Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Proč je stále těžší sehnat na moderní auta náhradní díly v druhovýrobě?

Moderní automobily jsou stále technicky složitější. Zatímco kupující nového vozu z toho profituje, prodejcům aftermarketových náhradních dílů či provozovatelům neautorizovaných servisů mnohdy vstávají vlasy na hlavě.
Zpět na článek
Avatar - KANKUNEN
20. 3. 2018 09:14
Re: Rozdil
Nejde škatulkovat. Jak si vysvětlíš, že nejlepší mechoš z autorizáku jde do své garáže, protože se už nemůže dívat na učně co neumí ani vyměnit olej. A v autorizáku někdy spíše platíš za tu kupku papírů. Ne vždy.
20. 3. 2018 12:42
Re: Jedna výhoda
Což platí jen do momentu, kdy potřebuješ "nespotřební díl". Např. DPF, crash díly nebo elektroniku. To je pak hotovo.
Avatar - Barrichello
20. 3. 2018 10:08
Re: Rozdil
Musíš jezdit tam, kde jsou dlouholeté a pozitivní reference. Ano dost garážníků ví a umí dělat kvalitněji a rychleji než ofiko servisy.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 3. 2018 09:21
Re: Rozdil
Právě, kdo něco umí, většinou utíká ze značkového servisu co může, protože ho nechtějí zaplatit a na běžné práce tam zůstávají totální neumětelové. Všude jinde ve světě platí, že dáš auto do autorizáku, tak bys měl mít tu jistotu, že ti to bude opravovat profesionál a to se také promítne v ceně. Naopak garážník může být šikovný, ale jistotu nemáš. Jenomže tohle v čr zdaleka neplatí. Dovolím si to říci, protože třeba dobře znám tady v Brně zákulisí např. jednoho dealera Fordu a Audi.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 3. 2018 16:40
Re: Jedna výhoda
Není lepších svíček než NGK. ;-)
20. 3. 2018 16:33
Re: Jedna výhoda
Taky rád vzpomínám na Toyotu, to byl jediný autorizák, kam mi nevadilo jezdit. Měl jsem svojí Corrolu 1.6 (poslední hatchback) a služební RAVku 2.0 benzín. Moje spokojenost asi pramenila hlavně z toho, že jsem potřeboval jen klasické servisní úkony (olej, filtry ....).
20. 3. 2018 16:07
To neplatí jen pro nové vozy
To se netýká jen nových aut, je to to samé i se staršími vozy a to hlavně díky lobby automobilek u EU, po zakázání motorizace vraků se teď válejí na vrakovištích auta s díly, které ovšem nikdo legálně nesmí z tohoto auta vytáhnout. A tak nám tu roste černý trh.
20. 3. 2018 12:55
Už i v aftermarketu
lze hledat podle VINu. Pokud je obchod náležitě vybaven software.
Avatar - Cuba66
20. 3. 2018 11:44
Re: Jedna výhoda
Hele já měl Toyotu Auris 2.0D4-D a taky nemůžu říct, že by to bylo nějak drahý. Například žhavičky stály stejně jako na Astru atd. Ty žhavičky byly sice Bosch, ale bylo na nich Made in Japan a origo číslo Toyoty. V autorizáku na to koukali odkud jsem to vzal a nechápali, že jedna stála jen okolo 300,- :-)
Nicméně ke kvalitě autorizáků - za tu dobu co jsem tam jezdil (cca 6 let, pak už garážník) se tam vyměnilo osazenstvo servisu několikrát.
A spoustu věcí nevěděli, byť chodili na školení - například, že jde vypnout automatické přepínání klima na vnitřní okruh (nakonec jsem si to vypnul pod jejich dozorem sám=neuměli anglicky) a to, že existuje modifikovaný SCV ventil jsem si zjistil taky sám..
Takže asi tak..

Jediný co mají v autorizáku super, je přístup k dokumentaci, ale to je třeba u Toyoty vyřešený - garážník může dokonce zapisovat do el. servisky a k dokumentaci se na 1 den dostane za cca 300Kč.
Avatar - Uživatel_5340709
20. 3. 2018 11:21
Re: Rozdil
Máš pravdu. Jinak už není porevoluční Klondike, tohle by si autorizáky a dealeři měli uvědomit a podle toho ty služby nastavit, respektive ti, kterých se to týká.
