Současné modely Kia Cee´d i Ford Focus se těší velké oblibě českých řidičů a zájem o ně přetrvává. Přinášíme exkluzivní srovnávací test základních kombi za méně než 350.000 Kč. Dávají cenově lákavé verze smysl?
Rodinne dostavnicky, v dnesni dobe, kdy je valna vetsina lidi z chudsi vrstvy, jsou tohle posledni bojovnici. ( dacii nepocitam). Na poskakovani po meste, jednou dvakrat rocne na dovcu za slusne penize naprosto idealni.
Bohuzel za stejne penize da vetsina lidi v mem okoli prednost fabii ( mysli si, ze je to stejna trida ). Trapi a karbonuji ten prefouklej litr v nizkejch otáčkách a placaji se do hrudi s pocitem, ze dali 310klacku za fabku se 110hp litrem... To ze maji mensi auto, tvrde plasty, hure odhlucnene, torzkou atd je jiz netrapi. Tim fabku nejak nekritizuji, je to docela dobre auticko, ale asi nejsem "vlastenec".
Nechci prudit, mám Ceed ve vyšší výbavě a když zvednu sedák a sklopím opěradlo, tak mám rovnou ložnou plochu. Samozřejmě pokud jsem líný nebo neznám a sklopím jenom opěradlo tak logicky rovná není. Pokud se mýlím a základní verze to tak nemá beru předchozí zpět a omlouvám se.
nesúhlasím. Ja som mal fofo 2 s 1,6 s približne rovnakými parametrami a nemal som problém ani na diaľniciach plne naložený na stanovačku. Nič nebezpečného ani náhodou. Je to skôr o osobných preferenciách a ak niekto chce viac, nech sa páči, každému podľa gusta, ale nie je to v rovine bezpečný/nebezpečný.
i30 je o generáciu novšie auto /nový Ceed, ktorý sa predstaví teraz v Ženeve, bude jeho technickým dvojčaťom/, takže by sa to zrejme prejavilo a divil by som sa, keby i30ka nevyhrala. Ale zase je tam cena logicky zodpovedajúca novinke a asi nemôže konkurovať výpredajovým modelom.
Mimochodom vyskúšal som i30N a fakt parádne zvezenie, klobúk dole. :yes:
Môj názor je, že ideál je kupovať pofaceliftovanú verziu (ak teda ten facelift nie je ako štvoroká Octavia >:-[] ). Facelift väčšinou prinesie aktuálne motory a výbavu a dá modelu ešte pár rokov života. Tiež z hľadiska spoľahlivosti sa často odstránia vady, ktoré sa pri novom modeli nezriedka vyskytnú a nedajú sa odstrániť bez väčších zásahov, na ktoré je pri facelifte priestor, teda väčšinou autá po F/L sú už s vychytanými muchami. A napokon keďže ide o starší model, predajcovia často vedia výraznejšie pracovať s cenou.
Pri úplnom konci výroby sú samozrejme aj zľavy najvyššie, potom ale treba zvážiť, či to stojí za to mať o pol roka - rok, keď sa predstaví nová generácia, fakticky starý model.
To mě docela pobavilo, cituji z kapitoly prostor a pohodlí:
zavazadelník ve focusu – je totiž širší, delší i hlubší. Bohužel výška je i tak u obou vozů nízká (49 vs. 47 cm). Takže máme šířku, délku, hloubku a výšku. Z hodin fyziky jsem si dosud myslel že 4 rozměr je čas, ale na auto.cz je to výška. Bravo!
Jinak pěkný testík normálních aut za rozumný peníz. Za mě osobně Focus, jen škoda že do něj byť třeba za příplatek nedávají 6-ti kvalt. Ale to by pak ty jejich základní ecoboosty 1,0 74 KW nikdo nekupoval.
Je to jak píšeš - ta 1.6 je i při obsazení jen dvěma osobami a zavazadly taková lemra, že připojování na dálnici je dost adrenalinová záležitost. Měl jsem to půjčený na Azorách a druhej den jsem toho lenocha šel vyměnit za dvoulitrový TDCi.
Vzhledem k tomu, že jednolitr jede o dost líp a se spolehlivostí je na tom skvěle, šel bych bez zaváhání do něj.
To vies, ked clovek stale cita rozpravky o zdochnutych korejskych konoch, tak tomu casom aj uveri. A ked sa potom niekde porvrdi, ze to nie je pravda, tak sa pyta kde je chyba :)))
Za tie prachy dobrý výber obe značky a podľa mňa aj správna osvedčená voľba, pre niekoho kto chce istotu, spoľahlivosť a dosť miesta na bežné účely. Ale hlavne tá dynamika je na pohodu. Rozhodne nič nebezpečného. Autá v tejto cene a výbave si kupujú väčšinou ľudia, ktorý behajú okolo mesta a občas vybehnú niekam na víkend a 2 x za rok za hranice všedných dní. Na to autá stačia. Ak chce niekto nadstavbu a dynamiku a má z čoho priplatiť, nech sa páči.
Víš, co si vždycky řeknu po takových vyjádřeních? Že chyba není v autě, ale řidiči. A to, že dnešní lidi neumějí řídit a využívat potenciál auta, vidím na silnicích dost často.
Hmm, pri Focuse by som mal veľkú dilemu, či brať 1,6 atmo, alebo 1,0 turbo. Nižšia stredná je totiž práve u mňa hranica, kde sa tá prijateľnosť R3 láme: v segmente B (Fiesta) OK, v nižšej strednej už na hrane. Ale zase z vlastnej niekoľkoročnej skúsenosti viem, že tá atmo 1,6ka je fakt len také dostatočné zvezenie, pre každú snahu o zrýchlenie to treba tvrdo točiť a tam je už motor hlučný a vcelku užraný. Takže spodové turbo s vyšším krútiakom môže byť príjemnejšie na bežnú jazdu.
Každý motor má výhody a nevýhody a podle toho si je lidi kupují (teda...měli by...). Spousta lidí jezdí pár kiláků se studeným motorem po městě, k tomu je nepřímý vstřik a atmosféra ideál, k tomu jednou, dvakrát za rok větší cesta na dovolenou...
Lehce vyšší spotřeba? proč to řešit, když takoví lidi najedou 5 tis. za rok? úlet...
chyba... proč hned chyba? Je to prostě vlastnost a tečka. Někomu vyhovuje, jinému ne. Ano, většině řidičů-ovcí vyhovuje plochá křivka a dieselový charakter. Ale to je věcí jinou.
Naopak atmosféra je často příjemnější v nízkých otáčkách. On i tenhle 1.6 Ti-VCT v pásmu pod 2 tis. ot. bude výrazně příjemnější než zázrak jménem 1.0 TSI :-!:-!
Rozdiel v dynamike bude percentualne viac menej rovnaky za predpokladu, ze tie auta vazia rovnako. Inak by neplatila fyzika alebo pravidla matematiky.
Vnimanie je ina vec, ak jedno dava 80-120 za 6s a druhe za 8s a po nalozeni spomalia na 8s vs 11s, tak ti to druhe sice pride zufalo pomale, ale pomer ostava zachovany.
Ale vieš, že to treba točiť a na to potrebuješ podradiť. Väčšina to ale nevie. Často sa mi stáva, že musím predbehnúť naraz aj dve-tri osobné autá a kamión pred nimi naraz, lebo sú všetci nalepení na seba a nikto nepredbieha - lebo podradiť a pridať plyn je asi nadľudský výkon a na predbehnutie jedného kamióna sú potrebné dva kilometre voľnej cesty... Asi im nikto v autoškole nevysvetlil, že pridať plyn jednoducho nestačí...
Nic v zlom, ale chapal by som zmienku o tragickej dynamike ak je niekto zvyknuty na vyrazne silnejsie auta, to je jasne, ze bude mat problem dolovat vykon z malej atmosfery.
Ale ak to pise niekto, kto ma auto silnejsi o celych 20 koni, tak to vyznieva smiesne.
Cize tieto motory su vyslovene nebezpecne, ale o par koni viac je uz ok? Cize pre kupcov postacuje si priplatit za druhy najslabsi motor, ziadna drama >:D
A zastavit je, samozřejmě, problém. Zrovna v místě č. 2 jezdím docela často a nemám tam vůbec problémy, stejně jako třeba na sjezdech u Brandýsa nad Labem a obecně na D10... A moje auto nemá ani sto koní...
Presne to som chcel povedať. V časoch 40 kW Felicií bola priemerná dynamika dopravy niekde úplne inde, 1,9TDI 66 kW bola raketa, ale dnes, keď hocikto má 110 kW auto schopné ísť 210-220 km/h, je ten štandard posunutý podstatne ďalej (napríklad práve vedľa mňa prerábajú kanceláriu a roboši - murári majú jeden Audi A5 2,0TDI a druhý Volvo V70 2,5d).
to je tu už folklór, o adrenalíne so všetkým, čo nemá 150+. Zrejme jazdí na prasáka, ale potom majú adrenalím všetci okolo. Testované verzie nie sú žiadne rakety, ale na pohodovú bezpečnú jazdu na akejkoľvek ceste no problemo.
Ja měl taky jedničkoveho focuse kombi s 1.8. Ale tohle se těžko srovnava s o 2 generace novějšimy modely. Navic jak sam pišeš v tomhle testu jsou 1.6 a ne 1.8 a ta 1.6 ani v jedničkovem focusu nebyla žadna vyhra natož dnes.
Emise a výrazný mezigenerační nárůst hmotnosti.... :-O Ale to je samozřejmě větší či menší problém u mezigeneračního vývoje všech aut, pokud jdeme více generací dozadu... :-O
Tak minimálně povinné ručení na 1.0 je nižší než na 1.4, aspoň u většiny pojišťoven. I díly co jsem viděl byly u Škodovky levnější... zkusím pohledat nějaké srovnáváky... ale hlavně čekám, že v případě Fabky by se projevila nižší třída.
Ale takhle, já to nepíšu za sebe, jen říkám, proč třeba někdo dá přednost Fabce.
Ony ty ceny za testované vozy jsou jistě fajn, ale co je to platné, když ty auta mají tragickou dynamiku - pokud se do nich naloží čtyřčlenná rodina se zavazadly (což je hlavní úkol kombíků C segmentu), tak už je to vysloveně nebezpečné.... Pokud už bych musel kupovat takové auto za tyto peníze, jednoznačně bych sáhnul po prověřeném málo jetém kousku od dealera s odpovídajícím výkonem! :-O
Patřím k průměrům ČR (věk 45, plat cca 30.000 hr., manželka, 2 děti) a koupil jsem si v listopadu 2017 FF 1.6 Ti-VCT (v základu s některými příplatkovými pakety) za celkovou cenu cca 380.000 Kč. Řídím od roku 1991 a měl jsem tu čest již pár aut vlastnit (BMW 525E, Ford Escort, Š Fabia, Renault Megane, VW Passat 1.9 TDI, FF MKI, FF MKII) a dle mého skromného názoru je můj současný FF jedno z nejlepších aut co jsem kdy řídil. Jistě, motoricky to není žádná raketa, ale pokud umíte podřazovat a nebojíte se vytočit auto do 4tis.otáček tak Vám vůbec nepřipadá jako extra pomalé natož nudné. Hluk ani ve vyšších otáčkách není nepříjemný. Naopak. S dieslem se to nedá srovnat. Ale co se týče jízdních vlastností, tak to je nirvána. Na okreskách v zatáčkách auto sedí jako přibité a dělá přesně to co po něm prostřednictvím volantu, plynu a brzd chcete. Kastle je neuvěřitelně tuhá, zadní náprava perfektní, řízení pomocí klasického hydraulického posilovače skvělé. Pokud umíte mít z řízení auta radost, tak tohle je to pravé. Za ty peníze jednoznačně palec nahoru . Jen jedinou věc bych autu vytkl. A to je chybějící 6st. na dálnici. Tam udělali soudruzi z NDR (resp.USA) chybu. Na druhou stranu 5st. má poměrně velký rozsah. Při rychlosti 60km/hod točí 1550ot. (bez jakéhokoli zkuhrání motoru) a při 140km/hod točí 3850ot.(tady chybí už ta šestka). Ale co už? ;-)
Ja když vidim okolni firmy tak mam dojem, že ten fleet je už čistě o jen koncernu s drtivou převahou škodovek. Nějake zrnko lze sice ještě spatřit, ale oproti dřivějšim letum hodně zanedbatelne. No mondeo hlavně slevilo se svih tradičnih hodnot což možna taky naštvalo potencionalni zakazniky a přišlo přehnaněji řečeno s robusnim komfortnim dostavnikem. A s čim přijde v přišti generaci to jsem sam zvědavy, tedy pokud ještě přijde jak se začina spekulovat, protože ja většinu članku a ruznych prohlašeni beru dost s rezervou.
Ano, to zpoždění samozřejmě taky hrálo roli a aktuálně je Mondeo z té velké čtyřky nejstarší, to je pravda... no ale pak si taky přiznejme, že nejslabší.
Fleet... jako jasně, střední třída se nekupuje domů na vožení dětí do školky... ale Mondeo ty fleetové zákazníky mělo a přišlo o ně, Superb je neměl a získal je... v evropském měřítku myšleno, ČR je jiný příběh.
Moje osobní hodnocení je, že Superb udělal proti minulé generaci skok kupředu, Mondeo udělalo spíš krok stranou... no a teď udělala skok kupředu Insignia. Nu, Ford je na tahu... Fusion přišel někdy 2012... tak uvidíme. Teď je ale na řadě Focus asi.
Je samozřejmě obtížné se prosadit na novém trhu. Jenže Mondeo se nemuselo prosazovat, ono ještě s minulou generací bylo #2... a teď je #4. Z mého pohledu to souhlasí s tím, jaký posun udělala konkurence a jaký posun Ford.
Kompaktní kombík pro 2+2 stačí...a to ani nemusí být na půl cesty ke střední. ;-) Na druhou stranu, rodina se chová tak trochu jako vysokoexpanzní PUR pěna. Zvládne vyplnit v zásadě jakkoliv velké auto. :-)
Focus je trošku slim-fit, ale děti se dozadu vejdou a věci do kufru taky. A třeba ve srovnání Octavia vs. Superb už podle mě ten prostor nehraje roli... Octavia je vůbec prostorově asi ideál.
MPV... od tří dětí výš jasně, ale pro dvě děti mi to nedává smysl.
Nic proti, ale nižší střední je právě ta třída, která v našich podmínkách plní roli rodinného vozu. A to u těch solventnějších. Střední třída je v podstatě vyšší management.
Ano, rozdílnost třídy co se šířky týká. Ale nikoliv co se podélného prostoru týká. Btw. nikdy jsem netvrdil, že by Focus nebyl prostornější než Fabia - a to i v podélném směru. Jen poukazuji na to, že v podélném směru je na tom Fabia velmi podobně.
Jinak řečeno - podélná (ne)prostornost Focusu je prostě jednoznačné mínus. Konkurence prostě nabízí víc.
Ale prd, ty motory na klidné ježdění a pár tisíc km ročně bohatě stačí. Co mě ale zaráží víc je ta poznámka o nutnosti podřazovat při předjíždění. To je snad sakra úplně běžné! Pak člověk kouká, jak to někdo drtí na 6 od 1600 otáček když chce předjet kamion a trvá to věčnost. Ta neschopnost hodit tam o dva tři kvalty méně a předjet bezpečně je v ČR neuvěřitelná. K čemu pak ty výkony na papíře jsou, když to lidi nevyužívaj?
To rozhodně, focus ve třidě určitě nepatři k těm co by hyřil prostornosti, pravě naopak. Dokonce jsem tu psal i knk připad, kdy z focuse sešlo pravě kvuli par centimetrum. A to znam ještě jeden takovy docela slušně tragikomicky "přiběh", kdy to borec na silu tlačil na focuse a snažil sam sebe přesvědčit, že to pujde a hotovo. Nakonec se velmi rozumně nechal ovlivnit tak aby do něj nešel, i když to stejně nakonec nedopadlo nejšťastněji. Prostě takova velice zajimava diskuze na několikset stranek, kde sehralo roli docela velke množstvi aut a mimo jine se řešila pravě i prostornost.
Vidíš v tom sa na 100% zhodneme.Mať Focus ako druhé auto do rodiny pre potešenie,tak zase nevyberiem motor 1,0T a pod.No sú aj auta nižšej strednej triedy,kde sa dá celkom slušne zmestiť.Bohužiaľ Focus to nie je. ;-)
Ne, to opravdu nemá dost divné vidění. Vidím to totiž úplně stejně. To, že Mondeo je na tom ještě hůř a třeba tranzity jsou doslova obludky stejně jako třeba ecosport a další, na věci nic nemění. Focus III je vzhledově kaceptovatelný, nic víc, nic míň. Což je možná celosvětově úspěch udělat všude akceptovatelné auto, ale to je asi tak vše.
Mizivé procento času? Ok, to možná. Jenže je to 100% rozjezdů. Stejně tak při parkování, popojíždění atp.
Jinak jasně, každé má svoje. Dnešní malé turbobenziny jsou co do rozjezdů obvykle lepší, ale je to jen za cenu úpravy SW, kdy jsem 100% přesvědčený, že třeba 1.0 TSI si samo přidá víc plynu v případě, že by mělo zdechnout... A stejně to bude určitě i u 1.0 EB. Prostě kde nefunguje fyzika, to vyřešili elektronikou.
Problém je, když pak výsledek vypadá jak když pejsek s kočičkou vařili dort. A zrovna Focus asi revolucí projde. Mně se suverénně nejvíce líbila druhá generace po FL, která tu kritizovanou unylost odstranila.
A v čem je problem, že se chce zalibit na celem světě asi jako každemu jinemu vyrobci a jak pišeš mě osobně se tedy velmi zalibili. Navic kdyby tapal tak nezustava ford poprve designově u evoluce, ale provede nějakou designovou revoluci. Jestli udělal chybu tak to u mě byla s přehledem druha generace, kde ford šel cestou konzervatismu což dle mě fordu nepřisluši a nejeden fordista to fordu vyčital. Jinak nic proti rapidu, neni to sice žaden vzhledovy zazrak na druhou stranu nic co by mě pohoršovalo, ale vedle focusu bych řekl docela slušna propast. Jestli je nějaky lowendovy vuz v nižši středni a neni to na něm znat tak je to dle mě tipo.
Tvůj názor ti brát nebudu, ale Ford podle mě těžce designově tápe a Focus ve snaze zalíbit se zákazníkům po celém světě od USA po Čínu je toho důkazem. Nejvtipnější je, že když už se jim něco fakt povede (Mustang, Edge), urychleně se rozhodnou měnit vizuální identitu značky či co a design zprasit.
s 1.0 EB (ve Focusu) nemám sebemenší problém. I tak ale jednoznačně říkám, že do cca 2 tis. ot. bude mnohem příjemnější právě 1.6 (prostě než zabere turbo) :-!:-!
Ne, dnes už asi opravdu ne. Přítelkyně mi říkala, že se v podstatě nedostala z města, když dělala autoškolu. A potkat auto z autoškoly někde mimo město, to je zázrak, přitom jen u nás jsou tři.
Pamatuju si, jak před mou závěrečnou zkouškou napadlo 10 cm sněhu... fakt prima.
A jak často s tou manželkou musíš šlápnout na plyn, aby to auto něčím obtěžovalo? 99% času jedeš v klidu a pohodě, v normálních otáčkách a na palubě je pohoda jako jindy. A z toho zbytku se asi nikdo nezblázní.
Fakt přestávám chápat, jak vůbec jezdíte...
vidíš a já nebudu souhlasit. Rychlostní limity 50-90-130 platily v časech 40 kW Felicií a .... světe div se, platí dodnes >:-[]:-!
Stejně tak narostl v provozu počet autobusů a kamionů a ty nijak závratnou dynamikou neoplývají!
