V letech 2005 až 2015 nabízela skupina Volkswagen technicky i jízdně mimořádně zajímavý přeplňovaný motor. Šlo o čtyřválec 1.4 TSI Twincharger. Jaký je tento motor po letech? A proč byste si jej neměli pořizovat?
spojeni s nejakou automobilkou co dela motory jak prase drbani,cimz by vyresili jeden problem. potom spojit s nejakou automobilkou co dela slusny podvozky a je vyresen druhy problem. potom jiz zbyva spojeni s nejakym designerskym studiem a je z toho konecne auto.
TSI, V10 TDI, cinklé TDI z dieselgate aféry, SDI se zrychlením, které překonalá i 1978 Lada 1600, navíc tam slušně odcházely převodovky, HTP, které některé potřebovaly GO před najetím 120 tis atd.
Tak já přidám trochu zkušeností s motorem 1.4TSI Twincharger 110kW ve variantě na CNG, na kterém mám nalítáno 180tkm (r.v. 2011). ;-)
Moje zkušenost je výrazně pozitivní. Servisní intervaly dodržuju podle servisní knihy a zatím se měnily pouze spotřební věci (olej, svíčky, destičky, blabla). Rozvody zatím nevykazují vůbec žádné problémy a olej mezi výměnami také nedolévám (v motoru ho jsou necelé 4 litry a mezi intervaly klesne z horní rysky tak do 1/3-1/2). Z výjimečných akci byla pouze svolávačka na výměnu oleje v DSG. Pohon na CNG ale dává hodně zabrat zapalovacím svíčkám (tak po 50tkm většinou začínají zlobit - takže měním po 45tkm).
No a subjektivně - když přijde slovo na to, že mého 1,6 tuny vážícího passata pohání jedna-čtyřka, první reakce je většinou zhruba ve smyslu, že to musí být pěkný chcípák. První odpich z křižovatky pak většinou zajistí poměrně překvapené výrazy (překvapené vzhledem k objemu, jako 3,6 V6 to samozřejmě nejede). Díky kompresoru se motor z nízkejch otáček sbírá naprosto v pohodě (DSG zpravidla odřazuje tak, aby otáčky padaly na 1400-1600ot., ale tam už je k dispozici maximální krouťák, a je to znát. Bez kompresoru by to s takto nastaveným DSG muselo být o nervy.). Plochá křivka točivého momentu v rozmezí 4000 otáček znamená příjemný svezení, jinak ale motoru subjektivně chybí výraznější výkonová špička.
No a ekonomická vsuvka na závěr - i kdyby se mi ten nenáviděný twincharger nějak zákeřně ***, tak to, co jsem díky provozu na CNG za těch 180tkm ušetřil, by mi v pohodě pokrylo dvě kompletní výměny motoru. :-)
Jo jo, to tak vypadá už dávno, že se VW u menších motorů snaží přeplňováním překrýt nedostatky motorového základu.
O úspoře paliva tu nemůže být taky moc řeč, protože s přeplňováním spotřeba rychle narůstá. A tady už to není motor jaké bývaly ze začátku, že turbo začalo pracovat až od třeba 2,5 tis.obrátek výš a pak nabíhalo jen při požadavku většího momentu motoru, takže se dalo pokojnou jízdou jezdit za maličko za málo i s poměrně pěknými rychlostními průměry. Vzpomeňme třeba povedený motor Fiat 1301 ccm kolem r.1990 (osobní zkušenost).
Ty ale kupujes tie auta nove a zbavis sa ich skor, nez sa stihne nieco pokazit.A ludia nad tebou to mysleli tak, ze VW nedokaze urobit spolahlive motory, nie ze nedokaze urobit dobre motory.A motoru V8 s dvěma turby a eletricky poháněným kompresorem daj este cas, lebo je to motor relativne novy a este sa na nom nestihli ukazat chyby. :-!
Všechny zmíněné motory jsou tvoří minoritní prodej. Vyrobit a prodat bombu umí každý, pokud to má v čem prodat. Páteř VW tvoří skupina zákazníků, která nakupuje 4-hrnky a méně.
