Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Astra 1.6 Turbo – Sportovec v utajení

Ne vždy musí být nejvýkonnější pohonná jednotka cestou k adrenalinovým zážitkům. Opel Astra dokazuje, že to jde i jinak.
Zpět na článek
19. 11. 2018 14:12
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Zrychlenie sice nie je ziaden zazrak, ale zaujimala by ma ta bezna Octavia. S Haldexom a launch control, bude mozno cas 0-100 rovnaky, ale v realnom pruznom zrychleni sa vykon prejavi.
Ono ani ta Astra nie je tak pomala ako sa zda.

Jedina Octavia s vymimkou aktualnej benzinovej RS, ktora sa Astre priblizuje, je v zrychleni mimo hodnoty 0-100 aj tak citelne pomalsia. Bez ohladu na to, co tvrdia marketingove materialy >:D
[odkaz]
19. 11. 2018 15:30
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
Litr prekvapi kazdeho kdo s nim jede, ale vetsina s nim nepojede, protoze maji stihomam z trihrnku (patrne jeste z dob HTP a dalsi mrtvych trihrnku).
Avatar - Emel
19. 11. 2018 15:02
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
1.8TSI není úplně tuctová Oktávka, je to vrchol běžné řady. Je v pořádku že Astra jede nějak podobně, tohle je taky vrchol běžné řady.

BTW... Golf dlouhá léta končil s kombíkem na 1.4TSI a ledy se hnuly až s eRkem a pak Allroadem, vrchol běžné řady byl a svým způsobem pořád je 1.4TSI 110kW.
19. 11. 2018 14:20
4*?
Tak si to zhrnme:
- zla ergonomia (blinkre, stierace, radiaca paka)
- gumove riadenie
- nepresne radenie prevodovky
- blaznive "bezpecnostne" systemy
- pocitove slabsi motor

A toto ma 4*? To by som rad vedel, ake by auto muselo byt, aby dostalo povedzme tri a pol.

Este k tej cene: vo vasich testoch je zvykom, ze chvalite interier auta ktore vam dodali nadupane vybavou, ale aj za verziu s cenou "od". To je tak trochu schizofrenia. Bud jedno, alebo druhe...
Avatar - kari.laz
19. 11. 2018 13:05
To zní slibně
Dostatečně silný motor v dnešní době snad i s nadprůměrným objemem, manuální převodovka a k tomu rozumná spotřeba. :yes:
Avatar - iudex
20. 11. 2018 13:56
Re: 4*?
Alebo sa na to môžeš pozerať aj takto:
Dobre vyzerajúci priestranný kompakt, s dobre naladeným komfortným podvozkom, nadupaný množstvom moderných fičúr, s najvýkonnejším bežným motorom, ktorý je navyše úsporný a ktoré sa dá kúpiť za super cenu. 5 hviezd mal Golf R, rovnaké 4 mal P 308 s podobným 1,6T, 3,5 hviezdy malo lowcostové Tipo. Za mňa sú 4 hviezdičky akurát.
20. 11. 2018 13:18
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Rozhodne suhlasim, ja to mam rovnako. V zasade by mi stacilo na zabavu 150 / 200 koni v aute co ma aj s vodicom menej ako tonu. Len tak nejak to nikto nerobi. Teda robi Lotus >:-[]

Co vidim ako problem je porovnavat na zaklade toho bezne auta. Ak jedno je objektivne rychlejsie a druhe je rychlejsie a agresivnejsie pocitovo a oboje je vlastne bezna konfekcia tak co je lepsie? Tu uz to bude len o preferenciach.
Pri cislach to vies porovnat. Mensie cislo je lepsie.

Osobne mi je blizsia nenutenost v beznom aute ako "drama" bez vykonu. Taky Superb 2 2.0 tdi mal dost agresivne mapovany plynovy pedal aj brzdu. Posobilo to zivo, ale az clovek zadupol podlahu, nestalo sa nic viac oproti pol plynu. A realna dynamika o tom vypovedala - bola len priemerna.
Samozrejme ked sa da spravanie zmenit volicom rezimov je to optimum pre bezne auto.
20. 11. 2018 11:23
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Pocity su svina. Oddelil by som pocity od suchych cisiel.

