Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Suzuki Vitara 2019: Omlazený zlaťák s novou technikou sází na turbomotory

Japonský crossover přijíždí po čtyřech letech v čerstvém balení. Nejpodstatnější změny se odehrály pod kapotou.
Zpět na článek
31. 7. 2018 13:51
Re: Ještě že jsem nečekal
To su tu dnes odbornici omg... Kto by ti kazal kupovat trojvalec? Mohol by si zobrat 1,4ku a jazda by bola o galaxiu inde ako v zdechlej 1,6ke. Okrem toho ak jazdis tempom ze ti staci, tak by si neutahal ani ten trojvalec.
31. 7. 2018 12:14
veľmi dobrá práca
vitara bola podarená hneď a teraz ju pekne doťukli. Páči sa mi aj posun zadných svetiel, ktoré vyzerajú v červenej elegantnejšie. Jedno z najkrajších suv a za dobrú cenu.
Avatar - pumpkin
31. 7. 2018 13:15
Re: Ještě že jsem nečekal
Z dvoch fotiek sa ťažko usudzuje, ale Vitara ani predtým nemala najlepšie zvládnuté proporcie, jednoducho veľká papuľa a malý zadok.

Viac ma ale zaujalo, čo píšeš k tej 1,6-ke. Máme ju doma v Sedici, teda predchodca Vitary len so znakmi Fiat a ono fakt žijeme v dobe, kedy sa až moc tlačí na čo najväčší krúťak v čo najnižších otáčkach. Priznám sa, že ma to baví, s malými turbami je to v meste zábava, ale zároveň ma trochu desí ako potom ľudia jazdia.

Čo z toho, že má nejaká Mazda 6 ešte poriadnu 2,5-litrovú atmosféru, keď sa mi pri rozbehu z križovatky budú na zadok lepiť nervózne Fabie s litrovým trojvalcom. Doba sa zrýchľuje aj tam, kde by nemusela.
31. 7. 2018 13:09
Re: velký krok pro Suzuki
neviem presne, ale rok je tu nový swift, vitara už dlhšie
1. 8. 2018 09:16
Re: Ještě že jsem nečekal
Ze stejného důvodu jsme to domu brali taky :-)
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2018 16:25
Re: Ještě že jsem nečekal
zase ber tak ze 1,4ka turbo uz nebude v cene 1,6tky atmo.... a bezny zakaznik ktory povodne chcel dajme tomu zaklad 1,6tku dvojkolku za 14 tisic uz mozno teraz len tak lahko neskoci do 1,4ky turba za 18 aj viac tisic... predsa len cenovy rozdiel tam nejaky viditelny uz urcite bude ... a typicky zakaznik vitary nie je predpokladam tak solventny ako zakaznik povedzme porsche kde aj 10 tisic eur hore dole je pre neho malickost... tu to vidim tak ze kto ozaj chcel 4 valce a atmo tak ma smolu a musi ist inam... a v cenovom limite okolo 14-17 tisic mu ostava takto este nejake to ASX, 500X, pripadne by som sem kludne zaradil aj cross Soul s GDI alebo HR-V s 1,5kou
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2018 15:30
to silnejsie turbo
predsa vitara uz ma ci nie? pride mi ze je vo vitare S...

som hlavne zvedavy co spravi odchod 1,6tky s predajom vitary... co viem tak 90 percent zakaznikov bralo prave tento motor.... aj ked chapem.. trend je jasny len skoda ze to slabsie turbo nema 4 valce.... :*)
31. 7. 2018 14:37
Re: Ještě že jsem nečekal
ok, startstop nemá ani môj, ale možno v nejakej výbave je čertík skrytý. Celkovo atmo svišť nemá moc moderných kulvítok, to je fajn a po liter sparku bude polovička spokojná a rád si na ňom zabeháš aj ty, neboj, mňa baví.
31. 7. 2018 13:48
Re: velký krok pro Suzuki
Zaujimave, byt tak ozraty uz o jednej na obed v utorok, ze nevies aky je rok a nevidis tie packy na prvej fotke :-)
31. 7. 2018 13:14
Re: Ještě že jsem nečekal
len aby ti s fejsliftom atmo 1,2 nezmizla. Ak si taký šofér ako píšeš a v pohode ti stačí atmo 1,6 vo vitare, tak 1,2 v svišťovi ti bude stačiť tiež.
Avatar - pumpkin
31. 7. 2018 13:16
Re: velký krok pro Suzuki
To len ten čas tak rýchlo uteká, Vitara je tu už tri roky, čize facelift tak akurát. ;-)
Avatar - pumpkin
31. 7. 2018 12:57
a diesel?
Nejak sa Suzuki nezmienilo o dieselovom motore, aj keď asi by jeho odchod predajom neublížil. Čo sa motorizácii týka, tak toto je krásna ukážka PR automobilky ako dokáže ututlať downsizing, pretože v preklade: Dali sme tam miesto atmosféry 1,6 trojvalec zo Swiftu a silnejší turbo štvorvalec pre istotu zarátame ako novinku, hoci sa už dávno predáva vo Vitare S. :-)
Avatar - Verny_2013
31. 7. 2018 12:59
velký krok pro Suzuki
se jeví aspoň dle obrázků absence tyčky pro ovládání palubního počítače v přístrojové desce. Konečně značka pochopila že to lze i jinak a lépe. Ale dělat FL po roce mi přijde jako neudržet moč.
18. 12. 2018 15:52
Re: Ještě že jsem nečekal
Přesně jak píše Comper. Dle Tvé udávané spotřeby do 6 l s Vitarou atmo 1.6 jezdíš opravdu hodně spořivě, úsporně. S novým motorem 1.0 turbo dosáhneš při podobném stylu jízdy podobné spotřeby. Pokud bys jezdil za spotřebu 6.5 a více, tedy více sportovněji a tak bych doporučil spíše 1.4 turbo 103 kw. S tou se dá jezdím dlouhodobě za 6.5 l ve verzi 4x4 a nemusíš se moc omezovat. Za ten zážitek to rozhodně stojí. Jen ta cena je kolem půl mega
1. 8. 2018 15:03
Mě se líbí
Hlavně, že konečně upravili ty zadní svěltla a konečně mají moderní look. 1.4T bude lepší volbou než 3hrnek i atmo 1.6. Takže za mě paráda :yes:
1. 8. 2018 09:14
Re: Ještě že jsem nečekal
Tak proporce jsou O.K. stačí se podívat na Vitaru v reálu a bez té dvoubarevné kombinace. V jednobarevné to vypadá jinak, za mne lépe.
[odkaz]
31. 7. 2018 20:28
Re: Ještě že jsem nečekal
Jo manuál... a ten druhej k rádiu je taky macek :-)
Já si za ten rok u na dlooooouhou převodovku zvyknul. Předchozí korejec měl "jenom" 80 kW ale byl prostě točivěj. Tam jsem běžně jezdil mezi 3 - 6 tisícema. Tady to ani nejde. Díky převodovce se držim na hranici podtáčení, tj 2 tisíce. Občas roztočim dvojku nebo trojku na 3 tis a víc ale fakt to skoro nejde. Třeba trojku dostat k omezovači znamená ject kolem 150+ km/h, to je prostě moc. Ve městě při trojce a 60 km/h to točí sotva ty dva tisíce. To je pásmo, kde bejvá čtyřka. ALe už to beru jako vlastnost, né jako vadu.
Přžedchozí auto mělo rozvor 2,6m takže mi přijde Vitara uvnitř tak akorát pro dva dospělý a děcka vzadu.
31. 7. 2018 17:52
Re: Ještě že jsem nečekal
Tak nevím, ale 1,6 ve Vitaře se chová jako klasická benzinová atmosféra. Tady pokud chci dnamiku, tak musím zašlápnout ten pedál a nechat motor vytočit přes 3500 otáček. Chtít po atmosféře, aby už při 2000 otáčkách měla dynamiku, jako turbonafta je hloupost.

Sámi Vitaru 1,6 máme a vím, že si žena, zvyklá na SX4 1,9 DDiS si nemůže

zvyknout, že na ten pedál prostě musí zatlačit a místo toho řadí. Pak to nejde, to je fakt.Vy to evidentně děláte stejně, protože já zase s Vitarou nejezdím za 5,5 ale za 6,3l, ale jedu :-) .
Jinak tyčkové ovládání palubního počítače nevadí, jde o zvyk. Tvrdé plasty jsou, ale nikde nevžou a jsou perfektně slícované. neoblizují je, takže nevadí. Souhlas že schránek na odkládání blbin je málo, zato manuál je jako kráva, není pomalu kam stčit.
Kabina je prostorná a dobře se v ní sedí jak v předu, tak v zadu, místa na kolena je všude dostatek, Z kufru jsem vytáhl tu nesmyslnou mezipodlahu a je dost velký pro 4 normální cestovatele. Zatížení navíc koly na tažném se Vitara drží v rovině a nečumí do nebe, takže i odpružení, nivelace při zatížení je OK.
Za 450 tis. dobré, spolehlivé auto s držákem motorem, malou spotřebou.
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2018 15:50
Re: Ještě že jsem nečekal
predny previs je ozaj kusok vacsi a zadok trosku vyssi a kratsi.... ale s vacsimi kolami a v peknej farbe je to podla mna uplne ok.... ono celkovo razvor mohol byt za mna uz kusok vacsi ( aspon o 5 cm ) .... 2500mm je dnes uz na 4,2m dlhe auto len tak tak ( ja mam v mojom malom aute pritom len o 3cm mensi razvor ako vitara ale auto mam od nej kratsie o 20,5 centi a je to proporcne citit ze to hned aj inak vyzera ) ... no a ked mas masivne previsy a kratky razvor tak tym padom potom vznikaju kdejake disproporcie ci uz na predok alebo na zadok...a paradoxne na kratsich buclatejsioch skatulkach to vizualne vadi viac... lebo u 4,7m dlhej astre kombi si aj ten metrovy previs vpredu aj vzadu vlastne ani nevsimnes je to tak .... ale zase nebola by vitara taka sikovna a obratna keby bola zase uz moc velka pripadne keby mala kolesa uplne v rohoch to je fakt .... co sa tyka maleho turba tak zabava je z mojho pohladu az prave mimo mesto kde to kusok uz drzis v otackach a citis ako ta to tlaci a mas tah ... lebo prave po meste kde sa flakas kdesi na otackach spinania turba mi s tym zabavne jazdit vobec nepride... naopak... je to utrpenie pre motor flakat sa sa malym turbo mestom a sustavne pridavat a brzdit ... ja som hlavne zvedavy ci aj nadalej dochodcovia a starsi ludia ktori sli do vitary s atmo v zaklade pojdu teraz aj do maleho turba .... ale ako vravim .. stale je tu v dvojkolke este ASX s atmom :-) alebo 500X ... a este snad jeden dvaja dalsi v podobnej cenovke a velkosti ...
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2018 15:35
Re: U mě dobrý
vitara zreje ako vino... inak mne sa ani nechce verit ze je na trhu len nieco vyse 3 rokov.... na cestach mam pocit akoby u nas jazdila uz aspon cele desatrocie... lebo ju vidim na kazdom rohu ;-) ... ale vobec mi to nevadi.. naopak som tomu rad... sam by som vitaru bral ... lenze chce to pri jej vizazi uz 4kolku a 4 valce ... a v tomto pripade to uz teraz po tom facelifte vyzera na vyssiu palku kedze novy zaklad je uz len trojvalec ... uvidime co to spravi so zakaznikmi.... lebo nie kazdy zase tuzi po 3 valcoch a uz vobec nie v SUVecku ... a zase kto aj chce nejake jednoduche SUV a hoc aj 2-kolku ale nadalej s atmo na "furikovanie po meste" tak moze este ist k ASX ... tam zrejme maju po tomto facelifte vitary nakoniec este kusok aj usmev na tvari lebo dost mozno niekolko 2 kolkovych atmo zakaznikov od vitary pride teraz k nim
Avatar - rohYpnol
31. 7. 2018 15:29
U mě dobrý
Zvenku oživení. Doufám, že uvnitř konečně zmizí s novými plasty laciný dojem. Ano, za mě dobrý :yes:
31. 7. 2018 15:24
Re: Ještě že jsem nečekal
presne rovnako som uvažoval a spravil aj ja, vidno, že si hlavička >:D
31. 7. 2018 15:10
Re: Ještě že jsem nečekal
Prozatim je špek (drobnej) právě v tý výbavě. Nejvyšší výbava se u nás neprodává s 1.2kou a manuální převodovkou. Víc jak cc 270 tisíc za druhý auto dávat nechci a nejvyšší výbava je s nějakou robotizovanou nebo automatickou převodovkou (či co to je) až zbytečně drahá. Bejt příplatek 10-15 jenom za výbavu, šel bych do toho. takhle zatim plánuju pořídit tu prostřední.
31. 7. 2018 14:05
Re: Ještě že jsem nečekal
Proto píšu že čekam na xiftlift a pořídim doprodejovou 1.2ku atmo pokud jí ukončej. Jestli ne a bude dál v nabídce, počkam až se předchozí auto rozsype úplně (jsem zastánce toho koupit nový a jezdit do rozpadu a sešrotování auta a nahradit zase novym) a taky uvidíme podle toho jak bude vypadat. Současnej třeba nemá ani autostopovací/startovací kravinu. Bude to pro manželku místo litrovýho Sparka.
31. 7. 2018 14:03
Re: Ještě že jsem nečekal
Tak doplnění, nechci tříválec, nechchci cokoliv pod 1,5 litru a nechci turbo. Motor má bejt robustní, jednoduchej a odolnej, to současná 1.6ka splňuje parádně.
31. 7. 2018 14:02
Re: Ještě že jsem nečekal
On má ten motor hlavně strašně dlouhou převodovku. 4ka má stejný otáčky jako jsem míval na 5ku u předchozího korejce (1.6 80 kW). Díky tomu i ta nízká spotřeba.
Velkou tlamu Vitara tak nějak od pohledu má a tady mi přijde že na fotkách ještě trčí spodní pysk navíc
2. 8. 2018 08:58
lak
Tak to lakovanie v style "pomarancova koza" je na zamyslenie 8-s
31. 7. 2018 12:42
Ještě že jsem nečekal
Koukam že počkat rok s koupí už bych nesehnal auto s motorem :-( Pořád jsem si řikal jestli vůbec potřebuju nový auto, když předchozí sloužilo věrně 14 let... Pak převládnul strach z konce motorů v autech a šel jsem pro Vitaru s 1.6kou. Nechápu, proč musí tenhle motor končit. Je sice línej jako prase (papírově ne ale to je fuk) ale splňuje Euro 6 bez EGR kurvítka i bez přímýho vstřiku benzínu a dlouhodobě se vejdu se spotřebou do 5,5 litrů. Na laxnost motoru jsem si zvyknul, jeszdim stejně spíš na pohodu tak mně konec 1.6ky ve Vitaře vysloveně mrzí. Plánuju naject za dalších 15-20 let 300 tis. - půl mega km a to prostě litráku nevěřim, že by zvládnul.
Vitara má různý nevýhody (málo prostoru uvnitř, málo odkládacích prostor...) ale motor 1.6 to určitě není.
Co se týče xiftliftu, dá se na to dívat ale mně nesedne. Už verze S a Turbo maji masku, kterou bych necttěl. Tady mi připadá, že nějak protáhli přední nárazník a vypadá to trochu mravenečníkovitě, asi jako aktuální divnej Kaškaj. Zadní světla fajn a palubka taky. Hlavně že je pořád analogová a s číslicema hlavnou nahoru.
Teď ještě vyhlížet až "vylepšeji" Swifta a jdu ho objednat, dokud maji atmosferickou 1.2ku.