Nemáš pravdu, aktuální Mondeo ukazuje v plné nahotě jak One Ford nefunguje. Jestli se ho zbaví v NA, nevidím důvod ho nevyvíjet dál jen pro Evropu. Příliš mnoho kompromisních řešení to auto sráží tady i jinde ve světě.
Nie je to porovnateľné. V EU fakticky japonská stredná vymrela, relevantná je len M6 a Avensis; Honda, Nissan, Suzuki to zabalili, takže európskej strednej fakticky nemá kto z Japonska konkurovať (mainstreamu, o prémii ani nehovoriac). Kdežto na USA sa Japonci pomerne silno zameriavajú, Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, americká top 3, sa v EU vôbec neponúka, k tomu ich luxusné brandy Acura, Infinity, Lexus znepríjemňujú život nemeckej trojke. Takže čísla Fusionu sú rozhodne solídne a väčší pokles ako priemer na segment by som viac pripísal končiacej generácii.
To auto není špatné. Má perfektně odladěný komfortní podvozek, ale vše ostatní jakoby bylo šito na míru komukoliv jen ne evropanům. Sedačky, ovládání, řízení, automaty...
Přesně to mě napadlo Ono je to celé velká kravína, stejně jako vyrábět jen SUV. Móda velkých 8V SUV skoro položila americké automobilky ale to asi většina už nepamatuje. >:D >:D
Podle mě One Ford byla dobrá vize bohužel každá změna chce čas, je kravina vyvijet pro každý kontinent jiné modely, dnes jsou potřeby úplně stejné jako v USA tak v Evropě nebo v Rusku či v Číně, hloupá móda SUV to jen dokazuje
Presne tak, nie je možné napasovať európske potreby na americké predstavy o autách, kým u nás je rodinným štandardom nižšia stredná trieda (typicky hatchback či liftback, príp. kombi), tam je to midsize sedan (teda naša stredná, resp. vyššia stredná). Zato nie sú takí hákliví na materiály a vypracovanie (preto tie výhrady k "americkému" Mondeu) a cenovo sú tam autá úplne inde (preto si Passat nemôže dovoliť tú techniku čo v Európe a musí byť pre USA oholený). Ostatné notoricky známe fakty (benzín va. nafta, HDM automat vs. manuál či dvojspojka atď.) nespomínam.
Preto One Ford mohla byť dobrá stratégia pre skupinu ako takú na katovanie kostov a nižšie náklady na vývoj, ale Európa im to v predajoch zrátala a Ford preto padal (padá).
Nemyslim teraz neskory prichod vzhladom k passatu, ale prave to ze to auto bolo zname uz velmi dlho a jeho predaj v europe sa odkladal, tak s tym mohlo vela potencionalnych zakaznikov stratit trpezlivost a radsej nakupili u konkurencie (nie nutne u VW).
Tak jednak z tabuľky vyplýva, že prepad zaznamenali takmer všetky modely, teda nejde o nejaký osobitný neúspech Fusionu. A jednak ten je už na konci modelového cyklu, v USA je od r. 2012. Takže fakt, že medzi domácimi modelmi je stále najpredávanejší (a celkovo štvrtý) je stále úspech.
One Ford byla úplně na lejno vize, i když ve své době Ford možná lepší řešení neměl. Americký trh se diametrálně odlišuje od evropského a třída, která je u nás jádrem celé nabídky, je u nich spíše low-cost, druhé či třetí auto do rodiny. A to parafrázuji vyjádření Fordu.
Tak kde je ten neskory prichod? To ze sa to auto uz predavalo v USA je fakt. Ale generacne v rokoch to sedi. Passat tiez prisiel akoze novy a pritom interier bol zo stareho passatu z roku 2006. A to zazracne nikomu nevadilo ale vsetci na to skocili a predaval sa ako teple rohliky.
---
A spat k podstate clanku. Mondeo si to vramci One ford strategie odnieslo snad najviac a ten interier je cista tragedia. Zato zvonku hlavne kombik v lepsej verzii je naozaj pekny kus auta. Snad co najrychlejsie nachystaju aspon facelift lebo tym stagnujucim predajom sa vobec necudujem. Niekdajsi najvacsi rival passatu je na kolenach kvoli hlupemu rozhodnutiu.
je mozne. Ale skor by som povedal, ze to bolo sklamanie z toho auta ako celku. Keby som mal cakat na nove mondeo s tymto interierom tak sa na to vykaslem a prejdem do konkurencie. Lebo aj tak by som to nekupil. Ale napr S-max je podla mna ina liga a na ten sa oplatilo pockat. Ford sice presunul fabriku do spanielska len nedavno ale to mondeo by uz potrebovalo facelift co najskor.
Zákazníci jsou dívky prodejné a když výrobce nabídne kvalitní zboží, tak se klidně a bez problémů vrátí. Problém je, že s kvalitou mají US výrobci problémy stále. Stačí se podívat na americké žebříčky a až na dvě nebo tři výjimky ve všech třídách dominují v pozici největších křápů US výrobci. Zrovna Ford má na absolutním dně Fiestu, Focus, Mustang a Fusion je nedaleko posledního Chrysleru 200. Za této situace není žádného divu, že US zákazník sáhne raději po Accordu nebo Camry než po Chrysleru 200 nebo Fusionu.
[odkaz]
Malibu bylo před ním a hezky jste od našich novinářů naučil kydat hnůj. Prý nejprodávanější americký sedan >:D Možná by stálo spíš za úvahu, proč je to před ním samý japonec...
Tam je jiný problém - amíci se v 80. letech naučili kupovat japonce a to bylo v době kdy domácí produkce měla všelijaké problémy, dnes kdy se jim ty problémy povedlo vychytat se k nim ale ty zákazníci už nevrátili.
Takže od US zanček se kupují hlavně SUV a pikapy. Sedany a osobáky pořád bojují. Resp. u FCA to zabalili - tam maj jen staré trio 300,Charger a Challenger.
Ford má v podstatě jen fiestu, focus což sou na us poměry malá auta a pak fusion a starý Taurus.
Nejširší spektrum má GM s modely jako ATS, CTS,CT6, XTS, Regal, LaCrosse, Cruze, Malibu, Impala, SS, Sonic, Spark a Bolt a Volt.
No na mě to dělá dojem, že poslední generace Mondea je příliš "nijaká", chce být pro všechny a není pro nikoho, takže ho dobře nepřijalo ani evropské ani americké publikum. Stačí se podívat na hodnocení US serverů, místo na chvostu třídy je na domácí model, který má doma vždy jistou protekci jednoznačně disaster.
[odkaz]
Podle mě je to naprosto špatná interpretace, ze Mondeo konci.
V US možná skončí Fusion v US respektive bude nahrazen...
Ale skončit se střední třídou v Evropě by byla hloupost, ikdyz aktuální verze není trhák.
Ale na One Ford doplatilo Mondeo v Európe, pretože bolo až príliš "americké", teda samotná stratégia podľa mňa v USA až tak nevadila (ak vôbec). Viď napr. prevodovky: práve kvôli USA majú benzínové Mondeá HDM automat a nie dvojspojku (ktorú inak v EU začali preferovať).
V EU japonská střední nevymřela, tři značky tu stále jsou. To, že to zde tři značky zabalily pod tlakem evropských a v poslední době i korejských značek svědčí o tom, že je zde velice tvrdá konkurence.
Ve střední třídě v USA Japonci naopak domácí automobilky přejeli jak parní válec. V každém případě pro největší domácí značku není nic lichotivého být doma na 4 fleku, když v jiných kategoriích dokáže být suverénně první. Jak tu napsali jiní, strategie One Ford zkrachovala a u Mondea je to vidět nejlépe, protože to je globální model a jde do kytek jak v EU tak v USA. F-150 zaměřený jenom na Amíky deklasuje konkurenci zcela bez problémů.
Možná půjde jen o prémiovější model z vyšším ziskem, který bude odpovídat střední třídě.
Podobně jako u Fiesty či Focusu bude dražší a lepší, prodeje nicméně klesnou.
Automobilka navíc už opustila globální strategii One Ford a opět dává více prostoru jednotlivým regionům a úpravám aut pro tyto lokality. Hackett však dřívější strategii nadále obhajuje a tvrdí, že ve své době byla potřebná.
No ja jsem zase opustil Ford, ale jiste ze nic neprizna. Vzdyt bere 15milonu rocne. Na to je spravni rada nebo jeste lip, akcionari.
Fusion má vyšší propad než je propad trhu a vzhledem k tomu, že se jedná o domácí trh tak je to úspěch asi tak stejný jako kdyby byl Passat v Evropě čtvrtý.
Presne, nedozvedeli sme sa nič. Čisté varenie z vody.
Podľa môjho názoru je nonsens, aby sa Ford vzdával jedného z kľúčových modelov. Midsize sedany sú na US trhu veľmi obľúbené a Fusion je stabilná trhová 4ka, z domácich výrobcov dokonca jednotka s predajmi v rozmedzí od 209t (najhorší rok) do 306t kusov ročne (najlepší rok). Len pre porovnanie Fiesty sa v USA predalo minulý rok 46t, Focusov 158t a Taurusov 41t, teda Fusion drvivo vedie predaje "klasických" (rozumej mimo SUV a pick-upov) Fordov.Preto vyradiť z produkcie najpredávanejšie klasické auto je úplný nonses. Rovnaký nezmysel je náhrada klasického sedanu (resp. liftbacku) esúvéčkom. Jednak sú to úplne odlišné autá pre odlišné potreby a s odlišnými vlastnosťami, jednak segment SUV má Ford pokrytý dostatočne, od najmenšieho Escape (európska Kuga) cez, Edge, Explorer až po obrovský Expedition, medzi ne už nič nevojde.
Kdysi to šlo ještě líp. Mohl jsi prohledávat testy a reportáže, pustit si jen konkrétní část, v epizodě jsi měl přehled segmentů. Pokud si dobře vzpomínám. To už bude přes deset let. Pak to šlo do kopru.
Tak Přípotoční a třeba tu pražsku autoshow nepočítám, sorry jako >:D . Jinak dík za odkaz, ani nevím, že se to dá sledovat online. Což je fajn, televizi nemám.
No americký sedan to nejprodávanější je, jenže americké sedany na domácím trhu dostávají všechny nakládačku od Japonců a propad 21% má podobně velký jako v Evropě.
[odkaz]
Já jo. Viděl sem bílou CT6 na českých značkách na přání, viděl sem Camaro i Vette. A v Přípotoční sem samozřejmě viděl i XT5, Escalade, CTS-V a další modely.
Těch Chevroletů se tu loni prodalo 83, docela slušný.
GM neodešel, Cadillac a Chevrolet se tu furt prodávaj.
Ad živoření - prodejní čísla stoupaj, samozřejm ne tolik kolik si asi kdo představuje, ale stoupaj. Cadillac se slušně prodává třeba v Rusku. i U nás prodej stoupnul, loni 22 ks a výrazně bodoval právě Chevrolet.