Pocitovo je vzdy najlepsie lahke slabe odhlucnene auto s kratkymi prevodmi. Tam je vsetko intenzivne a posobi rychlo, nech uz je realita akakolvek.
Potom samozrejme su tu triky ako mapy plynoveho pedalu a podobne, avsak to neznamena, ze auto je rychlejsie.
Samozrejme ludia preferuju tie pocity a ja tiez, ale neda sa nimi objektivne nic zhodnotit. Motor je v aute a tam staci, ze bude mat vrstvene skla a zvukovu izolaciu a hned je to nejake lenive, lebo clovek nepocuje rastuci hluk pri zrychleni.

Dynamika je cista rec cisiel. Bud to zrychli zo 40 - 140 za xy sekund alebo nie. Samozrejme su tu este reakcie motora, ale na to su rolling start merania.
Avatar - iudex
20. 11. 2018 10:05
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Súhlas, Megane GT vyzerá lepšie ako Astra (notabene kombi) práve pre to, že je už výzorovo takým polovičným hothečom, v peknej farbe (červená Flamme či modrá metalíza) vyzerá super: [odkaz] kdežto Astra stále vyzerá "len" ako bežná Astra, nič iné oproti trojvalcu. Aj v interiéri vyzerá trochu športovejšie, myslím, že tie sedadlá v GT sú zhodné so sedadlami v RS. No a napokon motor je z clia RS, takže to spolu s kombináciou s kratšími prevodmi EDC zrejme prispieva k živšiemu dojmu.
Osobne by som v kategórii warm-kombi vyberal medzi MEganom GT (silnejší motor) a Leonom ST 1,8TSI (manuál). Len ako pozerám, aktuálne Megane nie je s motorom 1,6t (otázka, či dočasne, alebo natrvalo).
19. 11. 2018 14:56
Merania
Podla mna fajn auto za dobru cenu aj ked je pravda, ze cena "od" je u Opla dobra ale ked tam clovek zacne hadzat vybavu uz to nie je take ruzove.
Tu su nejake priemery z roznych merani...az tak zle to nevyzera aj pruznost. Neviem nakolko je to vypovedne ale obraz si spravi kazdy sam.

[odkaz]
Avatar - miromen
19. 11. 2018 14:30
Astra
Prostě běžna Astra s dynamikou na vrcholu třidy...

[odkaz]
Avatar - woody-alien
19. 11. 2018 13:46
Re: 200 koní
Ty jsi slepičí prd.elka. Já doufal, že v tom lidi poznaj Auris a stoupnu tady trochu v ceně. ;-)
19. 11. 2018 14:16
Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
Najezdil jsem několik stovek až jednotek tisíc km s litrovou Astrou a to ještě s kombíkem. Musím se přiznat, že ten litr mě velmi překvapil dynamikou, kterou jsem nejvíc vyzkoušel na trase Praha - Ostrava - Praha. Jel jsem teda poloprázdným autem, ale nijak zvlášť mi výkon nechyběl, i na dálnici to jelo hodně slušně (tím myslím i o dost víc nad 130). Sice pak lezla nahoru spotřeba, ale za mě úměrně výkonu.

Hodně mě překvapilo, že z toho mám takové dojmy, protože normálně jezdím OPC a dost mě to donutilo k zamyšlení zda ten 2.7x násobek výkonu není zbytečný když v pohodě otočím dálku typu Praha - Ostrava s tříválcovým litrem. >:D

Je zajímavé, že Astra K s cca dvojnásobným výkonem (a i o dost vyšším objemem) ani papírově, ani subjektivně v testech nijak zvlášť dynamicky nepůsobí, obzvlášť v kontextu udávaného výkonu.

