Ekonomika
Horst Fuchs
5
Pokud má škodovka zvláště u dražších a výnosnějších modelů vysokou poptávku a poměrně dlouhé čekací doby, není divu, že se snaží ze situace na trhu něco vytěžit. Ostatně mateřský koncern bude taky potřebovat spoustů zlaťáků...
Přejít do diskuze
" psst, pane, nechcete zkusit něco vzrušujícího? v Evropě po tom všichní šílí a jsou v extázi, hlavně ve východní, tam je to droga, na vesnicích je to jakási meta životní úrovně, ale tady, pane, to si nechte pro sebe, tady se to nesmí, za to bychom oba mohli jít do vězení!!! . Vím, máme tady na salóně nějaké ty benzinové motory, ale to stojí za vyližkapsu. Pojďte dozadu, ukážu vám to, čtete? TDI !!! To má krouťák vodspodu jak kamion s dvanáctiválcem, ale jezdí to jen za 4 na sto ! Chcete se projet? Ale garantuju, že už se k benzinu nebudete chtít vrátit a příjdete si pro další dávku, až vám tenhle krasavec nakonec zaparkuje doma ! "
Ano, to souhlasim ze i pres rust cen prodeje rostou. Ale zrovna Skodovka ale i ostatní znacky u nas jsou zejmena fleetova, takze vzhledem k rustu ekonomiky je to pochopitelne. Spis jsem si chtěl povzdechnout za soukrome osoby, ktere mají 1/3 prijem v porovnani se starymi zememi EU a pro které jsou nova auta obtizne dostupna.
Zdražení auta udělá hodně - za 2016 prodala škoda 1,344 mil. aut, rozklíčování vyššího zisku je samozřejmě složitější, odráží se v něm vyšší tržby, přeprodeje, vyšší náklady hlavně mzdové, náklady na vývoj a spousta dalších faktorů. Zisk je akorát imaginární, záleží, co všechno pronákladovali 😄 Zajímavější by bylo uvést, jak se zvýšila jejich marže na jednom vyrobeném autě podle modelů 😄
Tááák. Dokonce i Golf už nebyl nejprodávanější a skončil za Fiestou. Ale jsou věci, o kterých se na ACZ nepíše. 😒
[odkaz]
[odkaz]
V Evropě se ale za Q1 nijak zázračně nedařilo... Octavia vypadla z top 10 (#12, za březen dokonce #1😄 a je za Focusem i Astrou, Fabia z top 20 (#22)... v absolutních počtech je to ale víc než loni.
Stále je u nás výrazně levnější než za hranicemi. A to kterýmikoliv, snad jen na slovensku ten rozdíl není tak velký.
Jakože se sejdou ve starém skladišti, kde dělají sprinty 0-50 za mohutného kouře z výfuku, když vedle na ulici takto pálí gumy Corvetty a Mustangy? >😁
Možná vznikají dokonce tajná doupata neřesti, kde mohou zhýralci tajně šlukovat vonné esence naftového spalování. A někteří, ale opravdu jen ti nejodolnější a nejpokleslejší, pro toto potěšení užívají motory se zakázaným softwarem. Ale to už je pořádný matroš, není to pro každého.
Pokles Octavie je pravděpodobně způsoben přechodem na FL...u nás ve firmě jsem objednali 3 Octavie a doba dodání byla posunuta, protože nabíhal FL. Takže logicky muselo dojít k poklesu.
...ale pouze za ten březen. Uvidíme, podle mě je to u Fiesty jen turbulence, částečně spojená s výprodejem končícího modelu, částečně s tradičně silným březnem v UK.
Jak se budou vyvíjet čísla u Golfa těžko říct, přece jen, z jedné strany tlačí novější konkurenti (Astra, Megane), z druhé SUV z vlastní stáje (Tiguan, Ateca)... tam to může klidně být dlouhodobější záležitost (ne že by Golf nebyl první, ale že jeho podíl klesne).
