Nejvíce rostl prodej škodovek ve východní Evropě, kde Škoda Auto prodala o 40,1 procenta aut více, její vozy koupilo 63.684 lidí. V ČR značka své postavení postupně ztrácí.
Gratulace Škodovce, venku se daří... Čína, Rusko, Indie... to jsou růstové trhy a Škoda to chápe velmi dobře. Doma by to mohlo jít taky, ale zřejmě je zatím výhodnější držet vyšší ceny a prodávat o něco méně. Je to prostě hodnota / cena, u nás i jinde.
Samozřejmě, druhé místo v Německu mezi dovozy zase takový zázrak není - Němci jsou patrioti (kdybych si chtěl rýpnout, našel bych i silnější slovo) a Škoda je pro ně takové levnější VW z jedné kolonie. Takže... zapomeňme na pomatené orgie koncernových fanatiků, kteří samým nadšením pasují OII na nejhezčí auto třídy a přiznejme Škodě poctu, která jí náleží...
Trh je vsemocny pri urcovani ceny a akcii, ale pre mna je dolezite ake su ceny a samozrejme ze aj zlavy pri kupe noveho auta v momente 100% zaujmu o jeho kupu. No mozem povedat ze vacsina akcii v SRN prebehne skor ako v CR a SVK. A radsej nebudem pisat o "okradani" pri nezohladneni aktualneho kurzu :no: . Nastastie uz je to minulost . :yes:
Umím číst, neboj ;-)
Naopak: spočítej si, že v navýšení leasingu jsou obsaženy všechny pojistky a po jejich odečtení zjistíš, že ti leasingovka půjčuje peníze na velmi rozumný úrok.
Hezký, Medvěde! Mrknul jsem na ty Němce a Hyu Sonata 2litr CRDi s šestikvaltem pod 15 Euroklacíků - to je nějakejch 350 českejch... Skoro o ní začínám uvažovat... Za ty prachy :-)
A oproti Oktávce je to i o dost větší.
Akorat ze ty skladove ceny jsou ve vetsine pripadech vazany na leasing a vetsinou na naprosto nekrestansky. Nech si na ty auta poslat nabidky a sam uvidis! ;-)
Kamenny predajcovia budu existovat, x ludi ani v SRN netusi (prevazne starsia klientela ,mensie mestecka, obce), ze sa da auto kupit automaticky uz so zlavou cca 15% u ineho dilera cez net a pri vybehovych typoch -generacna obmena aj cca 22% zlava je mozna. Mnoho ludi ide k svojmu dlhorocnemu kamennemu predajcovi v okoli a su stastni ako blcha ak dohodnu zlavu 7 max 10% + nejaky bonus v servise. Uzke rodinne alebo obchodne vztahy to vytiahnu aj na tych 15%.
Ohladne tej povodnej myslienky , ze je mozne ziskat zlavu cca 200.000 hm nie je to nemozne ale skor menej pravdepodobne. Ber este do uvahy navyse fakt, ze auta v SRN su lacnejsie, v danom stupni vybavy lepsie vybavene a zlavy od vyrobcov, akcie tam dostanu predajcovia z casoveho hladiska skor, castejsie ako v CR, SVK. . ;-) . To znamena , ze ak dnes chcem kupit auto x tak pozeram aktualne ceny, zlavy , akcie a nezaujima ma to, ze sa v CR alebo SVK rozbehne nejaka akiovka o x tyzdne pozadu :no: no a v danom okamihu a pocas urciteho obdobia je tych 200.000,- aj moznych.
Kdyby to bylo tak, jak píšeš, žádný "kamenný prodejce" by neexistoval ( jen servis ) a nebylo by co optimalizovat :-)
Ale to už jsme hodně odbočili, reagoval jsem hlavně na hlášky o tom,že škodovky jsou pár km za hranicemi o statisíce levnější, než v ČR.
