Testy
Zpět na článek
TEST Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo AWD – Vrcholný nerovná se nejlepší
95 komentářů
Ozzman
9
Mne zase příjde směšné, že je jako mínus příplatky i pro nejvyšší výbavu... má to snad jiná evropská automobilka jinak ?
Přejít do diskuze
eLzyx
furt nenašel cestu jak sponzorovat novináře k "objektivnějšímu" recenzování?
Ozzman
Jasné, když srovnám cenu "nabušené Insi", tak nejsem výrazně nad konkurencí typu Superb či Passat... možná spíš níže. Proto mi to příjde jako takové zvláštní... ale jestli autorovi vadí, že má možnost si koupit nejsilnější motorizaci i ve skromější výbavě za nižší peníze... no u jiných testů jiných automobilek je šíře nabídky dávana jako plus >:D
fOE
Nejak nevim jak ten test uchopit. Opel podvozkove zjevne za 1, kabinou prostorem, ergonomii i materialy zjevne taky (a nad superbem, ktery tu snad nebral nizsi znamku nez 4*), moznosti dovybaveni spickove, spotrebou to spatne hodnoceni taky nebude bo je to spotreba na kombik teto velikosti, vykonu s 4x4 a v AT normalni... tak pak snad fakt jen ten automat (prvni kusy, ze by to pak poresil SW?)? Ale ten ze by srazil celou hvezdu?
Snad abych se sel projet. :-)
Snad abych se sel projet. :-)
Uživatel_5340709
tu spotřebu tolik nedramatizoval. Je to dost, ale v této váhové kategorii, kombinaci a motorizaci jsou na tom ostatní dost podobně:[odkaz]
Emel
No, cítím z toho docela zklamání, přitom v testu kritika zaznívá vlastně jen k pomalejší převodovce... a pak relativně vyšší spotřebě, která ale podle mě pro 200kW 4x4 AT není nic zvláštního.
iudex
Ako písal foe, to, že Ty máš s Passatom TSI priemer 8,5 litra nevypovedá o spotrebe testovanej Insignie zhola nič; môže to vypovedať akurát tak to, že jazdíš veľmi úsporne, pretože priemer tejto verzie Passata je 11,16 litra: [odkaz]
Touto logikou by si musel dospieť k záveru, že ak redakcia mala spotrebu 11,3 l, Ty by si s Insi jazdil za 8,6.
Touto logikou by si musel dospieť k záveru, že ak redakcia mala spotrebu 11,3 l, Ty by si s Insi jazdil za 8,6.
iudex
Nemôžeme vynechať, pretože ak mi niekto núti výbavu, ktorú vyslovene nechcem, ako aj kombináciu motorizácií a prevodoviek, ktoré nechcem, je to dealbreaker. Taký Arese má svoju manuálnu rúčku, mne napr. vadia kožené sedadlá, ktoré nechcem ani zadarmo (no dobre, v sedmičkovom bavoráku perforovanú kožu so špičkovým odvetrávaním beriem), rovnako tak do rodinného auta strednej triedy by som nechcel 19" disky, detto automat k štvorvalcovému benzínu. A ak je voľba slabý základný benzín bez prvkov, ktoré mi vadia, alebo najsilnejší benzín povinne s automatom a nechcenou výbavou, tak si jednoducho nevyberiem a musím inam, nech sa mi to auto páči, ako chce.
woody-alien
Na mě to dělá dojem, že chtějí omráčit výchozí cenou Insi v každé výbavě....což se v zásadě daří. Ano, při procházení ceníku ti to pak trochu zhořkne, ale nakonec si přece můžeš tu "svou" koncovou cenu porovnat s konkurencí. Takže s bodem 3 souhlasím, ale osobně je mi milejší, že si tam můžu naházet jenom to co opravdu chci než to co si oni myslí že mám chtít.
Gvick2
Většina redakcí hodnotí tento dvoulitr hůře než jiné motorizace nové Insignie, někde vytýkají nedostatek výkonu proti papíru, někde kritizují automat, někde zmiňují už citovanou spotřebu, někde kritizují kompromisní chování podvozku na větších kolech. Třeba Autocar jiným motorizacím dává 4*, tomuto dvoulitru 3,5*
[odkaz]
[odkaz]
dtto Autoexpress
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
dtto Autoexpress
[odkaz]
iudex
Hodnotenie (už tradične) na ACZ nerieš, dôležitý je text, z ktorého vyplýva, že ide o vydarené auto, ktorému sa dá objektívne vytknúť iba váhavejší automat (spotreba nie je objektívna kritika, viď spotreba Supu 2,0TSI 4x4).
iudex
Jj, stredná trieda s rozmermi vyššej strednej so silným turbobenzínom HDM automatom a 4WD skrátka nebude jazdiť za 8 litrov ako rovnako výkonný, ale o triedu menší, pol tony ľahší hatch s predným pohonom.
Za mňa tej motorizácie ale škoda, z Insignie vzhľadom na tie rozmery nikdy nebude športiak, preto by som 260k benzín nepotreboval, ale zase o 100 koní slabšia 1,5ka sa mi javí ako slabá, notabene ak by som chcel automat (nehovoriac o tom, že 1,5ka má staršiu 6st A/T). Chcelo by to nejakú strednú cestu, povedzme 200 koní. Takto to záujemcu nepriamo tlačí do nafty a ako najlepšia kúpa pre záujemcu o automat sa javí 2,0CDTI so 125 kW/170k.