Takže ano, určitě se zvýšil počet silných vozů v provozu, ale provoz z druhé strany výrazně zhoustnul a mnohem více stojíme či popojíždíme v kolonách. A tam je úplně jedno, jestli je pod kapotou 1.0 TSI nebo 3.0 bi-TDI :-!:-!
špatného je na tom to, že nezávislý nezaujatý novinář pracuje s vozy, které jsou v tzv. novinářských flotilách. Což by mělo zaručovat mj. bezchybný a bezvadný stav, vozy by měly být prosty reklamních polepů atp. Tyto vozy se půjčují novinářům a jsou pro ně určeny - tedy nevzniká tam nějaká postranní vazba ve smyslu - ó děkuji milý dealere, že jsi mi to vůbec půjčil, tak to v testu nesmím příliš kritizovat.
Vidíš, mal si asi viac šťastia ako iní. A ja tiež, vodičák som robil ešte na strednej škole v poslednom ročníku ako voliteľný predmet. Dve hodiny každý týždeň a 20 jázd, okrem mesta zväčša trasa Myjava-Senica. Sneh, ľad a blato na myjavských kopaniciach bola celkom dobrá škola... Dnes to už asi školy nerobia.
Focus Combi
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1050
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 920
Fabia Combi
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 830 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 620 / 850
Palubní deska s FL dostala alespoň adekvátní materiály, nicméně její mohutnost spojovat s výhodami může jedině blázen.
I přesto ale v současných cenách Focus Combi představuje velmi zajímavou nabídku. Nicméně 1.6 atmosféra už je zkrátka (příjemný) přežitek a docela se divím, že jej emise ještě nepohřbili. Do budoucna bezproblémový motor. Takže to bude klasika, kdy vám Focus po 15 letech prostě shnije...
No, pocitově na tom vždycky něco bylo. A v realitě auto jelo skvěle, jen tě nezamáčklo do sedačky hned, prostě potřebovalo jiné zacházení. A testéři dali na pocit, ne na realitu.
Když děláš autoškolu ve větším městě, málokdy se vůbec podíváš za jeho hranice. Všichni řeší akorát křižovatky a křižovatky, ale nějakou rozumnou jízdu mimo město vůbec. Jsem rád, že jsem v rámci autoškoly mohl pendlovat Krumlov-Budějky, zkusit si i předjíždění... nebo za autoškolu s náklaďákem, to je taky jiná liga.
Motor sám o sobě uškrcený není, parametry má obdobné a průběh křivek taky. Problém je ta převodovka, ale od toho je v autě řidič, aby uměl jet. To, že většina dnešních neumětelů umí akorát šlápnout na plyn, není chybou auta.
V autoškolách se lidé asi ani moc do vyšších otáček nepodívají. Nějaké předjíždění asi také nebývá zrovna na programu. Když si k tomu přidáš nic moc znalosti techniky...
No on je ford na pr docela skoupy a těžko se patra po nějakych info. O trojce FL se mi nepodařilo nic najit. Ale pamatuju si, že se někde psalo, že došlo o dalši narust vysokop. oceli o těch 10 nebo 15% a to ma za nasladek zvyšeni tuhosti o 8%. Vim, že se to tykalo 5 tveři, ktere u FL jsou cele z vysokop. oceli a navic pouze z jednoho dilu a pak tušim někde na sloupcich.
Něco malo co jsem našel ohledně focus 3 v porovnani s předchozim focus 2. Uplně v obraze z těchto čisel tedy nejsem...
"Karoserie je z 55 % vyrobena z vysokopevnostní oceli, dalších 26 % je z ultra vysokopevnostní boron oceli. Díky tomu je pevnost karoserie lepší o 47 %, torzní tuhost proti předchozí generaci vzrostla o 26 %."
"Na svou třídu poskytuje karoserie Focusu mimořádně vysoký podíl špičkové oceli
Od začátku jsme byli odhodláni zkonstruovat automobil, který se z hlediska technické vyspělosti i bezpečnosti stane měřítkem pro ostatní,“ řekl Gunnar Herrmann, ředitel globální modelové řady vozů segmentu C. „Vrozenou silou nového Focusu je strukturální tuhost karoserie a vysoký podíl vysokopevnostních ocelí.“ Celých 55 procent hmotnosti karoserie nového Fordu Focus tvoří vysokopevnostní ocel, zatímco více než 31 procent nosné struktury karoserie připadá na ultra-vysokopevnostní oceli a oceli s příměsí bóru."
"Ve srovnání se současným Focusem jsou změny pozoruhodné. Například horní uchycení předního zavěšení je o 50 % tužší, úchytné body příčného členu zadního pomocného rámu jsou o 75 % tužší a tuhost horních úchytů zadního zavěšení se zvýšila o 45 %."
To by neboli na sebe tak nalepení a nevystrkovali sa každú chvíľu vľavo... naviac tie nákladiaky jazdia pomalšie ako píšeš, sú zväčša naložené, v Senci a okolí je pár veľkých špedičiek aj prekladisko kontajnerov, tak to na cestách aj poznať. Holt keď niekto v diaľke vidí v protismere svetlá a stiahne sa, tak pôjde za tým kamiónom dlho - často podradím o dva kvalty dolu a tie dve-tri autá a kamión zvládnem, a to mám 1,5 tony a 100 dieslových koní. Nie že by sa aj predvídaví a solídni vodiči nenašli - tých druhých je ale tuším stále viac.
Skus si niekedy naozaj silne auto s casom na stovku pod 5s. Potom ho naloz na maximum a odmeraj zrychlenie. Sice ti to auto pride sialene rychle stale, ale citelne spomali, len spomalenie z 5s na7s budes vnimat inak ako v litrovej Octavii co spomalila z 11s na 18s >:-[]
Len pre zaujimavost - zdochla sucasne atmosfericka 1.6 vs. spominana 1.4 tsi
[odkaz]
Jasne ze Lotus je citelne lahsi (aj ked iba o 400kg), ale zdochla atmosfera splnajuca Euro 6 by predsa nemala nemala vobec ist :-)
Obavam sa, ze to nemoze byt pravda, inak by si prave poprel fyziku >:-[]
Samozrejme auto moze mat debilne poskladanu prevodovku s velkymi preskokmi (co ironicky su prave tie "dielsove" 5 kvalty od VW), ale inak vykon je proste vykonom.
Atmo 1.4 ma v 5000 otackach tych 135 Nm, stare TDI malo tych 235 (ci kolko) niekde okolo 2500 otacok. Uz len pohlad na tie cisla hovori, ze staci mat 2x lahsi prevod na benzine a tocivy moment na kolesach bude vyssi.
Ono to nie je len teoria, staci zobrat stopky, alebo si pozriet hocijake dynamicke merania, ktore sa robia napriec prevodmi. Zrovna ta Octavia 1.9 tdi 66kw bola zdochla aj na danu dobu, len nezmyselnou turbo dierou a hlukom vytvarala pocit dynamiky... Horsie boli uz len hladke diesle :-)
Jasne s atmosferou treba vediet jazdit a ak ju clovek drzi vo vyssich otackach, tak hluk moze byt otravny, udrzat ju v oblasti maximalneho vykonu bude zlozitejsie ako turbo s plochou krivkou ale tie rozdiely nebudu az tak velke, specialne pri dobre poskadanej 6 stupnovej prevodovke.
70-80 kW určitě stačí...ale ne, když jsou vydolovány z 1.4 atmo bez krouťáku v kompaktním kombi, jehož prostornost adekvátně využíváš. To pak (při plném naložení a nepříznivém terénu) bude i 66kW TDI jinde, výkon nevýkon.
Presne, nie sú to len absolútne čísla výkonu, ale aj ostatné parametre: hmotnosť (koľko váži FoFo III a koľko vážil FF I?), emisné normy (euro 3 v čase FF I vs. aktuálna Euro 6b), prevody zamerané primárne na spotrebu a vyhovenie normám, šírka gúm (FF I s 1,6 16v mal tuším 185/55 R15, dnes už aj litrová Fabia môže mať 18ky tuším 225mm) a razom sa so sto živých koní stane sto dýchavičných.
Mno k tomu kamiónu ... dnes aj tie kamióny zvládajú držať tých svojich 90 častokrát kopec nekopec. :-) Kým pred 20 rokmi sa každý druhý kopca po pár metroch zľakol a vodič radil ostošesť. :-) Vtedy si si aj v slabšom osobáku podradil a preletel okolo neho ako nič.
Na druhej strane, predsa pre pohodlne cestovanie nepotrebujes byt najrychlesi na ceste.
Ti pomali jazdia stale rovnako a obehnut kamion dnes je aj s takymto vykonom lahsie ako v tej Octavii so 66 kw.
Jasne v dnesnej dobe dynamikou zacne vycnievat auto s vykonom vyraznejsie cez 200kw, ale to neznamena, ze 70kw je menej ako bolo 60kw par rokov naspat (v podobne tazkom aute).
Iny pribeh je na dialnici, tam je uz treba urcity vykon na okupovanie laveho pruhu, ale to nebude primarny ucel zakladnych motorov :-)
Tak to sme mali rovnaké autá. ;-) Ani ja netvrdím, že s 1,6kou to bolo nebezpečné či brzdou premávky, ale výkonový deficit som pociťoval dosť často a opakujem, na nejakú dynamiku to bolo treba neustále točiť (bol to pomerne vysokootáčkový motor: Mt max pri 4000 P max pri 6000), ale v tých otáčkach to nebolo príjemné cestovanie, hluk a k tomu vysoká spotreba. Ako už bolo povedané, tento motor vo Focuse 1 bolo príjemné žihadlo, v ťažšej dvojke a emisne utlmenejšie to už bolo len na rozvážnu jazdu (čo bolo trošku v rozpore s agilným podvozkom).
