzman
6
Fordu je asi líto, že Fiesta je jedním z nejprodávanějších aut v Evropě co? >:D
Přejít do diskuze
woody-alien
Jako "závěrečná řeč obhajoby" sice dobrá, ale být porotou, zřejmě bych k ní nepřihlédl.
1. Dospělejší vzhled - no, budiž, nicméně to mezi supermini pro kupce není to nejdůležitější.
2. Základní výbava je možná nadstandardní, jenže u konkurence tedy půjdu o jednu, dvě výbavy výš a pořád jsem pod "cenou od" Fiesty. A pravděpodobně získám i něco navíc.
3. Musíme si zvykat na tříválce - nemusíme, jinde ještě pořád jsou v nabídce čtyřválce, s turbem či bez.
4. EB je bez dětských chorob, zatímco konkurence si tím procesem ještě musí projít. No, jak která konkurence. 1.0 EB byl uveden na trh zkraje roku 2012, 0.9 TCe se začal vyrábět v druhé půlce roku 2012....
5. Atmosférický základ je o deci objemnější než u konkurence...koncern není jediná konkurence. Renault 1.2, Hyundai 1.2, Mazda 1.5, Suzuki 1.2, PSA 1.2 aj.
6. O jízdní vlastnosti se nemusíme obávat. Souhlasím. Za předpokladu zachování těchto cen se ovšem musíme obávat o osud Fiesty v ČR.
1. Dospělejší vzhled - no, budiž, nicméně to mezi supermini pro kupce není to nejdůležitější.
2. Základní výbava je možná nadstandardní, jenže u konkurence tedy půjdu o jednu, dvě výbavy výš a pořád jsem pod "cenou od" Fiesty. A pravděpodobně získám i něco navíc.
3. Musíme si zvykat na tříválce - nemusíme, jinde ještě pořád jsou v nabídce čtyřválce, s turbem či bez.
4. EB je bez dětských chorob, zatímco konkurence si tím procesem ještě musí projít. No, jak která konkurence. 1.0 EB byl uveden na trh zkraje roku 2012, 0.9 TCe se začal vyrábět v druhé půlce roku 2012....
5. Atmosférický základ je o deci objemnější než u konkurence...koncern není jediná konkurence. Renault 1.2, Hyundai 1.2, Mazda 1.5, Suzuki 1.2, PSA 1.2 aj.
6. O jízdní vlastnosti se nemusíme obávat. Souhlasím. Za předpokladu zachování těchto cen se ovšem musíme obávat o osud Fiesty v ČR.
Blue Sun
Za cenu základní pětidveřové Fiesty je Clio s TCe120 a automatickou klimou... pápá, Forde.
maXX_CZ
Jako zrovna porovnani nova fiesta vs nova ibiza snad nemuze byt snadnejsi. Nevim teda kolik ibiza stoji, ale za 350 tis. mam fabii 1.2TSi (ted asi 1.0 TSi) s hooodne dobrou vybavou. O nejakej cliu, nebo riu radsi ani nemluvit. Vzdyt i focus 1.0 92kW je dost pod 400 tisic.
Cena fiesty je hrozna a auto pohledove nic moc.
Cena fiesty je hrozna a auto pohledove nic moc.
woody-alien
Jasně, slušnější základ 63 kW/ 110Nm....tak za tohle by Ford ode mě 337t rozhodně nedostal. To mi nedává smysl ani ve vztahu k přímé konkurenci (např. Clio 1.2 TCe 120 Limited+ je za ceníkových 335t), ale co hůř, ani ve stejné stáji. Viz ceník Focusu.
steny007
No, to je. Za cenu tohoto maloauta koupíš Český sen - SocEdition (Rapid) >:D :yes:
twistedTSD
Pokud, jak někdo výše zmínil, je cílem zastavit reexporty, pak asi lze Fordu pogratulovat. Prodeje v ČR půjdou dolů...jen se obávám, že nejen kvůli reexportům. Sice se očekával nárůst cen, ale 300+ základ za auto bez motoru a bez dveří je docela hustý. Turbo 5dv. nejlevněji za 355? Vždyť i domácí Fabia v nejvyšším stupni výbavy s TSI stojí tuším kolem 320.
Cenová politika českého Fordu je vůbec zajímavá. Fiesta hrůza, indické nedochůdče pro sociální případy Ka+ taky není zrovna za pakatel, svého času Focus ST totální úlet...ale proti tomu Focus vyprodávají za pár korun.
Cenová politika českého Fordu je vůbec zajímavá. Fiesta hrůza, indické nedochůdče pro sociální případy Ka+ taky není zrovna za pakatel, svého času Focus ST totální úlet...ale proti tomu Focus vyprodávají za pár korun.
