Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Jasně, těch pár vypatlanců, pokud to vezmeme od útoků v moksveskému metru zabilo asi jenom 600 lidí v Evropě a Rusku, dále zranilo asi tak 3500 lidí, dalších asi 1200 znásilnilo a dalších asi 20 000 okradlo nebo přivedlo do problémů.
Čím víc jich tu bude, tím víc budou ta čísla stoupat.
Počkej si až ta čísla budou dosahovat 1xxx ; 10 xxx a 100 xxx či 1 000 xxx
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Já na imigrantech taky nic špatnýho nevidím. Ale musí se přízpůsobit hodnotám země do které přicházejí a ne si vynucovat svoje vlastní. Proto nemám nic proti imigrantům z Ukrajiny, části bývalé Jugoslávie apod., ale muslimové toto nesplňují a ani nemohou kvůli jejich víře.
je to prvni automobilka ktera si zajistila kompletni prodej jak samotnych aut, tak i castecne prodej paliva pro ne a castecne i vyrobu paliva pro ne, a tam kde nevyrabej a nedodavaj to palivo maj jeste business s ulozistema elektriny
ktera jina automobilka ma vlastni sit cerpacich stanic? (Tesla ma 828 "cerpacich stanic" s 5339 stojany) vlastni tezebni a rafinacni ekosystem? (Tesla si dnes vyrabi stavi a vlastni fotovoltaicke elektrarny) a ktera automobilka ma relativne exklusivni dodavky hoodne drahych energetickych ulozist? (Tesla Powerpack je dnes nejzadanejsi energeticke uloziste na svete, kuknete se na ceny, zaklad zacina na nejakych 260 tisicich dolaru) a ktera automobilka se vyprdla na dealery a ma jen ty svoje vlastni? (vsechny dealerstvi jsou Tesly, tedy zadny zisk nekomu jinemu)
to na co se pri prodanych poctech aut malo dba v techto zpravach je cena tech aut a jakou marzi na tech autech maji, to ze nejaka automobilka proda 10 milionu aut jeste neznamena ze musi mit vetsi hodnotu nez automobilka co proda aut treba jen 10 tisic za rok, jak vime tak nejlepe se vydelava na drahych vecech, tedy i na drahych autech, proste na Ferrari za 5 mega se vydela proste vic nez na Focusu za 400 tisic, takze kdys na tom Ferrarku vydelate milion a na tom Focusu treba 20 tisic, tak tech Focusu proste musite prodat 50x tolik aby byl zisk stejny (zisk automobilky, nikoliv zisk celeho toho ansablu lidi co se na prodeji podili)
Kde vidíš moje soudy? Já upozorňiji na pravidelné soudy nemalé části zdejších diskutujících. Mám pocit, že by se zde nenašel jediný článek týkající se Tesly, kde by chyběl nějaký rýpanec, a v diskuzích totéž v násobnější intenzitě.
Co říká wall street nevím, a nijak mi nevadí, že to někdo se zájmem sleduje.
Samozřejmě tu je varianta, že celý podnik Elona Muska je gigantický podvod, který prohlédli všichni čtenáři Auto.cz, jen investoři ne. Ale mě to připadne méně pravděpodobné. :-)
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Sluníčkář třeba nejseš, ale pohled "stejně sem budou chtít přijít, tak je sem pouštějme a živme" se od mého výrazně liší.
Pro nás to nemůže dopadnout dobře, o tom jsem přesvědčený. Stejně jako o tom, že západní svět nemůže uživit všechny oběti klimatických změn. V tomhle případě spíš vyhraje silnější, než kultivovanější.
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Jasne, coz ale neznamena, ze by je nekdo mel nutit vzdavat se viry, to je akorat radikalizujes. Co muslimove nesplnuji, byls nekdy treba v Londyne? Dyk je tam integrovanejch muslimu trictvrte mega..
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Ja nemluvim o radosti, ale o tom, ze vicemene kazdej, kdo ma o imigraci a geopolitice trochu paru, ti rekne, ze imigrace je prirozenej a nevyhnutelnej proces, zvlast pri nynejsi klimaticky situaci. Takze se mame snazit aby z toho byly co nejmensi individualni prusery par vypatlancu a chapat to jako prilezitost. Ne rict, muslimove jsou spatni a teroristi, aaano, zavreme vratka a mamo, vse bude jako driv.
No, ale je mi jasny ze tady budu za slunickare, ze si mam pockat az mi nejaky zly muslimaci s bombou zabijou dcery a tak:)
No to je otazkou pohledu.
Nekdo jiny by mohl arguentovat, ze dal do masove produkce prvni elektroauto, ktere bylo od zacatku komplet jako e-auto navrzeno. To je podle me docela prinos - soucasne automobilky to nechtely udelat.