Tento predjaca optimizer je v SRN urcite lacnejsi ako klasicky nemecky kamenny predajca. Zakladne 2 dovody preco je lacnejsi, som uz spomenul. Na DPH mozes si tiez uplatnit vratku dane, ak si podnikatel. Auto po dohode s predavajucim si mozes vyzdvihnut u ktorehokolvek kamenneho predajcu, kde aj zaplatis cenu auta+ ostatne naklady- teda nemusi jazdit cez cele SRN. Do servisu a na garancky predsa mozes chodit po celej Europe (staty v ramci EU). Ak chces auto financovat cez banku alebo leasingovku, tak ti to danny opimizer predajca zabezpeci. Neviem, co si ty ako zakaznik prestavujes pod dalsimi sluzbami, ktore dostanes u kamenneho predajcu a stoja ti za to extra preplatenie noveho auta. Ak myslis, ze su nejake extra sluzby v servise, ci uz zarucny alebo pozarucny -tak vykonavat takyto servis je pre kamenneho predajcu len velke plus ak tam chodis servisovat nove auto. Servisu robis tak takmer isty prisun zisku z garancnych prehliadok. Dnes uz autosalony nezarabaju hlavne len z marze pri predaji noveho auta ale aj zo sevisu, garanciek -kde si nizsiu marzu pri predaji trosku "kompenzuju" servisom.
Fer porovnavat SRN a CR , SVK to uplne nie je ale preco sa nechavat zbytocne ozobracovat a pritom nedostat ziadnu pridanu hodnotu.
Tohle srovnání taky není úplně fér, ten tvůj optimizer zjevně nenabízí takový rozsah služeb jako značkový autosalon a zřejmě je i v Německu levnější, než značkový autosalon.
Nie to nie je ziadna zlava ramci nejakej akcie, to je bezna cena u ofiko predajcu, ktory ma znacne mensie rezijne naklady a z dovodu ze preda ovela viac aut ako kamenny predajcovia ma aj od vyrobcov jednotlivych znaciek vacsie obchodne zlavy a garancie poskytujetie iste ako u kamenneho predajcu. U tohto predajcu nemusis nic jednat ani sa handrkovat o zlavu, tu "zlavu" mas uz premerne 15% automaticky ,oproti kamennemu obchodu .Kukni odkaz [odkaz]
Uspora urcite bude ale ruku na srdce aj tych "iba" 60.000,-Kc je pekny peniaz, pre ktory sa uz oplati "zabojovat". 200000 korun ceskych to nie je ale na dost litrov benzinu uz mas kapital :yes:
Ty jsi porovnával cenu v DE po slevě prodejce se základní ceníkovou cenou v ČR - aby ti vyšel co největší rozdíl.
A já jsem zase psal, že zákl. cena nové Octavie v Německu je 25tis. euro, totéž u nás 630tis. Kč. Slevu dostaneš u nás i v Německu,její výši těžko přesně definovat a o to asi ani nejde.
Mně z toho vychází reálná "úspora" cca 70 tis. Kč, rozhodně ne 200 tis., jak píše Metud. ;-)
Arfan ja som nepisal v mojom prispevku o Octavii II ako skladovke! Ak si priplatis k cene cca 500,-EUR tak mas fungel novu Octavku Eleganc 2.0 TDi aj s DPF.Ak porovnavas moznosti pri skladovke, tak potom plati cena aku uviedol Me2d a ta je cca tych 446.000,-Kc. :-)
Arafan, neviem aku ziskas zlavu u ceskeho dilera Skodovky na novu Octaviu 2.0 TDI Elegance bez DPF ale v SRN mozes kupit takuto Skodovku za 21.000,- EUR. Co je pri prepocte kurz 24Ck /EUR 504.000,-Ck + ostatne polozky za prevoz 12.000,-Ck tak stale mas usetrenych 133.000,-Ck ;-) . Dost alebo malo??
Inak predaju Octavii II. + O II. kombicku sa v SRN celkom ,dari. Nemci ako sa tu pise ju beru "uz ako za svoju", po technickej stranke je takmer identicka s Golfom, je kvalitnejsie spracovana, ma menej poruch , vacsi batozinovy priestor a co je dolezite je lacnejia , na co Nemci tiez velmi dobre reaguju pri kupe noveho auta.