Ještě bych přidal naprosto příšerné 1,8i z trojkového Golfa - výkon ohromujících 55 kW, zato spotřeba neméně ohromujících 8,5 na sto :-) V době kdy měl Opel čtrnáctistovku která měla 90 koní a jezdila za 6,5 .-)
No a co to s tím má společnýho? TSI v roce 2013 bylo už po x-tý modifikaci rozvodů, pístních kroužků, pístů a dalších nedodělků a výsledkem je že i prakticky nový auto z roku 2013 je bastl na který majitel nadává a řekne o něm "už nikdy více TSI"
Přesně, ve svém okolí mám několik lidí s 1,2TSI i HTP a slouží naprosto bez problémů. A v porovnání s jakoukoli 1,6 je 1,2TSi uživatelsky naprosto dokonalej motor. šlápneš na plyn a jedeš, nečekáš až bude na otáčkoměru aspoň 2800. A spotřeba 5,5- 6 l. Tohle žádná 1,6 nedá.
Pokud nějaký kuchař umí výtečně exotická jídla za 800 kč a více jedno, ale svíčkovou a stejk dělá hůř nebž naproti ve 4cenový, bud by měl dělat jenom exotiku a ne**at se do zbytku nebo musí počítat s tím, že většině návštěvníků u něj chutnat nebude a že ho všude pomluví :-);-)
Opět článek který degraduje tento motor na konec potravního řetězce. A chudáci ti co to chtějí prodat. Po přečtení tohoto článku je takové auto neprodejné. Přitom stačilo napsat jak motor opatrovat tak aby se tomuto předešlo. Stačí měnit olej po 10tis Km max!!! Tankovat převážně 100 oktanový benzín. A rozvody po 70tis. A motor pojede dále. Karbon se usazuje hlavně díky tomu že u toho každej jouda měnil olej po 30tis. Takové články by měli zakázat. Jak k tomu u příjdou prodejci? Nebo soukromé osoby co chtějí auto prodat a jejich motor je v bezvadném stavu?
Ale fakt že jo. Poslední funkční motory, který nebyly kvalitativně na úrovni prototypů vyrobil VW naposledy někde před 10 lety. Od tý doby je to jeden bastl vedle druhýho.
Audi nedodalo jen peníze. Dodali prakticky všechno. Od manažerů po designéra. Věděl jsi, že Audi v té době vlastnilo Cosworth? Tam něco o motorech ví. Koupili ho také v 98.
No jestli ono to nebylo kuli tomu že vv německu se platilo povinné ručení (nebo daň?) z výkonu, ty chytráku. Takže si ce výko malý ale krouťák byl až 140 Nm, zatím co ta 1,4 měla něco okolo 110. A to bylo znát.
Ve svém automobilové pravěku jsem měl polo s 1,4 a 44 kW. Původně jsem o to auto nechtěl ani zavadit papírově to bylo zoufale podmotorizovaný. Ale na běžný ježdění to to fungovalo spíš jak 60kW motor. Super reakce na plyn a zrychlování. Třeba silnější felicie oproti tomu byla úplná zdechlina. Teprve okolo 140 kmh to začalo bejt líný. Jezdilo to až tak dobře že jsem se pídil zda to auto někdo nechipoval. A ne (u atmosféry by to ale beztak nemělo valný smysl).
Co měli podle tebe dělat? Nechat Lamborghini bez základního modelu, který roky chyběl? A kde by Lamborghini ten desetiválec vzalo? Předchozí majitelé jeho vývoj těžko zaplatili. Jinak mezi převzetím a uvedením Gallarda na trh uběhlo asi pět let. To je dostatečná doba na vývoj auta včetně motoru.
Jenže ona taky není pravda, že cokoli se štítkem TSI byl a je poruchový vergl. Velká rozvodová aféra 1.2-1.4 TSI prakticky skončila s MY 2010 a není mi známo, že by tyto motory v druhé generaci trpěly na nějaké konstrukční vady.
Mohol by si byt konkretnejsi ? V10 atmo myslis motor od Lamba ?