Jak se budou vyvíjet čísla u Golfa těžko říct, přece jen, z jedné strany tlačí novější konkurenti (Astra, Megane), z druhé SUV z vlastní stáje (Tiguan, Ateca)... tam to může klidně být dlouhodobější záležitost (ne že by Golf nebyl první, ale že jeho podíl klesne).
Vzhledem k tomu, jak VW "optimalizuje" tok peněz do HQs, tak zisk dcery Škodovky může být v podstatě jakýkoli.
Ale obecně - ceny stoupají neuvěřitelně.
Ale obecně - ceny stoupají neuvěřitelně.
VW se vrátil s diesely na americký trh😒br />
zpravy.e15.cz/…ni/udalosti/dies… />
Celkový prodej vozů značky VW v dubnu meziročně stoupl o 1,6 procenta na 27 557 vozů, zatímco celý americký trh osobních a lehkých užitkových vozů klesl o 4,7 procenta. Před skandálem se diesely podílely na prodeji vozů VW v USA zhruba 25 procenty. V dubnu to bylo 12% a 3196 vozů.
zpravy.e15.cz/…ni/udalosti/dies… />
Celkový prodej vozů značky VW v dubnu meziročně stoupl o 1,6 procenta na 27 557 vozů, zatímco celý americký trh osobních a lehkých užitkových vozů klesl o 4,7 procenta. Před skandálem se diesely podílely na prodeji vozů VW v USA zhruba 25 procenty. V dubnu to bylo 12% a 3196 vozů.
Ale jo, důvody mohou být různé... jen říkám, že ty rekordní prodeje, o kterých se mluví v článku, nebyly konkrétně v Evropě zase tak skvělé.
Ono i Passat "připsal" slušný pokles, -29% za březen a -15% za kvartál... ale faktem je, že Passat měl skvělá čísla za 2015 a 16, Q1 2015 připsal 37%.
Poměrně zajímavé je, že třeba v USA platí zákon, který přímo zakazuje dealerům jakkoliv zveřejnit jejich nákupní cenu od výrobce (aspoň to teda píše Kotler v Marketing managementu) .... Z ekonomické teorie je známé, že snižovat cenu v rámci oligopolního trhu nevede k pozitivním výsledkům (např. zvýšení market share), takže pokud je možnost, tak se výrobci snaží něco přidat na ceníkových cenách , protože ztrácejí na reálných cenách, jelikož většina aut se prodává firmám.
Neviem o koľko šli hore ceny áut, no v automobilovej ekonomike platia tieto ukazovateľe😒br />
- materiál na auto tvorí cca 1/4 jej ceny (je to priemerná cena), pričom výrobca predáva distribútorom auto za cca 2/3 jej ceny. Z toho rozdielu si spláca vývoj a náklady s tým spojené. Reálne to býva splatené do 2-3 rokov, v čase faceliftu sú tieto náklady splatené
- ak je záujem o nejaký model, platí trhová ekonomika - zdraží sa
- aj blbých navýšených 5000 Kč dokáže spraviť vysoký zisk. Ak sa z modelu spraví 1.000.000 ks a vynásobí sa 5.000 Kč, aké číslo získame?
- ak je záujem o nejaký model, platí trhová ekonomika - zdraží sa
- aj blbých navýšených 5000 Kč dokáže spraviť vysoký zisk. Ak sa z modelu spraví 1.000.000 ks a vynásobí sa 5.000 Kč, aké číslo získame?
Zajímavé, na svých US stránkách VW žádné diesely nemá, jenom benzíny od 1.4T po 2.0T a končí V6. Asi je má pod pultem.
Stoupají, protože je poptávka. Kdybych byl majitelem tak budu postupovat úplně stejně, pokud to trh koupí, tak je cena nasazena správně, bez ohledu na to, co se píše v diskuzích 😄
Líbí se mi, jak v diskuzích všichni křičí, že to drahé, ošklivé apod. ale když pak kouknu na tabulky prodejů, nebo registrací, je vidět, že auta se prodávají 😄
Líbí se mi, jak v diskuzích všichni křičí, že to drahé, ošklivé apod. ale když pak kouknu na tabulky prodejů, nebo registrací, je vidět, že auta se prodávají 😄