Sovetum jsme platili duverou a obchodni orientaci. Napr. Prazskeho metro mohlo jezdit s ceskymi soupravami, ale v sojuzu bylo rozhodnuto, ze ne. Jednoduse sovetsky satelit. Kdyz si vzpomenu na to, jake vydobytky si nastivivsi soveti porizovali v Praze, tak se desim pri vzpomince, jak jsme se mohli mit "skvele" nebyt 17.listopadu.
Chtělo to jednu velkou tabulku a tam to vztáhnout na průměrné mzdy a procenta a kolik si čeho kdo koupí. Porovnání cen není pro rychlý přehled dostatečně výmluvné. Referenční auto třeba Fabka 1.0 a druhá tabulka pro Karoq 2.0tdi. Takhle je spousta tabulek, ale ne příliš porovnatelných. V pojistce jsou zahrnuty ty road taxy a jiné povinné papíry. Příklad by byl:
Anglán: Fabia za výplat 5, roč pojistka 38% výplaty, za výplatu si koupí 1500L paliva
Čech: Fabia za výplat 11, roč pojistka 20% výplaty, za výplatu si koupí 850L paliva
Němec: Fabia za výplat 6, roč pojistka 35% výplaty, za výplatu si koupí 1420L paliva
Ukraji..: Fabia za výplat 19, roč pojistka 20% výplaty, za výplatu si koupí 500L paliva
Mohu potvrdit, ze vykon nad 125Kw je za jednorazovych 5000 ecek. Taky se v BE delaji upravene vykony jako 100Kw, aby se to veslo do nizsi danove kategorie.
Obsahove hutny clanek, je za nim ocividne kus prace.
Nicmene cisla nejsou vzdy presna - napr v BE je registracni poplatek odvozen od vykonu (nad 125kw zminenych prepoctenych 5t EUR) a rocni dan od objemu. Navic se lisi Flandry od Valonska. Ale hlavni sdeleni plati, v CZ se ma motorista jak v raji
Česko
Na auto vydělá za (měsíce): 16
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 676
Slovensko
Na auto vydělá za (měsíce): 19
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 713
Rakousko
Na auto vydělá za (měsíce): 8
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 1823
Německo Na auto vydělá za (měsíce): 7
Na povinné ručení vydělává (měsíce): 0,1
Kolik měsíců vydělává na dálniční platby: 0,1
Kolik si koupí litrů za měsíční plat: 1697
Závěr: V Německu a Rakousku je vlastnictví a provoz auta na cca polovičních nákladech oproti ČR a SR.
Daně se platily už v kolébce demokracie starym Řecku. Po dobytejch územích je eště předtim vymáhala Perská říše = asi jako kdybysme my platili Rusákovi v letech 1948-89 >:-[]
Pěkná tabulka platů = smutný srovnání států desítky let devastovanejch komunistama + a těch ostatních :-)
rozumím tomu, že je článek nejspíše převzatý z nějakého partnerského časopisu, ale nezasloužil by si text přesto nějakou editaci, aby se v něm nevyskytovaly odkazy na starší čísla neznámého časopisu nebo na neexistující čísla stránek či jiné články ve stejném výtisku se v něm vyskytující? V tomto stavu je totiž text tak trochu past na čtenáře, jelikož je odkazován do nikam a obsah pak postrádá smysl.
Jako článek pěkný, ale porovnávat absolutní čísla je nesmysl. To nám vyjde, že nejlíp se mají na Ukrajině. Daleko relevantnější údaj je procento nákladů výdajů na provoz auta z celkové průměrné mzdy. Nepočítal jsem to, ale myslím že pak se to otočí ve prospěch Němeca, Bneluxu a Švajcu. .
zavedli poprvé ve starém Římě, aby vládnoucí třída nemusela pracovat. Ten nápad se tak zalíbil, že jej všechny vlády od té doby používají a vylepšují. A poddaní platí a platí..... ;-\