Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW M550d xDrive Touring - Dieselové superkombi

Takhle silný naftový kombík vyšší střední třídy jinde neseženete. BMW M550d xDrive Touring ale dokazuje, že zvládá i každodenní život.
Zpět na článek
30. 5. 2018 13:38
Re: Pro koho to je ?
Máš recht, jsou to blbci. Normálně jim jeď do Mnichova poradit, že to dělaj špatně..
EDIT: Jo počkej, teď jsem si všimnul, že to přirovnáváš k jakýmusi asijskýmu lowcostu. Takže jako sarkasmus dobrý:)
30. 5. 2018 16:23
Re: Pro koho to je ?
Krome komplet jizdnich vlastnosti, kvality vseho, image, designu a uzivatelsky privetivosti? Vlastne asi ani covece nic..
30. 5. 2018 14:33
Re: Pro koho to je ?
Pro tebe to evidentně není, ale evidentně existuje dost lidí, pro které to z různých důvodů smysl má: někteří mají rádi charakter dieselu, některé nebaví furt tankovat, některým nejsou ukradené provozní náklady, nekteří mají diesel přikázaný... a některým je to všechno jedno, chtěj pětku v plný palbě s nejsilnějším motorem a platěj převodem do druhýho dne. Vyber si. U mě to bylo příkazem. :-)

Nicméně možnost jít a hlasovat peněženkou pořád máš. V BMW ti 540i rádi prodají.

A to, že jsou benzíny méně škodlivý nemůžeš myslet vážně - pokud oba motory produkují saze a jeden filtr má a druhý nemá, který z nich bude škodit méně? Proč myslíš, že nový benzíny už taky dostávají filtr? Pokud někde uvidíš stát dva passaty, jeden s TDI a jeden s TSI, vočouzenej bude většinou ten benzínovej. Tvůj výrok platí tak možná o 10 let starejch vraždách s milionem na hrbu a vykuchanym filtrem...
Avatar - iudex
30. 5. 2018 13:56
Re: Pro koho to je ?
Stručná odpoveď: kúpi si to ten, kto to chce a kto na to má. ;-) Ťažké pochopiť, že?
Dlhšia odpoveď: kto chce prémiové naftové kombi vyššej strednej a chce to najlepšie a najvýkonnejšie, čo na trhu je. Acura sa u nás nepredáva (o vyššom image nemeckej trojky aspoň u nás nehovoriac) a hlavne nie je to kombi (prémiové kombi nie sú na sťahovanie chladničiek, ale na prevoz rodinnej batožiny, od kočíka po lyže); nemeckí súperi končia na podstatne nižších výkonoch. A pre niekoho má význam aj to M v názve.
Avatar - KANKUNEN
30. 5. 2018 16:39
Re: Nechapem..
Projeď si kterýkoliv dieslový šestiválec a pochopíš vše. U diesla můžeš šlapat na plyn pro radost se zrychleni a nesežere tě to. Benzín budeš podvědomě šudlit, aby te to nesežralo.
30. 5. 2018 14:57
Re: Nechapem..
Tohle opravdu není čtyřválcový dýzl. G30 jsi v R6d zřejmě nejel, ale věř mi, že neznalý nebude cítit žádný diskomfort z důvodu vznětové jednotky. I při vytáčení je to jen hučení s podtónem řadového šestiválce.
Avatar - Ozzman
30. 5. 2018 15:23
Re: Pro koho to je ?
Mne Lexus příjde v 90% případů jak z levného asijského manga porna sci-fi... Takže za mne tohle auto ne. Acura je lepší, ale BMW prostě vypadá skvěle...
Avatar - Floyd
30. 5. 2018 14:23
Re: Pro koho to je ?
Radoslave Radoslave, nebuď tak upjatej a krátkozrakej. Že na to pravděpodobně nemáš ty (mentálně) neznamená, že na to nemá (finančně) někdo druhej. Howgh. ;-)

Mě se to auto líbí, koupil bych ho ale v jiný barvě a rozhodně ne s černýma kolama. Motor ok a vše ostatní taky.
Avatar - Dinar
31. 5. 2018 07:25
Re: Pro koho to je ?
Tyhle hlášky určitě od nikoho nekupuješ, to jsou jistě tvoje původní myšlenky, že, Radoslave, tolik blbin v tak málo větách...
Avatar - Ham.
30. 5. 2018 18:21
Re: Pro koho to je ?
Plug-in hybrid 530e je komplet konstrukce BMW, od asijských značek si nic nekupuje.
Avatar - iudex
30. 5. 2018 15:56
Re: Nechapem..
Ako píše paja, zjavne si nový bavorácky 3,0d nešoféroval, pretože o nejakých vibráciách či otrasnom zvuku by si nehovoril. Aj keď naživo je to ešte lepšie, skús si spraviť aspoň hrubú predstavu o zvuku tu: [odkaz]
Avatar - jimmbo205
30. 5. 2018 13:13
zásadní problém ...
... tohle auta je ten, že 540i je o v základu 800t levnější ... A za to je spousta výbavy i u BMW ...
Avatar - Emel
30. 5. 2018 13:03
Design
eMko v šedobéžové na černých kolech? Vím že to není Ferrari, ale za mě to vypadá hrozně.
30. 5. 2018 15:16
Re: Pro koho to je ?
Jako že BMW není evropský lowcost a jmenované značky jsou ? Hahaha. Jako vtip dobrý.