To ale porovnáváš cenu za skladový auto s ceníkovou cenou. Skladový auta jsou vždycky levnější oproti ceníku - jak u nás tak i v Německu, ale proč si nekopnout, viď .. ;-)
FXko, tyhle tvoje slova si ukládám, protože jsi to napsal tak přesně, že k tomu není co dodávat. Díky, až mně tady zasenaserou někteří místní exoti, přečtu si je..... :yes::yes::yes:
Je pravdou, že tie predaje na západe sú pomerne ustálené a o úspechu rozhodujú východné trhy. A vieme my... možno boli tie rady nasmerované novým ázijským "kovbojom" :-) Hoci takému molodcovi, jazdiacemu na Cayenne Turbo S, bude asi ťažké vysvetliť výhody Scouta.
česka cena z www.auto-styl.cz a německá od [odkaz] dlužno dodat že jsem si od nich auto přivezl (i když ne Škodu) a bylo vše naprosto v pohodě, jeli jsme tam v neděli, nocleh a snídaně byla na ně, a v pondělí ve 13h jsme měli nové auto na číslech a jeli domů. Samozřejmě je možný že ti v ČR "něco" sleví, ale dvě kila to nebudou
25% samozrejme môže mať, ak ponúka dostatok modelov. S tou lojalitou je to tak - dlho tu bol jeden režim, kde nebola možnosť voľby a to sa dosť silne vrylo ľuďom do hlavy, v mnohých ohľadoch sa stali konzervatívnejšími. Nakoľko sú lojálni sa ukáže až o pár rokov. Inak tie ceny sa časom určite zrovnajú.
Myslím, že prepad na domácom trhu má len jedinú hlavnú príčinu a tou je nová Fábia, Octavia a ostatné modely si určite polepšili.
A podobne to bude i na trhu v SR.
Gratulacia GTI-mu! Teda k predajom samozrejme gratulujem Škode, GTImu gratulujem k tomu, že začal akceptovať výsledky predajov na ázijskom a ruskom trhu, ktoré sa pod celkový rast podpísali najvýraznejšie.
Možno by bolo na čase začať akceptovať tieto trhy aj pre ostatné automobilky a neoháňať sa len Európou...
To neni pravda. 25% co ma ted neni nic extremniho. Podobne se pohybuji i jini vyrobci na domacich trzich napr. mam pocit ze Fiat je na tom podobne. Okolo 30% se muze domaci vyrobce pohybovat bezne. A domaci vyrobce, ktery ma v CR takove zazemi a tolik loajalnich uzivatelu tuplem.
Stale hovorime o jednom a to ceskem trhu. A zde jsou cisla prodeju typicka pro krizi. Ja bych opravdu nekdy rad slysel vyjadreni tiskoveho oddeleni Skody, proc to tak je. Jake maji oni vysvetleni pro tuto anomalii? Kazdy preci musi analyzovat nejen uspechy ale take ztraty a zjistit duvody. Opravdu bych si rad poslechl, jak by to pani vysvetlili.
Ale vzdyt i na tom oslavovanem Ruskem trhu prodala Skoda radove podobne mnozstvi jako v CR!! Tak mi nerikejte ze cesky trh je pro Skodu nedulezity. Proc bych mel nekde jinde dohanet to co ztratim tady, jenom proto, ze jsem tady nenastavil konkurenceschopne podminky? Proc bych se snazil vozit auta do sveta, kdyz mne to stoji nemale naklady, kdyz vyhodneji dokazu prodat auta doma. Az se rust na nove obsazenych trzich zastavi tak zase budu dohanet tady co neporoste tam? Stacilo by nastavit podobne ceny jako nastavuji ve svete a prodeje v CR by neklesaly ale rostly, a ja bych pak nemusel pracne a mnohem draze vozit auta na Korziku nebo na Kretu, protoze to mnozstvi a jeste vice bych hrave umistil v CR. Nedava mi to smysl.
Predaje Škody na západe poklesli, no pre automobilky sú dôležité nové trhy a tam sa Škode darí. V krajinách ako Rusko, India, Čína sa predáva čoraz viac áut a zrejme to sú trhy, kde sa bude najviac sústreďovať pozornosť automobiliek.
PS Absolutni cisla - za pololeti - "Rusko, kde si novou škodovku koupilo 23 950 zákazníků, což je meziroční nárůst 83,7 procenta". Impozantni narust. Jenze v absolutnich cislech bylo v celem sirem Rusku, pokud se nepletu, prodano za pul roku radove podobne mnozstvi, jak v mrnavem Cesku. Tak proc by byl cesky trh nedulezity?
