Marko: pises super clanky, len prosim ta nepouzivaj vyraz STAVAJUCI [stavajuca generacia, stavajuca konstrukcia, stavajuci model...], ale v danom kontexte pouzivaj slovenske vyrazy SUCASNY, AKTUALNY. Tak je to gramaticky v slovencine spravne. STAVAJUCI je poslovenceny cesky vyraz STAVAJICI. Tolko moje gramaticke okienko. Vela zdaru v tvojich prinosnych clankoch na tomto vynikajucom webe.
Aha, Matelko:-) Ešte si tu? Ja som myslel, že po toľkých faux pas, ktoré si tu počas 3 mesiacov predviedol, odtiahneš do hlbokej *. A ty ešte stále naproti všetkému "perlíš" a rozdávaš "múdrosti" na všetky strany:-) Mimochodom, čo vravíš na stránky www.507.***?? >:-[]
no chlapečku už si se uklidnil? lowend, mainstream, subpremie a prémie. To jsou jediné kategorie, které uznávám. Supermainstream je GTIho výraz a ať si ho užívá do alelujá. A co vízo? :-)
.. sa predsa len vkradla: CEO Mercedesu sa vola Dr. Dieter Zetsche, nie Zetche. Ale ako vsimam, aj na stranke slovenskeho importera Mercedesu to maju raz tak, druhykrat inak. Len mi to hned padlo do oka, v nemeckom Autobilde je to velmi frekventovane meno. Perlicka: viete, ze sa narodil v Istanbule? (Jeho otec tam bol vtedy treti rok, stavat nejaku priehradu.) Do skoly uz ale chodil v Nemecku.
Inak clanok, ako vzdy, super.
:-);-):yes: ...za tych 15 rokov sa zmenila tvar celeho autopriemyslu. Vacsina znaciek vtedy mala 2-3x menej modelov, nez dnes. A vidis...VW ma luxusny sedan a Mercedes ma "male" auta...to je sucast "hry".
CLK tam je...pod triedou C. ;-) Bude to zas tak ako hovoris: technika blizka C, optika blizka E.
Aj ja myslim, ze ten "Lexus-look" Mercedesu vpredu prospeje.
Za offroad G by som sa prihovoril aj ja. Ale myslim, ze ak klesnu predaje pod istu hranicu, pre Mercedes nebude mat ekonomicky vyznam dalej tento model drzat vo vyrobe (ani u kontraktacneho) partnera.
Koncepcia karoserie je jednopriestorova (bez ohladu na to, ze motor je ulozeny v inom priestore).
Jednopriestorova karoseria je taka, ktora od prednej masky stupa priamo k streche a potom pokracuje az k zadnemu narazniku bez zretelneho rozdelenia na cast pre motor, na cast pre posadku a na cast pre batozinu. V tomto zmysle je A-Klasse zretelne jednopriestorovym autom. A je to vidiet ako na tomto obrazku [odkaz]%3Fq%3DMerced… ,tak aj u najblizsieho dealera MB. ;-)
Pre porovnanie dvojpriestorova karoseria opticky clenena na priestor pre motor a prietor pre posadku a batuzinu je tu: [odkaz]
Milý Honzo, tenhle článek není o prostorovosti třídy A jestli jsi to nepochopil. Autor ná chtě seznámit s budoucností třícípé hvězdy, což se mu myslím bezezbytku podařilo. Nubuď takový hnidopich... ;-)
Vážený autore, navštiv nejbližšího dealera MB a přepočítej si prostory v MB A. Myslím, že dojdeš k číslu vyššímu, než je 1... ne o moc, ale přece jen...
Vďaka Marko ako obvykle za vynikajúci článok. Prečítal som ho s velkým záujmom. Len mi unikla asi jedna vec. Nezmienil si budúcnosť modelovej rady CLK. Ako to teda bude vyzerať s kupé a kabrioletom?? Budú aj naďalej v budúcej generácii vyrábané opticky na bázi nového modelu E a technicky stávajúceho Céčka?? Alebo Mercedes tieto autá vypúšťa z výrobného programu bez náhrad?? Inak nové Éčko sa mi páči. Aj keď už to nebude "mäsiarka look" alebo ako to nazývaš barokný tvar, mne sa novo stylizovaná maska so svetlami do hranata páči. Trochu možno môže pripomínať niekomu Lex GX a niekomu aj Saab, alebo učitelského v okuliaroch ale rozhodne nevyzerá vôbec zle a posunuje Éčko zase o kúsok ďalej. Som zvedavý až ho o rok uvidím in natura. Ešte raz díky za informácie.
P.S. a prihováram sa za offroad G. Bola by škoda, keby táto legenda mala skončiť. Je to jeden z poslednýh mohykánov pravého off roadu... :-!
