Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.
"Z výrobce lidového auta největší automobilka světa"
"Výsledkem toho všeho je, že dnes je koncern Volkswagen Group největším výrobcem automobilů na světě." ... "O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě."
Bud som idiot ja (spolu so zdrojmi na Internete), alebo autor zase prejavil svoju schopnost miesat dojmy a pojmy a mylit si latrinu s vitrinou.
Automobilka je samostatny podnik vyrabajuci auta. Koncern nevyraba absolutne nic, len vlastni zvacsa akcie inych podnikov. V tomto konkretnom pripade Volkswagen AG vlastni akcie automobiliek VW, Audi atd...
Rozmenene na drobne to znamena, ze Volkswagen NIE JE najvacsia automobilka. A rozhodne neprekonal Toyotu. On sa k nej ani nepriblizuje. Koncern VAG dokopy vyrobi viac aut, nez koncern Toyota. To ano.
že pracovní organizace KdF měla za úkol také výstavbu koncentračních a vyhlazovacích táborů. Ferdinand Porsche byl členem SS. Automobilka VW se aktivně podílela na skrývání válečných zločinců po II. světové válce v Jižní Americe.
To jen pro dokreslení počátků této automobilové "ikony", která nám dozrála v prolhanou a podvádějící megafirmu - gratuluji všem bezpáteřním majitelům zázraků z jejich produkce :-(((
auta pre masy sice vyrabaju a velmi uspesne.. ale ludove uz teda moc nie su ( teda apon drviva vacsina ich portfolia... ) ... to si povedzme na rovinu... snad este sucasne male polo a up sa ako tak daju kupot za ludove peniaze... zbytok je uz doslova pre bohacov...
a také že Kdf -VW bylo na špici v podílu práce nuceně nasazených a věznů, jakým podvodem (tehdy pouze na němcích) začalo svou existenci atd. (podváděli ještě než vyrobili první auto. )
A pokud si někdo myslí, že to vše je historie, se kterou se vyrovnali, tak nacistické zákony o ochraně Kdf-VW platí dodnes a byly i relativně nedávno využity.
Vyrovnání s nacistickou historiií a podvody sice nějak proběhlo, ovšem pozdě a částečně. (vyjímka diesselgate v USA)
U mě má morální kredit jako jedna s nejhorších společností světa, její výrobky mě domů nesmí. Na VW je vidět, jak rychle se zapomíná a funguje mediální masáž s podporou státu.
ciel pisat kazdy den nieco o skode alebo koncerne nepusti .. pockaj ak zajtra zase pride clanok xy rokov passatu... najuspesnejsieho to auta svojej triedy pod slnkom ;-) ... a tak dookola ... ale ze mitsu ma sto rokov ... to samozrejme nie je az take dolezite... co tam po nejakom clanku pripomenut si historiu tejto znacky ... ked chlapci musia makat denno denne na clankoch a ludovych vozoch a pisat nam aj o tom preco karoq je zrovna karoq a nie povedzme kokoq... ;-\
dokonca aj ten malicky up u nas nevidim nikde v okoli .. a a ked ho zbadam tak len ako ako nejaku pizzeriu alebo realitku alebo medicinske vozidlo na prevoz krvi.. alebo nejaky iny firemny oblepeny voz.. pritom taka i10 je bezne na parkoviskach ;-) ...
firma dnes ani tak uz nepotebuje levne auta.. naopak.. neraz kupia kvoli imidzu aj drahsie kusky... u otca v praci nakupili kedysi hrkalky RAVky ako nahradu za starsie L200 ( dokonca kupili benzinove 2.0 kusky 110kw .... este prva generacia RAvky ) .. sice nezvladli ani z polovice tolko co terrano nie to este pickup L200 ale imidz nepusti ... casom sa poucili a naspat uz kupili pickupy.. ( novsie navary aj L200 ) .. sranda no
Ale běž běž, přece to že právě prodává nejvíce firmám dokazuje že jsou to levné auta. A kupodivu i ti namistrovaní naivkové za jejich volanty jsou také lidé i když se to mnohdy nezdá.
ale zaroven ide o celkom drahe monterky ;-) ... navyse vw akosi uz viac sa snazi auta predavat firmam a nie beznym ludom... co mi nepride ako docela ludove... pritom taky golf 4 bol este vcelku ako sukromne auto docela oblubeny aj nejake tie starsie passaty ako sukromne kusky bezne jazdili.. dnes ale akzdy druhy golf v kombiku vidim firemny.. passat doslova kazdy jeden je firemny navyse na 100 percent ma kazdy jeden z nich napis tdi na kufri .. toto kedysi nebolo...
Nemáš pravdu auta koncernu VW slouží velmi často jako jakési "montérky" obchodních zástupců, taxikářů a pod. Fakt bych je jako auta pro boháče neviděl. A pokud ti přijde že jejich majitelé (častěji spíše uživatelé jelikož vůz patří firmě) mají nosánek malounko výše, je to problém konkrétního naivky který má pocit že má vůz uber alles. ;-)
Souhlasim. VW jako projekt vznikl na bazi nacismu a je spjaty i s koncetracnimi tabory. Samotny Brouk je kradez modelu Tatra - ostatne jako temer vsechny modely VW vyjma katastrofalne spatneho Phaetonu.