Kromě toho, BMW si od toho asijského lowcostu kupuje pohonná ústrojí pro ty svoje hybridy, protože vlastní jaksi nemají.
Avatar - Londonbridge
30. 5. 2018 20:32
M550d
Ako ano kritizovat auto za 3 milionky mozme je to auto web, ale jedine co mu mozme naozaj vytknut je farba diskov, cenovka a ze ho nemame v garazi...To ze je to diesel Ekologicky nepriatel ano je ale splna EU normy a zatial je tu aj s inymi Eko nepriatelmi. Zvuk je v poriadku spotreba este viac a vykon je prakticky nevyuzitelny na beznych cestach ale pre istotu je tam ak by sa nahodov nasli lepici s Oktavijov Vrs atd...
Avatar - KANKUNEN
30. 5. 2018 19:06
Re: Nechapem..
A navíc palivo platíš kartou, takže ty prachy ani nevidíš. Ale je tu ten pocit, že neplýtváš a nejsi furt na pumpě.
Avatar - Machýrek
30. 5. 2018 16:33
Re: Nechapem..
Pujc, projed si to a uvidis sam, jak moc se mylis.
30. 5. 2018 15:00
Re: zásadní problém ...
550i má o metrák míň. ;-) V pružném zrychlení budou podle mě parametry stejné.
Avatar - Ozzman
30. 5. 2018 14:38
Re: Pro koho to je ?
Pro někoho, kdo s tím autem chce lítat napříč kontinentem, má na to a na dieslu ocení dlouhý dojezd na nádrž, slušnou spotřebu (myslíš, že bohatí neřeší spotřebu?) a když chce, má pod kapotou obrovskou sílu v jakékoliv situaci.

A zrovna Lexus asi nebude typickým konkurentem pro kupce BMW, přeci jen BMW je trochu jinde tím, jak vypadá.

Když už, tak spíš něco takového
[odkaz] i když je trochu slabší..
30. 5. 2018 13:41
Re: Pro koho to je ?
Zřejmě pro reálné kupce... BMW má velmi širokou nabídku motorů, i hybrid se mezi nimi najde. O co ti jde?
Avatar - Machýrek
30. 5. 2018 22:58
Re: Pro koho to je ?
:yes: presne tohle auto dava nejvetsi smysl jako polykac kilometru
Avatar - speedfred
30. 5. 2018 21:45
Re: Pro koho to je ?
Tak ja poznam človeka ktorý má novú 911 + nejaké ďalšie autá a na európske jazdenie má A6 bitdi ktorú mení max po 1,5-2 rokoch. Peniaze má aj na benzínovú ale dôležitý je pre neho dojazdz a min zastavovania.
V TG bolo jedného času porovnanie e60 535d vs 545 a ten dizel bol myslím aj tichší.
Keby sa “d” u automobiliek nepredávali tak to asi podľa mňa vyradia z ponuky.
30. 5. 2018 20:58
Re: Pro koho to je ?
Lexus v Evrope naprosto nedava smysl. Jedine co ma trochu konkurenceschopne jsou SUV, coz je ale uplne jina kategorie aut. Krome nich ma jenom dnes uz velmi zastarale GSko, ktere konci a bude nahrazeno ESkem, coz je auto o tridu nize. Nahore ma pak uz jenom LS, ktere skoncilo katastrofalne fakticky v jakemkoliv testu kde se objevilo.
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2018 14:51
Re: Design
problem je ten ze kazde druhe bmw je dnes uz biele... aj mercedes ci audi... ale biela sa mi paci co do elegancie... v kontraste s ciernymi plastami a tmavymi lakovanymi plochami a striebornymi diskami to ma eleganciu... urcite vacsiu ako ked je cele tmave auto kde splyvaju cierne detaily na kasni s kasnou samotnou .... ale je fakt ze bielych aut je dnes uz tolko ze posobia az nudne ... ved sam mam biele >:D ( aj ked ja som nemal na vyber .. ale dnes som aj rad za biele ) .. paci sa mi na tom prave ten kontrast.. biela kasna.. cierny lakovany B stlpik a k tomu klasika strieborne disky... lubi sa mi to.. na tmavom aute ale vsetko splyva a poobi az moc kompaktne a nenapadne ... a aj hrozne pecie na neho slnko... brachov cierny lancer je vzdy ako taka vyhriata pec... pritom ja mam kasnu citelne menej teplu a ani dnes na obed nebola nijako zohriata a to tu mame uz dnes 30tky a dusno ako v pekle ... ale tak kazda farba ma nejake pre a proti... musim priznat ze keby som si mohol v case kupy vybrat farbu tak volim cervene polo .. ale taku skladovku vtedy na danom mieste nemali :-) .. aj ked tam by zase zadne svetla kusok splyvali s kasnou ale cervena je cervena.. na malom autre je vzdy sexi a autu doda energiu ;-)
30. 5. 2018 13:30
Re: Design
Veru, tuto kombinaciu musel zvolit nejaky kratkozraky jedinec. Dizajn je inak velmi podareny.
30. 5. 2018 15:15
Re: Pro koho to je ?
No, BMW rozhodně nevypadá lépe než Acura nebo třeba Lexus. Co je na něm lepšího nebo hodnotnějšího ?
30. 5. 2018 13:33
Pro koho to je ?
Ten Diesel vyrábí pro koho ? Pro lidi, co to mají firemní na operák a reálně nemají na benzín ?

Nedovedu si představit někoho, který na to auto skutečně má a pak si tam narve Diesel místo benzínu.
Tenhle motor je už dávno za zenitem. Mnohem lepší za tu cenu by byl slušný poctivý benzín s hybridním ústrojím, které alespoň při váze zvýšené podobně jako u Dieselu nezatíží auto na předek. Spotřebu sníží stejně, nemá filtr pevných částic a nezabíjí lidi.

Za ty prachy je Acura [odkaz]

Nebo třeba libovolný Lexus... pravda, není to kombík ! >:D Neodstěhujete ledničku.
Avatar - Korendir
2. 6. 2018 15:44
Re: Pro koho to je ?
Třeba Bentley, Porsche, Maserati, všichni mají 80 a víc. Ale říkám připlatit :-)
Avatar - _Karel_
31. 5. 2018 19:17
Re: Nechapem..
Co se na něm může rozpadnout? Už s ním měli problémy s přehříváním turb, co teď?
31. 5. 2018 10:27
Re: Pro koho to je ?
Benzín produkuje méně NOx, ale daleko více pevných částic. A rakovinu způsobují pevné částice, NOx způsobuje záněty průdušek, problémy astmatiků etc. To jak vypadá výfuk vypovídá právě o produkci pevných částic.
30. 5. 2018 15:44
Re: zásadní problém ...
V tejto kategorii som len teoretik, ale mas pravdu. Rozdiely v prospech benzinu sa prejavia vyraznejsie az nad 200 km/h.

[odkaz]

Prekvapivo je vsak beznin lacnejsi a to by mi osobne za ten zvuk / ticho stalo, vyberat v tejto cenovej. :-)
Avatar - fOE
30. 5. 2018 14:34
Re: Design
Jak je ten svet pestry :-) Za me je to jedna z nejhezcich moznych kombinaci a vypada naprosto skvele. Vnejsi barva je perla, vnitrek pak k tomu sedne jako pr!el na hrnec. :yes:

PS: Za to eMko si bez stoupnout do kouta. >:-[]
Avatar - Ozzman
30. 5. 2018 14:10
Re: Design
Já bych se tedy nestyděl mít tuhle béžovošedou myš v garáži >:-[]
Avatar - Dzakobo
30. 5. 2018 14:10
Re: zásadní problém ...
540i má výkonu tak akorát, příp. vyladit na 400k není problém. Jestli je diesel na stovce o nějakou desetinku rychleji - v reálu nikdo neřeší. Co se řeší, je spotřeba, ale v rámci TCO ušetřit pár litrů není moc zásadní (za sebe: do 30000 km/rok). Kvůli zvuku bych tankoval z té zelené pistole.

Kdo chce šetřit na palivu, může vzít Chargera 3.6 (nabízí i AWD) a jít do plynu. >:D
Avatar - iudex
30. 5. 2018 13:40
Re: zásadní problém ...
V zásade s Tebou súhlasím a tiež by som bral 40i.
Lenže tento nafťák je o 60 koní výkonnejší, o krútiaku ani nehovorím (+310 Nm), dynamicky preskočí 40i kedykoľvek, či už z pokoja, alebo pri pružnom zrýchlení a bude žrať o 2 litre menej. Súperom pre 40i (250 kW, 450 Nm, stovka za 5,1s) je 40d (235 kW, 680 Nm, stovka za 4,9s), táto 50d je o level vyššie.
31. 5. 2018 17:07
Re: zásadní problém ...
metrák rozdíl? no to už je docela mazec...
neregistrovaný "SR20"
30. 5. 2018 15:29
Nová doba...
Dízlové kombi je superauto a X6 je pekné.
To ako naozaj?

Ešte že existuje Autocar, TG a GT ...
30. 5. 2018 14:46
Re: Design
Bílá je nuda...BMW má dost barevnou škálu. Problém tu jsou kola.
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2018 14:40
Re: Design
takato kombinacia by sedela snad na fiat 500X alebo nejake ine SUV ale je fakt ze ani mne sa takato kombinacia na kombi od bmw moc nelubi... obecne tmave kola nemusim... a k tomuto potom este takato seda farba ktora maskuje vsetko ... no neviem... a teraz si ho predstav na klasickych "striebornychL" diskoch a v nejakej bordovej.... hend by viac "svietilo" ... inak v testoch vzdy testuju taketo kdejake farebne podivne kombinacie od premioviek ... ci to je nahoda alebo schvalne... ale ked netestuju zrovna biele auto ( biela inak na vyzera v tejto cenovke elegantnejsie ) tak potom ostatne je vsetko sama sed...
Avatar - .StenLi.
30. 5. 2018 14:45
Nechapem..
Neviem co by sa mi muselo stat aby som namiesto 550i zacal uvazovat o tomto cude.. to akoze niekto kto da tolke peniaze za auto nema peniaze na benzin? Alebo oblubuje nizke otacky motora pri sportovej jazde? Alebo ten piskajuco dofukujuci zvuk motora, vibracie, nekultivovane starty alebo otrasny zvuk z vyfuku? Nechapem.. :no:
2. 6. 2018 12:48
Re: Pravy predny disk
Nejvetsi sranda je, ze zatimco klasicky skrabance jsou vetsinou od ostatnich (vsichni jsme to v obchodacich a na parkovistich videli), u kol je to jiny.

Kolo ti tezko nekdo poskrabe, to si musis zpusobit sam :-)

A to ja beru tak, ze kdyz to poskrabu, tak je to poskrabany no, dokud to nema vliv na funkci ... stejne bude kazdy auto mit za 3-5 let provozu nejaky skrabance, pokud ho pouzivas... to je zivot.

