Japonský crossover obdržel v rámci modernizace nový základ v podobě litrového tříválce. Vyzkoušeli jsme, jak funguje nejen v uličkách města, ale i dálničním provozu.
Mě by tak zajímalo, co ty máš za představu o autě. Ve znaku Subaru, symbol sportu a fantastického 4x4. Obhajuješ přitom novou zdechlou imprezu a tříválce, které ještě nikdy v testu nedopadly dobře a v provedení boxer neproveditelné. Mám Subaru, ale chválit novou imprezu budu, až tam bude 1,6 turbo a s převodovkou pro radost z jízdy a klidně to může být dobrý automat.
ale hlavne sikovne rodinne auto .. vidim ich coraz viac .... a prave facelift podla mna S-crossu velmi pomohol k lepsim predajom .. z sedej mysky je zrazu celkom "drsnak" a auto dostalo aj tusim zvysenu svetlost... takze facelift velmi chvalim... opat ukazka toho ako z "nicoho" a za par babek spravit v podstate "nove auto" ... tento SUV postoj s drsnejsim vyrazom mu za mna velmi pristane.... a sedia mi tu tmavsie farby laku ... tmava modra a na velkych kolach .. hotove SUV ako ma byt ... motor je aky je.. k trojvalcom moc neinklinujem ale plne chapem jeho nasadeniu vzhladom na dnesny trend... aj ked za mna ten vrchol mohol mat posadeny aspon o 500ot nizsie .... 2000 ot je na moderne turba uz docela dost... ja to mam v stvorvalci 1,2 pri 1400ot a aj tak to treba drzat v realnej premavke aspon nad tych 1800ot aby to turbo "dychalo" a jelo.... a clovek to nevedomky zase nepodtacal a nejazdil kdesi na hrane spinania turba ... takze tu to bude treba asi vyssie tocit este .. ale zrejme je to len vec zvyku samozrejme... pripadne aj rozjazd s vyssie posadenym kroutakom moze byt "kostrbatejsi" ale urcite to je aj o zvyku a cite ;-) ... priznavam ze S-cross sa mi velmi paci ale neporovnaval by som ho so stonicom ani aronou vid tabulka .... kedze velkostne je S-cross plne na urovni kaskaja..... pricom stonic a arona su defakto len vyvysene vozy na zaklade maleho auta co vidiet nielen na vizazi ale aj v kabine .... stonic a arona je tak za mna skor konkurent pre captur ci povedzme mokku X v dojkolke ale urcite nie pre S-cross .. ktory je fakt o level vyssie .. a to urcite aj uzitkovou hodnotou a priestrannostou... mam rad tieto sikovne modely od suzuki... fandim im... jak vitaru tak S-cross povazujem za velmi dobre nastavene vozy pre beznych uzivatelov.... tu v tomto suzuki vie u zakaznikov zabodovat .. :yes:
Zhruba rok ho ma manzelka v Elegance vybave s 1,4kou a je to velmi prijemne auto. Na prvy pohlad sice nespravi wau efekt, ale casom clovek zisti ze mu vlastne nic nechyba. Trojvalec som sice neskusal ale na 1,4ke by som nesetril, auto s nim ide svizne a spotreba stale prijatelnych 6-7 litrov pri beznej jazde - ked som ho raz riadne prevetral sice ukazal 9 ale tak s tym nikto bezne jazdit nebude >:D
Taky se mi to nelíbí...nicméně topper má pravdu. Prodeje stoupají v desítkách procent, takže si nakonec ještě u Suzuki budou myslet, jak se jim to povedlo. 8-s
Přitom S-Cross je fajn auto, nic zvláštního, ale takové příjemné auto pro masy, kde si můžeš vybrat. Manuál, automat, FWD, AWD, úsporné turbo, svižné turbo....Kdyby tak nezprznili ten předek, mohli z toho možná mít druhej Qasqai.
Náhodou jsem narazil na tuto diskuzi, která se vede bez oplizlostí a vzájemného napadání, což je v dnešní době spíše vyjímkou. Chci jen sdělit pár poznatků k mému cca 16 měsíčnímu soužití s S-Crossem. Nechci polemizovat o tom, zda se přední maska nepovedla, či Suzuki uletělo, prostě někomu se to nelíbí a někdo to příjme jako skutečnost. Při výběru auta u mě přední maska nebyla rozhodující, jsem spíš konzervativní a prakticky uvažující. Uvedu spíše několik osobních zjištěných pozitiv a negativ. Pozitivum pro mě je vyšší posez, kvalitní sedačky ze kterých nebolí záda, přestože nemají nastavitelnou bederní opěrku či bůhvíjaké boční vedení. Motor 1.4 je fakt skvělý, krásně plynule táhne od 1500 ot., dá se sním v pohodě jezdit v rozmezí 1800 - 3000 ot., není nutné ho točit, síly dole má dost. Pro radost lze přepnout režim Sport a pak si to fakt užijete jen pří mírném navýšení spotřeby. Hluk od kol a podvozku je kvalitně odhlučněn. Při klidné jízdě po okresce je spotřeba kolem 6.2, při sportovním ulétnutí stoupne k 7 litrům. Moje dlouhodobá je 6.5 l. Velmi si cením autom. kvalitních full led světlometů. Ve srovnání s předchozími xenony v O1 je to nesrovnatelný rozdíl. Rovněž oceňuji aut. stěrače. Kufr 430 l pro dva lidi vyhovující. Jako negativum bych z pohledu řidiče viděl masívní levý sloupek, přes který je fakt blbě vidět vlevo dopředu při odbočování /asi kvůli bezpečnosti / a pak ten systém hlídání tlaku v pneu TPMS, který při podhuštění stále červeně svítí a na malém počítači vás otravuje, pokud kolo nedohustíte na požadované rozmezí. Pak je ale potřeba projít všechna další kola a dohustit všechny....trochu opruz, ale tak max. 1x za 4 měsíce. Dnes už to mají snad všechna nová auta. Celkově jsem s autem velmi spokojen, nic nevrže, teď v zimě krásně topí po ujetí 2 - 3 km. S verzí 4x4 se v zimě nemusíte bát na horách, že zapadnete. Dle statistiky se 67% S-Crossů i Vitar prodalo ve verzi 4x4. Za půl mega asi nejrozumnější volba za nové auto s pohonem 4x4.
Dizajn polarizuje. Mne sa ten nabubrelý chrómovaný predok páči. Vždy lepšie ako pred FL, ktorý nepolarizoval, ten bol tak nudný, že mal človek chuť pri pohľade na to auto zaspať.
po facelifte predaje S-crossu stupaju v celej eu... samozrejme vzhladom na moznosti .. kedze tiez neslo spravit klasickym faceliftom superkrasavca z povodnej sedej mysky... ale vzhladom na moznosti povodny S-cross faceliftovali viac nez skvele ... auto zrazu chytilo druhy dych a vyzera aj napadnejsie ... aj ked jasne.. chcelo by to uz uplne nove nieco a zacat uz na uplne "cistom papieri" :-) ...
ano ateca je tu blizsie.... aj ked ono su to vsetko take "medzikusy" ( triedy sa uz prelinaju jedna cez druhu to len ja stale zijem v 90 rokoch a porovnavam to po svojom >:D ) .... ale u arony je zrejme ze je na zaklade maleho vozu ( nieco ako captur od clia a rovnako aj stonic od ria ) ... aj kabina aj celkove know-how tu vychadza z maleho auta ( napravy .. plosina a pod ) .... S-cross ale je podla mna uz plna nizsia stredna trieda a to teda nielen velkostne ale aj celkovo... proste je to uz nieco ako ceed golf a pod... len je to vyvysene a este aj kusok objemnejsie :-)
Ošklivější předek měla snad už jen Tacuma od Daewoo. Je to prostě tradiční asijský design (rozuměj nehezký). T Prius, N JUKE, H Civic ufo a další. Hjundé začal být koukatelný taky až v době, kdy přesunul design centrum do Evropy..... Do té doby to byl též hnus velebnosti.
Na druhou stranu - design nejezdí. Technika je v tom slušná, tak proč ne?
ja mám starú verziu, viezol som sa aj v novej, je to rovnaké, pocitovo bieda, spodná časť palubovky pred spolujazdcom je nedorobok, rovnako v rohoch, kde sa stretajú plasty z dverí s plastami z palubovky, nový multidisplay mení vnímanie palubovky práve v časti, ktorá aj predtým vyzerala dobre a bola celkom fajn, plasty vo dverách kolo kľučky otvárania dverí nesú známky poškriabania a to ani obrúčku nenosím, rovnako plasty, čo prichádzajú nechcene do styku s podrážkami topánok. Interiér celkovo mi pripadá ako miesto, kde sa dosť ušetrilo, rovnako v kufri a to dvojpolohové nastavenie operadiel, je skôr pre nájdenie si pohodlia ako pre litre v kufre.
Přesně, když jsem vybíral Vitaru tak jem si myslel, že chtěji pohřbít už tak hnusnou SX4ku tim že jí domrvěj čumák... A on je to novej model :-( A bohužel u S-Crosse neni na výběr atmosféra, jenom tříhrnek nebo 1.4T což ani jedno mi nesmí do domu. Tak byla Vitara jasná volba.
podla clanku v tom, ze ten motor ide slusne, je kultivovany a este aj za malo... mimo dialnicu no ;-) celkovo moc ludi necaka od toho auta nieco, potom prekvapi, ze to je vlastne velmi solid vehicle za tu cenu a suzuki vie stavat auta este podla stareho japonskeho receptu... dufam, ze im to vydrzi
Chcel by som sa spýtať p. redaktora - pocitovo na inetiér v porovnaní s predfaceliftovou verziou. Zlepšil sa? Pretože plasty a celkový pocit z interiéru bol predtým tak o desaťročie pozadu...
bud v pohode... ja zeriem 6 ( aj ked papier tvrdi ze 4,7 ) .. a ked prevetram aj 8.. a to mam o 100kg menej a len 90 koni ;-) .. papierove spotreby su stale k nicomu... aspon zatial... uz len cakam kedy pride zmena metodiky merania... snad sa toho raz dockam(e) :yes:
no ak stoji okolo 19 000 aspon.... tak za mna uz radsej hybridne niro ( je rovnako velke ) :*) v dvojkolke za tu cenu .. ale ja viem... kto chce 4x4 neporovnava to s dvojkolkami :-)
S-cross je sympatický, až na ty pevné výbavy. Ale nesrovnával byste tu "malou" Aronu, která je zvětšená a vychází z Ibizy, jež je ve velikosti Golfu IV, tedy byste srovnával s Atecou?
vidim tu dve mensie nevyhody voci stvorvalcu turbu ... kultura chodu.... a vyssie polozeny kroutak odspodu... navyse je to docela velke auto uz... ( velkostne presne nieco ako ceed len je to este vyvysene ) ...