Ozzman
Nechci ti do toho kecat, ale Fiesta asi nemá sloužit 3-4 lidem >:D Kdyby to byl kombik, tak chápu... Škoda, že není v nabídce silnější 92Kw EB, či klasická stokoňová 1,6 atmo, co má Fokus >:D
woody-alien
1. Souhlas.
2. Bude to potřeba. A to i proto, aby bylo kam "růst" u výbav Active, ST-Line a Vignale.
3. Pořád taktně vynecháváš z relevantní konkurence v současnosti jedno z nejprodávanějších (jestli ne vůbec nejprodávanější) supermini v Evropě - Clio. Ale mně spíš šlo o to tvoje "musíme si zvykat na tříválce". No nemusím, protože nemusím ani v B-segmentu skončit u relevantní konkurence Fiesty, ale klidně u té nerelevantní.
4. Řeč nebyla o tom, jestli je 0.9 TCe omyl, ale o spolehlivosti. A počítám, že kdyby to byl nespolehlivej křáp, tak by se to po pěti letech vědělo.
5. Tohle je kličkování. To, co jsi napsal, prostě není pravda. Tečka.
6. Dá se to předpokládat. I když je to jen další malý soused z Kolína n/R. ;-)
2. Bude to potřeba. A to i proto, aby bylo kam "růst" u výbav Active, ST-Line a Vignale.
3. Pořád taktně vynecháváš z relevantní konkurence v současnosti jedno z nejprodávanějších (jestli ne vůbec nejprodávanější) supermini v Evropě - Clio. Ale mně spíš šlo o to tvoje "musíme si zvykat na tříválce". No nemusím, protože nemusím ani v B-segmentu skončit u relevantní konkurence Fiesty, ale klidně u té nerelevantní.
4. Řeč nebyla o tom, jestli je 0.9 TCe omyl, ale o spolehlivosti. A počítám, že kdyby to byl nespolehlivej křáp, tak by se to po pěti letech vědělo.
5. Tohle je kličkování. To, co jsi napsal, prostě není pravda. Tečka.
6. Dá se to předpokládat. I když je to jen další malý soused z Kolína n/R. ;-)
CHerokee
Spíše jak Brusel námi a ostatními volená zelenorudá levice. Vždy to je o tom, koho tam pošleme.
fOE
Za dobre veci se holt plati. :-) Ale celkove myslim ze pujde jen o narovnani cen CR vs. Zapad kam se fiesty jako i zbytek fordu houfne reexportoval.
EDIT: Navic, kdyz ted detailne ctu i tu zakladni vybavu, tak uz v ni se to auto nema moc za co stydet.
EDIT: Navic, kdyz ted detailne ctu i tu zakladni vybavu, tak uz v ni se to auto nema moc za co stydet.
Nonsens
tak pri menšom aute ani tak nejde o maximálku ako skôr o rezervu. Ak to ledva vylezie na 170, tak ani pri 140 nebude v pohode. Ak to v pohode vylezie na 180, tak 140 zvládne ľavouzadnou.
cape
jasne v tomto mas pravdu...maximalku nepotrebujem , maximalnu akceleraciu som uz prakrat vyuzil :)..
no s tym podtacanim je pravda ze obcas manualne podradim ked vidim ze automat tam drzi nizke otacky ale moc sa to nestava...asi sa na mna adaptoval :-)
no s tym podtacanim je pravda ze obcas manualne podradim ked vidim ze automat tam drzi nizke otacky ale moc sa to nestava...asi sa na mna adaptoval :-)
cape
ako uznavam my sme tiez lahke vahy :-) dokopy tak 120 kg..
hej a suhlasim po rocnej skusenosti by som inak nevyberal..
co sa tyka novej fiesty za mna interier lepsi..exterier zatial horsi..uvidis a nazivo..
hej a suhlasim po rocnej skusenosti by som inak nevyberal..
co sa tyka novej fiesty za mna interier lepsi..exterier zatial horsi..uvidis a nazivo..
cape
mimochodom pozri toto :-) .. ze aj 3 valec moze byt zabava.. a zvuk super
[odkaz]
[odkaz]
iudex
Inak už som si spomenul, odkiaľ som mal tú tézu, že motor končí kvôli emisiám (a myslel si mylne, že z dôvodu nepriameho vstreku): pri predstavení novej Micry, aliančného súrodenca Clia, s ktorým bude budúce Clio šérovať nejakú techniku predstavitelia Nissanu na otázku, prečo tam nie je 1,2TCe uviedli, že kvôli emisiám, lebo TCe onedlho končí, tak nevideli zmysel dávať tam na chvíľu tento motor. Prečo tam ale potom je nepriamovstrekový 0,9TCe, to mi moc logiku nedáva.
