Na dvou kusech MB, které akt. mám, určitě nevidím větší kvalitu zpracování nebo použitých materiálů než u konkurence, a zejména bmw, které bylo v tomto směru peskováno a MB mu dáván za vzor. Troufnu si tvrdit, že v posl. generaci, napříč modely, je to právě naopak, bmw je v tomto ohledu lepší.
Ale nové áčko se mi z obrázků líbí téměř bez výhrad, interier jde v duchu větších modelů, logicky, exteriér je evolucí předchozí generace s novými markantami, vypadá moderně a svižně. Za sebe dám áčku klidně jedničku. :yes:
8-s
Auto, kde exteriér je absolútne tuctový, nudný a ešte aj tak nejako krivý (nechápem predné, zadné svetlá??) a interiér je snáď to najhoršie, čo som za posledné roky videl... Deti kolotočiarov majú myslím nového miláčika... OMG :no::no::no:
Kristepane ta pristrojovka je gyc jak hrom, vypada to ako herna konzola. Tie vycnievajuce displeje tam priserne nepasuju - vyzeraju jak dva na boku polozene mobily. Vsimol som si, ze Nemci maju taku specialnu schopnost - a sice ze vedia stupidnymi a nepotrebnymi vymyslami uplne doj*bat inak skvele auto s vybornym potencialom. Skoda.
ale ta přístrojovka se mi zdá přeplácaná, šaltr automatické převodovky u volantu jako na amerických křápech, na zadních sedadlech místa jako ve Felicii a vzadu uprostřed bych rozhodně delší dobu sedět nechtěl. A prý vysoký výkon motoru celých 120 kW. Ale větší kufr. To pane jo. Litry jsou litry. Zajímalo by mně, jestli v těch cenách je zahrnuta i navigace a další doplňky. Jinak zvenčí to auto je pěkné.
seje v síni - tolik k podnadpisu. Exteriérově poměrně vydařené, řekněmež za chvalitebně, ale za tu atrakci z Matějský by mne nedostali ani párem prémiových volů, tož tak.
ak by dali lešenie na slabý motor (81 kw) pre mamíčky do škôlky ešte by som privrel oči, ale 120 kw (dík emele) by pre mňa bol bohato dostatočný výkon, viac proste nechcem na každodenný C heč, takže za multi by som určite nešiel vyššie, ale ku konkurencii.
Byl by to overkill na Meganu, ale tohle je auto za 700+. Prémiové. A ta prémiovost musí být někde vidět a kola jsou osvědčený způsob.
Když dáš do základu klasické 205/55/16, tak pak právě máš u 19" už fakt slupky, které nemůžou na našich cestách rozumně fungovat. Chápu že se to nemusí líbit každému, ale já jsem pro, aby se mainstreamová střední a prémiová kompaktní optimalizovala na 18". 17" bude trošku balon a volba komfortu, 19" nebo 20" trošku nízkoprofil, ale oboje pořád akceptovatelné.
Súhlas. Torzka je jasne kvôli cene, čo si môže obhájiť Seat či Škoda, ale nie drahý Mercedes. Ono až sa vkráda kacírska myšlienka, čo je na aute - klasickom hatchbacku s motorom priečne, pohonom predných kolies a jednoduchou vlečenou nápravou vzadu a motorom od Renaultu prémiového. Veľký tablet? Ja viem, trochu preháňam, je tu kvalita vypracovania, materiály, nekonečné možnosti príplatkových výbav. Ale ja od prémie očakávam aj technickú prevahu, ako má napr. 1er so svojím zadným pohonom či R6 a pri Áčku ten argument, prečo si ho kúpiť namiesto napr. Golfa, postrádam.
1. kecy o revolúcii (to platilo, keď opustili sendvič)
2. lešenárska trubka
Prečo do pekla by som mal mať lešeňovku na prémiovom heči, keď aj hjondééé má multi? U mejnstrímu viem stráviť boj o cenu a lešenie na základných verziách do 110 koní, ale prémia, tobôž ikona mb na aute s dynamickými parametrami 110kw/220km/8,3s je to hlúposť.
Rovnako nie som úplne nadšený. Proste tvarovo tuctový hatchback, kde niektoré detaily mi nesedia, ako napr. malé šikmé svetlá (žeby dôkaz významu čínskeho trhu? >:D ), tiež ako píšeš bude otázka, ako bude pôsobiť na menších než promo 18 a 19" kolesách (ak som dobre vylúštil, sú tam 225/45 R18 a 225/40 R19, čo sú dosť netradičné rozmery a väčší priemer kolies, ako doteraz obvyklé 225/40 R18 a 225/35 R19). A komplet tabletový interiér tiež ťažšie spracúvam, určite bude mať špičkové rozlíšenie, odozvu a všetko, ale principiálne dotykové všetko mi vadí. Uvidíme naživo, zatiaľ ale nijak nenadchlo.
...po tom co jsem četl téměř bezuzdnou chválu na E-Klasse a srovnal s G30 nebo XF, tak jsem k podobným soudům dost rezervovaný. O interiéru nemám pochyb, M-B má v poslední generaci svých aut perfektní cit na vyzdvižení pěkného na dotek či pohled (na druhou stranu výplně dveří jsou i ve vyšší střední á la Sup...plast).
......zde je ale „inteligentní,“ díky čemuž si má poradit s různě vyslovenými pokyny. Řeknete tak „je mně zima“ a auto by mělo zvládnout snížit teplotu klimatizace. Jo pokrok nezastavíš.
Už jsem to psal někde jinde. Málokdo ví, že AMG 2l. čtyřválec je ručně poskládaný z těch nejlepších vyvážených dílů (asi jako všechny AMG motory) a proto si můžou dovolit vysoký litrový výkon. Plus technik, který motor poskládal má na víku motoru své jméno i s podpisem. Ze svých zkušeností bych se takového motoru vůbec nebál.
Mne sa čosi marí, že keď prišlo A MkIII. tak vtedy to u mňa ostalo, že vzadu jednoduchá náprava. A mám taký pocit, že až po FL to zjednotili na ML. Ale je dosť možné, že si to mýlim s niečim iným.
Ja som našiel iba fotky multilinku: [odkaz] a nepamätám sa, žeby to malo minulé Áčko rozdelené, s tým prišiel ako prvý koncern s aktuálnou MQB platformou.
Určite áno, je tu otázka kvality vypracovania a materiálov, potom výbava, najnovšie fičúry. No a napokon pre veľkú časť klientely stačí samotný fakt znaku na kapote. Známy má A3 s 1,4TFSI, lebo proste do mesta väčšie ani silnejšie auto nepotrebuje, ale chce zároveň dať najavo, že ten kompakt nebola ekonomická voľba. Obdobne známa s A180CDI, slabý motor a nič moc výbava, ale značka reprezentuje a vyjadruje určitý status. A to nehovorím kriticky či odsudzujúco, proste tak to je, image robí veľa z pohľadu kupujúcich, aj ich okolia.
Určite áno, ale motorári BMW nikdy neladia motory na hornú hranu, vždy skôr tak konzervatívne, aj najnovšia verzia trojlitra B58 v 140i má 250 kW, čo je 83 kW/l a aj S55 v M3 má 105 kW/l. Kdežto vyhnať dvojliter na 280 kW znamená 140 kW/l, čo je sakra dosť.
Do úvahy okrem takto vyšpičkovaného dvojlitra prichádza aj zvýšenie objemu á la Focus RS, alebo nejaký mild hybrid, kde motoru bude vypomáhať baterka. Uvidíme, fakt som zvedavý, ako sa s tým vyporiadajú.
Z môjho pohľadu tiež nemá veľký zmysel kupovať prémiový kompakt, ak neprináša pridanú hodnotu oproti mainstreamu, a tou pridanou hodnotou z môjho pohľadu je najmä motor a technika. Takže predokolka (alebo aj štvorkolka) s R4 (nedajbože R3) určite nie, tam nevidím pridanú hodnotu oproti takému Golfu (či už bežnému, alebo GTI/R).
Aj keď nad budúcou 1er palicu nelámem, podvozkári BMW iste vyťažia aj z predokolkovej koncepcie maximum.