Pristup VW k dieselgate a odskodneni Evropskych zakazniku je jen pokracovani politiky arijske nadrazenosti, ktera je ve VW silne zakorenena. Staci se zeptat ceskych manageru Skodovky, o mych osobnich zkusenostech nemluve.
Vzpominam si, jak nemecti kolegove cuceli, kdyz jsem jim vysvetloval, ze Skodovka vznikla nejakych 40 let pre VW a ze ikona VW - Brouk - je ukradeny prototyp Tatry. Nebyt komunisticke ery v CR, tak by Skoda koupila VW a ne obracene.
este aj ten ich "ludovy" beetle je dnes uz na odstrel a dost mozno skonci bez nastupcu a drahy a gycovy je ako prasa .. vw by sa mal zamysliet nad tym ako dalej... lebo niektore modely vobec nezvladaju ... ( scirocco, beetle, eos, phaeton a stale im chyba vyssia stredna ako povedzme konkurent pre S90 ... tu uz roky sa nic nedeje pritom eos urcite nestal vyvojovo malo a uspech ziadny.. to radsej uz mohli mat nejaku tu vyssiu strednu a presadit sa s nou povedzme niekde v usa ... skoda tychto preslapov ) .. lebo ja som toho nazoru ze vw ma na to byt vacsi ako toytota ale s mizernymi predajmi v usa to nikdy nepojde... pritom uz davno tam mohli mat nieco este vacsie ako passat pripadne nejake to velke SUVecko po vzore sorenta alebo nejakej toyoty highlander .. ale asi eos alebo scirocco s beetlom boli dolezitejsie.. no jo.. pritom aj korejci su dnes uz od koncernu daleko chytrejsi a vedia lepsie nasluchat potrebam akehokolvek trhu bez ohladu na lokalitu ;-)
ty asi nechapes ironii o ktoru sa cely cas snazim v pripade tychto nie zrovna vydarenych vw prckov... ;-)
a teraz vazne... skutocnou legendou medzi mini je za mna F500 a mozno aj panda uz by sa tam mohla zaradit ... a mozno by som tam este zaradil aj znacku mini v tom jej trojdveraku malom... ale to sucasne mini je uz vlastne tak velke a masivne ze si dovolim tvrdit ze je to skor uz male auto ako nejake miniauto ;-)
trosku zamrzi aj osud mini modelu suzuki alto... malo vo svete uz celkom smrnc aj meno... a ta jeho posledna generacia ktora sa k nam dovazala z indie uz bola celkom schopna aj kvalitou a dizajnom... raz z alta mohla byt tiez taka hrava mini-legenda ako napriklad europska panda ... lebo suzuki malicke vozy fakt vie ale tym novym konzervativnym uplne neutralnym nic nehovoriacim modelom celerio to cele uplne zazdili ... :'-(
Uz par let u nas mame akci legendy.cz a ujistuji te ze pokud by jsi na takovou akci prijel presvedcovat organizatory v up nebo foxu ze chces tyto tvoje "legendy" vystavovat, vypadal by si jako osel.
este vacsou legendou bol fox... len skoda ze si nikto na nu dnes uz ani nepamata .. taka bola vynimocna ;-)
aj tak najkrajsie za mna bolo lupo.... v nejakej 1,4ke 16v to bol sikovny a pohladny prcek .... a zaroven si nemal pocit ze jazdis v akejsi krabici na kolach ;-) .. lebo lupo malo dlhsiu tu prednu cast ... malo lepsie proporcie .. UP defakto vyzera ako nejake hodne zmensene MPVecko alebo akoby uz bolo s tym svojim spucenym predkom po nejakom tom mensom crashteste... napriek tomu ok.. UP sa mi po tom facelifte celkom aj paci... ma tiez svoje caro a krasu aj ked kusok inu ako konkurencia ... je to taka sympaticka mini-skatula proste aj ked uz docela obezna a vidim tu aj akusi snahu hrat sa na dospelaka ... co miniautam nikdy nesvedci ale chapem ze vw na tieto minivozy vzdy isiel kusok inak ako jeho hravejsi a pohladnejsi konkurenti...
skoda ze Up nevyzera kasnou ako to polo z druhej polovice 90 rokov... ( rozmerovo aj razvorom aj kufrom su si dnes az podozrivo podobni ) .. jeho proporcie by mu dnes slusali bravurne a lepsie ako taketo obezne skatulovite cosi ... ignorovanie uspesneho dizajnu z historie je vo vysledku len dalsia premarnena sanca spravit krasne a megauspene mini ;-\ .. taky fiat taketo kiksy v minisegmente nikdy nerobi a aj korejci sa uz poucili a vedia spravit pohladne a proporcne zaujimave minovozy .. ktore vo svete uz ozaj uspechy maju .. ale co bude so citigom to ozaj netusim... Up mozno nejako nechaju prezit.. ale citigo aj mii to maju asi spocitane... tato trojicka proste vo vysledku ziadna slava ... aj ked rozhodne to uz je podstatne lepsi tah ako s niekdajsim foxom :yes: