Takhle rychle jste sedm lidí ve škodovce ještě nikdy nesvezli. Nová Škoda Kodiaq RS má pod kapotou vznětový dvoulitr o výkonu 176 kW a my ho poprvé vyzkoušeli.
Chtělo by to přidat do příplatkové výbavy pár položek
1. bez označení modelu na grilu a na víku zavazadelníku
2. volitelně 18,19,20" kola s příslušným profilem pneu
3. přední sedačky s výškově a podélně nastavitelnými opěrkami hlavy, ne každému vyhovují sesle s integrovanou opěrkou
4. volitelné lakování třmenů brzd a prošití barevnou nití v interiéru, červená pro bejky se nemusí líbit každému
"A na rozdíl od ostatních provedení nejsou výfuky jen naznačené, ale jsou skutečné, byť do té vpravo výfukové potrubí neústí."
To je vtip?
Výfuk, do kterého neústí výfukové potrubí, není výfuk. Dá se říct, že to je právě JEN naznačený výfuk, ne skutečný.
Jinak nic proti asi v rámci suv říct nelze, fajn motor za cenu několika sportovních věcí jen tak na oko.
Je, že tento už důstojný motor je spřažen pouze s výbavou Rs. Dát ho do normálního Kodiaqu na pneumatiky rozumných rozměrů mohlo by to být celkem zajímavé auto. Takhle to bude asi uskákaná koza.
Nevím, o kolik je tento podvozek tvrdší, než běžný DCC, ale já už na těch 20" něco najel a není to žádná tragédie. Teda vzduchový polštář to není, ale žebřiňák ani zdaleka taky ne.
Jinak souhlas, škoda, že ten motor není i pro běžné verze.
Ještě že tady máme takové mudrce jako je Lackey aby nám to vysvětlil. Řídíš auta od stolu na internetu? Nebo jen hloupě kecáš?
To víš, 10 000 000 lidí spíš nějakou zácpu způsobí než 4 000 000. Vaše cikány nepočítám.
A co od Žiliny na Ružomberok, tam už se kolony netvoří? >:-[] pár slušných jsem si tam vystál a opravdu bylo úplně jedno jaké jsem řídil auto. PS - ten kousek nové dálnice mnoho neznamená.
Ano, a tak už zbývá jen posměšné pindání nad znáčkem rs, faktem ale je, že chceš-li v dané třídě auto podobých parametrů, musíš mimo vag jen do prémie.
Vtip je v tom, že s Recem jsme se jednou dohadovali, nakolik je do (podobné) krabice 5008 vhodný tříválec 1,2t. a on jej shledával zcela dostatečným, s tím, že by si jej tam sám koupil. Samozřejmě chápu, že pro někoho je 2,0TDI v Kodiaqu slabý, ale v tom kontextu....
Kdyby to napsal třeba Emel, nebylo by o čem se bavit.
Kodiaq se mi celkově líbí designově a vnitřní prostor je hlavní výhodou. Verze RS má ale kvůli baterce kufr menší, což mi moc nesedí. Druhá věc je cena, základ RS je na úrovni 2,0TSI LK s výbavou, která do RS nejde (lepený aku okna, větraný sedačky). Kupovat si to pro sebe vezmu spíš 2,0 TSI a nechám to načipovat. Každopádně RS asi na pár měsíců zkusím a tak jsem zvědavej na porovnání se slabším TSI.
Co je otázkou je cena, vybavený auto olizuje paty prémii (ikdyž prostorově menší). O odst víc by mě zajímal Tiguan R s R5 :-)
Nic proti tomu, ale zní mi to trochu komicky zrovna od tebe, který považuje za super do 5008 motor 1,2t.
Ten motor 140 kw v běžném režimu nejede o moc líp, než 110kw verze, to je fakt. Ale že by s tím neslo jezdit a 176kw byla nutnost....
Presne to ma zaujalo a úprimne mi tá veta nedáva žiaden zmysel. Možno by mohol redaktor vysvetliť, čo podľa neho je falošný výfuk, ak nie ten, do ktorého výfukové potrubie neústi. 8-s
Tak ono silnější je většinou lepší. Navíc někteří lidé mají 176kW jako základní motor pro dýchavičnou V6 >:D Kde máme ideál V8 nebo technickou perličku V12 že ;-) Přesto by se mi líbil Kodiaq Jäger, tedy nějaký s balonovými koly se vzorkem, delšími péry, krytí pod motorem, pořádné čepy, HDM a ták :-)
Zaujimave, nevidim tu jedneho, kto by k tejto "RS" chcel manual, lebo inak si ju nekupi...:)
Kodiaq, Q7, atd - dajme do auta klepavy motor z traktora a potom tomu dajme nejaky imidzovy zvuk, aby nebola velka hanba ...
"Dynamic Sound Control." je fakt trapna zalezitost, rovnako ako ten (ne)falosny vyfuk - ak teda nejde o nejaku blbinu autora, alebo co tycm chcel povedat.
Imidz za kazdu cenu a hra na nieco ine.
Za mě osobně hodně záleží na značce. Půl roku už jezdím A4 140 kW, předtím Octavia 110 kW. A ten rozdíl je obrovský, nejen v dynamice, ale i kultivovanosti. Velký rozdíl je i v DSG. Ve škodovce byl starší 6 DSG a ten auto podtáčel a občas cukal. Naopak v Audi je to o nečem jiném, necuká ani zbytečně nepodtáčí. Velký vliv má určitě i podélné uložení oproti napříč. Co se týče spotřeby, tak o půl litru vyšší v neprospěch 140 kW. Chci tím celým říct, že apriory 140 kW není horší motor, jen záleží více v jakém modelu a jaké je celkové sladění.
140kW diesel je tam možná utlumený a nedělá hen, hen, takže subjektivně se může zdát, že úplně nejede. Ale objektivně na stopkách ekvivalentní konkurenci s dvoulitrovými diesely bez problémů zajezdí. Pokud tě tedy 140kW zklamal, tak u konkurence si už vůbec nevybereš, protože konkurenční diesely jsou na tom s dynamikou tvými měřítky doslova katastrofálně.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Není třeba řešit, co je vyřešeno. Loni se prodalo 55t Kodiaqů, nebýt letošního průšvihu s homologacemi, bylo by to ještě o dost víc. Nevím jak jinde, ale v ČR se prodávají nejčastěji vyšší specifikace s cenou mil.+
Srovnání interiéru s Dacií je úplně mimo, ale je fakt, že třeba dekorační lišty na dveřích při zatlačení na ně (otvírání dveří) působí fórově.
To bez debaty. Len som chcel povedať, že brzdy by mali reflektovať nielen výkon, ale aj hmotnosť. 340mm kotúče som mal na 1366 kg aute a teraz na 1675 kg aute a pri tom ťažšom aute majú citeľne ťažšiu robotu. Ďalšie vyše 2 metráky proste budú dosť cítiť.
Domnívám se, že myslel "koncovky výfuku nejsou naznačené", tedy že nejsou integrální součástí nárazníku, jak to např. umí Mercedes, ale je to samostatný díl. Nicméně trocha toho pozlátka nemění nic na tom, že to auto smysl dává a konkurence, jak píší kolegové níže, moc nemá. Ten, kdo si to koupí, bude se spoustou prostoru rychlej a to je prostě fakt.
Presne tak. Môže sa nám Kodiaq nepáčiť, ale objektívne len málokto ponúkne v danej triede 240 koní (fakticky okrem prémie len sesterský Tiguan, iné auto mi nenapadá).
Zaujala ma poznámka o brzdách: vpredu 340mm, vzadu 310mm. To je presne rovnaký rozmer, ako má Golf GTI či Octavia RS podobného výkonu, teda na prvý pohľad fajn. Ale! Golf má pohotovostnú hmotnosť 1366 kg, kdežto Kodiaq RS má 1880 kg. Teda rozdiel cez pol tony (514 kg). Teda rovnaké brzdy, ktoré bohate stačia ľahkému Golfu či Octavii, budú mať s veľkým, takmer 1,9 tonovým SUV čo robiť.