Nekdo dalsi by mohl rict, ze vyrobili KOMPLET auto z hliniku, coz taky do produkce nikdo nikdy nedal.
Take lze rict, ze dali do toho auta elektromotor, ktery puvodne byl vojenskou technologii -
puvodni navrh prave tohoto elektromotoru pochazi ze starteru stihacek a proto je tak maly a tak vykonny.
No a pro nekoho jineho to muze vypadat, jako ze se nic nestalo.
To jsme rikali o znacce Tesla jiz pred desitkami let a stale to plati.
E.M. je jako kobra, co dokaze hypnotizovat kralika (investora, zakaznika), nez ho spolkne. Ale z pohledu technicky neprinesl do autoprumyslu vubec nic zasadniho. Zasadni pro e-auto - akumulatory - co Tesla ma, se daji koupit kdekoli na internetu anebo i v "krame za rohem". Nic noveho, prevratneho, sokujiciho, zasadniho ... Obycejne a ne prilis vhodne aku za spoustu penez. To je Tesla.
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Tahle vlna je především důsledkem naprosto šíleného růstu populace. Od 2.SV války se v zemích blízkého a středního východu a severní a subsaharské Afriky 8-10x zvedl počet obyvatel. Takový růst populace potom vede k napětí, válkám a migraci.
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Přesně. Líbí se mi přístup Austrálie:„pokud nemluvíte anglicky, nechodíte řádně do práce a nechováte se slušně, ani sem nelezte". Právo na život a práci má každý, ale musí se svým chování a návyky přizpůsobit zemi, kde chce žít. Nikdo mu nevyvrací jeho víru nebo tradice, ale on sám nesmí svým chováním narušovat život místních
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Tahle vlna je důsledkem předvším odstraněním diktátorů ze strny USA a Británie, arabských jar a důsledkem globalizace a sociálních sítí, kdy každej Hassan s Ahmedem, co se dostlai do Evropy můžou poslat svým 10 brtrům, 12 sestrám a 80 příbuzným jak se tu maj skvěle
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Ak vážne veríš, tomu, že táto vlna migrácie je dôsledkom klimatickej situácie, tak si ideálny volič. Klíma sa za 2-3 roky nezmení, ale sociálno-politické aspekty sa menia veľmi rýchlo.
Tak to se investoři měli přijít zeptat zdejších diskutujících a nenaletěli by. Díky tomu, že tu pravidelně čtu, už dobře vím, že je to jen podovod, který by bez dotací zkrachoval, nemá budoucnost, a hlavně prostě ty dotace a vůbec ..... ;-)
jestli ti, Karle neni divny, ze trzni kapitalizace firmy, ktera prodala 25000 aut za prvni kvartal je velmi blizko GM, pak muzes dal vynaset tyhle soudy :-)
komu to normalni nepripada (jako naproste vetsine wall streetu) takto jen se zajmem sleduje
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Jenomže všechny tyto události mají jako prapříčinu to přelidnění. Podívej se na statistiky růstu obyvatel v Sýrii, Egyptě, atd. za posledních 70 let. Nejenomže je tam skoro desetinásobek lidí, ale hlavně s obrovskou převahou stále přibývajících mladých. To vytváří obrovské napětí. Počkej, až to pořádně bouchne v Egyptě.
citacia z ineho serveru :
"Zetsche doslova řekl, že palivové články už déle nehrají pro společnost centrální roli.
zároveň Daimler ohlásil záměř investovat 10 mld. eur do elektromobility, přivést do Evropy americkou síť dobíječek ChargePoint a významně urychlit uvádění svých elektromobilů EQ i dalších na trh, a to namísto roku 2025 už v roce 2022. Celkem má jít od 10 aut."
Z osobneho laickeho hladiska je odklon od vodiku. A nikdy som netvrdil ze MB je dajako vo vývoji EV zavisla na Tesle.. Ale pre investorov sú aj takéto správy signalom na nákup akcii. V čase ked sa Tesle darí príde top manager najstarsej automobilky /a jednej s najvplyvnejších/ zo spravou o masovej investicii do Ev /10 mld nie je maličkosť/.
Chápem správanie investorov.. Ale osobne by som žiadne akcie Tesly teraz nenakupoval
Myslím, že Mercedes se k ničemu nepřiklonil. Mercedes má technologii vodíkového auta zvládnutou a nepotřebuje kvůli jeho vývoji být v nějaké alianci s BMW a Toyotou. Stejně tak před časem prodal svůj 4% akciový podíl v Tesle, protože na své elektromobily na baterky nepotřebuje Teslu, protože ta mu lepší baterie nevyvine. Prostě pokud bude situace vhodná (vyřešená distribuce vodíku) tak vrhne na trh vodíkové auto a když bude situace vhodná pro elektromobil (vyřešená kapacita, hmotnost a délka nabíjení baterií), tak vrhne na trh nové modely elektroaut. Víc bych za tím nehledal.