Jinak si davam pozor a v pohode, ale na jednom aute uz jsem si taky vo obrubnik no a zamrzi to no ... vono to tam pak je furt a je to hnus ... :-)
2. 6. 2018 12:38
Re: Pro koho to je ?
To ja bych sel az tak daleko, ze vic nez 66 litru mozna nema vubec nikdo ... nejvetsi mival vzdy Mercedes ale ted ma myslim mene nez BMW 5 nebo se pletu?
2. 6. 2018 12:32
Re: Pro koho to je ?
No opatrne, prave jsme ve chvili, kdy se i do skoro vsech benzinu davaji filtry pevnych castic, tim padem se karta obraci...
Avatar - iudex
1. 6. 2018 08:15
Re: Smysl testovaného modelu
Je to len môj osobný postoj, ale tvrdím, že základná prémia (t.j. so základnými motorizáciami či vo výbave holobyt) nemá zmysel a tam skutočne lepšiu službu spraví výkonnejší a vybavenejší mainstream. Teda tá 318d nemá pre mňa žiadnu pridanú hodnotu, za ktorú by som platil ten prémiový príplatok, dvojlitrovú naftu so 110 kW má takmer celý mainstream a výhody RWD moc s priemernou naftou neoceníš (nehovoriac o fakte, že veľké percento BMW je v xDrive) a v holobyte vyzerá 3er dosť biedne, všetko na Teba kričí, že si si nepriplatil. Takže pre mňa má prémia zmysel práve v tm, čo mainstream neponúka, či už je to špičková technika a výbava, ale najmä motorizácie, napr. šesťvalce (naftové i benzínové), ktoré mainstream nemá.
Avatar - Vekacik
1. 6. 2018 07:35
Re: Pro koho to je ?
Přesně jak říkáš, nicméně motor 3.0 BiTDI v A6 competion bych určitě nebral jako výrazně slabší. Na papíře možná, ale třeba v porovnání s tím starším M50d se třemi turby A6 držela naprosto s přehledem krok, jezdilo to úplně stejně í přes menší výkon. :-)
Avatar - Emel
31. 5. 2018 22:53
Re: Smysl testovaného modelu
Srovnání s lépe vybavenou neprémií tu bylo, vybavuju si Superb vs. Jaguar XF v dvoulitrové naftě. Jinak je ale pravda, že u BMW převládají silnější motorizace.
Avatar - skopikk
31. 5. 2018 21:59
Re: Smysl testovaného modelu
Mě jde o to, že se téměř skoro netestují motorizace jako třeba 318d, 320, 420d, 520, 525d, atd...zato M5, 540d, 640d, 540xd, 335x, atd...jen motorizace z horního spektra.

Teď jsem si vyjel seznam testů. Snad jen 118 a tam vyšlo zklamání...je toto záměrem, aby byly testovány silnější motorizace? Mě to třeba zajímá, jak by si tyto modely vedly ve srovnání s lépe vybavenou "neprémií". Co když nemám na takovýto model, ale zajímá mi slabší motorizace?
31. 5. 2018 21:13
Re: Nechapem..
Co by se muselo stát, abych si koupil 50d místo 50i? to je nač se ptal, a já říkám, mohl by udělat zkušenost, jakou udělalo pár kupců v minulé generaci s tímhle motorem. Nevím, jaká je aktuální situace:) Možná mám jen předsudky.
31. 5. 2018 21:08
Re: Nechapem..
Ony ty sestivalce nejsou ani tak lepsi jako padesatka jeste horsi. :-) Obecne vsechny benziny od BMW maji vyrazne vice problemu nez srovnatelne diesely, akorat ta padesatka vycnivala nade vsemi.
Bavil jsem se se znamym co dela v BMW servisu a rikal, ze kdyz ted se dela neco na motoru, tak je to pokazde benzin. Dieselove motory BMW, od doby co se poresila opravdu velmi problematicka N47cka, uz jsou neprustrelne.
Avatar - Korendir
31. 5. 2018 18:11
Re: Pro koho to je ?
Mate oba pravdu, nádrže jsou menší. Pokud chceš velkou nádrž, většinou se jedna o značky, které sice nabízejí některé modely, které se daji brát trochu jako ekvivalent některých horních řad D3, ale jsou cenově náročnější.
Avatar - Emel
31. 5. 2018 17:11
Re: Pro koho to je ?
V USA je Acura RLX evidentně třídní bestseller, zatím nejlepší měsíc měli letos v březnu - celých 178ks. U 5er to jsou řádově prodeje za den...
31. 5. 2018 16:59
Re: Pro koho to je ?
Image ? V evropě možná.

Design ? Diskutabilní, záleží co se komu líbí. Jízdní vlastnosti dokážou být i o dost horší, třeba Chris Harris nedávno potopil benzínovou M5 oproti Lexusu, se kterým se jezdí lépe. Což můžu právě potvrdit. Je jedno, jak si adaptivní podvozek člověk nastaví, stejně to buď drncá nebo plave. A musím pořád přepínat. V lexusu bez problému.

Ale chápu, že když s tím někdo nejezdí tak si může myslet, že BMW je lepší ... >:D
Avatar - iudex
31. 5. 2018 13:45
Re: Design
ad Evo: u mňa čistý plecháč, sorry. Ale ak ju miluješ, nie je čo riešiť. ;-)
Avatar - Emel
31. 5. 2018 13:32
Re: Design
Já potvrzuju, že se mi ta černá nelíbí ani na tom Evu. Ještě to přední kolo, kde je vidět velkej kotouč za ním... ale u toho zadního kola už to za mě dobře nevypadá a je to takové utopené.

