...na cestování po městě a do práce ok (Je potřeba garáž s přípojkou. Ideálně včetně fotovoltaniky a úložiště). Na delší cesty diesel šestiválec splňující euro 5 a výš.... :-!
Ale zase je šlechtí, že když už kvůli návštěvnosti lžou a překrucujou fakta, tak alespoň vloží odkaz na původní zdroj, kde si člověk může přečíst, jak to vlastně bylo :-!:-!
kdo si průzkum zadá, takové jsou výsledky
kdopak to řekl - "věřím jen takovým průzkumům které jsem sám zfalšoval"?
někdy se takovým vylhaným informacím založeným na nepravdě říká propaganda :-)
autor článku je:
1 - hloupý
2 - skočil na špek
3 - dělá lživou propagandu za prachy
4 - kalí vodu protože neumí napsat vlastní článek
jsem si jistý že řada dotazovaných nepochopila otázku a odpovídala na dotaz zda si plánují koupit mobil - a z principu mobily jsou na baterie - takže elektromobil ha ha ha
Ano, tak to je. A i proto jsem napsal za "I kdyby(!) ..." (vykřičník).
Nabíjet z venku to přeci nepotřebuje.Ale kdyby došel benzín-nafta, tak aku umožní dojet k první pumpě. A pak by se mohlo třeba z vnějšku nabít, ale pozpodmínečně to nutné není.
Je treba si uvedomit, ze vyvoj v case neni linearni. Neda se tvrdit, ze ted se neco povedlo a proto dalsi a jine problemy jsou jen otazkou casu. Tak to byt vubec nemusi, jsou slepe ulicky a problemy, s kterymi se nehne treba nikdy. Stejne jako se treba lidstvu nikdy nepodari kolonizovat jine planety atd. Ani se neda tvrdit, ze driv si take lide neco neumeli predstavit a dnes je to bezne. Spousta veci, vynalezu upadla v zapomeni a dost casto se prosadilo to, co nikdo necekal a nepredpovidal.
Zastanci autonomnich aut a elektromobilu byvaji hlavne snilci, neuvedomujici si realitu. Ta je velmi stridma.
Je to hlavne PR a trendy. Tot vse.
Elektromobily v nejake mire se nejspis prosadi. Ve specifickych pripadech. Zatim ale nic nenapovida tomu, ze nejak vic. Ten stav totiz trva uz dvacet let, to neni zadna novinka.
jakej prikon a praci? o prikonu jsem nic nepsal ;-) proste jsi zjistil jaky nesmysli jsem ti celkem snadno vyvratil a ted se budes snazit to stahnout jinym smerem co >:D proste priznej ze jsi blbec co hodoil do placu nesmyslny cisla ktery sis vycucal z prstiku a cekal ze ti je lidi sbasti
staci si p[recist kazdorocni zpravu CEZ, CEPS a castecne Cepra, vse statni firmy ktere ty udaje musi v kazdorocni zprave uvadet :-!
Tak tak. Ale už dnes se dá říci, že čisté elmobily jsou utopie. I kdyby(!) se nakonec povedlo, aby se váhově, prostorově a jízdním dosahem přiblížily dnešním spalmobilům, tak jejich nabíjení elektro-energetika neunese! (Viz příspěvek dole).
Myslím si, že jako nelze zahodit trakční přirozenosti el. pohonu proti z podstaty netrakčnímu spalmotoru, tak zrovna tak nelze zahodit koncetrovanost energie v benzínové-naftové nádrži. Jde jen o to ji využít s lepší účinností. Proto si myslím, že má technickou budoucnost el. pohon z menšího akumulátoru (jen několik málo kWh), který je trvale dobíjen z generátoru, který žene v otimálním režimu běžící spalmotor (odloučený od trakce!). Celosvětová spotřeba ropy by se tak velmi snížila a kdoví, jestli se potom už nebude stačit dotvářet - bude to nakonec OBNOVITELNÝ ZDROJ . :-) .
Uplne to same jako s elektromobily, jsou odhady, jak za 20 let budou masove rozsirena, nebo vubec existovat, autonomni auta.
Za 20 let se tomu budeme smat. Stejne jako dnes predpovedim budoucnosti pred 20ti lety :-)
Jaka je realita. Nic jako plne autonomni auto ani zdaleka neexistuje a elektromobily jsou ve slepe ulicce stejne, jako poslednich sto let. Vrcholem vy vyvoje je Tesla, ktera ma v podvozku tisice monoclanku a nebo hybridy, ktere ve meste zerou pri stejnem zpusobu jizdy o pul litru min nez klasika a na dalnici vic >:D
muzes nejak dolozit ty uzasny dve cisla co uvadis? to sis je vyzdimal z ocucanych prstu nebo odkud? jen pro ukazku jaky nesmysly tu uvadis
10000 MW - denni spotreba CR je v prumeru 191000MW (udaj CEPS za 2016), za hodinu to dela pak prumer necelych 8 tisic MWh, kde jsi prisel na 10 tisic MW?
250MWh - to je v pripade rafinerii Cepra priblizne 157 tisic litru zrafinovanych finalnich paliv, pritom Cepro uvadi ze za 2016 zrafinovali priblizne 7.5 miliardy litru paliv, cos dela priblizne 20.5 milionu litru paliv denne a 865 tisic litru za hodinu v prumeru, coz odpovida cca 1384 MWh, ERU dale uvadi ze v CR se priblizne 20% v CR spotrebovane energie spotrebuje v Ceskych rafineriich, coz jaksi koresponduje s cisly co uvadim a jsou z vyrocnich zprav danych firem a uradu ;-)
vsechny 3 hlavni rafinerie v CR maji prime vedeni od blizkych hnedouhelnych elektraren ;-)
tak laskave prestan psat ty nesmysly, krom tve blbosti a lzi to nic neprinasi, a lidi nastesti nejsou tok hloupi aby tomu co pises verili
Spotřeba ČR v zimě je cca 10 000 MW. Z toho necelých 250 MW jsou rafinerie (Chemopetrol Litvínov, Kaučuk Kralupy).
Naproti tomu spotřeba nabíjení jen poloviny elmobilů (cca 3 miliony) a jen(!) po nedpostatečných 3 kW-ech představuje navrch stejnou spotřebu, jako je dnes (a to neuvažujeme přídavné ztráty v rozvodu zvn, vvn, vn a nn až do nabíjecích zásuvek).
Zdaleka tedy nestačí ani zdvojnásobení dnešní energetiky.
a cemu vadi ze jsou to zeme s uhelnyma elektrarnama? sak fosilni auta jezdi na palivo ktere se rafinuje jen diky elektrine z elektraren, takze je celkem fuk jezstli ta elektrina z tech uhelnych elektraren putuje do rafinerii a nebo do elektroaut :-!
vetsinou jedinci ktery si kupuje auto je fuk jak vypada ten ekosystem za nim, jeho zajima jen to kolik to auto stoji na porizeni a kolik ho bude stat provoz
Velikost treba FIAT Punto/KIA Rio(4-door), dojezd 250 km (vcetne chlazeni/topeni),
s cenou: 199,999 Kc, a slevu 50% u CEZ na dodavku elektronu. Make a deal! :-!
Na delsi cesty - gumovy nafukovaci clun? >:-[]