Ono asi bude všechno o očekáváních a dost možná i hraje roli to, že Astra K nehraje žádné pseudosportovní divadlo. Taky je pravda, že ten litr v zátěži už bral okolo 8l, na plný výkon i víc. Zajímavé by bylo srovnání pružných zrychlení jednotlivých verzí (1.0, 1.4, 1.6), popř. konkurence...na YT to určitě půjde dohledat, ale zatím jsem nekoukal :-)
Avatar - JirkaV8
19. 11. 2018 13:11
Re: To zní slibně
Tak tak, nejde o sport ale o prijemnou jizdu. Zvlastni, ze 1.6 dnes povazujeme za nadprumerne, ale lepsi uz to asi nebude. Vzhledove mam tuto generaci Astry rad.
Avatar - iudex
19. 11. 2018 13:05
200 koní
Takže hodnotenie veľmi podobné tomu, čo už pred rokmi písal woody-alien v blogu, teda že ani 200 koní nerobí z Astry športovca a zvezenie tak zaostáva za očakávaniami. A neviem, či by som fakt, že auto svojich 200k nedáva pocítiť uvádzal ako klad. Predsalen s pomerne ľahkým kompaktom by 200 koní malo už solídne zacvičiť; keď mám jazdiť len tak na pohodu s nejakou výkonovou rezervou, na to mi stačí aj 1,4T.
Asi by som sa poobzeral po Megane GT (ak sa ešte predáva).
Avatar - miromen
25. 11. 2018 16:48
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Pořad ten vykon. Ten ještě jak tu neustale opakujete nejen z Octavie RS, ale ani z toho Pola GTI nedělaji HH. SSS možna menši vykon ma, ale tohle už opravdu HH je.
Avatar - miromen
22. 11. 2018 14:26
Re: 4*?
Auta jsou od toho aby jezdila takže to je u mě jedna z nejduležitějšich vlastnosti. A zde Astra taha za kratši konec, prostě Civic je "vic" auto, ktere dokaže byt nejen lepši jizdně, ale zaroveň dokaže byt kultivovanějši. Prostě vysoka kvalita jizdy zřejmě i diky šasi na vysoke urovni. Takže už jen z tohoto pohledu jsou Civic a Astra dost odlišne modely byť jde o stejnou třidu. Pak je tu samozřejmě spousta dalšich věci a vlastnosti u aut, ktere jsou hodně individualni a dokažou od nakupu odradit či naopak.
22. 11. 2018 09:40
Re: 4*?
No to mě taky zaujalo. Astru K jsem si v létě koupil (teda v kombajnu) a :

- hlavice řadící páky je v pohodě

- řazení rozhodně gumové není

- převodovka je OK

- rozčilují mě parkovací senzory, výstraha před kolizí mi zatím blikala jenom 2x

- pocitově slabší motor sedí - 160 koní bych mu rozhodně nehádal, nicméně v módu sport už je OK
21. 11. 2018 19:10
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Záleží na úhlu pohledu. Variant totiž přišel až se III. generací Golfu a šestiválec dostal ve druhém roce prodeje. Ve IV. generaci se VR6 montovala do Bory Variant, což byl Golf s jinou přídí a palubovkou.
Avatar - Emel
21. 11. 2018 17:00
Re: 4*?
Možná... a možná taky ne. A možná budou náklady na běžnou údržbu a díly menší u té Astry. Povídá se toho hodně, krom mechanické spolehlivosti se mluví naopak o chatrné antikorozní ochraně... já se rozhodl, že nebudu kupovat verze se známými problémy, ale jinak si tím nebudu zatěžovat rozhodování.
21. 11. 2018 15:51
Re: 4*?
Povedzme to tak, že zmena vlastností k horšiemu postupom času (používania) sa dá očakávať u Astry rýchlejší, a myslím si, že bude rozdiel aj v trvácnosti a spoľahlivosti.

Ale verím, že sú ľudia, ktorí toto neriešia.
Avatar - Emel
21. 11. 2018 14:30
Re: 4*?
A v čem konkrétně ten rozdíl čekáš?
21. 11. 2018 13:38
Re: 4*?
Nie som členom Honda clubu, ani fanda, Hondu som nikdy nemal (mal som kedysi dávno aj Škodu, potom Corollu, Mazdu3 a teraz Mondeo; okrem toho som jazdil na cca 10 rôznych iných služobných áutách).

Napriek tomu to vidím inak.

