No, to je síla... vždycky si říkám, že už nemůže být hůř...
Většina kruhových objezdů je postavena tak, že pruh pro sjetí z něj je samostatnej a pokud chcete pokračovat po okruhu, musíte přejet do toho víc vlevo... tedy uvnitř okruhu... proto ten levý blinkr - zcela správně.
To většinou neplatí pro ty nejmenší okruhy, co vypadají skoro jako normální křižovatka...
Mnohem zajímavější a užitečnější by ale byla informace, že v Itálii neplatí automaticky, že na okruhu máte přednost!
Je tam značení normálně dopravníma značkama a klidně je trojúhelník uprostřed okruhu a přednost mají ti, co najíždějí... a nezřídka tak, že hlavní je vlastně nájezd - a hned první výjezd... kdo chce dál, musí blikat doleva... atd.
Zajeďte si tam někdy, není tam špatně. Jen je tam hodně Fiatů, což by vám asi nedělalo dobře.
Vidíš, a já tvrdím, že se tam všichni řídí podle jasných pravidel... jinak by prostě provoz ve městech jako je Řím zůstal stát.
Že jsou to trochu jiná pravidla, než ve zbytku Evropy je fakt... a že je třeba je znát, jinak se z toho zblázníš je pravda taky.
Když se ale staneš součástí té řeky, tak proplouváš docela v pohodě... jo, většina aut je tam trochu odřených... ale to je důsledek hustoty toho provozu.
Vždycky znovu mě fascinuje systém, kdy před semaforem jsou značené dva pruhy rovně... a za křižovatkou je jen jeden.
Ale oni se tam fakt dokážou poskládat, ani nezpomalí... pěkně se střídají, ani to nikdo neřídí...
Paráda, díky mockrát za velmi užitečný článek. V Itálii jsem ještě nebyl, ale příští rok se tam chystáme. Konkrétně nejspíš na Sicílii. Podle toho, co jsem četl zde [odkaz] tam mají opravdu překrásné pláže Zatím to vypadá, že pojedeme autem, tak teď už alespoň vím na co si na cestě dávat pozor. Ještě jednou díky moc.
Re: No, to je síla... vždycky si říkám, že už nemůže být hů
Na kruhovom objazde aj u nas plati pravidlo pravej ruky - tj, prednost mas ked do vjazdu vchadzas a naopak, ked si v kruhaci davas prednost tomu co vchadza - ak nie je inou znackou ustanovene inak. Preto byva pod znackou kruhovy objazd este aj znacka daj prednost v jazde a vnutri kruhacu znacka, ze si na hlavnej - tym sa logika fungovania otaca.
Takze na kruhovom objazde bez ineho dalsieho dodatocneho znacenia plati vzdy pravidlo pravej ruky - tj vnutri nemas prednost.
Mohli by jste do toho článku hodit odkaz přímo na zákon podle, kterého to není správné? Doleva blikají i autoškoly a předpokládám, že ti toho ví o pravidlech ve své zemi víc než místní odborníci >:D