Kvílivý zvuk benzinového osmiválce je vysoce návykový. Však i kvůli němu a houpání v terénu dostala Tatra 805 přezdívku Kačena. Zamiloval si ji i Petr Pospíšil z Hradce Králové.
Byla to úžasná konstrukce s úžasnou průchodností. Tatrovácké poloosy - avšak nad středy kol - odpérované podélnými torzními tyčemi podél nosné páteřové roury. Projelo to všude. Šikovný řidič dokázal zastavit v zákopu tak, že stůl uvniř boudy byl vodorovný a nesjížděla tužka! Tak se všelijak různě postavily poloosy. To jsou zkušenosti ze základní vojenské služby.
Motor T603 se potom přestěhoval do nadčasového os. vozu T603, kde bylo opět - jako u předválečných Tater T77-87-97 - využito chlazení vzduchem pro vylepšení aerodynamiky.
Motor T603 také sloužil v elektro centrálách 15 a 30 kW, kde krásně reguloval frekvenci s PI regulátorem. Nominální otáčky pro 50 Hz byly s dvoupólovým alternátorem 3000 ot./min.
PS: Něco podobného jako T805 tehdy dělal Steyr jako zemědělský Haflinger.
Nejhorší na tomhle *** je motor. Když se tam dá např 3,6 l Ford, tak to alespoň jelo, neposrávalo se to tolik, a topilo to.... Ale original je tragédie.Ani se snad nesluší na to vzpomínat.