protože o žádnou ekologii nejde, to sou rádobykecy a snaha vyždímat z toho prachy.
Kdyby šlo o skutečnou ekologii tak ta už je v prní řadě naprosto neslučitelná s konzumní tržním kapitalismem, kde je potřeba pořád víc a víc vyrábět a prodávat a generovat zisk, čím se musí vyrábět nekvalitní šmejdy co vydrží 2-10 let dle druhu zboží, zatímco by šly vyrobit tak že by vydržely 6-30 let. Ale ono by jaksi nebylo co vyrábět, že.
Takže se to radši po pár letech sešrotuje a vyrobí znovu, čím to ekologii zatíčí víc, než kdyby všichni svítili žárovkou, měli 15 let starou tiskárnu s trojnásobnou spotřebou a jezdili autem co žere 25 na 100 :-)
protože na ty neustále nové věci se musí něco vytěžit, tím zdevastovat přírodu, zbytečně spotřebovat energie na výrobu a distribuci a další zátěž je i šrotování a druhotné zpracování starých věcí takže nějaká snížená spotřeba nergie tu přírodu naprosto nevytrhne.
Nič proti tomuto autu, ale keď som zbadal ten obrázok SUV a spomenul si na zelený ekoteror a trojvalcové litrové kosačky v strednej triede, tak mi prišlo blbě. Na jednej strane ekoteror a naprt motory kvôli emisiám, na druhej strane rozmach suv a celkovo nárast veľkosti áut, ktoré sú v rozpore s emisiami a spotrebou. Každý dôchodca už jazdí na veľkom suv (veľké myslím v porovnaní s veľkosťou áut v minulosti, keď prvý golf bol menší jak dnešné B). Je to celé pokrytecké a odporné.
dyt 12 je výborná spotřeba, za 10 dřív jezdilo embéčko a žigul :-)
Ono s tím stejně většina i s naftou pojede za 10-12 protože s tím jezdí jak prasátka nebo s tím poskakují po ucpané trase v koloně. Kámoška včera brečela že jela po práglu 30 km 1,5 hodky. Nu proti gustu >:D >:D
Z jedné strany ekologie a konec nafty a z druhé strany se stane autem roku GAZík, kterého utáhne dobře jen nafta. Nacpat do toho benzín, tak jezdíš za 12 a jsi rád.
Pořád dokola. Divný je, že tu nikomu nevadí osmiválce místo čtyřválců. Přitom o tolik víc stojí, víc žerou, víc stojí provoz....
Proč tě trápí, za co někdo jiný utratí svoje peníze?
Obliba SUV je jasná..
Neustálé snižování a prodlužování kombíku na jezevčíky typu Superba či Mazdy 6 lidi přivádí do vod SUV.
Hodně jich vypadá jako dříve VYŠŠÍ A HRANATÝ KOMBÍK..např.KODIAQ.
Navíc mají vyšší světlou výšku a možnost 4*4..na hory , chaty a chalupy , výlety na kešky či hříbky..ideální je SUV.
O něco horší jízdní vlastnosti v zatáčkách atd?
Stejně v bodovém systému nemůžeš lítat jako dřív.
A image SUV je lepší než placatý kombík jezevčík.. :-)
Janě, 3,0 V6 dehet v autě co váží prázdný 1,9 tuny pojede za 6 vid. To chceš namluvit komu? >:D
leda tak po rovince ze sadský do poděbrad - když pojedeš 80 vid nebo z kopce :-)
Jinak to bere 9 na sto, když narazíš na kolonu ve městě nebo tomu dupneš na krk, letí to mezi 10-12 v klídku. A když do toho naložíš dalších 600 kg v podbě lidí a nákladu, umí to letět klidně i ke 14 >:D
F-Pace dobře vypadá napohled.
Seděl jsme v něm a místa tam tedy moc není.. ;-\
Ale design je parádní.
Osobně se mi víc líbí nová Alfa Romeo Stelvio..
A nejprodávanější v tomto segmentu bude zase nová AUDI Q5..
Poměr výkon/cena/prostor je jasný.
Opravdu debilnější zdůvodnění než jsi ty schopen zplodit jsem ještě nečetl. A že je vás tu více. Já fakt nechápu, proč tady takhle dobrovolně ze sebe děláš šaška.
Obecně nechápu tu oblibu SUV. Co se na tom lidem líbí? Asi máme opravdu v genech zakódováno, že čím větší máme klacek (auto), tím větší jsme king. Nebo to nedovedu pochopit. Provozní náklady jsou podstatně vyšší, údržba je dražší, bezpečnost je v podstatě stejná jako u podobně těžkých kombíků... Já to prostě nechápu.
Zase píšeš idiotiny, nesklamal si. Sám som lietal na Š105 a otcovom formane. Žiadne SUV nevlastním, štvorkolku detto. Na strane druhej viem pochopiť vlastníkov aút, pričom časť y nich aj využíje ich vlastnosti (napríklad 4x4), dokonca častejšie ako si myslíš :-! Bla bla podľa seba súdim teba
Napísal si hore totálnu blbosť, akýkoľvek argument nechápeš a napíšeš naň ďalšiu blbosť. Asi je ťažké pochopiť, že zákazník si vyberá auto primárne podľa svojich potrieb a nie podľa davu a zároveň, že jeho potreby, alebo dôvody môžu byť úplne odlišné od tých tvojich
V tabulce je rok, kdy LS získal titul, ale já to bral tak (a myslel jsem, že nejen já), že by si ho vybral v dnešní podobě, protože přímo porovnávat nová a deset let stará auta, by mi přišlo docela mimo.
Konštrukčné chyby nájdeš naprieč výrobcami, tesnenie pod hlavou otrčí kopytá kľudne aj pri atmo benzíne. Egr niekde stačí vyčistiť a niekde vymeniť,ale to platí aj u dízlu, SWIRL klapky má nacpané v saní mnohých benziňákov a tiež sa majú tendenciu časom a únavou sa odtrhnúť, alebo poškodiť. Znova sa ťa pýtam- koľko dízlov z tých súčasných si videl s pokazenými vstrekovačmi, turbami, alebo čerpadlo? Hneď za rohom mám 1,5 dci s 320k km na hrbe a všetky tebou vymenované komponenty sú pôvodné. Poprito často akákoľvek 1,6 atmo už nemusí mať ďaleko od straty kompresie, však že. Tieto závady samozrejme sú, ale voči tomu čo bolo pred dekádou je ich zjavne radikálne menej. Na žranie oleja tu máš expertov od mnohých značiek, nie len vw a nie vždy ti stačí prekrúžkovanie (ktoré fakt nie je žiadna lacnota). Odchádzajúce zapaľovacie cievky u benziňákov a s tým spojený spálený katalyzátor detto. Mimochodom na VM motori moc nepľuj, ich 1,9 sú spoľahlivé (nájazdy cez 300k km bez problémov - skúsenosť u oplov), 2,3 v dodávkach väčšinou vypadnú keď vyhnije rám okolo nich (poznám pár kuriérskych so 400 k km a viac, pričom tebou vypísané kľúčové komponenty sú pôvodné, atď.
Ako šikovný chlapec si si iste všimol, že súčasné motory plnia iné emisné limity a sú na ne kladené iné požiadavky :-! . Kopa aj starých atmo dízlov alebo benzínov začala na firemných autách prižierať olej (podaktoré viac, iné menej a iné radikálne) a taktiež si občas riešil nejaké zapaľovacie cievky, tesnenie hlavy, EGR, katalyzátory a podobné vtákoviny. Áno, riziko u dízlu je výrazne vyššie, ale vstrekovače , turba a čerpadlá už v súčasnosti nepadajú ako hnilé hrušky.
časy se změnily Baryku. včera jsem zkoušel za kolik dokážu s 305 hp jet defensivně a skončil jsem na štreku pod 6 litrů benzínu. normálně mám kombinovanou okolo 8,4 litru.
za takové hodnoty jezdily dvoulitrové atmosférické motory se 150 hp.
ovšem přiměřeně tomu klesly i dieselové spotřeby a ani velká SUV už nepotřebují 12 litrů nafty na sto, jako před 5-10 lety...
Dej sem ty fyzikální výpočty >:-[] . Znovu, F-Pace s 300HP v naftě umí plynulou a klidnou jízdou bez zdržování provozu za 7 a bez odříkání si dynamiky v rozumných mezích mezi 8-9. Samosebou dokáže jet i za víc, ale to se už nebavíme o jízdě s rozumem.
Svým způsobem je móda SUV v dieselech druh odporu proti zeleným regulacím. Lidé se zjevně nechtějí nechat nacpat do malých ošklivých elektrických škatul s baterkama.
Pre redakciu - ste bande kretenov, mam win Xp neviem ci je chyba u mna, ale na hlavnej stanke mate reklamu na full screen priehladnu tak, ze ked ju zabudem zavriet a kliknem na clanok automaticky mi otvori novu kartu s reklamov - vacsiu ubohost som nevidel.
Druha vec ked otvorim clanok automaticky s amu pusti video s vasom primitivnou reklamou aj so zvukom - fakt * na nas uz to nebudem klikat takuto ubophost clovek len tak nevidi.
Když to v článku není zmíněno tak předpokládám, že z České republiky nebyl porotce ani jeden. Že by nikdo nesplňoval kritéria odbornosti, zkušenosti, důvěryhodnosti a vlivu? To se mi ani nechce věřit. :-)
Áno, ponuka mpv je dostatočná, ale ako píšem vyššie, časť zákazníkov využije aj tú štvorkolku a tých je medzi mpv minimim, mimochodom pomaly k tomu spejem aj ja i cez fakt,že doteraz mňa zo všade vyhrabal predohrab :-) >:D
To je u neho normálne >:D , vlastne je vo svojej obvyklej forme. Nechápať priority, alebo dôvody ostatných a dušovať sa že "ja" to viem/robím najlepšie je takou klasikou. A samozrejme k tomu vypisovať o stáde oviec, móde a podobne
To ti vážne moc veriť nebudem :-) . Štatistika z firemných aút hovorí o niečom inom, resp. ani zďaleka sa nepotvrdzuje tebou hodené číslo. Zároveň predpokladám, že máš seriózne rozdelené autá aj podľa veku, keďźe novší benzín sa komplikovanosťou priblížil k dízlu. Zatiaľ čo dízel má svoje triesnivé časy za sebou, že...
Zrovna u mňa bol pred rokom zákazník s dodge ram, klobúk dole, je to jeden z mála pickupov s použiteľnou kabínou (pri celkovej dĺžke to nie je až také prekvapujúce). Vozidlo má z dovozu (nové) a dal ho prestavať na lpg, lebo by sám nebol ochotný platiť phm ;-) . Mesto a ranná špička znamená cez 20 na sto, celkový priemer 16. Možno si rentiér ale zrejme nie si ochotný položiť 800 vašich česko kreditov za 100km jazdy. K tomu ti ešte na slovensku poriadne osolia registráciu tohoto vozidla. A mimochodom, koľko tých pickupov a suv si mžeš s tými motormi v európe obstarať. Neťahaj sem šedý dovoz a kupovanie dielov z íbeju :-!
Ty si úplny blb, medzi všetkými motormi bez ohľadu na palivo máš nepodarky a zároveň aj držiaky. Nepodarok 1,6hdi - pričom pri normálnej údržbe, zaobchádzaní a postrážení pár slabých miest sa môže dožitť vysokého nájazdu. 2.0 hdi - všade doporučovaný ako držiak. Ford detto. 3l dízle bmw a mb - doporučované. 2l dízle mb - zatiaľ bez zásadných strašidelných príbehov. Atď, atď. Zároveň skús akceptovať fakt, že len počas života je urobených x úprav , pričom prvé kusy môžu byť chodiaci prúser, ďaľšie môžu byť ok. Písať o nejakej väčšine je úplne mimo. Máš svoj svet, nič iné neakceptuješ.. Áno, je to len otázka kiometrov, ak na tom otrčí brká tretí majiteľ, tak to logicky nikoho nezaujíma, vtedy má to auto veľa krát 250-300k km. V tej dobe je obdobný atmo benzín taktiež často pred smrťou. Nešír tu mýty o nezničiteľných a nesmrteľných benzínových motoroch
Ale trt, aj v osobákoch - SUV, pickup (nie tie čo jazdia po obchodných centrách), vláčenie ťažkých prívesov a podobne. Ale chápem, že ty nechápeš, nevieš, nepoznáš, neskúsil si. Ty máš svoj svet
Co to zase meleš o špatný stabilitě? Podívej se např. na losí test nového Tiguanu. Sedí jak přibitý i bez zásahu ESP. Kam se na něj ta tvoje placatá srágora hrabe.
Nemam rad SUV, na poslednom autosalone co som skusal a ked som vyberal auto, som si sadol do vsetkeho mozneho a ci sa ti to paci, ci nie, viac ma oslovili prave SUV - nie preto, ze je to moda, alebo ze to ma kazdy, nie preto aby som si nieco kompenzoval alebo sa hral na nieco viac. Jednoducho tie auta maju nieco do seba. Napriek tomu, ze SUV nechcem z prevadzkovych dovodov a ani som si ho nekupil - pri 3008 som ale vahal a nebyt toho nepraktickejsieho kufra nez kombik a s inym motorom, by som ho zobral. Tucson aj Sportage som zvazoval tiez, nakoniec vyhrala aj tak najlepsia ponuka - tak ako u PCR.
Tolko k tvojej mylnej uvahe o tom preco to asi ludia kupuju. A preto je autom roka P3008, F-Pace, Kodiaq a nie giulia, V90 apod.
Většině kupců asi o ochranu prostředí nepůjde. O to se snaží politici. Můžeme mluvit o tom, jak je jejich postup směšný, jak metody neodpovídají realitě. Ale měli bychom se sami sebe zeptat, jestli chceme, aby použili něco lepšího. Ta snaha nezmizí. A těžko zmizí preference lidí. Takže z toho vylezou zákazy nebo vyšší zdanění/ zpoplatnění. Nejsou to zákazníci, kdo tlačí tuhle regulaci (nemusela by být, kdyby to tlačili zákazníci).
Já sem psal že je to k ničemu, pokud nejsi nemohoucí senior nebo 155 cm trpajzlík anebo nemáš chatu někde v pustině, ke který vede 3 kilometrová rozbahněná polnačka (i když tam je přínos těch suv na silničíních pneu a s motorky 1,4 a 48 turby dost sporadický) :-)
Na ten rozdíl 1,5 l jsi přišel jak? Zatím jsem nepotkal větší rozdíl jak 0,5 l a v posledních letech se ta přesnost ještě zlepšuje. Nyní mám rozdíl do 2 deci.
Ja se te ptal mekoto sorryjakoto k cemu to vyuzijou mladi lidi co sou ohebni a jezdi s tim v meste a po dalnici. Neni muj problem ze neumis odpovědět neb se ti to nehodí do kramu
Nějak si vynechal toho chlapíka. Nebo si 80 letý důchodce co mu trvá vystoupit z normální auta čtvrt hodiny? Jestli jo, tak pardon ze nevhodnou otázku :-)
To že ty to nevyužiješ a neumíš využít je jiná věc, mě SUV zajistí dostupnost míst v řádu procent na celkově ujeté kilometry, ale ta procenta jsou cílovou destinací. Takže si představ, že využívám dálnice i okresky.
přesně tak, zcela logicky díky mnohem větší váze a výšce vozu to má zcela jiný aerodynamický odpor a tudíž to musí zcela jednoznačně mít větší spotřebu. Fyziku nejde očůrat ani supermoderní přetechnizovanou dehtovou plečkou s močovinou. Leda cinklým SW který vykazuje falešný emise a ukazuje falešnou spotřebu >:D
Naprosto rozdílné dojmy. Q5 má velmi krátký převis a díky skloněnému zadnímu sklu začínají opěrky hlavy zadních sedadel na úrovni přechodu střechy do zadních sloupků. Je to malé a pro mě naprosto OT. Jak byla dobře vyřešená minulá generace Q5 i Q7, ty novější silně pokulhávají.
To sou naprosté nesmysly a vylhané papírové spotřeby, které naprosto neodpovídají realitě. Kor u SUV a aerodynmacikým odporem cihly a výšky mrakodrapu.
Kdybys mi ten motor namontoval do Camara, co má o 400 kg méně a je asi tak o kilometr nižší tak by pak muselo jezdit asi tak za 3,5 litru >:D >:D
No oni ho nepotřebují protože ví že by volil Schade
Tomu se říká v USA výběr poroty - tento porotce by výběrem neprošel neb se ví na 100% že bude zaujatý nebo zkorumpovaný (a má provedenou lobotomii metodou která se nazývá brainwashing)
to že to má na papíru 6,0 neznamená že to žere 6,0 v reálu a že to má na papíru že to vypouští 2xx škodlivin neznamená, že to v reálu v určité režimu nevypouští 9xx škodlivin.
Do se be to nic nemá, je to nafouklá krabice vysoká kilometr, s vysokou spořebou a bez asistentů se špatno ustabilitou v zatáčkách. Přišlo to sem z USA kde to do mody přišlo v 90. letech, tady se to jako vše dostalo do mody o 10 let později. v USA to nahradilo kombíky protože lidi nechtěli jezdit ve station wagonu co měli jejich rodiče.
K čemu ti je SUV když jezdíš jen ve městě a po asfaltu na dálnici a okresce a seš 20-30 letá kočena co se denně protahuje ve fitku takže je ohebná jak proutek nebo si obdobně starý chlapík? A nemáš samo 155 cm.
Můžeš mi to objasnit co ti to dá navíc proti kombíku, sedanu nebo MPV? Mě teda nenapadá naprosto nic.
Jo takže všem uchvátil design gazíků a sedany a kombíky už nechtěj.
Čéče pro si na západě nekupoval každej před 30 lety MB G, Jeep Wagoner, Cherokee, CJ, Range a Land Rovery, Toyoty LandCruisery , Chevrolety Blazery, Suburbany atd
Všechny tyhle krabice se před 30 lety už dávno dělali, 4x4 to taky mělo a líp se do toho taky nastupovalo.
Proč tyhle auta neměla prodeje v řádu 5 milionů kusů ročně?
Kupuje se to protože je je to modní, že to má už hodně lidí tak si to další koupěj taky porotže jim to někdo doporučil a vynachválil nebo že to firmám nabídne někdo jako super výhodu - viz SUV Hyundai pro Policiii
Este, ze mi tato skvela debata unikla, ked to bolo v najlepsom.
Asi by som zahodil slovnik anglickeho gentlemana po tom, co sa tu niektori, teda najma B'cello vyfarbili a ukazali svoj "myslienkovy potencial".
Dufam, ze doma series do latriny, lebo splachovaci hajzel je len tvoja lenivost a pohodlnost, vymyty mozok vyrobcami splachovacich hajzlov. Asi taku istu vahu ma tvoj prudkointeligentny vylev.
Pozri sa aka je ponuka s MPVckami a aka je ponuka s SUV. Ako som povedal na zaciatku je to aj o dizajne - nekupim si auto, ktore sa mi predsa nepaci a takto to berie vela ludi.
posledna poznamka: ze je niekto mlady, neznamena, ze nema zdravotne problemy alebo problemy s chrbticou (ti tvoji ohybni mladi ludia).
Narozdiel od ludi, co maju zdravotne problemy, ty mas problem s kapacitou v dutine lebecnej, ked nedokazes zhodnotit, posudit ani inym sposobom akceptovat, ze rozni ludia maju rozne poziadavky. V konecnom dosledku je mi ta luto.
Zrovna Kodiaq nie je dobrý príklad "vyššieho a hranatého kombíku". Kodiaq je snáď jediné SUV, ktoré na mňa dnes pôsobí práve ako jazvečík aj keď na chodúľoch/chúdach (medzi SUV). Určite na mňa menej jazvečíkovite pôsobí Mazda 6 či Superb v kombíku.
Ja se tu kralovsky bavim jak tu zarputile obhajujete obludne suv a sazomety a ve skrytu duše se bojite az vam je zakazou nebo ceny stoupnou diky nesmyslne složitosti o 30%. To budou krokodyli slzy coo az si kolenovrti budou muset koupit aspon benzinovej hybrid
Bavime se tu o FPace.To ma 1900 kg prazdny a sou i těžší suv. Nejakej prditkovej Tiguan je mi sumak a nikdo se tu o nem nebavi. Voracka od vw s jednim benzinem a cinklymi sazomety je mi u zadele
Muzes si je stale koupit.Hemi 6,4 a 5,7 a Pentastary 3,2 ci 3,6 V6. A i primovstrikove V6 atmosfery od GM funguji uz 10 let v pohodě. A sou i další výrobci
Pokud patříte k těmto lidem a máte dostatečný rozpočet, tak není nad to se s takovým SUV blíže seznámit. Dnešní SUV v naftě jsou velmi civilizované vozy a s rozumnou spotřebou i v šestiválcovém provedení jako například X5. Pokud váš rozpočet nesahá na X5, tak doporučuji CX-5, světové auto roku 2016. Určitě vás nezklame. :-!
Bud nevies pochopit pisanemu textu, alebo si len troll.
Vyssie som ti to v 2 prispevkoch vypisal, ake caste dovody na to su. Uspesne si ich odignoroval. Viac nema zmysel s tebou stracat cas.
To ale môžeš praktizovať aj na tom dízli, nikto ti nekáže meniť olej po 30k km. Mimochodom, ja to tiež nerobím :-). A samozrejme, priamovstrekový benzín nedymí, preto mám na firemnom aute výfuk a nárazník zadrbaný ako komín na chate, kde sa kúri drevom a uhlím :-!
Ne nedýmí. Jeden přímovstřikovej V6 benzín mam. A nekarbonizuje se proto, že má výměnný interval oleje 10 000 km, který já nedodržuju a měním to po 6 tis. Takže úplně v pohodě :-)
Ďalší príklad z minulého roka, pričom Kadjar má k veteránom ďaleko. 1500km (dovolenka) , priemerka dľa PP 7,9 realita 8,05 (bločky - tankované vždy do plnej). Dokonca ten krám počíta množstvo minutého phm od vyresetovania v litroch a tam bola tiež veľmi veľká zhoda, ktorá zodpovedala odchyľke zobrazenej spotreby v l/100km
To nespochybňujem, súčasný stav je triesnivý. Na strane druhej , stále existujú aj zmysluplné spôsoby používania dízlu, ale diskusia s tebou o niečom takom je asi márna
Ale dá se to pochopit. Je Škoda česká? A nebo jsou české jen ty modely, které se tu vyrábí? Fabriky i značku vlastní VW a je to prostě německá značka s montovnou v Česku. Ostatně tak to řekne každej Němec. Jo, kdyby článek začínal ....se stal Jaguar VYROBENÝ V BRITÁNII...
prečo? Na hodne dávnom firemnom fiate sa palubák takmer zhodoval s dlhodobým priemerom vypočítaným z údajov v knihe jázd (celkové natankované phm a celkové km), rozdiel bol cca 0,15 l / 100km. Súčasné moje auto, už skoro veterán má odchylku 0,1-0,4l/100km. Vyzerá , že mizerné phm znamená vyšší rozdiel medzi palubákom a realitou.
Jasne ze to nie je o dizajne, ludia kupuju SUV kvoli tomu, ze sa im nepacia, nechaju sa zmanipulovat a vnutit nieco, co vlastne nechcu a tiez preto, lebo radi zaplatia viac. Odporucam precitat moj prispevok znovu a cely.