Za mňa tej motorizácie ale škoda, z Insignie vzhľadom na tie rozmery nikdy nebude športiak, preto by som 260k benzín nepotreboval, ale zase o 100 koní slabšia 1,5ka sa mi javí ako slabá, notabene ak by som chcel automat (nehovoriac o tom, že 1,5ka má staršiu 6st A/T). Chcelo by to nejakú strednú cestu, povedzme 200 koní. Takto to záujemcu nepriamo tlačí do nafty a ako najlepšia kúpa pre záujemcu o automat sa javí 2,0CDTI so 125 kW/170k.
scadar
Je moc hezké, že jsem se v kapitole "Motor" dozvěděl, kolik kW má základní benzín a základní nafta, ale spíš bych tam chtěl zjistit, kolik kW má motor v tom testovaným autě...
Naštěstí jsem to našel aspoň v tabulce na konci.
Naštěstí jsem to našel aspoň v tabulce na konci.
Emel
Proč, proč... protože je hezké a nemá žádnou zásadní slabinu? Proč bys měl dát přednost třeba Superbu? Nebo čemu bys vlastně dal přednost?
_MT_
Ze spotřeby novinářů v testu se přeci nedají dělat závěry. Rozhodně ne vůči vlastním spotřebám, pokud nemám historicky ověřeno, že se jakž tak shodujeme.
_MT_
U Mazdy je to komplikované tím, že nejsou jen pevně dané výbavy, ale bývá i silně omezené, kterou výbavu smíš mít s kterým motorem. A někdy je to na palici (zážehové motory u šestky byly zářným příkladem).
Chápu, že Emelovi přijde, že Opel nevyužil prostoru daného takovým množstvím výbav. I takový pověstný škudlil VW je někde jinde a to se třemi stupni. Pokud chtějí nabídnout výkonnější motor i v holátku, dá se nabídnout i v nižším stupni (možnost volby je dobrá). Do nejvyššího stupně bych rozhodně nedával všechno, ale takový žebrák to být nemusel. Osobně s tím nemám problém. Jen bylo po přečtení výbavy zřejmé, proč je cena tak nízká.
Mimochodem, těch 30 % je napříč nabídkou. V téhle výbavě a obzvláště téhle motorizaci to může být mnohem méně. Ne, že bych jim chtěl upírat volbu, i kdyby jich bylo jen procento.
Chápu, že Emelovi přijde, že Opel nevyužil prostoru daného takovým množstvím výbav. I takový pověstný škudlil VW je někde jinde a to se třemi stupni. Pokud chtějí nabídnout výkonnější motor i v holátku, dá se nabídnout i v nižším stupni (možnost volby je dobrá). Do nejvyššího stupně bych rozhodně nedával všechno, ale takový žebrák to být nemusel. Osobně s tím nemám problém. Jen bylo po přečtení výbavy zřejmé, proč je cena tak nízká.
Mimochodem, těch 30 % je napříč nabídkou. V téhle výbavě a obzvláště téhle motorizaci to může být mnohem méně. Ne, že bych jim chtěl upírat volbu, i kdyby jich bylo jen procento.
Emel
Jak říká iudex... je hezké mít důvody proč jo, ale bohužel v tomhle jsou důvody proč ne silnější... pokud mi něco opravdu vadí, tak to jedna věc co se mi opravdu líbí nevyváží. Což je přesně příklad Mazdy.
Emel
Pokud nechci LED světla ani vyhřívané sedačky, tak bych holt nekoupil výbavu Exclusive. Ale dobře, všechny argumenty už asi zazněly, mně to u Opelu taky nějak zásadně nevadí, základní kritérium (dostat se k tomu co člověk chce) je splněno a zbytek je kosmetika.
GeekStar
Souhlas, chtel bych videt, jak dlouhodobe jezdi s tim Passatem za 8.5. Ja mel v A5 2.0 TFSI dlouhodobou cca 11...
lada 2102
Pane redaktore s Vašimi 176 cm, tedy pokud to není obvod pasu myslím, že máte luxusní prostor pomalu v každém autě. Stejně tak nechápu Vaše nadšení z kufru, mě to přijde na 5 m auto dost málo, zvláště kdy to je běžná hodnota u aut o třídu nižší, ale chápu, že všichni nepotřebují zase stěhovák, ale proč potom zase pětimetrové auto. No dám na Vás a půjdu si ten zázrak se svými 198 na výšku vyzkoušet a doufám, že si pak ještě sednu sám za sebe.
BoBik_CZ
Ono to je ale fakt jedno, co obsahuje nejvyšší výbava u jednoho nebo druhého auta. Většinou se kupující rozhoduje mezi dvěma nebo více auty různých značek a podstatné je jenom to, kolik u které značky stojí výbava dle preferencí kupujícího. Klidně ať si automobilka u modelu střední třídy dá do nejvyšší výbavy manuální klimu, plechová kola, okna na kličku a díru v palubce místo rádia. Pokud to bude nabízet za řekněme 500tis. Kč a za všechny chybějící prvky výbavy si můžeš připlatit, je to jenom jejich věc.
To se pak můžeme bavit o tom, proč mají výbavy Selection a Enjoy, když se liší o pár tisíc a jsou prakticky totožné. Prostě si to takto Opel vymyslel, tak to tak má.
Ford zase například u Mondea Titanium nemá parkovací senzory (ani vzadu), přitom za přední i zadní chce dohromady 6tis. Kč. Taky si můžeš říct, že už je tam mohli dát. No nedali, jejich věc.
To se pak můžeme bavit o tom, proč mají výbavy Selection a Enjoy, když se liší o pár tisíc a jsou prakticky totožné. Prostě si to takto Opel vymyslel, tak to tak má.
Ford zase například u Mondea Titanium nemá parkovací senzory (ani vzadu), přitom za přední i zadní chce dohromady 6tis. Kč. Taky si můžeš říct, že už je tam mohli dát. No nedali, jejich věc.