iudex
Z hľadiska karbonizácie dielov áno, z hľadiska spotreby nie a o tú išlo Renaultu predovšetkým. A aj podľa testov je ten motor užraný rovnako, ako nejaká 1,2ka, teda žiadna úspora sa nekoná, teda mám všetky nevýhody maloobjemového motorčeka: trasľavý slabý trojvalec, ktorý je úplne bez pary do doby, kým zaberie turbo (a rád skapína pri rozjazde), ale bez výhod downsizovaného priamovstreku. Radšej dolievať nejaké aditívum či raz za čas "vypáliť sadze" než stále trpieť inherentnými vlastnosťami pidimotora.
_MT_
Také jsem si říkal, že je to možná už přestalo bavit. České ceny jsou prostě nízké. Nepředpokládám, že by "na západě" byl takový nárůst. A na ČR Fiesta nestojí.
_MT_
No ano, tříválcový boxer symetrický nebude. >:-[] Teď trochu vážněji. I u řadového čtyřválce máš vibrace způsobené pohybem pístů. Na první pohled se může zdát, že se navzájem vyruší, ale ve skutečnosti mají písty v horní a dolní polovině rozdílnou rychlost (je to dané pohybem ojnic). Výsledkem je, že čtyřválce mají tendenci poskakovat nahoru a dolu. U tříválce není problém v tom, že nemá válce spárované po 180 °. Naopak. Problém je, že v určité fázi jde přední píst nahoru a zadní dolu a naopak. Takže má tendenci se kolébat. Přidáním zrcadlového obrazu ti vznikne řadový šestiválec a tohle se vyruší. Zatímco první tříválec se chce zhoupnout dopředu, druhý se chce zhoupnout dozadu.
Tříválec tedy vhodný je. Hodí se pro vyšší otáčky. S otáčkami jsou u něj vibrace menší problém, nepotřebuje dlouhé ojnice, dá se tak udělat kompaktnější. Proto jsou opravdu dobré v motorkách. Dobře se podle mne hodí i do malého HH (trocha drsnosti na volnoběh není tolik na škodu a přidá na "charakteru" :-) ). Dají se samozřejmě doladit, ale jejich přirozený talent je v tomhle.
Tříválec tedy vhodný je. Hodí se pro vyšší otáčky. S otáčkami jsou u něj vibrace menší problém, nepotřebuje dlouhé ojnice, dá se tak udělat kompaktnější. Proto jsou opravdu dobré v motorkách. Dobře se podle mne hodí i do malého HH (trocha drsnosti na volnoběh není tolik na škodu a přidá na "charakteru" :-) ). Dají se samozřejmě doladit, ale jejich přirozený talent je v tomhle.
3_diamanty
tak 160 da na dialnici v pohode aj felda ked jej das cas ... o to tu ale nejde.. ide prave o pruznost malych turbomotorov a to je to co clovek v reale v premavke vyuzije denno denne ... suhlas... ja pruznost ocenujem pri odpichu z nizkej rychlosti alebo z miesta alebo pri predbiehani ozaj uz kazdy den... ja nenahanam rychlostne limity ale prave pruznost je fakt to co realne vyuzivam.. maximalka cez 180 mi je fakt uplne k nicomu ale chapem ze nejaka ta rezerva v maximalke je aj tu potrebna ...
mne 6tku ani netreba.. aj pri 130 tocim len nejakych 3300ot... nikde ziadny rachot... uplna parada... navyse aj na 3ke mozem ist aj tych 70-80 a motor napriek tomu netoci ziadne vysoke otacky ani nehuci nekvili ako nejaka vytocena atmo vo felde ktora pri 80tke na trojke sa ide rozpadnut az s nou trasie .... a obcas sa pristihnem ze uz ani moc neradim... len pozeram aby som bol vzdy zhruba kdesi okolo 2 tisic otacok aspon a motor naopak nepodtacal ...
mne 6tku ani netreba.. aj pri 130 tocim len nejakych 3300ot... nikde ziadny rachot... uplna parada... navyse aj na 3ke mozem ist aj tych 70-80 a motor napriek tomu netoci ziadne vysoke otacky ani nehuci nekvili ako nejaka vytocena atmo vo felde ktora pri 80tke na trojke sa ide rozpadnut az s nou trasie .... a obcas sa pristihnem ze uz ani moc neradim... len pozeram aby som bol vzdy zhruba kdesi okolo 2 tisic otacok aspon a motor naopak nepodtacal ...
twistedTSD
Já myslím, že Ecosport se k nám oficiálně nedostal. Aspoň si nevybavuji, že bych ho kdy viděl na webu importéra, nebo na silnici...Zato sem tam vídám Edge, docela pěkný kus auta.
ericn
No to je v podstatě každý základní model, kterékoliv značky ;-)
Nicméně 304k za Fiestu v základu s atmo 1.1l 51kW je mazec, to je mimo tak o 40-60k. Ať to má výbavu jakoukoliv, tak to žádná hitparáda není. Papa prodeje...
Nicméně 304k za Fiestu v základu s atmo 1.1l 51kW je mazec, to je mimo tak o 40-60k. Ať to má výbavu jakoukoliv, tak to žádná hitparáda není. Papa prodeje...
CHerokee
Fiesta je výborné auto, ale 1,0 EB ne. Zni hrozně, nijak zvlášť nejede a žere jako podstaně větší motory. Sedačky souhlas, přehled a jízdní vlastnosti souhlas. Měli jsme ji rok doma, tak o tom něco vím.
CHerokee
Fiesta je velká jako Golf první generace. Před 15 lety u nás jezdily favority, pak felicie, vozily celé rodiny a nebyly větší. Někteří holt trochu vyrostli. >:D V ST lze vozit rodinu v pohodě a jede, má pořádný motor, na její váhu 1,6 bohatě stačí.
woody-alien
JJ, nasazení Focusu ST cca o 150t dráž než v sousedních státech, to byl husarský kousek a dobře ho pamatuju. ;-)
Trochu OT, ale teď mě napadá - měli u Fordu vůbec odvahu začít tady prodávat Ecosport ? V jednom salónu jsem ho totiž viděl, ale pak mi zmizel z očí. Naštěstí...dodávám. >:-[]
Trochu OT, ale teď mě napadá - měli u Fordu vůbec odvahu začít tady prodávat Ecosport ? V jednom salónu jsem ho totiž viděl, ale pak mi zmizel z očí. Naštěstí...dodávám. >:-[]
woody-alien
>:-[] Bych chtěl vidět zastoupení automobilky, které by ten svůj základ takhle pravdivě pojmenovalo. ;-)
sir
K tomu cenovy Ulet Edge...ktery samozrejme po par mesic je o 270 tis levnejsi :D:D
S Fiestou to taky prijde....a nebo se pripravuji na zlevnovani v ramci zmeny kurzu s eurem :-)
S Fiestou to taky prijde....a nebo se pripravuji na zlevnovani v ramci zmeny kurzu s eurem :-)
twistedTSD
Za mě Ibiza. :yes: Já vím, ještě v ní nikdo pořádně ani nejel, ale už jsem se do ní stihl tak trochu zamilovat...Ceny Fiesty mi moc ospravedlněné nepřijdou. 1.1 atmo 3D za 300+...really?
twistedTSD
Je to lehké auto s parametrově solidním motorem. Proč bych neměl očekávat, že /občas/ uveze 3-4 dospělé?
wakantanka
Takto to Ford minimálne v SR a CR robí už asi 20 rokov. >:D Stačí si pospomínať za koľko sa predával bežne taký Fusion a za koľko ho predávali na konci jeho života. >:D O Focuse I. ani nehovorím, ten holý bosý s 1,6, 5dv. man. klimou začínal niekde na 635 tis. SKK. Ten istý Focus na konci modelového života stál cca 470 tis. SKK vo výbave Gold Plus.
Bazalt
Souhlasím s tebou, jezdil jsem s oběma 1.0 EB, manuál i automat. Ve dvou, oba jsme ovšem přiměřeně štíhlí. S porovnáním s jinými tříválci (Ibiza, Leon, Rapid, Peugeot 208, Cactus) jede mnohem líp a hlavně má super zvuk. Podvozek a jízdní vlastnosti-prostě Ford ;-) Uvnitř vypadá dobře, sedačky o 100% lepší než Ibiza (přijde mi u ní nízký sedák). Ale hlavně když si sednu, tak vidím ven díky vysokému čelnímu oknu ne jako u Fabie a spol. Prostě dobrý. TSI ve Fábii je sice papírově o fous silnější, ale jak říkám, Ford je Ford. Corsa Jezdil jsem i Corsou 1.4 Turbo, tam už bych přemýšlel kterou, ale Fiesta by asi vyhrála. A ta s automatem? Paráda.