A neopustil žádnou alianci s BMW a Toyotou, protože v žádné takové nebyl, měl a má trojstrannou dohodu o vývoji pohonu s vodíkovými články s Nissanem a Fordem a od té neodstoupil, v rámci ní vyvinul vodíkovou verzi GLC F-cell, kterou ovšem nedá volně na trh, jak nadšenci předpokládali, ale řekl, že ji bude provozovat jenom v omezené míře jako nabídku pro vybrané fleety (pár universit v Německu a USA), které mají snadný přístup k čerpání vodíku, protože vzhledem k nedořešené výrobě a distribuci vodíku nemá zatím masová výroba smysl (stejně před lety fungoval model A-klasse F-cell). Prostě má auto, které není vhodné v krátkodobém horizontu pro masovou produkci, protože co by uživatelé asi tak dělali se super autem, které by nebylo kde natankovat. Naopak v lednu tohoto roku vstoupil Daimler spolu s Toyotou, BMW, Hondou a Hyundai do volného sdružení podporovatelů vodíkových pohonů založeného společnostmi Royal Dutch Shell, Total SA, Air Liquide, Linde AG, Anglo American PLC, Engie SA, Alstom SA a Kawasaki Heavy Industries. Takže z dlouhodobého hlediska stále počítá s vodíkovým pohonem jako možnou perspektivou, udržuje daný projekt "ready" a víceméně čeká na posun v oblasti výroby a distribuce vodíku (proto ten partnership se společnostmi typu Shell, Linde a dalšími). Stejně jako čeká s masovou výrobou elektroaut na příchod lepších baterií. Co nakonec bude vítězná technologie je asi Daimleru/Mercedesu šumák, protože je schopen masově vrhnout na trh cokoliv z uvedených technologií.
Re: Podnikavost tohoto chlapíka mi hlava nějak nebere.
SpaceX? Firma, která, jak se zdá, bude mít nejlevnější lety na oběžné dráhy Země? Hm, asi fakt nemá smysl a je to jenom hraní si poblázněného bohatého snílka....
mercedes vystupil z "vodíkovej" aliancie /mb ,bmw toyota/ a priklonil sa na stranu elektromobilov. Aj toto je možno jasný signál pre investorov že Tesla ako automobilka orientovaná výhradne na el.mob ma mimoriadne slušnú perspektívu. Navyše investorov nepriamo prilákal aj posledný úspech SpaceX. To ze tá cena je prestrelená je jasné
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Nesmysl. Odstranění, nebo neodstranění diktátorů v tom nehraje žádnou zásadnější roli. Je to stejná příčina, jako když např. Evropané kolonizovali svět v minulých staletích. Taky za tím stál především růst populace vydatně živený průmyslovou revolucí.
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
Ne vůbec, akorát že ten masivní nárůst migrantů z arábských a afrických zemí nastal po svržení Kaddafího, Saddama a po válce v Sýrii, kdy jednotky IS sou rekrutovány z valné části právě z Iráčanů, Syřanů atd.
Tohle na to má největší vliv. Pokud to nevidíš, si slepý
Nojo to s tebou souhlasim, ale to nemeni nic na faktu, ze Tesla je jedina, kdo to skutecne vyrabi ve velke produkci a povazuju to za prinos.
Ostatni automobilky nam to proste dat nechteji, ikdyz by mohly, jak spravne rikas, jen chtit. To je prece jejich problem, ze to neumi prodat, to prave ten Musk/Tesla to prodat dokazou :-)
Potom nezbyva nez souhlasit.
To je prave ten problem, ze rozumnou alternativu nemame.
Jedine, ceho muzeme v soucasne chvili velmi draze a obtizne docilit, je presunout emise mimo velka mesta.
Opravdove reseni, tj. vyroba energie z cistych zdroju v potrebnem mnozstvi, to je proste "moonshot"...
Samozrejme, že relatívne malá automobilka investujúca do rozvoja ma negatívnu operatívnu maržu. Čo sa ale týka ale hrubej marže patria medzi najlepších. Operatívna marža sa s počtom predaných bude postupne zlepšovať.
Přesně z důvodů, které jsi popsal. Vodík (H2) v podmínkách naší planety sám o sobě není zdrojem energie, ale jenom jejím uložištěm, protože se tu prakticky nevyskytuje. O jeho výrobě z fosilních paliv (která teď dominuje) se nemá smysl bavit, protože to nic zásadně neřeší. Takže zůstává výroba vodíku z vody, která jenom snižuje celkovou účinnost procesu: výroba energie - její spotřebování v autě.