Emel
To teď mícháš tři různé věci:
1) Mazda byla zejména mnou nejvíc kritizována za nemožnost kombinovat motory, převodovky a výbavové stupně. Není problém že má top všechno, dokud nejsem k tomu topu nucen volbou motoru.
2) Že nejde připlatit v systému pevných výbav jednotlivost mi osobně tolik nevadilo, byť uznávám, že to je nevýhoda... ale Mazda má ty výbavy u 6 poskládané dobře a u 3 taky. Blbý je to u MX-5, kde je samosvor = top výbava vč. hlídání jízdy v pruhu a tak, to bych u auta typu MX-5 nutně nepotřeboval.
3) Neříkám, že má bejt top za 900, to vůbec ne. Jen říkám, že když už udělám pět různých výbav, a přesto ani v té nejvyšší nejsou vyhřívané sedačky, tak je to ve střední třídě dost holota. Pro zákazníka to není problém, prostě si připlatí... ale za mě je to navržené blbě.
Přístup prémie nerovná se přístup Opelu, prémie tam nemá těch pět stupňů ve kterých nic není :-)
1) Mazda byla zejména mnou nejvíc kritizována za nemožnost kombinovat motory, převodovky a výbavové stupně. Není problém že má top všechno, dokud nejsem k tomu topu nucen volbou motoru.
2) Že nejde připlatit v systému pevných výbav jednotlivost mi osobně tolik nevadilo, byť uznávám, že to je nevýhoda... ale Mazda má ty výbavy u 6 poskládané dobře a u 3 taky. Blbý je to u MX-5, kde je samosvor = top výbava vč. hlídání jízdy v pruhu a tak, to bych u auta typu MX-5 nutně nepotřeboval.
3) Neříkám, že má bejt top za 900, to vůbec ne. Jen říkám, že když už udělám pět různých výbav, a přesto ani v té nejvyšší nejsou vyhřívané sedačky, tak je to ve střední třídě dost holota. Pro zákazníka to není problém, prostě si připlatí... ale za mě je to navržené blbě.
Přístup prémie nerovná se přístup Opelu, prémie tam nemá těch pět stupňů ve kterých nic není :-)
fOE
To za kolik a v cem jezdis ty je zcela irelevantni kdyz mezi tvymi auty neni i ona insignie abys nam o tom poreferoval. Co ridic to jina spotreba, a tim spis u novinaru behem testu.
Kdyz tu mrknu na test superbu s 2.0tsi tak ctu:"...počítejte s dlouhodobým průměrem okolo deseti až jedenácti litrů." A to bylo auto v 1) sedanu (lepsi aerodynamika nez kombik) a 2) na R18 o sirce 235 proti R20 a 245mm u insignie. Ze ten prumer u superbu sedi ukazal uz nekdo skre spritmonitor, takze dokud nemame spritmonitor i k insignii anebo tu neni nekdo kdo by mohl dlouhodobe poreferovat a mel relevantni srovnani, pak mi z toho vychazi jedine => spotreba v norme bezne pro tenhle typ / vykon aut, nic ke kritice.
Kdyz tu mrknu na test superbu s 2.0tsi tak ctu:"...počítejte s dlouhodobým průměrem okolo deseti až jedenácti litrů." A to bylo auto v 1) sedanu (lepsi aerodynamika nez kombik) a 2) na R18 o sirce 235 proti R20 a 245mm u insignie. Ze ten prumer u superbu sedi ukazal uz nekdo skre spritmonitor, takze dokud nemame spritmonitor i k insignii anebo tu neni nekdo kdo by mohl dlouhodobe poreferovat a mel relevantni srovnani, pak mi z toho vychazi jedine => spotreba v norme bezne pro tenhle typ / vykon aut, nic ke kritice.
kesumb
No realita je taková, že plně a podobně vybavený Sup stojí o cca 200 tis. Kč víc, Passat možná o 250. Zase dostanete v reálu podstatně lepší dynamiku. Řekněme si narovinu, že Opel ty koně neměl nikdy podobně silný jako ostatní.
Otázkou je podvozek, ten systém z Insignie by mohl být velmi dobrý. Škoda, že jsem se z testu nedozvěděl, jak se to chová na hraně a na plynu. Haldex je v Supu a v Passatu diametrálně jinak naprogramovaný.
Co mě žere je spotřba, s 206kW supem mám 10,5l drahýho naturalu. 3,6VR6 jezdila za 11 ale jen 95. Tady se dozvím, že to bude ještě horší. Když si vzpomenu, za kolik uměla jezdit atmosférická 545i. Prostě reálný přínos takhle nafoukaných 4hrnků není vůbec žádný. Žere to stejně, spektrum použitelnýho výkonu nijak zvláštní, zvuk bída a odezva na plyn žádná.
Otázkou je podvozek, ten systém z Insignie by mohl být velmi dobrý. Škoda, že jsem se z testu nedozvěděl, jak se to chová na hraně a na plynu. Haldex je v Supu a v Passatu diametrálně jinak naprogramovaný.
Co mě žere je spotřba, s 206kW supem mám 10,5l drahýho naturalu. 3,6VR6 jezdila za 11 ale jen 95. Tady se dozvím, že to bude ještě horší. Když si vzpomenu, za kolik uměla jezdit atmosférická 545i. Prostě reálný přínos takhle nafoukaných 4hrnků není vůbec žádný. Žere to stejně, spektrum použitelnýho výkonu nijak zvláštní, zvuk bída a odezva na plyn žádná.
fOE
Vzdy se tady kritizovala mazda, a ze si ted rejpnu treba i tebou >:-[] , ktera je presne druhej extrem. Vrcholna vybava ma vsechno, i zasadni veci co treba nechces. To je spatne, Pak tu mas opel kterej ma i nejvyssi vybavu "holou" a to je taky zle. Pritom kritizovat top vybavu za 870tis a chtit aby to byla top vybava za 900k, ale s LED "v zakladu" mi prijde takove zvlastni. Prece i jen kvuli tem 30% potencialnich kupcu co o LED nestoji je fajn ze to opel (a neni v tom sam, LED nedava do ani ford do titania treba) dela takhle. Ten kdo je chce si je priplati stejne jakoby si je priplatil v te top vybave "v zaklade", ktera by byla adekvatne drazsi. Ti ostatni pak usetri coz by jim jinak bylo upreno jako treba u te mazdy.
Za me pristup oplu (pristup premie) ideal, pokud jsou ty prvky naceneny rozumne neni lepsi pristup nez si auto vyskladat po jednotlivostech (nebo baliccich) sam.
Za me pristup oplu (pristup premie) ideal, pokud jsou ty prvky naceneny rozumne neni lepsi pristup nez si auto vyskladat po jednotlivostech (nebo baliccich) sam.
jhamil
To co jednomu vyhovuje, druhému nemusí. Vyprdni se na testy novinářů a otestuj si Insignii sám. Já byl minulý týden na mystery shoppingu týkajícího se Insignie. Prodejkyně milá, energická, usměvavá. Auto mi celé ukázala, posadila mě do něj, udělala i předváděcí jízdu.Toto celé trvalo 90 minut. V závěru mi nabídla i zapůjčení na půldne ať si s tím vyjedu kde to dobře znám. Měl jsem zájem o 1,5 Turbo, které tento týden dorazilo k prodejci. Už mi volala, kdy si ho přijdu vyzkoušet, že mi ho rezervuje. Věřím tomu, že když už sis jedno auto kupoval, prodejce ti jistě rád půjčí nový model. Klidně i na delší dobu, pokud větří kšeft. Jinak kámoš nafasoval minulou generaci Insignie ve firmě a moc nadšený z ní teda nebyl. Byl zvyklý na VW ovládání a Opel to má jinak než byl zvyklý.
iudex
S týmto prístupom budeš mať problém odôvodniť si kúpu akéhokoľvek rodinného, racionálneho auta, žiadne Ťa nechytí za srdce ako športiak, hotheč či roadster, ide o tú sumu tých kvalít a aby tam nebolo nič zásadné zle. A to pri Insignii zjavne nie je.
iudex
Jj, nadpis a niektoré konštatovania navodzujú dojem sklamania, a potom zistíš, že na kritiku je jedine pomalší automat, inak tie zásadné veci (priestor, komfort, podvozok, motor, vypracovanie...) sú v zásade na jednotku. Za mňa pre rodinný dostavník tie podstatné veci.
iudex
Ja s tým problém nemám, aj prémiové BMW v cene 46000 eur Ti dá v základe halogény, tak nevidím dôvod to kritizovať u lacnejšieho mainstreamu. Naviac (ako sme sa tu už niekoľkokrát bavili) keď tá cena je pomerne nízka za takto špičkové matrix LED.
Ozzman
Ok... dobře, takhle máš pravdu, jen ve výsledku je to pouze to zaškrtnutí výbavy, protože cenově je to nastejno :-) A za to bych asi autu nedával výrazný mínus (navíc, je to spíš mínus modelu, né konkrétního testovaného vozu)
MisoTT
Co ine by si kupil ? Ja mam Insigniu minulej generacie 2.0 CDTi, som velmi spokojny a teraz chcem objednat novu. Zaujima ma akykolvek nazor. Dik
MisoTT
Rad by som si precital dovod preco to auto dostalo 3 a1/2 hviezdy ? Bohuzial som sa tesil na tento test, cakam na testy tohto auta a nepochopil som hodnotenie. Dakujem
IPace
asi je autor linej sedet u prodejce a nechat si od nej vyjmenovavaj dane prvky vybavy co je potreba zaskrtnout, "hele chlape ja us na ty vase kecy jako nemam cas, tak to proste zaskrtni vsechno a dem ke kase jo?" >:-[]
Emel
Tak působí trošku trapně, když uvádíš, že v sériové výbavě nejvyššího Exclusive jsou bi-halogenové světlomety a musíš připlácet za vyhřívané sedačky např. Když už je těch stupňů 5 (nebo dejme tomu 4, Dynamic a Innovation jsou na jedné úrovni), tak v té nejvyšší už by takovéhle samozřejmosti chybět neměly... obzvlášť když Opel uvádí, že 70% zákazníků ta světla připlácí, napříč výbavama.
Emel
No dobře, já to chápu tak, že kritizují chudé výbavy včetně té nejvyšší... ale ok, možná do toho promítám svoje vidění.
_MT_
Mínus nebyla absence vyhřívaných sedaček, ale že i v nejvyšší výbavě musíš připlácet. To je přitom naprosto běžné. Ani ze závěru není zřejmé, že by kritizovali to, co ty (vypíchli drahý příplatek, který není zrovna překvapivý).
_MT_
Mně tedy přijde, že VDA používá kde kdo. Jen se neomezují na hlavní prostor zavazadelníku, což myslím nemusí. Jen musí zůstat pod roletkou/ platem.
_MT_
Stačí si spočítat, co to vlastně 100 litrů v takhle velkém prostoru je. Je to honění centimetrů. K tomu klasické nástrahy jako s rezervou/ bez, dojezdová/ plnohodnotná.