Jaguar uz nie je taky poruchovy ako mu zaistil volakedy svojou neslavnou kvalitou XJS atd... Mame vo firme predch. XF 3 d sportbreak a za 2 roky zatial ziadny naznak poruchy ,vrzania atd...okrem garancnej rocnej navstevy sa neda zatial stazovat... Za 7 l nafty to ale neda , mozno nej plachtenie dole kopcom... >:D
Co sa tebe paci na kombikoch coupe, sedanoch ..... Predava dizajn jednoducho aj u aut. Nemusi to byt nutne moda, ze to kazdy chce, lebo to ma kazdy tak aj ja musim mat. Len sa triafaju do vkusu aktualnych zakaznikov, ktorym sa to paci viac ako ine karosarske verzie.
SUV ma svoje vyhody aj nevyhody. A vzdy dolezitu ulohu zohrava dizajn. Napriklad mne sa paci novy P3008 a kupil by som si ho asi skor ako 308SW. Z hladiska vyssieho podvozku kvoli obrubnikom, lepsie sa do toho nastupuje, lepsie sa manipuluje s detskymi sedackami. Ma pre zadnych pasazierov viac miesta.
Lenze velky minus - mam problem s kocikom, lebo kufor je len vysoky a tym sa nafukuje jeho velkost, no a potom tie objektivne veci co spominas - drahsie pneu, vyssia spotreba, v pripade P3008 mi 1,2eTHP pride uz trochu hardcore. V 308 je to uplne v pohode. Lenze auto som zvazoval v ramci svojich moznosti a tie ma predsa kazdy ine.
Nehovoriac, ze aj ked som spravil z mojho pohladu najrozumnejsi vyber a zobral to, co mne sedi, z okolia pocuvam aj negativne reakcie, vsak som si predsa mohol kupit daciu a este by som ako paradne usetril. A naopak dalsi nazor - vsak som mohol kupit radsej jazdenku z vyssej triedy a este by som usetril. Mnohi ludia sa maju potrebu vyjadrovat k veciam, do ktorych ich nic nie je a nikoho to ani nezaujima.
Ponuka MPV je dostatecna, komu nestačí evropska nabidka neni problem koupit si neco z US produkce Hondy,Toyoty,Dodge a Chrysleru.
Jasně, lidi se ridi jen a pouze designem a pak kupuji designove skvosty typu SsangYong, Fabie II, Fabie I sedan, VW Lupo, Fiat Multipla atd. To sou etalony designu, haha
Sou i lidi co jedí na benzín, někdo to má jako koníček a nevadí mu to. Prostě auto nemá jako dopravní prostředek, ale jako člena rodiny. Asi těžký pochopit pro tebe.
20 LPG je 10 litrů benzínu či nafty, pan majitel tudíž vysmátej vid. LPG na HEMI 5,7 funguje výborně, pokud to umí plynař správně nainstalovat. Znam několik kluků co na tom motoru ten plyn mají.
Jak se zdá tak šedý dovoz prosperuje velmi dobře, prodeje stoupaj.
kamarád má odtahovku a v létě pravidelně jezdí do chorvaska pro rozbitá auta co lehnou čechům při cestě tam nebo zpět, nebudeš tomu věřit, ale 80% rozbitých aut sou diesly. To samé v zimě při cestách do Alp.
u 2,5 TD v alfách, Jeepech a chryslerech praskaly hlavy ostošest :-) A ještě to mělo zvuk vylágrovaného traktoru, zejména studený.
Které motory odchází? Z moderních dieslů? Většina od BMW, Audi, všelijaké fordí TDCI, psa HDI nebo jak se to jmenuje atd
Umí odejít i mercedesí CRD atd, vše je jen otázka kilometrů a péče servisů, která v čr není valná stejně jako kvalita nafty :-)
Myslíš na papíře a testovacím ódu plní papírové emisní limity a v reálu plní něco jiného, vid >:D
A z toho důvodu diesly v malých a levných autech budou jaksi končit a dělá se nová metodika na měření emisí i spotřeby.
Proto že vše funguje jak má, nikdo nic nepodvádí a všechno přesně sedí. HAHAH
většina dnešních ESP je nevypínatelných, tlačítko tam sice je, ale po prvním brždění nebo při rychlostech nad 50 Km/h se to zas samo aktivuje. A Tiguan zrovna není moc vleké SUV, zkus si projet zatáčku stejnou rychlostí jak třeba Mercedesem E a pak třeba Cayenne se zkratovanou jednotkou ABS (a tím vyřazenými komplet asistenty). Moc bych to chtěl vidět jak to pojede úplně stejně....
Moje placatá srágora má 1500 kg, tj asi tak o 400-700 méně jak tvoje suv >:D >:D
vlastně pravda a proti atmosférickým dieslům před 25 lety to m áspotřebu o 70% menší že jo. akorát serivs atmosférického dieslu origo součástkami, novými stál na 500 000 KM asi tak 30 000 kč, toho současného s origo součástkami asi tak 450 000 >:D >:D >:D Jenom takové vstřiky sou leckde tak mezi 60-140 litry >:D >:D
To sice má, ale zato nikdo nemá pumpičku a kompresor. Takže než je to 1) trnkne a 2) než dojedou k nebližší pumpě kde náhodou to dofukování funguje, tak se docela projedou na podhuštěnejch kolečkách. A to pak takový dva litránky nahoru nejsou vůůbec problém.
3) Nehledě na to, že u některých aut ta kontrolka začne varovat a zvuk dingat někde kolem tlaku 1,8-2,0 a při předepsaném tlaku 2,5. Takže do 2,1 ti nesvítí a nedingá nic.
Zkus si najet 100 km s autem co má gumy nafouklé na 2,5 a s tím co na 2,1 a změři si rozdíl.
4) ti co tuhle vymoženost nemaj na to navíc kašlou úplně :-)
A ještě půlka lidí jezdí s podhuštěnejma gumama takže jim to žere ještě o to víc. Protože krom tankování benzínu, dolití ostřikovačů a kdy maj dojet do servisu s tím autem nic nedělaj a často o tom ani víc neví.
Sedany a kombiky se 4x4 nedelaj? To sou mi novinky
A tim Formanem si nekam nevyjel?
A pro.maminy s 3 detma co je furt vyndavaj ze sedaček sou MPV, maj posuvny dvere uz 15 let, teda nektery ze....takze manipulace s detmi je tam nejsnadnější co muze byt. Nemas sanci - vse co zvládne suv umi bud kombik , mpv nebo sedan taky. A kdo potrebuje jezdit oranici tomu lip poslouží offroad. SUV je od kazdyho neco a dohromady nic. Jako kazda vec co v sobe kloubi 10 veci jsou ty kompromisy takove, ze to poradne nefunguje ani v jedny kategorii
Ty vami vypisovane priority sou lenost, pohodlnost, vymyty mozky manipulativni propagandou automobilek a falešné pocity ze az 3x do roka pojedu do hor nebo na polnacku, projedu to lip. Nasi otcove tam dojeli i v sade 1000mb a zigulu. To si dnesni generace neumi predstavit ze
Já si tady z nich dělám už 15 let srandu a nejvíc mě těš, jak nadskakují a prskaj, když jim někdo ryje do jejich prémiových sazometových suv, které maj za modlu . To si ještě nepochopil?
těsnění pod hlavou(ami) odcházela většinou kontrukční chybou - viz slavné VM Motori, nevím o nikom kdo by měnil katalyzátor a EGR mnohdy stačilo vyčistit. Navíc to stálo vše pakatel proti turbu, vstřikům, čerpadlu, žhavičkám, SWIRL, zakorbonovaným motorům a přidřeným motorům vinou vodově řídkých longlife olejů s nesmyslnými intervaly.
Jo a na žraní oleje sou experti u VW a jejich TSI motory >:D
to tedy nepojede za 10 až 12, ale za míň,
můj GLK bere 12 litrů ve 180, průměr 8,5 když jedu normálně
ale já mám jen Euro 4 a jen 1400 barů vstřikování
toto autíčko bude mít 2200 barů a spotřebu jistě o 2 litry níže
moda, kdy do každého valí jak je to super, každý to má tak to ostatní musí mít taky aby nebyli aut + pár starých lidí kterým se do toho líp nastupuje a trpaslíci co maj 155 cm a líp z toho vidí
Jinka je to k ničemu, zejména do měst a na dálnice kde to valná většina používá