Manuál by tomu motoru nepochybně slušel víc. A ještě víc by Kokodáku s manuálem slušel 3.0TDI, ale to jim zřejmě VW nedovolí. Tak alespoň ten nafoukaný přelud, co si hraje na RS.
Sice teoretizuji, ale dle zkušeností novináře Martina Vaculíka je 140 kW TDI motor v Šáde na houby. Nevím jak v Koďáku, ale v Superblbu je v reálu horší než 110 kW.
Kvůli většímu výkonu má větší turbo (=citelně horší odezva, tedy mrtvola v nízkých otáčkách) a kvůli slabé převodovce má zase nuceně snížený točivý moment na první 4 kvalty.
Takže výsledek 140 kW ? V nízkých otáčkách nejede a ve středních je zase kvůli převodovce uměle přiškrcený. Tedy jízdně je to průser.
Medzi dostatocnym a super je rozdiel nie ? ;-) Ano, do 5008 by som si bol v tom case schopny kupit prave ten trojvalec. Dovody: poznam ho z 308, odvolavam sa na test Rasta chvalu kde porovnaval dve 5008 jednu s 1.2eTHP druhu s 2.0HDi a rozdiely neboli az tak velke ako by niekto cakal. Dnes ma 5008 k dispozicii 133kW verziu 1.6THP. Chcem sa ist previezt co to povie. Kodiaq vid komentar nizsie. Ja rozumiem co si tym chcel povedat.
Jasné, nie je to len čisto o priemere, ale je to jeden z dôležitých ukazovateľov. Ako píšeš to SL či iné autá z minulosti boli aj limitované priemerom kolies, kdežto Kodiaq má sériovo 20" disky, kde by vošli aj 400mm kotúče. Inak v tomto ohľade je niekedy sranda, že aj na bežné slabé auto môžeš dať disky veľkého priemeru, o to srandovnejšie potom vyzerá ten malý kotúčik a veľké prázdno po disk, dobrý príklad je Fabia s 18kami: [odkaz]
Jj, horský sjezd s karavanem jsem napsal a pak smazal, přišlo mi to moc extrémní >:D
Mám 110kw, jel jsem předváděčku s 140kw a nepoznal jsem rozdíl. Nejraději bych 2,0TSI, ale při mém nájezdu se mi nechtěl živit.
Tak je jasné, že s Kodiaqom RS nik nebude chodiť na okruh. Ale viem si predstaviť situácie, kde tá váha dá brzdám zabrať aj bez vysokých rýchlostí, taký zjazd z dlhšieho kopca, nehovoriac o prívese či karavane, k ťahaniu ktorých silný motor zvádza.
Btw. Ty máš akú motorizáciu, 110 alebo 140 kW?
Obyč brzdy si s autem poradí překvapivě snadno (podle mého vnímání). Netuším, co nějaký vadnutí při extrémní zátěži, ale to nebude u takového auta běžné.
Tak ono je otázkou co kdo srovnává, Golf s 1,4tsi je docela živý auto (předokolka) zatímco Kodiaq 140kW TDI je pocitově línější. Ikdyž v reálu to nejsou až takový rozdíly. Ale jezdit s tím 140kW pochopitelně šlo, vyloženej průšvih to nebyl. Problém ale je, že aby se taková krabice hla, potřebovalo by to 500Nm ale hlavně tak aspoň 300hp.
Není to jen o průměru, SL600 z roku 1998 mělo taky přední kotouče tuším 340mm (dávaly se standartně menší kola) a brzdí to i na dnešní dobu velmi slušně (váha 2t, 400HP). BMW e46 M3 mělo taky tuším tak nějak 340mm.
U každého článku o nové verzi RS Škoda si vzpomenu na jednu dovolenou, kdy jsme měli půjčený campervan vzešlý z pacifické verze Toyota Previa se základním motorem 3.0 V6 220HP (164kW). Je to pár let a už tehdy bylo auto asi 20 let staré...