_MT_
Výbava ve výbavách bývá už po slevě. To samé platí pro balíčky (sleva může klidně být 35 % oproti jednotlivým položkám). To bude ostatně důvod, proč se to dělá. Aby to v ceníku nevypadalo tak příšerně. Možná také, aby se to snáze počítalo. U jednotlivých příplatků nevíš; jsi závislý jen na nabídce prodejce. Proto se na auta naložená individuálními příplatky dávají největší slevy. U dražších aut se s tím tolik nepářou.
To jsou spíš balíčky, které by to auto měly "zaměřit" nějakým směrem. Týkají se hodně vzhledu (čalounění, dekory, kola). Výbava v tom moc není (spíš nějaká relativní drobnost). M paket jako takový už není, udělali z něj M Sport variantu. Tyhle varianty jsou v principu to samé, jako byl M paket, jen méně vyhraněné (k M paketu se váže relativně dost prvků nesoucích označení M; kdežto mezi ty ostatní v podstatě rozdělili běžné věci). Takže dávalo smysl k nim M paket přehodit. Mně třeba tímhle vůbec radost neudělali, protože akorát vymýšlí X nárazníků se samoúčelnými kudrlinkami, jen aby se to nějak lišilo, a omezují mi, jaká mohu mít čalounění, kola a dekory a tlačí mě do nějaké vyumělkované škatulky. Řádná pitomost.
To jsou spíš balíčky, které by to auto měly "zaměřit" nějakým směrem. Týkají se hodně vzhledu (čalounění, dekory, kola). Výbava v tom moc není (spíš nějaká relativní drobnost). M paket jako takový už není, udělali z něj M Sport variantu. Tyhle varianty jsou v principu to samé, jako byl M paket, jen méně vyhraněné (k M paketu se váže relativně dost prvků nesoucích označení M; kdežto mezi ty ostatní v podstatě rozdělili běžné věci). Takže dávalo smysl k nim M paket přehodit. Mně třeba tímhle vůbec radost neudělali, protože akorát vymýšlí X nárazníků se samoúčelnými kudrlinkami, jen aby se to nějak lišilo, a omezují mi, jaká mohu mít čalounění, kola a dekory a tlačí mě do nějaké vyumělkované škatulky. Řádná pitomost.
Jaros71
Souhlas , možnost konfigurace je velká devíza Opelu.. :yes:
Auto navíc vypadá fakt dobře a stojí rozumně.
Není to zatím francouzská slátanina , ale klasický němec.
Auto navíc vypadá fakt dobře a stojí rozumně.
Není to zatím francouzská slátanina , ale klasický němec.
_MT_
Je pravda, že je top výbava relativně chudá, ale příplatky i v nejvyšší výbavě nejsou přeci vůbec nic neobvyklého. Naopak je to evropský standard.
_MT_
Slabší dvoulitr by nejspíš o moc úspornější nebyl, pokud bys tedy jezdil oběma auty stejně. Rozdíl by udělal pohon všech kol.
Emel
Jo, slušná cena. Ještě že není kombík, to bych měl fakt nutkání to jít projet... a jezdit v Hyundai - na srazy bych musel Swištěm >:D
miromen
Nemam přehled, ale minimalně cenikově by mělo jit o nejlevnějši HH u nas.
lada 2102
Ta velikost kufru je jako se vším, skoro nikdo nepoužívá VDA, ale jen nějaké kuličky co nasypou opravdu všude, jinde za zapomenou, že to je bez rezervy, no a naši testeři z Auto.cz se dnes už ani nenamáhají vzít metr a změřit to. Jinak mě obecně vždy rozčílí míra celková délka od předních sedadel dozadu, protože to většina měří snad když přední sedadla mají úplně vpředu, kdy na nich nemůže sedět ani lilipután. Takže nezbývá než chodit a měřit. Jinak samozřejmě pokud zdvihneš roletku o 5 cm nahoru, hned má o víc než 50 litrů více a co z toho, když zase nevidíš dozadu.
iudex
Uisťujem Ťa, že si sadneš. Ja mám síce "len" 193 cm, ale "sám za seba" si sadnem v Insignii s rezervou. Priestorovo sa skrátka nová Insi posunula na vrchol segmentu, spolu so Superbom či Passatom.
Ad kufor: 560 litrov je stále v triede slušný priemer, možno nadpriemer. A ak sa pozeráš iba na čísla a potom sa pozrieš na tie kufre, tak sa divíš, kde je napr. tých 100 litrov, ktoré má mať kufor Superbu naviac oproti Insi: [odkaz]
[odkaz]
Ad kufor: 560 litrov je stále v triede slušný priemer, možno nadpriemer. A ak sa pozeráš iba na čísla a potom sa pozrieš na tie kufre, tak sa divíš, kde je napr. tých 100 litrov, ktoré má mať kufor Superbu naviac oproti Insi: [odkaz]
[odkaz]
fOE
1) V poradku
2) No a pro nekoho by prave i ty LED mohli byt neco o co nestoji. Treba pro taxikare co nevytahne paty z vzdy osvetleneho mesta to muze byt zbytecny priplatek. Ikdyby se takovych naslo jen promile, neni mile ze opel mysli i na ne a necha je usetrit nebo utratit sve penize za neco co je treba vazne potesi? ;-)
3) Ano, treba to slo udelat jinak a nahazet tam toho vic, kdyz uz tech vybav maji tolik. Je ale faktem ze jakakoliv takova vybava je pak fixni zalezitost co nekomu sedne a nekomu nemusi viz za 2. Ty nebo ja jako zakaznici stejne neusetrime nic bo co si opel do tech vybav prihodi si necha i zaplatit takze furt nevidim pridanou hodnotu.
4) Pravda, premie stupne spis nezna, ale treba BMW ma ve stredni taky ruzne Luxury line a Modern line a nevim jaka line kde soucasti je vzdy nejaka vybava. Mas sport line s nejakou vybavou anebo muzes koupit M paket za draz a s lepsi vybavou. Takze nejake ty stupinky se daji najit i u premiantu. Kazdopadne ikdyby tam vubec nic nebylo, je to za me idealni. Absolutni volnost v kombinacich v duchu 'kolik lidi tolik chuti', nic lepsi neznam. ;-)
2) No a pro nekoho by prave i ty LED mohli byt neco o co nestoji. Treba pro taxikare co nevytahne paty z vzdy osvetleneho mesta to muze byt zbytecny priplatek. Ikdyby se takovych naslo jen promile, neni mile ze opel mysli i na ne a necha je usetrit nebo utratit sve penize za neco co je treba vazne potesi? ;-)
3) Ano, treba to slo udelat jinak a nahazet tam toho vic, kdyz uz tech vybav maji tolik. Je ale faktem ze jakakoliv takova vybava je pak fixni zalezitost co nekomu sedne a nekomu nemusi viz za 2. Ty nebo ja jako zakaznici stejne neusetrime nic bo co si opel do tech vybav prihodi si necha i zaplatit takze furt nevidim pridanou hodnotu.
4) Pravda, premie stupne spis nezna, ale treba BMW ma ve stredni taky ruzne Luxury line a Modern line a nevim jaka line kde soucasti je vzdy nejaka vybava. Mas sport line s nejakou vybavou anebo muzes koupit M paket za draz a s lepsi vybavou. Takze nejake ty stupinky se daji najit i u premiantu. Kazdopadne ikdyby tam vubec nic nebylo, je to za me idealni. Absolutni volnost v kombinacich v duchu 'kolik lidi tolik chuti', nic lepsi neznam. ;-)
iudex
Už som to písal na blogu, predajca Ti dá bez vyjednávania 20,5% zľavu, teda auto, ktorého štandardná cenníková cena je 36000 eur a podľa akciového cenníka 32500 eur, vyjde v skutočnosti na 28620 eur. Napríklad VW dáva na Arteon aktuálne len 5%.
removed
Jako ne ze bych jakozto poloamatersky muzikus nepremyslel o podobne recesi... nakonec to teda skoncilo lodni houkackou a lahvi se stlacenym CO... v Zuku..
removed
Prosimte, fakt nepropadej beznadeji kvuli nazoru jednoho novinare... bud normalni.
removed
Co jsi cekal;-) ?
Dle meho mineni je AT se slabsim dieselovym dvoulitrem v pohode.
Jak se chova s testovanym motorem nemam tuseni, ale napric evropskymi medii na spojeni AT a tohoto ponekud hladoveho motoru brblaji vsichni.
A ze je hodnoceni jake je? Tobe prece neni treba rikat "rid se vlastni zkusenosti".
Insi je v prvni rade dustojne auto na pohodlne jezdeni.
Dle meho mineni je AT se slabsim dieselovym dvoulitrem v pohode.
Jak se chova s testovanym motorem nemam tuseni, ale napric evropskymi medii na spojeni AT a tohoto ponekud hladoveho motoru brblaji vsichni.
A ze je hodnoceni jake je? Tobe prece neni treba rikat "rid se vlastni zkusenosti".
Insi je v prvni rade dustojne auto na pohodlne jezdeni.
.Rambousek.
Jak říkáš, v obdobně těžkém autě v neextrémních režimech jízdy je spotřeba podobná. Při stejné rychlosti a speciálně trochu svižnějším ježdění, není většího rozdílu mezi Tvým SLkem, Insignií 1.5, 2.0, nebo třeba Camarem 6.2.
iudex
Mal som na mysli M140i/M240i, topmodel a v základe halogény, za príplatok sú nielen adaptívne LED, ale aj statické.
Skrátka Insi si nielenže vybavíš, ako chceš, ale aj po nahodení vecí pre Teba nevyhnutných sa vo výsledku dostaneš na takú cenu, ako pri konkurencii za základ. Mnou nakonfigurovaná Insi 2,0CDTI 170k s 8°AT Dynamic (s doplneným všetkým, čo Ti chýba, teda autoklíma, matrix LED, parkovačky, vyhrievané sedadlá) sa dá kúpiť za 28t eur. Kto z konkurencie Ti to dá?
Skrátka Insi si nielenže vybavíš, ako chceš, ale aj po nahodení vecí pre Teba nevyhnutných sa vo výsledku dostaneš na takú cenu, ako pri konkurencii za základ. Mnou nakonfigurovaná Insi 2,0CDTI 170k s 8°AT Dynamic (s doplneným všetkým, čo Ti chýba, teda autoklíma, matrix LED, parkovačky, vyhrievané sedadlá) sa dá kúpiť za 28t eur. Kto z konkurencie Ti to dá?
jpor (RSKa)
Ma prekvapila, ked porovnám s reálnou dlhodobou MB SL500 za 12,2 l/100km a to vratane svižnejsich úsekov... Motor 320kW a 4,7l biturbo a 1750 kg, ale zase RWD iba a pod 8 sa nedostanem ani s ľahkou nohou. Ktovie kde by sa dostala Insignia s nejakým 3-4 litrom...naladeným na spotrebu
fOE
No to je takova odpoved neodpoved. "Myslim si" a proc? "nevim proc".
