Letošní srpen byl na českém trhu ve znamení různorodých výsledků jednotlivých značek. Zatímco prodeje Suzuki a Dacie výrazně rostly, VW, Kia, Audi nebo Fiat se propadly.
V titulcích jako prase je uvedeno - propad Fiatu, přičemž božské Audi z koncernu je na tom nejhůře, nevím proč tam místo fiatu není právě Audi. Není to divné? Ano. Je.
Asi zase Machalovina. Fiat -40%, Audi -50% - z toho plyne zcela jasně, že propadá Fiat!
Nejspíš zákazníci Audi houfně migrují k MB. Ten má hafo relativně nových modelů, a zjevně se s nimi líp trefil do všeobecného vkusu. Audi designově přešlapuje na místě.Nicméně za 1.pololetí je propad Audi cca poloviční. Tohle je jen měsíc, navíc prázdninový.
BMW je BMW
MERCEDES je MERCEDES
AUDI je VOLKSWAGEN
Že by to už konečně lidem došlo?
Navíc modely BMW a Mercedes jako jediné plní dieselové emisní normy v reálu.
Při nemalých reexportech to může znamenat zájem/nezájem německých zákazníků.
Politika této značky se mi opravdu začíná hnusit čím dál více, byť nové modely nejsou vůbec marné :/ , tak tohle by mne totálně odradilo od koupě... jak je vidět dle prodejů, kupce to nezajímá.
Čerstvá zkušenost: Hyundai teď pořádá akci výpujčky testovací i30 kombi na 7 dní. Což je samo o sobě super nápad, jak auto přiblížit kupcům, pořádně vyzkoušet, jaká je evoluce značky a tak.....ale...... tak jsem si zkusil vyplnit formulář >:D
Podmínka : Musíte vlastnit vůz Škoda Octavia kombi >:-[] >:D >:D >:D Dál to asi nemá smysl komentovat >:D Příjde mi, že jsou už nemocní...
A ve Vestě taky ? Abys mohl srovnat ten šmirgl plast ze Škodovky a ty "skvělé" plasty z Ruska >:D
hmm i když bude kombik, cross, nebo tam bude sedačka šitá zlatou nití, tak to nezmění nic na tom, že to auto je lowend (mimochodem sedačky tak strašné zrovna nejsou).
Jo, zájem v Rusku a na Východě... ale tady mam za podobné peníze větší výběr... já žiju tady ;)
Ne, to teda není >:D Bariku, viděl si to ? Viděl si Rapid za 400 tisíc? Ten je o level jinde >:D CElyese taky... Vesta je prostě interiér korejců před 15ti lety... sorry... Možná ten Logan tak nějak odpovídá, ale ten je levnější.
Odrážka 2.2. Cituji " Účastníkem Akce může být pouze vlastník či provozovatel osobního automobilu Škoda Octavia Combi, nebo kteréhokoliv osobního automobilu Hyundai.."
Tak v našich končinách to bude hlavne spôsobené tým, že cieľová skupina poväčšinou ani nevie, že Fiat má nejaké Tipo. Z tohto hľadiska je ich marketing priam tristný. Nehovoriac o tom, že dostať sa do fleetov znamená aktívny prístup, navštevovať, požičiavať autá na testovanie atď. Kým toto Fiat v CZ a SK nebude robiť, nebude predávať vo väčších množstvách. Tipo proste nie je Ducato, kde znak na kapote sa až tak nerieši. :-)
Nejsmutnejsi na tom je, ze ta auta jsou v tom nevinne. Ta nakonec muzou (a nemusi) byt kvalitni, plne konkurenceschopny produkt, ale cloveku jej zprotivi uchylka jednoho saska ve vedeni ceskeho zastoupeni.
Alesponze Kia se v CR profiluje normalne.
Ronault už o tom psal na MACZ. Nejen že musíš vlastnit Octu kombi, ale ty jim ji tam musíš na těch sedm dnů nechat, s klíčkama pochopitelně. Jenom nevím, jestli ti hodlaj chudáka Octávku trochu "poladit" nebo chtěj okopčit osvědčenej emisní software. >:-[]
PS: Ještě před nedávnem jsem tyhle Vošickýho srandy bral s nadhledem. Dneska už bych zřejmě autosalón Hyundaie vážně při výběru obešel obloukem.