Co se prachu týče, tak jsou opravdu fajn ty šedý... byl jsem spokojenej s tou klasikou na RS (a líbila se mi mnohem víc, než stejná varianta v černé):
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - fOE
31. 5. 2018 13:00
Re: Design
Jednou jeste jako studak jsem takhle stal v Brne na zastavce MHD a kolem me (pomalu, bo na krizovatce pobliz svitila cervena) projelo upravene mitsu evo. Myslim ze to byla sedmicka, v krasne rude a na cernych kolech. Neco na tenhle spusob:
[odkaz]

And the love was born... :-)

A u lasky asi nema cenu resit jestli je prakticka atd. ale kdyz uz to nacinas, tak ma zkusenost s cernou je, ze je na udrzbu naopak privetivejsi nez stribrna. Stribrna snese trochu prachu, ale jak ho tam je i jen trosku vic nez trochu tak je patrnej vic nez i spousta prachu na cernem lesku. Cerne leskle disky s prachem prichazi postupne o tu lesklost, ale zustavaji furt cerne, jen proste matnou. Nechat je skutecne zaneradit, coz se ted trosku budu kat je i muj pripad v posledni dobe, stejne jako pripad zeny, pak mi cistsi prijdou zaneradena cerna kola nez zaneradena stribrna (resp. v tom case jiz krute seda, ale nehezky seda, nerovnomerne seda) klasika.
Avatar - iudex
31. 5. 2018 11:53
Re: Design
A ešte konkrétne k Champagne quartz a diskom: takéto kombo je za mňa stokrát lepšie, ako testované kombo: [odkaz]
Avatar - iudex
31. 5. 2018 11:48
Re: Design
Ako písal Emel, nezhodneme sa (a je to tak v poriadku). Za mňa čierna ani na Porsche (aj keď 911ka je ako pekná modelka, dobre vyzerá aj v handrách, takže tie čierne na 911 sú znesiteľné).
Rozhodne radšej klasiku: [odkaz]
A k tomu reálnemu výzoru: čierna (naviac lesklá) je najcitlivejšia na špinu, takže tie nablýskané čierne disky existujú len na obrázkoch a prvých 20 km zo salónu, potom zapadajú prachom a vyzerajú ešte horšie. Kolega má čierne disky na Q7 a ešte som ich snáď nevidel úplne čisté. Strieborným troška prachu nevadí a aj preto v reále vyzerajú podstatne lepšie.
Avatar - Emel
31. 5. 2018 10:50
Re: Design
Jo, šedivou taky můžu... jinak se ale shodneme že se neshodneme :-)
Avatar - fOE
31. 5. 2018 10:36
Re: Design
Ne, furt nic.
Podle me je tohle modni zalezitost a tak jak prisla tak i (doufam) jednou odejde. Chapu co myslite, kam mirite, ale hezky to pro me oko vypada jen na promo fotkach a realita je pak cirkusacky smutna. Proti cernym kolum naopak ani popel, ikdyz idealni jsou za me kola seda. Ta mantra jak pak kolo v cerne vypada mensi a kdesi cosi, nevim, bud mi to je jedno, anebo me oko rozdil mezi lesklym rafkem a matnou (spis sedou) gumou proste pobere a tohle tam (nerikam ze vzdy) nevidim.

Za me je proste tohle v naprostem poradku: [odkaz]
Tohle jeste lepsi:
[odkaz]
Jen seda kola se mi nehodi na sede auto, proto mi k te 5er pod kterou se bavime sedi cerna naramne. ;-)
Avatar - iudex
31. 5. 2018 09:12
Re: Smysl testovaného modelu
Testujú sa tu aj litrové Fabie aj Octavie TDI, teda tie autá pre masy a tých je tu stále silná väčšina. Ale aj tých masových zákazníkov zaujíma ten vrchol techniky a snívajú o nadupaných autách, aj keď si ich nemôžu dovoliť, tak si aspoň prečítajú test. Štatisticky najpredávanejšia je nižšia stredná trieda a potom trieda malých áut; ak by sme mali čítať iba testy áut, ktoré si väčšina môže dovoliť, tak by to bolo pomerne nudné; práve testy áut ako Porsche 911 či trebárs tohto M550d to spestrujú.
Avatar - iudex
31. 5. 2018 09:05
Re: Pro koho to je ?
Ako píše dinar, dnes je všeobecný trend zmenšovať nádrže, moje auto r.v. 2011 má 70 litrovú nádrž a auto r.v. 2018 má len 60, napriek dvojnásobnému výkonu a teda vyššej spotrebe. A to je ešte tých 60 litrov v dnešnej dobe fajn, konkurencia v triede má aj 50. Dojazd výrobcov nezaujíma, zaujíma ich len zníženie emisií/spotreby a teda nepriamo zníženie hmotnosti, čo sa zmenšením nádrže dosiahne najľahšie.
Avatar - iudex
31. 5. 2018 09:00
Re: Design
A čo takéto kombo? ;-) [odkaz]
Ja to vidím úplne rovnako ako Emel, čierna je no-go, zabíja spoľahlivo tvary disku a opticky zmenšuje koleso a pri zlom tvare v najhoršom prípade vyzerá ako plecháč.
Ak čierna, tak len v kombinácii s leštenou striebornou a iba preto, aby sa čierna stratila a vynikla tá strieborná, čo umožní diskom vyzerať opticky ľahšie.
Avatar - Dinar
31. 5. 2018 07:37
Re: zásadní problém ...
Větší dojezd o 200 km, spotřeba v reálu nižší o 2 - 3 litry, v závislosti na stylu používání, zvuk motoru není za jízdy slyšet ani v jednom, pod plynem ano, ale řadová dýzlová šestka má hutný až osmiválcově znějící baryton, takže ucho nijak netrpí. V reálu se ta auta, jak 550i tak 550d dají pořídit kolem 2 mega, vůbec bych nad volbou dýzlu nekroutil hlavou, tohle není kategorie sportovních vozů, to je manažersko/rodinný kombík. ;-)
Avatar - Dinar
31. 5. 2018 07:22
Re: Pro koho to je ?
Problém je, že těch aut podobného modelového stáří jako je aktuální pětka, co by měla výrazně větší nádrž, moc není, malé nádrže jsou mor, mor kvůli stupidní normě měření spotřeby.
31. 5. 2018 04:21
Re: Smysl testovaného modelu
Prémiových aut je v testech cca 10% i to se ti zdá hodně? Po mě za mě bu'd klidně nas... , ale číst tu jen o ekonomických autech vážně nechceme.