Bazalt
Tak nějak... naložit do malého auta 4 dospělé a pak se divit, že nejede... :-)
iudex
Ja som to tušil. >:D Let me guess: Mondeo. Alternatívne Focus kombi. Tak vitaj v klube. >:D
miromen
Takove plakatove porovnani, to je docela ošemetna věc. Ale je fakt, že někdo vidi čtyři pruhy a nižši cenu, tak to musi mit.
cape
no vyzera to ze turbo R3 naozaj prevalcuje atmo R4...
alen takmimochodom skusalsi nejake R3...resp.inak ,v com ti nevyhovuje..
alen takmimochodom skusalsi nejake R3...resp.inak ,v com ti nevyhovuje..
fOE
Koupil. :-) Ale nekopu za fiestu proto, za tu kopu uz drahne let. Fiestu si clovek zamiluje jakonahle se v ni sveze a kdyz ma to stesti na svezeni s ST jako jsem mel (ikdyz jen chvilku) ja, je laska o to hlubsi. Ze je fabia vetsi, polo ma lepsi interier atd. je razem podruzne, fiesta si svou cenu minimalne v predesle generaci zaslouzila uz za to jak jezdila. ;-)
iudex
Ja som rozhodne odporcom R3, to vieš. Ale kvôli mne nezačnú automobilky vyrábať znovu fúkané štvorvalce, to by muselo prísť k iným, legislatívnym zmenám. Môžem samozrejme "hlasovať peňaženkou" a pokým mám v danom modeli R4 turbo, tak ho uprednostním pred R3 turbo, ale tých volieb je čoraz menej. A hoci R3 nemusím, tak to turbo svoje čaro má a voliť medzi R3 turbo a zdochlou R4 atmosférou, asi so zaťatými zubami zoberiem R3 turbo.
praděda7
iudex 13.30...Motory sú síce len trojvalce, ale na to si musíme zvykať ......taktak, i Židé si časem zvykli na koncentrák... ;-\
cape
s tym 3 valcom nesuhlasim..mne sa jeho prejav paci...aj zvukovo aj tym ako ide pekne do otacok..zaroven pre preplnovanie je vhodnejsi ako 4 valec , preto myslim ze do toho ford ide..
no ja mam priemernu spotrebu 7 :)... ale jazdim vacsinu casu v Prahe a docela plyn/brzda..
no ja mam priemernu spotrebu 7 :)... ale jazdim vacsinu casu v Prahe a docela plyn/brzda..
iudex
To Clio som si spomenul neskôr a chcel editovať, ale predbehol si ma. Ale ak sa nemýlim, 1,2TCe je nepriamovstrekový motor a ten už len dožíva, tipujem, že priamovstrekový nástupca už bude R3. Ale máš pravdu, zatiaľ tu je a to sa počíta.
CHerokee
Převodovka není dobře poskládaná, převody jsou dlouhé, jednička je pomalá u 1,0 ecoboostu...a přitom spotřeba žádný zázrak. Jezdili jsme s ní se ženou v průměru za 6 litrů. Dynamika chybí hlavně když se auto naloží nebo sednou 3 dospělí.
S Fiestou ST jezdíme za 7. Takže žádný velký rozdíl. ST je vynikající auto, motoricky a hlavně podvozkově. Konečně dělají 5 dvéřovou verzi. Museli jsme být ale rychlí, protože brzy skončí a bude tam 1,5l 2-3 válec a to bych skutečně nechtěl, to do sportovního vozu nepatří vůbec.
S Fiestou ST jezdíme za 7. Takže žádný velký rozdíl. ST je vynikající auto, motoricky a hlavně podvozkově. Konečně dělají 5 dvéřovou verzi. Museli jsme být ale rychlí, protože brzy skončí a bude tam 1,5l 2-3 válec a to bych skutečně nechtěl, to do sportovního vozu nepatří vůbec.
Josef 1
Už proto, že Ibiza je pouze 5ti dveřová a nemá tolik atmosferických motorů.
cape
ja som mal predtym focus 1.6 ( atmo 100k ) a fiesta s 1.0 ecoboost mi pride dynamickejsia..manual s 1.0 som neskusal , mozno tych 5 prevodov jazdi inak.. alebo si len moc narocny ;).. tak ST bude urcite ina jazda ;)
Josef 1
Když pomineme nepoužitelné 3 dveře a základní motor, který na dálnici při 140 uštvete, tak jsme opět o něco výše.
iudex
Ceny Ibizy ešte nie sú vonku, ale z doterajších cien Seatu sa dá predpokladať, že to bude cenovo rozhodne zaujímavejšie, ako Fiesta.
