Naftové automobily z německého koncernu Daimler byly vybaveny několika softwarovými funkcemi, které byly zřejmě vyvinuty pouze proto, aby vozy prošly emisními testy ve Spojených státech.
jj, trochu sem to prekombinoval ;-\
spravne ma byt samozrejme
jak dlouho bude odpovednym politikum trvat, nez prestanou ekonomicky zvyhodnovat dyzly, protoze to je nejjednodussi a nejlevnejsi reseni, jak dyzly vyhnat ze silnic ??
jestli ani luxusni a drahy mercedes nebyl schopny zajistit u dyzlu plneni emisnich limitu, kdo jiny tohle mel byt schopny zajistit??
fiat?
renault?
citroen?
opel??
samozrejme vw???
kdo???
jak dlouho bude odpovednym politikum trvat, az prestanou ekonomicky znevyhodnovat dyzly, protoze to je nejjednodussi a nejlevnejsi reseni, jak dyzly vyhnat ze silnic ??
v clanku pisou 15%
kdyz se podivam na emise CO2, tak z klasickych aut ma nejmensi macan diesel a to 164g/km. jeho benzinova obdoba (o 5 kW slabsi), ma 172g/km, tedy o 8g a o cca 5% vic. pritom rozdil v cene je 150tis, tedy 1g CO2 750E, pritom pokuta od 2020 ma byt 95E.
soucasny flotilovy limit je pritom 130g/km, jestli se nepletu. tedy i to "nejuspornejsi" auto prekracuje limit o cca 1/3.
pritom kdyz je k naftovy verzi odpovidajici verze benzinova, rozdil v CO2 neni nijak zasadni ve prospech dyzlu.
takze Porsche evidentne limit CO2 prekracuje a zakaznici auta kupuji a naftaky tu hodnotu nijak zasadne nesnizuji.
jediny co je pod limitem, tak jsou hybridy, je otazka kolik se jich proda, ale zrejme trend je rostouci.
[odkaz]
a jsi si jisty, ze to Porsche plni i s tema dosavadnima naftakama??
diesel je dobra alternativa jen pro toho, komu jsou fuk jedovaty emise a s tim spojeny zdravotni zdravotni rizika
On si to ten wůl po sobě nepřečetl. napsal přesný opak toho co původně chtěl .... přání otcem myšlenky, vlhké sny.
A klidně ať jde do politiky, takových wolů se do ANO ještě vejde, na zakazování jsou kadeti.
... myslim, ze takovemu bludu muzou verit jen male deti ;-) ... kazdemu dospelemu je jasne, ze to byla jenom kamuflaz cizolozstvi pro hloupeho pepika :-).
kdyz se podivam do spritmonitoru, tak macan benzin 252k spotreba 10.3, naftak 258k spotreba 8.9
tedy benzinak v realu 241g/km, naftak 239g/km
nevidim tam 15-20% rozdil, ale stezi 1%
Potom uz vobec nechapem, co sa niektori stazuju, ze im auta zeru realne vela.
Treba sa vzdy opytat, ci jazdia s prelepenymi sparami, povypinanymi el.spotrebicmi, prehustenymi gumami, so slickmi, ci inymi "energy saver' gumami a podobne. Presne ako vyrobca predpoklada.
Teda to sa tyka len benzinov, lebo TDIcka realne naftu vyrabaju, len do kopca jazdia za 3l/100.
Co treba BMW? Nikde jsem nevidel, ze by meli nejaky sw.
SW mel VW, Opel, Fiat, Mercedes a mozna PSA.
Japonci nic, az na Mitsubishi podvody se spotrebou v Japonsku, ale EU ok. Korea taky ok. Ford bez problemu.
To by byla docela zásadní změna u kalendářích novinek pro letošní rok. Ještě poměrně nedávno mluvili o ukončení dieselů někdy v r. 2020.
Na druhou stranu je fakt, že zrovna Porsche by se bez dieselů obešlo docela snadno, diesely dělaly cca 15% prodejů, logicky především SUV (Cayenne/Macan).
Problem ale teraz bude, ci Porsche dokaze plnit predpisany Limit CO2, alebo ho prekroci a bude platit pokuty. Mercedes ma uz teraz Problem, lebo ludia kupuju velke SUV s velkymi motormi.