V reálu si to zcela jistě někdo koupí, jinak by to ani nevyvíjeli. Tento motor se dává do dalších modelů, takže se ho řádově prodá evidentně dost.
31. 5. 2018 04:14
Re: zásadní problém ...
...já jsem truhlík, nepochopil :-)
Avatar - Emel
30. 5. 2018 21:28
Re: Design
Já myslel spíš něco takového:
[odkaz]
Černá je tam vlastně proto, aby zanikla a dala vyniknout té stříbrné... to jí jde dobře :-)

Ale jinak samozřejmě každému dle jeho gusta, mně je jasné že někomu se to líbí když se to prodává.
Avatar - fOE
30. 5. 2018 21:25
Re: Design
A znovu se mijime. :-) Jak to je nejake kombo cerne leskle nebo matne, to je jedno, s lestenym tak efekt dotz hanzo a pro me konecna. Treba tohle je za me vrchol nevkusu, az cirkus.
[odkaz]
Avatar - jimmbo205
30. 5. 2018 21:13
Re: zásadní problém ...
určitě 550d bude rychlejší, ale jestli to bude i lepší auto pro řidiče, to si netroufnu říct.. ano, má menší výkon, ale 540i taky je o 400kg v základu lehčí (s to je ku... hodně). Takže za mě, by to byla jasná volba. 540i, zadokolka... Ano, 550d bude možná úspornější, ale u auta za 2,5M prostě spotřeba není argument...
Avatar - Emel
30. 5. 2018 21:07
Re: Design
Černá na kolech za mě vede k tomu, že kola vypadají menší, v horším případě jako plecháče. Stačí to trošku něčím oživit, pár stříbrných linek a hned je to jiné... ale čistě černá sorry, ale ne.

Úlet není ani jedno, ale až budu jednou kupovat 911 Turbo S za 7, tak bude asi žlutá, v té klasické barvě 356 ;-)
30. 5. 2018 21:02
Re: Nechapem..
Jsou tam dva velmi dobre duvody:

a) spolehlivost - BMW ma dlouhodobe mnohem spolehlivejsi diesely nez benziny a obzvlaste to plati o vrcholnych motoracich kde to u benzinu tlaci do technicky nerealistickych oblasti, kde neni schopen udrzet ani minimalni spolehlivost, viz N63.

b) mizerna kapacita nadrze - s trapnymi 66 litry je 550i uplne nesmyslna motorace, protoze do mesta to auto neni a na dalnice je mizerne pouzitelny. S beznou spotrebou 13 litru na sto to znamena na nemecke dalnici tankovat kazdych 350, maximalne 400 km, coz je docela frustrujici. S timhle dieselem se i pri ostre jizde bude dat drzet pod deset, coz znamena dojezd v Nemecku kolem 500 - 550 km, take zadny zazrak, ale vyrazne lepsi hodnota.
Avatar - Londonbridge
30. 5. 2018 20:13
Re: Pravy predny disk
Disky sa daju zvlast pripoistit. ja som doplacal cca.500 euri za poistenie AMG diskov proti poskrabaniu atd. je v tom aj vymena za novy disk ak treba. neriesim poistku bol to vyhodeny peniaz ako vacsina poistiek, kedze skrabancov pribuda a zalezi kedy to das spravit....Mozes to dat spravit a na druhy den to oskrabes znova aj ked stale menej...Prve skrabance bolia najviac potom stale menej a menej... >:D
Avatar - _Karel_
30. 5. 2018 19:52
Re: Nechapem..
Jasně, s tím taky souhlasím. :-)
Pokud bych si mohl dovolit auto za +2mil., určitě by mi benzín udělal větší radost a v tomto případě (5er) by to ani nebyl tak dramatický rozdíl ve spotřebě jako z tvého příkladu.
Ale chápu, že některým je to jedno a nijak jim to nezazlívám.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2018 19:08
Re: Nechapem..
Když tě vezmu za slovo, tak za tři roky je to 360tis. Pro toho, kdo chce jen výkon a není nějakej fanda, to budou nejspíš jen vyhozený peníze bez jakéhokoliv benefitu.
Avatar - _Karel_
30. 5. 2018 18:57
Re: zásadní problém ...
Myslím, že to byla jen narážka na barika ;-)
Avatar - fOE
30. 5. 2018 17:52
Re: Design
Ustup z motoru, ustup z extras a mej to treba za 2mil. Cenu bych do toho netahal (Je 911 turbo S za 7mil ulet? Vzdyt to taky vypada jako zakladni carrera za tri... ?), kola za me super. Uplne mi nestimuju ke kombiku, cerna na kolech je za me agresivnejsi a ke Familienwagnu se mi hodi min nez klasika v stribrne. Ale nepripojim se veru k mistnimu klubu co nema cenou na kolech rado. Me cerna kola nicim neurazi. Jen ten kombik, vic ale nemam co vytknout. :-)
Avatar - Emel
30. 5. 2018 17:35
Re: Design
Vnitřek no dejme tomu, já sice apriori kombinaci hnědé a stříbrné nemusím, ale jinak je to fajn... ale já o vnitřku nemluvil.