A k tomu Focusu: dobre si pamätám, ako sa tu naňho nadávalo, vrátane cien a teraz je to zrazu kauf roka. Proste Ford najprv nastrelí hodne vysoko a potom predáva s veľkými zľavami, takže by som tie ceny nedramatizoval. Realita ukáže.
A k tomu Focusu: dobre si pamätám, ako sa tu naňho nadávalo, vrátane cien a teraz je to zrazu kauf roka. Proste Ford najprv nastrelí hodne vysoko a potom predáva s veľkými zľavami, takže by som tie ceny nedramatizoval. Realita ukáže.
pogo26
České reexporty snad z Fiesty druhý nejprodávanější subkompakt nedělají. :-)Pokud jde o rozhodující evropské trhy, tak tam je cena stejná jako u největší konkurence (Clio, Polo).
CHerokee
Souhlas. Drahá a hovajz motory. Ty jejich tříválce nejsou nic moc. Sám jsem s ženou na město měl 1,0 ecoboost a byl to jeden z největších omylů motoricky.
CHerokee
No nevím, já ten 1,0 ecoboost měl a bylo to líné s manuálem. Zvláště, jak do toho sedli 3-4 lidi, tak to nejelo. Byl to omyl, jako všechny tříválce. Jinak auto dobré. Proto jsem šel do 1,6 a to je radost.
miromen
Tak Ford u Fiesty měni strategii, k tomu bohatějši zakladni vybava. Fokal je da se řict dědek, ktery navic nejen z kraje prodeje, patřil k celkově nejdražšim. U nas naštěsti držel a drži ty ceny na přijatelne urovni.
Ozzman
To jsem nezkoušel, jen jsem se podíval, jak vypadá Rapid za cenu Fiesty :-) [odkaz]
iudex
Focus je auto pred koncom výroby, nový Focus už behá v kamufláži, tak je logické, že ceny sú výpredajové. Ako vždy pri konci výroby teraz je najlepšie obdobie pre tých, ktorí chcú kúpiť výhodne a ako tak vidím okolo seba, mnohí na to reflektujú, ako dlhodobo Focus predajne nešiel (pri predface celkom pochopiteľne), tak teraz sa ich vyrojilo hodne.
Naopak Fiesta ako horúca novinka si na zľavy musí zrejme chvíľu počkať.
Naopak Fiesta ako horúca novinka si na zľavy musí zrejme chvíľu počkať.
cape
ford vzdy docela vedel hybat s cenou... ja som kupoval fiestu s cennikovou cenou 400 za 350tis..
cape
okrem toho ze su v tabulke prehadzane riadky sa mi nezda zrychlenie 1.0 ecoboost s automatom.. terajsia fiesta ho ma nieco nad 10 sec , neverim ze ta nova by mala cez 12..a hlavne pokial si pamatam s automatom bolo zrychlenie lepsie ako s vtedajsim manualom.. ( aj ked ten mal len 5st )..
Ozzman
Jo, Fokus má nastaveny ceny dost agresivně, vždyť teď se vyrojily poutače na Fokus kombi od 319 tisíc...Hezký titanium koupíš do 500 tisíc s 1.5EB. Třeba Fiesta spadne, jinak nevím...
Ozzman
Tak určitě by tim neprohloupil ;) Ale až Áda koupí zas Rendlík, to budou padat trakaře: D
cape
fiesta s 1.0 na dialnici v pohode tacho 160..
a pruznost tak isto dobra ( ja mam 6st powershift ) , konecne v tejto generacii ma fiesta aj 6stmanual..
a pruznost tak isto dobra ( ja mam 6st powershift ) , konecne v tejto generacii ma fiesta aj 6stmanual..
iudex
Atmo trojvalec nemá zmysel u žiadneho konkurenta. Ak je ale niekto nútený z takýchto motorizácií vyberať, tak skôr 1,1 R3, než 1,0 R3 (ako má koncern).
iudex
Jj, dobrá pripomienka, Rapid už len s 1,0 R3, 1,2TSI len dopredaj skladov.
iudex
Vyberať dnes nové auto segmentu B, silne uvažujem medzi Fiestou a Ibizou. Fiesta zvonku i zvnútra získala dospelejší vzhľad, už základná výbava na pomery triedy je nadštandardná a plne ospravedlňuje vyššiu "cenu od...". Motory sú síce len trojvalce, ale na to si musíme zvykať aj o triedu vyššie (viď bežná 308), naviac Ecoboost ako priekopník downsizingu má aj veľmi solídne štatistiky spoľahlivosti a je bez detských chorôb (ktoré si konkurencia ešte musí prekonať). Atmosférický základ nevyzerá lákavo, ale opäť je oproti konkurencii aspoň o to deci objemnejší, čo sa prejavuje na krútiaku 110 Nm (viď koncernový 1,0 s 95 Nm). A o jazdné vlastnosti sa netreba obávať, to vždy Ford zvládal výborne. Takže sumárne tu máme dospelý subkompakt, so slušnou výbavou, vizážou a podvozkom. A to isté platí aj pre Ibizu, tam sa efekt dospelého auta prejavuje ešte viac, je to v podstate malý Leon s rozmermi, aké ešte nedávno mala nižšia stredná trieda (rázvor, šírka, kufor). A prvé jazdné skúsenosti hovoria, že sa to veľmi pozitívne prejavuje aj na kvalite jazdy, ktorá presahuje rámec segmentu B. Na rozdiel od Fiesty má Ibiza v ponuke aj štvorvalec.
Celkovo zaujímavé možnosti pre kupujúcich tejto triedy.
Celkovo zaujímavé možnosti pre kupujúcich tejto triedy.
Dixik2
Ale tu už neobjednáš.Už jde objednat jde jenom 1.0 TSI 70 a 81 KW.Ceníky jsou zatím jenom interní.Kdy budou na webu nevím.
iudex
Počúvaj, Ty si nejak zmenil názor na Ford a v poslednej dobe za nich kopeš, až mám pocit, že si nejakého Forda medzičasom kúpil. ;-)
3_diamanty
ale aj ta 1,1 63kw vyzera ako taky slusnejsi zaklad uz moc slubne a pouzitelne .. urcite lepsie ako litrovy trojvalec s 95Nm v koncerne ( up, citigo, fabka, polo, ibiza ) ;-)
koncern bohuzial nema prave taky ten bezny sikovny zaklad v malych vozoch ... bud dostanes 95Nm kosacku alebo potom uz rovno 90 konove turbo.... o cenovom rozdiele ani nevravim... preto mnohi idu radsej do ria alebo i20 kde aj za 10 tisic dostanes uz pouzitelny voz... v tomto ich chapem
koncern bohuzial nema prave taky ten bezny sikovny zaklad v malych vozoch ... bud dostanes 95Nm kosacku alebo potom uz rovno 90 konove turbo.... o cenovom rozdiele ani nevravim... preto mnohi idu radsej do ria alebo i20 kde aj za 10 tisic dostanes uz pouzitelny voz... v tomto ich chapem
3_diamanty
ja mam 184 maximalku na papieri u pola.. a to mam o 8kw menej ... ale to nahananie maximalky je stejne k nicomu.. v malom aute pojdes maximalne stejne tych 130-140... viac nie ;-)
v reale skor ide o pruznost a tu by 74kw ecoboost mal byt v pohode... :yes:
v reale skor ide o pruznost a tu by 74kw ecoboost mal byt v pohode... :yes:
Ozzman
Ten má za tu cenu 4válcovou TSI a je to větší auto. Konkurentem je Fabka :-) Ale tím nenamítám, Fiesta se mi líbí, ale je docela drahá, toť vše.
3_diamanty
ten kukuc ma nejaky zvlastny ... ale uznavam ze uz je to kusok lepsie zladene s tou maskou ako u predchodcu... to male predne bocne okienko za A stpikom si uz ale mohli odpustit... uz to dnes nema takmer nikto v malej triede a nevyzera to aspon za mna vobec dobre... na MPV je to ok ale na malom aute je to podla mna nevhodny detail ktory dnes uz neleti ....
auto to ale bude iste opat megauspesne... kedze touto evoluciu dizajnu rozhodne fiesta v nicom neexperimentovala .. uz len brusila diamant ako sa vravi ... za mna je to ale kusok skoda.. lebo viem si predstavit na fieste uz uplne iny dizajn .. ladnejsi stihlesi.. hranatejsi.. s vyraznymi linkami ... takto ale nadalej ostava len akymsi zaoblenym vajickom ... a akoby coraz viac zensky na mna zacina posobit ... ale niet pochyb ze uspech ju neminie.... v britanii aj nemecku to bude nadalej trhak urcite .. ale aj v cz sa fordom hodne dari :yes:
auto to ale bude iste opat megauspesne... kedze touto evoluciu dizajnu rozhodne fiesta v nicom neexperimentovala .. uz len brusila diamant ako sa vravi ... za mna je to ale kusok skoda.. lebo viem si predstavit na fieste uz uplne iny dizajn .. ladnejsi stihlesi.. hranatejsi.. s vyraznymi linkami ... takto ale nadalej ostava len akymsi zaoblenym vajickom ... a akoby coraz viac zensky na mna zacina posobit ... ale niet pochyb ze uspech ju neminie.... v britanii aj nemecku to bude nadalej trhak urcite .. ale aj v cz sa fordom hodne dari :yes:
fulbo
7.4.2017 je v Kolínskom závode ( 1Y ) naplánovaný R&R a chcú postaviť 873 aút. Teda si nasimulovať výrobu naostro. Potom dva týždne pauza a ide sa naostro. Tieto začiatky sú vždy zaujímavé.
Cena v kontexte s výbavou mi príde
OK. Automobilky už v stredoeurópskom regióne nezačínajú s nezmyselnými "už od" cenami kde ale v aute nič nie je.
Cena v kontexte s výbavou mi príde
OK. Automobilky už v stredoeurópskom regióne nezačínajú s nezmyselnými "už od" cenami kde ale v aute nič nie je.
CHerokee
Tak to se hodně lišíme. Ve vyšších otáčkách ten motor skučí a zvuk je opravdu podivný. Nad 80 to moc jet nechce. Tříválec vhodný není vůbec, už jen to, že válce nejdou rovnoměrně proti sobě. Ostatní už od tohoto downsizingu pomalu ustupují. Za sedm jde jezdit s třílitrovým 6 válcem v diselu nebo 2x silnějším ST. Takže úspora nic moc.
praděda7
Přesně! S těmi ussrrannýmmi třívalci, které nám víceméně vnutil Brusel, jsme se vrátili do druhé poloviny dvacátého století. Papírová spotřeba je ale krok vpřed.
iudex
Ad 1: je to samozrejme subjektívne, ale podľa mňa sa týmto Fiesta priblížila Focusu a asi pre väčšinu vyzerá nová Fiesta lepšie, ako minulá.
Ad 2: uvidíme, ako dlho potrvá, kým prídu akčné cenníky, na Slovensku sú to tradične výbavy X a o štandardných nemá ani cenu uvažovať.
Ad 3: jasne, hlavne u Japoncov stále R4 sú, ale je to len otázka času a relevantná konkurencia typu Polo, Fabia, Corsa, 208 už skoro R4 nemá. Ostávajú Japonci, ale M2 ani Jazz pri všetkej úcte predajnú relevanciu v EU nemajú, takže z relevantnej konkurencie skutočne R4 prudko miznú. Naviac zostávajúce R4 sú poväčšinou atmosféry a turbo štvorvalcov je ako jednorožcov (napadá mi - mimo hothečov - len tá Ibiza 1,5TSI) a je otázne, či je lepší nejaký Hyundai 1,2 atmo, alebo Fiesta 1,0Ecoboost.
Ad 4: EB je bezpochyby priekopníkom a nadpriemerne spoľahlivým, čo sa o TSI povedať nedá a 1,0TSI je novinka. Renaultí 0,9 je omyl, ktorý nik neberie vážne.
Ad 5: Áno, 1,2 je viac, ako 1,1, ktorá je zase viac, ako 1,0 a práve 1,0 je asi najčastejší základ.
Ad 6: o našich trhoch pri tej cene tiež pochybujem, v celoeurópskom meradle ale veštím Fieste návrat na vrchol v segmente.
Ad 2: uvidíme, ako dlho potrvá, kým prídu akčné cenníky, na Slovensku sú to tradične výbavy X a o štandardných nemá ani cenu uvažovať.
Ad 3: jasne, hlavne u Japoncov stále R4 sú, ale je to len otázka času a relevantná konkurencia typu Polo, Fabia, Corsa, 208 už skoro R4 nemá. Ostávajú Japonci, ale M2 ani Jazz pri všetkej úcte predajnú relevanciu v EU nemajú, takže z relevantnej konkurencie skutočne R4 prudko miznú. Naviac zostávajúce R4 sú poväčšinou atmosféry a turbo štvorvalcov je ako jednorožcov (napadá mi - mimo hothečov - len tá Ibiza 1,5TSI) a je otázne, či je lepší nejaký Hyundai 1,2 atmo, alebo Fiesta 1,0Ecoboost.
Ad 4: EB je bezpochyby priekopníkom a nadpriemerne spoľahlivým, čo sa o TSI povedať nedá a 1,0TSI je novinka. Renaultí 0,9 je omyl, ktorý nik neberie vážne.
Ad 5: Áno, 1,2 je viac, ako 1,1, ktorá je zase viac, ako 1,0 a práve 1,0 je asi najčastejší základ.
Ad 6: o našich trhoch pri tej cene tiež pochybujem, v celoeurópskom meradle ale veštím Fieste návrat na vrchol v segmente.