Jedna vec je čítanie testov a teoretizovanie, druhá vec je odviezť sa a tretia vec je to auto vlastniť dlhodobo. Touto optikou už bude podľa mňa rozdiel väčší. Je to iba môj názor, na základe mojich informácií, skúseností a preferencií. Ak má niekto iný názor, v poriadku, každý má svoje "vstupy" na základe čoho si ho vytvára. Ja tu nevynášam absolútne súdy a pravdy a ani nechcem nikoho presviedčať o správnosti tých ktorých názorov.
21. 11. 2018 11:43
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
vobycejna 1,8TSI ma zryhclenie za 8,1s oficialne, realne tak 8,5. Cize to mame trosicku rozdiel.
Avatar - Emel
21. 11. 2018 09:56
Re: 4*?
Shodou okolností jsem si obě prohlížel před rokem při výběru auta, Civic 1.5 Sport 5D, Astra Caravan 1.6t... obě slušná auta, do užšího výběru nepostoupilo ani jedno, ale s oběma bych uměl žít... na obou jsou věci co se dají milovat i pár otravných detailů.

Pokud voláš po hodnocení pro širokou motoristickou veřejnost, pak je asi lepší auto Astra, přece jen víc odpovídá tomu "hlavnímu proudu" orientovanému na praktickou stránku věci. Civic je víc auto pro řidiče a v těch praktických disciplínách už tak silný není (1.5T - nemůžeš mít kouli, nemůžeš mít rezervu... apod.).
21. 11. 2018 09:30
Re: 4*?
Auto je komplex vlastností, niektoré sa prejavujú hneď, niektoré po čase. Každý má svoje preferencie, čo je pre neho dôležité a čo vedľajšie.
Na tomto portáli by sa autá mali hodnotiť všeobecne, pre širokú motoristickú verejnosť.

Ak si myslíš, že Astra a Civic sú všeobecne vzaté rovnako dobré autá (keďže tu majú rovnaký počet hviezdičiek), tak to beriem ako tvoj pohľad, nech sa páči, pokojne ťa v tom nechám.
Avatar - Emel
20. 11. 2018 16:56
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Že to je zajímavé z pohledu zákazníka je jasné. Otázka je, jestli je to zajímavé i z pohledu výrobce, s ohledem na náklady a emise...
Avatar - iudex
20. 11. 2018 15:49
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Tak 308 GT namiesto vyradenej 1,6THP 150 kW nasadili 1,6THP so 165 kW. Takže už s ohľadu na francúzsku konkurenciu by bolo logické, keby Renault do Meganu nasadil rovnako výkonnú a homologovanú 1,8TCe. Predsalen 1,3ka ako topmotorizácia (mimo RS) mi príde trošku málo, keď konkurencia má 1,5-1,6l. Jasné, výkon 160k je fajn, to samé osebe stačí aj na strednú triedu, ale je to proste maloobjemový motor so silným preplňovaním, t.zn. do 2000 rpm to bude také dýchavičné, preto objemnejší motor by bol suverénnejší. A ak by mal Megane tento motor, razom by sa stal najzaujímavejšie motorizovaným kompaktom, jednak ako základ je R4 so slušným objemom (nie litrové trojvalčeky ako konkurencia), stred s dostatočným výberom výkonov, normálny top 1,8ka (čo už nemá pomaly nik) a nad tým HH až do 300 koní.
Avatar - Emel
20. 11. 2018 14:55
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Tady to asi není jen o nestíhání, obecně má být 1.6TCe nahrazený 1.8TCe, takže už ho nejspíš vůbec homologovat nebudou. Co bude s Cliem RS nebo Meganem GT těžko říct... můžeme doufat, že se objeví s 1.8.

Renault poladil tu 1.3 na 160k, to je jako běžný top dejme tomu ok, konkurent 1.4TGDI atd.
Avatar - iudex
20. 11. 2018 14:44
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Ťažko povedať, v situácii, keď ani prémiové automobilky nestíhajú homologizovať svoje kľúčové motorizácie je otázne, či nejaký silnejší Megane bude a ak áno, aký. Ako ale píšeš, tá podladená 1,8 165 kW by sa parádne hodila do Meganu GT, taký fajn warm-hatch a ideový nástupca minulogeneračného GT (2,0TCe 162 kW). Bola by škoda, keby zostala len 1,3ka ako vrchol a potom až RS (ktoré naviac ani v kombíku nie je).
20. 11. 2018 14:33
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Jinak řečeno, Megane je jako relevantní konkurence momentálně ze hry. Doufejme, že dočasně, pro Talisman už nová 1,8 Tce (225 k) homologovaná je, tak snad bude něco i pro Megane.
Avatar - iudex
20. 11. 2018 13:46
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
No to je ťažké, dnes aj malé hotheče triedy B majú 1,2-1,3 tony (viď Polo GTI), takže bežné auto pod tonu asi moc nebude. Vlastne áno, Swift Sport by sa mal zmestiť pod tonu, ale zase má "len" 103 kW.
Avatar - Emel
20. 11. 2018 13:11
Re: 4*?
Ale prd. Civic tu běžně končívá se 4*, a to i v naftě. V něčem je lepší (podvozek, řažení), v něčem horší (sedačky, světla)... podle mě je to celkem fér.
20. 11. 2018 12:56
Re: 4*?
Odpoveď je jasná.
Keby to bol japonec a bol by vo všetkom o triedu lepší, tak by dostal 3,5 hviezdičky. To už je tu tak...
Avatar - iudex
20. 11. 2018 12:27
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Pre mňa sú pocity dôležité, nielen čísla. Aj limuzína môže zrýchliť na stovku pod 6 sekúnd, ale bude to úplne iné ako v hotheči, zrýchlenie v S-Klasse bude tiché, nenútené a vlastne nijako zaujímavé, kdežto v takom CtR z toho budeš vo vytržení, proste úplne iný pocit. A pritom ako hovoríš, suché čísla sú identické.
Avatar - iudex
20. 11. 2018 12:23
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Tak do augusta/srpna sa predávala GT verzia s motorom 1,6TCe - 150 kW (205 k): [odkaz] Ide o ten istý motor, čo bol v Cliu RS.
Zrejme ale nespĺňal nové emisné normy, resp. nebol homologizovaný, takže už nie je v ponuke (neviem, či len dočasne, alebo vypadol natrvalo) a ako momentálny vrchol je 1,33 117 kW (160k).
20. 11. 2018 12:19
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
To jsem z toho jelen. Aktuální Megane má pouze výbavu GT Line, do které jde objednat max. 160k jednatrojka, žádný motor z Clia RS. O jakém Megane GT je vlastně řeč? Minulá generace?
Avatar - Emel
20. 11. 2018 09:49
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Jo, jo, to jsme v zásadě ve shodě. Já koukal na kombíky, takže tam mě víc zaujalo GT, Astru v kombíku moc nemusím... ale obě to jsou auta, která bych si v garáži představit uměl.
Avatar - Dany
20. 11. 2018 09:29
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Oni pôvodne udávali 280 v rozsahu otáčok od 1650 - do 5000. 300 Nm mal potom špičku krútiaku pri nejakých otáčkach, neviem presne akých.
Avatar - Dany
20. 11. 2018 09:22
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
GT (kombi) má v papieroch 1550 kg pohotovostnú, čiže rozdiel hmotností bude 120 - 150 kg. Na druhej strane je tá váha poznať na odhlučnení, na pocitovej robustnosti, pri buchnutí dverí atď.
V Astre sú lepšie sedadlá z pohľadu komfortu a v Megane zase športovejšie. Záleží na preferencii.
Ako už písal Woody, ak chceš Astru v nejakom smere vyšvihnúť nad konkurenciu tak cena sa šplhá, prekvapivo rýchlo. A že každá tá dobrá vec je za príplatok...
GT má krátke prevody, vďaka ktorým pôsobí mrštnejšie. Na stovku však potrebuje radiť za 4.
Je vlastne dobre, že tie autá sú rozdielne a každý môže vybrať kompromis bližší jeho srdcu.
Avatar - iudex
20. 11. 2018 09:11
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Koniec koncov nemusíš chodiť ďaleko pre porovnanie. Pôsobil ten 147 kW motor živšie, ako Tvoj 132 kW? Už dopredu si tipnem, že nie. ;-)
20. 11. 2018 08:51
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
To sedi, len udavane mala 8.2s. Ze dokazala 0-100 za 7.7s je fajn, ale to iste sa da aplikovat na Astru. Aktualne udavaju 7.8 a to neznamena, ze realita nebude 7.2s alebo nieco podobne. Verzia pre Euro 6 mala priemernu hodnotu 7.1

A v pruznom zrychleni sa tie vykony nepriblizuju, tam je to rozdiel triedy.
Avatar - white label
19. 11. 2018 23:35
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Ale VR6ku dostal Golf Variant pouze ve III. g., takže to byla víceméně výjimka potvrzující pravidlo.
Avatar - woody-alien
19. 11. 2018 22:54
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Jen bych podotknul, že já jel "předemisní" verzí a mé dojmy stran pocitu (to slovo zdůrazňuji) z motoru se víceméně shodují se zdejším testem ST 1.6T z ledna 2017. A mimochodem, tam je uváděné zrychlení 7.7 což je tedy o dvě desetiny lepší než u aktuálního ST. Žádných osm desetin rozdílu, ale dvě. A taky mě mýlí, že stejně tehdy jako dnes je v testu i v oficiálních údajích výrobce uváděno 280 Nm, zatímco na těch zmíněných srovnávacích odkazech je 300 Nm.

Ale v důsledku je mi to jedno. Prostě působí tak jak působí.
Avatar - iudex
19. 11. 2018 21:50
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Tak zjavne z obsahu testu, ako aj logiky veci vyplýva, že testujú novú, emisne priškrtenú verziu. A to aj vysvetľuje tie rozdiely medzi odkazmi (odkazujúcimi na dynamiku pôvodnej verzie, ktorá vyzerá fakt vcelku slušne) a dojmami testéra.
Btw. mdlé reakcie motora a objektívna dynamika sa ešte nemusia vylučovať, ono niektoré motory sú robené kvôli emisiám tak, že postupné plynulé zošliapnutie plynu vedie k lepšej dynamike, ako zadupanie plynu do podlahy (kedy elektronika aj tak neumožní plný výkon, ale pustí len to, čo sama uzná za emisne vhodné, čo vedie vo výsledku k dojmu mdlosti motora).
19. 11. 2018 21:31
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Ano, už je mi to jasné. V textu je 7.8, pod článkem rovných 7. Po emisích se to asi fakt změnilo. V testu je ale jaká verze? I když je to asi jedno, naměřené parametry tam žádné nejsou a test je "mdlé reakce, předjíždění není problém". Takové testy mám fakt rád, hodně se toho dozvím >:D
19. 11. 2018 21:24
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
V tom případě se omlouvám, nicméně neškodilo by to trochu vyjasnit než do textu dát novou hodnotu a pod článek (zřejmě) tu původní.
Avatar - woody-alien
19. 11. 2018 18:45
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
Na stránkách Opelu je 7.8 pro hatchback a 7.9 pro ST. Takže není co opravovat.
19. 11. 2018 18:43
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
7.8 soucasny 200k astry je oficuelni udaj v technickych parametrech
snad neni takovej problem si to zjistit
19. 11. 2018 18:42
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
kdyz pisu ze ma 7.8, tak tim nemyslim, ze ma 7.0
19. 11. 2018 18:09
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Vrcholem kombíka Golfu byl motor 2.9 se 140 kW ... dnes se to zdá neuvěřitelné :-)
19. 11. 2018 18:02
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Ono to naozaj vyzera tak, ze s prichodom Euro 6.2 zmenili sprevodovanie a aj udavane hodnoty a z povodnych 7 je to 7.8s na sto. Tazko ale povedat ako sa zmenila dynamika.
19. 11. 2018 17:52
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
Je třeba to zrychlení rozlišit, letos už má 1,6 filtr pevných částic a proto to horší zrychlení 7,8 (viz letošní ceník, resp. technické paramentry). Ještě loni Opel uváděl rovných 7 sekund, což odpovídá údaji ve výše uvedeném odkazu
Avatar - Emel
19. 11. 2018 16:45
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
GT je fajn, třeba v tom, že přece jen vypadá víc "hot" než Astra... třebas i uvnitř, ty sedačky asi nejsou lepší než AGR v Oplu, ale jsou sportovnější (vypadají sportovnější a asi mají i lepší boční vedení, to jsem po pravdě při jízdě nezkoušel).

Na druhou stranu je GT poměrně těžké, někdo tu zmiňoval srovnávací test v AMS, který Astra proti GT dost přesvědčivě vyhrála. A je k dispozici pouze s automatem.

Na třetí stranu, GT vychází dost levně, pokud člověk ten automat chce, tak koupí vybavené auto u Renaultu za míň.
19. 11. 2018 16:41
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Hmm viz ostatní vlákna, vypadá to, že v článku je chybný údaj... :-|
19. 11. 2018 16:41
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
No jo vlastně..já zapomněl ;-)
19. 11. 2018 16:37
Re: 200 koní
Z toho odkazu co zde sdílel kari.laz [odkaz] s tím ale cvičí slušně a rozdíl oproti 1.4 tam je výrazný. Dle [odkaz] (opět od kari.laz) je Astra rychlejší než Megane GT. Otázkou teď jak to bylo měřeno a kde je pravda. V testu moc čísel není, vše jsou spíš dojmy a tam si myslím, že je "problém". Astra tu rychlost umí maskovat a i tím jak je civilní, tak si člověk myslí, že to nejede.
19. 11. 2018 16:31
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
Skvělé porovnání, díky :yes:

Snad to měřili objektivně, protože pro 1.6 tam nejsou stejná data jako v článku (zrychlení 0-100). Pokud je to pravda, tak ta čísla pro mě ukazují:

1) Potvrzují, že ten litr pro běžné ježdění, i po dálnici (do 140 km/h), má úplně dostačující dynamiku. Jen je tam potřeba víc řadit, ale ta čísla převodových stupňu zřejmě zkresluje negativně to, že má jen pětikvalt, takže 4 u litru je delší a těžší než u ostatních motorizací.

2) Testovaná 1.6 teda není tak pomalá jak jsem si myslel, zrychlení na 180 je o dost lepší než jsem čekal. Obzvlášť když udávaná maximálka je dle článku 235 km/h. Ale je tam rozpor, v článku tady 0-100 za 7.8s, v tom odkazu 6.9-7.5s - pokud by to bylo o tu necelou sekundu, tak to už je rozdíl třídy.

EDIT: už vidím jinde, že 1.6 má údavané 7.3 - to je 0.5s rozdíl, opravte to v tom článku 8-s
Avatar - lamal
19. 11. 2018 16:07
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
to vis astra je v toptwenty, do topten sa dostane len koncern >:D
19. 11. 2018 15:59
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Ve třídě těchto aut je výbornej a dost možná nejlepší koupě Megane GT..
Avatar - kari.laz
19. 11. 2018 15:49
Re: Nepovedená 1.6 nebo povedený litr?
určitý obrázek si můžeš udělat z tohoto

[odkaz]
19. 11. 2018 15:38
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
Porovnanie je s tymi verziami co tam mali, Octa bola len DSG, Astra zase bude este pred aktualnym Euro 6.2, takze mozno menili prevody alebo na rozdiel od VW group udavaju konzervativne hodnoty.