Škoda je konkurenceschopná. Stále roste a každý rok vyrobí více.
Nechápu, proč považujete za alarmující propad na českém trhu, kde se prodávají stovky až tisíce aut. V komplexním pojetí čísel je výsledek asi takový, že co neprodá Škoda tady, hravě dožene jinde.
Otázka je, co si pod pojmem "kvalitní a levnější služby" představuješ.
Pro někoho je to Škoda se servisem v každé díře a servisovatelností rychlostí blesku.
Také vysoká zůstatková cena a nemůžu říci, že by škoda byla nějaký šunt. Je to normální konkurenceschopné domací auto.
to je pro takové jako já >:D celej život benzín a najednou focus TDCI , první tankování a 3/4 nádrže bezínu. Ujel jsem ještě 4km a pak jsem tam byl za 50.000,- za nové vstřikovače >:D:no:
Souhlas Český trh není stěžejní,ale takový propad v krátké době na domácím trhu je alarmující(rušení směn je toho důkazem).
Škoda ještě není světová značka,ve velice důležitých zemích se neprodává,zřejmě není konkurenceschopná.
To cos napsal je normální trend, který nezvrátí ani totalitní zřízení (rozuměj marketing Škody).
Škoda s tím počítá a moc dobře ví, do kdy bude schopna a kolik prodávat a vydělávat. Poté se přizpůsobí a začne s jinou politikou. Ten čas se blíží a cítíme to všichni.
Nemyslím. Možno by si mal len zmeniť okruh ľudí, ktorými si obklopený a hneď by si zistil, že Matelko naozaj nie je etalón názorovej, osobnostnej a už vôbec nie technickej vyzretosti :-!
Uz sa to tu nejed krat preberalo. Kovany v problematike je, o tom ziadna. Ale aj ked sme na serveri o autach tak iste sposoby by sa tu mali vyzadovat. Ja osobne skor preferujem kultivovaneho a uciaceho sa laika.
Prodane zbozi tady nebo tam. Proc se raduji z rustu trba v Madarsku a tvari se ze pokles v CR je nezajima. Nicmene mas pravdu, ze pokles 15%prodeju stale jeste je prijatelny, kdyz prodavaji o 25% draz nez v zahranici. Ale to nepujde donekonecna. Byt v pozici Skody, tak bych to tak lehkovazne nebral. Jakmile se tu konkurence usadi, jakmile si i bezni zaklaznici uvedomi, ze mohou vybirat z vice moznosti, tak zmenit klesajici trend nebude vubec jednoduche.
Ono v procentech to vypada impozantne. To jsou takove hratky marketingacu. V absolutnich cislech to bude vypadat zase jinak. A po odfiltrovani celkoveho rustu kazdeho trhu to bude vypadat zase jinak. (Napr v CR se pad 5 % zmeni po zapocitani rustu celeho trhu na pad cca 15%). U toho Nemecka by bylo dobre znat, kolik z prodanych kusu v Nemecku behem jednoho dne odjizdi zpet do CR. Ale hlavne pro mne je tisicovka utrzena za prodane auto v CR jako tisicovka utrzena v Madarsku. Opravdu nechapu proc ve vychodni Evrope nastavi obchodni podminky tak, aby prodeje rostly a v CR aby klesaly. Nedava mi to smysl.
Český trh pro Škodu opravdu není stěžejní. Nějakých 10 mil trh je jak kapka v moři.
A neboj se, kdyby se Škodovce nevyplatilo prodávat u nás za současné ceny, tak to změní. Stále je pro ni výhodnější prodat "méně" za více. Tratná určitě nezůstane. ;-)
S tim autokrosem máš recht. 80% Praha - Brno a zpět >:D Mě se auta se.rou asi tak nějak z principu... Ovšem jak jsem několikrát přiznal, tak Camry 96 byla nezničitelná, zato nejhnusnější! >:D
Co to trepes...aka vyhovorka? Ja som ani slovom nikoho neskritizoval. Len mi pride ze v porovnani so sirkou vyrobneho programu napr. Renaultu cisla Skody az podozrivo dobre. A ak to tak naozaj je tak opakujem co som napisal vyssie...klobuk dolu!