Nehledě na komplikovanost vodíkového hospodářství.
Az bude mit Tesla dojezd za mrazu / vedra alespoň 600 km, nabíjení prázdného aku na 100% kapacity bude max. do 5 min. a bude to stát jako rodinné auto, tak to beru a před E.M. smekam. Do te doby to je E.M. podvodnik a jeho auto bull *, ostatne jako všechna další e-auta.
Za 2,5 mil. CZK vyrobi hlinikove auto kazda automobilka.
Prosim o vysvetleni.
Pro vyrobu vodiku potrebujes energii (napr. pro disociaci vody atd.).
Zalezi na tom, odkud tu energii vezmes, muzes ji vzit z cistych obonovitelnych zdroju a muzes ji brat z uhelnych elektraren nebo z ropy.
Nebo take muzes vyrobit vodik primo z ropy, coz je nejhorsi - viz ta aliance total shell linde alstom atd. a to se vsad, ze ropne firmy budou chtit vyrabet vodik anebo energii k jeho vyrobe z ropy. To je dost blby.
Takze si musime dat bacha, jak vodik vyrobime.
Distribuce je dalsi orisek.
Nicmene se ptam - proc je tedy podle tebe vodik energeticky nesmysl?
A presto - pokud jsi investor - te tyhle zkostnatele automobilky tolik nezajimaji a radsi ty prachy investujes do Tesly, tam je mozna trochu vetsi riziko, ale mnooohem vetsi potencial docela velkeho zisku.
Ergo vysoka trzni hornota Tesly a stagnujici, spis upadajici ostatni americke automobilky (nekolikrat zachranene z verejnych penez).
To se ale trochu pletes.
Tesla nevyrabi palivo. Palivo je elektrina, tu Tesla nevyrabi.
Tesla vyrabi nadrze do auta, tedy baterie.
A take se ty baterie daji pouzit mimo auta.
A take vyrabi nektere benzinky, tedy nabijecky.
Re: Hmm, tenhle svet je fakt zralej na vyhynuti...
To je jeden ze základních znaků suverénního státu, schopnost kontrlovat svoje hranice a určovat si, kdo může vstoupit. Jinak ano, migrace je pro lidstvo přirozená, stejně tak jako násilí, které ji vždy provázelo. A ano, muslimské imigranty tu nechci. Imigranti z jiných částí světa mi nevadí.
v březnu měl meziroční nárůst Buick i GMC a Chevrolet a Cadillac jen nepatrnou ztrátu. Narozdíl od FCA které nešlape a kde značka Chrysler je 3 nejhůř prodávaná značk ze všech amerikcých značek (mimo malosériové výrobce) . Pokled tam má už i Jeep a celé to drží RAM a nečekaně Dodge, kde byl boom modelů Journey a Caravan, což sou výprodejové plečky a tedy dočasný úspěch
Trhová kapitalizácia je do značnej mieri špekulatívna a dá sa ovplyvňovať mnohými spôsobmi. Neraz sa stalo, že hodnota bola vyhnaná hore a po kúpe nasledovali súdne spori, lebo reálna cena bola úplne inde.
s tou marzi se ti to vazne povedlo >:D >:D
tesla ma tak obrovskou marzi, ze s kazdym prodanym autem prodelava vic...
to je jasna podstata jeji hodnoty na urovni GM. :-)
stejne jako dokazal musk zfanatizovat sve priznivce, dokaze manipulovat investory. to nejsou standardni investori, to je ten dav, kterej nevidi a neslysi realny argumenty a do krve haji automobilku, jejíž produkty si nemůže dovolit a pravdepodobne ani v blizke budoucnosti nekoupi.
to, ze ta bublina stále roste nemůže nikoho znalého věci vest k investovani. pokud je na tom něco zajímavého, tak pouze svezeni se na vlne muskovy manipulace a spekulovat na pohyb akcii, protože mate jistotu, ze zajemci o akcie tesly se nechovaji racionalne a staci jim jakakoli další pabitelska zprava k tomu, aby znovu investovali.
jak rikam, je to zajimave :-) spis takovy socialni experiment. >:D
Podnikavost tohoto chlapíka mi hlava nějak nebere.
Už jenom to SpaceX ? Je snad jenom žrout peněz. 6 dětí má. Řídí tu TESLU s dalekosáhlými vizemi, která zatím jenom žere peníze. Aby to nakonec nebylo něco, jako hypoteční úvěrová politika. Stále mi drbou hlavou ty dva díly filmu Wall Street.