Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Jak Porsche před 40 lety radikálně změnilo jízdní vlastnosti. Díky zavěšení Weissach

1 komentář

Avatar -
info@competizione.cz
"Svým jízdním chováním tak předčilo vše, co tehdy nabízela konkurence, a stanovilo tak nová měřítka pro posuzování jízdního chování nejen výkonných osobních automobilů."

Správně: Svými jízdními vlastnostmi se přiblížila kinematicky sice velmi výhodné, ale z hlediska neodpružených hmot a ceny poněkud problematické nápravě DeDion, kterou v té době v obdobném uspořádání používala Alfa Romeo.

V roce 1980 ale vše smazal Vůz roku 1980, tedy Lancia Delta, jejíž zadní náprava na vzpěrácvh McPherson se v mnoha modifikacích používala více než třicet let (Fiat 500X ji používá dodnes), stala se základem prakticky všech náprav soutěžních automobilů a jediným důvodem jejího dalšího nepoužívání v sériové výrobě je její prostorová náročnost (která nevadila u hranatých automobilů typu Lancia Thema, ale začala výrazně vadit u kulatých aut - viz. zavazadelník AR 156).