Daruješ krev? Mě je blbě enom vidím stříkačku. Ale dyby ně dobře zaplatili, daroval bych. Tých dobrovolných dárců nechápu. Já dybych potřebovál, zaplatíl bych. Enom kazá kšeft. Když nebudů dávat, půjde cena navrch a dalo by sa tým aj vydělat. Takto enom kazá ceny.
Já Ti nevím. Nejak mě přešla chuť. Bohužel dočasně. Potom budu jak tatrovák, zase otrokem chtíče. Matelko sa onanuje tuna, nad svojími příspěvky, ale co já? Až to zase přijde, budu ich zase naháňat. Ach jo.
Nešťastníku.Jsi bezpochyby otrokem svého chtíče. Zkus běhat 10km denně, potom studéné sprchy a pak se drhnout froté ručníkem. To pomůže. Hříšne myšlenky tě odvádí od produkce hodnot, zvyšování HDP a materiálních zdrojů národa. Pomni, že tu nejsi sám a lid od tebe čeká víc, než hónění bab.
Jednu jsem teď poslal po třech letech k vodě a Ty mě strašíš další. Fuj. A myslel jsi francouzku, viď? Tak to radši ne. Ona by to byla dnes asi muslimka a tam mám já problém. On mi jeden líný arab i tak povrchově neoštřil výztuhu nárazníku a oprýskala mi barva. Museli mi na to dát umělohmotný kryt. Dej s babama pokoj a francouzku už vůbec ne. Dnes jedině černošku. Holku z bídy svrabu, ta si tě může vážit, jako bílý Massa, co ji z exkrementů vytahl.
V pohodě. Jsem ožralý jak puma a mé myšlenky jsou volné. a to nevíš, co tvořím na téma 507čky. A ty jsi taky pěkný úchyl. Pořád se odbavuješ nad značkou, co dělá náklaďáky. Já to fakt nechápu. GTi je alespoň placený agent VW, ale ty jsi takový Indiana Jones, co doufá, že mu oživnou artefakty.
Dal bych tomuto jedinci okamžitou výpověď, neboť působení tohoto jedince je vyloženě kontraproduktivní a jeho nekritické horování pro vozidla koncernu vyvolává záchvaty smíchu a nedůvěry, tudíž prodeje koncernu v ČR přímo úměrně jeho aktivitám klesají. Viz meziroční pokles Fabií jde na vrub GTI mu a nikomu jinému.Jeho výrazné negativní působení na masy, přes určitou literární zdatnost a upřímnou snahu je evidentní. Jeho elitářské chování a literární schopnosti jimiž převyšuje většinu zde přispívající lúzy vyvvolává potřebu odporu a fyzické likvidace této osoby. Nepoučil se z procesů a nemá sebekritiku. Jako vyčnívající jedinec má být potupen a zničen. Je nutno jej odhalit, demaskovat a po stalinsku do gulagu poslat. Tam už ho odnačí kafrat. Damn!
Ze by mercedes kopiroval predni delene svetla pd lexusu/ saa
Ze by mercedes kopiroval predni delene svetla pd lexusu/ saabu??? Je pravda ze jsou trosku hranatejsi ale precejen... Zezadu trosku jako BMW3/5 nemyslite??
Len drobna pripomienka. 7G tronic sa dava do 6 a viac valcovych motor triedy C a vyssie (zatial). V A a B je autotronic (variator a la tramvaj s preddefinovanymi 7 stupnami :-) ale nech dobre sluzi :yes:
:yes: Tak tohle budu číst mnohokrát. Opět fantastická porce informací. Tedy... a velmi silně vnímám ten akcent Mercedesu na malé modely. Kdo z nás by to před těmi patnácti roky odhadoval.
No...uvidime. Co z toho bude. Ci to nakoniec nebudu take 80. roky na sposob 21. storocia. Pockame si na prvy Wagnerov Mercedes, ktory nebude supervizovany nikym vyssim a potom budeme vediet na com sme.
Ano, A a B su na trhu uz od juna (?). To som sa asi sekol ;-\
Ano Smart ma light-hybrid. Ale fakt je tiez ten, ze tato forma "hybridu" nie je plnohodnotna. Stop-start system je skor "technicka hracka" vramci jedneho pohonneho systemu. Ten skutocny hybrid je este len na ceste.
McLaren - to je tak: Mercedes formalne nema majoritu na 50%. So 40% je sice najvacsi akcionar, ale bez niekoho z dalsich akcionarov nemoze presadit nic. Je to ale balik blokacnej mensiny. Druha vec je, ze 30% , ktore patria Mumtalakat Holding Co. su povazovane za "parkovaciu" investiciu, ktora bude jedneho dna prevedena na koncern Daimler. Presnejsie v case, ked sa daimleru uvolnia ruky v oblasti investicii. ;-)
Nie, Mercedes nepripravuje nijaku designovu revoluciu. Novy sefdesigner Gorden Wagener ale povedal, ze buduce Mercedesy budu z pohladu designu viac "nemecke" (80. roky) a ustupia tak tvary 90. rokov a sucasnosti, ktore su podla neho moc "svetove".
Nastupca Ecka bude posun len v mantinenloch (ako pises) C-Klasse. Urcite nepojde o sokujuce tvary. ;-)
Btw. k tej designovej revolucii. Zakladnym prosilom Mercedesu (na rozdiel od BMW) je konzervativizmus (luxus a elegancia). Takze ako pise da bomb, v designe MB pojde skor o evolucie: Revolucia nezapada do charakteru znacky.
Smart bude dolna trieda, male Mercedesy nizsia stredna.
Ano, Acko sa vyvija, ale seriova podoba je este relativne daleko.
SLK - ano, taka verzia sa zvazovala, ale iba chvilku. nakoniec to bolo zamietnute.
AMG - nebolo povedane v akej miere, ale hybridna technologia sa dostane aj k modelom AMG. Ak sa tak stane, zakaznici si ale budu most vybrat, ci chcu hybridnu, alebo normalnu verziu.
AMG V10 je novinka. Dokonca su spravy, ze AMG by ten motor mohlo pouzit vo vlastnom supersporte (silnejsom nez SLC). O tom som ale v redakcnom clanku pisat nechcel.
>:D
Moja cesta bola opacna. Od Tatrovky az dnes "k MB". To ale preto, ze som zistil, ze sa musim niecim zivit. A to sa v obdobi 90. rokov v Tatre moc nedalo (a v tej oblasti v ktorej by som rad pokracoval to nejde ani dnes). Nic to ale nemeni na tom, ze dobre viem kde su moje korene. ;-):yes:
B je kazdopadne zvlastne auto (aj ked ja musim priznat, ze mne po chuti moc nie je) - no a na to mozno aj trochu doplaca. ;-\
G - je naozaj klasika, lenze jeho predajne pocty su rocne na takom cisle, ze to nic dobre do buducnosti nevesti. Vyroba v materskom zavode je nerentabilna a aj u kontraktacnej automobilky existuje ista hranica rentability. Bojim sa, ze Mercedes pocka, kym postupne nepadne zaujem k tejto hranici, a potom to asi skonci...
Uvodom davam :yes: a dik za super clanok.
Respect!
Bez akejkolvek narazky si len dovolim upresnit.
Faceliftovany A sa uz predava a uz by mali byt predane prve kusy zakaznikom(dtto facelift triedy B)
Da se povazovat Smart MHD za light hybrid? Ked ano, potom sa asi jedna o prvy seriovy hybrid od Daimleru :-)
Co sa tyka 40 percentneho podielu MB v McLarenu nie je to uz majoritny balik (nie som si isty ci uz prebehla akvizicia)?
Dik este raz.
Děkuju Marko, opět perfektní článek....můžu mít jenom jednu otázku? vzhledem k tomu, že jsem porevoluční generace mi pořád vrtá hlavou, co za měsíc je Jeseň (už vidím ty komentáře typu "když neumíš Slovensky, tak to nečti")....děkuju moc za odpověď i za perfektní článek :yes::yes::yes::-):-);-)
Mna by skor zaujimalo ci sa nechysta v nejakom strednedlhom horizonte designova revolucia v style Bangle BMW? Naznacil si cosi o prechode od novobaroka k sportovej elegancii ale rad by som vediet ci to ostane len v mantineloch ako predviedolo nove C-cko alebo pojdu aj trochu odvaznejsou cestou?
Inak ako vzdy. Vyborne citanie s maximom informacii. Vdaka.
Jako člověk, který na pískovišti mlátil kyblíčkem zaprutilé baworákisty pro tu jedinou a pravou automobilku (do doby mého prozření, že tou automobilkou je Tatra) jsem si tenhle článek přečetl s chutí a jedním dechem (což se mi u BMW nepovedlo, přece jen je to pouze BMW >:-[] ).
S třídou G si mě nepotěšil. Snad na ni nebudou šahat :-O
Smart elektro by byl do města super. A Forfour se mi líbil už v první generaci, takže druhou uvítám ;-) Chtělo by to ještě nástupce kupé. To vidím každý den a to auto je prostě sexy (tangáče mě škrtí). Foukaný maloobjemový benzín a bylo by. ;-)
A ten zbytek? Zprávy potěšující! :yes: Tedy až na Maybach, ale ten mi k srdci nepřirostl..
:yes: super clanek Marko jako vzdy.akorat jsi me moc nepotesil s tou tridou B,ze by mela v pristi generaci zmenit koncepci karoserie na klasicke mpv.muj stryc ho ma a to auto je fakt skvele(hlavne 7-g tronic je vynikajici) a byla by skoda,kdyby zapadlo mezi soucasne mpv a stalo se jenom dalsim z rady.no a G doufam bude zit i po tomto desetileti,protoze to je proste klasik a tech uz je jen hrstka :yes: