Spolehlivost a výkonnost hybridních pohonných jednotek jsou aktuálně ve Formuli 1 klíčem k úspěchu. Jaké systémy se skrývají pod zkratkami MGU-K a MGU-H?
... je hlavně ten, že byl snížen objem motoru ze tří litrů na 1,6.
Vývoj předpisů v F1 v oblasti pohonných jednotek nepokládám za šťastné řešení, ale je fakt, že jsem už asi moc starej. Tím pádem se postojům, podobným jako prezentuje Ferrari, moc nedivím.
Jednodušší předpisy se zárukami dlouhodobější platnosti by, myslím, tomuto odvětví pomohly. Nejvíc pořád byla tzv. "volná formule". Tenkrát maximální šířka a hmotnost auta bez jezdce a hotovo. Ukaž co umíš. Palivo - jaké chceš, tankování - jak chceš, gumy - jaké chceš, motor - jaký chceš aerodynamiku - jakou chceš. Ano, vím, že takovou bestii by dnes museli řídit androidi. Ale bylo by na co koukat. >:D A na předjíždění by nemuseli dělat DRS zóny, které nepovažuji za spravedlivé. (Stejně jako kdysi dovažování nejrychlejších aut ve WTCC.)
Edit: sakra, zase než jsem to napsal, tak mě vlastně berka předběhl. >:D
Jo, formule je přetechnizovaná a přešlechtěná ;-\ Třeba někdo chce zaplatit a posunout vývoj systémů jako hybrid/rekuperace, aby to týmy odzkoušeli za sve (armáda a formule jsou většinou průkopníci) a pak to vnutili i do aut. Jako je dnes start/stop a tak. Bernie to nevymyslel z nudy, něco za tim bude.
...a co to všechno z formule vyházet a vrátit se ke kořenům závodů. Jen motor, podvozek, aerodynamika a pilot. K čemu všechny tyhle složité systémy, když se na F1 nedá koukat a už vlastně ani poslouchat.
Protože už tam stačí za volant posadit roboty a bylo by to dokonalé. Závody F1 jsou čím dál, tím více o ničem. Elektronika sleduje a upravuje kdejakou cypovinu. Už jen chybí katalyzátory a filtry DPF, které se připravují i pro benzínové motory. Kde jsou ty časy, kdy pilot musel ručně řadit a při startu dávat pozor, aby neodpravil pneu nebo spojku. Tam opravdu musel něco umět. Dneska sedí, mačká tlačítka a poslouchá pindy z depa.