Mate samozrejme pravdu a poznamka, kterou budu pokracovat, je pro nas prakticky k nicemu, ale i tak si myslim, ze v ramci fair play by mela zaznit, tak tedy: v evrope. Spravne to dinarovo souveti zni "...faktem ale je, že chceš-li v dané třídě auto podobých parametrů, musíš V EVROPĚ mimo vag jen do prémie."
PS: jen doufam ze se toho nekdo nechytne za ucelem dalsi flamewar.
"Čas kodiaqu teď nechme stranou, protože není příliš zajímavý"
"Pět zajímavostí o Škodě Kodiaq RS: Momentálně jde o nejrychlejší sedmimístné SUV na okruhu Nürburgring s časem 9:29,84"
no pockame si na kolik to vydopuje nejaka TDI tuning skupina, 230kW by to treba dat mohlo, kdo vi... :-! jinak auto subjektivne pekne, cena na skodovku na 1 pohled raketa ale konkurence nebude na tom asi o moc lepe.
Nejde o to horsi/lepsi, jen proste ten kdo koukne na papirove hodnoty a ocekava, ze tam tech 40k navic uvidi/uciti, tak je pak minimalne lehce zklaman. Ja mel moznost porovnavat v Tiguanu a uprimne nevim zda bych ze svych penez za 190k variantu priplacel, rozdil vazne tezko postrehnutelny a kde u 150k varianty bych si pripadal, ze jsem koupil dobre (usetril) a mam na 150k solidne svizne auto, pak s priplatkem za 190k bych mel pocit, ze to za to nestalo a "kdeze ty kone jsou".
Moje prvni auto bylo taky V8 a pres 300HP. Holt dneska je zla doba, hlavni je at to ma poradny dispej a umi mp3 a asistenty na vsechno. A pockej az dostaneme vsichni do auta krabicku od velkeho bratra.
Prave preto. Skor k tomu prirovnaniu, naco priplacat za 140kW, ked 110 je na tom len o chlp horsie. A prave pocitovo mi to prislo v tom kodiaqu vzhladom na deklarovane parametre ako vyslovene bieda. Vravim, necakal som od toho auta nic extra - cakal som proste priemernu nudu avsak ten motor ma neprijemne prekvapil. Keby to bola ta slabsia verzia tak poviem OK, nenadchne ani neurazi.
Jj, len potvrdzuješ všeobecný názor, že 110 a 140 kW nie je subjektívne rozdiel (Kodiaq som nejazdil, ale na Superbe 140 kW som mal presne ten dojem). Tiež to vnímam tak, že buď 110 kW a ušetriť, alebo potom rovno tento 176 kW, nech je ten rozdiel cítiť. Ako priaznivec benzínu by som pri Kodiaqu mal dilemu, naftu nemusím, ale spotrebu až 15 litrov by som nemal chuť financovať. Zlatý môj úsporný sedan. :-)
Takze uz len ostava vyriesit ci si Skoda takuto cenu dokaze obhajit a ci predaje pri dnesnej antidiesel propagande budu dostacujuce. Osobne by som tolko penazi za Skodu nedal, na SK co test Skody to vrzgajuci interier na ktory sa asi ani Dacia nechyta. No a netreba zabudat nato ze vykon nieje vsetko vid porovnanie Superb alebo Kodiaq 110kw vs 140kw.
Testovany Kodiaq Sportline alebo Karoq v TOP vybave vrzgali pri dotyku s kazdym jednym plastom. Nehnevaj sa ale ani Duster nevrzga na tolkych miestach a to je jeho cena uplne niekde inde. Mozno by to chcelo zamerat sa viac na kvalitu a nie kvantitu.
Neviem ci si skusal napriklad najvykonejsi dizel a tych 140kW tam jednoducho nie je vobec citit a ide to na hrane. Necakal som od kodiaqu nic co sa tyka vlastnosti a interieru (lebo skoda), ale motor ma vyslovene sklamal na to ake ma parametre, takze nieco silnejsie nie je nejakou vysadou, ale vyslovene nutnost.