Vim co se psalo, ale uplně s tim nesouhlasim. Ta 1.8 jela prostě lepe a znat to určitě bylo jen neadekvatně tomu si přihnula. Kdyby si v pruměru vzala o ten dejme tomu 1l vice což by bylo dle mě odpovidajici tak by se podle mě v podobnem tonu nepsalo. Jenže realně tam byl větši rozdil. Nemam to nějak přesně vysledovane, ale v mojem připadě byl ten rozdil minimalně 1.5l v kombinaci. Nejvic se 1.8 spotřebou přibližila při dalkovych jizdach, kdy se s ni dalo při svižnějšim tempu jet za cca 7l. Ale město nebo při nějake blbnuti se ty nužky velmi rychle rozeviraly.
ja som mal fofo1 s 1,6 a to bolo na tú dobu fakt v pohode živé zábavné auto. Fofo2 už s tým istým motorom zlenivelo, ale dalo sa s tým žiť. Oba nakrútili státisíce km bez vážnejších problémov.
A přitom to máš vysvětlené níže v testu - Kia do objemu počítá i schránky pod podlahou, takže na reálný užitný objem máš méně. Já mám taky udávaný objem včetně prostoru pod mezipodlahou, takže reálně mám asi o 50 litrů méně, protože ji tam nechávám trvale.
Jasně na delší štreky a dálnice je malý turbo OK. U té 1,6 tu dynamiku zabíjejí i velké přeskoky v 5 kvaltu. S tím 6 kvaltem by byl určitě živější. Nicméně moje volby by nebyla ani jedna. Já bych šáhnul po 1,5 EB 110Kw. To je ale za jiné peníze.
Každý test je poplatný nastavení priorit a době testu. V tom megatestu kombíku se psalo, že Focus doplatil na načasování, protože měli ještě starší verzi, přitom už byl za dveřmi. FL. Krom toho Focus doplatil na vyšší pořizovací náklady, což už dneska taky neplatí.
No ale to byl test na jiném serveru, podle hromady objektivních kritérií a navíc to co uvádíš bylo hodnocení podle kritérií čtenářů, hodnocení podle kritérií redakce bylo trochu jiné. Tady je to jenom klasické slovní pindání, kde neměří skoro nic a prezentují se subjektivní pocity "specialistů" světa motorů.
[odkaz]
Atmosfera 1.6 je urcena pro nenarocne ridice, i kdyz pred par lety predstavovala nejbeznejsi motorizaci. Z bodu A do bodu B to celou posadku dostane, zvladne i delsi cestu na dovolenou, spolehlivost vynikajici, spotreba normalni, co vic si prat.
Připadá ti, že v testu něco chybí nebo přebývá? Naopak si myslím, že jsou klady a zápory popsány relativně solidně. Pak je mi čerta do toho, jestli má auto na sobě samolepku. Musím si trochu rýpnout - naštěstí to nejsou Škodovky, i když se srovnávačkou Peugeotu 308 a Octavie jsem už docela souhlasil.
Tenhle test krásně ukazuje, jak neuvěřitelně jsou atmosférický motory zastaralý a hrozny. 1.2 tsi druhé generace už se nevyrábí a přitom překoná tyhle parni stroje ve všem. Na stovku u dvě sec rychleji, spotřeba o litr menší. :-O:-O
Tohle jsou opravdový dinosauři. Jinak samozřejmě platí že Focus je výrazně lepší (=jezdící) auto než korejské autoamarouny. Je fajn ze se za tyto peníze dat sehnat něco tak dobře vymyšlenýho jako Focus.
Klidne me oprav, nestuduju to do detailu, ale generace Escort/Orion byla jeste vyvijena v dobe, kdy vedeni EU Fordu sidlilo v GB, no Focus byl jiz vyvijen po presunu vedeni EU Fordu do Nemecka. A pokud se nepletu, Focus se pak v GB ani nevyrabel. Reagoval jsem na to, ze ten neznalek nahore nechape, proc se pise o Focusu jako o nemeckem voze.
Tak se zkus tak v 18:00 bezpečně a komfortně připojit tady:
[odkaz]
anebo tady:
[odkaz]
I s 240k nemám pocit sucha a bezpečí. Když trefíš dva kamiony u sebe, můžeš si vybrat - zastavit anebo svodidla.
Adrenalinová záležitost? To ale najíždíš na prasáka z minimální rychlosti, ne? S využitím připojovacího pruhu nemůžeš mít ani s takovým motorem problém.
do tehle vrstvy se divaj i bohatsi lidi, ne kazdy potrebuje mit drahe luxusni auto, ja si nesmylim ze bych byl chudej a auto kolem milionu by nebyl zasadni problem (vydelam si na nej pri beznem zivotu tak za 2 roky) a i tak jsem se pred "2 lety" v prosinci 2016 podival do techto vod a poridil i30 kombi za 320 tisic
u Focusu v te dobe me sklamalo ze za tehdt 360 tisic nemel ani tempomat a snad jedine co mel proti konkurentum jako vyhodu bylo vyhrivane celni sklo v zakladu, jinak to byla holota se svihadlama vzadu, bez tempomatu, proste nic moc, i jizdne me moc nepresvedcil, jsem spise klidnej ridic a jevic me presvedcil jizdne v dane tride Golf kombi a po nem prave i30
Ceed coby braska meho auta byl tehdy taky za 380 a krom 11kW navic v motoru nabizel jeste v dane cene automatickou klimu, coz jsem ozelel
idelani doba na koupi auta je dle me konec jeho kariery nez prijde nastupce, tam jsou pak slevy a da se rict ze jiz jsou i dostatecne recenze a zkusenosti majitelu daneho modelu aby se dalo usoudit jak dobre to auto treba bude :-) obdobne tchan koupil Focuse, kdys se dal tehry predchozi model poridit za 280 tisic :-)
obě dvě, já bych sice dal přednost Fordu, ale je to je jen osobní preference, co mě zaráží je fakt, že jedničkovej focus v kombíku s 1.8 motorem lítal z nuly na 100 za 10 a jel klidně 200 a hle po 15 letech motor s 1.6 jezdí o dvě třídy hůř, já vím, normy atd ale..
Len pre info.S atmosférou 1,6 obsadenú 3 osobami + plnú kufor som v pohode zrýchlil na 6.stupeň na diaľnici cez Alpy k moru.Netvrdím,že prudko akceleroval,no v pohode zrýchlil potom ako som musel spomaliť pre pomalé auto.Krtince na D1 prebehnem na 6.stupni absolútne v poho. Určite to nie je dych vyrážajúca vec,ale trvám na tom ,že na bezpečné jazdenie stačí.
V každom prípade v roku 2017 5-stupňová prevodovka v tejto kategórii je vážne chyba zo strany Forda. Aj keď treba uznať,že nie len Ford takto šetrí. :no:
Dodnes si pamatuju jak jsem s tatovym 3dv. 1.8i roztáhl po dálnici trojku na max a pak čtyřku.. ta jela 200. Srovnání s 1.6 není na místě. Ale 8l byl klidný průměr.
Já dělal autoškolu v Jičíně v rámci střední školy, ale normálně jsme si dělali výlet do Hradce Králové, abychom natrénovali kruháče a odbočovací pruhy. Taky jsme v rámci standardní autoškoly trénovali couvání s vozíkem do vrat a tak... taky jsem byl spokojený :-) .
Ja středni třidu vubec neznam a to včetně mondea, ale kde panuje shoda tak to je vysoky třidni komfort a to včetně odhlučneni, ktere někteři řadi na vrchol třidy a dokonce se dost chvali i jizdni vlastnosti jako celek s upozorněnim na jistou těžkopadnost kde se dost poukazuje na předchozi generace. Takže jestli tě mondeo zklamalo odhlučněnim tak je to docela zajimave. Co se tyče interieru tak jsem ho pouze viděl a na pohled sice nic zajimaveho, ale vubec mě neuraži. Zde se třeba dost často poukazuje na nevyhovujici sedačky což by třeba pro mě mohl byt problem, protože je považuji za dost duležitou součst auta a kor ve středni třidě, ktere jsou předurčeny pro polykani dlouhych kilometru.
To moc tezky neni, dohadovat se netreba. Staci se podivat do interieru, nebo na nabidku benzinovych motoru. Jel jsem nedavno Mondeem v plne palbe 1000km za den. To auto je fajn, ale zklamalo me spoustou veci. Napriklad i odhlucnenim na dalnici. Interier? 8-s
Zvenku je krasne a to je tak vsechno....
V některých autech jsou normální otáčky 3,5+ tisíc (na dálnici) a to prostě pohoda není. I bez podřazování. A ani to nemusí být často. I když to trvá jen chvíli a stane se to třeba jednou za dvacet kilometrů, ruší to. Ano, přežít se to dá, ale nechci vytvářet dojem spěchu, nedočkavosti atp. Než abych podřadil, mohu si radši počkat na větší mezeru a předjet v klídku. Bez nějakého "sprintování".
Podle mne průběh samotný není klíčový. Ten člověk by byl šťastný i s atmosférickým motorem, jen by musel mít mnohem větší objem. O to podle mne jde. Tyhle motory jedou dole mnohem lépe, než na co byli zvyklí. Posaď ho za volant něčeho 3,5+ litrového a bude celkem jistě spokojený. Tedy dokud nedojde řeč na náklady.
Ano, je to vlastnost. Ale není to jen o řidiči, ale právě také o situaci. A realita je, že člověk musí dělat kompromisy. Přednost může dostat pohoda před zábavou.
Já něco mimo Prahu odjezdil, hlavně po okreskách, ale zase tolik toho nebylo. Zato hned první jízdu jsem měl do centra. Jezdil jsem za výjimečně tuhé zimy, okresky byly dost namrzlé (člověk potkal nejedno auto v poli), takže na pořadu dne byla opatrná jízda. Nepamatuji si ani jedno předjetí. Leda objíždění nabouraných aut. Jezdil jsem kolikrát prakticky na volnoběh, pneumatiky nic moc víc neunesly. No a v den zkoušek slušně namrzlo (jel jsem ráno), komisař byl poto až za ušima, takže nic moc radši nevymýšlel a byl rád, že dojel bez nehody. :-) Zkouška se jela v Praze, takže předpokládám, že i proto se dost soustředili na Prahu a typické záludnosti. Jako velice oblíbené průjezdy vilovými čtvrtěmi, kdy musíš neustále dávat přednost zprava. A tam to samozřejmě nebylo prohrnuté.