Aka je penetracia trhu s tymto exotmi ? Ake su servisne naklady ?
Preco maju jednu z najkratsich zaruk ? Preco plne nepreplacali uznane reklamacie u motorov ?
Clovece postavit super motor na 1000 km nie je problem, 700PS 1,5L turbo od porsche existovalo uz v 70tych rokoch.
Rozvodovy cirkus zacal u VW s 2,8 V6 125kw ....
Průšvihy s 1.2 jsou už pryč, to máš pravdu. Jenom nezávidím těm, co na ty aféry zapomněli a koupí si starší verzi v bazaru. U Fábií je to složitý, ale Rapidy mají všechny novější motor, to je jistota.
Souhlasím, sice to moc nejelo a když o toho někdo chtěl víc tak šla spotřeba nahoru ale jako základ pro nespěchavce nebo lidi co uměli jezdit se starýma nafťákama (a nechovali se k nim jako k benzínu) to bylo postačující a hlavně věčný.
Loni jsem měl půjčenou OIII s tím samým motorem co máš, dva týdny ježdění po Alpách. Nemůžu hodnotit dlouhodobé zkušenosti s kvalitou ale jak jsem s tím jezdil, tak fakt nechápu proč lidi a hlavně firmy dávají přednost 1.6 TDI.
A starý argument s plněním vs dojezd neberu. Jo garáže jsou pakárna, navíc zbytečná.
Pohoda, ticho a klid při jízdě CNG oproti naftě se nedá popsat. A i na ten benzín jsem o nějaký litr víc než by bylo v naftě.
Pochop, ze já do toho vůbec nezapadam. Moje role je nepodstatná. A ještě: já jsem reagoval pouze na příspěvek Barichella. Ten napsal. VW benziny neumí. Kdyby psal o spolehlivosti, tak napíše VW neumí spolehlivé benziny.
motory vw nikdy moc nevedel... napriek tomu ma dynamika aj podvozkovo jazda s malym vozom od vw presvedcila.. aj kabina nema chybu ... tak snad do konca zaruky mi to aspon vydrzi bez nejakych zadrhelov >:D;-) .. co bude potom uz neriesim ... casom aj tak budem musiet riesit uz nieco vacsie... aspon o kusok .. zatial male auto ale fakt staci ;-) a fakt sa mi moc paci... sucasne polo hodnotim dizajnom za 1 ... minimalne dizajnom sa im to auto podarilo... priznavam ze ani rio ani corsa ( pociatocni favoriti ) taky ten dravy kukuc a aj tak paradnu kabinu nemaju... uz len sa modlit aby to auto aj nieco vydrzalo ved hej... ale na 15 rokov ho uz stejne nemam.... tych par rokov snad ale vydrzi ( potom ho prenecham nasim >:D ) :yes:
Můj mechanik má Tiguana s 1,4TSI cca 2013 a rozhodně by s tebou nesouhlasil. Je to majitel autoservisu, a neznám většího pedanta na své auto. A i přes velmi nadstandardní péči říká "už nikdy více TSI".
Hele je mi úplně jedno, jaká je penetrace na trhu. Když někdo napíše ze VW neumí benziny, tak proste reaguji. Nevšiml jsem si, ze by psal "neumí nejběžnější benziny".
Motory, o kterých jsem sarkasticky psal jsou skvosty koncernu VW.
V10 atmosféru myslím motor od Audi.
Developed by AUDI AG, for use in the Gallardo, and the first engine developed for Automobili Lamborghini S.p.A. after they were acquired by AUDI AG - part of the Volkswagen Group.
Plus vycházím i ze své zkušenosti s dvěma tfsi/tsi. Slova "naprostá spokojenost" vyjadřují jen částečně mě nadšení. Nikdy jsem neměl s kvalitou VW nejmenší problém, tak proč bych papouskoval zažité "pravdy"
Co má pochopit i malý dítě? Že tě u motoru zajímá jen a jen spolehlivost? Opravdu nic jiného?
P.S. Takový ty obrázky, třeba to kolečko s očičkama jak se směje, to není tečka za větou, a když ho nepoužiješ 6x v každém příspěvku, nikdo se neurazí ani nebudeš platit pokutu.
Mas pravdu. Hnusný a odporný I5 a debilni V10 atmosféra. VW neumí nejen benziny, ale nikdy nevyrobila konkurenčně schopnou naftu. Příkladem může byt slaboučký V8 s dvěma turby a eletricky poháněným kompresorem.
Oni nemají techniku, neumí podvozky a vůbec...jako koncern do dvou let zmizí z trhu, protože je s přehledem sobě vlastním překoná koncern Fiat Chrysler.
Tak třeba můj kamarád si před časem HTP v nové Fabii I pořídil a používal vůz jako služebák. To auto vidělo dálnici jen párkrát, jinak s tím jezdil hlavně po městě a okolí. O vůz se vzorně staral. Byl ale všem spíše pro legraci a uzavírali jsme sázky, za jak dlouho půjde zase s tím pekáčem do servisu. Z toho minimálně 2x měl přeskočené rozvody, pokaždé, když parkoval přes noc v kopci >:D. Problém se spotřebou oleje, prostě furt něco musel řešit. Vydržel to s tím autem ale úctyhodné 4 roky, než se toho konečně zbavil a koupil ojetou O1 s 1,9TDI a co vím, jezdí v ní bez problémů dodnes.
Já s tím jel jednou a znělo to jak naftove auto....CitiGo. Proti tomu byl htp dospělý motor. Spolehlivost neřeším , protože mně htp kdysi sloužilo dobře a nemám relevantní srovnání s mpi 3válec.
Já teda reagoval na debatu o spolehlivosti motorů, ty hned kontruješ s nějakou raketou (chápu, po dnešním výletě 60 tomahavků na syrské letiště je to omílané téma). Já samozřejmě myslel 3 hrnkové litrové MPi a opět tě ubezpečuji, že se jedná o mnohem povedenější motor než vysavačově znějící nenažraný HTP (pokud ty tou raketou myslíš 3 hrnek 1.2 HTP vycházející konstrukčně odebráním válce z letitého čtyřválce 1.6 MPi (na jeho obhajobu nutno říct, že tento byl asi nejspolehlivější co kdy z VW vylezlo)). To, že je HTP v běžném pásmu otáček živější ti neberu, nicméně tím, že má 1.0MPi plošší křivku točivého momentu ti stejně na stovce prchne a na maximálce divoce ujede (beru v potaz neškrcenou 55kW verzi).
1.2 TSI je klump, a že by byl o tolik lepší, než 1.6 atmo ( od VW) tak to taky ne, s dobrým řidičem si stačili - měl jsem přímé porovnání dost podobných aut velikostně (Octavia a Jetta). TSI sice jelo příjeměji, nemuselo se tolik točit (stejně v otáčkách nejelo), ale ta tragická spolehlivost... už nikdy. Když už VW, tak raději v naftě, znovu bych neriskoval...
A znám dalších několik aut s TSI 1.2/1.4 co měly podobné problémy, dokonce i 1.8.. a přístup servisu také škoda mluvit >:D
My totiz kazdej mluvime asi o trochu necem jinym.
Ja se bavil globalne o tom, co znamena spolehlivost, ne, jako ty, jen oTSI.
Ale chapu, ze kdyz diskutujem pod TSI, je predpoklad, ze se bavime o tom.
Ja osobne (ani nikdo z mych nejblizsich) nemam zkusenost s 1.4 TSI. Vlastne pokud se bavime o koncernu, zkusenosti se tykaji pouze motoru 2.0 a vyse.
Takze jeden priklad z meho okoli:
Pokud se bavime o tom, ze napr. 2.0TFSI byl jako novej bezporuchovej, takze jako nekdo, kdo ho koupil jako novej, tvrdim, ze to byl spolehlivej motor, protoze jsem s nim nemel vubec zadny starosti. Ten dalsi, kterej ho bude mit po mne, po letech a 150 000km se pravdepodobne setka s tim, ze mu zacne zrat olej po litrech, coz uz se da povazovat za urcitou nespolehlivost. Takze bude tvrdit, ze motor je k nicemu.
