Moderní auta se snaží jejich používání v maximálně možné míře zjednodušit. Bohužel jsou případy, kdy může být snaha o dosažení vysokého komfortu obsluhy až nebezpečná.
Bezklíčové ovládání motoru bych v autě rozhodně nechtěl. Není nad to si pěkně odemknout zmáčknutím tlačítka na klíči a pak si klíč zastrčit do zámku řízení a spustit motor a pak ho zase otočením klíče vypnout. Problémy s bezklíčovými systémy (nejen ta umrtí, ale i časté krádeže) jasně dokazují, že některé moderní elektronické systémy jsou prostě spíše k zlosti než k užitku. :-! A ještě jedna poznámka na okraj: Když jsem jel s autem se spouštěním motoru tlačítkem, málokdy se mi podařilo nalézt mezipolohu se svítícími kontrolkami - většinou se hned spustil motor. Prostě blbé... 8-s
Degenerace a deb.ilita homo sapiens evidentně roste. Až se zjistí, kolik lidí ročně zemře po zásahu bleskem, začne se přemýšlet o zákazu vycházení v době nebezpečí bouřek.
Možná by se i měly zakázat hádky, strašná spousta lidí ročně umře na infarkt.
cestovali sme do Ženevy, kolegovým autom. On mal pracovnú schôdzku v centre, a pretože čas už bol natesno, tak si na poslednom diaľničnom odpočívadle presadol na miesto spolujazdca, že si zaviaže kravatu atď., a ja za volant. Prišli sme do centra, pribrzdil som mu pred miestom stretnutia, on vystúpil a ja som išiel vybaviť ubytovanie na hoteli, čo bolo asi 3/4 hodiny cesty cez mesto. Prišiel som pred hotel, a pozerám - kde je kľúč? No jasné, v kolegovom saku..
Chvalabohu som motor nevypol, a ani mi motor nikde cestou nezdochol.. Inak by som mohol ísť taxíkom preň.
niektoré pípačky sú otravné jak šľak (pásy), pípa skoro všetko, ale potom sa stratí dôležité upozornenie. Jasné, asi si prečítam, že len íkváč nevypne motor, ale to je blbosť. Aj v blbom svišťovi sa mne aj poloičke stalo, že sme štartovali naštartovaný, lebo na voľnobeh nepočuť motor. Stačí k tomu zmena návyku (z kľúča na tlačidlo) a priezer je na svete. Mňa napr vytáča neprehľadné značenie na čerpačkách, najviac kričia marketingové bláboly a či je dízel alebo benzín niekedy rozoznám až bližším pohľadom. Toť nedávno som strčil benzín do hrdla dízla a za evríčko som pustil, ešteže mi rýchlo doplo (to nebolo značením ale tým, že som zvyknutý na benzín). Podľa mňa by ti stojan alebo hrdlo nemalo opak ani dovoliť natankovať.
:-)
Budiž mi omluvou, že jsem SUV kupoval dřív, než propuklo všeobecné šílenství...
A asi jsem jasnej... řídil jsem teď chvíli půjčený Tipo s automatem... v max výbavě - ale pořád mělo ruční i normální klíče.
Možná stárnu.. ale je to pohodový auto. Po dálnici úplně v klidu - a schválně jsem s ním zkusil i kousek po staré silnici severně od Prahy... a úmyslně jsem ho řídil způsobem, na kterej rodinej kombík určitě není stavenej. A víš co? Neodskakoval ani v hnusně projížděné zatáčce s hrbolatým povrchem... i když má vzadu trubku.
Ale co vím jistě je, že až si budu kupovat nový auto, tak rozhodně ne se startováním tlačítkem.
Mám v iXku kde co... právě start tlačítkem, bezklíčové i otevírání dveří, elektrickou ruční brzdu...
Je to vlastně fajn auto... ale vím jistě, že příští bude zase normální = asi kombi, možná sedan nebo HB... a rozhodně s ruční brzdou a klíčem... :-)
Na kolenách budeš doktora prosiť aby ti dal razítko. Obálku mu budeš strkať....
To len teraz hráš zodpovedného a vďaka hlúposti tomu možno aj veríš. Ale keď to príde, budeš myslieť len na seba a na to že bez auta nebudeš môcť žiť.
Ty vzorňák...rečičkami >:D
Žiju v tom, že když chci v autě se startovacím tlačítkem jen nahodit kontrolky, tak jen při mačkání tlačítka nestojím na brzdě. Jak jinak se "hledá mezipoloha"?
Časté krádeže, to fakt vytočí, lebo autá s klasickými kľúčami sa nikdy nekradli >:D . Na strane druhej, kto by chcel leona s manuálom a poctivou rúčkou žeeee. Medzipolohu nájdeš v manuále, ale chápem, že pre majiteľa auta s klasickým kľúčom, ručnou brzdou a poctivým manuálom je to moc uvažovania. Skús napríklad nestlačiť brzdu a len stlačiť to guľaté tlačidlo na štartovanie :-! >:-[] .
K šaškárni v druhej vete len toľko , že nie je nad to naštartovať jednu popelnicu, vytiahnuť kľúč a pozerať sa s kľúčami v ruke na bežiaci motor a zhasínať ho spôsobom brzda + tretí kvalt a pustenie spojky. O tom či sa bude štartovať alebo zhasínať totiž evidentne rozhoduje rj vozidla a nie tvoja vôľa v podobe vytiahnutia kľúča. Toto sa mi v reále stalo a je z toho krásne video
Jasně, takže ohrožovat ostatní tím že ukecám doktora, aby mi dal razítko je podle tebe Ok? Plácal jsi ty, a ještě k tomu hlupák. (ale to už jsi mi ukázal historicky několikrát - vlastně jdeš příkladem).
Takže tlačítko zachránilo spoustu nevinných mladých lidí,
kteří se nestali na cestách objetí dementních starých řidičů, kteří se otrávili. Stačí chvíli pozorovat důchodce před Tescem, když začínají slevy. Polovina lidí nad 65 už by měli řidičáky odevzdat, jenže doktoři dají razítko za 300 každému. Buď jsou už stařecky dementní a nebo vzteklí. Ano, Áda to má oboje. Ten bojuje s obrubníky a rencky.
Bezklíčkové ovládání motoru stejně jako otvírání dveří a třeba i el.ruční brzdu mám v Scénicu.Nechápu jak s tím může mít někdo nějakej problém..no já osobně bych neměnil.Auto bez těchto věcí bych už nechtěl.
Nemusis mackat dvakrat 90% vozu seslapnes brzdu a zmacknes a je nastartovano. Mezi polohu najdes u nekterych vozu zmacknutim a podrzenim tlacitka bez drzeni brzdy, jiny to maji jen zmacknutim tlacitka a bez brzdy, nektere renaulty to maji nadvakrat, zmacknes bez brzdy a mas kontrolky, zmacknes podruhe a startuje. :-) je to jen o zvyku a kdo to nechce at si to nekupuje, me to absolutne vyhovuje a jsem spokojeny. Ale * co opusti vozidlo aniz by ho zkontroloval, zda je vypnute. Mame hybdridy a ikdyz bezi na baterky, tak stejne vylezes a pipa to jak blazen.
No jo, ale není nad to vypnout motor otočením klíčem a pak ten pocit, když obcházíš auto a zavíráš okna kličkou..... to splynutí muže se strojem... ;-)
Tak to je dost nahouby - muset startovat na dvakrát. Já to mám jak jsem psal - při startování stojím na brzdě - nastartuji. Pokud nebrzdím, jen naskočí kontrolky.
v podzemnej garáži nepočuje naštartovaný motor, pri otvorení dverí a odopnutí pásov ignoruje pípanie upozorňujúce na naštartovaný motor, taký človek už naozaj nepatrí za volant. Inak, v mojom aute v prípade opustenia naštartovaného vozidla ihneď začne pípať upozornenie že kľúč je mimo vozidla a v prípade že nieje zapnutý bezpečnostný pás a vodič otvorí dvere, auto sa samo zastaví a prevodovka prepne do režimu parkovanie.
..jen zmáčkneš tlačítko,s nohama neděláš nic;-)Ale jak nahoře píše Pallas..přesně to se stalo i u nás: žena potřebovala rychle odjet a čekala na mě až se vrátím,předal jsem ji auto aniž bych vypnul motor ..a karta mě zůstala v kapse.To je asi jediná nevýhoda.
Rucku by som este trochu chapal, ale to je len otazka casu a prevedenia kedy bude "zabavnejsia" aj ta elektricka. Zvysok s tebou suhlasim, netusim ani kde mam kluce.
To je celkem pochopitelné, ale pořád ti to nedává právo ohrožovat ostatní na silnici, pokud už na to nemáš. Btw. to tvoje tvrzení můžu nazvat dristami úplně stejně. ;-)
Popravdě mě se vypne motor když se mi otvírá garáž = a do ní už vjíždim jen na elektriku = a bezklíčový startování mi vyhovuje. Uvidíme co až budu v důchodovym věku >:D