Naviac je to len môj pohľad, bežný konzument až tak na techniku nedá a pridanou hodnotou je pre neho samotný znak na kapote. Kolega si teraz objednal A4 za 37000 eur. V tej cene už by som čakal silnejšiu motorizáciu s quattrom, ale on má predohrab 1,4TFSI. Z môjho pohľadu absolútne nepochopiteľné, ale on si pochvaľuje, akú super výbavu tam bude mať a motor či jazdné vlastnosti sú mu ukradnuté.
Kde sú tie časy, keď Audi S4 s biturbo šesťvalcom malo 225/45 R17 a vôbec nevyzerali podmerečné: [odkaz] Aj keď je pravda, že malo rozmery dnešných kompaktov.
Taketo p*coviny vymyslaju hlavne Nemci - BMW, Audi i Medved maju uz mnoho rokov kartelovu dohodu, takze vsetci povinne displeje a neexistuje, aby jeden z nich isiel inym smerom.
Ano, vnějším designem tuctový kompaktní 5dv. hb s asijskými světly a stísněným prostorem vzadu.
Vyluštil jsi to správně, 225/45/18" (MPS4) a 225/40/19" (PPZ).
Mezigenerační zvětšování obvodu kol se stává pomalu standardem a je to dobře, určitě lepší, než pouhé zvětšování samotných disků kol.
Té "autobusové" přístrojovce taky nefandím...
Je to tak půl na půl... Octavia nebo myslím i Megane jsou u nás 16", ale třeba i30 nebo Golf jsou 195/65R15.
Já v tom přesně vidím tu hierarchii ve smečce, kdy prémie klidně může hodit bobek na 16" a pak profitovat z celkově větších kol, mainstream by mohl hodit bobek na 15" a zvětšit 16" třeba na 205/60R16... a low/main se holt bude držet 15" a zvětšovat moc nemůže.
Pak je drobný problém v tom, že 205/55 je standard a pomalu nejlevnější guma, 205/60 už by asi byla o něco dražší... ale tak se holt připlatí pár stovek na kolo, to není v nákladech na auto žádné drama.
Tak ono 15" už ani v nižšej strednej nie sú až tak časté, mnohé autá začínajú na 16" (typicky 205/55 R16). 17" mi príde taký zlatý stred z hľadiska komfortu (45 alebo 50% profil) a výzoru, 18ky (40%) už až pre tie hot verzie a 19" (35%) je už bez adaptívnych tlmičov dosť na hrane znesiteľnosti. Ale to hovorím o triednom štandarde čo do priemeru kolesa. Ak dôjde k zväčšeniu kolies, ako u tohto Áčka, samozrejme to ovplyvní pohľad na veľkosť diskov z hľadiska komfortu. Na predošlom aute som mal 22/40 R18, aktuálne mám 225/45 R18 a to väčšie množstvo gumy je cítiť (z hľadiska komfortu v pozitívnom zmysle).
Problém je, že třeba ta i30 pořád prodá dost aut v nějakém tom lepším základu Czech classic Plus... tj. na 15"... a 195/65 je už tak na hraně. Ale myslím, že by kompakty mohly 15" zaříznout a nechat je pro Dacie, Rapidy a 301.
On ten rozmer 225/45/18 je v podstate standardny priemer strednej triedy, minimalne v mainstreame.
Osobne mam problem opacny, klasicke kolesa nizsej strednej (teda 225/40/18 resp. 205/55/16) mi prisli zbytocne male na dnesne podvozky a cokolvek nad 17 uz ma malo profilu.
Takze tato zmena ma tesi a nech sa cim skor inspiruju aj ostatny. 35 profil na 19 je fakt otras, hlavne ak je u HH povinny (i30 N, Octa RS so samosvorom atd).
Moje rec.
Vsechny automobilky krici jak hrozne budou elektrifikovat a hybridovat ... a ono to z nich leze taaaak pomalu ... ono se jim nechce ... protoze jeste nemusej ... :-)
U M-B by som vzhľadom na čisto mainstreamovú techniku Áčka túto logiku chápal. Ale prečo BMW 1er? To má (na rozdiel od malého Mercedesu) všetky atribúty bavorákov, zadný pohon, R6. Čo Ti na tom nepríde hodné bavoráku?