No, tak jo teda >:D
No, tak jo teda >:D
jozinec
můžu porovnat supa 2,0 tsi 4x4 dsg s touhle insignií. řekl bych že to je hodně subjektivní někomu sedne škoda, někomu opel. normální jízda je v obou autech v pohodě (aspoň na německých silnicích). Každopádně sladění motoru+ převodovky a dynamika je rozhodně na straně supu. pocitově v některých situacích dost výrazně. to samé spotřeba,tam je klidně rozdíl i v pohodě ke 2 litrům. Každopádně je insignia výborný auto a je tam od předchozí generace velkej posun.
flipmode
Nerozumim presne obhajobe spotreby nekterych zdejsich diskuteru. 11,3 litru je podle meho nazoru velky fail. Za me nekolik srovnani:
Aktualni Passat 2.0 tsi 4 motion - prumer 8,5
Aktualni Audi A6 3.0 tfsi - prumer kolem 10
Starsi Audi A6 4,2 v8 - okolo 12
R8 V10 - 15-16 v normalnim provozu, ale rychlejsi tempo
Az na R8 vse v takovem sviznem cestovnim tempu, nijak se nekrotim. Pokud tedy opel vyrobi auto v 2017, ktere jezdi za stejne litry jako 2006 auto vyssi tridy s V8, pak za me dost fail a hvezda dolu.
Prece jen rodinne auto, stredni trida, vykon solidni, ale zadny zazrak....
Aktualni Passat 2.0 tsi 4 motion - prumer 8,5
Aktualni Audi A6 3.0 tfsi - prumer kolem 10
Starsi Audi A6 4,2 v8 - okolo 12
R8 V10 - 15-16 v normalnim provozu, ale rychlejsi tempo
Az na R8 vse v takovem sviznem cestovnim tempu, nijak se nekrotim. Pokud tedy opel vyrobi auto v 2017, ktere jezdi za stejne litry jako 2006 auto vyssi tridy s V8, pak za me dost fail a hvezda dolu.
Prece jen rodinne auto, stredni trida, vykon solidni, ale zadny zazrak....
Emel
Já beru že to není v základu, to je jasný... ani ve druhé výbavě. Ale v té čtvrté nebo páté už by to být mohlo. Nejen MatrixLED, ale třeba vyhřívané přední sedačky. O nic nejde, ale jsou trošku k smíchu, no.
BMW žádných pět výbav nemá... a jen tak na okraj, 3er u nás už s halogenama nějakou dobu nekoupíš.
BMW žádných pět výbav nemá... a jen tak na okraj, 3er u nás už s halogenama nějakou dobu nekoupíš.
Emel
Má. Skoro každá. Insi má i ty top výbavy hodně chudé, všude halogeny a tak. Ale fajn, tak to prostě je, taky má nízké výchozí ceny...
flipmode
Souhlas, jen k cene - prece jen je to dano take zustatkovou hodnotou atd., kterou ma opel (Renault a dalsi) jinde nez VW auta. Nekomu se to libit nemusi, muze, ale je to fakt. A zustatkova cena se nejakym zpusobem projevi i v porizovaci.
Uživatel_5340709
že přestože se Opel snaží, značně pokročil v technice, pracuje na designu, tak se pořád nějak nemůže najít. :-|
Nicco
Stara Insignia +200kg:
" Bohužel musíme potvrdit pro dynamickou jízdu nutné vytáčení i vysokou citlivost spotřeby maloobjemového turbobenzínu na zatížení, což v kombinaci s těžkým autem a obrovskými koly dává výslednici směřující při běžné jízdě ke spotřebě nad 10 l/100 km. Když se budete snažit, dá se se slušným rychlostním průměrem kolem 100 km/h jezdit i za 7,5 l/100 km, dálniční rychlost 130 km/h znamená důstojných 3000 min-1 a odběr 9,5 l/100 km."
[odkaz]
Takze spatny downsizing, jdeme si koupit 2.0T a jeste i shodime 200kg:
"Nakonec se hodnota ustálila na nemalých 11,3 litrech. Preventivně jsem na jednu krátkou víkendovou trasu vyrazil o něco dříve a snažil se jet s lehkou nohou maximálně ekonomicky. Cesta se skládala z okresek a měst, ve kterých jsem nebyl nucen popojíždět, přesto se mi apetit podařilo stlačit jen jednu desetinku pod osm litrů. "
Zaver si udela kazdy sam.
" Bohužel musíme potvrdit pro dynamickou jízdu nutné vytáčení i vysokou citlivost spotřeby maloobjemového turbobenzínu na zatížení, což v kombinaci s těžkým autem a obrovskými koly dává výslednici směřující při běžné jízdě ke spotřebě nad 10 l/100 km. Když se budete snažit, dá se se slušným rychlostním průměrem kolem 100 km/h jezdit i za 7,5 l/100 km, dálniční rychlost 130 km/h znamená důstojných 3000 min-1 a odběr 9,5 l/100 km."
[odkaz]
Takze spatny downsizing, jdeme si koupit 2.0T a jeste i shodime 200kg:
"Nakonec se hodnota ustálila na nemalých 11,3 litrech. Preventivně jsem na jednu krátkou víkendovou trasu vyrazil o něco dříve a snažil se jet s lehkou nohou maximálně ekonomicky. Cesta se skládala z okresek a měst, ve kterých jsem nebyl nucen popojíždět, přesto se mi apetit podařilo stlačit jen jednu desetinku pod osm litrů. "
Zaver si udela kazdy sam.
elado11
ono redaktori nevedia jazdiť, sám som mal vo firme 3 insignie, dve boli s 2 litrom a 4x4 a jedna 2.8 4x4.
K tomu starší 6 stupňový automat a dvojlitre jazdili dlhodobo za 8,8 až 10 a 2,8 za 9,3. A to sa v nich striedali vodiči, nik ich nešetril ako klasické firemné autá.
A to sa bavíme o predchádzajúcej generácii, ktorá vraj bola ťažká.
K tomu starší 6 stupňový automat a dvojlitre jazdili dlhodobo za 8,8 až 10 a 2,8 za 9,3. A to sa v nich striedali vodiči, nik ich nešetril ako klasické firemné autá.