A není to prostě jen tím, že se Fiat nedostane do fleetů? Firmy jsou vesměs orientované na koncern, v posledních letech si už zvykli i na Korejce, ale na Italy těžko. Takže zbývá privátní zákazník, jenže ti buď hledají levné auto nebo zase drahé. A pokud se Tipo cenově nijak zásadně nepodbízí, je konkurence opravdu těžká.
To by bylo taky padlé na hlavu, půjčovat auto jen majitelům Meganu, nemyslíš? No, jenže Hyundai má mindrák ze Škodovky a ne z Renaultu, tak je to holt Octavie. Dobře, je to jejich boj... na mě osobně to působí zoufale zamindrákovaně, ale třeba si to svou cílovku najde.
Já být v Hyundai, soustředím pozornost na N, na Genesis, na účast ve WRC... Hyundai má dost vlastních karet, co by mohlo hrát... místo okopávání kotníků.
Ať si je klidně určuje... a my se mu můžeme klidně smát. Tohle je fakt ujetý. Půjčí i30 kombi jen majiteli Octavie, ale třeba majitelovi Megana ne? Jsou to zoufalci.
Fiat Tipo se vyrábí v Turecku. A o Turecku se všeobecně ví, že se tam vyrábí auta s velmi dobrou kvalitou a jakostí. Ford tam z toho důvodu také před léty přesunul výrobu Tranzitu.
Jo, takže opět u tebe platí, že to, co je mainstreamové, je horší... Pokud hledám něco speciálního, pak GAZ možná dostane šanci, ale dodávka pro naše poměry má jezdit především na silnici a tam je GAZ ve všem horší i než ten nejobyčejnější Tranzit... kdyby nebyl, jezdí jich víc.. nebo jsou všichni pitomci?
A jiné věci se pokazit na tom GAZU nemohou ? Elektrika, nápravy, čepy.... Buď alespoň jednou fér a buď přiznej, že statistika neexistuje, nebo to sem dej :-) Kdyby ty GAZy byly o tolik lepší, proč se neprodávají víc?
Jo, přesně tak to je.... ta i30 nevypadá marně a za normálních okolností bych ji bral jako plnohodnotného konkurenta třeba Golfu nebo Fokusu... zajímalo by mne srovnání s nejlepšími ve třídě... bohužel, když nemam Oktávku, mam smulu >:D
Tak, kdyby místo Sprinterů jezdili Tranzity, tak mají vystaráno a nepotřebujou ani ruské GAzy.... mimochodem o těch údaje o spolehlivosti nemáš? Radši to v Rusku nesledujou co? >:D
Prohlédl jsem si tu tvou vychvalovanou Vestu a víc, než 200 tisíc bych za to nedal... je to obyčejný lowend.
Jojo... tak já bych jim tam Oktávku klidně nechal zaparkovanou, akorát žádnou nemam >:D Spíš si představuju, jak tam běhá Vošický s metrem a přeměřuje kufr >:-[] >:D To je komedie tohle >:D
P.s. před týdnem jsem koupil rychlovarnou konvici Hyundai.... teď mě to docela štve >:D
ze to krasne tipo v nasich zemepisnych sirkach skratka nefunguje... stalo sa presne to co som predpokladal... od italie vyssie uz moc nefunguje.... ono predavat tipo za cenu golfu ozaj nejde... skoda lebo nie je to zle auto ale tou cenou ho uplne zazdili... sam som ho v zime obzeral a az sa mi zatocila hlava ake palky za neho pytali pritom auto ako take uplne priemer .... tipo je vlastne kusok taka nazvime to nizkonakladovka z turecka ( na golfa alebo astru ci megane ozaj nema ani nahodou.. tie su o parnik dalej aj podvozkom aj vybavou aj vnimanou kvalitou ) ... takze pytat za neho to co za golf to v nasich zemepisnych sirkach je blud.... a ako sami vidime ... to nemoze fungovat
Nic lepsie nemusim mat ako to, ze Tipo sa predava celosvetovo viac ako bajecne. Ono Europa nie je pupok sveta ale aj napriek tomu, ze ty cestou na chalupu alebo do prace nevidis viac ako 1 Tipo - to nie je neuspech Tipa. Tipo sa neporovnava s Golfom, to by si ako znalec, ktory komentuje kazdy clanok - mal vediet. Tipo je auto pre masy, ktore potrebuju auto pre denno denne vyuzivanie s bohatym priestorom, jednoduchym interierom a nepotrebuju si nakonfigurovat Golfa za 30 000 €, aby mohli mavanim ruky prechadzat svoje USB skladieb. Si z vychodu SK a tvojmu pohladu nemoze ujst to, ze zakaznici Tipa su ti standardni ludia, ktori potrebuju lacne, bezpecne, robustne a zaroven krasne auto na denno denne dochadzanie. Tito zakaznici na Tipo chodia a denne ich beru, objednavaju. Je to fakt a nezmenis to. Fiat trafil a Tipo je to, co mu dlhodobo chybalo.