Taky myslím, že tam už nic nebude. Podle označení by se tam nějaké A220 vešlo, ale jak říkáš... výkonově to až taková díra není a objemově to podle mě prostě vzniklo z toho, jak Renault přešel na systém 1 - 1.3 - 1.8 a Mercedes má 2.0 . Další nápověda je cena... tam je sice na první pohled díra skoro 100t, ale z toho půlka půjde za převodovkou.
Jj, viem, koniec RWD aj R6. Uvidíme, ako sa s tým bavorskí vyporiadajú, dúfam ale, že s väčšou cťou, ako Mercedes (napr. multilink štandardne a pod.). Najmä som zvedavý, čím nahradia M140i. Straty RWD po mojej skúsenosti mi až tak ľúto nebude, 4x4 pri tom výkone už je pre mňa asi nutnosť, ale charakter R6 sa nahradiť nedá; ak by tam dali dvojliter, tak bude musieť byť poriadne vyšpičkovaný (keď súčasná 40i má 250 kW).
Sám som zvedavý, čo bude (a či vôbec) medzi 1,3kou a dvojlitrom. Predsalen na prvý pohľad medzi 1,3 a 2,0 je dosť veľký odstup, ktorý by si pýtal nejaký medzistupeň. A aj redaktor píše, že tá 1,3ka napriek relatívne vysokému nominálnemu výkonu tak nepôsobí. Na druhej strane výkonovo tam až taká medzera nie je (120 vs 165 kW) a aj podľa označenia sa javí, že tam už nič neplánujú dať (A200 vs A250). Určite ešte príde slabšia verzia 1,3ky (tuším 96 kW) a spomínané dve AMGčka, ale skôr si myslím, že medzi aktuálnymi dvomi benzínmi už nebude nič.
18ky na hotheči OK, na 1,3ke (či 1,5ke nafte s 85 kW) to je trošku overkill. Pôvod motora v Renaulte mi nevadí, predsudky nemám, ale torzka vzadu áno (notabene v drahej prémii, kde by tá pridaná hodnota mala byť).
Největší průser starého áčka je interiér. Zvenku je to nové jen evolucí starého a mě se ten často kritizovaný předek (už u cls) líbí víc než stará verze, MB získají ostřejší kukuč, u mě dobrý. ;-)
Téměř nemožnost inovací v oblasti motorů dnes automobilky nahrazují záplavou elektronických kurrvítek....ach jo........ ;-\ Budoucnost tu už je......s předstihem...... ;-\
Mně se to zvenku líbí, víceméně bez výhrad. 18" nemám problém akceptovat jako standard u prémiového kompaktu, obzvlášť jak říkáš se slušným profilem 45.
Dotykové všetko to není, klima má pořád dedikovaná tlačítka, pak je toho spousta (možná až moc) na volantu... a pak je tam touchpad. Myslím, že ergonomicky to bude ok. Na pohled je to trošku divočina, spousta lesklých povrchů, třebas ten volant... drobnosti se najdou, ale jako celek za mě ok.
... se mi to líbí - jak exteriér, tak interiér. Ten samostatně stojící displej mi nevadí vůbec, ba naopak připadá mi to hezčí než v E nebo S. Co je ale hnusný, je jeho grafika - např. ty ikonky vypadaj příšerně.
Mat Watson z CarWow na youtube už má recenzi taky. Ten infotainment se mu tam jednu chvíli docela hezky zbláznil. Je to novinka, takže mouchy to mít musí :-)
Co mi vadí, je nejspíš (opět) vysoká spotřeba té 250. Oni ty 250 asi vždycky žraly poněkud více... Jo a hnus jsou ty fejkový výfuky vzadu.
U mě stále stejný problém...banán z boku a počkám si jak budou vypadat jiná než největší kola.
To, že by mělo být A aktuálně nejlepší ve třídě nezpochybňuji. jsem zvědav, zda 1er přijde v základu taky s lešenovkou (byť na příkladu OIII víme, jak se dá skvěle vyladit >:-[] )