Nejhorší jsou kola... a každopádně... tohle za 3M... [odkaz]
Avatar - Emel
30. 5. 2018 17:29
Re: Design
No... třeba červenou pokud vím na 5er v rámci běžné nabídky nedostaneš. Já bych bral asi tu modrou (to asi nikoho nepřekvapí)... to je taková klasika.
Avatar - Emel
30. 5. 2018 17:28
Re: Design
Takhle by to dejme tomu šlo... ta první i ta druhá kola.
30. 5. 2018 16:55
Re: zásadní problém ...
V 550i jsem byl vezen a je to paráda, benzínový osmiválec vs naftový šestiválec by pro mne bylo snadné rozhodování. Smysl nafty v této výkonové (a cenové) kategorii mi uniká.

Ale tyhle věci samozřejmě nerozhoduje ani tak BMW, jako spíš zákazníci.
Avatar - skopikk
30. 5. 2018 16:28
Smysl testovaného modelu
Já vím, že nás teď němci krmí svýma supernadupanýma kárama. Kdo si to v reálu koupí? Kdo na to má? Já ne. U nás pár lidí. Je to nádhera, taková stěhovací lokomotiva, kdybych to koupil, tak bych si ho spíš šetřil.
V Německu takovýchto superkombíků také mnoho nepotkávám...když tak spíš benzíny, při hrozících zákazech vjezdu dieslů do některých měst jejich počty ještě klesnou.
Prostě přimlouval bych se za více testů s ekonomičtějšími motory. Aspoň nebudu nasr… ;-)
Avatar - Korendir
30. 5. 2018 15:48
Re: Pro koho to je ?
nádrž je pouhých 66 l. To není moc, takže ten dojezd na ní nebude tak velkolepej. Jsou auta (na benzín) co maj daleko větší nádrž, srovnatelný, nebo i větší výkon a ujedou podobnou vzdálenost (BMW 550 iX má taky jen 68l). Samozřejmě za větší spotřebu. Ale to v této cenové nikoho nezajímá, že?

Jen rejpu, aby řeč nestála

>:D
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2018 15:07
Re: Design
farba vie spravit hodne suhlas :-
mne sa obecne pacia vyraznejsie farby.... cervena, biela, skodovacka zelena na RS-ke ,, ... velmi sa mi paci ta zlto-zlata ( arteon, superb ) .. ja tmave auta az tak nemusim ( a tych kdejakch 50 ci az 100 odtienov sedi uz vobec ) ... aj ked iste niekde pasuje aj tmava farba ( jeep cherokee pred faceliftom >:D ) ..... ale aj bracha to mal podobne ako ja... nemal na vyber.. a jemu zase vyslo tmave auto >:D .. tak teraz sme jak blbi a blbsi >:D jeden biele druhy cierne

cierne auto - zvyrazni tvarovu nenapadnost.. opticky ho zmensuje
biela farba - zvyrazni elegantnost.. opticky auto zvacsuje
cervena farba... podpori emocie... doda energiu.... vzdy bude super
seda farba... totalne inkognito.. aneb ja tu nie som .... maskovany chameleon v praxi
modra.. ukludnuje.. aj zelena...
zlta.. farba extrovertov... ta ziari este aj v noci >:D ... atd... atd...
30. 5. 2018 15:04
Re: Design
Překrásnou barvu na autě má Iudex...z ní jsem odvařený.
30. 5. 2018 14:56
Re: zásadní problém ...
Ak si odmyslim otazku spotreby, tak 550i bude vyrazne suverennejsia za kazdych okolnosti a mozno aj lahsia na predok :-)
Avatar - 3_diamanty
30. 5. 2018 14:47
Re: Pravy predny disk
taketo auta ( a nielen tie za tazke melony ) ktorymi jazdi mnoho testerov a ktore su vopred na taketo kdejake testy "odsudene" su istotne dobre poistene ... ;-)
30. 5. 2018 14:45
Re: Design
Ta barva se mi líbí, ale v kombinaci s těmito koly:

[odkaz]
30. 5. 2018 14:41
Pekny a neokoukany
Po dlouhe dobe jina varianta laku a kol, zadna modra a stribrny devatenactky. Me se to moc libi, a k nafte se tohle barevny provedeni hodi
Avatar - Loptos
30. 5. 2018 14:38
Re: Pravy predny disk
Super, diky za odpoved!
30. 5. 2018 14:33
Re: Pravy predny disk
Je to velice individuální záležitost. Novinářská auta bývají pojištěná, takže to jde obvykle z pojistky, ať už půjčitele či vypůjčitele, podle výše škody. Někdy se to tedy řeší, jindy ne... V tomto případě ale kolo bylo již odřené před naší zápůjčkou, takže nedokážu říci, co se stalo a jak se to řešilo.
30. 5. 2018 14:32
Re: Design
Ty to máš teď v oku, jasná páka ;-)

Btw: zítra ráno bude M5, tak pak dám vědět.
30. 5. 2018 14:31
Re: zásadní problém ...
Charger je trošku jiná liga. To by se jezdcům prémie moc nelíbilo ;-)
Avatar - Loptos
30. 5. 2018 14:10
Pravy predny disk
Mal by som dotaz na redakciu - ako sa riesi takto oskrabany/poskodeny disk, ked ide o novinarske auto? :*)
30. 5. 2018 13:43
Re: zásadní problém ...
Tady je spíš otázka 550i nebo 550d. ;-)
5. 6. 2018 03:41
Re: M550d
No ja bych ale kritizoval koncepci ... uz minula gen. 3 turba zlobila co jsem slysel ... a ted jsou 4. Selsky rozum rika, ze oproti jednomu turbu je pravdepodobnost poruchy VICE nez ctyrnasobna (prinasi to dalsi komplikovana reseni okolo), s tim nic nenadelas :-!

Takze pro me poradnou petku jo, se 4 turbama ne.
Avatar - _Karel_
31. 5. 2018 19:11
Re: Nechapem..
Tak v testu jim měl brát 8l, a to obecně nejezdí zrovna úsporně.
Ale jako za mě - taky bych nevěděl, proč si připlácet oproti 190kw 530D. Nemám úplně pocit, že ten výkon navíc je opravdu dostatečně využitelný.
31. 5. 2018 18:23
Re: Nechapem..
Co by se ti muselo stát? Musel bys za drahé peníze koupit 550i a zjistit, že motor se ti do sto tisíc rozpadne a potom ti v BMW řeknou, že ho nechtějí ani protiúčtem:)
31. 5. 2018 18:01
Re: Nechapem..
Jsou horší benzíny /50i/ a lepší benzíny - šestiválce jsou v pohodě. No i když by se dalo říct, že 50i je vlastně hroznej motor:)
31. 5. 2018 18:00
Re: Nechapem..
Diesel - potom 530d. A můžu se radovat, ja šetřím. Ale koupit ten nejsilnější, s reálnou spotřebou přes 10 litrů a šílenou pořizovačkou - tady už žádné reálné šetření nevidím... Osobně moc ty dieselové rakety nechápu...
31. 5. 2018 17:58
Re: Pravy predny disk
Nějak to nechápu. Můžeš vysvětlit?
Ta pojistka se vztahuje na to, že ti při poškrábání při běžném parkování, dostaneš nový disk? Já si na to dávám pozor, ale spousta žen ti auta doškrábou do měsíce, to jim budou měnit při každém škrábanci kolo za nové? To se mi nějak nezdá:)
Chápu připojištění čelního skla, kdy, ačkoliv máš viníka, a zastavíš ho, ti stejně řekne, že on to nebyl a máš smolíka. Ale tohle? Navíc ty opravy disků jsou poměrně laciné /i když dost drahé/, horší je, když máš šedé kolo a ta barva se prostě trefit nedá...
31. 5. 2018 16:53
Re: zásadní problém ...
40i s čipem na 405 koní reálně jezdí za deset litrů, záleží od velikosti auta. Samozřejmě, umí to i za víc, ale vůdčí list máme jenom jeden a štěstěna je vrtkavá.
31. 5. 2018 09:46
Re: Pro koho to je ?
Ku tvojmu poslednemu odstavcu len tolko ze benzin produkuje nssobne menej jedovateho NOx ako najnovsi diesel - a to aj bez filtra pevnych castic. To ako vyzera vyfuk je irelevantne.
30. 5. 2018 19:35
Re: Nechapem..
Souhlas. Pak je ale pravým důvodem, že ten člověk benzínový motor neocení. A ne, že by si řekl "benzín je sice lepší, ale to by mě sežralo, tak jdu do diesela".
30. 5. 2018 18:41
Re: Nechapem..
Člověče, tyhle hlášky jsou tu folklór. Pojďme počítat:

Diesel, průměrná spotřeba 10 litrů na 100 km, roční nájezd 50 000 km, cena nafty 32 Kč:
50 000/100 = 500; 500 x 10 = 5 000; 5 000 x 32 = 160 000 Kč za naftu za rok.

Benzín, průměrná spotřeba 16 litrů na 100 km, roční nájezd 50 000 km, cena benzínu 35 Kč:
50 000/100 = 500; 500 x 16 = 8 000; 8 000 x 35 = 280 000 Kč za benzín za rok.

Schválně jsem uvedl docela velký nájezd a nemalý rozdíl ve spotřebě mezi dieselem a benzínem. A výsledek? Roční rozdíl 120 000 Kč. Člověk, který si koupí auto za cca 3 miliony a pak řeší - nebo dokonce musí řešit - roční rozdíl v těchhle řádech, je zralý na opatrovníka.

Netvrdím, že nejsou důvody, proč koupit supersilný drahý diesel, ale ušetřené peníze na palivu to fakt nejsou. Nebo by alespoň být neměly.
Avatar - iudex
30. 5. 2018 13:58
Re: Design
Škaredá určite nie je, ale za tú cenu rozhodne nestojí, notabene keď bežné metalízy majú podobné odtiene, napr. Atlas či Jatoba.
30. 5. 2018 13:49
Re: Design
Barva není naživo nehezká, kola to však spolehlivě zabíjí.
Avatar - iudex
30. 5. 2018 13:48
Re: Design
Ja síce s Tebou súhlasím, ale sú ľudia, ktorí by si práve túto Champagne quartz (hoci ide o drahšiu farbu z rady Individual) zvolili, napr. white label.
Čierne disky by som nedal na žiadne auto.
30. 5. 2018 13:43
Re: Design
Ano, větší a hlavně ne černá kola by zcela změnila vzhled k lepšímu.
30. 5. 2018 15:20
Re: Pro koho to je ?
Naprosto souhlasím s tím, že evropská trojka má u nás vyšší image. To nepochybně.