A to sa bavíme o predchádzajúcej generácii, ktorá vraj bola ťažká.
Barrichello
Akorát že Opel a Vauxhall už nepatří GM, takže jen pěkný Buick a Holden. Ostatní je žabožroutská plečka >:D >:D
Navíc kdo z nich v tom bude mít 3,6 V6, žee >:D
Navíc kdo z nich v tom bude mít 3,6 V6, žee >:D
killerhammer
Máš zle to search kritérium, lebo zahŕňa aj starý V6. Podľa spritmonitor.de Passat 2.0TSI 280k žerie v priemere 9.76l, ale je tam len malá vzorka áut.
Každopádne, treba povedať, že ak máš dnes záujem v neprémiovej strednej triede kupovať silný benzín (bavíme sa o 175-200kW), je to naozaj veľmi zlé (zjavne to nikdo nerobí, preto je taká zúfalá ponuka).
Opel Insignia odpadáva kvôli prevodovke
Ford Mondeo odpadáva kvôli prevodovke
Mazda 6 odpadáva kvôli slabému motoru.
PSA, Renault, Kia nič.
Zostáva Ti jedine VW group ;-)
Každopádne, treba povedať, že ak máš dnes záujem v neprémiovej strednej triede kupovať silný benzín (bavíme sa o 175-200kW), je to naozaj veľmi zlé (zjavne to nikdo nerobí, preto je taká zúfalá ponuka).
Opel Insignia odpadáva kvôli prevodovke
Ford Mondeo odpadáva kvôli prevodovke
Mazda 6 odpadáva kvôli slabému motoru.
PSA, Renault, Kia nič.
Zostáva Ti jedine VW group ;-)
woody-alien
Tak to se přidám. Netuším kolik majitelů těhle nákupních tašek musí po příjezdu k obchodnímu centru chladit brzdy, ale mně se to zrovna včera stalo. 8-s >:D
woody-alien
Jestli to jezdí, jak se zatím píše, tak klobouk dolů. Cena je na pochvalu, to snad poslali Vošickýho na dovolenou.... ;-)
adamzprahy
To je dost dobrá cena. Zajímalo by mě teda jestli se u Hyundaie dávají i nějaké slevy z ceníku, ale s touhle cenou už bych moc nečekal.
Taky mě překvapuje v podstatě téměř nulová možnost konfigurace. Každopádně uvidíme jak to auto bude vypadat a jezdit v reálu.
Taky mě překvapuje v podstatě téměř nulová možnost konfigurace. Každopádně uvidíme jak to auto bude vypadat a jezdit v reálu.
iudex
Briti môžu povedať: pekný Vauxhall a tí z Down Under že pekný Holden. Čím to asi bude... ;-)
Hittman
auto, pokud nejste Čech (to musí být místa jak v autobusu a kufr jak na lodi). Dobře vybavenou (8" display, manuál, 125kW, ortopedické sedadlo řidiče, sedadla kůže - látka, kamera, senzory, LED matrix, navigace, asistenti, atd.) za 720 tis s DPH, na to sup nedosáhne...
andy2214
Až na tu maličkost, že Opel, jak je jeho zvykem, stejně jako Ford nebo korejci např., na ten výkon dle dostupných informací a testů nejede. Takže máš auto, které až tak moc nejede a žere stejně jako jiné, které jede jako z praku - třeba ten 206kw Superb. A to by mě teda hodně štvalo.
Emel
Jo, možná. Taky jsem si říkal, že Insi za 850 s dvoulitrem je neodolatelná... a pak tam proti svému zvyku naházel příplatky za další kilo :-)
Já bych u většiny automobilek do topu nešel, L&K nebo Vignale apod. je pro mě zbytečné, klidně zůstanu u nějaké Ambition s pár příplatkama.
Já bych u většiny automobilek do topu nešel, L&K nebo Vignale apod. je pro mě zbytečné, klidně zůstanu u nějaké Ambition s pár příplatkama.
Uživatel_5340709
Ale no tak, dám ti obrácený příklad, u šestky mazdy ti na místě vyjmenuji x objektivních důvodů proč jo, a stejně si ji koupí celkem málo lidí /taky je to u nich těžko zdůvodnitelné rozhodnutí/. A ty řeči o nemožnosti konfigurace můžeme vynechat, protože u ostatních je to jen takové pozlátko, protože skutečně nakonfigurované auto kupuje jen hrstka lidí, která je ochotna zaplatit, zbytek stejně spadne do nějaké úrovně výbavy.
_Karel_
Přijde mi (dle testů,a nejen tohoto), že pohon téhle vrcholné verze se moc nepovedl (motor+převodovka), ale ostatní verze mi přijdou zajímavé. Za sebe - asi jsem výjimka, protože se mi zvenku moc nelíbí, a přesto jsem si ji už několikrát konfiguroval a trochu nad ní váhám. Moc se mi líbí interiér, možnost dobrých sedadel, světla asi taky nebudou k zahození, zajímavý ceny....
memorex31
iudex - ale pri tvojej konfigurácii si na 31800,-€, nie na 28. Ako si počítal? :-!
Bez metalízy za 31000,- €, ale zase tá tmavomodrá základná je dosť hnusná..
Bez metalízy za 31000,- €, ale zase tá tmavomodrá základná je dosť hnusná..
Uživatel_5340709
Nevím proč, ale vždycky bych dal přednost šestce, superbu, passatu, nebo legacy.
Uživatel_5340709
Tady nejde o recenze, přestože to auto asi nedělá nic špatně, a v mnoha věcech je dobré, marně hledám důvody, proč bych si ho měl koupit, když bych kupoval sedan nebo kombi této velikosti, ve čtyřkolce s 200 kw.