Tyjo fakt? Já je měl do cca 200tkm buďto od nova nebo s historií a na jedné jsem mezi intervalama (15 tis. km) musel dolejt jedinkrát za celou dobu a u druhý nikdy. Na jedný postupně odešly zapalovací cívky, byl to ten 2001 rok tuším. Ale na tý starší jsem na motoru nikdy nic nedělal. To bylo vůbec vděčný auto. A mělo to takovej roztomilej turboefekt, já na to fakt rád vzpomínám.
Rozvody jsem dělal po 90 tkm u té starší a u té druhé asi po 100. Prostě trošku dřív než bylo doporučeno.
Je ale pravda, že VW moc alespoň průměrnejch motorů neudělal. Nicméně s touhle 1,8t jsem byl fakt spokojenej. 3,6FSI taky nebylo nijak špatný. Stávající generaci 1,4 tsi jezdí kamarád, tak jsem zvědavej jak to půjde. Nicméně třeba 2,0 tsi poslední generace považuju možná za vůbec nejlepší dvoulitr na trhu.
Nesuhlasim, osobne poznam 4 ludi s TSI, co maju 2x nove motory (totalna smrt), 2x reklamovane retaze a idu na dalsiu vymenu. Vsetci 4 kupovali nove auta (DE). Ani jeden este nema 100 tkm. So what ...?
Kdyz si koupim auto, ktery po zaruce prodam, s velkou pravdepodobnosti bude zavad na motoru mnohem mene, nez kdyz si koupim 10 let stary auto, ktery ma nalitano pres 200k km.
Takze jako kupec noveho ten motor muzu oznacit za spolehlivy.
Jako kovboj uz ne.
Ani nie.
Ja pisem, ze ten kovboj a kupca noveho auta je jedna a ta ista osoba. Pretoze neplati, citujem:
"Bazarovym kovbojem to bude, pravdepodobne, vnimano jinak nez clovekem, ktery koupi nove a po zaruce proda."
Netvrdím, že nie, ale čo som mal v dohľade zhruba 5 ks v Octavkach či Passatoch, tak všetky zhruba pri 100 - 120 tis. km skončili v servise s turbom KO, jedna RSa aj s KO riadiacou jednotkou. Podotýkam, že všetky boli kúpené nové, pravidelne servisované v autorizáku a až na jedného majiteľa s rozumnými vodičmi, ktorí poctivo zahrievali a dochladzovali.
Riesime cisto motor. Celkovy skok Lamba pod AUDI nespochybnujem. Asi by uz aj zdechli. Spagetaci. Tak zmrvit Lanciu, Fiat, .... len to odzrkadluje celkove podmienky v ITA.
Cosworth hmmm ... no ti su uz tiez po smrti. Ale mali svojho casu zaujimavosti, ci uz v Forde Sierra alebo v Medure 190.
Nemci su brani v EU ako ekonomicky najsilnejsi a naozaj predaj aut je tu najvacsi.
Z toho vyplyva, ze si to mozu dovolit. Aj tak riesia spolahlivost, pretoze priemerny vek aut nie je 3 roky ani v DE. A co potom v CR/SR s priemernym vekom aut cez 10 rokov ???
To hovori o tom, ze vacsina ludi si kupuje nove auto na dlhsi cas ako je zaruka. Cize tvoj popis situacie plati mozno pre 2-5% sukromnych subjektov.
Staci ?
No to bych zase netvrdil. Takový 1,8 Turbo, 1,6 atmo nebo 1,9 TDI byly motorkářský perly. Akorát jaksi před 10 lety nedokázali navázat a s nástupem FSI a TSI motorů. A místo pokroku kupředu se propadli zpátky.
ze su feldy nezmary aj 1,6tky aj 1,3ky viem velmi dobre z vlastnej skusenosti :-) .. s 1,6tkou kombi som jazdil kedysi na brigade a mala uz cez 200 tisic .. no a s nasou 1,3kou jazdim popri pole dodnes a to ma uz 16 rokov a stale jazdi ( aj ked nema nejako extra vela km ).... ja to vravim stale .. take sikovne a dostupne auto ako felda uz na trhu nikdy nebude ( este keby bola bezpecnejsia a silnejsia ) tak je to aj dnes genialna masina .. bez debaty je to dnes uz legenda .. este sa na feldy bude spominat so slzami :yes:
Konstrukce TSI EA111 byla hned v roce 2011 upravena tak, aby se možnost přeskočení řetězu minimalizovala. Rapid už byl vybaven motory po této úpravě, Fabia zpočátku ne.