Vlastne o Tom je diesel vo velkych luxusnych autach. Aby mohla automobilka plnit predpisane emsie za vsetky modely spolu. Teda ak chce predavat supersport s vysokymi emisiami, potrebuje predavat aj model, ktory tie emisie bude kompenzovat. preto nasadili automobilky diesle. druha vec je ze zakaznik na to skocil, lebo to je naozaj vynikajuca alternativa. Dnesne diesle su uplne ine a jazdit s velkym Audi A8 Long za 7,5 litra nafty je asi lepsi pocit ako jazdit s Teslou ( chcel som napisat cakanie na nabijanie Tesly ).
Teda nekricte na diesle. Tie su uzitocne na to, aby v modelovych radach mohli byt aj specialne modely s vysokym vykonom a emisiami. Alebo potom hybridy, ako je dnes moda zu aj vo Ferrari.
Diesel je stale vynikajuca alternativa k benzinu. Zastavujes na pumpe len polovicu a vykon je porovnatelny.
Posledny test Tesly 3 pod zatazou ukazal, ze s tym autom je celkom slusne dobrodruzstvo vosjt aj na niektore useky nemeckych dialnic. Dojazd okolo 50km pri plnej palbe je vysmech zajacikovi z reklami na Duracell.
Problem je ale ten isty ako u VW, AUDI a Mercedesu. Ved Porsche pouziva tiez koncernove motory a radsej sa stiahnut teraz, ako potom calovat a byt bez dieslov tak ci tak a este mat posramotene meno.
Teda krok Porsche uplne logicky, len neviem, ako znizia CO2. Snad uz maju na spadnutie elektricke modely. Mozem prezradit, ze aj taky Boxter caka narocna kura vo forme 600kg baterii:-). Vsetci tu brucali na Porsche diesel, ale toto bude ina zabijacka Porsche...Lebo diesel nebude, tak budu obezne modely! >:-[]
OK
tak se dostavame s dyzlem na prumer 8.72, tedy "sqelych" 236g/km CO2, tedy o celych 2.1% min nez benzin.
to je jednim slovem uzasny vysledek >:D >:D >:D
bohuzel jsou jen 2, protoze vsichni kupujou aspon o 100 koni silnejsi versi, coz ovsem chrocht v nabidce nic takovyho nema, takze s cim porovnavat linyho 258k chrochta??
s 440k benzinem??
PS: tech kousku bez adblue ja vidim 13 s prumerem 8.93. a pochybuju ze jsou opravdu bez adblue
Děláš si srandu, že jo?
Diesely ve velkých autech nemají vůbec vliv na snížení limitů CO2, protože je tak jako tak překračují. Kompenzovat to můžeš leda něčím, co bude mít limity blízké nule, tedy hybridy či elektrovozy.
a myslis, ze ted porsche flotilovy emise neprekracuje??
kdo chce vykonny auto, musí si priplatit za prekroceni limitu CO2.
ja v tom nevidim problem
to iq pod 80, tim jsi asi myslel sebe >:D
Už sou to přitom víc jak 2 roky co to precizně a důkladně vysvětloval třeba Vaculík v televizi i písemně = a ne lidí i nad IQ80 si budou mlít to svý :-)
ty tvoje tendencni kecy. ta benzinova porschata jsou tam 2! jedno jezdi za 10.17 a druhe za 11.29. to je vypovidajici jak stehno. naftaku tam mas 14, ty sis vybral prumer za 11 kousku bez adblue (8.86) a ignoroval jsi 3ks s adblue a prumerem 8.04. takze vskutku hodnorny prispevek.
vzhledem k faktu, ze naftove motory maju vyssi ucinnost je tez pravda, ze produkuji mene toho co2 jak pisu ja.
... Jenže v těch tabulkách se píšou nehorázné p*čoviny. Reálně ten nafťák bude produkovat o 015-20% CO2 méně... Tady ale pozor, vůbec neříkám, že je potřeba na CO2 brát zřetel. Ev. že bych se zastával nafty. Pouze konstatuju...
Jestli překračuje či nikoliv, to nevím, ale myslím si, že většinu prodeje (nad 50%) u Porsche tvoří nafta, jelikož většinu (nad 50%) prodeje tvoří Panamera a SUV.
Podvadeli uz v mericim cyklu spotreby prefukovanim pneumatik nebo zaslepovanim sparu. Mercedes, znacka pro cikany a zlodeje v kvadru, ta bude lhat vzdycky. Vrana k vrane seda.