Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak vidí svět autonomní vozy? Příležitost dává speciál s virtuální realitou

Kdo chce být autonomním vozem? Tak zní název nového vozítka vznikajícího pod křídly Daimleru, které vám prostřednictvím senzorů a virtuální reality tuto příležitost umožní.
Zpět na článek
Avatar - WinDiesel
15. 10. 2017 22:52
4 kW na řízení sama sebe ...
Člověk potřebuje 2 oči, 2 uši a příkon do mozku myslím cca 50 W.
Ty autonomní kraviny spotřebují 4 až 5 kW energie na řízení sama sebe, a asi 10 až 12 různých čidel, radarů a lidarů ................. a ještě to nefunguje.
15. 10. 2017 18:56
Podvod na motoristech.....
Nic jiného v tom nehledejte. Autonomní vozy potřebují jen ti, co chtějí na nich zbohatnout. Obyčejný motorista opravdu nějaké autonomní auto nepotřebuje. Autonomní elektronická zařízení, které zabrání kolizi nebo havárii, ty už ve vozech máme. Úplně postačí tyto jen vylepšovat a zlevňovat.
15. 10. 2017 18:45
Ešte raz
Tak ešte raz: BEŽTE UŽ S TÝMI TUPÝMI AUTONÓMNYMI NÁPADMI DO R-I-T-I !
Naviac taká absolútna kravina, jak tento virtuálny traktor, sa len tak nevidí. Vyzerá to jak voľnočasová aktivita stredoškolákov, nie ako seriózny výskum automobilky.
17. 10. 2017 08:18
Re: Odpor
No tak, trochu optimismu! Ono to přijde, dřív nebo později. Já se toho ale dožiju :-!
EDIT: Tohle je článek, kterej to pěkně shrnuje: [odkaz]
17. 10. 2017 08:18
Re: Odpor
Nejprve se nauč diskutovat, jakmile Ti dojdou argumenty, začneš ujíždět k útokům na osobu, což s daným tématem nemá nic společného.
Nejprve tedy definuj, co to je intuice. Není to jen naučená neuronová síť, která podle toho, co již zažila podá nějaký pravděpodobný odhad toho, co se stane na základě aktuálních pozorování a stavu? Člověk má poměrně blbej odhad na věci, které nedělá často.

Příklad s dítětem je klasickým HOAXem, který používají lidé. Problém člověka je, že to dítě uvidí za tim autem tak pozdě, že ani nestihne přendat nohu na brzdovej pedál. Naproti tomu autonomní auto to dítě uvidí, díky radaru, a pro jistotu třeba i zastaví.

Ale jak píše výše, nemá smysl Ti to vysvětlovat, beztak to nepochopíš.
16. 10. 2017 16:06
Re: 4 kW na řízení sama sebe ...
Nevysvetľuj. Nepochopí, lebo nechce.
16. 10. 2017 16:05
Re: Odpor
Nie je všetko obraz, to ťa nenapadlo? Obraz môže byť dokonalý, ale žiadny automat nemá a nikdy nebude mať intuíciu a odhad človeka, nikdy nenaprogramuješ počítač tak, aby sa vedel rozhodnúť, či to dieťa na chodníku môže vybehnúť do cesty a má dupnúť na brzdu, alebo či sa pozerá inam a ono sa rozbehne na druhú stranu...
Kým nebude dokonalá podrobná infraštruktúra, autonómne autá nemajú šancu.

"Důvod, proč metro a vlak není plně automatizované je prostý, lidi by se tim báli jezdit." - prečo si teda myslíš, že v autonómnych autách sa ľudia nebudú báť? Trepeš samé nezmysly. Dokonalý Hurvínek.
16. 10. 2017 15:59
Re: Odpor
Prvý v priebehu 5 rokov, alebo podľa zvyklostí 10 rokov. Za ďalších 10 rokov ďalšie dva - z tisícok dráh a množstva vlakov v EÚ. Za 20 rokov prvé autonómne autá v nejakom nemeckom meste, kde to po desiatkach nehôd a niekoľkých zbytočne mŕtvych všetko stopnú a nechajú to len na tých vlakoch.
16. 10. 2017 12:34
Re: Odpor
Add vlaky: [odkaz] Podle toho to vypadá jako pětiletka...
16. 10. 2017 11:11
Re: Odpor
Co používá člověk za vjemy při řízení? Především zrak. Stereo obraz je zkomprimován hned za sítnicí, jednoduše řečeno sloučením buňěk do klastrů. Mozek pak získané informace převede na 3D rekonstrukci okolí. On totiž zrak nevidí vše, ale pouze malý výsek. Proto nám oči neustále kmitají a v mozku se to pak skládá do modelu okolí. To je dost omezující faktor, který zpracování obrazu z několika kamer kolem auta drtí na plné čáře. Takže už jenom z obrazu je možno poskládat lepší model okolí, než který má člověk. K tomu se pak přidávají další senzory, ultrazvuk (ten je spíš na blízko, do pár metrů), laserové dálkoměry a UWB radar. Ten třeba vidí i auto za kamionem.... Jinými slovy, takové autonomní auto už dnes má lepší model okolí jak člověk a nepotřebuje kvůli tomu nějak upravovat stávající infrastrukturu.
Důvod, proč metro a vlak není plně automatizované je prostý, lidi by se tim báli jezdit. Přesto je role strojvedoucího spíše kontrolní. Těžko bude rychle reagovat na situaci, když ten vlak uhání 250-300. Proč ale dodnes nejezdí auta? V podstatě teprve posledních 10 let máme vhodné senzory a tak 5 let dostatečně výkonný HW s dostatečně malou spotřebou, na kterém to jde spočítat.
16. 10. 2017 09:31
Re: Odpor
Keby si netrepal hlúposti. Chceš tvrdiť, že ten autonómny systém dokáže rozoznať tie státisíce a milióny rozličných vnemov a situácií a správne ich zhodnotiť a logicky zareagovať? To je absolútny nezmysel. Kým nebudú cesty prispôsobené jednému presnému systému, nie je šanca. Keby to bolo také jednoduché, dávno by boli autonómne minimálne všetky vlaky, jazdia po daných dráhach, s jednoznačne danými pravidlami a podmienkami....ale nejazdia. Horko-ťažko nájdeš vo svete pár prípadov autonómneho metra, ktoré je od všetkého ostatného izolované úplne. Autonómne autá v bežnej premávke sú blud a utópia, nerealizovateľná v najbližšom desaťročí ani dvoch.

