Po mechanickej stránke možno je autobus v poriadku, z pohľadu autentickosti ale nie. V inzerátoch píšu o motore 150 kW (typ M630) a tento motor sa Š706 RTO nikdy nemontoval. Do tohto autobusu patrí výhradne motor M620 s výkonom 117,6 kW pri 1900 otáčkach. Na mobile.de je dokonca uvedený výkon motora 170 kW, čo je už úplný výmysel.
Motor M630 mal výkon 150,4 kW pri 2000 otáčkach a montoval sa do autobusov Š11. Neskôr ho do licečných Jelczov dávali Poliaci, ale to bolo až od roku 1975 (nie 1972, čo má byť rok výroby predávaného autobusu) a bol kombinovaný výhradne s novšími nápravami s plechovými diskami, ani Jelcze sa s týmto motorom s klasickými trilexami nemontovali. Z tohto pohľadu je to teda zlátanina, avizovaný motor v autobuse z roku 1972 nemá vôbec čo robiť.
Ďalšia vec, ktorá v tomto autobuse nemá čo robiť, sú sedadlá. Karoséria je medzimestského typu, ale sedadlá sú z dvojdverovej verzie pre MHD. Správne v tomto autobuse majú byť tieto sedadlá:[odkaz]
Takže keď tak nad tým uvažujem, autobus síce vyzerá pekne, ale nakoniec je to zlátanina poskladaná čiste na kšeft. Historická hodnota mizivá.
Autobusy se doopravdy vyráběly v Karose Vysoké Mýto i V SVA Holýšov. V Holýšově se vyráběly pouze linkové a od výsokomýtských se lišily provedením dveří. V karose se vyráběly všechna provedení. Podvozky se nevyráběly v Rýnovicích, ale v Mnichově Hradišti. Závod 01 Rýnovice vyráběl motory a převodovky, výroba motoru pak byla přesunuta do závodu 03 Liberec - Hanychov a začátkem osmdesátých let do závodu 08 Veľký Krtíš. Opravdu se vyráběl v Polsku v licenci a to již od roku 1959 do roku 1986 jako Jelcz 043 na který později navazovala další provedení. Motory řady MT se začaly v Polsku montovat na začátku sedmdesátých let, zároveň se začaly používat i nápravy řady MT, které nahradily klasické trilexy. Přívěsy vyráběné v Polsku měly označení Jelcz PO-1 a podvozkové díly pocházely z polského nákladního vozidla Star. Kdysi jsem vlastnil 706 Lux z roku 1959.
Píšeš to celkom dobre, len upresním, že typ 043 bol Poliakmi dosť upravený, a síce nemal pneumatické dvere, ale mechanické (búchacie) a naviac boli dvoje - druhé dorobili do zadného previsu, vyžadovali to poľské predpisy [odkaz] [odkaz] . K nám sa doviezlo len pár kusov. Viac bolo autobusov typu 041 (ten mal jedny pneumatické dvere, čiže viac zodpovedal českej predlohe)[odkaz] a MEX272 [odkaz] , čo bola mestská verzia. Výkonnejší motor dostali tieto autobusy pred polovicou sedemdesiatych rokov, a síce v kombinácii s plechovými diskami namiesto trilexov. [odkaz] , ale konkrétne tieto moderné disky na tomto poľskom veteránovi sú úplne z cesty. Pôvodný originálny dizajn je tento: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Ten výkon som vyčítal z dobových tabuliek, tak neviem, možno je to chybný údaj, možno nie. Ešte môže byť, že motor nebol pre všetky vozidlá, kam sa montoval, naladený rovnako.
Trošku mimo mísu. S Mladoboleslavskou automobilkou měla společný motor? To chce autor říci, že se tam vyráběl nebo ho tam zkonstruovali?. Měli společné logo a jméno. To je tak všechno. K licenčním busům Jelcz je třeba dodat, že se vyráběl později a měl už motor z novějšího typu Škoda 706 MT.
Tento autobus sa predával už dosť dávno, písal sa rok 2015. [odkaz] A už vtedy mal vysokú cenu, chceli zaň 144 000,-€. Ak je inzerát spomínaný v článku novší, tak buď to nepredali a zdvihli cenu (nehorázne), alebo ho vzal nejaký priekupník na ďalší predaj. Druhá možnosť je, že p. Bureš zase raz varí z vody. To už fakt na ACZ niet o čom písať?
Každopádne ide o dosť starú záležitosť a aj keď ide o celkom pekne zrenovovaného veterána, nechápem, prečo také kšefty ťahajú na ACZ. A ešte s vyše dvojročným sklzom...
Z těch pěti fotek není zřejmé, až jak dobře se poprali s renovací. I kdyby bylo vše i po mechanické stránce tak, jako vnější vzhled, tak nevím, najde-li se blázen, co vyndá alespoň mega z kapsy za tenhle úplnej socka model.
RTÓčko je dnes už těžce kultovní klasika, o tom žádná, a tento kousek je zrenovován opravdu důkladně. Ta cena se mi ale přesto zdá poněkud přestřelená, zvláště když se nejedná o autokarovou dálkovou verzi... :-O