Před příchodem automatizovaných manuálních převodovek, dvouspojek či variátorů, byla jednou z cest, jak usnadnit řidiči práci, manuální převodovka bez spojkového pedálu.
Kdysi dávno jsem krátce dělal ve třech áčkách. Jednou nám tam přivezli právě takovýhle Twingo, s bezspojkovým manuálem. No a hoši mi dali klíčky, ať ho jedu zaparkovat. Mělo mě varovat jejich pochechtávání, žáno. No samozřejmě to dopadlo jak muselo - rozjel jsem se a jakmile jsem chtěl přeřadit na dvojku, místo chybějící spojky jsem šlápnul na brzdu a dal jsem si jí takovou o volant, že frajerům od smíchu tekly slzy :-)
.Zase byl ale drahý a trpěl neduhy v podobě málo plynulého rozjezdu, což se nepodařilo odstranit v zásadě dodnes.
Aha tak proto se dával hlavně do levných aut,jako náhrada za klasický hydroautomat... Tak to jo potom...
Další nesmysl byl s tím rozjezdem. Jezdil jsem s mnoha "roboty" a pouze u zmiňované SMG právě v BMW E46 to bylo málo hladké (samozřejmě pokud byla převodovka se spojkou v pořádku). Ale popravdě,pokud je před ním v autě namontovaný motor S52,tak snad nikomu normálnímu asi nepůjde zrovna o plynulost rozjezdu...