Byl jsem spokojený a co jsem slyšel od jiných, tak jsem měl pěkný nadprůměr. Bylo to dané i tím, že jsem neměl problémy, takže jsem byl na zkoušku připravený s rezervou několika hodin. Určitě se toho ale dalo procvičit ještě víc. Myslím si, že u řady lidí mají problém vůbec zvládnout ty základy v daném množství hodin. Něco pokročilejšího tedy vůbec nepřipadá v úvahu, když to není ve zkoušce. Ideálně by ses pod dozorem trochu vyjezdil, ale to je spousta hodin. To ti spíš dá táta než autoškola.
Focus je neco mezi, na Octavii nicim nema, ta je proti nemu ve vsem dospelejsi a Focus je zase o neco dospelejsi nez Rapid. Jenze interier, ktery kvalitou ani designem na Rapida nema se vyoutuje z mnoha vyberu sam, proto jich moc neni.
To same Mondeo, je komfortni, to ale jen diky hmotnosti, opet hrozny interier, spatna kvalita ala USA, nic moc prostor, motory moc nejedou. Zase logicky - neprodava se.
Co jsem videl, pokud nekdo koupil Mondeo, bylo to jen diky vyhodne cene, to bude jediny argument. Insignia dtto a nad novou generaci spousta lidi nerozmysli uz jen ze zklamani nad tou minulou, ktera byla stisnena, tezka, ne moc kvalitni a nejela. Zrovna vcera jsem mluvil s clovekem, ktery si muze kazdych pet let vybrat auto dle gusta a ceny a na minulou Insignii jen nadaval, nove si vybral misto ni slusne vybavenou O3 2.0TDI DSG a nemohl si ji vynachvalit.
Jak říkám... nekoukej na ČR, ta to stejně nevytrhne, tady je pozice Škodovky jasná a za mě je to tak v pořádku. Jde o Evropu... a hlavně asi Německo, UK.
Myslím, že Ford sice možná trošku doplácí v prodejích na OneFord, ale na druhou stranu díky tomu asi nebude mít problém střední třídu dál vyvíjet a prodávat... nebo jsi slyšel něco jiného?
Je těžke zjistit čim přesně to je a dohadovat se o tom da do nekonečna, ale třeba u mondea vidim problem už jen v tom, že přišlo na evropsky trh s 2 letym spožděnim už jako vlastně ne uplně novy model a k tomu samozřejmě i jista zaostalost a bylo to dano na vědomi. Navic středni třida je dalši segment ktery upada a pokud se nepletu tyka se to všech a slušně se drži akorat koncern, kteremu slušně pomaha fleet.
...přestože jsou auta z venku skoro stejně velká, je Superb uvnitř o půl čísla prostornější. Dohromady je to na délku asi 7cm, což už člověk pocítí. [odkaz]
Vztahovat vzhled k prodejum je podle mě uplně mimo. To by najednou VW byly něčim čim nejsou. Ono by stačilo postavit nějake auta vedle sebe a zeptat se lidi jako to podobně udělali slovaci pravě při srovnani mondea, superbu a passatu, kde se nejvic libilo pravě mondeo.
Výkon je součást aktivní bezpečnosti, stejně jako dobré brzdy. Fakt, že u Toyotí 1,6 ten výkon musíš doslova vyždímat otáčkami se nedá zpochybnit. Na to jsem i reagoval. Blue Sun tu jednotku evidentně nezná a nemusel na D1 při tempomatových 130 dávat 5°, aby nesledoval jak padá ručička rychloměru, já jo >:D
Bez dlouhého odepisování to máš dole od Woodyho. Mimochodem, kdyby jsi ten motor znal, tak by jsi věděl, že není schopen na vyšší RS v běžném kopcovitějším terénu ani udržet tempomatovou rychlost.
Tak snad příště ;-) Přeplňovaná 1,2 od Toyoty je v tomto lepší.
Kompaktné auto je pre mňa minimum na upratanie rodiny.Aj to musia byť auto na hornom okraji segmentu.Predsa len ceny za vyššiu strednú triedu už sú dosť vysoko.Vnútorný priestor v Octavii,Corolle,alebo aj Elantre je akceptovateľný. ;-)
Nemyslím že jsem nějaká výjimka, naopak si myslím, že kompaktní kombíky letí napříč Evropou, třeba i v Německu, Rakousku apod. Vem si, že i v bohatém Švýcarsku vévodí prodejním statistikám kompakty...
V i30 jsem seděl a nemyslím, že je menší než Ceed.
Tak pro mě maji MPV tolik kompromisu, že jsou uplně mimo muj zaběr a ani nemam přehled, ale zřejmě je to dnes jak naznačuješ a to bidne. Ja jsem jen pochytil, že jsou na ustupu. U te nižši středni ne, že by se nedalo vybrat, ale když je tu řeč o těch malych a velkych tak mě krom koncernu napada asi ještě ta astra a snad tedy to tipo, ale u něj vidim jine překažky. U korejcu nevim, ale u nove i30 se piše o zmenšovani takže dejme tomu ještě ten vyprodejovy ceed. Ale je mi jasne, že ty to maš prostě jinak než jini.
To jo :-) . Když už vymyslíš skladovací systém na lyžáky, objeví děti snowboardy a hned potřebuješ uložit dva páry bot navíc (protože to samozřejmě neznamená, že by se vzdaly lyží). Ale tak já jsem rád že je to baví a že se to do auta vejde.
Vim, že je MPV svym zpusobem tak trochu overkill, ale zase je da se řict bez kompromisu. Jinak, když si trochu prolitneš nižši středni třidu a vyřadiš ty modely u kterych neni kombi na pořadi dne tak těch prostorově vyraznějšich zase tolik neni. Když na to hodim vlastni pohled tak ja po vlastněni kombika usoudil, že je pro moje nebo přesněji naše potřeby uplně zbytečny a dokonce bych si co se prostoru tyče dokazal představit vuz o segment niže, ale tam už by se muselo chodit s metrem v ruce.
Vim, že jsou MPV na pokraji smrti, ale to se bavime o ovlivněni, reklamach a modě. Nicmeně nižši středni jsou vyhovujicich jako rodinna auta, ale dost to balancuje na hranici pravě te prostornosti. Řekl bych, že u většiny to už docela hapruje k nějakemu tomu idealu.
Může to být cokoli, ale z mého pohledu je středobodem rodinných aut kompaktní kombík. To je ideální kompromis prostoru, komfortu a ceny pro rodinu 2+2. A to i v západní Evropě. MPV je skomírající větev...
Tak rodinne auto muže splňovat teměř každa třida aut a jak si lze u nas všimnout a jak pišu u nas je to často i segment B. Ja si třeba jako plnohodnotny rodinny ideal představuji nějake MPV.
No, tady nejde o test jako takový, ale o přístup. Když to tedy jde tady, proč si do testu tedy nepůjčí třeba Octavii Active?? U někoho to zkrátka jde, u někoho ne. Já se nad tím jen podivuji, to je celé.
Mam kamarada, ktery prodava Fordy a velice casto tam prijedou potencionalni zakaznici s argumentem o rozmerech. Staci vzdy vytahnout svinovaci metr s tim, ze si to jdeme zmerit - nejcasteji to je SuperB vs Modeno. Zakaznik se nestaci divit, jak je najednou ta jeho skodovenka malinka.
Tak snad ma každy svoji hlavu a vi co od auta chce a umi si sam zhodnotit co mu ktere auto nabidne. A ona zrovna nižši středni třida neni ta třida aut, ktera by měla plnit ulohu plnohodnotneho rodinneho auta. To že třeba u nas tuto roli zastava často i B segment bude dle mě z velke časti diky financim.
Ne jen je třeba si uvědomit, že focus stale patři mezi top nižši středni a to i přes svoje staři. Zde nějaky lowendovy model nema sebemenši šanci i kdyby se někdo na hlavu stavěl.
Stísněnost interiéru je problém. Cenovému srovnání bych dnes už nevěřil, protože Focus zažil hodně strmý cenový pád, takže situace dnes může být úplně jiná než v tom srovnání.
Elise a Auris dát do jedné věty bach vyjma čtyř hrnců nedoporučoval. Nevím jak se chová základní jednotka v Elise, jel jsem jen verzi 220, ale jakákoliv podobnost tam ani nemůže být. Jiné auto, jiná konstrukce atd...
Výkon je potřeba vztahovat k hmostnosti, však víš ;-)
Nikdo se nezblázní, nikdo nemusí šlapat na plyn, ve finále ani na ten výlet jet nemusím. Je to všechno bonus - že můžu jet kam chci, že má auto nějaký výkon pro radost navíc, že je při tom na palubě ticho a pohoda.
Byl bych v pohodě schopný žít třeba s Loganem jako s rodinným autem... ale jsou i lepší možnosti.
Atmosferické motory stále mají smysl. Podívej se na Toyotu Prius. Problém testované Kie a Focusu je to, že mají příliš malý atmosferický motor. Čtrnáctistovka by byla málo i pro Fabii. Mimo Evopu má Focus standardně dvoulitr, Kia do kompaktů standardně dává dvoulitry nebo osmnáctistovky. Jede to líp a žere to prakticky stejně.
Musím říct, že jsem z toho výprodejového Focusu byl taky zklamaný... ten tesil na sedačkách a plasty... měl jsem z toho pocit, že je to před koncem výroby více odrbané, než po faceliftu... no, nakonec jsem manželce pořídil Fabii combi... :-)
To maš nějake divne viděni jestli v tom vidiš uvařeny dort v podani těchle pohadkovych zviřatek. I když se nelibi tak horko těžko mu vyčitat nějakou nevyvaženost nebo, že by někde něco nad něčim trčelo či vyčnivalo. Ono pravě z designoveho hlediska bych řekl, že se na focusu da těžko nšco kritizovat a navic ma šmrnc. Tohle se třeba neda řict o mondeu a i tak se mi libi vice. Jo FL to zkorgovalo ono vubec fordu ty FL docela jdou.