Avatar - _Karel_
20. 3. 2018 10:12
Re: Jedna výhoda
No nevím, netvrdím, že nemůžeš mít hodně levný olej, ale obecně jsou díly na japonce docela drahý.
26. 6. 2022 17:15
Náhradní díly
No, toto se netýká jen druhovýroby. Ono je často celkem problém sehnat i originální díly. Sám jsem se s tímto nedávno potýkal. Prošel jsem snad všechny možné obchody na internetu a nikde nic. Nakonec jsem narazil na https://www.intercars.cz/jsem-motorista/ a právě tam se mi konečně podařilo najít to, co jsem potřeboval.
Avatar - DaewooMaster
21. 3. 2018 12:31
Re: Rozdil
No, já jezdil do značkového servisu jen s jedním autem a moje zkušenost je ta, že když skončil (resp. přestali značku prodávat - ještě než Chevrolet skončil úplně - a ze servisu utekli všichni, co něco uměli), tak jsem shodou náhod dal takhle jednou auto do neznačkového servisu, který byl tomu značkovému nejblíž a tam jsem se po nahlášení RZ dozvěděl, že auto už je tam registrované s dlouhou servisní historií - prostě na vše náročnější to z autorizáku strkali sem, ale na faktuře se tvářili, že to dělali v autorizáku... :*)
20. 3. 2018 17:10
Re: Už i v aftermarketu
Ve VINu s číslem motoru nepočítejte. Již originální fiše často potřebuji definovat číslo motoru, páč určité díly jsou od čísla do čísla.
Ale chtěl jsem říct že i aftermarketovi prodejci mají možnost placeného přístupu do jednotlivých software výrobců. Do stejných, jako v autorizovaném servisu.
20. 3. 2018 16:35
Re: Jedna výhoda
To asi jo, ale zatím jsem nic z toho nepotřeboval.
20. 3. 2018 16:25
Re: Jedna výhoda
No taky jsem se trochu divil, že jsem z auta vytáhl NGK ;-) 1.8 MIVEC, mám ho v Moje auto
20. 3. 2018 16:18
Re: Už i v aftermarketu
To, že SW umožňuje zadat VIN pro identifikaci, ještě neznamená, že ho dovede rozklíčovat na stejnou úroveň jako OE databáze konkrétního výrobce. Většinou podle VIN dovede definovat do úrovně modelu, kar. varianty, modelového roku a kódu (nikoliv čísla) motoru. Tím to končí.
Avatar - JDM
20. 3. 2018 14:41
Re: Jedna výhoda
V mitsu denso svivky? Jakej motor ja mel za to ze japonci jezdi na NGK alespon vsichni moji jo...
20. 3. 2018 11:08
Re: Jedna výhoda
To nerozporuji. Dělám si na autě běžnou údržbu sám, od té doby, co mi skončila prodloužená záruka a s cenou za službu autorizovaného servisu jsem byl velmi nespokojený. Když jsem měnil svíčky v 80 tis km, byl jsem se podívat v autorizáku za kolik je mají - teď jsou na e-shopu kus za 689 Kč. Objednal jsem si úplně stejné Denso svíčky, které tedy nebyly v krabičce Mitsubishi, ale Denso za 299 Kč.
Avatar - Cuba66
20. 3. 2018 08:46
Hmm...
No aspoň že takový věci, jako destičky, kotouče, pružiny, tlumiče, filtry, spojky, skla, nárazníky, kapoty, blatníky, dveře atd. jsou dostupné běžně... :-!
20. 3. 2018 09:12
Jedna výhoda
V této oblasti se zřejmě může uplatnit výhoda některých japonských značek, jejichž vozy jsou na náhradní díly nenáročné. Běžné spotřební díly, tedy zejména filtry jsou doslova za pár kaček (okolo stovky) a 4 litry doporučeného oleje okolo 400,- . U svého soukromého Mitsubishi Lancer mám v sekci servis vypsané všechny díly za celou dobu užívání (5 let).
20. 3. 2018 09:04
Rozdil
To bude mozna ten hlavni rozdil mezi autorizakama a garazovejma smudlama...