Trochu pochybujem, ze Octa 2 so 160 konovim 1.8 mala cas 0-100 okolo 7s. Ono ho totiz nemalo ani vtedajsie RS :-) Samozrejme meranie pohladom na tachometer nema vypovednu hodnotu.
Avatar - kari.laz
19. 11. 2018 15:30
Re: To zní slibně
Možná jsem to špatně popsal, ne že by byla Astra GSi, nebo OPC, ale že u Opelu modely OPC a GSi jsou ty sportovnější. To že aktuálně je v tomto směru celkem bída je smutný fakt.
Avatar - Emel
19. 11. 2018 14:59
Re: To zní slibně
OPC ani GSi tu teda není... ale nic proti tomu, že 1.6 200k je fajnový motor "s troškou výkonu pro radost navíc".
19. 11. 2018 14:35
Re: 200 koní
Nenapsal jsem jaký koncern :-! ;-)
19. 11. 2018 14:29
Re: 200 koní
Ono to bude tým, že číslo označujúce počet takzvaných koní je modla, na ktorá sa hodnotí, porovnáva a berie ako korektný a smerodajný údaj. Pritom ide len o výkonovú špičku na papieri, naviac často v otáčkach, kam sa motor vydá len zriedka. Kedy konečne sa páni redaktori naučia k technickým údajom pridávať aj grafy priebehu momentu a výkonu?
Avatar - Ozzman
19. 11. 2018 13:59
Re: 200 koní
To by si tady musel laborovat s průjezdem zatáček a brutálním rozdílem nižšího těžiště proti konkurenci >:D Navíc ten tvůj nehybridní Auris bych si v dlouhém táhlém už nepovodil >:D
Avatar - woody-alien
19. 11. 2018 13:27
Re: 200 koní
Předběhl jsi mě. ;-) Akorát to nebylo pred rokmi, ale zkraje roku. Nevím teda, třeba na Slovensku letí čas rychleji. >:-[]

Ale abych to shrnul. Astra s tím motorem jezdí fajn, ale úplně levná verze to zase není (v textu zmiňované LEDky, sedadla, OPC line...to všechno je nad rámec Innovation za další příplatky, Emel by jistě mohl vyprávět), no a když se s 200k vlastně netváří sportovně ani trochu a tlačítko Sport (pro Innovation za příplatek, jak jinak) tak akorát nekonzistentně nakalibruje pedál plynu, až je to ve městě někdy směšné....no, tak se mi to zdálo trochu málo.

S tím vykuchaným nafťákem mizejícím ve zpětném zrcátku bych taky byl opatrnější. To už se mi ta moje o něco slabší potvora, probuzená najetými 6000 km, zdá aktuálně projevem ostřejší. K šesti litrům si teda ani nečmuchnu, to neumím, ale celkově jsem v klidu sub8 (v sobotu cca 700 km většinou dálnice....7,7). A na výslednou cenu se Opel nechytal vůbec.
Avatar - iudex
21. 11. 2018 09:36
Re: 4*?
Ja to tiež vidím rovnako ako Emel, Civis a Astra sú u mňa rovnaká liga, úplne priami konkurenti, ktorí sa líšia v detailoch, niečo má lepšie Astra, niečo Civic, ale v glogále vlastností sú na tom veľmi podobne. Okrem hotheču type R (kde Astra nemá čím konkurovať) nevidím verziu, ktorá by prevyšovala Astru. Inak to vidia len skalní členovia Honda klubu, pre ktorých je všetko japonské najlepšie, ale to nie je relevantné hodnotenie. ;-)
Avatar - kari.laz
19. 11. 2018 13:55
Re: To zní slibně
No je to smutné a těch 200 koní bych raději viděl opravdu klidně z dvoulitru, jako například 140 KW z 2.0TSI. Ale 1,6 nepovažuji zase za úplně malý motor, navíc do kompaktu. To mi přijde celkově v pořádku. To že to není a ani nemá být sportovní nepovažuji za problém, od toho tu je OPC, nebo alespoň GSi. Je třeba škoda, že k silnějšímu benzínu nedělá manuál například Peugeot v 308. GT má jen automat a k jinému výbavovému stupni 1,6 nejde.
19. 11. 2018 14:19
Re: zrychleni sportovce za 7.8sec
vobycejna 1.8tsi
nekdy pred 8 lety
zadnej haldex, normalni dvojkolka

porovnavat manual s automatem mi prijde mimo misu
podle katalagu ma ta astra 7.8
ta soucasna je nejaka pridusena proti te, na kterou davas odkaz
19. 11. 2018 13:35
zrychleni sportovce za 7.8sec
to sem mel kdysi davno u uplne tuctovy octavky a i kdyz to na tu dobu nejelo uplne spatne, zadnej velkej zazrak to teda nebyl
jestli je tohle sportovec, tak je opravdu v utajeni a nikdy z toho utajeni nevykoukne