Mě se osvědčilo nahřátí známky fénem, stačí chvilka a známka jde lehce dolů, na skle zůstane minimum lepidla. Fén máte určitě všichni doma, nemusíte kupovat škrabku z videa.
Presne tak, vyobrazeny postup je zahorovo loze. Me vzdycky fascinuje jak na elementarni ukon musi mit lide specialni jednoucelove naradi pouze zhorsujici prubeh operace. Nejlepsi je poradne nahrat fenem, pak nehet pod roh a sundat raz dva. Ovsem pozor, nesmite ten fen v garazi zapomenout, zeny se pak umi velice, velice zlobit.
...Druha vec je byt proziravy pri vylepovani, nervat to uplne do rohu kde je spatny pristup a dat pod ni treba ctverecek vystrizeny v praci z obalu na laminovaci folii nebo od krabicky cigaret (tenoucky igelit) aby nebyla prilepena celou plochou a pri sundavani se netrhala dle sve perforace. Orazitkovat s ni ze dvakrat bile triko je taky overena klasika.
V Americe nemame klasickou znamku, ale spise zpoplatnene nektere useky vcetne mostu a tunelu. Plati se bud hotove nebo je za sklem u stredoveho zrcatka krabicka e-pass, ktera automaticky zauctuje projizdeny usek podle brany podobne jak nas Kapsch. A opravnuje i k jizde v oznacenych pruzich, coz je treba ve Washingtonu ve spicce docela pomoc. Na ostatni veci je v rohu skla na ridicove strane "kapsicka" kde se vystavuji ruzne legitimace a opravneni, ale nelepi se nic.
takhle hnusne jsem jeste nikdy znamku nesundaval a ani pak nemel po ni ten bordel co tam mate na videu, to je jak jit s kalasnikovem na hejno much >:D
normalne si vzdy nehtem nahlodam nejaky roh a postupne podle toho nastrihu ve zmance ji krasne celou sundam anis by me na skle zustal nejaky lep, casto se me podari znamku sundat v celku, jen to chce asi 5 minut trpelivosti :-) pokud se zacne zmanka trhat podle nastrihu, tak nacnu dalsi roh a odlepuju od nej
Konecne opustili stredovek. Nastastie u nas tiez funguje elektronicka, este sa zbavit STK a podobnych nalepovacich kravin a bude to uz konecne ako ma byt.
sposob ako si nezadrbat sklo a neriesit kazdy rok ako to dat dole je tzv. znamka virtualna ci elektronicka. :-) Medzicasom to pochopili kompetentni uz aj u nas, takze bratia najvyssi cas sa k tomuto systemu pridat. :-)
spočívá v lehkém potření dálniční známky ještě před nalepením Indulonou, případně jiným krémem. Likvidace naprosto bezproblémová, na skle zůstane po sundání trocha mastnoty, kterou klidně můžeme nechat pro novou známku.
Přimlouval bych se ovšem pro likvidaci tohoto archaického vylepování známek a přešel například na slovenský elektronický systém, kdy stačí vozit potvrzení o zaplacení.
..pak ji nemusíte složitě odlepovat ;-)
Já to dělám tak, že známku nalepím na folii určenou k ochraně displeje mobilu, obstřihnu a plácnu na sklo..nejsou na ni žádné chlupy ani bublinky a můžete ji bez ztráty kytičky sundávat třeba 10x za měsíc..drží jak přilepená, přitom se jednoduše sundává a můžete si ji třeba přehazovat mezi více auty (tímto nikoho nenavádím, protože se to samozřejmě nesmí ;-) )
Ja ji nejdriv nalepim na pruhlednou samolepici folii (da se normalne koupit) pak ji obstrihnu a teprv potom ji nalepim na sklo (na skle je prilepena fyzicky vlastne ta pruhledna folie a znamka je nalepena na ni ale neni to videt) neni pak problem takovou znamku jednoduse sloupnout bez opicaren s nahrivanim ziletkou atd.
A koho to zaujíma? Teraz sa rieši odlepenie diaľničnej známky, nie čo sa tebe vidí ako lepšie riešenie. Zaplať si českú diaľnicu cez mobil, keď lepia známky, ty truľo. :-!
el. dialnicne znamky a vidi sa mi to ako lepsie riesenie... navyse cez mobil to clovek poriesi behom minuty... lepit teda nejake nalepky je fakt uz nesikovne
velky bratr to vi jiz dnes a ma k tomu mnohem snazsi metody nez prez nejakou elektronickou znamku v aute ;-) mimochodem EU je socialisticko totalitni zrizeni od sameho zacatku, to sis toho do ted nevsimnul? zvlastni ze sis toho nevsiml kdys mas prece tak vysoke iq, nebo ze by to bylo spis dlouhym predlouhym vedenim :*)
Taky přihodím jednu dobrou zkušenost. Před přilepením známky sklo trochu umastěte. Stačí si otřít dlaní čelo a pak omatlat místo lepení. Ruce od svačiny - ideální. Známka jde po roce dolů i bez roztrhání, jen tažením za hranu.
V časopise Autobild býva pribalená plastová škrabka so žiletkou. Kým sme mali nalepovacie diaľničné známky tak som ju používal a bola úplne super. Blbuvdorná. Navyše sa dá žiletka schovať do jej vnútra, takže sa zabránilo nechcenému porezaniu.
Také jsem si nad tím lámal hlavu, po klasickém seškrábnutí totiž riskujete poškrabané sklo, nebo přinejmenším zbytky lepidla, což na čelním skle není zrovna ideální. Naštěstí jsem na [odkaz] našel plastovou čepel, která je přímo na čištění skel od nálepek přímo dělaná.
Znamka se podari odstranit jeste lehceji kdyz na ni nanesete malou vrstvu majonezy a nechate pusobit 2 minuty. Potom seskrabnete ze skla cokoliv bez problemu. Majonezu naneste jen na znamku, ne vedle. ;-):-)
Bacha na to chlupení v Rakousku. Rakouští policajti jsou jak známo dost dementi a chlupatou známku prostě prohlásí za neplatnou, byť k tomu není žádný seriózní důvod. Už jsem to slyšel od více lidí
Takhle to zpatlat i s žiletkou. Hlavně bych známku sundaval po jízdě s ofukem skla, aby se lepidlo aspoň trochu zahřálo. Osobně zapínám ohřev předního skla a osvědčil se mi trik s lehkym nalepením na oděv před použitím. ale o tom se mluví už x let