Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford a jeho revoluční nápad: Budeme mít hlavu válců z kompozitu!

Hlavy válců motorů se již desítky let dělají z hliníkových slitin, které nahradily před tím hojně používanou litinu. Nyní však Fordovi inženýři přišli s nápadem použít jako materiál hlavy válců kompozit.
Zpět na článek
7. 2. 2018 21:11
Ty kecy myslí vážně?
Dusile, při velkých zatíženích motoru se obohacuje kvůli výkonu, aby se využil všechen kyslík přivedený do válce a zároveň se tím sníží spalovací teplota. Toto se učí na každém učilišti pro automechaniky. Katalyzátor pro správnou funkci potřebuje stechiometrickou směs a minimální teplotu. Dnes nejvíce tepla z výfuku sežere turbo a do katu už je to celkem o ničem. U atmosfér nejsou takové teploty běžné a než doběhnou spaliny do katu, expanzí se jejich teplota sníží.
Dál - pamatuji si hodně prasklých litinových hlav na škodulích, ale ani jednu na Favoritu. Hliník totiž méně tepla přijímá a více odvádí, takže tepelný tok je tam výhodnější, než u litiny. Navíc litina je křehká, takže jakékoli nerovnoměrné přehřátí motoru má mívá za následek prasknutí hlavy, u škodulí to bylo prakticky vždy mezi 2. a 3. válcem. Litinové makovice u škodulí byla otázka ceny a dostupnosti materiálu. V litině vyrobím vodítka a sedla ventilů bez přídavných dílů a vsazování. kromě toho je litina pevnější, než hliníková slitina a tak mohla být rozměrově menší.
Avatar - wakantanka
7. 2. 2018 18:44
P. Dusil
Vy toho asi moc nepamatate co? Inak by ste nenapisali to ze pukali a krutili ss hlavne hlinnikove hlavy valcov. Mam taky pocit ze skoro kazdy majitel Skody 1000, 100, 105,120 ci 130 to minimalne raz pocas vlastnictva zazil a musel riesit. Mam taky pocit ze to ci niektora hlava pukne alebo nie je skor o kvalite materialu a samozrejme tepelnom hospodarstve motora ako takeho. Teda u beznych aut nepostihnutych neodbornym tuningom ci upravenych sport.aut.