Jo a taky je tam napsáno, že do auta s benzínovym motorem nemam lejt naftu a opačně. Doslova: "mohlo by dojít k požkození motoru"... >:D V návodu teď mam asi 700 stran, váží 2kila a 90% jsou takový krávoviny. Kolik se hustěj gumy, tam neni. >:D
Tak Navtech, Tebe by som sa asi bál predať hocijaké auto, ak Ti menili nápravnicu, vytiekli tlmiče, menili riadenie s ramenami, ty snáď jazdíš na cestách autokros. >:D Ale zaujímalo by ma, ktoré auto vydržalo, alebo teraz prežíva pri Tvojom zaobchádzaní? Lebo také už asi nepotrebuje test spoľahlivosti.
Muzes na to sklada poemy, pet oslavne pisne. Drtivy pad v CR neokecas. Proste Skoda nastavila sve obchodni podminky zcela jinak pro zahranici a zcela jinak (nevyhodne) pro Cesko. 25% trzniho podilu, kam Skoda dnes padla, neni zadny super extrem. Zahranicni automobilky mivaji na domacim trhu i vice. Toto vysvetleni tedy neplati. I kdyby Skoda bylo nejlepsi auto na Svete opravdu nevidim duvod proc za nej v CR platit treba 500tis a v zahranici o tretinu mene. A ze pro Skodu neni dulezity domaci trh? A to jako proc? Vzdyt na nem proda vice nez na nekolika vychodoevropskych trzich, kde rust prodeju prezentuje jako uspech, dohromady.
Však právě... Tak to je přesně ono. Ono to je případ Octavie. Někomu prostě nevadilo, že ty okýnka mají plastový mechanismus, kdy se ta ťapka během 2 let a jedné zimě musí urvat... Prostě to přestali stahovat a dokoupili klimu >:-[] Jen sem to psal... že každý má jiné nároky... Já bych byl na mrtvici, kdyby mi něco v autě nefungovalo, nebo nedej bože něco někde chrastilo. Někomu to nevadí. Takže zatímco někdo jako Navtech to auto považoval za rozpadlé, jiný s ním najel ještě 240 000 (třeba nebezpečných) kilometrů. Takže já nebo Navtech jezdíme rychle,ale chceme jezdit bezpečně, očekáváme, že auto bude ve 100% kondici, jiný tuhle potřebu nemá... Je to jasné.
ČR: OII, Elegance 2.0TDI bez DPF 649 tis. Kč
SRN: 446 tis. Kč (18800 Euro) + 12k dovoz
To je odpověď proč se logicky tady bude prodávat málo a v SRN hodně ;-)
No ale bohužel objektivně se musí přiznat, že TDI motor, byl to nejlepší, co se kdy do VW a škodovek obecně dávalo. On opravdu skoro nic nežral a opravdu měl slušný zátah. To, že za tím padal černý sníh majitele prostě nezajímalo v momentě, kdy padla cena váhy vzduchu, čímž se stal ten motor na údržbu v podstatě----zadarmo. To je fakt. CR svého času spolehlivostí a bezúdržbovostí nemohly TDI konkurovat (vstřiky byly náchylnější a dražší). Doba se změnila a škodovka potažmo VW dostal v tomto případě pokulách. Ale 81 kW TDI je prostě v tomto ohledu dobrý motor (na tu dobu určitě) a momentálně nic lepšího teď škodovka nabídnout schpná není.
No aby ses nedivil >:D
Třeba v návodu auta s turbomotorem je jasně psáno, že po zátěži je vhodné nechat turbo (motor) vychladnout několikaminutovým během na volnoběh. ;-)
Pravda, číst návody od aut, to se mnoha závodníkům nechce, oni to mají přece v genech. :-!
To by ses divil, co jsou lidi ochotni akceptovat. Mě třeba vadí u nového auta i zaskřípaní nejakého šroubku v interiéru a beru to jako závadu. Jiný se nepozastaví nad tím, že mu hoří jedna žárovka za druhou, že si z něho elektrika dělá dobrý den a auto si žije vlastním životem (oni tomu říkají, že auto má duši).
Mám taky zkušenost, že jsou tyto "mouchy" ochotni tolerovat tak dlouho, než vyzkouší něco lepšího. Pak procitnou a sami sebe se ptají - to auto funguje i s minimální péčí? Jak je to možné? ...
Prestoze cesky trh rostl o 10% Skoda 5% ztratila. A to pres velmi silne zazemi v CR a pri nastupu novych modelu. Tezko to nazvat jinak nez jako drtivy propad. Svedci to o jedinem - podminky ktere nabizi Skoda ceskym zakaznikum a podminky ktere nabizi tem zahranicnim se lisi diametralne. A s rostouci korunou a neochtou Skody nabidnout konkurenceschopne podminky bude propad dale pokracovat. Ze Skoda cesky trh nepotrebuje? A proc potom usiluje o trh treba Chorvatsky nebo Irsky na kterych proda jeste mene nez cinil rocni pokles ceskeho? Skoda kasle na ceskeho zakaznika a ceskemu zakaznikovi to pomalu zacina dochazet.
no počty marketingu jsou léta takové, že spokojený zákazník řekne o výrobku až 3 lidem, a nespokojený až 20ti. Je to celkem logické a v praxi to funguje.
K O1 ale prostě neoddělitelně patří dementní kult 1.9 f TDIcku f kombiku. A když se najde stádo, co bude furt omílat, že to "ani moc nekouří", "táhne vod spoda", za ty peníze super, a ten rozvor není krátkej, a "koukni na ten kufr", tak je to výzva pro racionální lidi co si pak rádi rýpnou
1x turbo, 3x přívodní hadice, vyteklý tlumiče, 1x řídící jednotka, 4x přední kotouče po 2tkm přes zimu, nápravnice(ani nevim, co to je, ale něco pod motorem), celý řízení, i ramena, nakonec komplet LP dveře, když 3x měnili zavírání oken, vibrující vrtuli chlazení...atd. r.2000 před liftem v Porsche Auto. Tam předemnou zamykaj dveře >:D Ale jinak to lítalo celkem dobře, když to lítalo.
O mňa nejde, ja s GTI-ho drístami problém nemám. Ale je pravda, že ma väčšinou dojme jeho na vode postavená argumentácia iným, slabšie štylisticky podkutým diskutérom. Ale to tu nebudeme riešiť. Len som ti chcel ozrejmiť, že väčšinou má odmietanie VW and comp. na svedomí červená šatka menom GTI, ktorá dráždi väčšinového "býka" :-!
No myslím, že v tomto s tebou můžu naprosto souhlasit. Je hodně lidí, co by prostě za OI i OII dýchalo, ale novou si ji nemohou pořídit. Ona nemá u nás nejnižší cenu. Hodně lidí z nižších příjmových skupin nemá intelekt a ani schopnosti, případně jazykové vybavení si pro ni zajet jinam. Proto nadávají a žehrají. Ale myslím, že tady se rekrutují jak zarytí odpůrci tak zarytí příznivci. Osttaním je škodovka fuk. Jinak poslední poznámka... ŠKodovka se výborně prodává v Německu. Berou ji již jako svoji značku, ale s možností hodně ušetřit.
Záleží na nárocích. Někomu prostě škodovka stačí je z ní rozpičouřený. JInýmu ne. To co ty si považoval za rozsypání osttaní třeba považují za nadstandardní stav. tedy.. Zatímco já a nebo ty by si nejezdil s autem, které by dýmilo tak, že by za ním nebylo vidět, jsou lidé, co s takovým autem ještě 100 000 najedou. Takže není se čemu divit. Vždy záleží pouze na těch požadavcích, co od toho čekáš. Někomu vadí nefunkční stahování okýnek, jiný to neřeší a vůbec to za závadu nepovažuje... To, že převodvka jede přes zuby považuje taky za normální stav. Asi někde tady bude skutečnost.
To mu kvitujem :-! Prehľad o značkách, histórii automobilov má. Oveľa horšie je to s koncepciou a technickou stránkou. Ale on rozdáva životné múdrosti aj v oblastiach, kde pôsobí naozaj komicky a argumentačne stojí na vode. Keď sa naučí komunikovať s inými, bude ho každý rešpektovať. Teraz však naozaj pôsobí ako malé dieťa, ktoré okolo seba kope nohami na všetky strany. Howgh. :-!
a to's měl ještě dobrej motor.
