Tatra 607 byla úspěšným pokusem velké automobilky o závodní monopost. Vzhledem k tehdejší politické situaci ale nemohla startovat na západ od našich hranic...
Je věčná škoda, že se u nás v únoru 1948 v generálním štábu nenašel nějaký český Pinochet s podobně smýšlejícími kolegy, kteří by tu rudou verbež rozehnali, pozatýkali a v případě potřeby krátkodobě vyhlásili vyjímečný stav! Tisíce nevinných lidí by nebylo zavražděno a zmrzačeno v komunistických kriminálech a koncentrácích, další desetitisíce nejschopnějších by nemuselo utíkat z naší republiky, nepřišli bychom o uran, nebyli by zlikvidováno soukromé zemědělství, země by nebyla mrzačena nesmyslným růstem těžkého průmyslu, životní prostředí by bylo nesrovnatelně lepší atd., atd. A dnes bychom byli někde na úrovni Śvýcarska a Škodovka by možná vlastnila VW!:-O8-s8-s8-s
Jenže je mnoho Rudoslavů, kteří by rádi zpět, fronty na srapír a vložky, a jejich největší pochoutkou je vlastní závist na jiného úspěch, a vlhký sen o novém Vítězném Únoru :-)
Hele, ono kupodivu opravdu stačilo, aby si lid ve 47 komouše nezvolil. Ona to byla divná doba, "demokratické" strany se hádaly mezi sebou jako dnes, socani měli v čele prokomunistického Fierlingera, velmi silné agrárníky rovnou zakázali a Gottwalda nebrali jako smrtelného protivníka. I z jeho vítězství neměli nijak těžkou hlavu. Pak už bylo pozdě.
A musím dodat - Rakousko v mnohem těžších podmínkách komouše prostě nezvolilo, naopak tam totálně propadli.
Viděli jste novinku Idnes.cz Už také mají proklikávací články. Oni místní srandu přivedli k dokonalosti a mají článek na jedenáct(!) stran. A my remcali na ACZ. >:-[]
Ano, odtáhli, ale nebylo to zadarmo. Museli se upsat na neutralitu a mimo to tam "jeli" ještě jiné zákulisní dohody. Ale ano, vybruslili z toho. Podstatné na tom ovšem je, že Rakušáci jsou jiní lidé a jiná kultura.
A mimochodem necelá třetina neznamená = od teď tu budu navždy vládnout já ;-)
Teda do doby než zem přivedu k bankrotu = tj. asi 40 let >:-[]
Necelou třetinu hlasů teď totiž získala soukromá strana 1 komunisty >:D
A díky super přepočtu z dílny Špidly, Zemana a Klause = na 1 křeslo potřebovala necelejch 20 t. hlasů, zatimco malý strany na to stejný 1 křeslo přes 40 000 :yes: >:-[]
Sme tvrdě komunistická země = od zhroucení socialismu z důvodu absolutního nedostatku všeho = tu komanči měli trvale přes 10%. Teď poprvý pod 10 = i to je katastrofa. Na Slovensku je to už dávno naprosto nevolitelná strana s 0,5% nebo kolik :yes::-)
Mazdy RX1, RX2, RX-3 i RX-7 byly v Austrálii velice oblíbené závodní vozy. V 70-80tých létech jich jezdilo mraky. Závodní Wankely točily do 11000 ot/min. Cesťáky cca 9500. Od toho ten jekot. (Moje upravená ITR točila do 9500 také a zvuk měla také parádní). Když při nočních závodech před zatáčkou RX-3 řadily dolů, tak z výfuků jim šlehaly až 3 metrové plameny. Fantastická podívaná. Ale byly šíleně užrané, což tenkrát moc nevadilo, protože byl benzin za hubičku. Cesťák RX-3, když se s ní trochu blblo si vzala i 25l/100km. Pod 20l se jí moc nechtělo.
Jj, Camara pamatuji i v pozdějších letech (bílé, žluté, černé...). Ten zvuk to bylo vždycky ztělesněné peklo. ;-) Většinou ale vydržely v závodě tak kolem hodiny.
Později mě zvukově zaujala v jednom roce, možná ve dvou také Mazda RX 7, jekot wankela úplně rval uši, když jsi byl blízko a v ose výfuku.
Tak já tam byl už v roce 1969 na ETCC. Vidět a slyšet 7litrové V8 Camaro H. Marka v Libušině údolí byl zážitek na celý život..... :-! Nakonec ale nedojel... ;-\
Tohle auto jsem podle mě viděl na Velké ceně na "starém" Brně v roce 78 (nebo 79?). Před vlastním závodem měl projet Adolf "Dola" Veřmiřovský jedno slavnostní kolo s bílým monopostem Tatra, ale kroužil vícekrát a nejel rozhodně nějakým výletním tempem. Nevím, jestli to byl nějaký pokus o traťový rekord s československým autem, jak se tehdy mezi fanoušky říkalo. O celé akci jsem už teď nic nenalezl.
Vlastní závod byl z dnešního pohledu silně nostalgický, tehdy kralovala nádherná kupé BMW 3.0 CSL, fandili jsme myslím posádce Finotto / Facetti. Se Škodovkami 130 RS startovali Vojtěch, Enge, Samohýl, Michl, Zapadlo... Jinak spousta divočáků s BMW 2002 nebo Fordy Escort (tehdy hlavně dvojice v týmů Zakspeed). Mezi vozy byly gigantické časové rozdíly, už druhý měl kolo ztrátu. Ale bylo to vskutku nezapomenutelné.
Jo kamaráde, to byla "povinná záchrana" na kterou na Ukrajině zemřelo hladem cca 2mil lidí. Stalin tímto zabil 2 mouchy jednou ranou. Potrestal Ukrajince za jejich chování za války a ano, zároveň si tím "vyjednal" odmítnutí Marshallova plánu.
Pravda, ve ´47 bylo ono legendární sucho, kdy nás zachranil Sovětský svaz dodávkou 600 tisíc tun obilí. Na oplátku jsme ale museli odmítnout Marshallův plán a obejmout vděčností soudruha Stalina, na věčné časy.