Každa motorizace se chova rozdilněji a da se řict, že každe se musiš nějakym určitym zpusobem přispusobit. Stejně tak jako každa motorizace bude mit nějake slabši mista. Jinak jsem tu už jednou psal to, že osobně se u turbobenzinu chovam velmi podobně jako v předchozi době u atmosfer pod 2000ot a to tak, že se tam zdržuji jen pokud je to nutne nebo to uznam za vhodne. A to je minimalni procento z celkoveho počtu najetych kilometru. U těch menšich motoru spiš vidim minus např. v přechodu z jedničky na dvojku, kdy je potřeba dosti velke citlivoti prace se spojkovym pedalem, ale taky hodně zaleži jak je naladěny plynovy pedal.
Na škodováckém fóru se teď někdo o srovnání Focusu s Rapidem při nákupu auta rozepisoval, a Focus 1.0 mu nevyhovoval stísněností resp. interiérem celkově, vyššími otáčkami na dálnici, údajně 100 tis. kč rozdílem po dorovnání výbavy a dokonce ani jízdně...Možná přeháněl, ale v každém případě je výběr auta do velké míry subjektivní. :-)
ano, v tom souhlas. FL ale alespoň zčásti napravil chyby. Dnes se rozhodovat mezi Rapidem a Focusem Combi, tak pokud bych hodnotil čistě vozy (nikoliv nabídku jako takovou - tj. pojištění, zůstatková hodnota, servisní náklady atp.), tak neváhám a volím Focus (i když k němu mám nejednu výhradu).
Atmosfera a kor v tomhle porovnani je často přijemnějši ? Ani na moment bych nevahal a vzal to třivalcove prditko, ktere bude ve většině situaci pravě tou přijemnějši motorizaci.
Jak často asi musíš ten motor "ždímat" během normální jízdy? Čím dál víc mám pocit, že všechna silniční prasata, která potkávám, se slézají na tomhle webu...
Díky za pěkný test. Jen bych měl tip v případě "výběhových" generací přidávat i srovnání statistik poruchovosti. Přece jen nová auta fungují všechna kromě Tesly:-) Ale po 100 tisících Km už je to jiná písnička.
Většina by asi potřebovala víc jízd jak sůl. Ale to přeci nejde, aby řidičák neměl kde kdo. :-) Zase tak drahý není. Jízdy by klidně šly zdvojnásobit. Neříkám, že bych nutně zvedal minima. Osobně si myslím, že minima mají být nastavená pro ty talentované a rychle se učící. Nikoli podle těch pomalých a neschopných. Je to nakonec minimum. Chce to však mít nějakou laťku u zkoušek.
Záleží na autě, ale aerodynamika je významná i v 50 km/h. Vzpomínám si, že jsem v nějaké knize viděl modelový příklad a odpor vzduchu byl roven valivému myslím někde kolem 35 km/h. A teď si vem, že roste s druhou mocninou rychlosti.
Takovou pěknou ukázku vlivu hmotnosti jsme tu před časem myslím opakovaně probírali - někdo (idnes, nebo novinky) změřil zrychlení Octavie 1,0 TSI s plnou náloží (osobně jsem tipoval, že ji možná i přetížili - tedy naložili dle techničáku, nikoli dle skutečné pohotovostní hmotnosti).
V Elise je motor napříč. Fakt si myslíš, že by se jim tam ten motor podél před zadní nápravu vešel? Má v první řadě jinou řídící jednotku, ten motor si Lotus ladil sám.
Jinak to, že se dodnes vyrábí, nutně neznamená, že neproběhly úpravy. A vyrábí se v tak malých počtech, že v úvahu připadají nějaké výjimky a úlevy. Je to pak úplně jiné auto než Auris. Není to jen o hmotnosti. Základní myšlenka (vliv hmotnosti) je dobrá, ale Auris je těžko Elise se čtyřmi metráky balastu (když ti z Aurisu vystoupí rodina, pořád bude o několik metráků těžší než Elise ;-) vím, co jsi chtěl říct, ale...).
Jinak v tom rozdíl je. To turbo bude mít plošší průběh, takže nebudeš při řazení tolik spadávat ze špičky (má větší plochu pod využívanou částí grafu, neboli průměrný výkon). Bude to pomalu, jak kdybys měl CVT. A bude mít jistý normalizační efekt, tedy kompenzovat pokles tlaku/ nárůst teploty vzduchu. Zatímco atmosférickému motoru nemilosrdně výkon mizí, protože s klesající hustotou klesá i množství kyslíku ve válcích a nemá jak tam dostat další. V nížinách je ten rozdíl za mírného dne prakticky zanedbatelný, ale vyjeď si na hory. Pro ty motory pak není problém mít o trochu víc než na papíře. Neměly by mít o moc víc, je tu otázka typové shody, ale na měření výkonu jsou nějaká pravidla, která v běžném životě platit nemusí. Zatímco z atmosféry vydolovat cokoli navíc není sranda a může mít problém hodnot na papíře vůbec dosáhnout.
Pochopitelně souhlasím s tím, že kilowatt je kilowatt. Špičkový výkon však nedává zrovna úplný obrázek.
Mně třeba vůbec nevadí ta "práce", ale jaký to vyvolává dojem (hluk a tak). Když jsem vezl např. mámu, chtěl jsem předjíždět, podřadil jsem a poslal to do omezovače, tak jsem si nepřipadal dobře. Příliš jsem se snažil. Vezu mámu, nemám autu stát na krku. Cením si tedy nenucenosti, samozřejmosti. Je to takové gentlemanské, sofistikované.
Je rozdíl mezi objemem celého zavazadelníku a řekněme toho hlavního prostoru, kde se měří rozměry (šířka mezi podběhy, délka podlahy, výška po roletku). To by snad mělo být jasné.
Medzi podobne vybavenymi FoFo I a II bol rozdiel podla TP cca 200 kg plus len Euro4 a rozdiel bol velky. Pri Euro6b to bude uskrtene este viac. Ale len tipujem. Na jednotke boli tusim od vyroby 195/15. Dvojka mala tusim 205/16. Ale to uz fakt nepamatam. :-)
Při běžném životu jsem také pochopil tak, že by normálně jezdil na dovolené atd. Prostě žádné ústupky.
Nesmysl to není. Jen je to individuální. Někdo může klidně narvat do auta půlku příjmů, když to rozpočítáš (protože má třeba bydlení zajištěné atd.), někdo nedá ani desetinu. Nicméně se dá přijít s nějakým základním, obecným doporučením, které v podstatě reprezentuje priority. A umožňuje ti z tvých příjmů odvodit, kde je ta cenová hladina, na kterou by ses měl koukat. Když si řekneš, že by na pořízení aut nemělo jít více než 10 %, tak při pětiletém cyklu to odpovídá právě příjmu za šest měsíců.
Záleží, jakou máš představu chudších lidí. Mým rozpočtováním jsou tohle auta pro lidi, kteří mají alespoň nějakých 60 tisíc měsíčně čistého (pokud si ho kupují soukromě). Pokud je to jediné auto v rodině, tak pochopitelně dohromady. Chudí? Jako nic moc, ale v ČR je to pěkný nadprůměr. Samozřejmě záleží, jak dlouho si ho chceš nechat, co předchozí auto atd.
Jasne odstupnovanie prevodovky som spominal, zadny nahon a rozlozenie hmotnosti bude hovorit samozrejme v prospech Elisu, aerodynamika zase vyrazny rozdiel neurobi v tych nizsich rychlostiach (povedzme 80-120). Ale jasne nie je to presne, islo mi o ilustraciu, zial dnes je takmer nemozne najst pekny priklad atmosfery napriec autami. Mozno som sa mohol pozriet na Mazdu 3 vs. 6, ale zas tam maju tie motory rozne poladene ;-\
Inak tu nie sme v rozpore, dostat maximalnu dynamiku z atmosferickeho motora je tazke, musis optimalne radit co turbo motor zmazava. Sam mam velmi rad tocive atmosfery, ale nechcel by som ich v beznom aute. V MX-5 je aj 1.5 fajn, v Mazde 6 mi aj 2.5 pride len taka postacujuca, zdimat z nej vykon pri beznych dialnicnych jazdach nie je az tak zabavne. To ale apriori nerobi atmosferu zlou. Mazda 3 s 2.5 a manualom ako maju v USA by bolo idealne auto :-)
Na tyhle ostrovy jsou skvělé motorky. Třeba Gran Canaria na nějakém středním naháči... Jen nesmíš být dřevo, protože to je zatáčka za zatáčkou, neustále. A motorkáře tam mají rádi.
Ono ani tak nejde o to, kde se vyrábí; automobilky vyrábí v kdejakém zapadákově. Důležité je sídlo, sekundární je vývoj. U Fordu se rozlišují evropské a americké modely. A evropský Ford sídlí v Německu. Takže se o nich někdy smýšlí jako o německých, i když značka je to samozřejmě americká.
Divím se, že jim neříkáš úředníci, když za vznikem EuroNCAP stály i ministerstva/ vládní organizace¨(hlavním hráčem bylo britské DfT).
Historie je to celkem zajímavá. Začátkem 90. let chtěla EEVC zavést nárazové zkoušky jako součást homologace. Automobilky byly zásadně proti a neprošlo to. O pár let později Britové přišli s nápadem převzít navrhované zkoušky a založit NCAP. Testovat auta nezávisle.
Ten podíl vysokopevnostní oceli by mě zajímal ale najít se mi to nepovedlo, z textu článku na auto.cz z doby představení dvojky jsem našel toto.
"Nadprůměrná tuhost karosérie první generace byla dále zvýšena (o 8 %), při výrobě je používáno mj. svařování laserem. O vysoké kvalitě konstrukce vozu i práce výrobních týmů svědčí např. jen 3,5 mm široké spáry mezi karosářskými panely, přičemž povolená tolerance se snížila o třetinu na pouhý jeden milimetr."
A preco nie, ide o efekt hmotnosti a cim ju lepsie ilustrovat ako Lotusom ;-)
Problem nie je v motore, ale v tom do coho ho das a s ako naladenou prevodovkou sparujes.
A mimochodom, jasne ze plni, on sa totiz stale vyraba, preto je aj v tom prehlade uvedeny bez konca vyroby a je to motor od Toyoty rovnako ako ten v Aurise, len upravami pre pozdlznu zastavbu.
Aby bola moja analogia zjavnejsia. Lotus Elise ma rovnaku 1.6 ako Auris. Cize sa ten Elise mozme pozriet ako na Auris z ktoreho vystupila cela rodina (cca 400kg). A hla jasne ze je ovela rychlejsi. Takze tvrdit ze nalozena atmosfera nepojde ale povedzme rovnako vykonne turbo pojde je blbost. Proste len sa zhorsia parametre, rovnako ako s zlepsia ked tu hmotnost uberies - vid Lotus s dychavicnou 1.6 vs. 1.4 tsi co taha o rodinu naviac :-)
Inak ta podladena 1.4 tsi je podla mna naprd. Kym bola 1.2 tsi v ponuke, tak bud ju alebo nepriskrtenu 1.4. Dnes v konkurencii 1.0 tsi by som ju mozno vzal na milost >:-[]
Ono hrozně záleží... na prioritách, na nájezdu a tak. Někdo si třeba kupuje auto s tím, že mu vydrží s nájezdem 15tkm ročně minimálně 10 let a 150tkm... a pak rozpočteno do těch 10 let už to taková darda není.
Je fakt, že jsem trochu smíchal jablka s hruškama (tzn. to co někomu každý měsíc zbyde vs. co hrubý příjem). Taky je fakt, že máme různé výdaje, takže ani ten hrubý příjem nemusí být rozhodující. Spíš jsem chtěl říct něco v tom slova smyslu, že auta jsou a vždycky byla nesmyslně drahá v porovnání s příjmy. Já auto potřebuji k práci, tak tím si ty výdaje trochu obhajuji, ale spousta rodin má auto jen kvůli tomu, aby si dojeli nakoupit a občas na výlet nebo dovolenou. A na takovou spotřební věc šetřit roky, to je prostě v mých očích nesmysl a myslím si, že to 6 měsíční pravidlo nemusí být úplně mimo. Já to teda beru podle Prahy, jinde to asi fungovat nebude, ale pokud mám normální práci tzn. kolem 40 tis., tak rozumnou volbou bude nějaký rapid. Když jsem trochu nadstandard (60 tis), jdu pro oktávku. Když mám 100, jdu pro Superba. Značku vozu a model si dosaďte dle libosti. Ale takhle nějak si představuju rozumný nákup vozu. I když je jasný, že tohle nelze paušalizovat a někdo mi brzy napíše, že píšu kraviny a co jsem to kouřil >:D >:D >:D
Už dříve jsem tu psal historku, jak jsem předjížděl s vytočením pomalu do červeného a kamarádi čerstvě po autoškole se smáli, že proč si nezařadím pětku, když chci jet rychleji. :-O
Ja tvrdím, že jednotka bola najlepším Focusom a potom sa to len zhoršovalo (samozrejme myslím relatívne, v kontexte doby a konkurencie). A taký FoFo 1 RS je dnes zberateľká rarita, ktorého hotnota stúpa (čo sa o dvojke RS rozhodne nedá povedať a s ohľadom na kauzu biely dym ani trojka nebude bazárovým snom).
Celkom logické, o mesiac sa v Ženeve predstaví nová generácia, takže aj keď možno nepôjde hneď do predaja, objednávky do výroby už zrejme začnú prijímať.
Není automat jako automat. Ty sice zaryješ kopyto do podlahy, ale mnohý automat ti dá ještě chvíli na rozmyšlenou, jestli se ti třeba jen nesmekla noha... a až pak s tím zkusí něco udělat. A co, to je další otázka.
Z poslední doby musím pochválit tu dvouspojku v Optimě, jak jsem původně Optimu nemusel, tak jsem jí docela přišel na chuť (a objevil nové otravné detaily, ale ty s převodovkou nesouvisí).
Jasne, že sú to bláboly. Aj papierovo slabé autá dokážu bez problémov jazdiť nad limity, a keď na to nemáš, proste sa necpeš za každú cenu dopredu a toľko nepredbiehaš. Nie sú nebezpečné autá, len nebezpeční ľudia. Ja si myslím, že kto nie je schopný bezpečne jazdiť so slabším autom, tak by výkonnejšie vôbec nemal dostať do ruky. Poniektorí by nemali jazdiť ani s 30-ročným traktorom...
A to si vem, že trojkovy focus před FL ma podle toho co uvadi ford o 40% tužši kastly než dvojkovy. U FL pišou o dalšich 8% navic. A nevim kolik je použito vysokopevnostni ocele u dvojkoveho focuse, ale asi vic než 30% to nebude, ale u před FL trojky se uvadi 55% což je v ramci třidy jestli ne nejvyšši procento tak jedno z nejvyššich. A u FL udajně je použito o dalšich 10 nebo 15% vic z těch 55% což je celkově vic než 60% vysokopevnostni ocele a k tomu ford uvadi, že teměř 30% z toho je ultra vysokopevnostni ocel.
Já ho pochopil tak, že by si na to auto za mega vydělal za dva roky, při poplacení všech běžnejch výdajů na život, bydlení.. tj. každej měsíc by si mohl odkládat přes 40 litrů jen na auto. Bohatý, či skromný chlapec:)
A počítat něco na příjem je úplnej nesmysl, já mám sice teoreticky slušnej příjem, ale po zaplacení hypotéky, nějakejch splátek, různejch spoření pro děti atd mám na konci měsíce vždy holou *. Někdo kdo nemá děti a zdědil barák se může mít mnohem líp než já (finančně:), byť bude vydělávat třikrát míň.
Na Madeire si pujc neco s malym turbem, ja mel Matesa a do nekterych kopcu jsem vypinal klimu a podrazoval na jednicku a malem i to bylo malo... Jeden typek mi v hotlu nabizel P106S16, sel bych do nej, ale to uz byl posledni den :-) Jo - av jedne pujcvne maji CanAm Spyder, to bude asi nejlepsi stroj na jejich cesticky :yes:
To nie vždy tak celkom pravda. Je dosť rozdiel 100 benzínových koní z 1,6 ktoré plnia Euro 3 a je rozdiel keď rovnakých 100 benzínových koní z rovnakého objemu musí plniť Euro 5 či dokonca 6. K tomu priškrtenému prejavu si pripočítaj naskladanú ECO prevodovku a máš jasno. :-)
mal som c max aj focus s 1,0 R3 pozicany v Nemecku z pozicovne a uplne bez problemov to svistalo na dialnici 190-200, pruznost v nizsich rychlost rychlostiach bola tiez prijatelna. Neviem to vsak porovnat lebo atmo 1,6 som vo focuse nikdy nesiel. jedine co vadi je zvuk ale zrejme sa nanho da zvyknut.
Máš pravdu s tou koupí po FL. Dále to jsou ještě různé limitky, která se objevují před ukončením výroby aktuálního modelu.
Člověk by si měl naopak dávat pozor na vozy, které se montovaly při střídání směn a před a po přestávkách.... >:D
Ono sa to nedá povedať paušálne. Sú modely, ktoré sú na konci životnosti zastaralé technicky i morálne a sú modely, ktoré výrobca updatuje priebežne každý modelový rok a potom nový model prinesie napr. len iný dizajn, viac výbavy a asistenčných systémov (čo mnohí zrovna neocenia).
není trošku na škodu, že 1,6GDI mají jen ve výbavě TOP za 439 po slevě a 1,0T pouze ve verzi GT za 469? Myslím, že hodně lidí by si připlatilo, minimálně za tu 1,6 GDI, ale třeba i za ten litřík v turbu
väčšinou to tak je, dnes sa v testoch furt píše ako mínus, že pre dynamiku treba podradiť (aké prekvapenie). Treba ale objektívne priznať, že dnes je aj na našich cestách veľa výkonnejších áut a pred 15 rokmi bolo všetko trochu pomalšie, vtedy som bol s oktáfkou f tdičku kráľom ľavého a lepších značiek bolo poskromne. Dnes ti v každej dedine behajú vrtulky a hviezdy a doprava sa zrýchlila, to treba uznať.
Ja som bol nadšený, nádherná zeleň, kráterové jazerá, horúce pramene, subtropická džungľa, divoký oceán, čajové plantáže. Atlantické ostrovy mám celkovo rád, na jar idem na Faerské ostrovy a v lete na Madeiru.
No Up ako taký sa tam hodil, úzke cestičky a pod. Ale s iným motorom. Do tých kopcov som musel s MPI kalkulovať, spojka horela, motor zavýjal a k tej lagúne sme radšej ani nezišli, lebo som sa bál, či to ten litrík vytiahne naspäť. >:-[]
Ne, není. Nový model je spojen s rizikem spousty problémů, které se často vychytají az behem produkce. Dobrovolně dělat beta testera za "premiovou" cenu nového modelu, tak to je debilita těch co kupují auto podle vzhledu, hlavně že je neokoukané a soused bude závidět >:-[]
Souhlasím, já mám FoFo II z konce výroby ,11/2010, viz moje recenze a přesně ta bytelnost celého auta a masivnost dveří byla první věc co mě u něj překvapilo, interiér nevrže ani po 230 000 km.
Adrenalin je to ve chvíli, kdy lidi začnou dělat naschvály nebo nemají dost zkušeností. Pokud je na hlavní hustý provoz, třeba kolona z hor, no tak holt ti na hlavní musí mít dost rozumu tam auta z vedlejší pustit a ti z vedlejší musí mít dost "bezohlednosti" se tam trošku nacpat. Jakmile už někdo v tom připojováku zastaví, tak už je to pak nepříjemné, přijíždějí další auta zezadu, nevědí jestli zastavit nebo se nacpat a je to binec a občas i ten adrenalin.
Na dálnici je to obvykle víc v pohodě, aspoň ty pruhy bývají delší...
Se silnějším autem je to víc na pohodu, ale musí se to zvládnout třebas i s vlekem za Feldou.
Byli jsme v dubnu 2016 na Sao Miguelu, Terceiře a P.i.c.u. a jestli se chci v Evropě někam vrátit, tak to je právě Sao Miguel :-)
Jak se vám tam líbilo?
Nicméně s Up!em tě obdivuju, vždyť je to šíleně "zkopcedokopce", i ten Focus se občas zapotil - třeba ve stoupání of Ponda da Ferraria (to koupání v laguně, do který se míchá horkej pramen) se mu moc nechtělo...
Já zas naopak slyšel u FoFoI nejvíc doporučení právě na tu 1.6... že prý je to spolehlivá, relativně úsporná a relativně dynamická volba, proti které 1.8 nic nedává (že prý o moc líp nejede a naopak víc žere a snad má i více problémů, nevím).
Osobně jsem jel jen tou 1.6 74kW v kombíku a přišlo mi to celkem odpovídající (v té době).
Je to tak, focusí interiér je prostě takový prapodivný. Nicméně jízda je lepší. Jak píšou správně v testu, Cee´d sice jede, brzdí, zatáčí, ale naprosto odtažitě, bez náznaku kontaktu s řidičem. Přitom i tuhost kastle mi připadala naprosto OK.
U mě osobně při výběru auta Focus doplatil na tragický interiér. Kalkulace od dealera mi vycházela pouze nepatrně dražší oproti konkurenci, ale celkový dojem z vozu byl u mne spíše negativní. V tom mi byl Ceed vždy o hodně milejší...
Hlavně komu by se chtělo chodit dva roky do práce, aby si mohl koupit auto. Vždyť je to spotřební záležitost. Podle mě dává smysl strop ve výši 6 měsíčních příjmů a i to mi přijde jako dost dlouhá doba. Tedy u normální střední třídy. Multimilionáři a chudší nešťastníci to asi budou mít trochu jinak.
Jak píšeš, nová i30 se do 350.000 už nevejde ani zdaleka. Spíš by možná nebylo špatné přihodit Tipo Combi, to je tak jediný lacinější kombík, který mě ještě napadá.
"Objem zavazadelníku hovoří lehce ve prospěch cee´du. V praxi však hodnotíme jako lépe využitelné místo ve focusu – je totiž širší, delší i hlubší. Bohužel výška je i tak u obou vozů nízká (49 vs. 47 cm)..."
Tak asi mi to dnes nemyslí, ale fakt nechápem, že kufor Focusu je širší, dlhší aj vyšší, napriek tomu má menší objem ako cee´d.
A k tej výške - môže byť malá ale nie nízka, to by profesionálni žurnalisti snáď mali ovládať...?
Nova generacia sice ma viac elektronickych ficur, ale dnes uz to nie je az taky problem. Dnes uz prakticky vsetky auta ponukaju nejake elektronicke systemy (ABS a ESP povinne). Takze tie dobiehajuce generacie na tom nie su zle. Naopak, tym, ze kupujes auto na konci cyklu dostanes spolahlivy voz s vychytanymi chybami, ktore su zase bezne pre nove modely. Pre kopec ludi je toto zavaznejsi argument, nez mat v aute novsiu elektroniku alebo o 2 LEDky viac nez vybehovy model.
Souhlasím s tím, že je to dobře zvolený duel v kategorii, kde spousta středně majetných rodin vybírá auto... kompaktní kombík je rodinné optimum a na běžné ježdění tohle stačí.
Stejně tak beru, že je to lepší volba, než Fabia Combi nebo třebas Rapid, tohle jsou plnohodnotní zástupci své třídy. Fabia má nějakou šanci nahnat body díky nižším nákladům na provoz (vč. pojistky) a servis...
S tou koupí je to složité... nová generace zase obvykle fakt je lepší... více vysokopevnostní oceli, modernější elektronika (vč. té co není vidět, třeba ABS a ESP) a tak. Ale když je hezká cena za osvědčené auto, tak proč ne.
Ještě teď si vzpomínám na megatest kombíků nižší střední, kde se Ceed umístil na třetím místě a Focus až na osmém... Že by zde měl vliv na hodnocení základní motor, nebo Focus u konce svého cyklu dozrál? ;-)
Dnes již dosti vousateho Focuse součastne generace mam už nějaky patek a musim řict, že je to opravdu poctivy kus železa, kterych v teto třidě podle mě už moc neni. Napřiklad zminka o velmi tuhe karoserii je něco co zakaznik na prvni dobrou nepozna, ale v praxi je to hodně znat k tomu všudepřitomna mohutnost např. interierovych časti nebo macatych dveři. Dodnes si pamatuji jak jsem přesedal z šestkoveho golfa a focus už při předvaděci jizdě pusobil znatelně bytelnějšim dojmem což se i později potvrdilo a dle mě se to podepisuje i na celkove kvalitě, kdy focus velice dobře oddolava ruznym pazvukum. Zřejmě to ma i pozitivni vliv na kvalitu a kultivovanost jizdy a to včetně odhlučněni, ktere je taky vyborne. Zasadnějši vytku mam akorat ke středove konzoli, ktera ubira misto pro spolujezdocovou levou nohu a když už ji ford s FL řešil tak mohli zasahnout i zde a ne jen u řidiče.
No ono to vážně chce velkou dávku odvahy nazývat někoho, kdo se na povolené rychlosti chce dostat ještě týž den a ne až zítra, prasetem. Pro tento výraz (jakkoliv bych ho osobně nepoužil) bych měl jiné adresáty. Třeba někoho, kdo dojede prvního "sedmdesátníka" (míněna rychlost jízdy), spokojeně se za něj zavěsí, nehodlá nebo nemůže předjíždět ale mezeru tam ostatním nesmířeným nenechá. Vždyť jízda ve vláčku je synonymem slušnosti. Nebo toho, kdo si s cedulí konec obce rozhodně nenechá vnucovat vír v nádrži. Pár kilometrů ti ostatní za ním přece rozumných 75 vydrží. A až přijde nějakej sjezd z kopečka, tak tam těch devadesát taky dáme.
Označovat tyhle motorizace za tzv. nebezpečné však přesto považuji za hodně přitažené za vlasy. Stačí mít rozum a smířit se s realitou.
Ja ti to řeknu poměrně přesně a to že v zadni časti je pro nohy vice o 5cm. Jinak ano šiřka tam je velky rozdil, protože ve fabii je to pořad jako v autičku od kolotoču. A ano prostornost je v zaporech a ano konkurence nabizi vice a ano konkurence nabizi i meně a na zavěr ano focus uplně normalně svoji prostornosti spada do nižši středni třidy.
Co to je byt odrovnan ? Popravdě ? Nikdy lepe fordy nevypadaly než v poslednich generacich a to za mě u všech stěžejnich modelu a to fiesta, focus a mondeo.
No a nebo je problém v autě, že neumí ten výkon podat, aniž by zároveň neobtěžovalo posádku. Podle mě je v pořádku být náročný a chtít od auta nějakou suverenitu a výkonovou rezervu.
Jak píše _MT_, pokud člověk jede sám a chce se bavit, tak proč ne, řazení na 9000, plameny z výfuku... ale s manželkou se tak jezdit nedá, i když u toho tachometr třeba ukazuje relativně civilizovaná čísla.
Že se pořád vyrábí vůbec neznamená, že se vyrábí v původní podobě.
Rozdíly mezi Aurisem a Lotusem nejsou jen v té hmotnosti, ale také v aerodynamice, poháněné nápravě, šířce pneumatik, odstupňování převodovky...
Co ti v tom uniká je, že ta atmosféra tenhle výkon podá pouze při důsledném ždímání, což v Lotusu patří k věci, ale v rodinném kombíku je to otrava. V tom je výhoda toho turba, to se dokáže vézt na vlně krouťáku bez toho, že bys řadil na redline.
Nárust hmotnosti je důsledek NCAP byznysmenů, kteří cílenou a dobře promyšlenou propagandou oblbli celou společnost. Holt nemají to automobilky lehké. Na jedné straně na automobilky tlačí ekoteroristé se snížení spotřeby a emisí a z druhé strany to jsou NCAP, (samozvaní dobro***), kteří si udělali s NCAP dobrý byznys a nutí automobilky přidávat do aut další prvky (zvyšující hmotnost karoserie), která naopak ve finále zvyšuje spotřebu. Automobilky v tom různě kličkují, ale nakonec to všechno zaplatí motorista, který si vůz koupí...FUJ!. ;-\
Při vyběru auta bych se na současneho ceeda nebo dnes již předchozi i30 nešel podivat ani v době kdy se začali nabizet, ale dle všeho nova generace i30 se povedla a počitam, že to same bude platit o novem ceedu. Takže minimalně na ten salon bych je šel omrknout a dal jim šanci.
pojistka je u Kie Hyundaj diky spolupraci s Uniqa na extremne super urovni, komplet rocni pojistka je u i30 a Ceedu do 7 tisic, ale ta cena plati jen po dobu 5 let, na Octavku me to na salonu spocitali na 12, a to maj asi pocitam taky nejake lepsi podminky (o Fabce jsem neuvazoval, atk netusim jestli je na ni pojistka az o tolik levnejsi) , co se ostatnich nakladu tyce, tak servis je u Kia Hyundai levnejsi nez ve Skode, a zbyle provozni naklady budou v rozdilu stokorun rocne a spis podle ridice
No a ja považuji mondeo za stale nejpovedenějši auto třidy, prostě vyloženě auto ktere mě vzhledem uchvatilo a focus patři mezi to nejpohlednějši co v nižši střeni je a stačili by mi prsty na jedne ruce k tomu kolik modelu se mi v nižši středni libi vice.
Nikdo mi nevymluví, že tyhle atmo 1.4/1.6 už v roce 2018 nejsou pro nižší střední důstojnou motorizací.
Nalož to kombinací dva dospělí, dvě děti, zavazadla na víkend a vyraž na chatu třeba někam mezi Liberec a Děčín - uvidíš, jak se budeš cítit pohodlně a bezpečně až zjistíš, že kamion je skoro nepřekonatelná překážka.
Tyhle motory už nejsou Euro2/3 Zetecy, TUx nebo třeba renaultí K4M, s kterejma člověk i dneska může postrašit papírově mnohem silnější auta...