Ked tu bolo Stilo, hresilo sa na to, ake je drahe a ako chce Fiat preplavat do premiovych tried vybavou a nema na to. Je tu Tipo, ktore prezentuje presne tu medzeru medzi Sanderom a Golfom, ktoru je potrebne vyplnit a primerane je k tomu stanovena aj cena a hresi sa debilmi ako ty na to, ze nie je ako Golf. Co potom chces? Naco komentujes Tipo? Funguje skvelo a preda sa ho viac nez 1 milion, to viem. A preco? Pretoze funguje perfektne. :-!
Já se tu někomu vysmíval? Nespolehlivýmu Sprinteru, kterej v USA zažil boom a pak se stal propadákem. Ano, tomu se posmívám. Stejně jako všem podobným plečkám co si hrajou na něco echt nobl a přitom sou to nespolehlivý a předražený krámy >:D
sou lidi co s tou dodávkou potřebujou dojet i někam mimo silnici. A pro ty je tu GAZ.
Navíc GAZ umí i benzínové motory na LPG, to snad dod dodávek krom fiatu nikdo další nenabízí..(nepočítám-li šedý dovoz americkcýh dodávek a vanů typu Chevrolet Express, GMC Savana, Ford E chassis....
Astry v kombajnu má jedna z televizí, tuším Prima, pro ty svoje redaktůrky. A taky se začínaj objevovat u Partners, kde jezdilo dost nových P308. Takže vlastně zůstávaj u stejný firmy. :-)
A Focusy zase tradičně jezdí třeba Byznys Software (dříve J.K.R.) z Příbrami. A to tak tradičně, že se jim na parkovišti plácá ještě i pár hatchů 1.generace. Zřejmě se jich někteří z obchoďáků nechtěj vzdát. ;-)
Na EQUA Index měl největší počet A VW (A znamená, že se auto vešlo do Euro 6 bez aplikace faktoru shody). Všechny byly myslím 2016+, starší na A nedosáhly. I BMW a MB tam myslím mají Ááčkový zářez, stejně tak Audi, Škoda a Seat. Počty samozřejmě nemá smysl srovnávat absolutně, protože nemůže mít dobrý výsledek, co ani netestovali. Jeden čas však skupina VW měla 10 z 12 A (celkový počet testů byl ve stovkách, možná ke 400), ta dvě zbývající byla právě MB a BMW.
Rozmohly se docela Fokusy kombíky a i někdo jezdí Astry, ale už nevím teď kde jsem je viděl. Tahle auta se tam také dostala... a asi to není jen díky tomu, že nabízí nějaké extrémní verze, jako GAZ.
Ne, to nebude hrát takovou roli jako fakt, že když máš autodopravu s dodávkama v Evropě, tak nepotřebuješ řidičum dávat ruský auto, který sice možná projede Sibiř, ale na dálnici a okrsce bude pomalejší, víc žrát a méně komfortní...
Podívej, jak se do fleetu zařazují značky, od kterých by jsi to před deseti lety nečekal, protože tu vládl jen koncern. Vídám hodně Fordů osobních (tranzit je zrovna takovej Passat mezi dodávkama ve smyslu etalonu) a pak korejci, ale i Opel či Dacie...
Mně spíše zaujala nabídka umytí oktávky během zápůjčky. Představa, jak Vošický běhá kolem mého ručně umývaného pokladu s drátěným kartáčem, mě bude strašit ve snech. :-O
Tak to bylo i Mondeo/Fusion, nebo i Kuga/Escape ale jako amerika se nepočítají.... Edge se dováží z USA jako Mustang? Myslel jsem, že je to Evropská verze.
A nějací 3 šílenci si koupili benzínový Grandíčo, další jeden šílenec benzínovýho Wranglera, dalších 11 šílenců benzínový Renegade a 4 šílenci benzínovej Compass.
Spolu s Mustangem, chevy, cadillacem a dodge tenhle měsíc 48 šílenců s benzínovou amerikou.
Divný, že >:D >:D >:D
Krom toho se dovezlo 231 ojetých amerik, mezi nima např. 5 Lincolnů, 6 Cadillaců nebo 69 Chryslerů.... Bláznů je evidentně dost vid
CZK zatim posilila o jednu korunu (aktualne necelou), na tom reexporty urcite nestali. Nehlede na to ze premie obecne moc reexportne vyhodna spise nebyla a neni.
prepad maju obaja masivny... aj fiat aj audi... kto ho ma vacsieho je myslim teraz vcelku zbytocne riesit ... ide tu o princip ... verme ze je to len momentalny stav a fiat sa opat dvihne.. lebo vidiet ho kdesi za mitsu ktore sa dovaza az z japonska a ma u nas v predaji dva tri modely je ozaj trapas ...
neviem ale sam som prekvapeny aky je u nas problem stretnut napriklad audi A3 sucasnej generacie... skuste si to vsimat ludia ... pritom take MB triedy A je vidiet.... este tie prve A3 z 90 rokov behaju u nas dodnes vsade ... ale tie nove kde nic tu nic
ale ani nove Q2 stale zatial nikde nevidim... vlastne ono stretnut aj klasicku A4 sedan je docela problem... ono vsetky audiny su dnes vsetko len same Q5ky Q7micky obcas Q3 ...
No a kdyby půjčovali majitelům Megánů a majiteli Octavie ne,tak by také bylo keců,zbytečných.
Pujč si tedy auto na týden u jiné značky grátis.Že ti ho nepůjčí,tak se jim směj,křečovitě.
Zoufalci jsou lidi,kteří brečí kvůli reklamám,kvůli manažerům,že by si pak do takového auta nesedli no a pak brečí že jim ho zase nechtějí půjčit.
To jsou zoufalci,nikdo jiný,pořád si stěžují brečí,nebo křečovitě smějí.
Když mě kvalitativně zklamal koncern VW,tak i kdyby nabízeli takovéto zapůjčení vozu zdarma,tak se o to ani nebudu zajímat a už vůbec rozebírat jejich podmínky.
No tak vyzkoušej si půjčit auto jinde,jiné značky,třeba Ti auto půjčí na týden zadarmo, bez podmínek.Ale spíše ne.
Oni tu výpujčku nikomu nenutí s pistolí u hlavy.A vždy kdo půjčuje,určuje pravidla,at' jsou sebepodivnější ;-)
Takže nemocný mi přijde ten,kdo chce půjčku a nemá na ni,nebo kdo si myslí že si bude půjčovat a rozhodovat o pravidlech půjčky.
Von když někdo přijde do Fordu, že potřebuje 50 Transitů, tak asi dostane větší slevu a auta rychleji než u GAZu že....
To bude hrát roli že, + jak říkám že ty značky sou zavedené. Gazy se sem začly vozit když už tu všechny firmy dávno prodávaly dodávky.
Předchozí pokusy Rossu či Avie nepočítám, to byly takové zoufalé akce....
protože nulová reklama, menší servisní sít a ne každej potřebuje 4x4 dodávku.
Na což se tady dovozce specilizuje. Navíc fleet bere auta od furt stejných značek, že. Ford, mercedes, Fiat, Iveco, Renault. Nic dalšího.
Kdybys o tom něco věděl, tak bys věděl že zákazníci GAZu tu jsou stát (státní podniky), města, obce, dobrovolní hasiči, rybáři, geodeti, expedice, myslivci a malé soukromé firmy.
To sou ojetiny chlapče, ojetiny. Mezi tím je 60% aut z doby, kdo to Fiat ještě vůbec nevlastnil.
Novej se neprodal ani jeden >:D
POUZE 3 Dodge a ty se vozí jen RAMky - produkt vnzíklý před koupí Fiatu, Durango, Chalnger a Charger = to samé. Všechna tahle auta byly vyvinuta a připravena do sériové výroby by Daimler a Cerberus. Smůla co....
Dart si nevozí nikdo, stejně tak Chrysler 200 - ten je tu novej v republice snad jeden. Obludný Cherokee se 2 ks měsíčně hraje roli statisty a krom nového Compassu už ti z novodobé produkce FCA zbývá jen Renegade.
33 ks techniky za jeden prázdninový měsíc není špatné, své kupce si to evidentně najde. Napříkld dvě dodávky GAZ si pořídil státní podnik Diamo, těžba uranu >:D:-)
Že si nekoupili Mercedes.
Jo dostaly se mi zajímavé púdaje z USA co se týče Sprinterů. Kvalita sama. Motor stojí na vrakárně víc než celý auto a nejsou. Hádej proč >:D >:D >:D >:D