Už výše připomínám přeplňovaný benzín. motor Fiat 1301 ccm kolem r.1990. Fiat ho dával např. do Uno Turbo ie - jezdilo přes 200 km/h s malou spotřebou a pěknou dynamikou prakticky od jakékoliv rychlosti. Na tehdejsí dobu - i dnes ! - opravdu pozoruhodné a progresivní. Potvrzuji z osobní zkušenosti. Byla to krásná technická hračka.
Ked ti niekto vyzerie bankove konto, lebo si snival o svojom dream car, tak by si tiez inak kvikal (nie moj pripad). A ignorantsky hotline priamo z Ingolstatu o zvolavacke tomu tiez nepomoze.
Kde citas nenavist ? To si vydedukoval z coho ? To je len opis reality !
Ak sa neboja, tak nech sa paci predlzit zaruku, za tu cenu tam mala byt automaticky.
Tiez som mal doma AUDI a nie jedno, a aj sluzobnu S8. A teda kamarade fakt nemam cas a ani chut uz riesit vybuchy konstrukterov. Behat po servisoch a vybavovat nahradne auto. Na to som si auto nekupoval.
Na tom je šílené to, že pak lidé jako ty tvrdí, že R8 je jen převlečené Lambo. Takových řečí jsem taky už dost slyšel. Ale tak jako... mrzí mě to... Kluci v Ingolstadtu se prostě snaží, dělají lepší a lepší auta, každý rok mají něco nového a stejně se najdou tací, kteří by je nejraději viděli někde pod drnem... :-(
Jojo, hlavně ten druhý odkaz. Díky za ověření.
Ne, jako je fakt, že ty benziny neumí, motor roku je určitě podplacená fraška, hlavně těch sedm let absolutně bez porážky a stále na prvním místě I5... Ach jo.
Upřímně, já jsem fanoušek do aut, nezastírám, že mi je od mala sympatické Audi, protože jsem měl prostě nejvíce jejich angličáků. Ale nenávidět a hanit jiné značky, co z toho jako máš?
Wau, teď jsi mě šokoval! HTP je o řád lepší než nynější MPI?! Můžu se zeptat v čem? Já si dovolím argumentovat tím, že srovnávat tyto 2 motory snad ani nelze....MPI je kulturou projevu, spotřebou a tady si dovolím napsat i spolehlivostí (tvrdí to i ve Světě motorů) o 2 levely výš. A vzhledem k objemu i ty výkony jsou nadprůměrné. Jestli se VW něco povedlo, tak tento motor....konstrukčně jednoduchý, nepřímý vstřik a hlavně atmosféra....co nemá je rezerva výkonu.
Ja netvrdim, ze to bolo zle rozhodnutie, ani ze to defacto neplatilo Audi. Vyvoj bol ale u Lamba. Audi malo vtedy V8 4,2 v S8 - nezabavne ale ako dialnicna limuzina vyborne.
Lambo malo zase 5,7 V12.
OIII stejný motor nemá. Oboje jsou 1,4, ale odlišné konstrukční rodiny, konfigurace (jedno turbo vs. turbo + kompresor) a výkony (tenhle má myslím 110 kW/ 220 Nm). Passat má pak nádrže na 21 kg CNG plus 31 litrů benzínu, tedy lepší konfigurace než u Octavie.
No, zrovna ty tebou jmenované atmosféry by se taky daly shrnout do kategorie "neumí". Sice byly poměrně spolehlivé, ale výkonnostně zase dost slabé (a neslušně užrané).
naša Felda 1,6 kombi šla do sveta a mala 350 tis. km. Počas tejto doby sa menil len olej, filtre sviečky a 2x zapaľovacia lišta, na podvozku 2 x tlmiče, 2 x predné kotúče + dosky, 1 x zadné bubny a obloženie. Nejaký ten silentblok na stabilizátoroch predných a jedno ložisko vpredu. To auto jazdilo často balkán po cestách, často aj necestách, hotový nezmar no >:D
Ahoj, s oktávkou Gtec mám zkušenost pouze coby pasažer pražského Green Taxi a určitě příjemnější než vylítané dvoulitrové naftové superby. :-)
Nicméně v O3 je novější generace motoru (EA211) pouze s turbodmychadlem a 81kW, která už s motorem v článku nemá moc společného. Tam už prý žádné excesy se spolehlivostí nejsou. Na druhou stranu je prý línější v nizkých otáčkách (pochopitelně). Já mám v pašíku ještě původní Twincharger (EA111) se 110kW.
Co se plnění týče, záleží, kam člověk jezdí. Já se pohybuju hlavně v Česku, Německu a sem tam v Itálii, a tam není problém. Cesta do Skandinávie ale znamenala převážně cestování na benzín a tedy přískoky 300km mezi pumpami (passat má jen 31l nádrž na benzín). U oktávky problém není, i G-Tec verze má benzinovou nádrž plnohodnotnou. Zase má ale menší nádrže na CNG (15 vs 21kg). Parkování je taková česká specialitka, v zahraničí jsem se nikdy nesetkal se zákazem vjezdu CNG. Naštěstí už i v Česku se to mění k lepšímu. :-)
Neskoncila, pisal som to sem x krat. Retaze drncia bez ohladu na rok vyroby a retaz nie je jedina zasadna zavada tychto motorov . Na strane druhej uz mame par kusov s najazdom cez 200 k km. S tretiou , alebo stvrtou retazou, a druhym olejovym cerpadlom. Zarovdn sa par aj zadrelo - vadne olejove cerpadlo, ktore na seba v mnohych pripadoch neupozorni ( kontrolka tlaku oleja je prilis leniva sa oxvat)
To dulezity je, jak je kazdym vnimana spolehlivost.
Bazarovym kovbojem to bude, pravdepodobne, vnimano jinak nez clovekem, ktery koupi nove a po zaruce proda.
Kovboj bude nadavat, ze po letech a najetych kilometrech se sype.
Kdo koupi nove, velmi pravdepodobne bude se spolehlivosti spokojeny, protoze k zavade dojde jen vyjimecne.
kamarat zo skoly z PO mal kedysi hladky sdi dizel v pole classic.... 300 tisic mal na nom a este mi vravel ze stale ho len zabehava ;-) ... sme sa smiali z toho obaja .. to boli casy.... ale je fakt ze kedysi tie motory vydrzali hodne... do prace mi chodi novy kolega s feldou 1,6... neveril som vlastnym ociam co mal na tachaci az kym som nevidel na vlastne oci... ma na nej 319 tisic a stale s nou jazdi ;-) .. akoze taketo najazdy dnesne tsi uz nedaju ani nahodou ale tak ja som s tym zmiereny a vedel som do coho idem ;-)
Je treba rict, ze VW byl prvni (nebo jeden z prvnich kdyz jsou nejake vyjimky) v EURO4/5 kdo zacal uvadet (maloobemove) primovstrikove turbobenziny, ktere snizili praktickou spotrebu min o 1litr proti svym atmosferickym protejskum z 90tych let a dostali 6stupnove prevodovky, takze uz to na dalnici neni jako v testovacim centru Hondy. Pionirskou techniku si VW musel vyladit sam, ale samozrejme chybu udelal i v prilisnem setreni na materialech. Nemuselo to byt jenom z duvodu ceny, ale treba takovy masivni retez z 6v boxeru Porsche neco vydrzi, ale taky nebude mit tak dobrou spotrebu a lehkost pro 1.2TSI. Jak se ukazalo, retez sice vypada dozivotne, ale jak vi kazdy motorkar, natahuje se a dale jeho nejslabsi clanek je napinak, hlavne kdyz nebezi olejove cerpadlo. Dnez uz jsou ty motory nekde jinde, treba remen vyzaduje vymenu, ale je pruzny, tichy a neklade takovy odpor, takze ma nizsi spotrebu.
jazdim uz za 5,5 ... spotreba mi zacala rapidne klesat.. tak dufam ze neodisiel jeden valec >:D --- ale nie vazne... zrovna dnes rano som tankoval za 26 eur rovnych 20 litrov ( 1,3 eur za liter ) tak uvidime... po case vyhodnotim spotrebu lepsie.. zatial spokojnost.. za posledny mesiac ( po ubehnuti uz vyse 2300km a prechode na letne pneu aj otepleni sa aspon na tych plus 15-18 stupnov ) jazdim uz o liter uspornejsie ako v zime ...
piatok par dni dozadu okrska tam a spat 110km svizna jazda.... prevysenie od najnizsieho po najvyssi bod trasy vyse 700m ... priemer 5,4 ;-) ... radost hltat kilometre .. skutocne spotreba zacina byt uz uňo ňuňo :yes:
ja na svojom malom viac ako 100 tisic ani neplanujem spravit... pri najazde 12 tisic rocne po takych 8 rokoch to bude prave okolo 100 tisic.. potom uz najneskor auto stejne bud prenecham nasim alebo ho predam ak by to inak neslo .. hlavne chcem aspon tych 5-6 rokov aby v pohode vydrzalo... potom uz poriesim nieco ine... mozno uz kusok nieco vacsie... ale to je zbytocne dopredu riesit teraz.. a vzhladom k tomu ako sa male auta stale zvacsuju je mozne ze o 8 rokov opat kupim male auto ... ved preco aj nie ked bude mat uz 4,3m dlzku a siroke bude jak sucasna octavka >:D
Před 20 roky koketoval s Toyotou, že by postavili v Evropě společný závod na výrobu motorů. Ovšem kladli si takové požadavky, co se týká uvolnění patentů, že se na ně Toyota vybodla.
Jo, byl to problém, jen napsat, že je neumí, když před 10ti lety ještě ničím nevybočovaly atmosféry jako 1.4, 1.6, 2.0 či 1.8T .
A HTP - Já ho zas tak tragicky nevidím, měl jsem ho a spousty lidí kolem také a nikdo s ním problémy neměl. To TSI byla větší katastrofa celoplošně. HTP nebyl po vychytání nedostatků zas tak zlý motor, rozhodně o řád lepší, než nynější litrové MPI...
P.S. Hele, nic moc ve zlým, jsou věci, kde se shodnem - ale když pod úplně každým příspěvkem, bez ohledu na humornost obsahu, nasázíš smajlíky, působí to, že se pořád všemu tlemíš jak vůl. ;-)
Tak samozřejmě. Stačí se podívat na motory v jejich závodních specialech. Podle ostatních to vypadá, ze VW neumí snad vůbec zkonstruovat více válcové motory. Ten W16 asi vytvořili Marťani, ne?
Jasně. Takže, když nějaký kuchař umí perfektně par exotických jídel, tak podle "statistiky" neumí vůbec vařit.
Nehledě na to, ze VW nijak dramaticky nevybocuje z průměru. Naopak jejich motory jsou na dobre úrovni. Podle statistiky.
Řečeno kulantně- koncern není zdaleka šampionem ve spolehlivosti. Ale holým faktem je, že když to funguje, funguje to většinou velmi slušně. Tj. auta ve svých třídách většinou patří nejmíň mezi špičku nebo jsou uznávaná jako nejlepší. U motorů si většinou nikdo nestěžuje, že koně se někam zaběhli, a spotřeba je obecně taky v pořádku. Je pak otázkou, jestli mít lepší auto i za cenu vyšších servisních nákladů, nebo klidně horší, ale spolehlivější.
Takže pokud někdo strčí všechny benzninové motory do jednoho pytle a prohlásí, ze VW neumí motory (včetně W16), tak z te množiny musim nejdříve vyndat několik z nich? Co to ma za logiku?