Podle mě je to tak 3 nový turba za 60k na 10 1.9tek TDI. Dál super klimatronicy, super řídící jednotky, super rádia, super přední nápravy.
Kvalita servisů ... no ;-).
Ale zase nesporná výhoda je, že zaměstnanci Škoda auto dokáží ty auta z fabriky snad teleportovat, takže není problém si ty díly koupit "nový" že? >:D
Nuž v podstate máš pravdu, akurát niektorých možno podvihne z kresla, keď čítajú nekritický, škodu do nebies vynášajúci pamflet od GTI-ho. Ono rovnako ťažko prehltne francúzsky gurmán ódu na paštéku Májku s rožkom, keď vie, že Májka chutí v porovnaní s bažantom na víne ako nohy baníka po 8 hodinovej smene ;-)
Nojo, ona v těch bazarech s ostatníma pěkně zametá!:)
Já jsem si svůj podíl vykousnul s 1.8t a do stejný řeky nelezu, i když dneska má údajně nalítáno přes 300t, tak všechny její "neduhy" jsem snad musel vyžrat já těch prvních 60t! >:D
>:D:yes:
Nemůžu se ubránit pocitu, že na Škodovku nadávají jen ti, co by ji moooc chtěli, ale nemají na ni.
Ti ostatní bez keců a skuhrání zajdou pro jiné auto a celá Škoda je jim ukradená :-!
Vieš čo sa mi na tebe, Matelko môj, najviac páči? :-) Že keď nevieš kam z konopí a niekto ťa zatlačí argumentačne do kúta, okamžite ho označíš za decko ;-)
Keď si ty už taký veľký "dospelák", ako vysvetlíš, že cez školský rok prispievaš zásadne až od pol tretej popoludní, v piatok si začínal o pol druhej a cez letné prázdniny si tu od rána do večera?! >:-[]:-!
Co znamená druhé místo exportovaných značek v Německu?
Buď by to mělo být snad importovaných, nebo to znamená že Schade lepí na auta "made in Germany" a pak je pošle do Číny, Indie, Ukrainu a do Ruska.
Ostatně "made in Germany" byly O1 bussiness už před 8mi lety ;-), z Kvasin jezdili Felicie pickup taky už s logem VW místo šípu.
Takže nevěř statistice. A věř tomu že spousta Čechů a Slováků si to koupí v Německu výrazně levněji než tady, což tý statistice prodejů taky nepřidá na důvěryhodnosti
Popravde ano...ak je tomu naozaj tak, potom klobuk dole. Ak sa v nemecku preda viec Skodoviek ako napr. Renaultov tak je to velky uspech. Nevie niekto o nejakej tabulke kde by sa tato info.dala potvrdit? :-|
Asiati teď dělají měkčí plasty, tak se to sem hodně vozí. No a Schade zase frčí v Indii. Na to jak jsou to povedený auta to v Indii ocení. Když se třeba Fabii uřízne předek tak to bude pěkná rikša, i když co to mělu, ten zadek je vlastně taky příšernej... >:D
Jo, světová škodovka. Důležitý je trend prodejů venku. Historická anomálie, vykrývat trh z více jak 50 % se konečně doma postupně dostává do normálu. A i ten normál je fantastický. Na modelové spektrum, které vedle malých vozů zahrnuje i luxusní koráb, a na koupěschopnost v Česku, je postavení Škody doma opravdu na velkou pochvalu.
Brzy přijde malá crosska, a to bude dokonalá trefa do doby. Tak co zbývá, no, jen si přát aby si tu stále více a více lidí mohlo dopřát západoevropský standard, tedy vozidlo v kompaktní třídě. Octavia je přece spolu s Volvem S40,V50 jedno z nejlepších aut Evropy ve své kategorii. Jo, je to tak... jedno z nejlepších (a po tom Volvu opravdu nejkrásnějších) aut v nižší střední třídě vyrábí naše Škoda.
Co doporučit - prérijnímu kovbojovi Octavii scout. Vskutku parádní vůz. No, a rychlému jezdci Octavii RS na dvě stě koních... počtvrté nejlepší světový dvoulitr od VW.
Jo, a causa FABIA II - asi už se těžko najde antoušek, který nepochopil, že jestli někdo, pak Škoda předurčila budoucnost subkompaktů... Ber ji v červené s bílou střechou.