Ak chceš ísť piť do krčmy, zober si taxíka.
16. 10. 2017 08:32
Jak vidí robot
Takhle vypadají data z laserového dálkoměru: www.youtube.com/…mbed/wV8frjLqtIA?…… Mračno bodů se pak dá zjednodušit třeba na polygony anebo krychle. To usnadňuje a zrychluje výpočty. Anebo takhle www.youtube.com/…mbed/9rTkUZ7HV_o?…… />
A tady je článek plnej různých náhledů na data [odkaz]
16. 10. 2017 08:27
Odpor
Proč takovej odpor k automatické dopravě? Vám by se nelíbilo, kdyby se přestalo bourat? Kdyby Vás auto v pohodě odvezlo z hospody? Nechápu. Pokud Vás řízení baví, běžte na okruh a neohrožujte ostatní svou omezeností. Omezeností ve smyslu schopnosti zpracovávat informace o svém okolí a včas na ně reagovat.
16. 10. 2017 10:57
Re: 4 kW na řízení sama sebe ...
Nejprve se nauč diskutovat, jakmile Ti dojdou argumenty, začneš ujíždět k útokům na osobu, což s daným tématem nemá nic společného. A pak ještě dětsky používáš kapitálky, proč?! Tvým argumentům to na váze spíše ubírá.
Spotřeba elektroniky neustále klesá, to je nepopiratelný fakt. Tedy i do budoucna bude energetická náročnost těchto systémů klesat. Tedy zítra to bude méně.
O jaké dokonalé infrastruktuře se tu bavíme? O prašné poušti? Slyšel jsi někdy o DARPA Grand Challenge? Takhle tam vypadá trať: [odkaz]
Tím zbořím i Tvůj další argument o předem nahrané mapě. Navíc i člověk musí předem vědět odkud a kam se chce dostat. K orientaci může použít mapu anebo jede prostě a jenom podle cedulí. Dneska spíš podle navigace a to autonomnímu autu stačí taky.

Co tam máš dál?
16. 10. 2017 08:22
Re: 4 kW na řízení sama sebe ...
Právě protože maj opice jen jeden pár očí (uši k řízení potřeba nejsou, pokud je tam automat), tak jsou na silnici tak nebezpečné. V noci viděj mizerně a ještě k tomu musej svítit, za mlhy vůbec, v dešti omezeně. Na křižovatkách potřebujou semafory. Pominu-li fakt, že kolem auta je několik slepých úhlů, tak se valná část řidičů ani neotravuje s tím, aby koukala do zrcátek. Odhad vzájemných rychlostí je tragickej, reakční doba mizerná.
Kdyby měl lidskej mozek zpracovávat informace ze všech těch senzorů, zpracovávat je co 10ms, taky by si vzal větší "příkon".
Avatar - WinDiesel
16. 10. 2017 09:58
Re: 4 kW na řízení sama sebe ...
Kecáš kraviny, tablet-mane. Už dnes potřebují autonomní systémy 1,5 kW, kolik to bude zítra?
NEFUNGUJÍ NEFUNGUJÍ NEFUNGUJÍ.
Lidi nejsou dokonalí, to je jasné, ale pro autonomní systémy musíš vytvořit DOKONALOU infrastrukturu a stejně budou vždycky pozadu za lidmi.
Člověk nemusí mít předem v mozku mapu. bez předem nahrané mapy nedá autonomní systém ani ránu, musí vědět kam a do čeho jede a ještě to neustále porovnávat se skutečností.
PROSTĚ BLBOST.
15. 10. 2017 17:53
no to mě pos*r
Proč na tom musí ležet, jak kdyby čekal, až mu něco strčí do kaďáku?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud